Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Publicystyka Krótka historia upadku Księcia

05.08.2010 10:05
1
andrzej1
30
Senator

Oj forever :(

05.08.2010 10:08
Laston
2
odpowiedz
Laston
157
Chaos Lord

OMG znowu DNF...

05.08.2010 10:09
😡
3
odpowiedz
BioOrc
18
Pretorianin

Szkoda, DN3D było naprawdę zacnym tytułem a pokazane do tej pory materiały z DNF wyglądały zachęcająco i soczyście. Brakuje na rynku takiej gry "z jajami", a za tak znaną markę twórcy i wydawca mogli się nieźle obłowić. Niestety wyszło jak wyszło. Jednakże wątpię, że DNF zostanie odpuszczony. Ten tytuł jest zbyt wiele warty, żeby go tak zostawić, przed jego wypuszczeniem nie trzeba będzie robić nawet wielkiej kampanii reklamowej a i tak rozejdzie się jak ciepłe bułeczki. Cóż, zobaczymy co z tego będzie.

05.08.2010 10:14
Mosak45
👎
4
odpowiedz
Mosak45
8
Legionista

Szczerze przyznam że mogli by dać Księciowi odejść na emeryture bo przecież ile można,zresztą i tak gra napewno nie powstanie,a jakby 3d realms skończyło gre tak jak było w planie to by dzisiaj mieli kupe forsy.

05.08.2010 10:14
5
odpowiedz
zanonimizowany469266
20
Chorąży

bez endu, bez endu, bez endu, bez endu....................

05.08.2010 10:19
_Luke_
6
odpowiedz
_Luke_
260
Death Incarnate

Fajny artykul.

05.08.2010 10:19
😁
7
odpowiedz
zanonimizowany653201
25
Legend

[5]

05.08.2010 10:30
8
odpowiedz
TraX9
16
Chorąży

heh :D

05.08.2010 10:36
😉
9
odpowiedz
Rudy1987
13
Legionista

Fajnie, że ktoś jeszcze o tym mówi, choć być może rozdrapuje tylko stare rany. Książę to postać kultowa i jeśli gra w ogóle wyjdzie (nawet beznadziejna) to i tak znajdą się tacy, którzy ją kupią z samego sentymentu do tego Pana.

05.08.2010 10:55
10
odpowiedz
zanonimizowany698987
53
Generał

Duke Nukem 3D to chyba mój pierwszy FPS...

05.08.2010 11:01
crazy_race
😐
11
odpowiedz
crazy_race
55
Pretorianin

A czemu nikt nie wspomniał o grach z Duke'iem które wyszły na konsole ? Były aż tak złe ? W tym samym roku co Duke Nukem 3D wyszło Duke Nukem: Time to Kill na PSX'a potem Duke Nukem Zero Hour na Nintendo 64 i Duke Nukem Planet of Babes znów na PSX'a. Jest jeszcze Manhattan Project który wrócił to korzeni choć pamiętam jak wielu gracz wkurzyła premiera tej gry.

05.08.2010 11:30
12
odpowiedz
zanonimizowany650770
45
Generał

Takich artykułów o Duke'u było już całkiem sporo ale i ten czytało sie fajnie.
DNF to gra legenda chociaż że jej nie skończyli. Myśle że ludzie z 3DRealms podchodzili do zmian silnika zbyt luźno. Jakby myśleli że mają maszynkę do pieniędzy. To wprowadziło ich w duży błąd.
Tak jak jest napisane w artykule wina jest po obu stronach bo obie nie dbały już o to czy DNF wgl wyjdzie. Osobiście nie wierze już w żadne wskrzeszenie Duke'a ale przyznam że zwiastuny to im wychodziły. ;>

05.08.2010 11:33
👍
13
odpowiedz
Mr_lagger
31
Pretorianin

Dobry artykuł.

05.08.2010 11:43
😁
14
odpowiedz
zanonimizowany500108
13
Chorąży

jeśli ta gra wyjdzie to będzie jedna z najdłużej powstających gier w historii :P

05.08.2010 12:01
15
odpowiedz
zanonimizowany735529
4
Legionista

@ ciocia ziuta - nie jedną z najdłużej powstających, a najdłużej powstającą. Nikt nigdy nie dał jeszcze tak ciała.
DN-F jest już przegrane. Od dawna. NAWET jeśli wyjdzie, to i tak pozostanie niesmak, którego gameplay nie wynagrodzi. Chodź może wtedy twórcy odbili by się trochę od dna, bo antyreklama jest nieraz najlepszą reklamą.

