World Of Tanks - [część 4] Nadchodzi Patch.
World of Tanks to darmowa gra MMO koncentrująca się na bitwach pomiędzy czołgami. Za produkcję odpowiada studio Wargaming.net, znane z Order of War oraz serii Massive Assault.
Wymagania minimalne:
CPU: 2 GHz
RAM: 1 GB
Video: GeForce 6600GT (128 MB) / ATI analog
HDD: 2GB
Wymagania rekomendowane:
CPU: 3 GHz
RAM:2 GB
Video: GeForce 8600GT (256 MB) / ATI analog
HDD: 2GB
Małe faq:
Q: Czy gra jest/będzie płatna?
A: Nie, WoT jest darmowe. Będzie można kupić konto Premium.
Q: Co zyskuje posiadając konto Premium?
A: Dostajesz 2x więcej doświadczenia i kasy.
Q: Jak kupić konto Premium i ile ono kosztuje?
A: Podczas beta testów nie ma możliwości zakupu konta Premium. Cena aktualnie nie jest znana.
Q: Skąd pobrać betę?
A: Torrenty:
http://www.bitenova.org/det/kisgd
http://btjunkie.org/torrent/World-of-Tanks-English-Closed-Beta/4239fee7b03cb2d8affe56e8e1f95dd7214261a4fea6
Q: Kiedy ukaże się pełna wersja?
A: W okolicach października.
Q: Kiedy kończy się beta?
A: Gra nie chce mi się spatchowac, co robić?
Q: Nic się nie martw. Pobierz to archiwum: http://www.mediafire.com/?xmg2zzl2yyn i rozpakuj w folderze z grą.
A: Czy ta gra jest dobra?
Q: Oczywiście! Bardzo przyjemnie się gra.
Szersze faq: http://game.worldoftanks.com/faq
Modele czołgów: http://www.worldoftanks.com/art_models.html
Najnowszy teaser: http://www.youtube.com/watch?v=fP1HlZCeRiM
Polska strona o WoT: http://world-of-tanks.pl/
Oficjalna strona: http://game.worldoftanks.com
Jeśli nie wiecie to na grudzień lub styczeń(dane ciągle są zmieniane) planowany jest kolejny soft, a na gwiazdkę patch(chodzą plotki o tej dacie). Do tego niedawno doszły czołgi US(dlatego po prawej widnieje Pershing). Z tej okazji chyba najodpowiedniej będzie założyć nową część rutynowego(mam nadzieję) wątku poświęconego grze World of Tanks.
Mam jedno pytanie dotyczące już konkretnego czołgu - Hetzera. Czy to możliwe, że działem 10,5 cm zostawiłem wrogiemu Stugowi III 9% wytrzymałości po 1 strzale nabojem burzącym, czy to może tylko jakieś omamy lub w tym samym momencie jakaś artyleria w niego walnęła ?
[Edit] Nie jestem pewien, czy to był pocisk burzący, czy podkalibrowy których kupiłem parę do wypróbowania, ale nie wiem czy to coś wnosi do pytania :)
10,5 cm na Hetzerze to naprawdę mocne działo, więc możliwe, że to tylko twój pocisk go tak skubnął.
Właśnie po raz pierwszy zostałem zabity przez jakiegoś sfrustrowanego idiotę w HT, który sądzi, że PzIII nadaje się tylko do samobójczej, zbędnej szarzy, zwanej "scout for us"...
Mam nadzieję, że w oficjalnym wydaniu gry system dobierania pojazdów w random battle na serio zostanie usprawniony i najlepiej do takiego poziomu, że nie będzie możliwości, by w grupie pojawiały się pojazdy z góra +/- jeden czy dwa tiery.
Niby jak mam robić rozpoznanie PzIII pośród tieru 7+ skoro przeciwnik zdejmie mnie jednym strzałem, nim cokolwiek wykryję?
Obecny random battle jest na serio irytującym. Najczęściej wrzuca mnie do bitew, niezależnie jakim pojazdem walczę, gdzie popylają sobie pojazdy o kilka tierów wyższe, którym mogę pancerz rysować lub dobijać, gdy ktoś je nadgryzie (co często też u idiotów powoduje frustrację i plują się o "killsteal" lol).
Hehe.
Na ukojenie bólu trafiła mi się taka miła bitwa, idealny przykład chyba wyrównanych składów, gdzie w końcu mogłem się do czegoś przydać. ;]
[5] Mam to samo więc sam nie jesteś :) Obecnie popylam AT-1 na full wykokszonym i gra się nawet miło(wyrównane szanse) zwłaszcza jak "artów"niema.
Preferuje taktykę "przyczajka w krzaczkach na wroga".
W grze widnieje pod nickiem tiger6
Cóż, druga strona barykady też nie ma wesoło - sfrustrowany idiota w HT frustruje się jeszcze bardziej, kiedy musi robić zwiad, ponieważ panowie w np. PzIII zajęli strategiczne pozycje kamperskie i za nic w świecie się z nich nie ruszą:D
Nie narzekajcie. W tierze 8 często trafia się do IS-7, więc lepiej nie jest, ale np. IS-3(tym popylam) odejmuje IS-7 ok. 25% więc nieźle. Chociaż może przesadzam. Chyba raczej częściej trafiam na sam szczyt z 4 fragami, ale to tylko w równych bitwach.
Nie sadze by zlikwidowali przydzielanie czolgow lekkich i srednich do ciezkich. Gdyby to zrobili to przede wszystkim oczekiwanie na bitwe by sie moglo mocno wydluzyc. W tej chwili zaczyna sie gdy bedzie odpowiednia liczba osob. A tak by trzeba czekac az sie zbierze zespol w konkretnym trier. Absurd.
Jedynie troche z tym wykrywaniem jest nie tak. Z jednej strony ten ukryty by chcial pozostac niewykrytym. Po to szuka krzaczkow. Z drugiej scout chcialby moc cos wykryc zanim zginie ;). A jest faktem, ze czasem idioci bez pomyslu krzycza o scouting w sytuacji gdy ma on praktycznie zerowe szanse powodzenia i konczy sie zgonem bez wykrycia czegokolwiek. Gdy wrog jest zamaskowany to jadacy czolg zostanie wykryty i zniszczony na dlugo zanim sam bedzie w stanie cokolwiek znalezc.
Ale jednak takie lekkie w roli scoutow to bardzo dobra rzecz. I jest bardzo powazny powod by nadal trafialy do grup z ciezkimi. Pomijajac juz sam zalozenie istnienia lekkich czolgow ktorych zadaniem byl zwiad i szybmi zgon a nie walka w bitwach pancernych ;). Ale w grze wlasnie na nich sie w ten sposob zarabia. I dlatego lepiej trafic do ciezkich niz lekkich i "meczyc" sie wbitwie. Po prostu majac slaba maszyne naprzeciw ciezkich lecisz na zwiad, giniesz i wychodzidsz z bitwy idac na nastepny swoj pojazd. Moze niewielka kasa, ale szybka i "bezbolesna". ;)
Dla mnie są w tej grze irytujące 2 rzeczy:
1. przegiete w chwili obecnej maskowanie - najciekawszą akcję z tym związaną miałem wczoraj. Odkryłem ISa moim M6 (na całe szczęście już nim nie będę musiał jeździć) dopiero w momencie... zderzenia się z nim w krzaczku. Rozumiem, że gość miał wszystkie skille zrobione na maskowanie + siatkę maskującą, a u mnie dowódca miał zaledwie 83% - no ale bez przesady
2. przegięta altyleria - coraz częściej altyleria, szczególnie sprzęty typu Grille czy Hummel jedzie w pierwszej lini nie jako altyleria co jako działa szturmowe. Już nawet ukuto na to określenie SturmHummel :P w niektórych bitwach zaczyna to być World of Altylery...
heh ^^ rzeczywiście czasami tak jest, ale Hummel nie ma takiego ataku jak np. S-51 i wygrywa tylko zwrotnością.
Sinic: scoutować można też z głową. Będziesz dużo bardziej przydatny, jeśli będziesz o 1 krok przed grupą szturmową, niż polecisz już na początku rundy. Chyba, że będziesz miał szczęście i znajdziesz/zabijesz arty.
Ludzi potrafiących dokonać zwiadu z głową, czy sytuacji gdy taki zwiad ma szanse powodzenia jest niestety niewiele.
Radze przyjrzeć się dokładniej bitwom wysokich tierów, gdzie są lekkie pojazdy, a zobaczycie, że najczęściej są one zwyczajnie straconymi punktami w bitwie.
Oczywiście, że trafiają się szczególne sytuacje, jak raz byłem świadkiem wparowania dwóch wrogich Leopardów praktycznie w 15/20 sekund po rozpoczęciu bitwy do naszej bazy, gdzie połowa HT jeszcze spała lub drapała się po zadach. Rezultatem był zgon całej artylerii w kilkanaście sekund plus parę innych pojazdów i co najśmieszniejsze jeden z Leopardów zdołał uciec. :D
Ale to się nie sprawdza moim zdaniem. Tak jak wcześniej pisałem, wolałbym bitwy o niezbyt dużym rozrzucie tierów, bo były już sytuacje z Loltraktorami czy MS-1 pośród PzVIB czy IS-7, a takie coś jest totalnie bez sensu...
Loltraktor albo MS-1 w bitwie z IS-7 to nie wina gry, tyko gracza, który wszedł do bitwy zwykłej, zamiast rekruckiej.
3000 xp [podwójne], 36k kredytów, snajper i top gun - przejście z wirelessa na kabelek chyba daje efekty;)
Loltraktor albo MS-1 w bitwie z IS-7 to nie wina gry, tyko gracza, który wszedł do bitwy zwykłej, zamiast rekruckiej.
To nie jest mozliwe i sie nie zdarza samodzielnie. Przynajmniej grajac takimi pojazdami, calkiem sporo razy bo jeszcze na elite sie bawilem, nigdy nie trafilem. Gra sie normalnie bitwy i na ogol wrzuca na trier 1-2 a gdy jest brak takowych w wystarczajacej ilosci to do nieco wyzszych trierow, z artyleria, ale konczy sie z reguly na lekkch czasem srednich slabych. Natomiast 2-3 razy trafilem do gry w ktorej mili chlopcy wprowadzali swojego kumpla do gry i wzieli go takim gownem do plutonu. Oczywiscie grupa te bitwy przez nich przegrywala i na szczecie takich idiotow wielu nie ma. Gostek zamiast isc normalnie do walki w ktorej moze sobie postrzelac i cos porobic to stoi jak kolek bez szans na zrobienie czegokolwiek. Zabawy z tego nie ma zadnej.
