Obejrzyj pokaz możliwości udoskonalonego Unreal Engine 3
Nie znam się na grafice komputerowej ale chyba z tymi efektami co na koniec film pokazywali to ameryki tym raczej nie odkryli.
P.S- my Polacy nie Gęsi i też swój silnik mamy (Chrome Engine 4) tez robi ogromne wrażenie, spokojnie może konkurować z Unreal Engine. Link do krótkiego pokazu jego możliwości.
http://www.youtube.com/watch?v=iY0xeCYFpI8&feature=related
Całkiem to to ładne, ale widać, że to wciąż ten samo silnik. Nie ma w tym nic złego, ale skok jakościowy jest niewielki. Jasna sprawa, że gry tak nie wyglądają - w końcu wszystko musi być przycięte i skrojone na miarę sprzętu, a jak wiadomo, ani Xbox 360, ani PS3 do mocnych na dzisiejsze czasy maszyn nie należą. Oczywiście nie znaczy to, że na konsole nie ma ładnych gier. Chodzi mi o to, że nie mogę się doczekać kolejnej generacji sprzętu, gdzie wszystko to co obecnie jest połowiczne i niedociągnięte stanie się całością. Chodzi tu głównie o samą moc obliczeniową - standard rozdzielczości 1080p i tekstury najwyższej jakości. Reszta mogłaby nawet pozostać na obecnym poziomie. W końcu na brak efektów w grach narzekać nie możemy :)
Najbardziej spodobała mi się ta wciąż paląca się pochodnia w trakcie wichury ;P
A prawda jest taka, że gdyby nie obecna generacja konsol i stagnacja na tym właśnie rynku, już dawno byśmy się cieszyli grami wideo z taką lub nawet i lepszą oprawą graficzną.
A prawda jest taka, że gdyby nie obecna generacja konsol i stagnacja na tym właśnie rynku, już dawno byśmy się cieszyli grami wideo z taką lub nawet i lepszą oprawą graficzną.
tak, tak..
Basza
Tak jasne.....Ale dzieki za dobry żarcik
A co do filmiku bardzo łądny i ogromny skok jakościowy.
@Xaneltholus
Skok? W stosunku do czego? Faktem jest że wszystko to bardzo ładnie wygląda, ale nie jest niczym nowym. Skok to był kiedy prezentowano CryEngine2 (tak CE2 nie CE3).
A ja powiem tak, co by tu nie dodali widac ten charakterystyczny dla UE3 filtr lub nie wiem co to jest; powoduje on, ze od razu mozna rozpoznac ten silnik (nie wiem moze ta kolorystyka taka szaro bura, ale to moze byc wina stylu Epic, oni juz taki maja). Jedyna gra, w ktorej nie bylo widac tego charakterystycznego filtru z UE3 byl Mirror's Edge od Dice, ale tam to tez kolory byly specyficzne, jednak nie rozpoznalbym w tej grze silnika jakbym nie przeczytal ze to na UE3. Osobiscie juz sie przejadlem UE3, najwieksze wrazenie zrobil w Gears of War 1 oraz w Rainbow Six Vegas. Pozniej juz wszystko wygladalo standardowo, a dzisiaj wyglada wrecz brzydko w porownaniu do CryEngine 2. Np. sposob w jaki faluja te drzewa, jest to chyba uzyskane shaderami bo zachowuja sie one jakby byly powierzchnia wody a nie lisciami. Ps. @ Basza -> basza dobrze prawi, polejcie mu. :-)
skok to był od kiedy wprowadzono DX11 z jego możliwościami, szczególnie dynamiczną tesselacją, z tego co widziałem UE3 nie korzysta ze wszystkich nowinek DX11, ba nie zdziwiłbym się gdyby uzyskano to na DX9, chociaż dynamiczne sun shafts, lub jak kto woli godrays wymaga przynajmniej DX10 czyż nie?
[4],[5] - Nie zauważyliście trwającej od trzech lat stagnacji pod względem grafiki w grach? Zazdroszczę.
Taka niestety prawda, że teraz wszystko musi być multiplatformowe, a to oznacza równanie w dół. I potem efekt taki, że od trzech lat nic nie może pobić graficznie Crysisa. CryEngine 3 raczej wiele nie zmieni, prawdziwy skok będzie przy kolejnej generacji konsol i tworzonym od dawna z myślą o nich Unreal Engine 4. Plus jest taki, że teraz większość portów z konsol (pomijając takie buble techniczne jak GTA IV) ma śmieszne wymagania na PC.
[8] - Na angielskiej wikipedii jest lista, ale czy zawarli tam wszystko, to nie wiem.
