Valve zaprezentuje nowy silnik graficzny na E3?
Jestem bardzo ciekaw co z tego wyjdzie. Jestem fanem Half-Life a nawet może wszystkich gier od Valve, dlatego czekam z niecierpliwością.
Plotki plotkami, ale wcześniej lub później musi powstać nowy Half Life, po prostu musi, nawet z czysto marketingowych pobudek.
Myślę, że zobaczymy DNF na silniku source engine 2 :).
@kokoju
Jesli to prawda... To sam nie wiem... Chyba wolalbym, zeby ta gra nigdy nie wyszla bo oczekiwania ludzi, ktorzy wciaz na ta gre czekaja sa chyba nie do spelnienia...
Hoho... ale by się porobiło gdyby faktycznie Valve pokazało lub chociaż poinformowało o Source 2 i o kontynuacji Half Life.
Jeśli to będzie prezentacja Source 2 ORAZ Half-Life 3 / DNF (come get some!) to Internet się stopi.
a moze wroca do produkcji "The Crossing"? byloby przezacnie!
[5] FAKE, OMG ludzie, czy wy na prawdę w byle gówno zrobione przez trolla zaczynacie wierzyć?
Brzmi to trochę dziwnie w sytuacji kiedy gry na Source nie ustępują istotnie konkurencji. Mam nieodparte wrażenie, że Valve idzie w ślady Epica i zaprezentuje kolejny "etap" w rozwoju Source. Wydawanie nowego engine to inwestycja na dobrych 5-6 lat. Epic już zapewne pracuje nad UE4 z myslą o nowych platformach. Poza tym możliwości technologiczne dzisiejszych "pudeł" to struktura zamknięta i mocno juz przestarzała. Przkładowo idTech 5 nie wygląda jak silnik nowej generacji i wątpię żeby pod względem jakości grafiki istotnie wyprzedzał UE 3.5 lub najnowszy Cryengine, nie wspominając już nawet o kolejnych projektach konkurencyjnych firm. W tym przypadku id było zmuszone na taką inwestycję bo idTech 4 mocno się juz postarzał. W przypadku Valve dalesze zarabianie na poprzedniej technologii wydaje się być znacznie bardziej opłacalne jak tworzenie karkołomnych silników które i tak w obecnych czasach będa wykorzystywane znacznie poniżej swoich mozliwości. Jednak zapowiedź Half- Life 3 wydaje się być prawdopodobna. Dzisiaj na starym silniku można zbudować całą trylogię jak Gears of War.
Source juz sie zestarzal i nie daje juz rady w konfrontacji z nowoczesnymi silnikami.
raziel88ck---> Zanim napiszesz swoją opinię to wczesniej sprawdź na jakich silnikach pracują dzisiejsze superprodukcje. Nalad w intenswynym użyciu jest UE 2.5 (przykładowo seria Bioschock) oraz idTech3, potocznie nazywany Quake 3 engine. Na tym ostatnim bazuje bijąca wszelkie rekordy popularności seria Call of Duty z MW2 i nadchodzący Black Ops na czele. Oczywiście wspomniane technologie są znacznie zmodyfikowane. Nie widzę zatem przeszkód, żeby nadal nie inwestować w Source, skoro standardy grafiki nie zmienią się przez najbliższe 2 lata do czasu premiery najnowszych konsol. Nie widzę zatem sensu w tworzenie nowego enginu z myślą o dzisiejszych i przyszłych platformach, który obecnie będzie używany na 30% procent. Jednak wszystko jest możliwe i być może Valve mocno wierzy w elastyczność "Source 2".
