Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Valve zaprezentuje nowy silnik graficzny na E3?

09.06.2010 07:59
sinbad78
1
sinbad78
181
calm like a bomb

trochę się obawiam wymagań gier na tym rzekomym silniku

09.06.2010 08:02
😃
2
odpowiedz
zanonimizowany137897
15
Pretorianin

Jestem bardzo ciekaw co z tego wyjdzie. Jestem fanem Half-Life a nawet może wszystkich gier od Valve, dlatego czekam z niecierpliwością.

09.06.2010 08:23
3
odpowiedz
zanonimizowany447865
45
Generał

Plotki plotkami, ale wcześniej lub później musi powstać nowy Half Life, po prostu musi, nawet z czysto marketingowych pobudek.

09.06.2010 09:17
4
odpowiedz
zanonimizowany76464
72
Senator

Myślę, że zobaczymy DNF na silniku source engine 2 :).

09.06.2010 09:52
kokoju
😊
5
odpowiedz
kokoju
108
Handlarz z Neverwinter

Ja również wierzę że to będzie DNF no bo cóż..... http://pclab.pl/news42065.html :)

09.06.2010 10:26
aope
6
odpowiedz
aope
198
Corporate Occult

Spokojnie czekam na Source 2 i Half-Life 3 :)

09.06.2010 10:29
BOLOYOO
7
odpowiedz
BOLOYOO
88
Generał

@kokoju
Jesli to prawda... To sam nie wiem... Chyba wolalbym, zeby ta gra nigdy nie wyszla bo oczekiwania ludzi, ktorzy wciaz na ta gre czekaja sa chyba nie do spelnienia...

09.06.2010 10:44
😊
8
odpowiedz
zanonimizowany30338
137
Legend

Hoho... ale by się porobiło gdyby faktycznie Valve pokazało lub chociaż poinformowało o Source 2 i o kontynuacji Half Life.

09.06.2010 10:46
Mepha
9
odpowiedz
Mepha
71
Mhroczny Pogromca

Moim zdaniem hl wygląda już dobrze na tym silniku a co dopiero na nowym :)

09.06.2010 10:49
sekret_mnicha
10
odpowiedz
sekret_mnicha
259
fsm

GRYOnline.plTeam

Jeśli to będzie prezentacja Source 2 ORAZ Half-Life 3 / DNF (come get some!) to Internet się stopi.

09.06.2010 11:12
11
odpowiedz
MaikiPL
82
Konsul

O nie!!! Mam nadzieje, że pogram jeszcze na moim kompie :(

09.06.2010 11:25
Ambitny Łoś
12
odpowiedz
Ambitny Łoś
192
Cthulhu

Gabe Newell mówił tylko, że nie będzie EP3 :)

09.06.2010 11:57
👍
13
odpowiedz
zanonimizowany363
67
Konsul

a moze wroca do produkcji "The Crossing"? byloby przezacnie!

09.06.2010 12:02
😍
14
odpowiedz
zanonimizowany484600
41
Legend

[5] FAKE, OMG ludzie, czy wy na prawdę w byle gówno zrobione przez trolla zaczynacie wierzyć?

09.06.2010 12:03
📄
15
odpowiedz
zanonimizowany288236
52
Konsul

Brzmi to trochę dziwnie w sytuacji kiedy gry na Source nie ustępują istotnie konkurencji. Mam nieodparte wrażenie, że Valve idzie w ślady Epica i zaprezentuje kolejny "etap" w rozwoju Source. Wydawanie nowego engine to inwestycja na dobrych 5-6 lat. Epic już zapewne pracuje nad UE4 z myslą o nowych platformach. Poza tym możliwości technologiczne dzisiejszych "pudeł" to struktura zamknięta i mocno juz przestarzała. Przkładowo idTech 5 nie wygląda jak silnik nowej generacji i wątpię żeby pod względem jakości grafiki istotnie wyprzedzał UE 3.5 lub najnowszy Cryengine, nie wspominając już nawet o kolejnych projektach konkurencyjnych firm. W tym przypadku id było zmuszone na taką inwestycję bo idTech 4 mocno się juz postarzał. W przypadku Valve dalesze zarabianie na poprzedniej technologii wydaje się być znacznie bardziej opłacalne jak tworzenie karkołomnych silników które i tak w obecnych czasach będa wykorzystywane znacznie poniżej swoich mozliwości. Jednak zapowiedź Half- Life 3 wydaje się być prawdopodobna. Dzisiaj na starym silniku można zbudować całą trylogię jak Gears of War.

09.06.2010 12:20
raziel88ck
16
odpowiedz
raziel88ck
203
Reaver is the Key!