"Loltraktor albo MS-1 w bitwie z IS-7 to nie wina gry, tyko gracza, który wszedł do bitwy zwykłej, zamiast rekruckiej."
Tier 1 czy 2 w walce z 9 czy 10 zdarza się tylko i wyłącznie z powodu plutonów. Chyba jasne, że jeśli do kolejki zgłasza się pluton z tier 8 i tier 2, to silnik nie może takiego plutonu przydzielić do walki dla młodszego, tylko do starszaków. Także nad takimi przypadkami nie ma co płakać.
Sam bym chciał, aby przedziałki bitewne były jedno- lub dwu-tierowe (oczywiście artyleria, niszczyciele i lekkie mają własną skalę, pseudo-logartymicznie ustawioną względem MBT). Miałoby to więcej sensu, oznaczałoby czołgi z danego okresu. A tak, najpopularniejsza przedziałka 5-8 (nie mówiąc już o 5-9) zawiera w sobie egzemplarze wersji czołgów, produkowanych od 39 do 45 roku. Trochę bez sensu...
Ale nie mam złudzeń, że w becie miałoby to sens. Do zawężania przedziałek potrzeba dużej populacji, bo inaczej pesymistyczny wariant oczekiwania na wejście do bitwy byłby poza akceptacją. Ale po publikacji, mogliby już tak zrobić. System trochę zmierza w tę stronę - najbliższy patch zawęża trochę przedziałki. Polecam przejżeć i rozważyć :)
*****
[3] LAJTUS ~~~>
"Jest to możliwe gdyż jest to armato-haubica."
10,5-cm-leichte Feldhaubitze 18 to haubica, nie armato-haubica. Armatohaubica to termin z rosyjskiego słownika wojskowego. Zresztą, tutaj akurat ważne było to, że StuG oberwał z bużącego z przynajmniej częściową penetracją, stąd taki skutek :)
[1] "dlatego po prawej widnieje Pershing"
Heheh, tylko że Pershinga jeszcze nie ma :) A właśnie, co sądzicie o tym, że Pershing pojawi się na końcu linii shermanowej, jako medium IX. Pershing medium? Zaskoczyło mnie to, że medium. Ale w sumie... taki z niego medium jak z Pantery, a faktycznie wywodził się z T23. Ale Sztab czuł potrzebę zapewnienia swoich żołnierzy, że też mają na froncie czołgi ciężkie i klasyfikacja nominalna nazywała je ciężkimi.
Co do przydzielania do bitew i balansu to w pełnej wersji ma być coś takiego jak bitwy tierów (np tylko tier 6), bitwy nacji (w jednej drużynie czołgi np niemieckie vs amerykańskie w drugiej) i możliwe też że bitwy historyczne (nie wiem czy chodzi o rekonstrukcje czy o bitwy czołgów z jakiegoś okresu, np z lat 39-41). Te informacje znalazłem gdzieś na oficjalnym forum, niestety linka nie mam a szukać mi się nie chce :)
Poza tym, wszystkich "zaawansowanych" wiekowo graczy, którzy mają ochotę pograć z innymi dziadkami, zapraszam na http://oldboys.pinkpixel.pl/index.php oraz na kanał "OLDBOYS" w samej grze. Bez dzieci neo, bez podań, bez ciśnień i obowiązkowych spotkań. Wszyscy pracujemy, mamy rodziny - wiadomo, życie :) Dlatego też podchodzimy do gry na luzie i niczego nie wymagamy ani nie oczekujemy :) Codziennie sporo osób siedzi na "dziadkowym" TSie a jeszcze więcej na czacie :) Zawsze są jakieś plutony, więc chętni do postrzelania znajdą sobie spokojnie jakąś ekipę :)
v.0.6.2.7 preview:
- Added new medium tanks: Т-54, Panther II, Pershing.
- Added new TD "Object" 704.
- Added new SPGs: "Object" 212, G-Tiger, G-Panther, M12, M40/M43.
- Increased reverse speed for tier 7, 8, 9 medium tanks.
- Rebalanced characteristics for all guns and ammo for current SPGs tiers 3, 4, 5, 6.
- Increased hit points for tier 7, 8, 9 medium tanks.
- Increased the visibility for tier 8, 9, 10 heavy tanks by 25% during movement and at rest
- Reworked match-making system.
- Fixed bug with not saving status of ammo-resupply checkbox.
- Fixed incorrect messages on recieving achievements in service channel.
- "Not ready" button now unlocked for platoon leaded in waiting line before battle.
- Corrected unobvious descriptions of new achievements.
Ciekawe, jakie będą te nowe mediumy.
Wcześniej byłem pewien, że wezmę IS-7, a teraz jakoś nie wiem. :)
VK3002DB po zamontowaniu 88mki staje się cholernie dobrym sprzętem. :D
To dzialo 88 mm jest niesamowicie przegiete. Penetracja na poziomie 120 mm sowieckich przy oczywiscie wiekszej szybkostrzelnosci i celnosci. Jedynie mniejsze uszkodzenia na strzal. Ale przy wiekszej ilosci strzalow jest to w praktyce roznica zadna.
W efekcie wszystko na czym da sie zamontowac to dzialo robi pogrom.
Niesamowicie przegięte? A niby w czym? Krótka 88 to zupełnie przeciętne działo - penetracja słaba a i dmg nie powala. Od biedy ujdzie jako działo dla mediuma ale szału nie robi. Długa 88 też zresztą nie jest jakaś wybitna. Ma niezłą penetrację i jest super celna ale dmg jest zbyt niski jak na tiery w których jej używasz. No jeszcze na panterce to można na to oko przymknąć, bo to czołg średni, poza tym słaby dmg może nadrobić mobilnością. Jednak jak widzę tygrysa lub tygrysa II z 88-ką to szczerze mu współczuję. Ich rosyjscy odpowiednicy już od pierwszego ciężkiego czołgu (KW t5) mają potężne działa (107mm, od tieru 6 - 122mm), podczas gdy Niemcy dopiero w t8 dostają coś porządnego (nie mówię o niszczycielach czołgów).
Robi czy nie robi szału, ale własnoręcznie zdziabałem PzVIB z 80% strzelając mu w bok i gąsienicę, że biedak nie mógł nigdzie uciec na Kampinówce. Siedziałem ukryty w krzaczorach z siatką maskująca binoklami kamperskimi i automatem przeładujacym, czy cym tam i go tak łomotałem, a on kręcił wieżyczką, bo nie wiedział co to za demon go rozszarpuje. :D
Jesli w ogole dyskutujemy o 88 m to oczywiscie o najbardziej znanej i najlepszej wersji. A rzeczy oczywistych chyba nie trzeba specjalnie podkreslac?
Male porownanie
Przeciwpancerna 88
penetracja 203 mm, dmg 220
sowiecka dluga 100 mm
penetracja 175 mm... dmg 230 ...
I oczywiscie 88 ma wieksza szybkostrzelnosc i celnosc. Jakie tu w ogole porownanie?
Oczywiscie sie odnosisz do tego co napisalem o 88 i 120 mm.
Wiec sprobujmy
88 mm
penetracja 203, dmg 220, strzalow blisko 9 na minute, celnosc 0.3
sowiecka 122 mm
-penetracja 225 wygrywa niznacznie
-dmg 390 - wydaje sie, ze wygrywa
-szybkostrzelnosc 5 na minute, celnosc 0,35
Sumarycznie 88 strzeli niemal 2x czesciej niz 122. W efekcie w przeliczeniu zada praktycznie ten sam dmg... Jedynie nieco mniejsza penetracja ale za to wieksza celnosc... Napisalem, ze niewiele gorsza sumarycznie 88 jest od 122 i to sie zgadza...
A wez pod uwage to co sam napisales i czego ja nigdy nie negowalem. 88 jest przeznaczona dla lzejszych pojazdow i duzo wczesniej dostepna w maksymalnej jakosci. By ruskimi maszynami jezdzic z dobra 122 mm musisz miec cos wiekszego...
Ruski T-43 ma nedzne 100 mm o malej penetracji, celnosci i szybkostrzelnosci a w T-44 jest gorsza 122 mm ktora w porownaniu do 88 niemieckiej jest juz totalnym zlomem.
Porownywanie "czystego" dmg z 1 pocisku mija sie z celem. Tak jakbys napisal, ze rusznica 14,5 mm strzelajaca kilka razy na minute jest lepsza od km 12,7 wywalajacego tysiace pociskow w tym samym czasie bo ta pierwsza zada wiekszy dmg ;)
Boje sie trohe co wymysla w panterze drugiej za to ciesze sie z porshinga bo poszedlem w amerykanskie medium
Mnie najbardziej interesuje jak bedzie wyglądała gra wyścigowym Hellcatem M-18 :)
Co to za promołszyn?
Z tego co widzę wczoraj dostałem 1000 golda. Każdy też tak został hojnie obdarowany?
Czyżby zbliżał się koniec bety i dają ostatnią szansę na zabawę sprzęciorem za złocisze?
Jest promocja swiateczna golda do poczatku stycznia. Z tego wyglada, ze co najmniej do stycznia nie bedzie zadnego resetu.
W sumie juz od dawna nie gram nic ponad 1 walke kazdym pojazdem na podwojny exp i tyle.
Przedluzanie wejscia pelnej wersji z powodu robienia fantasy drzewek innych nacji mija sie z celem wedlug mnie. Juz teraz obecnie w duzej mierze sa abstrakcja, te planowane to bedzie juz czysta fantastyka. Rozumiem proby przedluzania zywotnosci gry ale nie wiem czy na pewno tedy droga. Wprowadzenie dodatkowych specjalizacji do farmienia dla zalog byloby chyba duzo lepszym rozwiazaniem. Bardziej by motywowalo niz mozliwosc jezdzenia 'rysunkiem" jakiegos unzyniera ktory projektanci gry wygrzebali z muzeum. Na tej zasadzie mogliby dac tez czolg Leonarda Da Vinci ;)
Mi tak bardzo to nie przeszkadza, wręcz nawet i odwrotnie.
To właśnie głównie z tegoż powodu tak późno jednak zdecydowałem się na grę, bo na początku sądziłem że gra musi być sraka praptaka skoro jakieś wydumane prototypy w niej poginają.
A teraz wręcz przeciwnie, uważam, że fajnie że jest takie zróżnicowanie w pojazdach, przynajmniej w bitwach widać różny sprzęt, a nie tylko jednego sortu.
Dla mnie mogą nawet iść dalej po wydaniu pełnym i zacząć drążyć wpierw temat Zimnej Wojny, a później nawet i współczesności z wypasionymi Abramsami, Merkavami czy Leclercami i Chellengerami. ;]
Ja zamiast premiuma kupiłem sobie matyldę. Fakt że ma niewłasciwe działo (bo powinna mieć 2funtówkę która niewiele by zdziałała) powoduje że jest to świetny niedoceniany przez wroga czołg. :)
Ma parametry podobne do KV, ale nie robi wrażenia kv.