No i te silniki z nowoczesnoscia rowniez nie maja nic wspolnego. Bioshock i Wolfenstein wygladaja staro. Chodz trzeba przyznac, ze Call of Duty i tak wyglada swietnie pomimo zastosowania Id Tech 3, a taki Wolfenstein pracuje na Id Tech 4. Tak czy inaczej obie gry juz nie wygladaja super. Widac, ze silnik jest przestarzaly.
raziel88ck----> Niestety liczy się tylko i wyłącznie popyt na dany towar. Skoro ten dobrze się sprzedaje to nie ma sensu go udoskanalać inwestując w to olbrzymie pieniądze. Sprzedawca nie jest od tego żeby dogadzać tylko chce zarobić. Gry na UE 2.5, idTech3 oraz Source nadal sprzedają się bardzo dobrze, a tworzenie nowego silnika i tak drastycznie nie poprawi jakości grafiki przy możliwościach dzisiejszych konsol (patrz idTech5). Zatem można jeszcze doić mlekodajną krowę, zamiast kupować nową. Jednak nie zmienia to faktu, że polityka Valve może mieć zupełnie inne założenia i przykładowo chcą przez najblisze 2 lata być pod względem jakości grafiki pionierami.
Głupoty gadacie. Dla mnie wszystkie gry mogłyby wyglądać jak Hl2 i nie miałbym nić przeciwko. Po co Wam nowe silniki i lepsza grafika? A nowe podzespoły do komputera to z nieba spadną? :P
Jak dla mnie to mogliby dalej ciągnąć serię i inne swoje gry na Source, bo przynajmniej na słabszych kompach się odpalają. Z drugiej strony jednak jakby zaprezentowali nowy engine to by było wiadomo czym tak długo byli zajęci.
source 2? to oznacza counter-strike: source 2 :)
Valve ma dar robienia lekkich silników, które nie muszą oferować niesamowitych efektów w detalach tylko doskonale oddają realizm scen zbudowanych na tych silnikach. A wszystko przy rozsądnych wymaganiach sprzętowych.
I nie ma co się oszukiwać - zawsze mieli najlepiej wymodelowane animacje twarzy oraz fenomenalnie skoordynowane i wyreżyserowane sceny dialogów (Wg mnie nikt ich jeszcze nie przeskoczył).
Source2 zapewne będzie kontynuacją ich dorobku. Nie martwię się o to tylko i pomysł na kontynuację sagi - tutaj łatwiej spieprzyć.
[20]
True, true
Co do Sourca 2 to byłoby fajnie(wręcz świetnie), ale mam dokładnie taką samą opinie jak Damian1539, zresztą można popatrzeć na screeny różnych grafików, którzy pokazywali nadal drzemiący potencjał w Source, myślę że można z niego wyciągnąć jeszcze sporo i gry będą wyglądać świetnie.
Taaa... czego to Valve nie pokaże na E3. Lepiej nie nastawiać się na nie wiadomo co bo rozczarowanie jest zawsze 2x większe niż oczekiwanie :P
Po tylu latach faktycznie można oczekiwać czegoś na temat Half Life, ewentualnie Source 2. A jak nic z tego nie będzie, to i rozczarowanie duże być nie powinno. W końcu tyle lat czekania znieczuliło graczy wystarczająco. Przedstawią grę, będzie euforia. Nic nie przedstawią... spłynie to po wszystkich jak woda.
Damian gdyby miało tak być to rozwój gier zatrzymałby się na czarnobiałym ping pongu ;d.
Source zawsze mnie wkurzał, same problemy z nim miałem. Multiplayerówki ledwo się wczytują, single player ciągle mnie wywalał... przydałoby się żeby go odstawili wreszcie :P
Pierwsze słysze o takich problemach :D
Albo pirat albo wczesna wersja bez patchy.
MaikiPL
Wszystkie patche ze Steam pościągane, gry na Source po prostu zawsze mi wywalało, zawsze miałem z nimi problemy. Drażni mnie ten silnik. Tylko Dark Messiah nie robił numerów.
rog1234
To chyba jesteś odosobnionym przypadkiem.
Dokładnie, a miałem nawet pisać we wcześniejszym poście, że właśnie stabilność jest też naprawdę mocną stroną w obecnych czasach. I może to zabrzmi fanboyowsko, ale z mojego doświadczenia to właśnie gry oparte na Sourcu są najbardziej stabilne i niezawodne w jakie miałem przyjemność grać. Taki Half Life 2 dla przykładu może ze 2, 3 razy mi się wywalił a gram praktycznie od premiery :)
source w dzisiejszych czasach jest juz mocno przestarzaly. nawet taki cinematic mod do hl2 wykorzystujacy ten silnik maksymalnie wyglada dobrze ale brakuje wielu nowoczesnych efektow.