05.08.2010 12:05
16
odpowiedz
Raziel_87
34
Centurion

microsoft powinien objąć piecze nad DNF ;] mają pieniądze z windowsa to czemu nie mogliby troche wpompować w 3d Realms, warunek pewnie byłby jeden exclusive na X360 lub może na kolejną generacje a potem games for windows :P i tak for ever and never ;]

05.08.2010 12:05
niezny_95
17
odpowiedz
niezny_95
56
Airborne

Jak ta gra wyjdzie to na następny dzień będzie koniec świata, ot i tyle w temacie :)

05.08.2010 12:25
18
odpowiedz
misiek891
58
Konsul

Zastanawia mnie tylko dlaczego nie zwrócili się do graczy z groźbą o wsparcie finansowe na dokończenie projektu nawet po 1 $ lub po kilka byle by projekt został dokończony , a raczej gracze chętnie by się złączyli i uzbierano by sporo funduszy na dokończenie tej wyczekiwanej produkcji.

05.08.2010 12:37
raziel88ck
19
odpowiedz
raziel88ck
203
Reaver is the Key!

Gra miala ogromne szanse na sukces, bo wyprzedzala konkurencje przede wszystkim rozmachem. Widac to po pierwszych dwoch trailerach robionych na silniku quake'a i unreala. No coz, jak mozna nazwac tworcow? Musialbym uzyc obrazliwego slowa, ale nie chce przez nich dostac po rankingu. Nie sa tego warci :P

05.08.2010 12:39
20
odpowiedz
zanonimizowany158587
167
Senator

Misiek - O RLY? Ja bym nie dał ani centa! Zwłaszcza tej grubej świni Broussardowi.
T2 wydało 12 baniek na to by kupić 3D Realms, to był chyba najbardziej nietrafiony zakup jaki kiedykolwiek zrobili :) Po tych trailerach widać, że przez 12 lat można by zrobić i 4 gry z księciem *byłaby seria jak CoD czy cos w ten desen.
Najlepszym wyjściem, byłoby pozbawienie praw do tytułu 3D Realms i zlecenie zrobienie gry z Księciem komuś innemu.

05.08.2010 12:39
21
odpowiedz
ma3y
10
Chorąży

ile razy oni go robili xD

05.08.2010 13:10
22
odpowiedz
Econochrist
115
Nadworny szyderca

Ten projekt nie jest warty dokończenia.
Największy przekręt w dziejach branży gier.
Broussard i spółka latami "huśtał się" za pieniądze wydawcy
i jedyne co pozostawił po produkcji to rzeszę fanów którzy znienawidzili studio i osobę Księcia.

05.08.2010 13:13
23
odpowiedz
zanonimizowany656413
16
Generał

activision przez ten czas wydał 6 gier...

05.08.2010 13:15
dolek_17
24
odpowiedz
dolek_17
131
pawian_akrobata

A ja tam wciąż mam nadzieje że wyjdzie DNF za bardzo mi się podobał DN3D żeby teraz ot tak zrezygnować z DNF, a jak się wku.... to zorganizuje akcje: zbieramy fundusz na Duke Nukem Forever :D

05.08.2010 14:24
25
odpowiedz
spirit dive
33
Chorąży

Przypomina mi się skecz Kabaretu Moralnego Niepokoju
"Patrz Pan, kraj się rozpadł, a gacie się trzymają..."

05.08.2010 15:19
😃
26
odpowiedz
zanonimizowany555472
48
Pretorianin

ale sie musieli nawciągać za pieniądze przeznaczone na projekt. widzicie, chcieliście sobie pograć, a oni, za pieniądze przeznaczone na grę, koks kupili.

05.08.2010 15:30
.:Jj:.
😈
27
odpowiedz
.:Jj:.
147
    ENNIO MORRICONE    
Image

Ja tam wciąż gram w DN3D i nie narzekam. Niech to jeszcze trochę potrwa. Przynajmniej gra będzie doszlifowana. O!

05.08.2010 15:36
28
odpowiedz
zanonimizowany202296
78
Generał

Jakby dzisiaj wydali tego Duke'a z trailerów z 1998 i 2001 - ja bym od razu leciał do sklepu. Ta gra wyprzedzała inne tytuły z tego okresu o lata. Niestety ten gameplay, który pokazano jakoś w zeszłym roku, wyglądał bardzo słabo. Zupełnie nie było tam czuć klimatu Duke'a.