I bardzo ładnie wygląda.
Mam problem z instalacją. Po ściągnięciu instalatora ze strony gry z torrentów po kliknięciu na ikonkę instalatora nic się nie dzieje. Uruchamianie jako administrator zawiesz folder i trzeba restartowac. Używam Windowsa 7. Z góry dzieki za pomoc
Incoming!!!
http://game.worldoftanks.com/news/general_news/release-v0627-update-scheduled-december-23rd
Ciekawe jak wyglądać będą randomy teraz. ;]
meryphillia - będzie soft teraz? zniknie mi złoto? Czy o to nie trzeba się martwić?
Ponoć nie będzie, ale może zrobią niespodziankę.
Nie obraziłbym się nawet, bo miałbym od razu upragnioną sexi czarną kocicę. :3
Przyszedł, a tymczasem znalazłem takie oto życzenia od Wargameing.net
http://www.youtube.com/watch?v=x48LiVDK5SA&feature=player_embedded
hmmm czy aktualizacja uruchomi sie sama czy tez musze gdzies szukach patcha, bo jak na razie na oficjalnej stronie nie widze nic do sciagniecia
Przede wszystkim nie widze zadnej informacji o jakimkolwiek soft. Ostatnia jest o tym swiatecznym bonusie golda wlasnie trwajacym. A konserwacja serwerow jest rzecza zwykla, nie majaca nic wspolnego z resetami.
Sinic -> post nr33.
Nawet kilka postów wyżej nie chcę się czytać...
Prawdopodobnie w ogóle nie będzie wyzerowania czegokolwiek. W grudniu na 100% nie, a w styczniu szansa jest minimalna = można przyjąć, że nie będzie.
Mi już działa.
Póki co zauważyłem że wszyscy po polsku gadają w czołgach. Niemce też :D
Po dłuższej przerwie wróciłem do grania i zauważyłem ze czołgi coś się stały okropnie celne.
Miły za to akcent to posiadanie 7k golda na koncie :P
[47] Te gadanie po polsku to tragedia, czekam aż ktoś znajdzie sposób żeby to wyłączyć.
[47], [49] - WAT? U mnie po angielsku wsio (całe szczęście :P).
Na chwilę obecną nie życzę nikomu spotkania z Object 704. Jednym strzałem zdjął pół hp mojemu JT strzelając w wieżyczkę.
Kolejne pytanie z serii "Czy to możliwe ?" :)
Zastanawiam się, czy to możliwe, że działem 10,5 cm w Stugu III rozwaliłem 1 strzałem (pocisk burzący) w bok PZIV mające 100% wytrzymałości, czy też może równocześnie ktoś inny w niego strzelił ?
Te 10,5 zadaje w ciul obrażeń, może miałeś farta i się przebiłeś
Przydałby mi się taki fart częściej, bo zauważyłem, że w tej grze jak taki balans, że aż szkoda słów. Mnie jeżdżącego jakimś biednym Stugiem dodaje do bitew z IS-4 którym jak dobrze pójdzie to może z 8% wytrzymałości zabiorę, a one akurat problemów ze ściągnięciem mnie na strzał nie mają... :/
Mam może już około 10k doświadczenia w Stugu III, bo zbieram do JgPzIV w którym zapewne będzie mnie dawało do jeszcze wyższych tierów :(
Te 10,5 zadaje w ciul obrażeń, może miałeś farta i się przebiłeś, albo rzeczywiście ktoś inny strzelał. Cholera wie. Miałem coś podobnego na moim KV3 z 107 mm - jednym strzałem zdjąłem IS-3 z 47% HP, co teoretycznie nie jest możliwe.
Nieco pograłem...
Balansu w randomach jak nie było, tak nie ma, co więcej nawet wydaje mi się, że częściej wrzuca mnie teraz do walk gdzie większość czołgów i TD, to tier 8/9/10.
Świetne dwie nowe mapki. Fajnie zrobione, szczególnie Ruinberg, gdzie jest miejsce dla manewrów, jak i kampienia między zajebiaszczymi ruinami.
Daje się odczuć też zwiększona szansa na defekt podzespołów, na kilkanaście walk już dwa razy poszedł mi ammo rack wysadzając cały czołg. Oprócz tego ciągle padają jak nie wizjery, to lufa (sic!), a gdyby nie notoryczne wrzucanie gaśnicy, to paliłbym się chyba co bitwę. :D
Fajnie rozwiązana sprawa z naprawami czy uzupełnieniami amunicji. Wystarczy tylko zaznaczyć autouzupełnianie i nie musimy nawet zwracać na to uwagę, bo wszystko samo się zrobi. ;]
Wracam na front. ;]
Aha. Jest jakiś bug z plutonami i nie można dołączać do nich, choć można je tworzyć. lulz...
Zastanawiam się, czy to możliwe, że działem 10,5 cm w Stugu III rozwaliłem 1 strzałem (pocisk burzący) w bok PZIV mające 100% wytrzymałości, czy też może równocześnie ktoś inny w niego strzelił ?
Mógł być to kolejny bug typu "strzał w bok i ammo rack bum, bum" :D
Pożary to jakaś masakra, Stug mi strzelił w przód chyba pociskiem HE bo nic mi życia nie spadło ale rozpętał się pożar a gaśnicy oczywiście ni chu chu, więc zgon. Masakra :D
Dlatego gaśnica i zestaw naprawczy, to podstawa w każdej bitwie. ;]
Jadę na bitwę bez nich tylko wtedy, gdy zapomnę kliknąć, a w poprzedniej zużyły się.
W końcu, to tylko 8k kredytów, a często dupę ratuje.
Jak zapominacie to weźcie zaznaczcie sobie auto ładowanie sprzętu eksploracyjnego.
A przy okazji:
Mikołaja z długą brodą
Gości z procentową wodą
Kobiety gorącej w prezencie
Prostej drogi na zakręcie
Tego i wiele innego życzy wam Big B!
:3
No i znowu mi się to przytrafiło, chyba znowu rozwaliłem 1 strzałem PZIV. Przecież ten czołg nie jest chyba taki słaby ? Identyczna sytuacja jak ostatnio, 1 strzał burzącym w bok. Widocznie to jakieś bardzo wrażliwe i słabo opancerzone miejsce w tym czołgu, tym lepiej dla mnie :)
Gorzej, że zbieram właśnie na PZIV...
PzIV to dobry czołg do zarabiania kasy, gdy nie ma się jeszcze dostępu do T9/10.
Po pierwszych dwóch walkach w stockowej czarnej kocicy, niestety widzę, że na początku ona tez na siebie nie zarobi. Niestety na dodatek czołg ten ma taką renomę, że kto tylko go widzi, to do niego wali z czego popadnie. :D
PzIV dla Stuga jest na dwa/trzy strzały, a miałem już przypadki, że ja w PzIV ledwo skrobałem Stuga, choć było kilka przypadków, gdy celny strzał w bok Stuga zdejmował go ze 100%.
Z długą 75 PIV się przyjemnie jeździ (chodź nie tak przyjemnie jak T-34:D), można nawet do Tygrysa strzelać bo najczęściej przebija się przez pancerz. Ten Obiekt 704 ma działo BL-10 czyli to samo co w ISU tyle że od 704 mogą iść rykoszety.
Reapear - niemieckie czołgi mają słabe boki, więc jeśli penetracja twojego HE jest większa niż jego pancerz to cały damage wszedł co mogło zabrać 100% życia.
Reapear - niemieckie czołgi mają słabe boki, więc jeśli penetracja twojego HE jest większa niż jego pancerz to cały damage wszedł co mogło zabrać 100% życia.
Mogłem się tego domyślić, gdy KW jednym strzałem w bok zostawiło mi 2-3% wytrzymałości. Akurat przed nim uciekałem i już byłem na zakręcie, gdy mnie trafił w bok, rozwalił gąsienice i zostawało mu tylko mnie dobić :)
Aktualnie zbieram doświadczenie w Stugu do JagdPzIV - mam około 12k, a potrzebuję chyba 30k. Wymieniam też doświadczenie z eksperckich czołgów za które opracuje PZIV, muszę wymieniać, bo nie bardzo mi się widzi w tej grze jeździć PZIII, gdy mnie dodaje do bitew z KW, T1 HVY i IS
Zauważyłem jakąś dziwną zależność w tej grze - im lepszy sprzęt tym więcej dostaje. Niekoniecznie ma to związek z wydajnością na polu walki czy klasą przeciwników.
A co do słabych boków to pancerz boczny jest jednym z powodów dla których lubię matyldą jeździć - bo ma 70mm ze wszystkich stron.
Nie jestem pewien, co do zakupu JagdPzIV i wydaje mi się, że mogę go chwilowo odpuścić, ale jeśli chcę dalej rozwijać niemieckie niszczyciele to muszę go kupić. Na ten moment wydaje mi się, że to niewiele lepsza wersja Stuga III - Jagd ma to samo radio, te same silniki, do zamontowania to samo 10,5 cm działo. Zapewne jest tylko i wyłącznie bardziej wytrzymały, a reszta jak w Stugu. Co sądzicie o JagdPzIV ?
Z działem 8.8 cm jest IMO naprawdę dobry, oczywiście jeśli nie musi walczyć z Is-3, KT etc. Ja co prawda jeździłem na nim wieki temu(grubo przed pierwszym wipe'm), ale wspominam go dobrze, o wiele lepiej niż Stuga :) Ma przede wszystkim lepsze działo niż Stug, pancerz który rykoszetuje słabsze kalibry no i więcej wytrzymałości.
Z działem 8.8 cm jest IMO naprawdę dobry, oczywiście jeśli nie musi walczyć z Is-3, KT etc.
To już nie moja wina, że w tej grze balans wcale nie istnieje, a mnie jeszcze gdy jeździłem Hetzerem dodawało do walk z takimi czołgami i wiadomo jak się to najczęściej kończyło. Teraz, gdy jeżdżę Stugiem tak samo dodaje mnie do tych czołgów, gdyby dodawało Jagda też bym się nie zdziwił, wiec możliwości by nie walczyć z tymi gigantami nie ma, naprawdę wkurwiaj*** to jest...
