Uważam że za wysoko oceniłem HoMM III a za nisko HoMM V. Z biegiem lat oraz porównując obie gry na dzisiaj, to znacznie lepiej wypada HoMM V.
Przewaga HoMM V nad HoMM III - czyli dlaczego HoMM III to przerost formy nad treścią. Wszystkiego w bród ale brak jakości. Dlaczego HoMM V jest lepszą grą? Dlatego bo:
1. Dużo lepszy balans frakcji;
2. Dużo lepszy balans jednostek - każda może być przydatna, zależnie od zastosowania i naszego bohatera;
3. Dużo lepszy balans czarów - teraz większośc jest naprawdę przydatna i w księdze zaklęć podczas walki można spędzić dobrą minutę, myśląc jakiego czaru użyć i który najlepiej nam pomoże. W HoMM III każdy używał 4-5 zaklęć bo inne nie miały sensu i były kiepsko zbalansowane;
4. W dodatku 'Dzikie Hordy' każda jednostka ma jedno ulepszenie więcej, mnożąc liczbę możliwości i strategii;
5. Świetny rozwój bohatera, znacznie ciekawszy i lepszy niż ten w HoMM III. W HoMM V z niemal każdej umiejętności i każdego talentu można zrobić użytek, podczas gdy w HoMM III rozwój bohatera był dość prymitywny i połowa umiejętności nie miała sensu i była źle zbalansowana;
6. W HoMM V w końcu balisty są przydatne, w HoMM III na balisty nikt nie zwracał uwagi bo ich obrażenia to śmiech;
7. Miasta mają swój unikalny bonus, dzięki temu każde miasto jest nieco inne i ma również swoją historię;
8. Talenty rasowe dodatkowo urozmaicające każdą frakcję;
9. Bohaterowie mocy którzy nie mają zaklęć w końcu mogą atakować a nie stać bezczynnie jak w HoMM III;
10. Inicjatywa to znacznie lepszy system kolejkowania podczas walki niż to coś z HoMM III;
11. Dobra kampania, każda misja uczy czegoś nowego i jest ciekawa, podczas gdy w HoMM III każda misja polega niemal na tym samym. Dużo ciekawiej pograć w zwykłą mapę niż w kampanię HoMM III;
12. Kwadraty zamiast heksów, co sprawa że pole bitwy jest czytelniejsze i sensowniejsze;
13. Nekromancja pozwala wskrzeszać różne jednostki, co pozwala wybrać kogo chcemy wcielić do armii, no i również zależnie od naszej energii, podczas gdy w HoMM III wskrzeszamy tylko szkielety które padają od byle czego;
14. Bardziej zbalansowane bonusy ze statystyk bohatera;
15. Ciekawsze bonusy tygodnia, no i sporo śmiesznych, ale nie mających wpływu na rozgrywkę tygodni;
16. Magia sensowniej podzielona i dużo łatwiej o naukę przydatnych zaklęć dla naszego bohatera, w przeciwieństwie do totalnej losowości w HoMM III, gdzie mogliśmy rozwijać bohatera pod magię ognia a dostawaliśmy tylko zaklęcia wody które nijak pasowały do naszego bohatera;
17. Lepsza grafika (dla ludzi preferujących styl 3d i kolorowość)
W czym jest lepszy HoMM III? Hmmm...
1. Lepsza grafika (dla ludzi preferujących styl 2d i mniej kolorów);
2. Dużo szybsze tury komputera;
3. Jedna frakcja więcej (ale i tak niezbalansowana i po prostu kijowa);
4. Zajmuje mniej miejsca na dysku;
5. Przez zerowy balans można się wyuczyć najlepszej taktyki dla danej frakcji i spamować ją, wygrywając każdą grę przeciwko AI. W HoMM V trzeba myśleć i dostosowywać swóją taktykę do przeciwnika, więc HoMM III jest lepsze i łatwiejsze dla leniwych, których jest sporo, biorąc pod uwagę jak dużo ludzi ubóstwia HoMM III, niestety ;);
6. Lepszy wygląd miast;
7. Więcej mapek do własnej gry;
8. Łatwiejszy w użyciu edytor map
No i to chyba tyle... HoMM III jest lepszy w pierdołach i błahostkach, podczas gdy HoMM V jest lepszy we wszystkim innym, tym co naprawdę ważne dla rozgrywki. HoMM V to taki naprawiony HoMM III, który niemal wszystko robi lepiej. Ale i tak znajdą się psychofani HoMM III którzy stwierdzą że HoMM III jest lepsze ''bo tak''... Ludzie, wypada być obiektywnym a nie tylko żyć nostalgią.
