O wpływie stereoskopowego 3D na oprawę graficzną gier na PlayStation 3
No i dupa. Spartolili robotę. 3D miało ponoć tylko zmniejszać liczbę klatek. Przykładowo jeśli gra wyświetla 60fps to miało dawać 30fps na jedno oko i 30 na drugie z lekko przesuniętą perspektywą. Jeśli 3D prowadzi do zmniejszenia rozdziałki to ja tego nie kupuje. Niech wymyślą coś lepszego.
Pfff, Xbox na pewno by sobie poradził. Niech pan Tameema nie bredzi.
I marzenia prysły. Konsole obecnej generacji są za słabe na 3d...
Skoro mają problemy z taka gra to jakim cudem oni chcą to wprowadzić w hitach typu uncharted lub gt5?
Chyba że sony w końcu wykorzysta tą mityczna moc ps3 ;p
Najlepszy trójwymiar będzie zarezerwowany dla PC :)
A ukrytą turbo moc PS3 można włożyć między bajki:>
Konsole są jeszcze za słabe na 3D...
Po co komu to stereo 3D?! Szkoda zdrowia. Ja nie mogę obejrzeć filmu w 3D, bo po 10 minutach mam okropny ból głowy i nudności, to co mówić o grze...
To masz cos z glowa...
Zal ogolnie z tym 3d na ps3.
bo po 10 minutach mam okropny ból głowy i nudności
Irek22<-- TROLL ALERT!
Nie ma żadnej mitycznej mocy PS3. 3,5 roku po premierze i gry robione tylko na PS3 jakoś nie powalają specjalnie grafiką i nie zostawiają z tyłu Xbox 360 (o PC nie wspominam bo przeciętny nowy PC znajdłby "mityczną moc PS3" na śniadanie). Ha, nawet jeśli są to różnice między PS3 a Xbox360 są minimalne! Niekiedy nawet na korzyć starszego o rok Xbox360!
Jedyną obecnie istniejącą platformą, która mogłaby sobie poradzić z 3D jest PC. Konsolowcy muszą z tym wynalazkiem poczekać do kolejnej generacji konsol. Taka jest prawda choć do fanboyów PS3 ta prawda pewnie nie dociera... ;)
To całe 3D to jeden wielki humbug, nie pierwszy i nie ostatni, jeśli wam się wydaje, że to stanie się standardem, to źle wam się wydaje, na pewno nie w tej formie.
Pseudo 3D, a nie 3D. Nawet mnie to nie interesuje - po obejrzeniu Avatara w 3D bolały mnie oczy :X
PS3 na pewno poradzi sobie z 3D, bo inaczej firma Sony by na to nie stawiała. A zmniejszona rozdzielczość i pogorszenie grafiki? No cóż, pytanie, czy osoby, do których technologia 3D jest skierowana w ogóle zwrócą na to uwagę?
Ale już można zagrać w np.. Avatara na PC w 3D. Tylko trza pare bajerów kupić za ok 2000-2500 zł. :)
hedasw--> No chyba nie sądzisz, że casuale będą wydawać kilka tysięcy "zielonych" na 3D TV i kolejne 20-30$ na kabel HDMI 1.4(?) ? :)
Niższa rozdzielczość i framerate to coś czego od początku można było się spodziewać, a info o tym, że Wipeout działa w 720p@30fps było już dawno. No chyba nikt nie myślał, że 2x większa ilość danych do przetworzenia nie odbije się na wydajności?
Ja generalnie nie jestem zbytnim fanem sony ale jeśli chodzi o 3D i obniżenie jakości myślę ze w grach robionym tylko i wyłącznie na ta platformę czyli w garstce dosłownie będzie to korzystne
ale w grach multiplatformowch gdzie dewel. nie koncentrują sie tylko i wyłącznie na platformie sony osoba która zakupi taką grę i nie będzie miała tv 3D zostanie pokrzywdzona i odczuje różnice patrząc na lepsze jakościowo gry na pozostałe platformy
obecnie lepiej było by dla mnie i innych by tego 3D jeszcze w grach masowo nie wprowadzali czasem jakąś gre na sony jednak kupuje ale jeśli maja teraz juz wyglądać słabiej niz dotychczas to po co mi wybrakowany produktmało kogo z grających będzie stać w Polsce na taki tv wiec nie ma co sie unosić
wiec polityka troszke nietrafiona w kazdy rynek zbytu jednak na przyszłe lata jak najbardziej bedzie to standardem
3D mnie w ogóle nie bawi, w szczególności na PS3, ale paleta określeń jakości obrazu z HD w nazwie mnie powala.
