Gran Turismo 5 w październiku i w 3D?
zla ikonke przy newsie daliscie, tytul raczej dotyczy ps3 chyba ze cos sie pozmienialo : d
kbrs albo chcieli zeby RPGFan nie wku*wial posiadaczy ps3 bo ten fanboj xboxa do wszystkiego jest zdolny :D
nie uwierze w rzadną date premiery póki nie wyladuje w moim PS'ie ;P
@aope: W Kwietniu wychodzi w japonii... więc pomyśl logicznie w którym roku wyjdzie w EU/USA ;]
Heh...to teraz GT5 nie będzie konkurowało z Forzą 3 bo ta ukazała się aż rok wcześniej...czekamy na zapowiedź "czwórki" na E3;)
I pewnie wykorzystuje max 50% możliwości konsoli a wygląda FENOMENALNIE -.- ...
no macie racje...5 nie bedzie konkurowac z forza 3 bo forza rok po premeirze ale jak forza 4 wyjdzie rok po gt5 to oczywiscie ze bedzie konkurowac....zalosne dzieci...aaa i gt5 pochlonelo 60 mln nie 80 ciekawe skad gol ma te dane...a moze to wy sponsorujecie projekt polyphony?? c++ tu chodzi ze 50% mocy na tym silniku ktory jest w gow...gdybys rozumial to nie byloby syfu...ale co wy mozecie wiedziec skoro nie dopuszczacie do siebie mysli"god of war miazdzy wszystko i ciagnie polowe mocy" a xbox nie dorasta do piet u2 i gow 3
C++ --> nie żartuj sobie. GT5 wykorzystuje 000000000000000.1 mocy PS3
A tak dokładnie to GT5 będzie pierwszym exlusivem na PS4
retlibution--> jak tak dalej pójdzie to Forza 4 i GT5 wyjdą w tym samym czasie...chociaż obstawiałbym że to jednak nowa Forza pojawi się wcześniej;)
Nie rozumiem co to za wymuszanie na forach że gra ma być teraz bo jak nie to nie kupie
Nikt nikomu łaski nie robi sony wie że ta gra musi byc wielka więc tak długo powstaje a samo mówienie że to już nie konkuręcja dla forzy 3 bo gt5 wyjdzie rok później jest bez sensu forza 3 też mogła być tak długo produkowana ale nic by to nie dało wszyscy widzimy róznice między forzą 2 a 3 jest praktycznie minimalna
A jaka bedzie różnica miedzy GT4 a GT5 to już chyba nie musze wyjaśniac
.... Paźdzniernik 2022 roku ... razem z Diablo III , Mafią II i Duke Nuke Forever xD
PSXFAN--> z tym że między GT4 a 5 będzie 5/6 lat różnicy i to w różnych generacjach konsol, a FM3 wyszła ponad 2 lata po "dwójce"...także ciężko było oczekiwać że Forza 3 zrobi taki skok jak GT5...
W czerwcu obsługa 3D kiedy nawet nie będzie się dało kupić wtedy odbiornika z obsługą 3D?
Ja wiem, że przekładając premierę autorzy chcą dopieścić i odpowiednio rozbudować grę, ale to już jest przeginanie. Co za długo to nie zdrowo, o czym przekonało się już kilka tytułów.
no no ladnie nie dosc ze jeden samochod z gt5 ma tyle poligonow co wszystkie 8 samochodow na trasie w forza 3 to jeszcze chodzi w 1080p, 60fps, aa x4 i 3d. x360 by sie predzej spalil niz mialby takie cos pociagnac chyba ze w sli chociaz i tu mialbym watpliwosci:)
Wulfen- nooo! a to wszystko juz w 2014!
Xboxowcy maja swojego RPGfan'a ,a ps3'ojkowcy retlibution'a ;] .
Ciekawe co polyphony powie w kwietniu przy niby japonskiej premierze :› .