A, i dla tych co mówią że świat HoMM V nie ma nic wspólnego ze światem HoMM III ani nie ma żadnych odniesień, to dodam tylko że Sandro z HoMM III był mentorem Markala z HoMM V, swoją drogą mojego ulubionego bohatera z kampanii HoMM V, być może przez świetny dubbing Olbrychskiego ;)
Gra towarzyszyła mi całe życie, gameplay, mechanika, soundtrack 10/10, ciekawie przedstawiony świat + fabuła. Ostatni dobry Heroes
Kiedyś kupiłem tą gre ze wszystkimi dodatkami w biedronce dałem chyba coś ok. 20 zł to było kilka lat temu wtedy nie wiedziałem jak dobra grę kupiłem wracam do niej z ogromną przyjemnością niestety następne gry z tej serii nie są już takie dobre. Nie potrafię napisać żadnego minusa o tej grze jest po prostu fantastyczna.
V ma najlepszy soundtrack? Każdy znawca muzyki powie ci, że najlepszy soundtrack był w 4 - w II też był dobry ale nie taki jak IV. Co do fabuły najciekawsza była w 4 - także najlepsza pod względem językowym w porównaniu z innymi. Radzę się wczytać w teksty czwórki - to się przekonasz. Niestety większość niezdubingowana. W V przewija się przez większość gry głupia melodyjka na tercji wielkiej. Można się porzygać. Zdaje się, że w VI jest to też najgorszy kawałek (według mnie) - nie wiem po jaką cholerę go skopiowali. Na grywalności może czwórka traciła przez nowe rozwiązania i przesadzoną pochyłość w rzucie 2d jednak te rzeczy które wymieniłem miała najlepsze z całej serii (najgorszą fabułę jednak miała VI). Kilka tekstów V ty nazywasz fabułą - językowo słabo, fabularnie tym bardziej - dla mnie prawie jak szóstka.
Grając w 4 miałeś wrażenie, że czytasz książkę- trochę mnie zdziwiło, ze wszyscy hejterzy czwórki tego aspektu nie zauważyli. Niestety gimbusy na tekst pisany nie zwracali uwagi.
Yari, QrKo - Powiedz mi, czy Heroes 3 miało identyczny klimat, jak Heroes 2??
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-04-28 15:41:00]
No i już mam odpowiedź - niektórzy nawet minimapy nie potrafią czytać. Co do muzyki to nie wiem co ty za herezję opowiadasz. Ta część ma najlepszy soundrack z serii. Fabuła jest też ciekawa. A w Heroes 6 tylko grafika jest ładna, fabuła zaś jest przewidywalna i nudna. Dodatkowo wiele rzeczy w szóstce wykastrowali. Nie chce mi się na pół strony pisać co i jak. Mimo wszystko pamiętajmy, że każdy lubi co innego.
<Elvol, zgodzę się w 100%. grałem od "jedynki" i teraz wróciłem po tych wszystkich częściach do V.> Co do grafy to jest może przesadnie baśniowa, ale "herosi" zawsze tacy byli, to nie disciples (któego lubiłem do 2 części). Pod bajkową grafiką SKRYWA się głębia strategii i taktyk możliwych do zastosowania. DOKŁADNIE jakz Warcraft III.(pozdrawiam tych co grali w 1 ors & humans) Zdolności rasowe, budynki specjalne, pasek inicjatywy.. Teraz nie wyobrażam sobie grania w poprzednie heroes'y bez podglądu paska inicjatywy (co umożliwia stosowanie ciekawych taktyk.) Wiem o kulcie HIII, była genialna, ale w swoim czasie. Podam kilka argumentów.