FullHD (czyli normalne HD)
HD (czyli o-mało-co-HD)
sub-HD (czyli gówno-nie-HD)
ciekawe co jeszcze...
nie wiedziałem, że grając w QII w '98 w 320x244 grałem w almost-HD! :D
A ja posiadając kilka lat temu monitor CRT Huyndaia o rozdz. 2560x1900 nie wiedziałem, że to wyświetlacz przyszłości w technologii Extreme HD ;)
To było po prostu pewne. Jestem ciekawy, czy osoby które w wojenkach powtarzały ciągle, że PS3 = 3D i 1080p będą to ciągle pisać. Dokładniej kiedyś tutaj czytałem, że GT5 ma działać z 3D i w takiej rozdzielczości. Mimo iż GT5 to dla mnie oczekiwana gra, pewnie ja sobie sprawię, to od razu nie wierzyłem, że coś takiego się uda.
To było logiczne.
3D to ciekawy pomysl na nową generacje gier + kontroler typu natal i lata pracy i moze zagramy w ciekawie zrobionego silent hilla lub coś podobnego :) Bo narazie jak wiadomo na natala,wii czy tez ps move w same kiczowate gry grają a to opdada na starcie :) Takze czekać aż sie rozwinie na tyle aby zadowolić :)
Tak czy inaczej trzeba będzie poczekać jeszcze sporo czasu zanim 3D w grach się ustandaryzuje. Puki co PS3 będzie świetnym odtwarzaczem do filmów BlueRay 3D i na tym głównie zależy mi w kwestii obsługi trójwymiaru przez tą konsolę.
Wyobraźcie sobie w PS4 w rozdziałce 7680x4320@60FPS w stereoskopowym 3D granie w GT6 na 100" TV OLED ;]
imo niepotrzebny bajer, można popatrzeć 10 minut ale później bolą oczy.
Normalna sprawa. Cos kosztem czegos. Najbardziej mnie smiesza ludzie ktorzy pisali, ze jakas tam gra wykorzystuje 40% mocy konsoli...raptem teraz te 60% nie mozna wykorzystac na 3d?
można popatrzeć 10 minut ale później bolą oczy.
po obejrzeniu Avatara w 3D bolały mnie oczy :X
bo po 10 minutach mam okropny ból głowy i nudności
Wychodzi na to, że kina ukrywały przed nami fakt masowego opuszczania sal z powodu bulów głowy/oczu i mdłości w trakcie oglądania Avatara.
Lothers--> Ja rozumiem, że niektórych może boleć głowa, ale nie po 10min. :) To co widzimy w tym wątku to jawne uprzedzenie do 3D. Niektórzy są jeszcze na etapie sprzed 5lat.
Czy tak ciężko ci pojąć, że niektórym oglądanie stereoskopowego obrazu nie służy? Myślisz, że dlaczego w niektórych szybkich grach jest ostrzeżenie, że u niektórych migający obraz może powodować nawet epilepsję? To samo ze stroboskopem.
Nie wszyscy mają bóle głowy i mdłości po 3D. Na Avatarze nic takowego nie odczułem, jest to zależne od danej osoby po prostu.
Windows XP 16 lepiej poczytam o 3D i o objawach jakie powoduje u niektorych osob . Jest to na sile wciskanie w oczy i mozg glebi obrazu .Niektorym niestety ,a moze stety to nie sluzy .
Co do ps3 to bylo do przewidzenia od pcozatku xD . Nie ma cudnownych srodkow i 3D nie osiagnie sie kosztem polowy mocy :]. Ci ktorzy wierzyli w to ,ze sie to uda bez utraty na wydajnosci ,nie znaja sie za bardzo na tym w co i na czym graja ,albo poprostu mysleli ,ze Kutaragi/Hirai o tej mistycznej mocy mowil prawde :].