Czym jest Obiekt 704 ? Nie widziałem czegoś takiego na Wikipedii nawet. Ma swój odpowiednik w rzeczywistości ?
http://spwc.pl/forum/printview.php?t=2848&start=0&sid=c9cdda722fb84b821e47dbe842aa51e1
tu w wątku m.in. jest właśnie zdjęcie "obiektu 704" :)
Doprawdy, słabo szukałeś :)
Object 704 aka ISU-152 ob. 1945: http://en.wikipedia.org/wiki/ISU-152#ISU-152_model_1945
można go sobie obejżeć w Kubince na wystawie sowieckiej ciężkiej (pawilon N1): http://www.tankmuseum.ru/p1.html
Prototyp odrzucony z powodu złej ergonomii pracy załogi - skośne płyty pancerza i duży odrzut bezhamulcowego działa. Tylko w oryginalnym prototypie była armatohaubica ML-20SM czyniąca z tego maleństwa raczej działo szturmowe. W grze dokupujemy do tego armatę BL-10, która dziury robi takie, że ho ho. W rzeczywistości byłoby jeszcze gorzej niż z ML-20SM. Ale kto wśród designerów WoT przejmuje się faktem, że te prototypy nie nadawały się do użycia z powodów tak trywialnych jak (nierównomierne lub nadmierne) przeciążenie podwozia, nieefektywna praca załogi w wieży... nie byłoby nawet takich pospolitych zabawek jak T-34 z 100mm D-10 czy VK3002(DB), nie wspominając o bardziej egzotycznych.
[edit] ha! nie zauważyłem, że braciszek pisał.
Wczoraj zagrałem kompanią...
14 zwykłych czołgów kontra 4 isy7, maus i jeszcze dwa t54.
Bardzo to było zabawne, bardzo.... ja byłem w zwykłych czołgach.
Jaranie się obiektem 704 :P
Może by dali postwojenny ISU-152 z działem na pociski nuklearne :D
A ja mam pytanie co do utrzymywalności czołgu. Niedawno dowiedziałem się, że na Tigera II bez premium nie warto. Czy po stronie rosyjskiej jest to samo? I może bardziej opłacalna będzie Panther, albo Pershing. Ruskie mediumy sobie odpuszczam, bo nie wyobrażam sobie mordęgi z A20 i BT-7 gdzie rzuca nas do bitew wysokotierowych i nic im nie zronisz a na scoutingu gra się kończy po minucie.
Milym dodatkiem byl ten jezyk polski, ale w sumie zbytecznym. Z chwila pojawienia sie "krzyczacego chlopca" oczywiscie nastal czas by wrocic do jezyka angielskiego ;)
Swoja droga co za geniusz, gdy lokalizacje tekstowe sa czyms normalnym, wymyslil wprowadzenie rowniez glosu nie zgadne.
Jaranie się obiektem 704
Dlatego bylem od poczatku przeciwny wprowadzaniu fantastyki do tej gry, bo ja zwyczajnie psuje. Takimi samymi kodowymi oznaczeniami fabrycznymi sa te niemieckie VK chociazby. No ale to wygladalo "normalnie" i tak nie razilo. Ogolnie jak juz koniecznie chca robic z tej gry abstrakcje to zamiast zostawiac oznaczenia robocze biur projektowych powinni wymyslac sami jakies nazwy zgodne z normami nazewnictwa danego kraju.
Realnie istniejacych podczas II WS pojazdow pancernych bylo kilkanascie sztuk, liczac tylko koncowy okres i najlepsze typy, i wystarczyloby to do wprowadzenia wystarczajacej roznorodnosci na polu walki. Do tego dochodza diesiatki pojazdow z lat 39-41, o zdecydowanie slabszych wlasciwosciach, ktore by zapelnialy bitwy jako drobiazg tak jak i robia to teraz. Czegoz wiecej chciec?
Wprowadzanie pojazdow nowoczesnych mija sie kompletnie z celem bo wtedy nalezaloby stworzyc 2 zupelnie odrebne gry. Zaden z czolgow II WS nie mialby najmniejszych szans chociazby zadrasnac Abramsa. Do tego szybkosc i zwrotnosc wieksza niz czolgi lekkie.
Pawlo94 -->
kazde wysokotierowe pojazdy rownie ciezko utrzymac.
Sinic A co jakby wprowadzić jakieś okresy przejściowe np. zimna wojna. I te czołgi wrzucane byłyby z czołgami typu IS7 Maus,a potem stworzyłyby osobną ligę. Byłyby po prostu jakieś 3-4 levele i na każdym osobne drzewka. Tylko we współczesności to by tylko T-72 i Abramsy zostały, ale wrzucą jakieś prototypy i będzie git :P
Zapominacie panowie, że to jest gra mmo bazującą na historycznych sprzętach, a nie będąca grą historyczną. Okres 1935-1960 został wybrany dlatego, że przez 2 wojnę światową pojawiło się największa różnorodność sprzętu, gwarantującą grze owe "drzewka rozwoju". To, że został ładnie rozwinięty system trafień i że twórcy starają się w procesie tworzenia drzewek korzystać z materiałów historycznych dla mnie jest in plus. Jeżeli byśmy podchodzili do gry historycznie to wszyscy by jeździli głównie Shermanami, T-34 i Pz 4, na wszystkich serwerach było by po paręnaście sztuk cięższych sprzętów w stylu Panter, Tygrysów itp. Gra by sie znudziła wszystkim po paru tygodniach. A tak mimo wszystko dzięki niej wszyscy sie dobrze bawią :)
Co do zarabiania - na czołgach do 6 tieru nawet całkiem się zarabia, na 7 tierze (poziom Tygrysa, ISa i T29) w zależności od walki - ale summa sumarum delikatnie na plus. Natomiast powyżej 7 tieru bez konta premium się nie obejdzie.
No i kupiłem JagdPzIV, odechciało mi się grać. Różnica polega na tym, że teraz jestem na 2 strzały, a w Stugu byłem na hita (pocieszające prawda ?). Muszę się teraz męczyć, żeby zdobyć doświadczenie i móc zbadać durne zawieszenie zwiększając udźwig, bez tego nic nie mogę zamontować :(
Z działem 8.8 cm jest IMO naprawdę dobry, oczywiście jeśli nie musi walczyć z Is-3, KT etc.
Pisałem już, że musi, ale nie rozumiem dlaczego z tym działem akurat. Ma dwukrotnie mniejszy damage od 10,5 cm i niewiele lepszą penetrację. 10,5 cm ma szybkostrzelność 8-9 pocisków na minutę, a 8,8 cm około 12, więc ciągle wydaje mi się, że jednak dalej lepsze jest 10,5 cm. Dziwne jest to, że większość części pasuje od Stuga + działo 10,5 cm, którym już w Hetzerze i Stugu nie daje rady, a co dopiero w "Jagdzie" Wydaje mi się, że do tego czołgu już raczej powinno być jakieś mocniejsze działo.
Reaper - grając Jagdem (albo innym TD) musisz mieć taktykę jak na prawdziwej wojnie.
Ustawiasz się z flanki w krzakach i nie prowadzisz pojedynku ogniowego z czołgami - tylko atakujesz ich boki z zasadzki. Pewnie że nie zawsze się da - ale taka jest teoria.
A co do dział to 105 jest działek krótkolufowym i ma penetrację DWA RAZY MNIEJSZĄ od 88.
Nawet 75mm/70 jest lepsza od 105. Działa z pociskami He warto montować tylko gdy mają astronomiczny damage - np. 152 na KV.
88 była najlepszym powszechnie stosowanym przeciwpancernym działem czołgowym. kropka :D
Największy problem z tą grą jest od początku taki sam - devsi w kółko promują rosyjskie czołgi.
Jeżeli jakiś rosyjski czołg robi spustoszenie na polu bitwy to tłumaczą to pierdołami typu, że chcą jak najlepiej odwzorować rzeczywistość. Jak jakiś niemiecki/US czołg jest w czymś odrobinę lepszy to dostaje nerf batem, by zachować "balans" gry. Kretyni i tyle.
Witam.
Chciałbym się zarejestrować na stronie world of tanks ale potrzebuję "Invite Code". Skąd mogę otrzymać ten kod?
Pzdr
Reaper1996 ----> do 10,5 ładuj tylko i wyłącznie HE. Tym da się uszkodzić chyba wszystko (mnie osobiście udało się uskubać ferdka za 13-14%). Jak dla mnie jest to całkiem przyzwoite działo, ale póki co pocinam Stugiem, a do Jagdpanzera IV jeszcze trochę expa mi brakuje.
A po prawej prezentuję, jak świetnie gra się w kompani xP (konto pożyczone, gdyby się ktoś pytał)
Nieogarnięta drużyna jesteście :P. Na kompanie bierze się wyłącznie tier 9+ i arty 5+. Inaczej to nie ma sensu.
Reaper -> pomyśl nad użycie 75mm/L 40. Niezła przebijalność. Mały damage co prawda, ale jest w stanie ugryźć sporo różnych sprzętów a to się liczy i przy Expie i przy kasie za mecz.
Właśnie mnie wyruchał, bo inaczej tego nazwać nie mogę dziadowski złom Pzpkfw B2 z tego co pamiętam...
Pierwszy raz w życiu trafiła mi się Jagdem bitwa w której byłem na 1 miejscu na samej górze. U przeciwnika były chyba 2x M6. Pojechałem prawą stroną miasta na mapie Himmelsdorf z paroma noobami, którzy padli na początku. Przegrałem w walce z takim "GÓWNEM" jak to Pzpkfw B2 u góry no i myślałem, że mnie krew zaleje. Wziąłem sobie akurat amunicje premium, która z tego, co widziałem w ostatnich bitwach jest dużo lepsza i zadawałem sporo damage'a mocniejszym czołgom. Ten sukinsyn trafił mnie 3 razy i zabrał połowę wytrzymałości, a ja ani razu nie trafiłem, chociaż mogłem go wziąć na 2-3 strzały :\ Potem przyjechało jeszcze M6 i T1 Heavy. B2 już dawno wtedy zwiało. Walczyłem sam przeciwko T1 Hvy i M6. Udało mi się w ostatniej chwili zniszczyć T1, a M6 dobiło mnie mając kilka procent wytrzymałości.
Mogłem mieć tyle zniszczeń i doświadczenia, a przez jakieś dziwne, niezrozumiałe dla mnie bugi zginąłem jak ostatni frajer...
Spójrz na ping w WoT, bo z 200 pingu to niektóre pociski lecą w kosmos i póki nie będziemy grać na Europejskich serwerach to często będziesz się z takim rzeczami użerał.
Jaranie się obiektem 704
Na forum, w zapowiedziach, Overlord używał nazwy ABTU, czyli ISU-152 ob. 1945. Ale dla nieinteresujących się historią uzbrojenia ACz nazwa w tym formacie bywa mylna. Nie oznacza więcej niż działo samobieżne, z wanną z serii IS, z działem o kalibrze 152mm, którego projekt zgłoszono w '45. Jak sami wiecie, 152mm to mogła być armatohaubica ML-20 (i pochodne), haubica ML-10 czy armata BL-10. Nic nie mówi też o sposobie zabudowania wanny. Nazwali oznaczeniem prototypu. Jest ok. Wystarczy, że już ludzie się dziwią, że muszą robić dwa razy "gołożopca Ferdinand" pod postacią SU-76/85B i nie wiedzą dlaczego.