Conath
nawej jesli wyjdize za 2 lata to i tak zadna gra na x360 nie bedzie mogla konkurowac z gt5. taka forza 3 ma 2 razy mniej samochodow o wiele gorsza grafike a juz zajmuje 2 dvd. teraz wyobraz sobie ile by zajmowala np forza 4 z taka grafika jak gt5(chociaz to niemozliwe na x360) z 1000 samochodow(jak w gt5) przeciez to by zajmowalo minimum 4-5 plyt, nie wyobrazam sobie jak mozna grac w wyscigi na 5 plytach.
co do gow 3 to rzyczywiscie wykorzystuje tylko 50% mocy ps3 patrzac na gow->gow2 nie mam powodu by im nie wierzyc. to co ci goscie potrafia wycisnac ze sprzetu jest niesamowite, wystarczy spojrzec na gow2. teraz pomyslcie sobie skoro taka grafike jak w gow2 zrobili na 32mb ramu 4mb vramu i procku 300mhz to co oni zrobia na konsole z osmiordzeniowym procem 3.2ghz i ok 15 krotnie wieksza iloscia ramu!!! juz gow3 ma MLAA (ktory jest nieosiagalny na x360) i grafike o jakiej xboty moga tylko pomarzyc nie jestem w stanie sobie wyobrazic jak bedzie wygladala ich nastepna gra.
Wulfen--> tak tak przecież ps3 mogłoby samo skolonizować Marsa wykorzystując przy tym 0,000000001% swojej mocy.
Ile lat w ogóle robią tą grę? Bo od kilku lat czytam newsy i co jakiś czas pojawia się info o GT5.
Mi tam post 26 się podobał - idealne przesadzone podsumowanie tego całego ściemniania o niezliczonych możliwościach konsoli (których nikt nigdy nie widział i chyba nigdy nie zobaczy XD)
Spoko, potrzebuja polroku by przetlumaczyc gre na jezyk dostepny dla wiekszosci stad te opoznienie
tylko zacierać ręce, mam nadzieję że do tego czasu będę już posiadaczem Ps3ki :)
osiem
przeciez nie od dzis wiadomo ze konsole pokazuja 100% swoich mozliwosci dopiero po 5-6 latach. ps3 ma nieco ponad 3 lata a gry z roku na rok wygladaja coraz lepeij, juz w tej chwili taki uncharted 2 pokazuje ze konsola ma moc deklasujac wszystko na 360
jak juz wspomnialem gow 3 obsluguje MLAA(x360 go nie obsluguje) ktory daje efekty lepsze niz MSAA x16 a to wszystko w 60 klatkach. na x360 nie widzialem gry z lepszym anty aliasingiem niz MSAA x4 ba nawet na pc raczej nie da sie ustawic wiecej niz x16. ktos ma jeszcze jakies watpliwosci co do mocy ps3?
@Wulfen
Po twoich postach na temat ps3 łatwo dojść do wniosku że nie masz dziewczyny a twoją jedyną kochanką jest twoja konsola ps3.
W twoim przypadku stwierdzenie umieszczone na youtube mówiące że "ps3 ssie pałkę" nie jest śmieszne tylko odrobinę przerażające....
Pozdrawiam.
Wulfen --> albo jesteś j@&(@&m prowokatorem albo j*@!U$m fanbojem... obydwie rzeczy źle o tobie świadczą...
Ciekawe jak to zrobią, ponieważ faktyczne wsparcie dla technologi 3D oferuje TYLKO port HDMI 1.4, a PS3 ma 1.3. Owszem, jest obejście tego problemu przez obniżenie rozdzielczości obrazu ale GT5 w 520i to nie brzmi dumnie... To rozdziałka dla DVD playera ;)
niestety bedzie sie mnozylo takich wioskowych glupkow jak starzy i nowi w tym watku, dopoki bedzie sie na nich zwracac uwage, kazdy gimnazjalista na zajeciach z infy bedzie zabijal czas mnozeniem bytow i oczekiwaniem w napieciu na kazdorazowe masowe poruszenie bo kolejnej powtarzalnej i slabiutkiej zarazem prowokacji.
hehehe. reszta świata może tak samo czekać na DNF jak właściciele peestrójek na GT5.