brakuje dynamicznych swiatel i cieni, porzadnych shaderow, dobrej roslinnosci, ma mala widocznosc i wiele innych ograniczen.
gosc robiacy cm nawet napisał:
"V9.5 jest wersją fotorealistyczną. Osiągnąłem już limity silnika Source w prawie wszystkich obszarach. Niestety sa one dość niskie jak na obecne standardy. Obecne jego wersje nie potrafią renderować szczegółowych otwartych przestrzeni z ładnym efektem foliage bez przekraczania tego limitu. (Dla porównania: 100% dopuszczalnej liczby jednostek (entity) w silniku Source rowna się około 5 % limitu Cry-Engine) "
"Silnik Source jest już dość przestarzały i kiepsko sprawuje się w porównianiu z nowszymi, jak Cry-Engine czy Unreal-Engine.
Silnik nie radzi sobie z utrzymaniem wysokiej wartości FPS przy zwiększonym zasięgu widoczności, teksturami i modelami HD.
Przygotujcie się więc na spadki poniżej 40 FPS na niektórych otwartych przestrzeniach.
Wymagania:
Najlepiej 4-rdzeniowy procek, 3 GB ramu, GPU z 1Gb Vram, najlepiej 64-bitowy system. "
dlatego najwyzszy czas na source 2 :P
Jak myślicie co w source 2 będzie rewolucyjnego? Na silniku Half Life 2 była b. dobra fizyka (no i grafa też), a teraz co zrobią? :P
ubersniper--> W 100% się z tobą zgadzam , to taka jak było z HL2 kiedy wyszedł w 2004r za pierwszym razem jak go zobaczyłem to kopara mi opadała, przecież ten silnik był naprawdę rewolucyjny, zwłaszcza jeśli idzie o jakość fizyki, co najlepsze naprawdę nie trzeba było mieć nie wiadomo jakiego super kompa żeby pograć w ta grę, dobrze pamiętam jak ją odpalałem na moim starym złomie Duron 1,8 256 ramu i GeForce 4MX i gra naprawę świetnie śmigała na medium , pamiętam dobrze ze w 2004 roku konkurentem HL2 był Doom 3 w którego przecież nie dało rady grac bez naprawdę dobrego kompa , na powyższej konfiguracji D3 niewyobrażalnie się przycinał, aż mnie brał podziw że w ogóle ową grę dało rade uruchomić, a co do tego ze może wyjść source 2 to świetna wiadomość oby się sprawdziła, jednak na przestrzeni lat Source naprawdę się ze starzał ładnie to opisał Wulfen, potrzeba czegoś nowego i świeżego, ale o wymagania jakoś się nie boje wieże ze Valve jeśli nawet wypości nowy silnik to dobrze go zoptymalizuje tak jak było w przypadku Source
No i dobrze nowy silnik oznacz freszcie nową lepszą grafikę ;) ileż można ciągnąć na tym starym Source 1 który już wygląda biednie
No i te silniki z nowoczesnoscia rowniez nie maja nic wspolnego. Bioshock i Wolfenstein wygladaja staro.
Wolfenstein może i tak ale BioShock wygląda nadal imponująco :) może i tekstury nie są aż tak dopracowane ,a modele nie tak szczegółowe jak w najnowszych produkcjach ala Crysis czy Metro ale wrażenie czysto artystyczne zmiata konkurencję pod ziemię styl Art Deco jest po prostu nieziemski.
Tak po za tym Bioshock wykorzystuje w połowie UE3.0 więc proszę nie marudzić ;P
Co do Source'a to już IMO nie ma czego z niego wyciskać wszystkie soki zostały z niego wyciśnięte już w L4D nie ma on takiego potencjału jak choćby Id Tech 3
Edit.Conviction też wykorzystuje UE2.5 (Lead) i wygląda bardzo ale to bardzo dobrze deklasuje większość gier na UE3 jak i innych silnikach... oczywiście z wyjątkiem exlusiwów na PS3 Crysis'a i Metro 2033 i może paru innych multiplatformowych produkcji
Przemoman ---> Source nie ma żadnego potencjału w kwestii fizyki, bo korzysta wyłącznie z cudzych rozwiązań.