A ja mam pytanie co do utrzymywalności czołgu.
Generalnie, rangi czołgów właśnie do tego są zaprojektowane, że dzielą względem klasy zarabialności. Jak nie masz premium - do 7 włącznie. Jak jestes casualem, to lepiej nie przekraczaj 8. To samo bardzo dobry gracz, który nie używa premium, a nie ma ochoty farmić pieniędzy na wyciągnięcie swojego najcięższego sprzętu. Mam takie wrażenie, że twórcy chcieli, żeby (w pełnej wersji) bezpremiumowcy jeździli czołgami faktycznie (na ogół) używanymi podczas wojny i robili tło, i do tego będzie te 30% na premium i w egzotycznych post-wojennych.
Utrzymanie różni się w zależności od typu. W tej chwili IMO łatwiej jest na niszczycielach i artylerii (jak się ma sposób na grę), trudniej na cieżkich, a na średnich było przez jakiś czas bardzo trudno. Relatywnie do poziomu.
Ogolnie jak juz koniecznie chca robic z tej gry abstrakcje to zamiast zostawiac oznaczenia robocze biur projektowych powinni wymyslac sami jakies nazwy zgodne z normami nazewnictwa danego kraju.
O-704 może tak, ale akurat przywołane niemieckie VK - dla przykładu VK3002(DB) - nie miały nazw zatwierdzonych, tylko numery zamówień/projektów. Nawet nazwy "Leopard" obu będących w grze Leopardów nie były oficjalne.
Realnie istniejacych podczas II WS pojazdow pancernych bylo kilkanascie sztuk, liczac tylko koncowy okres i najlepsze typy, i wystarczyloby to do wprowadzenia wystarczajacej roznorodnosci na polu walki. Do tego dochodza diesiatki pojazdow z lat 39-41, o zdecydowanie slabszych wlasciwosciach, ktore by zapelnialy bitwy jako drobiazg tak jak i robia to teraz. Czegoz wiecej chciec?
Byłoby fajnie :) Niestety, nie takiej gry chcieli. Mnie by wystarczyło, gdyby zawęzili walki do góra 2 tierów naraz, z uwzględnieniem różnic w typach.
Jeżeli byśmy podchodzili do gry historycznie to wszyscy by jeździli głównie Shermanami, T-34 i Pz 4, na wszystkich serwerach było by po paręnaście sztuk cięższych sprzętów w stylu Panter, Tygrysów itp.
Dokładnie. Na "wysokim tierze", Niemcy jeździliby na StuGach III/IV, Pz IV H/J, Pz III N, rzadko pojawiałyby się Tygrysy (VI E) i trochę Panter. Z 7.5cm L/70, oczywiście :) U Sowietów T-34/85 (bez D-10T, na który miał za mały pierścień wierzy), IS-2 i mieszanka SU-85/100 i ISU-122/152. U Amerykanów - bardzo nieorginalnie: mieszanka M4A3(75) i M4A3E8(76), M5 Stuart i cała jedna sztuka Pershinga :) Artyleria samobieżna pojawiałaby się na mapie w bardzo pojedyńczych sztukach, nadto u Sowietów byłoby bardzo mało oryginalnie - jeździłoby coś więcej niż SU-76M (tak, jako artyleria, nie niszczyciel)? :D
Największy problem z tą grą jest od początku taki sam - devsi w kółko promują rosyjskie czołgi.
Grałeś w Iła-2 (rosyjskiego studia 1c)? Gra była świetna, ale może widziałeś jak latały sowieckie ŁaGGi? No właśnie. Tutaj pod tym względem nie jest najgorzej. Jest tylko tendencyjnie :) A tę tendencję "historyczną" można sobie między bajki włożyć. Będą tradycyjnie brać dane sowieckich czołgów z wymuskanych prototypów testowych, zamiast produkcji seryjnej, zaś niemieckich - z testów sowieckich przechwyconych frontowych egzemplarzy. Nie to żebym był jakimś fanem niemieckiej techniki. Ja macham na to ręką, i tak można mieć więcej niż jeden czołg rozwinięty/kupiony, więc skończy się co najwyżej migracją graczy na stronę "bardziej wypasioną".
To my nie gramy na ruskim serwerze?
Od września na amerykańskich. Dlatego możemy sobie w nocy pogadać np. z miłymi Wietnamczykami :D
Jaku użytkownik IS'a i Tygrysa pragnę zdementować pogłoski o przewadze radzieckich czołgów. T-29 osobiście nie sprawdzałem, ale jeśli w tier VII heavy coś jest OP, to właśnie w tę stronę bym wskazywał.
Nie mylcie różnej charakterystyki czołgów z pojęciem "overpowered". Każda ze stron ma inne podejście do sprzętu i charakterystykę walki. Często jest tak, że w zależności od naszego stylu waki wydaje się nam, iż jakaś strona jest lepsza.
Na przykładzie 7 tieru to bardzo ładnie widać:
- Is - czołg średnio opancerzony ale niesamowicie mobilny jak na ten tier, działo z bardzo dużym dmg, ale z najmniejszą przebijalnością, dodatkowo długo się namierzające. Kazdy kto gra bardzo dynamicznie (szybkie podjazdy, lawirowanie w mieście, doskok do przeciwnika itp) uzna to za czołg dla siebie;
- T29 - wspaniałe dalekosiężne działo że sporą przebijalnością i dmg, prawie 300 mm pancerza czołowego wieży i potwornie słaby kadłub. Czołg idealny na doskok, schowanie sie w "hull down" i walkę na dystans z przeciwnikiem. Byle by za bardzo się nie wychylać :)
- Tygrys - najlepsza przebijalnośc działa ale i najmniejszy dmg, typowy ciężki czołg wsparcia do jeżdzenia w grupie z kumplami.
3 czołgi i każdy z niech ma zupełnie inną charakterystykę walki. Ja akurat mam bardzo dobry przykład obserwując swój i jisera styl walki. Ja lubię walczyczyć ciężekim sprzętem na dystans nawet kosztem mobilności i w nim uzyskuje najlepsze wyniki, jiser natomias uwielbia walkę mobilną i na tych sprzętach mu najlepiej idzie :) Z naszych punktów widzenia "overpowered" jest zupełnie inny sprzęt :)
Choć chyba obaj się zgadzamy że teraz najbardziej "overpowered" jest t-54 ;)
T-29 osobiście nie sprawdzałem, ale jeśli w tier VII heavy coś jest OP
T29 jest nie do ruszenia tylko wtedy gdy się od przodu strzela w wieżę, od boku schodzi dosyć łatwo, czego sam doświadczyłem na własnej skórze :) Ogólnie w amerykanów strzela się wyłącznie w kadłub :)
Od zawsze w czołgi lepiej było walić w kadłub :) A wczesne amerykańskie produkcje miały wadę w postaci WIELKIEGO kadłuba.
A Isy będą lepsze od takiego mausa cze E100 (będzie?), bo isy to nowoczesne projekty a maus to tylko ucieleśnienie zacofanej megalomanii Hitlera. I z tego powodu ciężko zrównoważyć tak odmienne koncepcje w grze. Bo przecież nie można przesadzić z ilością życia w czołgach superciężkich, a i tak niezależnie od ilości życia, będą one podatne na ogień artylerii.
Witam.
To tak wysłałem prośbę i otrzymałem kod umożliwiający rejestrację. Pobrałem clienta i gdy chcę zainstalować to w jakichś 27% instalator staje i wyświetla error. Klikanie ponów próbę nic nie daje, pozostaje ignorowanie... Okazuje się że tych błędów jest więcej i każdy plik po kolei trzeba ignorować ;/
Co jest nie tak?
[91] Szczególnie na tą ciężką.
Ale nie tylko artylerii. Przecież takim słabym punktem Mausa jest tył wieżyczki. Wystarczy że ISU-152 z dobrym działem podjedzie i walnie mu burzącym
Wiecie może jak "okularki" wpływają na wykrywanie zamaskowanych?
Limit zasięgu widzenia to 500m, ale czy dzięki okularkom dostanę pełne 25% do zasięgu przy wykrywaniu ukrytych, czy to się inaczej liczy?
Używam tego przenośnego wizjera i czasami mam wrażenie, że nawet dalej nie widzę, niż bez nich...
Choć fakt, kilka razy trafiało się wykrycie przeciwnika, gdzie ewidentnie było widać, że on nie wie skąd strzelam nawet (jakiś mało zorientowany). Raz nawet mi się żal jednego zrobiło na Kampinówce, bo ja strzelałem mu cały czas w gąsienice unieruchamiając go, on bezradnie machał wieżyczką w jedną i druga stronę, nie widząc co to do niego wali i takim sposobem zjechałem Tygrysa ze 100% do zera. ;]
mery - to typowa sytuacja, byłeś zapewne w krzakorach. :) zastanawiam się tylko czy okularki pomogą mi w wykrywaniu treehuggerów.
Dla mnie wkurzajace jest jak jakis ciezki pojazd jedzie sobie i widze go dopiero jak jest doslownie kilkadziesiat metrow ode mnie wyrastajac mi nagle znikad. Niby jedzie po krzakach, ale jednak w ruchu powinien byc widoczny duzo wczesniej.
sinic - no, takich bezsensów to byłoby mnogo w tej grze. W końcu ona "nie do końca" :) oddaje walkę czołgów IIWŚ.
Zebrało się po kilkudniowej nieobecności 2k golda, to w garażu szybko znalazł się T-14. ;]
Ale wytrzymała bestia. Pierwsza bitwa jaką nim zagrałem fartownie okazała się bitwa, w której stałem na samym szczycie łańcucha pokarmowego. ;]
Mapa Kampinówka, na początku pokampiłem nieco w bazie, co dało zniszczenie pierwszego tanka z kilkuset metrów. Gdy przeciwników ostała się połowa ruszyłem lewym skrajem do bazy wroga, gdzie jednym strzałem o_O zdjąłem chyba PzIII mające 100% i zaczęła się zabawa z ukryta wrogą artylerią, dwa razy zrywała mi gąsienice, dostałem bliskie cztery uderzenia, jedno centralnie gdzieś w bok i... straciłem zaledwie połowę HP. :D
Zdążyłem dorwać jedną arty w krzaczorach, drugą z 100% sprowadziłem do 6% i ktoś ją dobił, niestety trzeciej nie udało mi się zlokalizować.