Jakby tak kiedyś zrobili graczom niespodziankę i wypuścili do sieci te stare wersje Duke'a... Gorzej, jak żadnych wersji nie było, a te gameplaye sprzed lat to tylko pokaz sprytu grafików z 3D Realms.

05.08.2010 15:44
MichałPolak
29
odpowiedz
MichałPolak
104
Generał

Ale beka 12 lat. Produkcja przeżyła wszystkie przełomowe momenty w grach komputerowych( nowe grafiki, technologie itp.) oraz wiele hitów. To takie growe NRD tylko miejmy nadzieje że skończy raczej jak RFN i w końcu wyjdzie. Ja tam życzę powodzenia.

05.08.2010 15:58
Infoseba
30
odpowiedz
Infoseba
78
Pretorianin

Jesli ta gra kiedykolwiek wyjdzie to pobije wszystkie rekordy sprzedazy :D

05.08.2010 16:29
31
odpowiedz
maniac047
35
Chorąży

Ehhh już straciłem nadzieję że ta gra kiedykolwiek wyjdzie...

05.08.2010 16:39
Mortalking
😍
32
odpowiedz
Mortalking
135
Senator

Jezu ci dwaj kolesie z 3D Realms to jakaś banda niedorozwojów która sama strzeliła sobie w łeb.
Najwięksi idioci dziesięciolecia.

05.08.2010 18:03
33
odpowiedz
Krzych Ayanami
107
Konsul

Trzy rzeczy.
Po pierwsze: Broussard nie może już nigdy znaleźć pracy w branży.
Po drugie: niech mu do głowy nie przyjdzie rozwalić innych firm developerskich wciskając im produkcje i uniemożliwiając ukończenie prac.
Po trzecie: uwalić 20 baniek na produkcje celem nie zrobienia gry - to trzeba umieć :D

05.08.2010 18:22
34
odpowiedz
zanonimizowany715049
27
Pretorianin

a o to data premiery ze strony 3drealms, cytuję:

Coming "When it's done"

05.08.2010 18:29
35
odpowiedz
zanonimizowany602264
153
Legend

Był taki artykuł w CDA. Ale artykuł spoko. :]

05.08.2010 19:38
36
odpowiedz
zanonimizowany703664
22
Pretorianin

Duke nukem never .:D

05.08.2010 19:51
Mellygion
37
odpowiedz
Mellygion
117
Generał

Gdy latoroślą pełną wdzięku i świeżości była dostrzegli ją możni tego świata i uczynili królewiczową. A czas płynął nieubłaganie a z nim ku piedestale wspinali się kolejni spragnieni władzy i podziwu. Królewiczowa ze sceny zejść w końcu musiała, lecz w sercach nadzieję zasiała - jej obecność u szczytów to oddalenie się li tylko w celu noska upudrowania i wkrótce wróci, jeszcze piękniejsza, dorodniejsza i strojna w nowe szaty. Mijały miesiące, lata a ona wciąż koiła rosnące zniecierpliwienie ustami swych zacnych promotorów, które lały słodycz we uszy wiernych wielbicieli: jeszcze chwila!, moment! powróci!... a wtedy drżyjcie niedowiarkowie i sceptycy. Ale nic nie trwa wiecznie i nie zastyga w bezrozumnym czekaniu, z sił w końcu opadli nawet najwierniejsi czekający, a z oczu spadły im łuski. I natenczas dostrzegli iż z krolewiczowej niegdyś pięknej i świeżej uczyniła się wyschnięta mumia, bez śladu dawnej świetności. Bo była skazana na śmierć od chwili tryumfu... Nie liczy się ten kto na piedestale lecz ten którego ów piedestał jest.
Figo fago lepiej wierzyć że najlepszy majonez produkuje Tobago ;)

05.08.2010 20:10
38
odpowiedz
Kazioo
87
Senator

Zagrywałem się kiedyś w Duke Nukem 2 - była rewelacyjna!
No, ale fakt faktem dopiero DN3D pokazał coś niezrównanego - klimat, jakiego nie powieliła już nigdy żadna produkcja. Aż sobie ostatnio pograłem, żeby się upewnić, że mi się to nie zdawało (nostalgia itp.).

05.08.2010 20:32
39
odpowiedz
zanonimizowany619836
71
Generał

Grałem w manhattan project i podobał mi się bardzo....dlatego fajnie by było i w to sobie zagrać.