Charakterystyczna "platikowość" i nadmierny połysk silnika nadal jest widoczny (niestety), fizyka też nie należny do specjalnie udanych - zachowanie się falujących drzew i kwiatów jakby były powierzchnią wody wygląda zabawnie, a nie realistycznie, tym bardziej, że jest to pokaz możliwości.
Wszystko ładne, piękne tylko po co takie ładne roślinki w grach ? No chyba że szykuje się nam jaka nowa fascynująca gra przygodowa, pod tytułem Zioło zbuieracz - wyprawa po kwiat wiecznej młodości.
Ten filmik nie był dla graczy, ale dla developerów. Twórcy silników nie ścigają się już który silnik generuje lepszą grafikę, bo więcej z obecnej generacji się nie wyciągnie, ale ścigają się w tym, który udostępni więcej dopracowanych narzędzi dla developerów.
Klasą UE 3 jest to, że z biegiem lat można na nim osiągnąć coraz więcej mniejszym nakładem sił. Na tym filmiku pokazane było, że zmian pór dnia, czy pogody dokonuje się dynamicznie, czy to ustawiając odpowiednie przedziały czasowe w edytorze, czy definiując na stałe wartość za pomocą jakichś suwaków.
Skok w porównaniu do starszych silników, gdzie zmiana pogody/pory dnia wymagała sporej pracy grafików czy level designerów jest naprawdę spory.
Nie oznacza to, że gry będą ładniej wyglądać niż najładniejsze gry sprzed np. 2 lat, ale dzięki takim udogodnieniom twórcy mniej czasu (pieniędzy!) poświęcą na wykorzystanie mocy konsol, a co za tym idzie będą mogli więcej wysiłku włożyć w stworzenie lepszej mechaniki gry, czy dopracowaniu fabuły.
A prawda jest taka, że gdyby nie obecna generacja konsol i stagnacja na tym właśnie rynku, już dawno byśmy się cieszyli grami wideo z taką lub nawet i lepszą oprawą graficzną.
Prawda jest taka, że w takim przypadku i ty i większość onanizatorów graficznych by jęczało na forach bo na nowych dżiforsikach za półtora kafla gra klatkuje.
No silnik jest naprawde ładny .Chyba do tej pory njładniejszy silnik jaki do tej pory widziałem.Nawet Uncharted 2 i killzone 3 wymiękają.Juz sie nie doczekam GoW 3 na tym silniku w przyszłym roku
mblade lightshafty to prostacki efekt dzialajacy na dx9. owszem zjada troche czasu do wyrenderowania ,ale nie jest to zadne wyzwanie . Wystarczy sciagnac UDK aby sobie to popodziwiac ...
_MaZZeo wolalbym ten scenariusz tak czy siak ,bo mialbym mega wypas na ekranie i nowego geforce'a w komputerze :] . Bylo tak kiedys i nikt nie plakal (no moze dzieciaki z komputerami z tesco) tylko sie onanizowal .
Likfidator mniejszym nakladem rpacy ?? Niekoniecznie .. jest coraz wiecej nowyc htechnologii do opanowania i coraz to wiecej narzedzi :] . Niestety aby osiagnac taki ladny efekt pogodowy nadal trzeba sie sporo nasiedziec nad przygotowaniem particli , materialow , kismeta , swiatel itp. itd . ...
Ładnie to wygląda,
Zawsze uważałem, że UE3 jest bardzo plastycznym,
łatwym w optymalizacji i robiącym wrażenie silnikiem.
Czołówka? Jak najbardziej, ALE. . . wszystko OK
tylko mnie się już szczerze mówiąc ten silnik przyjadł.
Dodatkowo, potrafi być bardzo "plastikowy", sztuczny.
Poza tym, nie przyszła jeszcze czasem pora na jego następcę?
Ten filmik jeszcze bardziej utwierdził mnie w przekonaniu że Epic jest w czołówce, jeżeli chodzi o silniki gier... IMO dorównuje im tylko ID Software (ID Techy), Crytek (wszystkie 3 CryEngine) i czasem Ubisoft (bardzo udany Anvil zwany Scimitarem, Dunia która jest mocno podrasowanym pierwszym CryEngine - niezwykle wydajny silnik, ogromny skok jakościowy przy relatywnie niskich wymaganiach sprzętowych. Kiedyś zrobili też całkiem dobry Jade Engine).
Ja osobiście czekam teraz na Unigine - bodaj najbardziej obecnie zaawansowany silnik graficzny, obsługujące najnowsze shadery, tesselację i wszystkie możliwości DX11. Niestety chwilowo nie ma w planach zbyt wielu gier opartych na tymże enginie :/.