Source juz sie zestarzal i nie daje juz rady w konfrontacji z nowoczesnymi silnikami.

09.06.2010 12:33
📄
17
odpowiedz
zanonimizowany288236
52
Konsul

raziel88ck---> Zanim napiszesz swoją opinię to wczesniej sprawdź na jakich silnikach pracują dzisiejsze superprodukcje. Nalad w intenswynym użyciu jest UE 2.5 (przykładowo seria Bioschock) oraz idTech3, potocznie nazywany Quake 3 engine. Na tym ostatnim bazuje bijąca wszelkie rekordy popularności seria Call of Duty z MW2 i nadchodzący Black Ops na czele. Oczywiście wspomniane technologie są znacznie zmodyfikowane. Nie widzę zatem przeszkód, żeby nadal nie inwestować w Source, skoro standardy grafiki nie zmienią się przez najbliższe 2 lata do czasu premiery najnowszych konsol. Nie widzę zatem sensu w tworzenie nowego enginu z myślą o dzisiejszych i przyszłych platformach, który obecnie będzie używany na 30% procent. Jednak wszystko jest możliwe i być może Valve mocno wierzy w elastyczność "Source 2".

09.06.2010 12:35
raziel88ck
18
odpowiedz
raziel88ck
203
Reaver is the Key!

No i te silniki z nowoczesnoscia rowniez nie maja nic wspolnego. Bioshock i Wolfenstein wygladaja staro. Chodz trzeba przyznac, ze Call of Duty i tak wyglada swietnie pomimo zastosowania Id Tech 3, a taki Wolfenstein pracuje na Id Tech 4. Tak czy inaczej obie gry juz nie wygladaja super. Widac, ze silnik jest przestarzaly.

09.06.2010 12:41
📄
19
odpowiedz
zanonimizowany288236
52
Konsul

raziel88ck----> Niestety liczy się tylko i wyłącznie popyt na dany towar. Skoro ten dobrze się sprzedaje to nie ma sensu go udoskanalać inwestując w to olbrzymie pieniądze. Sprzedawca nie jest od tego żeby dogadzać tylko chce zarobić. Gry na UE 2.5, idTech3 oraz Source nadal sprzedają się bardzo dobrze, a tworzenie nowego silnika i tak drastycznie nie poprawi jakości grafiki przy możliwościach dzisiejszych konsol (patrz idTech5). Zatem można jeszcze doić mlekodajną krowę, zamiast kupować nową. Jednak nie zmienia to faktu, że polityka Valve może mieć zupełnie inne założenia i przykładowo chcą przez najblisze 2 lata być pod względem jakości grafiki pionierami.

09.06.2010 12:42
Damian1539
20
odpowiedz
Damian1539
87
4 8 15 16 23 42

Głupoty gadacie. Dla mnie wszystkie gry mogłyby wyglądać jak Hl2 i nie miałbym nić przeciwko. Po co Wam nowe silniki i lepsza grafika? A nowe podzespoły do komputera to z nieba spadną? :P

09.06.2010 12:46
Chudy The Barbarian
21
odpowiedz
Chudy The Barbarian
89
Legend

Jak dla mnie to mogliby dalej ciągnąć serię i inne swoje gry na Source, bo przynajmniej na słabszych kompach się odpalają. Z drugiej strony jednak jakby zaprezentowali nowy engine to by było wiadomo czym tak długo byli zajęci.

09.06.2010 13:04
22
odpowiedz
zanonimizowany715049
27
Pretorianin

source 2? to oznacza counter-strike: source 2 :)

09.06.2010 13:20
23
odpowiedz
ubersniper
97
Pretorianin

Valve ma dar robienia lekkich silników, które nie muszą oferować niesamowitych efektów w detalach tylko doskonale oddają realizm scen zbudowanych na tych silnikach. A wszystko przy rozsądnych wymaganiach sprzętowych.
I nie ma co się oszukiwać - zawsze mieli najlepiej wymodelowane animacje twarzy oraz fenomenalnie skoordynowane i wyreżyserowane sceny dialogów (Wg mnie nikt ich jeszcze nie przeskoczył).
Source2 zapewne będzie kontynuacją ich dorobku. Nie martwię się o to tylko i pomysł na kontynuację sagi - tutaj łatwiej spieprzyć.

09.06.2010 13:42
D3O
👍
24
odpowiedz
D3O
96
Leutnant

[20]

True, true

Co do Sourca 2 to byłoby fajnie(wręcz świetnie), ale mam dokładnie taką samą opinie jak Damian1539, zresztą można popatrzeć na screeny różnych grafików, którzy pokazywali nadal drzemiący potencjał w Source, myślę że można z niego wyciągnąć jeszcze sporo i gry będą wyglądać świetnie.