Ponad 20k wpadło do banku.
Dobrze wydane 1500 golda i szkoda tylko, że nieco powoli rozpędza się ten behemot i skręt ma nieco kulawy.
Ale i tak podtrzymuję zdanie, że gdy trafi się na w miarę wyrównane składy i średnio ogarniętego przeciwnika, to PzIV nadaje się do zarabiania kredycików całkiem dobrze. ;]
EDIT: Chyba w końcu randomy są wyrównane, bo już trzy bitwy pod rząd miałem w PzIV gdzie nie było Tygrysów, IS3 i podobnych wariactw. Tym razem sześć wrogich pojazdów udało mi się rozbić. :D
Z czołgów z dolnej sfery stanów średnich polecam T-34 - szybki, zwrotny, niezła siła ognia, no i ta czerwona gwiazda na kadłubie:D
No nie wiem :/ Według mnie najlepsze jest drzewko mediumów USA, a ten Pershing wymiata. Poza tym już na Shermanie mamy działo 450 dmg :D Kiedy kupię T32, zacznę od Shermana i "w dół" :D
"The maintenance works are scheduled for December 28, 4.00 am EST / 9.00 am UTC. The game will be temporary unavailable."
graf_0---> dokładnie
Jutro kolejny patch.
v.0.6.2.8 chyba. Wprowadza niewielkie zmiany.
można poczytać tutaj
http://game.worldoftanks.com/news/general_news/release_v0628_special_update_december_29
Tylko ja nie mogę od dłuższego czasu połączyć się ? To ma jakiś związek z patchem ?
Miał ktoś może takiego buga, że po zakończeniu odliczania na początku gry czołg mu wariował i jechał cały czas do przodu, a oprócz ruszania działem nic się nie da zrobić ? Przydarzyło mi się to już kilka razy :
Po przesiadce na JagdPzIV rzeczywiście czuć sporą różnicę. Pancerz z przodu jest wyśmienity w starciach ze słabszymi czołgami. Ostatnio się ubawiłem kiedy stanąłem naprzeciw 3 wrogich czołgów (KW, Leopard i jakiś VK), dostałem od każdego kilka serii i wszystko się odbijało. Działo 8.8 cm też jest w porządku, szczególnie w połączeniu z amunicją premium. Chociaż w większości przypadków nie można się wykazać, gdy gra łaskawie dodaje mnie do bitew z IS-4, raz nawet IS-7 się trafiło to już całkowicie olałem i wyłączyłem grę.
Ciągle próbują zainstalować nowego patcha... :/
Tez miałem przypadek z dwa razy, że na stacie mój wraży tank poginał jak dziki przed siebie, ale dało się to opanować włączając czat i po kliknięciu entera odzyskiwałem kontrole nad pędzącym złomem.
Zresztą i tak nie przebije to DC zaraz po końcu odliczania. :F
Serwery mają ruszyć o godzinie szesnastej czasu uniwersalnego.
Czyli jeszcze pół godziny.
P.S Balans czołgów mnie już dobija...
Jeszcze w lipcu gra mi się podobała a im dłużej w to gram, tym wykazuje mniejsze zainteresowanie rozgrywką.... Nie wiem czemu tak jest. Może przez ten zwalony balans?
Zarzucam screena, nie uważacie, że czołgi typu Sherman, PZIII czy PZ IV są w stanie cokolwiek zrobić????
Myślę że powinien być jakiś filtr do standardowych bitew... Mam na myśli takiego Shermana. Powinien się znaleźć w bitwach, w których czołgi są Tier IV do VI.
Bitwy rekrutów powinny wrócić. A oprócz tego jakiś ciekawszy tryb, na przykład ułożenie chronologiczne (39-41;41-43;43-45).
PZ III to typowy scout, PZ IV ruszy kw, o jp IV nie wspomnę nawet. Sherman ze 105 to fajna zabawka. Ja w zwykłym KW zniszczyłem is4, właśnie na tej mapie. Nie taki zły, ten balans :)
Akurat na tym screenie ten twoj Sherman moza zdzialac calkiem sporo. Bez wzgledu na dzialo sporo czolgow ma w zasiegu penetracji nawet od czola, a wszystkie z boku czy tylu. No i oczywiscie ja zawsze trzymam w granicach polowy amunicji HE. Cos tam ugryzc mozna zawsze.
A w koncu im wieksza roznica trierow tym lepszy przelicznik dmg na exp/kase. Wiec co za roznica czy twoj trier czy wyzszy skoro mozna zarobic tyle samo a byc moze nawet wiecej wlasnie przy duzej dysproporcji?
Akurat dla mnie zupelnie nie ma znaczenia roznica trier. W koncu w kazdej druzynie sa tez i te wyzsze trier do odgrywania glownej roli. Bardziej mnie interesuje rownowaga po obu stronach niz to czy ja jestem "wielki" czy nie.
Jak już pisałem wcześniej, w takiej bitwie PzIII, to nie typowy scout tylko jeden darmowy punkt dla przeciwnika. Ogarniętych graczy potrafiących scoutować jest niewielu, tym bardziej w PzIII, którego Tygrys czy Pantera nawet ściągają nim ten zdoła cokolwiek rozpoznać.
A PzIV to dobra maszynka. ;]
Ja staram się w nim trzymać z tyłu za kolosami i skrobać przeciwnika. Jakbym nie grał, to i tak najczęściej wychodzę ze sporym zyskiem z bitew. czego na razie nie mogę powiedzieć o Panterze. :F
Ogarniętych graczy potrafiących scoutować jest niewielu
Ostatnio w bitwie nasza drużyna przegrała przez właśnie takiego wybitnego scouta. Była bitwa bez artylerii, na samej górze u przeciwnika jakieś IS-4, na dole PZII... Pod koniec bitwy jeden nasz był zniszczony, u wroga zostały 2 Tigery i właśnie PZII, które przejęło naszą bazę, gdy wszyscy już wjeżdżaliśmy do wrogiej bazy...
Przegraliśmy...
To nie była oznaka dobrego scoutingu tylko jak zwykle głupoty waszej bandy, skoro nikogo w bazie nie zostawiliście...
To mnie zawsze dobija, a ostatnio cholernie popularne jest na Kampinówce. W bazie (czemu zawsze cholera po tej stronie gdzie ja gram :/) zostają dwa/trzy pojazdy, reszta dyma w stronę młynu, napotyka części mocniej opancerzonej czeredy przeciwnika i tam zalega ostrzeliwując się niemrawo.
Po paru minutach na bazę jedzie druga połowa przeciwnika i oczywiście wszystko rozgniata, a powolne mamuty tkwiące pod młynem nawet nie maja szans zawrócić na czas, a do przodu tez nie mogą, bo boja się trzech czołgów zaczajonych w krzakach...
Coś się stało ? Przy włączaniu gry pisało, że mam najnowszą wersję i nic się nie ściąga, a przy próbie zalogowania pisze o aktualizacji i mnie przenosi na stronę. Trzeba to zrobić ręcznie ?
jedyny patch jaki znalazlem byl na rosyjskiej stronie ale wole go nie odpalac, trzeba po prostu cierpliwie poczekac az udostepnia
Już udostępnili patcha, swoją drogą wyłączyć dostęp do gry na cały dzień z powodu 23 mb :>
Próbuje już zbierać na JagdPanthera, zostało mi "tylko" 50k doświadczenia do zdobycia, nie mówiąc już o zdobywaniu nim potem doświadczenia na gąsienice i silniki za 20k expa :|
Jakie dodatki kupować w sprzęcie w którym chcę trochę pozarabiać?
Okularki? Wentylację?
Ja mając jednak nadzieję na dłuższą zabawę i z racji ulubienia dla kampienia, do swojej sexi Pantery wsadziłem już Vertical Stabilizer Mk I, mam już 250k na Enchanced Gun Lying Drive i mam już binokularki kamperskie wymienne. Później tylko wysokooktanowe paliwo co walkę za 5k kredytów i może będzie fajnie. ;]
lindil - a co jest w Ramie fajnego?
Nawet działa 76mm nie ma.
A, 57 ma - też nie najgorzej.
600+ HP, pancerz odbijający większość pocisków z tierów do V, w których przeważnie się nim gra, rewelacyjna siłą ognia wynikająca z ROF 30, penetracja dająca radę od czoła większości przeciwników w typowych bitwach oraz świetny stosunek mocy do masy.
W bitwie na obrazku dostałem jeszcze steel wall, co raczej rzadko się w niskotierowych mediumach zdarza;)
Spotkałem go ostatnio jak grałem T-34, zjechałem go ze 100% do 0 bez jakiś problemów (po prostu kręciłem się wokół nie niego), ja miałem szybkostrzelne działko 57 mm.
Zależy jak kto gra. Dokładnie to samo zrobiłem z ulepszonym Shermanem:) A T-34 też jest wysoko na mojej liście ulubionych czołgów;)
Taaaa, gdyby był tryb rzeczywistości wojny, to każdy jeździłby głównie T-34,Shermanem lub Pz IV. Gdzieniegdzie pojawiłby się u Rosjan T-34/85;KW;IS, u Amerykanów Pershing;M4A3E8 a u Niemców Pantera bądź Tygrys....
Pytanie - czy w finalnej wersji gry będziemy płacić jakiś abonament za grę? I czy będziemy nadal dostawać golda?
Gra będzie darmowa, gold będzie płatny i raczej na pewno za darmo rozdawany nie będzie.
Wszystkiego najlepszego z okazji nowego roku pancerniaki :D
Po długim okresie obrywania jeżdżąc JagdPzIV nareszcie zbadałem i kupiłem JagdPanthera. Chwilowo wygląda to dosyć kiepsko, chociaż kto wie. Może będzie lepiej jeśli jakoś dotrwam i opracuję Fuga 12, nowe silniki, zawieszenie i przede wszystkim działo 10,5 cm. Nie będzie łatwo skoro każda z tych rzeczy przynajmniej 10k doświadczenia wymaga :)
Lepiej sie przezwyczaj
Czy to normalne, że zanim JagdPanther się obróci to minie hoho sporo czasu ...
Jak masz słabe gąski to nie dziw się :D
Reaper1996 - nie bierz 105, nie dosc ze pociski kosztuja 1k to przebijalnosc ma po prostu paskudna, ja jezdzilem JP z 88 i o wiele lepiej sie spisywala niz ta cholerna 105
Pytanie:
Soft jest przy okazji premiery gry? Dostaniemy expa tak jak to miało miejsce w przeszłości?
Przy premierze oczywiście zostanie wyczyszczone wszystko. Ludzie z bety podobno mają dostać po bonusowym czołgu na start.