[24]
Jesteś pewien, że dopiero w PS5?
[28]
Osoby z epilepsją po kilku(nastu) minutach to rzadkość...
Adrianziomal owszem ,raczej na 100% : . Konsole to sprzet budzetowy i kolejna generacja moze wreszcie bedzie chodzic w 1080p :]
Mr_Hyde -> Chyba niestety masz rację :/ Ale natywne 1080p@60FPS to nie tak źle ;P
zrobili by gry stereogramiczne
jeden z najdebilniejszych pomysłów jakie słyszałem w całym moim cholernym życiu
[35]
Chyba to nie dla normalnych ludzi, tylko dla mutantów z kilku(nastoma) parami oczu...
Próbowałem się powstrzymać .... Ale Xboty mają podnietę z tego artykułu , już coś nie wyszło i się doczepili jak muchy nie powiem czego .....
wszedi, ale to przecież normalne. Zawsze to jakiś sposób na dowartościowanie się....
wszedi micha.92 - gdzie wy tu widzicie fanbojów xboxa? jakieś problemy z oczami?
Zadne to 3d. Robienie sztucznego hypu na cos co jest slabe ale znajda sie zapewnie maniacy po Avatarze 3D ktory kupia choc ten 3D to nic ciekawego
Mijające się z prawdą wypowiedzi "ekspertów" i jeszcze większe głupoty na forach...
Żeby uzyskać efekt 3D należy wygenerować dwa obrazy po jednym dla każdego oka. Spadek wydajności wynosi od 20 do 50% w porównaniu do 2D.
Dlatego gry, które do tej pory działały w 720p i 60 fps zejdą po prostu do 30 fps. Inną możliwością jest zmniejszenie detali np. ograniczenie ilości shaderów na ekranie. Obecne konsole mają wystarczającą moc do 3D, tak samo jak ma ją PS2, PSX, czy Nintendo 64. Każdą platformę można zmusić do wyświetlania obrazu 3D - nawet na iPhone'a są gry, które dodają obsługę popularnych anaglifów (które zabierają więcej mocy obliczeniowej niż nowsze i lepsze metody).
Poza tym pozostaje jeszcze PC, na którym każdą grę obsługującą OpenGL czy DirectX (z włączonym Z bufforem, ale 99% gier tak ma) można odpalić w 3D i to na każdej wymyślonej przez człowieka technice wyświetlania obrazu 3D.
Moc konsol jest ograniczona, ale to żaden problem stworzyć grę, która działa w 720p przy 60 fps zarówno w 2D jak i 3D, przy czym różnica między 2D i 3D będzie taka jak w pecetowych grach między ustawieniami średnimi, a wysokimi.
Ostatnią kwestią jest jeszcze marketing. Tak jak obecne konsole ładnie wpisały się w lansowane trendy sprzętu HD. Tak kolejna generacja pewnie wpadnie w nowy trend 3D. Tak jak pisałem w innym wątku, technologia 3D jest opracowana od dawna, tania w produkcji, ale do tej pory nie zyskała na popularności. Teraz za to, lansując ją jako nowość, producenci każą sobie słono płacić.
Tak na marginesie, telewizja HD (analogowa jeszcze - poszukajcie informacji o systemie d2-mac ) była możliwa już w latach 90, ale też nikomu nie spieszyło się, aby ją wprowadzić.
@likfidator2: Uwielbiam czytać Twoje posty. Pisz ich więcej a ja pośmieje się jak robisz z siebie głupka.
FrN--> Może byś swoje wnioski poparł jakimś komentarzem, bo póki co głupka to sam z siebie robisz:)
Podaj choć jedną rzecz z mojego poprzedniego postu, która mija się z prawdą.
EDIT: Patrząc na Twoje posty z innych wątków, to jesteś zwykłym trollem, więc dalsza dyskusja mija się z celem.
FrN - Akurat mimo wszystko mógłbyś uzasadnić swoją wypowiedź. Najeżdżanie na kogoś bez podstaw, to po prostu zwykły infantylizm.
