S.T.A.L.K.E.R. 2 będzie wyglądał najlepiej na pecetach
Yay, cpt. Obvious strikes again!
Ukończyłem dwie pierwsze części i teraz przymierzam się do trzeciej więc info o pełnoprawnej kontynuacji STALKER'a bardzo mnie cieszą bo to świetna gra o niepowtarzalnym klimacie.
Ciekawe czy wydanie dwojki na konsole spowoduje ze gra bedzie mniej zbuggowana czy moze jeszcze bardziej?
Stalker był dla mnie grą rewelacyjną ze względu na klimat (rewelacyjny pomysł - zachować oryginalne rosyjskie dialogi z nałożonym polskim tłumaczeniem). Jeśli ktoś jeszcze nie grał to zdecydowanie polecam !!! Mam nadzieję, że sposób tłumaczenia dwójki będzie taki sam.
Mnie też został jeszcze tylko Zew Prypeci. Muszę to przejść :) STALKER ma niesamowity klimat, który podtrzymuje świetnie dopasowana oprawa dźwiękowa :)
Koniecznie, kto jeszcze nie zagrał w Stalkera, niech przechodzi go na modach Complete. Obecenie trwają prace nad modem do CoP. CS i SoC są od dawna dostępne. Moim zdaniem Stalker na tych modach to najlepszy i najpiękniejszy fps w ogóle. Pamiętam, że kiedy odpaliłem Clear Sky z Complete to pierwsze wrażenie było następujące - Crysis zdetronizowany. Tylko Complete! To jest po prostu doznanie zupełne skończone i ostateczne.
Jest tylko jeden mod, który pod względem skali i rewolucji wytrzymuje porównaniez Complete - X-tended do gier X3 Reunion i Terran Conflict (nawiasem polecam Xtended do X3 Terran Conflict, który właśnie miał premierę - Cudo!)
@michellino
Dzięki za info. Teraz mam powód aby przejść STALKER jeszcze raz :)
powoli xbox i ps3 starzeje bo wszystkie gry wyglądają tak samo ,gry są non stop robione na tych samych silnikach i wogle
Do Zewu Prypeci (przed wydaniem tego moda Complete) polecę Sigerious Moda.
Nie tyle to mod co wręcz dodatek, polecam z całego serca.
Co do tematu - nie obchodzi mnie wygląd gry na takiej czy innej platformie. Ważne, żeby gra zachowała charakterystyczne elementy STALKERa (i dodała nowe, w końcu to sequel).
Mam tylko nadzieje że ten nowy silnik będzie korzystał także z dx9. Fakt mógłbym przejść na winde7, ale jak próbowałem samemu zainstalować to nie mogłem potem zainstalować żadnych sterowników i musze dalej jechać na xp`ku i nie mogę zobaczyć gier z dx10 ani 11:(
i dzięki dla SpecShadow za podpowiedzenie jakiego moda użyć do zewu, bo miałem zamiar przejść jeszcze raz tą część, bo zakończenie dosyć kiepskie miałem
@SpecShadow: czy ten mod ma jakąś swoją oficjalną stronę? Szukam w google i straszliwy śmietnik w wynikach... a z chęcią bym go sprawdził.
@Mati_Akumu: wiem. Ale pytałem o oficjalną stronę, a nie linki do pobrania - z ich znalezieniem nie ma żadnego problemu.
Ok, ale sądziłem że jeżeli chcesz wypróbować ten mod, to zależało ci głównie na tym żeby go pobrać, bo w końcu z oficjalnej strony również go pobierzesz.
Ja osobiście właśnie pobieram go wraz z spolszczeniem z tych linków, a oficjalna strona pewnie jest po rosyjsku więc nawet jakbym sie na nią natknął to bym pewnie nie wiedział że to ona xD
Oficjalna strona to bodajże sgm-mod.ru ale że cyrylicę nie pojmuję (ja z młodszego pokolenia) to zazwyczaj biorę z tej stony:
http://www.forum.stalker.pl/viewtopic.php?f=77&t=9153
.
Cóż za szokująca wiadomość! Wersja gry na komputery osobiste będzie wyglądała lepiej niż jej konsolowe odpowiedniki!
Tego po prostu jeszcze nie było.
[19]
Ta a jak przyjdzie wykorzystać co lepsze bajery graficzne to lament, że trzeba zmodernizować kompa. I wrócą do konsol :]
niech tym razem wydadza gre bez bugow i porzadnie zoptymalizowana a nie chwala sie wodotryskami. niech gra bedzie ladna ale przede wszystkim ma sie w nia komfortowo grac.
i co z tego, że będzie wyglądał najlepiej na PCtach skoro konsolowcy dostaną demo a my nie.