Lukas172_Nomad_ - oprawa artystyczna nie ma nic wspolnego z techniczna. Bioshock ma kanty, czesto brzydkie tekstury, modele postaci rowniez pozostaja wiele do zyczenia. Tylko kilka elementow zaczerpnietych z UE 3 jest super, ale to tylko kilka.
Damian1539 - po to aby wraz ze wzrostem wymaganiam wzrastala jakosc oprawy wizualnej, bo dzis czesto widuje sie gry brzydkie (np. Saint's Row 2), ktore maja ogromne wymagania.
Marcines18 - nie tyle brzydkie, a przestarzale.
Source przypadł mi do gustu min za to ze wszystko wygląda bardzo naturalnie. Bo już np w UE2, UE3 no i choćby w Id Tech 3 pomieszczenia a w szczególności postacie wydają się być plastikowe. Wszystkie wymienione silniki nie wymagają mocnego kompa co jest na plus.
Pamiętam ze Half-Life 2 w czasie premiery odpaliłem na athlon 750 mhz, 256 sdram, GF 2MX i wyglądał całkiem sympatycznie jak na tamten czas ;]
jeżeli stworzyli nowego sourca to mam tylko nadzieje że będzie współpracował z directem 9 bo inaczej lipa :)
a z resztą to jak dla mnie, mogli by zostawić tego source jaki jest, mi tam lepszego nie potrzeba
[38] U.V. Impaler--> Dla mnie rewolucją było naprawdę świetne wykorzystanie Havok Physics Engine w HL2 , tak jak teraz jest w przypadku GTA IV i Euphoria Physics Engine
Fajnie nawet by było gdyby owy Source 2 (gdyby go ogłosili na E3) miał wbudowany właśnie Euphoria Physics Engine , tak naprawdę owy silnik daje wiele możliwości które można by było zaimplementować do HL3, na owym filmiku widać do czego mógł być wykorzystany owy silnik
http://videosift.com/video/Euphoria-physics-engine-GC-2006-demo
Source 2 nie wyjdzie.
Dlaczego?
Portal 2.
Będzie na Sorsie, odpowiednio podrasowanym oczywiście.
Nie pokazuje się nowego silnika i projektu na starym jednocześnie, bez sensu by to było.
Portal 2 nie pojawi się w tym roku -> https://www.gry-online.pl/newsroom/portal-2-dopiero-w-2011-roku/z0caff
Nowego silnika już niestety X nie pociągnie... Przykre ale prawdziwe... Witamy nowego exa na PS3!!!
spoiler start
joke
spoiler stop
http://www.shacknews.com/onearticle.x/64185 - niespodzianka ZWIĄZANA Z PORTALEM 2
Było się tak napinać?
A jaki czas temu mówiłem, że może byś Source 2 :)
kloszard nadobny - UE 3.5 - nie slyszalem o nowszej wersji UE 3. Jakie gry sa na nim tworzone? Domyslam sie, ze miales na mysli Mass Effect 2 i Batman: Arkham Asylum.
Goozys[DEA] - po mnie nie splynie, mnie wtedy rozerwie.
Przemoman - jesli chodzi o fizyke to jest to zasluga silnika o nazwie Havok.
Wulfen - wow, pierwszy raz mam podobne zdanie do twojego :D.
No prawie 7 lat minęło od premiery HL2 to chyba najwyższa pora podać nam 3jkę a z tego co mi wiadomo samego HL2 zaczęto tworzyć już przed premiera HL1.
Jednej rzeczy nie kumam. Moze ktos mnie oswieci?
VALVe mialo miec przygotowana niespodzianke na dzien 18 czerwca (jak glosily plotki zwiazana z half life 3). Wie ktos moze czy cokolwiek w tej kwestii sie wyjasnilo? Czy jest jeszcze szansa na te gre?
Pamietam ze w sieci krazyla tajemnicza liczba 18610 - co wielu odczytalo jako wlasnie 18czerwca2010. Podobno data ta miala byc ostatnim dniem na E3. Dzis sie dowiaduje ze targi zakonczyly sie wczoraj tj 17czerwca. Zglupailem juz w tym temacie.