Rzut okiem na Star Wars The Old Republic - fabuła i przygoda dla pojedynczego gracza
Zobaczę, czy będzie to gra, która będzie w stanie "odciągnąć" mnie od WoW'a. Wszystko zależy od przyjęcia tej gry - na pewno jakiś okres poczekam i zobaczę, jak się sprawdzi. Mam nadzieję, że zrobisz przegląd postaci Rock - bo chętnie zasięgnę takiej "skondensowanej wiedzy filmikowej", przyda się. :P
Co do pytania z końca filmiku - zapewne Ameryki nie odkryję, ale myślę, że będą to klasy mogące używać mieczy świetlnych. :) To taki najbardziej charakterystyczny i "szpanerski" element Star Wars. Ale mam nadzieję, że rozłoży się to po równo - bo z drugiej strony jaka jest najpopularniejsza klasa np. w WoW'ie? Nie ma czegoś takiego, każdy woli grać i czymś innym, każda klasa sprawdza się inaczej i każdy gracz ma szansę swoją dojść naprawdę daleko. ;)
Ja może z innej beczki. Czy jest możliwość uzyskania triala na WoW'a? Bo chciałbym spróbować tej pozycji nie koniecznie wydając pieniądze. Zadaje to pytanie tutaj bo zdaje mi się, że to Pan jest odpowiedzialny za MMO w gry-online, panie Rock
Oczywiście, ze można. Zresztą już od bardzo dawna, na oficjalnej stronie WoWa będą linki do tego.
@SenderPL, http://www.world-of-warcraft.pl/konto-trial/ tutaj masz wszystko co i jak o trailu do wowa
Na pewno większość najpierw rzuci się na Sithów i Jedi. Ja za to mam zamiar grać Trooperem i spokojnie rozstrzeliwać "złych Sithów w imię wolności" zanim zdążą do mnie podejść ze swoją latareczką:).
też mam zamiar grać trooperem :)
A ja zagram Imperialnym Agentem, wciąż się waham tylko, czy snajperem, czy agentem operacyjnym.
Ja chcę grać Smugglerem, bo charakter tej postaci i historia mogą być ciekawe. Szemrane interesy, przemytniczy półświatek itp... Choć niewątpliwie będzie to MMO, w którym wypróbuję dosłownie każdą klasę, choćby po to, żeby poznać jej historię ;P Większość graczy na pewno wybierze jedną z klas Jedi lub jednego z Sithów. Dlatego za bardzo dobre uważam rozdzielenie użytkowników mocy na cztery klasy (a nie po prostu dwie - Jedi i Sith) - przynajmniej różnorodność będzie większa.
Właśnie klasy postaci mogą być (zwłaszcza w początkowej fazie gry) dosyć problematyczne ;/. W grach MMO typu fantasy, developerom jest dużo łatwiej. Dla gracza bycie paladynem, łowcą, magiem czy druidem może być tam samo fajne, klimatyczne, dające poczucie bycia kimś ważnym i potężnym w świecie gry (o to w zasadzie chodzi w większości MMO ;P), a wszystko zależy od tego jak twórca te klasy wykreuje. Ale tutaj jest inaczej. Bo jak niby można przekonać gracza, że taki żołnierz, medyk czy przemytnik - to klasy równie ciekawe, równie złożone, mające szanse z innymi w walce (to też wymaga rozwinięcia, ale o tym za chwilę) i dające frajdę z gry...? Fajnie być złowrogim Sithem, prawym Jedi, czy nawet wyrachowanym łowcą nagród (na niego się przymierzam ;D), ale reszta już średnio mi się widzi. Gdyby chociaż był duży nacisk na grę drużynową, to był by sens "inwestowania" swojego czasu i wysiłku w rozwój tych mniej charakterystycznych klas (np. ktoś mógł pomyśleć że zostanie medykiem healerem czy żołnierzem tankiem, i ze względu na małą ilość tychże - jak w większości MMO - będzie bardzo popularny na rajdach czy BG). No ale skoro liczy się klimat, przeżycie wielkiej przygody, kontynuacja fabuły z poprzednich części, to kto "normalny" (bez urazy) zechce zostać zbawcą galaktyki czy lordem wszelkiego zła, jako np. przemytnik czy stormtrooper Oo?