W dodatku my bedziemy mieli kupę bugów etc.
to moja opinia. nie mieszać mnie z błotem
ps: nie lubie Stalkera ;D
@up: chłopie, nie marnuj sie na tym forum tylko podaj mi wyniki najbliższego losowania w Lotto. Z tych samych źródeł z których wiesz nt. nowego STALKERa.
PS. kupa bugów to była... pardą, nadal jest - w Czystym Niebie. Raz skończyłem, pobawiłem się modami np. Faction Wars i wywaliłem. Moda Complete też sprawdzałem ale jego "zaje**istość" zakłócała mi praca napędu :D
stara śpiewka lepiej na pc .
Stalo się :( Seria którą bardzo lubiłem padnie ofierze konsolizacji i casualizacji .
DLACZEGO ??
faktycznie odkrycie, że gra multiplatformowa wygląda lepiej na pc niż na konsolach...
Uwielbiam każdą część tej serii dlatego czekam na czwórkę :p Ten klimat to jest to.
WOW :D Gra będzie wyglądała lepiej na nowym PC niż na 5 letniej konsoli ^^ Niesamowite ^^ Goście na benchmark.pl już sobie trzepią xD
A tak na serio to bardzo się martwię o jakość tych konsolowych wersji - engine 1'ki raczej nie należał do "dzieł sztuki" w temacie optymalizacji... Zresztą jeden z ludzi który miał z nim styczność "od środka" (i który potem odszedł do innej firmy robić genialny engine dla Metro 2033) w wywiadzie dla Eurogamer nie wypowiadał się o nim zbyt pochlebnie :-) Albo napisali praktycznie całkiem nowy engine, albo wersje na konsole będą prawie całkiem niezależne od wersji PC. Inaczej kiepsko to widzę :D
będzie tak jak z pozostałymi częściami tej gry. będzie miała za dużo bajerów i przez to bugi będą wszędzie i kiepska optymalizacja.
Nic ciekawego. Rzuciliby jakieś konkrety.
Nie ma co gdybać poczekamy zobaczymy co z tego będzie, ale jestem pozytywnej myśli, mnie się tam wszystkie części podobały mimo kilku niedociągnięć.
No tego się nie spodziewałem. Odkrycie tego roku poprostu...
A ja mam nadzieję, że powrócą do korzeni i zostaną zrealizowane założenia z Oblivion LOST. Fallout New Vegas pokazuje, że gra z pomysłem i klimatem może się podobać pomimo słabej grafiki, bugów i wg. niektórych profanacji świata "starych" falloutów (słynne "oblivion with guns").
Podobnie może być ze stalkerem. Miałem możliwość pogrania już w 2005 roku w "wyciek" oblivion lost - i dla mnie tamten kawałek kodu był genialny (w sumie to było kilka map MP- ale KLIMAT aż gęsty). Cień Czarnobyla realizował ułamek z zapowiedzi - kod był pocięty (nie posiadał dziesiątek pierwotnie zakładanych elementów). Mam nadzieję, że skoro nad grą pracuje zespół, którego duża część członków latami siedziała nad pierwszym Stalkerem, teraz kiedy mają przynajmniej częściowo (z racji sukcesu poprzednich części) zapewnione finansowanie - to nie stworzą bardziej dema technologicznego niż gry (jak w przypadku Metro 2033, gdzie między wodotryskami z DX11 zaginął rewelacyjny klimat i pomysł na grę). To może właśnie zagwarantować skierowanie gry na leciwe już konsole - po prostu tworząc nowy, czy kupując istniejący silnik multiplatformowy jakość grafiki będzie równać w dół (do poziomu konsol). Moim zdaniem jeśli twórcy zdecydują się, że wersja PC będzie wersją tylko z lepszymi teksturami i kilkoma dodatkowymi wodotryskami niedostępnymi na konsole to ok. To da się dość łatwo zrobić mając odpowiednie narzędzie (silnik) ale żeby nie poszło to w kieunku "cała para w grafę" i nie starczy czasu i pieniędzy na to co było siłą wszystkich dotychczasowych stalkerów, co pozwalało wybaczać bugi i problemy z optymalizacją - KLIMAT. Jak będę chciał popatrzeć na ładne widoczki postapokaliptyczne włączę sobie metro 2033 ;-)
A ja mam nadzieję, że powrócą do korzeni i zostaną zrealizowane założenia z Oblivion LOST. Fallout New Vegas pokazuje, że gra z pomysłem i klimatem może się podobać pomimo słabej grafiki, bugów i wg. niektórych profanacji świata "starych" falloutów (słynne "oblivion with guns").