05.08.2010 20:40
Mepha
40
odpowiedz
Mepha
71
Mhroczny Pogromca

fajny materiał, ale IMO troszkę gorszy od tego w CD-Action :p

06.08.2010 00:04
dkuna5
41
odpowiedz
dkuna5
49
stunter

Powinni napisać książkę: "Jak zmarnować 20 milionów"

06.08.2010 00:04
Radanos
42
odpowiedz
Radanos
116
Szczęść Boże

A ja nie czytam CD-Action , więc dobrze, że na gry-online daliście takki artykuł.

A teraz nie ma już takiego shooter'a, który zaoferowałby typowego mięśniaka za bohatera - teraz tylko w Bulletstorm taki będzie ;]

06.08.2010 02:02
maslice
😜
43
odpowiedz
maslice
37
Shepard

Moim zdanie gra wyjdzie 21.12.2012 r.

06.08.2010 10:08
44
odpowiedz
FranPL
41
Pretorianin

uffff... ;p

może to nawet i dobrze??
wyszłoby okazało by się że to gniot i lata oczekiwań poszłyby w...

06.08.2010 11:00
Marder
45
odpowiedz
Marder
256
Senator

Wygląda na to, że T2 musiał by kupić prawa do tego tytułu i wtedy wypieprzyć w kosmos dwóch Panów z 3DRealms, a nastepnie stworzyć nowy zespół, dać kasę, określić czas realizacji i wtedy byśmy wreszcie ujrzeli DNF. Jest tylko maleńki problem. Dwaj wspomniani idioci nigdy nie odsprzedadzą praw do tego tytułu i kółko się zamyka. Żenująca historia...

06.08.2010 12:16
Marcines18
46
odpowiedz
Marcines18
59
Senator

Ta gra i tak wyjdzie...za 10 czy 20 lat, ale wyjdzie ;]

06.08.2010 14:45
LooKAS
47
odpowiedz
LooKAS
133
Konsul

gra na trailerach z 2001r wyglada dobrze nawet dzisiaj, grafika troche traci myszka, ale cala reszta jest ok.. jak pomysle sobie, ze tak wygladajacy Duke moglby wyjsc np w 2002r. najlepiej jeszcze z otwarta droga dla moderow. Fcuk.

06.08.2010 17:42
48
odpowiedz
BigBoss86
27
Pretorianin

Nurtuje mnie jedna zasadnicza kwestia, jak do cholery 3dRealms udało się utrzymać produkcję przez 12 lat bez żadnych zysków a tak naprawdę z samymi wydatkami bez rezultatów??? Jaki idiota z Take2 poszedł na taki kit i kredytował tych nierobów mimo że było to widać już na starcie jeszcze w poprzednim wieku???

06.08.2010 19:13
49
odpowiedz
zanonimizowany669088
49
Generał

Po pierwsze - mieli pracę przez te 12 lat, podejrzewam znakomicie płatną. Dobrze się bawili, uczyli się nowych rzeczy, implementowali, testowali. Co wam do tego? Wasza kasa?
Jak można ganić podejście szefa 3Drealms, który prawdop. chciał mieć maksymalnie dopieszczony produkt i w dupie miał wydawców. Co prawda był takim perfekcjonistą, co rusz nowy tytuł sprawiał, że chciał pewne rozwiązania zaimplementować, a przecież każdego roku tych tytułów jest multum. To był ogromny błąd, nie wyszło i mówi się trudno, ale strach myśleć, co by było gdyby ten szef powiedział: "Nareszcie, to jest TO". Jak wielki hit byśmy otrzymali? ;)

Przez te 12 lat chyba mniej szumu zrobili wokół swojej gry, niż inni w rok. Przecież szef mógł to wykorzystać, ale tego nie zrobił, postawił poprzeczkę wysoko i na niej się skupiał. Przynajmniej tak to wygląda po tych wszystkich artykułach o DNF i latach czekania.

06.08.2010 22:56
50
odpowiedz
BigBoss86
27
Pretorianin

Niezmordowany pewnie masz rację, tylko o jakiej poprzeczce mówisz, jeśli obecnie dysponujemy oskryptowanymi demami nieprzekraczającymi 15 minut? Aby zrobić coś takiego nawet nie potrzeba wiele czasu, nawet moderzy amatorzy są w stanie zrobić coś lepszego, przecież mieli gotowy silnik >:[ Osobiście nigdzie nie widzę tej "poprzeczki", uważam że pracownicy 3dr znaleźli sobie po prostu frajera i siedzieli nic nie robiąc. To jest jakaś spekulacja marką, nic więcej i trwać będzie nadal póki jest popyt ze strony graczy.