Wulfen->
Ja radziłbym ci poczekać na wizytę u psychiatry biedaku, możesz jeszcze kolegę retlibutiona ze sobą wziąć.
Mnie wkurza to przesuwanie premiery co pół roku.
Ale poczekam jestem wielkim fanem serii GT przeszedłem wszystkie części, czekałem 2 lata poczekam jeszcze pół roku.
A premiera to pewniak bo nikt nie wydaje 80 mil dolarów tak sobie bez gwarancji zysku.
Na razie jest w co grać i mam nadzieję że przez to czekanie finalny produkt będzie jeszcze lepiej smakował.
a ja mam pytanie techniczne - jak to 3D ma zostac rozwiazane na konsoli?
Przeciez tam trzeba tworzyc dwa zestawy obrazow - po jednym dla kazdego oka.
Czyli co, gra bedzie wyswietlac de-facto 120 FPS i to w FHD? ROTFL...
Czy moze raptem po 30 FPS na kazde oko - a to z elektrycznymi okularami (przeslony na zmiane) bedzie powodowac migotanie i ogromny bol glowy...
Wulfen, mylisz sie, poniewaz, waskim gardlem systemu PS3 jest RSX, ktory jest krotko mowiac slabszy niz grafa w X360. Fakt, konsola nadrabia to Cell`em, ale nie ma zadnej ukrytej mocy, to jest MIT :)
Sa tylko utalentowani programisci, ktorzy potrafia wykrzesac z konsoli wiecej i wiecej. Ale z racji skomplikowanej architektury i procesy dewelopingu nie kazdy daje rade okielznac Sony i nie mowie tylko o amatorach czy absolwentach. Prosze, przeczytaj co pisze o tym Carmack (z zeszlego roku, zeby nie bylo, ze jakis archaizm):
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=220530
No chyba, ze twoj post mial na celu jedynie wywolanie RPGfana, to zignoruj mojego posta i bawcie sie dalej :]
@ yazz_aka_maish
"konsola nadrabia to Cell`em, ale nie ma zadnej ukrytej mocy, "
brzmi to jak :
Gry na obu konsolach wyglądają podobnie...
Co do tego pojazdu Wulfa mimo iż zachował się fanboysko to mówi prawdę. MLAA zastosowane w GOW3 jedzie włąśnie na cellu. Cell jest wręcz stworzony do MLAA w przciwieństwie do grafik obu konsol.
Zresztą to nie pierwszy raz. Saboteur komentowano głośno z powodu własnie AA. Mimo iż nie było to tak naprawdę MLAA to i tak dało niesamowite efekty porównywalne z AA16x-32x niespotykanym na konsolach i w większości gier na kompa.
Tak więc PS3 z konsoli która miała cierpieć na duży aliasing powoli się robi konsolą która wreszcie rozwiązała prawie całkowicie go.
Co do X360. Grafika Xa może jest i nowocześniejsza ale wcale nie mocniejsza. Zaletą jest właśnie nowa konstrukcja, ale w tzw raw power RSX w ps3 ma przewagę co oczywiście w więszkości przypadków nie przekłada się na lepszą jakość.
Co do AA w xie i jego MLAA. Też da rade , ale wątpie by którykolwiek dev przepuścił przez palce 10MBeDram, któe jest jednocześnie wadą bo przez to że jest 10 MB tylko gry z MSAA przeważnie puszczane są w mniejszej niż 1280x720 rozdziałce.
Co do tematu :
MLAA po GOW3 w GT5 to must have. GT5 jest wręcz stworzone do MLAA. I nie zdziwiłbym się gdyby początkowe bullshoty (czytaj screeny z dużą ilością AA) okazały się prawdziwe...
Perkel, a czyz te gry na obu konsolach nie wygladaja podobnie? Jasne, ze nie ma czegos takiego na X360 jak Uncharted 2, ale spojrz na multiplaty :)
Saboteur komentowano głośno z powodu własnie AA. Mimo iż nie było to tak naprawdę MLAA to i tak dało niesamowite efekty porównywalne z AA16x-32x niespotykanym na konsolach i w większości gier na kompa.