No obyśmy coś dostali, gram w dwa dni po uruchomieniu bety. Tylko że, kiedy ten soft i premiera?
Soft będzie w połowie stycznia. Co do czołgu to dostaniemy BT-SV z tego co słyszałem.
Soft będzie w połowie stycznia. Co do czołgu to dostaniemy BT-SV z tego co słyszałem.
Ja raczej wolałbym jakieś premium na miesiąc :)
Opłaca sie w IS-3 wymieniać działo działo 122 mm D-25T (średnie uszkodzenia 390/390/465, penetracja 175/217/61mm) na działo 122mm BL-9 (uszkodzenia 390/390/465, penetracja 225/265/68mm) ??
Według wielu graczy IS-3 to najlepszy czołg rosyjski. Jest ceniony za szybkość, zwrotność oraz za dobre działo i ten "dziób szczupaka". Ja sam tak myślę. Raz nawet udało mi się ściągnąć IS-7 ze 100% do 4%, bo jakiś głupi fragstealer podjechał w ostatniej sekundzie i po prostu strzelił :P
Jako użytkownik IS-3 pozwolę sobie nie zgodzić się z tą opinią. Czołg nie jest zły, ale IS-4 wydaje się lepszy - może to syndrom zieleńszej trawy, ponieważ IS-4 nie mam;)
żeby zagrać trzeba dostać swój klucz do bety? i jak ściągnę Full client v.0.6.2.7 stąd http://game.worldoftanks.com/update to gra będzie po polsku?
@ up Tak musisz mieć swój klucz do bety. Narazie nie ma polskeigo języka (o ile wiem) , będzie w pełnej wersji :)
Narazie nie ma polskeigo języka (o ile wiem)
Nie, nie wiesz. Język polski jest, nawet głosy...
pawloki -->
Klucz to nie problem, pelno w necie tego jest.
W okienku startowym gry zmieniasz jezyk na polski i dociagnie ci patch polonizujacy. Aczkolwiek po ostatnich zmianach dodali do lokalizacji rowniez polski glos w komendach czolgowych i od tego momentu ja wrocilem do angielskiego. "Krzyczacy chlopiec" jest zdecydowanie zbyt irytujacy by dalo sie z nim wytrzymac ;)
Tango Down ! Klimat chyba nie pasuje : http://img703.imageshack.us/img703/48/shot021j.jpg
Nareszcie kupiłem 105mm do T29 i ten czołg bardzo dużo zyskał w moich oczach zniszczyć KT to nie problem. Teraz trzeba powoli dowlec się do T32.
Powiem ci, że na oficjalnym forum jest dużo tematów gdzie ludzie zamieszczają jepsze modyfikacje ikonek. Może byś na nich np. nazwa, tier lub nawet nacja. Także lepiej nie rób tego tylko znajdź porządne ikonki.
http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/6948-how-to-get-more-detailed-icons/
Tu masz jak zmienić ikonki na 3D. Swoją drogą ciekawe bitwy teraz wyrzuca 4 panty 2 i 2 t-54 vs 2 IS-4 i 2 KT
Nawet fajnie wyglądają te ikonki, jednak ikonka pierwszego czołgu z grupy jest ścięta ;P
Wczoraj grałem z Wielebnym666 i mam do niego pytanie: Ile ty chłopie grasz dziennie???
Dużo nie gra skoro od 17 listopada ma tylko 2,500 walk.
Ja gram średnio dwa dni w tygodniu tylko i tez od 17 listopada mam już 1900 walk na koncie.
Idę teraz w ruskich, tak w ogóle.
KW-1 całkiem fajny, bo zarabia się na nim świetnie, gdy zamontuje się 107mm. Jednak droga do T-34, to droga przez mękę z racji kaprawości A-20, którym głównie trafia się na bitwy IS-3, Tiger i tym podobne, gdzie nawet wyscoutować cokolwiek trudno.
2 strzały na minutę i pewnie celność na poziomie Dory...
Nie dziękuję, wole 107ke. ;]
Też wam shift nie chce działać w grze ?
edyta:
dobra xFire tak jak podejrzewałem ...
Ja przez KV przeleciałem jak najszybciej do KV3, którym grało mi się dużo przyjemniej (chodź realnie to na KV mam lepsze statystyki) i dopiero na KV3 zamontowałem 107 i potem 122. Co nie zmienia faktu, że ta 152 to jest srogie działo i rozwalając nim dużo wyższe Tiery dostajesz od cholery expa i kasy.
A co do A-20 to ładujesz sporo HE i jazda na scouty. Napieprzasz w co popadnie i wpadnie Ci te 300-500 expa jak wygracie, a zajmuje to jakieś 2 minuty.
Swoją drogą sobie odpuściłem na razie nimieckie drzewko z braku kasy i skupiam się na ruskich i amerykańskich heavy. W IS3 już niewiele mi brakuje do 122 BL9 i dopiero się zacznie zabawa :)
Za to na T29 na razie mam 90-tke i gra się tym po prostu śmiesznie. Ale daję rade, może uda się w weekend zgrindować do 105.
Też mam T29 z 90-tką i szczerze mówiąc nie gra się na tym źle :) Ale jak chcę zrobić większe kuku, no to biorę Kinga :)
Ja i tak nie rozumiem jednej rzeczy: jakim cudem Crysis chodził mi na very high a to nie chodzi nawet stabilnie na najmniejszych detalach ;P
C2D e8400 2x3ghz
gts250 512 ddr3
2gb ram
w7P 32bit
A wy w "jakich klatkach" gracie ?
Jest jakaś szansa, że w pełen wersji gra będzie działała lepiej ? Bo to co teraz jest to kpina.
Nomnomnom...
Pewnie, że można i ganiać scouty przeciwnika. Szkoda tylko, że większość bitew w A-20 wygląda tak jak na screenie... :/
Ale jeszcze niecały tysiąc expa i wsiadam do T-34. ;]
Europejskie serwery ?!!!!!!!!
Europejskie serwery
Właśnie dostałem 9 TYSIĘCY expa za bitwę i 117 TYSIECY kredytów :D
O co chodzi?
Z oficjalnego forum EU.
"It is intentional and will last for 3 days. Kind of present, substitute for cancelled softwipe."
Czyli wracam do domu z pracy i napierdalam :D
I co z tego skoro tak fajna gra jest tak niestabilna ;(
Te spadki klatek są tak irytujące, ze no nie mogę.
Piszą coś twórcy nie wiecie o poprawieniu działania gry w pełnej wersji ?
Dzięki za info.
Miałem wpaść do siostry jutro, ale już czekam na nią by mnie powiozła. :D
Nie przegapię szansy szybkiego zdobycia cięższego sprzętu do testowania, skoro już niebawem pełna wersja wyjdzie, a ostatecznie nie wiem czy zdecyduję się na zakup złota, jeśli nic w grze nie poprawią...
kurde aż się chce grac przy takich ilościach expa :D
Wczoraj mi nieźle poszło - pierwsza bitwa moim IS3, 6 czołgów zestrzelonych, zwycięstwo i dostałem ponad 9000 expa i od cholery kasy! Szkoda, że nie był podwójny.
Zrobiłem już sobie T29 na elicie, jak wróce z roboty to się zabieram za grindowanie na T32 i IS4, może jeszcze uda się dobić do Tygrysa. Fajny evet :)
btw jest już oficjalna data premiery i hard wipe ?
Jeszcze nie ma.
Mówi się o połowie lub końcu lutego, ale cholera wie.
Jeszcze 50k expa i VK4502, bo kredytów już cztery bańki nazbierałem. ;D
Ostatnio całkiem dobrze mi się powodzi. Wczoraj specjalista na JagdPantherze, dzisiaj trochę słabiej --->
Dosyć zabawne to było, gdy przynajmniej 8-10 wrogów wjechało do naszej bazy, a ja stałem w bocznej uliczce (Himmelsdorf) i sami wjeżdżali mi pod celownik. Już nie nadążałem przeładowywać :)
Korzystając z bonusowego expa to jeszcze dzisiaj spróbuję Ferdka opracować.
Po męczeniu wota dobiłem w końcu do Ferdinanda - niszczyciela w którym już nie muszę się bać nadmiernie heavy tanków na podobnym tierze. Gorzej z lekkimi tankami i scoutami, jeden z nich mnie właśnie wykończył waląc mi w tył, a ja nie mogłem się obrócić. Czego się spodziewać po obrocie 18 stopni na sekundę...
Gdzie mogę dostać kod do EUROPEJSKIEJ wersji? Bo na CD action to do amerykańskiej.
Co możecie mi powiedzieć o dziale 12,8 cm do Ferdinanda ? Mam powyżej 50k doświadczenia, bo właśnie zbieram na to działo, ale wcale nie wygląda to tak różowo. Samo zamontowanie działa 300 tysięcy, amunicja tania raczej nie będzie. Nie mam jeszcze opracowanego drugiego silnika, ale to raczej mniej ważne niż mocniejsza armata.
anymous - afaik jak założysz konto to dopiero przy logowaniu wybierasz serwer na jakim chcesz grać, czyli w Twoim przypadku europejski.
Nazgrel----> Jak chce się zalogować to pisze że nieprawidłowe hasło, email a ja wpisuje dobrze. To pewnie wina że mam amerykański klucz a mnie loguje do europejskiej.
Reaper1996 --> najlepsze do ferdka jest ulepszone dzialo 88 reszta to totalny chlam, ktory nie dosc ze zrzera doswiadczenie za odkrycie to nadaje sie o kant dupska potloc, mam jagtigera, i patrzac na jego wczesniejsze wersje (ferdek) najlepiej spisywalo sie dzialko 88 mm ulepszone, czesty strzal (z 10% doladowaniem + namiezanie), niestety wada ferdka jest jego mobilnosc dlatego najlepiej jest grac w plutonie z jakims rozgarnietym MEDEM, ktory bedzie dbal oto aby szybkie czolgi cie nie otoczyly, mam w pelni rozwinietego t-54 i wiem jak szybkie czolgi radza sobie z powolnymi krowami typu ferdek , su, obiekt itp...