Podobnie może być ze stalkerem. Miałem możliwość pogrania już w 2005 roku w "wyciek" oblivion lost - i dla mnie tamten kawałek kodu był genialny (w sumie to było kilka map MP- ale KLIMAT aż gęsty). Cień Czarnobyla realizował ułamek z zapowiedzi - kod był pocięty (nie posiadał dziesiątek pierwotnie zakładanych elementów). Mam nadzieję, że skoro nad grą pracuje zespół, którego duża część członków latami siedziała nad pierwszym Stalkerem, teraz kiedy mają przynajmniej częściowo (z racji sukcesu poprzednich części) zapewnione finansowanie - to nie stworzą bardziej dema technologicznego niż gry (jak w przypadku Metro 2033, gdzie między wodotryskami z DX11 zaginął rewelacyjny klimat i pomysł na grę). To może właśnie zagwarantować skierowanie gry na leciwe już konsole - po prostu tworząc nowy, czy kupując istniejący silnik multiplatformowy jakość grafiki będzie równać w dół (do poziomu konsol). Moim zdaniem jeśli twórcy zdecydują się, że wersja PC będzie wersją tylko z lepszymi teksturami i kilkoma dodatkowymi wodotryskami niedostępnymi na konsole to ok. To da się dość łatwo zrobić mając odpowiednie narzędzie (silnik) ale żeby nie poszło to w kieunku "cała para w grafę" i nie starczy czasu i pieniędzy na to co było siłą wszystkich dotychczasowych stalkerów, co pozwalało wybaczać bugi i problemy z optymalizacją - KLIMAT. Jak będę chciał popatrzeć na ładne widoczki postapokaliptyczne włączę sobie metro 2033 ;-)
To dobrze, w każdym razie mam nadzieję, że utrzyma się ten klimat. Ta stara grafika, pomimo że stara, była bardzo klimatyczna, co też mi się podobało i mam nadzieję, że nowy Stalker nie ucierpi na tym...
A ja nie skończyłem ,, Czystego nieba" bo gdy dolazłem do czołgu z ,,bąblem" co to miał mnie przenieść do leśniczówki w ŻADEN sposób nie udało mi się tego zrobić. Gdy zainsta. łatę, całą grę MUSIAŁEM zacząć od nowa. No to otworzyłem okno i ... pięknie ,,Czyste niebo" leciało z 5. piętra (akurat też było czyste niebo ) Gra ma od cholery błędów ale gratuluję tym co ją skończyli. Na pocieszenie wróciłem do ,,Frontlines-fuel of war" , gra nie nowa ale extra , polecam.
Mam nadzieje że Stalker nigdy nie ujrzy żadnej konsoli i że będzie tylko na PC przecież ta gra powinna być tylko na PC nie wyobrażam sobie granie w stalkera na konsoli z auto-aim jak w cod4 i innych to po pierwsze następne nie wyobrażam sobie że zrobią stalkera i będzie on tylko na win7 bo wielu ludzi nie przesiądzie się na ten okropnie z-bugowany system przecież na nim większości ludzi połowa gier odpiernicza albo sterowniki albo przez sam system tylko dlatego że wydawcy mają jakieś umowy z M$ bo na pewno tak jest poza tym co oni mogą zrobić na dx11 skoro na dx 10 nie umieli nic ciekawego dodać poza beznadziejnym kurzem na który nikt nie zwracał uwagi do tego sporo użytkowników nadal jedzie na grafikach pod dx9 i nie będą specjalnie wymieniać dla paru gier bo wydawcą się w głowie pop****** co do komentarza
JÓZEK2 A ja nie skończyłem ,, Czystego nieba" bo gdy dolazłem do czołgu z ,,bąblem" co to miał mnie przenieść do leśniczówki
ja to przeszedłem bez najmniejszego problemu na patchu 1.5.7
Poprzednie stalkery byly swietne! Czekam na 2 z niecierpliwoscia. W koncu na konsoli sie ukaze :)
Nie mogę się doczekać. Mam nadzieję, że wersje konsolowe nie będą uproszczone względem PC.
@misiek891 w pełni się zgadzam też , podniosło mi ciśnienie taka zła wiadomość.
mr_nadol Gra została już uproszczona i zniszczona przez to że będzie na konsolach.
Stalker to była piękna seria. Zagram i tak , ale już nie z takim zachwytem i wczuciem jak w poprzednich częściach.
[45]
Jeśli już uproszczenia będą na konsoli, to mam nadzieję, że wersja PC będzie taka jak poprzednia.
Nikt nie powiedział, że w Stalkerze na konsoli musi być auto aim:)
Pożyjemy, zobaczymy.