09.06.2010 13:51
😉
25
odpowiedz
djsoundtronic
104
Konsul

Taaa... czego to Valve nie pokaże na E3. Lepiej nie nastawiać się na nie wiadomo co bo rozczarowanie jest zawsze 2x większe niż oczekiwanie :P

09.06.2010 13:55
26
odpowiedz
zanonimizowany30338
137
Legend

Po tylu latach faktycznie można oczekiwać czegoś na temat Half Life, ewentualnie Source 2. A jak nic z tego nie będzie, to i rozczarowanie duże być nie powinno. W końcu tyle lat czekania znieczuliło graczy wystarczająco. Przedstawią grę, będzie euforia. Nic nie przedstawią... spłynie to po wszystkich jak woda.

09.06.2010 13:56
27
odpowiedz
zanonimizowany639270
31
Generał

Damian gdyby miało tak być to rozwój gier zatrzymałby się na czarnobiałym ping pongu ;d.

09.06.2010 13:57
rog1234
28
odpowiedz
rog1234
77
Dragon Install

Source zawsze mnie wkurzał, same problemy z nim miałem. Multiplayerówki ledwo się wczytują, single player ciągle mnie wywalał... przydałoby się żeby go odstawili wreszcie :P

09.06.2010 14:00
29
odpowiedz
MaikiPL
82
Konsul

Pierwsze słysze o takich problemach :D
Albo pirat albo wczesna wersja bez patchy.

09.06.2010 14:01
rog1234
30
odpowiedz
rog1234
77
Dragon Install

MaikiPL
Wszystkie patche ze Steam pościągane, gry na Source po prostu zawsze mi wywalało, zawsze miałem z nimi problemy. Drażni mnie ten silnik. Tylko Dark Messiah nie robił numerów.

09.06.2010 14:02
31
odpowiedz
zanonimizowany30338
137
Legend

rog1234
To chyba jesteś odosobnionym przypadkiem.

09.06.2010 14:06
D3O
😊
32
odpowiedz
D3O
96
Leutnant

Dokładnie, a miałem nawet pisać we wcześniejszym poście, że właśnie stabilność jest też naprawdę mocną stroną w obecnych czasach. I może to zabrzmi fanboyowsko, ale z mojego doświadczenia to właśnie gry oparte na Sourcu są najbardziej stabilne i niezawodne w jakie miałem przyjemność grać. Taki Half Life 2 dla przykładu może ze 2, 3 razy mi się wywalił a gram praktycznie od premiery :)

09.06.2010 14:08
Nolifer
33
odpowiedz
Nolifer
173
The Highest

może hl 3 albo cs source 2 ;)

09.06.2010 14:51
34
odpowiedz
Wulfen
6
Pretorianin

source w dzisiejszych czasach jest juz mocno przestarzaly. nawet taki cinematic mod do hl2 wykorzystujacy ten silnik maksymalnie wyglada dobrze ale brakuje wielu nowoczesnych efektow.
brakuje dynamicznych swiatel i cieni, porzadnych shaderow, dobrej roslinnosci, ma mala widocznosc i wiele innych ograniczen.
gosc robiacy cm nawet napisał:
"V9.5 jest wersją fotorealistyczną. Osiągnąłem już limity silnika Source w prawie wszystkich obszarach. Niestety sa one dość niskie jak na obecne standardy. Obecne jego wersje nie potrafią renderować szczegółowych otwartych przestrzeni z ładnym efektem foliage bez przekraczania tego limitu. (Dla porównania: 100% dopuszczalnej liczby jednostek (entity) w silniku Source rowna się około 5 % limitu Cry-Engine) "

"Silnik Source jest już dość przestarzały i kiepsko sprawuje się w porównianiu z nowszymi, jak Cry-Engine czy Unreal-Engine.

Silnik nie radzi sobie z utrzymaniem wysokiej wartości FPS przy zwiększonym zasięgu widoczności, teksturami i modelami HD.
Przygotujcie się więc na spadki poniżej 40 FPS na niektórych otwartych przestrzeniach.