1: Każdy gieroj miał takie same skille, za wyjątkiem nieumarłych (Nekropolice:) ) Tu mamy więcej skilli i perków w zależności od "zamków" . np. w obrębie jednego skilla mamy kilka "podumiejętności zaleznych od gieroja"
2:Same zamki wyglądają pięknie, nawet jak na ten rok. Gram obecnie i zawszę lubię sobię obejrzeć rozbudowane zameczki P-klikiem mychy)
3: Jednostki wyglądają znakomicie: Smoki są duże, nie wielkości pikiniera, lisz samym wyglądem sprawia wrażenie groźnego maga, a cyklop dosłownie wymiecie wraże armie swoją maczugą (jest kilka o które ktoś może się spierać, ale to dyskusja na osobny temat), IMO na +
4: Zdolności jednostek - w "trójeczce" bieda w porównaniu do HV. Gryfy pikują, krzyżowcy osłaniają kolegów, sukkuby piorą "łańcuchowym", bansheee "skowyczą", chłopi (podatnik) dają kapuchę. jest fajnie. Acha i najważnijsze: Gremliny reperują golemy:D
5: Kampania układa się w naprawdę fajną całość,pomimo tego że jest liniowa. Uszeregowana jak rozdziały dobrej książki fantasy. (polecam "adept magii) Raymonda Feista*:) )
6: Można wilelokrotnie grać tym samym "zamkiem" stosując różne alternatywne "upgrade" w zależności od taktyki lub herosa(skowyt, mściciel, ochrona runiczna)
I na koniec. Nie mam zamiaru przekonywać fanów "3-ki do 5-tki, tylko dajcie jej szansę, pograjcie trochę,zapoznajcie się z tytułem bo WARTO. Sam zakochałem się w "piąteczce" i do dziś mam kolekcjonerkę" . Razem z Dzikimi hordami tworzą trio doskonałe. No,może Quatro razem z UFO:Enemy Unknown. Pozdro dla starych wyg:D. "Long live the Fighters!!" jak mawiał Paul Atryda
*bardzo bardzo polecam
Yari - Fabuła była całkiem fajna. Miło mi się grało w kampanie, szczególnie w dwójce.
Wiesz, że Trójke wykleło także sporo osób, gdy wyszła? Np. dlatego, że Tytani zostali sprowadzeni do roli cieniasów w zamku Tower.
Nie wydawaj wyroku na gre, w którą jeszcze nie grałeś. Można się nieźle pomylić.
QrKo - Chcesz mi wmówić, że Dwójka nie była bajkowa? Lol.
btw. Grałeś może w dodatek Price of Loyality?
Parodią można nazywać szóstkę.
W sklepie GOG.com od dzisiaj dostępna jest Polska wersja językowa gry w edycji Gold:
https://www.gog.com/game/heroes_of_might_and_magic_5_bundle?pp=ba5bfc9d29e57bda5c45cf82d9fff043329f313a
Właśnie przeczytałem kilka emocjonalnych komentarzy, więc postanowiłem również wypowiedzieć się. Jako ok. 20 latek zaczynałem od Duke Nukem, Doom w II połowie lat 90 ubiegłego wieku. Koledzy z akademika naparzali Herosów, mnie nie pasował, bez żywiołu. Tak naprawdę gdzieś ok. 2007 roku nabyłem Heroes V i zakochałem się w strategiach turowych, grałem we wszystkie które mi wpadły w ręce. Wracając do tematu... kiedy Heroes V przeszedłem już po raz "enty" postanowiłem sprawdzić legendarną III część. Zakupiłem i ... nie dałem rady. Zbyt nudna, zbyt prosta, grafika bez komentarza. Przypuszczam, że moja ocena wzięła się stąd, że w Herosów zacząłem grać późno, że pierwsze cztery części "przespałem". Zacząłem od kolejnej części, więc wcześniejsza była dla mnie nieatrakcyjna. Podobnie miałem ze SpellForce, zacząłem od części 2, więc kiedy chciałem przejść 1, nie dałem rady się zmusić :)
Oczywiście jak zwykle recenzenci są beznadziejni. Heroes 6 dostał rekomendację gola i wyższą ocenę a 5 która jest o niebo lepsza ( pomijam grafike) nawet rekomendacji nie ma. Pewnie Heroes 5 okazał się być zbyt rozbudowany dla ograniczonych recenzentów, jarających się grafiką.
Obecnie do kupienia w empiku jest wersja exclusive z dwoma dodatkami za 20 zł.