Pewnie system obrażeń na konsoli będzie taki jak w CoD :):podziurawią cie kulami,ekran czerwony,chowasz się w jakiejś dziurze,czekasz 4-5 sekund i odnowa jazda :)
@mr_nadol
wirzysz tym kłamcą zawsze mówią że PC nie oberwie a dostajemy po dupie i mamy konsolową papkę
Metro 2033 nie posiadalo systemu CODa, sama gra przez to byla trudniejsza niz inne fpsy z regeneracja. Nic nie stoi by wprowadzic apteczki. Wydaje mi sie ze Stalker przez konsole zyska troche akcji bo na PC ona byla b. slaba, AI z gory lepsze celuje z daleka w ciebie i trafia a ty nie mozesz w nich trafic
Wydaje mi sie ze Stalker przez konsole zyska troche akcji bo na PC ona byla b. slaba, AI z gory lepsze celuje z daleka w ciebie i trafia a ty nie mozesz w nich trafic
*facepalm*
To sie nazywa ulatwianie rozgrywki przez konsolowcow, a nie "zyskiwanie na akcji".
W D3 tez zrezygnowali z potionow by nie klikac 1,2,3 aby sie uzdrowic lecz zbieramy kulki z energia jak w grach tpp, tez ulatwienie ale czy przez konsolowcow bo tej gry nie ma na konsoli...
Nie wiem co ma wiekszy dynamizm do ulatwienia gry - rozwiazanie w Metro bylo ok, byla akcja byl i poziom trudnosci, trzeba bylo grac wolniej ale jednoczesnie sama walka byla dynamiczniejsza, nie mowie by zrobic z gry CODa gdzie lecac na pale zabijesz 20 przeciwnikow. Bo Stalkera pamietam tak - widze wroga, obrywam, on z mojej broni nie, musze podejsc blizej ale jednoczesnie oni staja sie bardziej niebezpieczni bo to AI czyli wie gdzie jestes, caluje ci glowe przez sciane (wystarczy popatrzec boty (killcam) w COD BO, pewnie na zywca przeniesili zachowanie ich z singla)
@Koktail "co ma większy dynamizm do ułatwienia gry..." pewnie chciałbyś spawn przeciwników jak w COD i zabijać na palę 20 przeciwników wiem że byś chciał wielu tego by chciało bo gra trudna i w ogóle ta broń taka nie celna, a nie grupki bandytów która sobie idzie i atakuje nas akurat
a my ich nie możemy trafić dziwne bo ja jakoś trafiam ;)
"Bo Stalkera pamietam tak - widze wroga, obrywam, on z mojej broni nie, musze podejsc blizej ale jednoczesnie oni staja sie bardziej niebezpieczni bo to AI czyli wie gdzie jestes"
Musiał być to początek gry pewnie w Shadow of Chernobyl lokacja wysypisko albo gdzieś dalej mieliśmy do dyspozycji jakiś pistolet i strzelbę, a ona raczej była na bliskie odległości najlepiej nadaje do polowania na mutanty lub właśnie do strzelania z bliska im bliżej końca gry tym lepsze bronie np GP 37 ze zintegrowanym celownikiem optycznym :) Vintar, AKM itd
Jakoś nie wyobrażam sobie STALKERA na innym silniku z ładniejsza grafiką święcącą po oczach blurem i HDRem...cały klimat stalkera to właśnie ten specyficzny świat wykreowany przez silnik, brzydki, cięzki kto grał to wie o czym mówię. Gram teraz w SoC, zainstalowałem sobie Dima's moda który dodatkowo polepszył grafikę i...odinstalowałem go po dniu gry. Już nie chodzi o poziom trudnosci(bo gra stała się zarąbiście trudna) ale o same zmiany graficzne które poprostu zabrałyu tej grze klimat. Zagrałem w czystą podstawkę i poczułem odrazu cięzki klimat zony...Kiedy przedzieramy się przez wysypisko nasłuchując odgłosów dzikich psów i rozglądając się za bandytami, wiedząc że kilka ich celnych strzałów i giniemy i jednocześnie musimy uważać na anomalie i promieniowanie...magia...
Qverty™ 100% racji.
Dwójke zagram ale na pewno będzie sporo gorsza niż poprzednie części
zasrana konsolizacja
Ja lubię engine Stalkera i starsze z tego względu że są matowe. Zdecydowana większość nowszych gier FPP ma przesadzone shadery i czasami słońce odbija się od powierzchni np. drewnianej czy betonowej.
A te starsze gry wyglądają bardziej jak rzeczywistość. Zwłaszcza brudna, zniszczona i pokryta pyłem rzeczywistość.
jak się ma sprzęt pod maską, to gra bd ładnie wyglądała, ale jak nie to bd ciągła low detal