Wymagania:
Najlepiej 4-rdzeniowy procek, 3 GB ramu, GPU z 1Gb Vram, najlepiej 64-bitowy system. "

dlatego najwyzszy czas na source 2 :P

09.06.2010 15:16
35
odpowiedz
zanonimizowany570409
40
Pretorianin

Jak myślicie co w source 2 będzie rewolucyjnego? Na silniku Half Life 2 była b. dobra fizyka (no i grafa też), a teraz co zrobią? :P

09.06.2010 15:20
Sebo1020
36
odpowiedz
Sebo1020
178
Generał

ubersniper--> W 100% się z tobą zgadzam , to taka jak było z HL2 kiedy wyszedł w 2004r za pierwszym razem jak go zobaczyłem to kopara mi opadała, przecież ten silnik był naprawdę rewolucyjny, zwłaszcza jeśli idzie o jakość fizyki, co najlepsze naprawdę nie trzeba było mieć nie wiadomo jakiego super kompa żeby pograć w ta grę, dobrze pamiętam jak ją odpalałem na moim starym złomie Duron 1,8 256 ramu i GeForce 4MX i gra naprawę świetnie śmigała na medium , pamiętam dobrze ze w 2004 roku konkurentem HL2 był Doom 3 w którego przecież nie dało rady grac bez naprawdę dobrego kompa , na powyższej konfiguracji D3 niewyobrażalnie się przycinał, aż mnie brał podziw że w ogóle ową grę dało rade uruchomić, a co do tego ze może wyjść source 2 to świetna wiadomość oby się sprawdziła, jednak na przestrzeni lat Source naprawdę się ze starzał ładnie to opisał Wulfen, potrzeba czegoś nowego i świeżego, ale o wymagania jakoś się nie boje wieże ze Valve jeśli nawet wypości nowy silnik to dobrze go zoptymalizuje tak jak było w przypadku Source

09.06.2010 15:23
37
odpowiedz
zanonimizowany653201
25
Legend

No i dobrze nowy silnik oznacz freszcie nową lepszą grafikę ;) ileż można ciągnąć na tym starym Source 1 który już wygląda biednie

No i te silniki z nowoczesnoscia rowniez nie maja nic wspolnego. Bioshock i Wolfenstein wygladaja staro.

Wolfenstein może i tak ale BioShock wygląda nadal imponująco :) może i tekstury nie są aż tak dopracowane ,a modele nie tak szczegółowe jak w najnowszych produkcjach ala Crysis czy Metro ale wrażenie czysto artystyczne zmiata konkurencję pod ziemię styl Art Deco jest po prostu nieziemski.

Tak po za tym Bioshock wykorzystuje w połowie UE3.0 więc proszę nie marudzić ;P

Co do Source'a to już IMO nie ma czego z niego wyciskać wszystkie soki zostały z niego wyciśnięte już w L4D nie ma on takiego potencjału jak choćby Id Tech 3

Edit.Conviction też wykorzystuje UE2.5 (Lead) i wygląda bardzo ale to bardzo dobrze deklasuje większość gier na UE3 jak i innych silnikach... oczywiście z wyjątkiem exlusiwów na PS3 Crysis'a i Metro 2033 i może paru innych multiplatformowych produkcji

09.06.2010 15:36
U.V. Impaler
38
odpowiedz
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty

Przemoman ---> Source nie ma żadnego potencjału w kwestii fizyki, bo korzysta wyłącznie z cudzych rozwiązań.

09.06.2010 16:01
raziel88ck
39
odpowiedz
raziel88ck
203
Reaver is the Key!

Lukas172_Nomad_ - oprawa artystyczna nie ma nic wspolnego z techniczna. Bioshock ma kanty, czesto brzydkie tekstury, modele postaci rowniez pozostaja wiele do zyczenia. Tylko kilka elementow zaczerpnietych z UE 3 jest super, ale to tylko kilka.

Damian1539 - po to aby wraz ze wzrostem wymaganiam wzrastala jakosc oprawy wizualnej, bo dzis czesto widuje sie gry brzydkie (np. Saint's Row 2), ktore maja ogromne wymagania.

Marcines18 - nie tyle brzydkie, a przestarzale.

09.06.2010 16:03
Marcines18
40
odpowiedz
Marcines18
59
Senator

Najwyższy czas :] Gry na silniku Source już od dawną są brzydkie.