07.08.2010 16:35
😃
51
odpowiedz
serek25
115
Pretorianin

"choć na realizację gry zmarnowali ponad dwanaście lat swojego życia"

Niczego nie zmarnowali. DNF to legenda, choć nikt w niego nie zagrał i nie zagra. I to jest najlepsze. I tak już zostanie do końca świata. :)

08.08.2010 21:09
52
odpowiedz
CWSerek
60
Pretorianin

Po cichu liczyłem, że kiedyś się ukaże, jednak ostatecznie się przeliczyłem.

By jednak, jak niektórzy tu "znaffcy" nazwać autorów Duke'a partaczami lub też prymitywami, brak mi czelności. Fakt, dali ciała na całej linijce, ale jakby na to nie patrzeć, ciągle pracowali w pocie czoła, a że przewodził im prawie wizjoner, który wszystko, co mu przyszło do głowy chciał widzieć w produkcie finalnym, to już inna bajka. Szkoda, że w momencie, w którym zorientowano się, że to niemożliwe, gra przecież w jakiejś części była ukończona, a jej historia zbliżała się ku finałowi, wszystko szlag trafił. Cóż poradzić, taka kolej rzeczy, iż gdy się marnotrawi pieniążki przez lata, ciężko później zyskać zaufanie kogokolwiek.

Jednym słowem: zajebisty pontencjał, utalentowane studio, ale ch*jowa logistyka i planowanie, co zaowocowało przepychankami w sądzie i pewnie jeszcze nie jednym artykułem na temat.

08.08.2010 22:38
bolus__22
53
odpowiedz
bolus__22
52
Centurion

Szkoda że inna firma nie przejmie tego projektu bo 3D R już nie ukończy tego projektu a powiem szczerze że napewno bym kupił tą gre choćby przez sentyment

14.08.2010 13:16
54
odpowiedz
zanonimizowany56875
25
Chorąży
14.08.2010 13:35
55
odpowiedz
zanonimizowany688961
26
Generał

Złośliwie dodam od siebie, że wydawanie DNF ma już średni sens, właśnie ze względu na tę legendę. "Duke Nukem 3D" może nie był przełomowy, ale łączył wiele ciekawych elementów, które wówczas były bardzo rzadkie. Obecnie jednak pojawiło się wiele gier, które zmieniły FPS. Pełne 3D nikogo nie dziwi, podobnie jak nowoczesna grafika. Ciągłość świata to norma od czasów Half-Life. Dobra [jak na strzelankę] fabuła jest wręcz oczekiwana (Modern Warfare, Crysis). Humor prosty (Serious Sam), dosadny (Bad Company), anarchiczny (Team Frotress 2) i bardziej subtelny (Deus Ex) oraz nawiązania do (pop)kultury są powszedniością. W grach multiplayer mamy mnóstwo różnych trybów... DNF miał ogromny potencjał w czasach, gdy pojawiały się sieriozne strzelanki typu "Strife", "Quake" czy "Half Life" ale nie dzisiaj, kiedy wszystko to, co Książę wniósł jako nowość jest już miejscami anachroniczne.

Innymi słowy - do stworzenia godnego następcy DN3D (zwłaszcza teraz, gdy legenda DNF jest wartością samą w sobie) byłby potrzebny zawodowy humorysta i człowiek z naprawdę niesztampowymi pomysłami. Ktoś taki jak np.: Tim Schaeffer, ale on akurat jest specem od nieco innych klimatów.

A propos "wizjonera" - moim zdaniem Broussard akurat wizjonerem nie był, bo jego podstawowym błędem było wprowadzanie nowych zauważonych na rynku rzeczy, co oznacza, że nie miał własnej spójnej wizji, którą mógłby zrealizować tworząc rzecz, na którą nikt wcześniej nie wpadł (albo nie zrealizował tak dobrze).

A tak swoją drogą - ostatnio zagrałem sobie w DN3D i prawdę mówiąc, po tych kilkunastu latach słynny humor i ogólny wystrój gry wygląda doprawy żenująco. Kiedyś człowiek się świetnie przy tym bawił, dzisiaj, cóż... Starość nie radość.

15.08.2010 20:54
Nolifer
56
odpowiedz
Nolifer
173
The Highest

Bawili się w testowanie nowych rozwiązań aż w końcu kasiorka się skończyła i jest jak jest .... Dla 3drealms i jego pracowników to był raj dostawać kasę za bawienie się , ale gra i tak FOREVER ... nie wyjdzie

19.08.2010 01:35
57
odpowiedz
zanonimizowany652707
26
Generał

szkoda że gra nie wyszła

Publicystyka Krótka historia upadku Księcia