Do dzisiaj gram, najlepsza część a 6 i 7 to masakra nawet nie przypomina dobrego Herosa mam nadzieję ze 8 część będzie lepsza
Mam prawo czegoś nie trawić jak każdy człowiek i seria Heroes mi niepodeszła. nawet do trójki przekonać się nie mogłem przez mase lat zanudzała i była dla mnie niegrywalna mimo że to piękna gra. Natomiast apropo tej akurat części jest ona wyrąbana w kosmos i to jedyna gra z serii Heroes która serio wciągnęła mnie na masę długich godzin i zero nudy. Akurat jej się to udało. Cudowna grafa, muzyka i gameplay. 9.5/10.
Bardzo dobra "nowa" odsłona Herosów,nowego wydawcy i innego producenta.Przejscie w pełne 3D mocno zmienia odbiór i klimat produkcji,gra sie niby podobnie ale odczucia poprzez całkowicie zmieniona grafike i kamere mocno sie roznią.Jednak nadal gra jest wciągajaca i posiada swoj specyficzny basniowy klimat.
Plakat z tej gry wisiał chyba pół mojego życia w pokoju XD. Sama gra bardzo przyjemna... Ale tylko na początku przygody z nią. Jakoś po latach nie mam ochoty do niej wracać bo czuje się nią przesycony. Jednak Heroes 3 jest królem serii nie bez powodu on po prostu ma w sobie magię nie do podrobienia.
Kiedyś sądziłem że to generyczna gra z generycznym stylem.
A potem zobaczyłem nowsze części.
https://www.reddit.com/r/HoMM/comments/yol097/homm5_artbook_by_olivier_ledroit/
To mają być Herosy ??. Toż to jakaś kicha i profanacja. Do piachu z tym. Nadszedł okres profanowania legend.
W tak gównianą parodię Herosów jeszcze nie grałem. 2/10 i to z litości.
Gra świetna ile się z braćmi w nią grało oby więcej takich dla mnie lepsza od 3
Absolutne arcydzieło, gra na setki (tysiące?) godzin, wraz z dodatkami prezentuje się wspaniale. Na plus należy zaliczyć bardzo dobry, baśniowy klimat, przemyślaną mechanikę gry, ciekawą fabułę oraz różnice pomiędzy poszczególnymi frakcjami. Jedynym minusem jaki potrafię zauważyć jest delikatny brak balansu- nie przeszkadza on jednak we wspaniałej zabawie. Gra zasługuje na
Mówiąc krótko: Najlepsza odsłona serii, w moim mniemaniu.
Baśniowa grafika może drażnić co poniektórych, ale imo dodaje sporo uroku i sprawia, że gra po prawie dziesięciu latach nadal wygląda bardzo ładnie. Podstawka wraz z dodatkami to zabawa na dziesiątki, a nawet setki godzin rozgrywki. Dowód na to, że Ubi robiło kiedyś gry.
Choć wiadomo że 3 to najlepsza część to i tak ta jest dobra
Świetna gra strategiczna, wiele opcji ulepszania każdej z postaci, ciekawa fabuła oraz świetne mechaniki. Wszystko to znajdziesz właśnie w tej grze. Jeśli masz ochotę zobaczyć gameplay z Heroes of Might and Magic V wpadnij na mój kanał na Youtube: Kriss [link]
Nawet myślałem żeby to kupić... ale w porównaniu do III, czy nawet II ta grafika wygląda strasznie. Po prostu nie da się na to patrzeć:/.
Bez obrazy, ale dla mnie najgorsza część z serii (głównie zawsze odrzuca/ła mnie od grania grafika) juz VI i VII
( VII jest najlepszą z 3D, z Ubisoftowych herosów ) są o wiele wiele lepsze. Jednostki są brzydkie, mapy puste. Taka III część jest o 100 razy lepsza, pod każdy względem. Nawet z IV bawiłem się lepiej przez jej ,,inność ''.
Ma trochę podobieństw do III wiec dam 5
Heroes of Might and Magic V to produkcja, która zafundowała mi naprawdę wyczerpujący osąd. Z początku za nic nie mogłem się przekonać i do gry podchodziłem trzykrotnie – gdzieś w okolicach premiery, parę lat później, no i teraz. Jak to się mówi, do trzech razy sztuka. Oto moja obserwacja.