Windows - Nie rozumiem co cię takiego śmieszy w tym, że ludzi boli głowa? Mnie też bolała głowa w czasie oglądania filmów 3D, a jestem fanem nowinek* technologicznych i uważam, że mimo wszystko fajny to bajer. Nie zmienia to faktu, że jeżeli buńczuczni producenci nie zmienią cen, mogą zapomnieć o 3D. Nikt z normalnych ludzi nie wyda kupy kasy na nowy TV z 3D (dopiero co zachód przerzucił się na zwykłe LCD i plazmę), kilka par okularków, kosmicznie drogi film 3D i nowy odtwarzacz. Sorry, ale z 3D koncerny zaczynają przeginać cenową pałę.
*3D to oczywiście żadna nowinka technologiczna. Technologia znana od lat.
Prawda boli , nie ma co ....(misiek345)
Co do wplywu stereoskopii na jakosc gier - nie ma co przesadzac i dramatyzowac, wcale tak tragicznie nie jest, ale jakos koszt poniesiony byc musial, to bylo oczywiste. Nie ma nic za darmo.
@likfidator2
dokladnie nie sa generowane 2 obrazy tylko 1 i potem przesuniencie. jest to wiecej liczenia ale nie 2 razy(nawet nie 1,5raza). btw pan z Ninja Theory nawet na liczeniu sie za bardzo nie zna bo jesli zwiekszymy rozdzialke 2 razy i ilosc klatek 2 razy to do liczenia jest 4 razy tyle a nie 2.
nie wydaje mi sie zeby trzeba bylo zmniejszac detale w gt5, sama rozdzialka do 720p powinna wystarczyc (jesli normalnie bedzie hulac na 1080p)
btw konwersja 2d do 3d w telewizorach 3d nie dziala! pic na wode, bez filmu/gry 3d nie da rady
Dopóki do oglądania obrazu 3d potrzebne będą jakieś cudaczne okularki to nie sądzę, żeby się przyjęło. Raz, że to wszystko jest strasznie drogie, dwa, że nie wygodne, bolą oczy takie zakładanie okularków sprawdza się w kinie a nie w domu przed TV.
misiek345, moje oczy są w porządku... a jak z twoimi?
no to teraz sony i microsoft będą musieli wymyśleś konsole 4 generacji które uciągną takie wymagania
Dodać dodatkowy procesor do obsługi 3d, ale pewnie już mają lepsze rozwiązania
kumpel wszystkich ---> Wystarczy jak uciągną 1080p w 60fps bo póki co obecna generacja często ma problemy z 720p. Dopiero potem niech zajmą się 3D.
Po co komu to stereo 3D?! Szkoda zdrowia. Ja nie mogę obejrzeć filmu w 3D, bo po 10 minutach mam okropny ból głowy i nudności, to co mówić o grze...
Chyba tylko ty masz taki kłopot
Wyjdźcie z domu i zagrajcie w cokolwiek - to będzie prawdziwe 3d, że o ultra UHDV nie wspomnę.
Do wszystkich, którzy mówią, że nie ma skutków ubocznych oglądania 3D:
Oświadczenie Samsunga...
Dzieci i nastolatki mogą być bardziej podatne na zagadnienia zdrowotne związane z oglądaniem 3D i powinny być ściśle nadzorowane podczas oglądania tego typu obrazów. Dzieci poniżej szóstego roku życia nie powinny oglądać 3D TV. Kobiety w ciąży, starsi, cierpiący na poważne schorzenia medyczne, pozbawieni snu lub będący pod wpływem alkoholu powinni unikać funkcji 3D. Oglądanie 3D może także wywołać mdłości, zaburzenia percepcji, dezorientację, ból oczu i zachwiania równowagi. Rekomendowane jest robienie częstych przerw by uniknąć tych objawów. Jeśli twoje oczy wykazują oznaki zmęczenia lub wysuszenia lub masz któryś z powyższych objawów natychmiast przerwij korzystanie z tego urządzenia i nie ponawiaj użytkowania przynajmniej przez 30 min po ustaniu objawów. Oglądania 3D przez okulary w długim okresie czasu może powodować ból głowy lub poczucie zmęczenia. Jeśli poczujesz ból głowy, zmęczenie, zawroty głowy przestań oglądać TV i odpocznij.