Ktoś wie czemu przy strzelaniu z zoomem fps spada do 10 ? ;/
Francuskie drzewko zapowiada się nieźle:
http://world-of-tanks.pl/forum/viewtopic.php?f=24&t=776
Swoją drogą:
Podobno ma być drzewko w którym będą znajdowały się czołgi różnych narodowości. Fajnie by było zobaczyć w grze kilka polskich czołgów ;) Wydaję mi się, że w czasie premiery polskiej wersji językowej była mowa ze strony twórców o polskich pancerniakach. Poczekamy zobaczymy.
najlepsze do ferdka jest ulepszone dzialo 88 reszta to totalny chlam, ktory nie dosc ze zrzera doswiadczenie za odkrycie to nadaje sie o kant dupska potloc
Że co proszę? Działo 12,8 cm o kant "dupska" potłuc? Rozumiem, że każdy ma swoje zdanie ale tego nie da się określić inaczej jak kompletna bzdura. Tak się składa, że Ferdinand, podobnie jak VK4502 rozwija skrzydła właśnie dopiero z działem 12,8 cm. Każdy Ci to potwierdzi. Właściwie można powiedzieć, że to najlepsze niemieckie działo w grze(lepsze jest jedynie ulepszone działo JagdTigera i artyleria, ale jej nie liczę). Ja rozumiem, że w niektórych przypadkach lepiej jest używać wcześniejszego(stockowego) działa, ale w tym wypadku to masochizm. Z działem 12,8 cm można już walczyć dosłownie ze wszystkim. A tą wspomnianą 8,8 cm będziesz się raczej męczyć ze wszystkim powyżej Tiera 7/8. O walce sam na sam z drugim Ferdiandem, który posiada działo 12,8 cm możesz pomarzyć, wtedy dopiero zobaczysz co to znaczy "totalny chłam".
Potwierdzam.
Jeśli jest możliwość zamontowania 128'ki, to nawet się nie zastanawiać. Fakt, że amunicja, to lekko ponad tysiąc kredytów (za sztukę oczywiście), ale na ową amunicje można zarabiać przecież przy pomocy jakiegoś tieru V/VI, jak ja u siebie robię to walcząc PzKpfw IV.
Ale czy to takie super-uber działo, to bym się lekko jednak kłócił, bo takiemu Is-7 zdejmuję raptem coś w granicach parunastu %, a obecnie przecież pełno ich się wala w bitwach wysokich tierów.
Jak komuś zależy na solidnym i dobrze zarabiającym czołgu, to po hardwipe nich idzie w stronę rosyjskich ciężkich, no chyba, że zostaną one nieco osłabione, by reszta mogła im jakoś zagrozić.
A właśnie, wiadomo już mniej-więcej kiedy będzie hardwipe i normalny start gry? Czytałem, że "w lutym", ale nie mam czasu przeglądać na bierząco forum, i może coś nowego powiedzieli? Prawdę mówiąc, z jednej strony nie mogę się doczekać harwipa, bo pierwsze dni bety wspominam bardzo przyjemnie(ta ekscytacja jak się widziało w przeciwnej np. KW albo PzIV samemu mając Pz 38(t) :), ale z drugiej strony będzie mi brakować moich zabawek.... wiem, że w pełnej raczej nigdy nie zdobędę tego co mam... pozostaje się nagrać przed hardwipem ;)
Co do opinii o wyższości sowieckich czołgów nad resztą, polemizowałbym :)
D3O >>> 27 stycznia startuje Open Beta z jakimiś ponoć nowymi trybami, mapami i pojazdami. Ma ona potrwać mniej więcej miesiąc i start gry przewidziany jest na połowę lutego lub początek marca. Jak będzie na serio tego nie jest w stanie nikt chyba powiedzieć, łącznie z deweloperami. ;)
A ruskie są przegięte. Skoro w swoim prawie że wymaksowanym VK4502 (brakuje mi tylko ostatniego silnika) jestem rozwalany swobodnie przez Is-4, a Is-7 prawie że nic nie mogę zrobić, to coś jest na rzeczy. Że już nie wspomnę o czeredach T-44/T-54, które swobodnie mnie objeżdżają i zadają koszmarne uszkodzenia (do 20% za jeden strzał), gdzie często mój strzał w ich bok rykoszetuje... :/
T30 w porównaniu z Is-4, to cenias, bo załatwiam go 4/5 strzałami i to często przebijając się tuż pod wieżyczkę.
najlepsze do ferdka jest ulepszone dzialo 88 reszta to totalny chlam, ktory nie dosc ze zrzera doswiadczenie za odkrycie to nadaje sie o kant dupska potloc
Niestety podobnie do D3O też wolę 12,8 cm. Mając 8,8 nie można się nawet przez IS-3 przebić, a walki z nimi to norma. Na 12,8 bez problemu udaję mi się często zabrać nawet powyżej 40%, ale to też zależy w jakie miejsce trafie :)
T30 w porównaniu z Is-4, to cenias
No bo to prawda, wcale nie trzeba się wysilać na amerykańskie heavy tanki, parę strzałów w kadłub i koniec. Gorzej, że z tego co widziałem to T30 ma większe działo od obiektu 704 :/
Mnie się jednak wydaje, że Maus jest mocniejszy od IS-7, przynajmniej pod względem opancerzenia. IS-7 zazwyczaj przebijam bez problemu, po Mausie to waliłem w przód, boki, tył i rzadko kiedy udaję się uszkodzić.
Jak chce się zalogować to pisze że nieprawidłowe hasło, email a ja wpisuje dobrze. To pewnie wina że mam amerykański klucz a mnie loguje do europejskiej. Proszę o odpowiedź.
@ meryphillia
No cóż, różnie bywa. Właściwie to wszystko zależy od sytuacji i umiejętności kierowcy. Dlatego ja się wystrzegam oceniania pod względem statystyk i przeliczników typu dmg/sek itd. Nie chce nikogo oceniać, czy wytykać błędów natomiast z mojego punku widzenia, moich doświadczeń mogę z całą świadomością powiedzieć że pojazdy są wyrównane, mniej lub bardziej ale jednak :) Natomiast co do VK 4502 - otóż w trakcie moich przygód(nadal go mam) nigdy jakoś nie narzekałem na ten wózek w starciach z IS4 czy T34(amerykański odpowiednik). Powiem więcej - z tych trzech pojazdów, przedni pancerz jest najlepszy właśnie w VK. Oczywiście nie twierdzę, że nie do przebicia dla tych pojazdów, bo każdy pojazd jest w stanie się przebić strzelając w odpowiednie miejsca. Jednakże, w normalnej walce(powiedzmy na odległość, bez otaczania i objeżdżania wokół pojazdu) VK 4502 vs IS4/T34 szanse są bardzo przychylne. Z działem 12,8 cm VK przebija się bez problemu przez pancerz przedni IS4. Oczywiście, jeśli strzela się w najczulsze miejsce - w dolną półsferę podstawy pojazdu. Tam prawie zawsze się przebijesz, w górną(miejsce kierowcy) też ale rykoszety są już częste.
Co do Mausa - powiem nieskromnie, że mam własnego i jest to najlepiej opancerzony pojazd w grze :) I znowu, z doświadczenia wiem że w walce 1 na 1 ze średnio-rozgarniętym IS7 wygrywam bez problemu, z dużym nadmiarem wytrzymałości. Wszystko sprowadza się do tego, czy przeciwnik jest dobry, doświadczony :) Szczerze, to bardziej obawiam się T30(odpowiednik IS7) w walce niż IS7, jednak działo robi swoje...
Już opracowałem wszystko do Ferdka, pozostaje zbierać na JagdTigera. Na początku po informacjach, które czytałem spodziewałem się cudów po tym pancerzu 250mm, teraz po tym co zobaczyłem w praktyce to ten Jagd wydaję się dosyć kiepski. Chyba już 2 razy zdarzyło mi się nadziać na niego Ferdkiem i bezproblemowo ściągałem 1 strzałem 30-40% wytrzymałości.
Mimo, że opracowałem do Ferdinanda już wszystko to ten czołg mnie ciągle zadziwia. Będąc doszczętnie zniszczony i mając 80 pkt. wytrzymałości na 1200 zdołałem przyjąć 3 strzały od IS-3, zniszczyć go i przeżyć, wszystko się odbijało, a IS-3 wcale takie słabe nie jest :o
Ja powiem tak: mam Jagdpantera i szczerze mówiąc jakoś mnie nie ciągnie do Ferdiego, gdyż ponieważ:
- działo 10,5 lepsze od tego, co jest na KT;
- mniejszy od Fredka;
- szybkość i zwrotność taka, jak Pantery;
Wiem, że ma mało HP (850) jednak gra mi się nim bardzo przyjemnie i wiem, że był to dobry zakup :)
Odpaliłem dziś pierwszy raz i kilka pytań:
- jak spotować inne czołgi? E?
- na samym początku w co pójść? Używam Valentyny obecnie.
- bardziej kalkuluje się inwestycja w upgrade, czy cięższy sprzęt?
- jakieś porady na początek?
-Jeżeli chcesz wskazywać czołg, który atakujesz, to naciskasz T;
- Zależy co lubisz, ruskie to mobilność i damage, Szkopy to precyzja i szybkostrzelność, a Amerykańce to coś pośrodku
- Jeżeli masz zamiar sprzedawać stary sprzęt, no to w nowszy, jak czymś gra ci się dobre, to upgrade, poza tym sprawdzaj, które części pasują do innych czołgów i sobie je odkrywaj;
- porada na początek: sprecyzuj, czy chcesz grać jako typowy wk*rwiacz (medium lub na początku light) potężną siła ognia (heavy), snajpić z krzaczków (Tank Destroyer), czy mieć widok na całe pole bitwy i robić za support (SPG)
A jeżeli chciałbyś pograć, to dodaj mnie do friendsów i napisz :)
Valentine mozna sie oczywiscie pobawic, ale ten czolg nie jest w drzewku i de facto marnujesz czas nim grajac. Niczego nim nie odkrywasz.
Poczatkowych pojazdow nie ma w sumie sensu ulepszac. Idziesz jak najkrotsza droga do nastepnego poziomu. Dopiero w momencie gdy dojscie do kolejnego trieru wymaga wiekszych ilosci exp warto po drodze zainwestowac w cos lepszego, przede wszystkim jakies lepsze dzialo.
Ok, czyli opylać za 200.000 Valentynę i brać jak najszybciej środek któregoś drzewa jak rozumiem?
D3O >>> Oczywiście, że ogromnie wiele zależy od umiejętności danego gracza. Tak czy siak wiele też i zależy od sprzętu, a akurat z moich obserwacji wynika (jak i z tekstów na forum zarówno samej gry, jak i na polskim), że jednak to rosyjskie czołgi są najlepsze. Zresztą wystarczy popatrzeć kto robi grę... ;)
A z przyziemnych rzeczy...
Włączyłem grę i... ujrzałem 600 golda zamiast spodziewanych 750. :F
A tu dopiero 19...
No nic, pomęczę się parę godzin na zwykłym koncie, przyzwyczaję się chociaż do sytuacji jaka będzie miała po wydaniu gry, bo nie wiem czy będzie mi się chciało łożyć martwych zielonych prezydentów dal twórców. :D
Skoro nikt nie odpowiada, to pewnie nie...
Poszukaj info na oficjalnym forum.