RedCrow Unity miales na mysli ;] tak czy siak jest to mega toporny silnik w uzytkowaniu .. moze dlatego :] . Co z tego ,ze ma wszystko jak obcowanie z nim to katorga :] .
MaZZeo - a skąd od razu takie oskarżenia? Sam mam i Xboxa 360, i PS3 i nie narzekam na jakość grafiki, tylko zwyczajnie stwierdziłem fakt. Jakoś wcześniej ten postęp technologiczny było widać, nowe karty graficzne pojawiały się jak grzyby po deszczu, a nikt nie narzekał, tylko ciułał pieniążki na kolejne i cieszył się coraz to ładniejszą grafiką.
A na PC gram już w mało który tytuł, zwykle w starsze gry, przy których nie dostaję orgazmu z powodu wrażeń graficznych, także wrzuć na luz. Albo skieruj ten tekst do kogoś innego, skoro nie zrozumiałeś o czym piszę.
Mr_Hyde - Nie nie ;), chodziło o UniGine czyli Universal Engine. Zobacz sobie jego benchmarki.
(Benchmark - Heaven).
http://www.youtube.com/watch?v=9F6zSgtRnkE
(Strona projektu)
http://unigine.com
(A to teaser jedynej w chwili obecnej gry, opartej na tym silniku - OilRush).
http://www.youtube.com/watch?v=q4dPuQ4pw70
Gierka robi wrażenie, a przypominam że to RTS ;]
PS. Jeszcze był bym zapomniał o jednym bardzo dobrym i bardzo wydajnym silniku (a właściwie technologii, która pojawia się w coraz to nowszych wersjach). Chodzi o MT Framework, od dłuższego czasu używany przez Capcom.
[4],[5] - Nie zauważyliście trwającej od trzech lat stagnacji pod względem grafiki w grach? Zazdroszczę.
Jezeli ktos jest slepy, lub uparcie broni swojej konsoli....
Szkoda tylko, że nie pokazali modeli postaci, bo te często na UE3 wyglądają, tak trochę plastikowo (bynajmniej w MOIM odczuciu). Reszta jest spoko. Jednak w akcji nowy silnik będzie można wypróbować grając w Bulletstorm(chyba że coś wyjdzie wcześniej).
Ja nie za bardzo lubię jak gry mają fotorealistyczną grafikę. Wolę jak mają oryginalny styl np. WoW, Borderlands, Minecraft itp.
@Xanethlous tak tylko teraz ty porównałeś specjalnie przygotowany dla developerów silnik graficzny w bez modeli postaci, efektów (wybuchy itp), bez skryptów, bez niczego tylko sam silnik. No chyba że widziałeś prezentacje możliwości (takie jak ta) silników od Naughty Dog i Guerilla Games, wtedy nie będę się czepiał.
A co do UE 3, no szału jak na te czasy nie robi (ahh pamiętam jak pierwsze Gearsy zamiatały pod względem graficznym) ale i tak prezentuje się dobrze, przynajmniej gry nie maja wymagań z kosmosu.
Dla mnie bomba, robi wrażenie niesamowite.
Wyobraźmy sobie Unreal Tournament 4.... o tak UT4
No proszę proszę UE 3 pewnie jeszcze będzie dawał radę kolejne 4 lata ale jak nadejdzie 4 to wszystkie razem zje na śniadanie.
I na tym wlasnie pójdzie Mass Effect 3 (mam przynajmniej taką nadzieję) :D
Niby fajne, ale przeczuwam, że gdyby mieli pokazać tu jakąś użytkową scenerię w grach (np dynamiczna walka, albo armia jednostek, etc), to by im się ten sprzęt renderujący udławił.
No właśnie pokazali tylko pogode faune i flore...a ludzie? jakieś awatary bijące się z maszynami? Czy sprzęt w postaci PC Ps3 czy xboxa360 udźwignąłby zawansowane AI w takowej produkcji?
Ja życze temu jak najlepszych sukcesów bo efekty pozniej dostaną gracze :)))
A potem w grze jest wąski korytarzyk, koszmarne tekstury i 20 klatek na sekundę.
Tak zawsze wyglądał ten cały UE3 w praktyce. :P
Nie lubię kiedy twórcy skupiają swoją uwage(w większości) na grafice. Lepiej, żeby wymyślili jakąś warstwę fabularną, niczym ta w Alanie Wak'u.
Już Bulletstorm pokazał, że Unreal Engine jest bardzo elastyczny i można z niego jeszcze sporo wycisnąć, a ten materiał tylko to potwierdza, nie pokazując nic nowego.
wszystko przez slabe konsole
serek25 ( pewnie spod napleta ) - tak wygląda większość gier na pc - współczujemy ;).