Kolejne informacje na temat inFamous 2
Grałem u kumpla w jedynke. Całkiem fajna gra.
Dobrze by było gdyby wyszła jeszcze w 2010 bo w tym roku ps3 już nie ma żadnych poważniejszych exów...na x-a wyjdą jeszce killery typu halo i fable, ale zbliża się e3 więc może dowiemy sie czegoś nowego.
@misiek
nie zapominaj ze sony wgniotlo na poczaktu roku, HR / GoW 3 / Yakuza 3 / WKC oraz MAG
mysle ze obie firmy zaszaleja/aly w tym roku, sony na poczatku, M$ na koncu.
kaganpwnz - no tak ale co z reszta roku? Coś się tam gada o GT5 ale to już taka gra widmo chyba...
ależ ci ludzie z PS są wredni...jak na XBOXA wychodzi konsolowy exclusive, to na pecety zawsze. Jak np. Splinter Cell: Conviction, czy Mass Effect 1,2... A jak coś wychodzi na PS3 to tylko na PS3...
Pograłbym w tego inFamous'a, Heavy Raina...
@misiek345
Ile ty bys tytulow ekskluzywnych w 1 roku chcial dostac :D ? 1 na miesiac ? Sony poszalalo w tym roku, co prawda nie rozplanowali tego i dali wszystko na poczatku, ale nie zmienia to faktu ze najlepsza biblioteka na ten rok, jest po stronie sony, chociaz bardzo czekam na Alana Wake'a, moj xbox nie odetchnie :P
kaganpwnz - na xboxa było od początku roku kilka exów, czyli dostaję jeden co miesiąc;p
zaraz powiesz że wyszły na pc. co z tego skoro na ps3 w nie nie zagrasz? kumpel ma ps3, a pc służy mu tylko i wyłącznie do internetu.
Ja mam obie konsole i w sumie dla mnie cos co wychodzi na PC, to nie jest juz tytulem ekskluzywny Xboxa360 (bo ktos kto nie ma Xboxa, i tak w to zagra, logiczne), a Microsoftu, a wtedy do paki trzeba byloby dorzucic Exy Sony (te z PSP), MGS: Peace Walker dla przykladu pierwszego lepszego z reki, i dobrych tytulow nie brakuje na te przenosna konsolke.
btw. moj kumpel ma potworca PC i PS3, i co, dla niego ma to byc ekskluzyw ? (oczywiscie to jest czysty przyklad)
PS jakie to tytuly ? Bo ja gralem tylko w 2, Mass Effect 2 i SC:Conviction, a mamy juz ... maj praktycznie.
Jak na tytuł który był najbardziej rozpoznawalny w roku 2009 na PS 3 to sprzedaż 1.48 mln to dość słaby wynik, ale i tak nie jedno studio chciało by osiągać takie wyniki sprzedaży.
grałem w jedynkę w demo, do zaliczenia w najbliższej przyszłości:D Naprawdę godny uwagi tytuł, "dwójka" pewnie zagości dopiero w 2011 ale warto czekać:P
oby było multi ;]
Gierka była całkiem fajna i przyjemnie się grało. Na swój czas sporo się porównywało tą grę do prototype'a(wyszły w końcu w tym samym czasie) i ta gierka moim zdaniem była lepsza. Fajnie zrobione levelowanie i moce, skakanie z wysokości z kwadratem rulez:] Jeżdzenie po szynach i kablach na gołych stopach także fajne patenty, tak samo jak opadanie z R1. Miło, że świat gry był zrobiony tak, że prawie wszędzie się dało wdrapać, ruch uliczny sobie radził, wszelki metal w grze i woda były zaprogramowane tak, aby przewodziły prąd, a tłumy ludzi gorąco komentowały moje poczynania z bezpiecznej odległości i potrafili wchodzić ze mną w interakcję, np. wołając mnie z daleka, podbiegając i prosząc o pomoc wskazując źródło problemu palcem.
Trochę osobiście denerwowało mnie, że w polskiej nie dało się wybrać oryginalnych głosów(głównie głos agentki, ogólnie aktorzy polscy, poza tłumami gapiów, raczej sztywno wypadli), że fabuła była potraktowana po macoszemu i projekty wrogów trochę był takie nie teges. Gdyby mi nie powiedzieli, że "śmieciarze" z drugiego sektora miasta mają worki od śmieci na głowach, to bym się nie domyślił. Metalowe pajączki skaczące z dużego typa(na wyraźny wzór stwora z HL2) też były takie sobie.
Fabule wyraźnie brakowało skupienia na konkretnych, klarownych wątkach, na początku coś było wspomniane o jakiejś zarazie, potem nic, w jakiejś tam misji pojawia się jakaś czarna maź z rur, która zatruwa ludzi, nie wiadomo czy to o to chodziło, czy nie i co z tym w ogóle dalej się działo. Raz gdzieś tam wspomniana jest organizacja synów pierworodnych, potem nagle do wszystkich już odnoszą sie po imieniu, tak jakbym wiedział na początku gry kim jest alden, kessler, itd. No i fabuła raczej sztampowa, z samymi ogranymi archetypami postaci, typu agentka FBI wydająca nam dyrektywy, zły psychol, który chce zniszczyć świat, bohater który zyskuje super-moce i musi ten świat ratować, itd (choć pod koniec zaserwowano spory twist, ciekawe jak po tym połączą fabularnie 1dynkę z dwójką). Albo po co w ogółe Cole zabierał do pomocy na kilka głównych misji Zeke'a, skoro on żadnych mocy nie miał i tylko przeszkadzał(i sporo namieszał).
Także wybory moralne nie miały zbyt dużego wpływu na przebieg gry i czasem aż się dziwiłem, że mój mega-zły cole w misjach głównych, mimo godzin spędzonych na dręczeniu ludzi i wysysaniu z nich energii życiowej, chce ochoczo ratować ludzi. Platyna nie była trudna, ale znalezienie wszystkich 350 odłamków wymagało sporo wysiłku i biegania w kółko z wciskanym szaleńczo R3:)
Podsumowując, co mogliby zmienić autorzy: lepsza fabuła, lepsze projekty wrogów(i więcej ich), wybory moralne powinny mieć większy wpływ na przebieg gry i jeśli jestem zły, to niech bohater nagle nie staje się świętoszkowaty w dialogach misji z głównego wątku. Do tego przydałoby się więcej rodzajów misji pobocznych i może jakaś lekka customizacja bohatera(choćby w stylu ezio z AC2, np. paru rodzajów tego samego ciucha w różnych odcieniach - mała rzecz, a cieszy). Multi z coopem byłoby bardzo fajnym dodatkiem, najlepiej, gdyby druga postać miała inną moc i nawzajem się uzupełniały. Aha i cienie, które rzucały prąd chodzący po rękach Cole'a w kanałach, w których zdobywał moce, były tak fajnie zrobione, że aż by się chciało zobaczyć więcej misji w budynkach.