09.06.2010 16:03
41
odpowiedz
j0nas
70
Centurion

Błagam niech to będzie Episode 3

09.06.2010 16:19
42
odpowiedz
zanonimizowany667998
56
Konsul

Source przypadł mi do gustu min za to ze wszystko wygląda bardzo naturalnie. Bo już np w UE2, UE3 no i choćby w Id Tech 3 pomieszczenia a w szczególności postacie wydają się być plastikowe. Wszystkie wymienione silniki nie wymagają mocnego kompa co jest na plus.
Pamiętam ze Half-Life 2 w czasie premiery odpaliłem na athlon 750 mhz, 256 sdram, GF 2MX i wyglądał całkiem sympatycznie jak na tamten czas ;]

09.06.2010 16:20
Mati_Akumu
43
odpowiedz
Mati_Akumu
51
UltimateSadisticCreature

jeżeli stworzyli nowego sourca to mam tylko nadzieje że będzie współpracował z directem 9 bo inaczej lipa :)

a z resztą to jak dla mnie, mogli by zostawić tego source jaki jest, mi tam lepszego nie potrzeba

09.06.2010 16:26
Sebo1020
44
odpowiedz
Sebo1020
178
Generał

[38] U.V. Impaler--> Dla mnie rewolucją było naprawdę świetne wykorzystanie Havok Physics Engine w HL2 , tak jak teraz jest w przypadku GTA IV i Euphoria Physics Engine

09.06.2010 16:48
Sebo1020
45
odpowiedz
Sebo1020
178
Generał

Fajnie nawet by było gdyby owy Source 2 (gdyby go ogłosili na E3) miał wbudowany właśnie Euphoria Physics Engine , tak naprawdę owy silnik daje wiele możliwości które można by było zaimplementować do HL3, na owym filmiku widać do czego mógł być wykorzystany owy silnik

http://videosift.com/video/Euphoria-physics-engine-GC-2006-demo

09.06.2010 18:12
46
odpowiedz
zanonimizowany635322
25
Chorąży

Source 2 nie wyjdzie.
Dlaczego?
Portal 2.
Będzie na Sorsie, odpowiednio podrasowanym oczywiście.
Nie pokazuje się nowego silnika i projektu na starym jednocześnie, bez sensu by to było.

09.06.2010 18:17
Damian1539
47
odpowiedz
Damian1539
87
4 8 15 16 23 42

Spaqin - Przecież nie będzie prezentacji Portala 2 na E3.

09.06.2010 21:28
***Half-Life***
48
odpowiedz
***Half-Life***
157
Generał
09.06.2010 21:30
😒
49
odpowiedz
zanonimizowany650095
11
Generał

Nowego silnika już niestety X nie pociągnie... Przykre ale prawdziwe... Witamy nowego exa na PS3!!!

spoiler start


joke

spoiler stop

09.06.2010 22:33
50
odpowiedz
zanonimizowany484600
41
Legend

http://www.shacknews.com/onearticle.x/64185 - niespodzianka ZWIĄZANA Z PORTALEM 2

Było się tak napinać?

09.06.2010 22:45
BuncoleX
51
odpowiedz
BuncoleX
54
Konsul

Heavy Deszcz ci pocisnac juz chcialem :P

09.06.2010 23:09
52
odpowiedz
zanonimizowany672529
6
Centurion

A jaki czas temu mówiłem, że może byś Source 2 :)

09.06.2010 23:26
Damian1539
😉
53
odpowiedz
Damian1539
87
4 8 15 16 23 42
09.06.2010 23:43
raziel88ck
54
odpowiedz
raziel88ck
203
Reaver is the Key!

kloszard nadobny - UE 3.5 - nie slyszalem o nowszej wersji UE 3. Jakie gry sa na nim tworzone? Domyslam sie, ze miales na mysli Mass Effect 2 i Batman: Arkham Asylum.

Goozys[DEA] - po mnie nie splynie, mnie wtedy rozerwie.

Przemoman - jesli chodzi o fizyke to jest to zasluga silnika o nazwie Havok.

Wulfen - wow, pierwszy raz mam podobne zdanie do twojego :D.

10.06.2010 00:41
55
odpowiedz
Xanoch
76
Pretorianin

No prawie 7 lat minęło od premiery HL2 to chyba najwyższa pora podać nam 3jkę a z tego co mi wiadomo samego HL2 zaczęto tworzyć już przed premiera HL1.

18.06.2010 10:33
56
odpowiedz
zanonimizowany656961
6
Legionista

Jednej rzeczy nie kumam. Moze ktos mnie oswieci?
VALVe mialo miec przygotowana niespodzianke na dzien 18 czerwca (jak glosily plotki zwiazana z half life 3). Wie ktos moze czy cokolwiek w tej kwestii sie wyjasnilo? Czy jest jeszcze szansa na te gre?
Pamietam ze w sieci krazyla tajemnicza liczba 18610 - co wielu odczytalo jako wlasnie 18czerwca2010. Podobno data ta miala byc ostatnim dniem na E3. Dzis sie dowiaduje ze targi zakonczyly sie wczoraj tj 17czerwca. Zglupailem juz w tym temacie.

Wiadomość Valve zaprezentuje nowy silnik graficzny na E3?