Druga sprawa to to, o czym wspomniałem - czyli balans. Z jednej strony użytkownicy mocy nie mogą być zbyt silni (ani nawet tak silni jak zazwyczaj są w universum SW), z drugiej strony zbyt słabi też być nie mogą... Jak to rozwiązać? Szczerze?... nie mam pojęcia. BioWare ma chyba jednak jakiś plan. Zauważcie że na drugim filmiku promocyjnym (ten który leci na początku materiału u Rocka), widzimy walkę całej masy Sithów (miecze i moc), przeciw zwykłym klonom-żołnierzom, wyposażonym w ciężki sprzęt. IMO wynik starcia troszkę naciągany (nie wierzę że tak groźnie wyglądający Sithowie, tak łatwo dali sobie nastukać), ale to w jaki sposób żołnierze przystąpili do walki z mrocznymi Jedi, wydało mi się całkiem sensowne. Kto nie widział, niech koniecznie zobaczy.
A co do gry ogółem - pomysł mają całkiem niezły. Jeżeli będzie to kolejne MMO które można fabularnie rozpocząć i ukończyć (a nie jak WoW - czyli "neverending story"), dodatkowo zasilane co jakiś czas nowymi przygodami (czyli z grubsza tak jak Guild Wars, które do końca MMO nie jest, ale to inna sprawa ;P), to może być ciekawie. Coś jak pełnoprawny KOTOR III, tylko że nie zmuszający (choć dający możliwość) do gry solo, a do tego ciągle rozbudowywany o nowe treści - dla mnie bomba, ale zobaczymy czy się uda, ja trzymam kciuki.
ja tu tylko jednej rzeczy nie rozumiem czy będziemy widzieli innych graczy czy będzie opcja żeby ich nie widzieć
oskar - na pewno będziesz widzał innych graczy, ale możliwe też że część przygód będzie instancjowana.
Ja to tak rozumiem.
@RedCrow - Moim zdaniem BioWare robi świetną robotę udowadniając, że każda klasa może mieć bardzo ciekawą historię. Jako Trooper na przykład poznamy Republikę "od kuchni" i przekonamy się, że nie zawsze jej metody są "dobre i prawe" jak to mogło by się wydawać - jak dla mnie to bardzo interesujący temat. Podobnie Imperial Agent - działania wywiadu Imperium od podszewki. Właśnie te inne klasy są raczej dla graczy, którzy mają już dosyć "epickich" historii o jednym Jedi ratującym galaktykę ;]
P.S. Nie ma takiej klasy jak Medyk.
@oskar6454 - Będziemy widzieli innych graczy wszędzie, poza tzw. flashpointami, czyli specjalnymi instancjonowanymi silnie fabularyzowanymi misjami z phasingiem. Nie będziemy widzieć też innych w niektórych małych pomieszczeniach, w których będą ważni NPC, z którymi będziemy gadać (żeby np. ktoś nie skakał NPCowi po głowie w trakcie naszej rozmowy ;P).
Zdenio - faktycznie nie ma ;P. Pisałem "w ciemno" wiedząc że są tam jakieś klasy "nie jedi"', i błędnie założyłem że pewnie jest i medyk ;).
I jeżeli faktycznie będzie tak, że każda klasa będzie miała inną rolę do odegrania w fabule, to powinno być bardzo ciekawie. Wtedy ukończenie gry wszystkimi klasami, było by czystą przyjemnością (bo jakby nie patrzeć - to 8 różnych opowieści ;D). Baa, dobrze było by nawet gdyby historia była jedna, ale widziana z 8 zupełnie różnych perspektyw. Żeby tylko nie wykończyła BioWare ich własna kreatywność...
No teraz to dopiero MUST HAVE 2011...
Na dzień dzisiejszy jedyne, co mnie urzeka w tej produkcji, to jej renderowane zwiastuny.
Mam nadzieje że postacie będą ciekawe.Mam do Was kilka pytań
1)Czy gra będzie darmowa?
2)Czy będzie dostępna polska wersja językowa?
3)Czy jest znana dokładna dta premiery?
PS.Niedawno się zainteresowałem tą grą a więc nie wiele o niej wiem.
Odpowiedzi:
1) Nie
2) Nie
3) Nie