L.A. Noire [PS3] - technologia - mimika twarzy (PL)
Kurcze, jestem pod niemałym wrażeniem. Już się nie mogę doczekać kiedy zagram ^^
Coś pięknego, jak to oglądałem to mi szczena opadła. Zobaczcie jak wszystko poszło do przodu. Nie ma co się dziwić, że oryginały tyle kosztują.
Oho, zaraz będą komentarze typu "mam nadzieję że będzie na PC" "na 100% będzie na PC bo tramwaj"
świetne - pomijając już technologię to połączenie heavy raina z latami 30 XX wieku jest według mnie bardzo ciekawe. must have:)
połączenie heavy raina z latami 30 XX wieku jest według mnie bardzo ciekawe.
Akcja L.A.Noire rozpoczyna się w 1947 r.
Z "must have" się zgadzam :)
[8] ah możliwe, tak na pierwszy rzut oka mi się skojarzyło:) w takim razie lata 40, coś ala Mafia 2
Dokładnie taką samą technologie czyli Motion Capture wykorzystano przy tworzeniu filmu AVATAR
Nowa jakość w grach :). Myślę, że ze względu na koszta prędko to nie wejdzie do schematu produkcji gier, zresztą nie wszystkie takiej technologii potrzebują mimo wszystko ciekawym przeżyciem będzie zagranie w taką perełkę.
JoeyJordison08 z Motion Capture kozystaja wszystkie nowsze gry AAA od paru lat i nie jeden film
Hahaha żadna nowość. Motion Capture był już wykorzystywany przez firmę Rocksteady Studio.
@JoeyJordison08
BZDURA. To jest zupełnie inny rodzaj technologii. Kompletnie inne podejście do problemu animowanych twarzy. W motion capture (czy też performance capture) przechwytujesz wyłącznie ruch punktów twarzy.
Technologia ta jest niestety bardzo mozolna i trudna w wykorzystaniu - zazwyczaj efekty są średnie. Wymaga niezwykle skomplikowanego rigowania (rigownie twarzy głównego bohatera Avatara trwało ponad rok), jednak ma też ogromne zalety - przechwycony ruch możesz przenieść do zupełnie innej postaci. W taki sposób Zoe Saldana stała się Neytiri, Andy Serkis stał się Gollumem/King Kongiem, a już wkrótce jakiś aktor stanie się smokiem Smaugiem w Hobbicie.
W L.A. Noire do ruchomych twarzy wykonano niesamowitą, ZUPEŁNIE NOWĄ technologię zwaną MOTION SCAN. Używając tej technologii nie tylko przechwytujesz ruch, ale praktycznie całą twarz niczym w filmie - zdjęcie po zdjęciu. Twarz aktora zostaje dosłownie nagrana w 3D, a nie sam ruch.
Aktorów się precyzyjnie charakteryzuje, bo ich wygląda zostanie dokładnie przeniesiony do komputera.
Ogromne zalety - nie trzeba tak męczyć się z przygotowywaniem modeli 3D i rigowaniem. Animatorzy nie muszą babrać się setkami poprawek.
Ogromna wada - zanimowana twarz aktora zostaje przeniesiony do komputera - tudno wykorzystać to teraz do zaminowania innego modelu 3D, bo to nie jest sam ruch. Czyli nie staniesz się gadającym smokiem, Kratosem czy inną fikcyjna postacią.
Nadzieja jest w połączeniu obu technologii w taki sposób by wykorzystać zalety z obu, bez ich wad.
Ciężka sprawa, ale kto wie - może ktoś coś takiego kiedyś zrobi.
Na dzień dzisiejszy nadal bardziej przyszłościowy jest rozwój motion capture, głównie ze względu dowolnego wykorzystania cudzej mimiki w dowolnych modelach 3D.
Z motion capture korzysta w swoim rozwiązaniu Image Metrics i prezentuje się to również fenomenalnie: http://www.youtube.com/watch?v=bLiX5d3rC6o
Co za ludzie. Najpierw jadą na grę jak się da, a teraz czytam komentarze "genialnie, super, to jest to, najs!" i tego typu. Ludzie zdecydujcie się, bo sami już nie wiecie czego chcecie. Ja od początku twierdziłem, że ten tytuł może mieć powodzenie. Ale śmieszy mnie wasza postawa.
Miny i wyrazy twarzy odwzorowane niesamowicie:D tylko się cieszyć i czekać na premiere...po tym filmiku widać ile pracy ludzie wkładają żeby wydać płytkę z grą...niby takie głupie a jednak:)
Bo jechały po niej fanboye. Ja tam PS3 nie posiadam a tytuł od samego początku przypadł mi do gustu, zapowiada się świetnie no i mówiące samo za siebie... Rockstar.
O choinka,zatkało :)
ktoś chce odsprzedać swoje PS3?;]. Rany, do tej pory tylko MGS był dla mnie grą dla której chcę playa, ale teraz już dwie gry to powodują...
lol,tak gra również będzie na X360
skoro będzie też na xboxa260 to na pewno zagram..
Trzeba przyznac ze swietnie to wyglada, postacie zachowuja sie prawie jak w realnym swiecie. Mimika twarzy jest swietna ale powinni tez troche popracowac nad reszta, bo jak narazie otoczenie wyglada troche biednie i przydalyby sie lepszej jakosci tekstury. Ciekawe jak bedzie z konwersja na PS3, mam nadzieje, ze nie bedzie tak jak Red Dead Redemption, ze znowu, dostaniemy wersje dzialajaca w nizszej rozdzielczosci i gorzej wygladajaca od tej z Xboxa.
Fajnie fajnie tylko ogladajac to przypominam sobie pewien artykul w pewnej gazecie doooosc dawno temu w ktorym opisywano Half-Life 2 przed premiera... i byla tam jedna strona poswiecona jakze nowej technologii majacej na celu odwzorowanie mimiki twarzy... aktualnie gram w HL2 i jak na tamte czasy i same poczatki wyszlo im to calkiem zgrabnie, tak wiec nie ma sie co podniecac tym "wynalazkiem" panow od LA Noir bo to juz bylo ;)
pierwsze wrazenie-łał- drugie wrazenie sztuczne to jakies