Może napisane nieco na wyrost, ale "skutki uboczne" dotykają nie tylko jednej osoby na świecie jak to twierdzi wojtul;)
@dranzer8
to samo masz napisane na spodzie kubka z kawa w makdonaldzie:D tak na wszelki wypadek..
Akurat ja również odczuwam ból głowy podczas 3D, ale kto by tam sobie zawracał głowę czytaniem wszystkich postów...
@dranzer8 [ gry online level: 21 - 8 bits are enough for me ]: to sa POTENCJALNE skutki uboczne.
Jak sam przytoczyles - MOGA ale nie musza wystepowac. Te skutki nie wystepuja u kazdej osoby - ja obejrzalem Avatara dwa razy w 3D i czulem sie znakomicie.
Natomiast dochodzi kwestia samej jakosci tego 3D - mianowicie, czy film byl natywnie krecony w 3D, czy tez po nagraniu filmu zostal on przekonwertowany do 3D. Dwa przyklady:
1. Avatar Camerona jest w natywnym 3D, jest swietny, praktycznie neiwielu na niego narzekalo.
2. Clash of the Titans jest przekonwertowany do 3D, wielu recenzentow filmowych pisalo w sieci, ze w niektorych miejscach glebia ostrosci jest przesadzona lub za mocno splycona, co nie dosc, ze powoduje u licznych osob bole glowy i zawroty, to sama jakosc konwersji sprawia, ze wersja filmu w 3D nie nadaje sie do ogladania - a jest tylko dodatkowych chwytem na dodatkowy zarobek.
@ likfidator2
ja podam 3 przykłady:
wcale nie trzeba generować identycznej klatki. Wystarczy wygenerowac klatke która jest podobna do poprzedniej (która moze być nawet identyczna do poprzedniej) i dac jej współczynnik głebi. Jest to bardzo mało pamięcio/procesożerne rozwiazanie i daje dość dobre efekty choc ofc nie tak dobre jak w przypadku natywnego 3d z generowaniem pełnych klatek.
telewizory powyżej 120 Hz generują dodatkowe półklatki nie ówiąc juz o 200Hz gdizie tych klatek możebyć nawet 4ry między 1 a 2gą co w naturze może ise przełozyć na to ze obraz 30fps będzie wyglądał na duzo szybszy związku z czym 3d w takich tv ma zastosowanie.
Gran Turismo 5 było już pokazywane w pełnym 3D na zwykłych ps3jkach wyposazonych w custom firmware http://www.youtube.com/watch?v=f0MP95OCtdg&feature=fvw więc taki prolog smiga w 3D to czemu full ma nie smigać tym bardziej że jest już to potwierdzone
http://www.gtplanet.net/gran-turismo-5-3d-support-confirmed-by-sony/
wiasdmości od ludzi mając ych do czynienia z demami gt5 w 3d gra nie była w jakiś sposób ograniczona ani wolniej chodziła... magia ?
No i bardzo dobrze , gdzieś mam to 3D , same kłapoty z tym , TV trzeba byłoby zmienić , jakieś okulary dokupić , a to nie sprzęt dla każdego ze względu na cenę.
@ Grizli
No i bardzo dobrze , gdzieś mam to 3D , same kłapoty z tym , TV trzeba byłoby zmienić , jakieś okulary dokupić , a to nie sprzęt dla każdego ze względu na cenę."
tja pograjmy najlepiej na crtku jeszcze czarnobiałym bo jeszcze mniej kłopotu będzie, albo na mechanicznej zabawce bo prądu nie będzie trzeba wiec mniej kłopotu..
Perkel - ja tylko piszę że wystarcz mi to co mam i nie potrzebuje jakichś nie potrzebnych bajerów , tak samo z dodatkami do ps3 lub xboxa np:kierownica , kamerka , podstawka , frag FX itp. nie używam bo nie potrzebuje wystarczy mi stary dobry PAD.
Po prostu mnie szlag bierze że mam wydać tyle za sprzęt który w dodatku ma działać w 30 fps, to jak kasa wywalona w błoto , nie no tobie perkel mama da , ja sobie sam musze na wszystko zarabiać , mi nikt nie da.
...