O widzisz, a ja czytalem, ze technika wygladzania krawedzi zastosowana w Saboteur jest dosc nowatorska, a zarazem bardzo prosta, ale co najwazniejsze daje wysmienite efekty i z powodzeniem moze byc stosowana zarowno w PS3 jak i Xbox 360 :)
Nierozumiem jak można w koło wałkować temat różnic graficznych na obu platformach w grach multiplatformowych.
To chyba jest jasne że nikt nie robi dwóch oddzielnych gier dostosowanych do każdej platformy. Robią jedną taką samą grą działajaca na kilku platformach, oszczędza to czas i co najważniejsze pieniądze.
Jest też logiczne że taka gra nie jest pisana pod najsilniejszą platformę ale pod tą najsłabszą, po to żeby na niej działała bez problemów i tym samym będzie działała na mocniejszych platformach.
Różnice są delikatne z powodu cech danej platformy (przeważnie gry są ciemniejsze na PS3 i jaśniejsze na X360, poza tym wygladają identycznie)
Niby nie wiadomo która platforma jest tą silniejszą co i tak jest bez znaczenia bo nie dostanie ładniejszej gry tylko taka samą jak ta słabsza.
Różnica jest jedynie w kilku exclusivach. Z tym że najładniejszą grą na X360 jest Gears of War i druga część wyglada prawie tak samo. Więc pod początku istnienia X360 ta konsola pracuje na max swoich możliwości bo do tej pory nie ma ładniejszych gier i już raczej nie bedzie. Bo łatwo się ją programuje więc albo nikomu się niechce wysilić albo więcej sie nieda.
PS3 ma exclusivy z coraz ładniejszą grafiką Killzone2 -> Uncharted 2 -> (GoW3, GT5?) więc jest jeszcze dużo do wyciśnięcia z tej konsoli ale jest to bardzo trudne ze względu na skomplikowaną architekturę. I mimo że PS3 pociągnie o wiele lepsza grafikę to napisanie takich gier zajmuje dużo czasu i pieniędzy, a tym samym takie gry nie pojawiają się często.
Z tym że najładniejszą grą na X360 jest Gears of War i druga część wyglada prawie tak samo.
No bez przesady :D
Zreszta nie ma co gadac, przestaje sie udzielac w takich kwestiach bo to do niczego nie prowadzi.
mlaa to tak naprawde postprocess, ten typ antialiasingu to jeden z najstarszych ;) posiada tylko nowa nazwe i pewnie zostal dosc znacznie ulepszony, w chwili obecnej daje o niebo lepsze rezultaty niz kiedys z tej prostej przyczyny, ze kiedy jeszcze uzywalem filtrow tego typu w after effectsie czy lightwave (jakies 10 lat temu jezeli nie dalej) to rozdzielczosci na ktorych sie pracowalo byly na tyle niskie, ze jakosc rozmycia byla bardzo slaba.
I druga rzecz, nie wydaje mi sie zeby ten rodzaj filtrowania mial miec jakies dominujace atuty w przypadku ps3, ale nie znam na tyle architektury systemu zeby cokolwiek na ten temat moc powiedziec.
@ Lutz
polecam beyond3D forum :) Chyba najbardziej profesjonalne forum głownie stworzpne przez devów.
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=55634
ten wątek jest ogólnie o AA w saboteur i później w GOW3.
Co do ytania dlaczego cell ma być lepszy od innych częsci konsoli lub standardowego procka to SPU w cellu to potworki jeśli chodzi o obliczanie na małych danych. Oblicznie na małej ilości dancych to ich największy atut. Co więcej na przykładzie gow3 devi zastosowali to wykonując jednoczesnie na 5ciu SPU. A efekt jest zajebisty :)
Wszystko można zrobić na każdej maszynie tak jak teseling na cellu tylko trzeba grzebać i pisać samemu instrukcje i pytanie czy koszt inwestycji się zwróci.
Ja czekam jak GT5 będzie stosować MLAA. Efekt MLAA w tej grze powinien być porażający jeśli chodzi o IQ.