Plusy... Trójwymiarowe, animowane ekrany miast to majstersztyk i zdecydowanie najjaśniejsza strona produkcji. Przy akompaniamencie muzyki Paula Romero czuć wręcz patos. Większość utworów zachwyca swym pięknem. Towarzyszą temu przyjemne efekty dźwiękowe podczas eksploracji oraz heroiczne odgłosy na polu bitwy. Dobre wrażenie robią wszelkiego rodzaju animacje na mapie przygody i podczas batalii oraz efekty towarzyszące rzucaniu czarów. A propos zaklęć, moją uwagę zwrócił niebanalny podział magii. Dobrze pomyślane zostały także rozbudowa miasta oraz rozwój umiejętności bohatera. Talenty, zdolności i specjalizacja herosa czynią rozgrywkę bardziej urozmaiconą. Spodobała mi się taktyka rozstawiania wojsk, a zwłaszcza możliwość wystawiania tylko części rekrutów, co umożliwia ukrycie tych, których nie potrzebujemy w bitwie. Świetna opcja, gdy chcemy uchronić przed utratą cenne jednostki. Do tego szybka walka z możliwością powtórzenia i rozegrania jej po swojemu (zazwyczaj lepiej). Na pochwałę zasługuje dobrze zaprojektowany i przemyślany interfejs. Widać, że twórcy zgromadzili wszystkie mankamenty poprzednich odsłon i usprawnili niemal każdy aspekt nawigowania, m.in. uprościli proces rekrutacji stworzeń. Jednak największy mój przyjaciel to godny zaufania system autozapisu, który nieraz ratował skórę. Złego słowa nie mogę powiedzieć o fabule, gdyż ta nie dość że jest interesująca, to zawiera intrygi oraz miewa nieoczekiwane zwroty.
Neutralne... Jednostki. Z jednej strony mamy kilka genialnie zaprojektowanych stworów, z uwzględnieniem ich rozmiarów i ciekawych zdolności specjalnych, z drugiej zaś większość kreatur wygląda paskudnie. Często ich portrety w ramach jednej frakcji są bliźniaczo podobne, co może dezorientować. Odpychająca z początku mangowa szata graficzna po pewnym czasie już tak nie przeszkadzała i szło się do tego przyzwyczaić. Nadrabia to wysoka ogólna jakość oprawy wizualnej.
Minusy... Żałośnie słabiutkie cut-scenki oraz beznadziejny polski dubbing. Atrakcyjne z założenia scenariusze o zróżnicowanym tempie rozgrywki szybko okazywały się rozwlekłe i wręcz męczące. Za spore niedociągnięcie trzeba uznać niejasne założenia misji, które potrafią wprowadzić w błąd. Nieraz krążyłem po mapie nie wiedząc co jeszcze muszę zrobić, by cel został zrealizowany. No i zawsze po fakcie okazywało się to błahostką, o której nie raczono wspomnieć w opisie zadania. Co więcej, niektórych misji nie da się ukończyć w tradycyjny sposób, bo autorzy nie przewidzieli, że gracz może myśleć inaczej i wykonywać zadania w odmiennej kolejności. Innym mankamentem jest zauważalna niespójność historii z rozgrywką oraz idące za tym błędy w kampanii. Wspomnieć muszę moje rozczarowanie, gdy na okupione krwią doświadczenie narzucono limit, co pozbawia sensu jego gromadzenia. Tak samo nie wiem po co istnieją zaklęcia, skoro nie działają. Brak też opisu działania części artefaktów, które swoją drogą są po prostu słabe. Rozgrywce doskwiera miejscowa nieczytelność i utrudnione operowanie kursorem. Właściwe nacelowanie pod żądanym kątem na atakowaną jednostkę niekiedy graniczy z cudem. Tutaj też co jakiś czas wkrada się nieczytelność aren w 3D oraz nieporadność kamery filmowej w zbliżeniach. Mały, acz dokuczający szkopuł w postaci niewidocznego ustawienia sił wroga przed walką wbrew pozorom ma ogromne znaczenie taktyczne. Program stosuje dziwne kolejkowanie, gdzie najbardziej ofensywne kreatury wykonują akcję po 3 razy na turę (sic!), a przewidywane obrażenia podaje loteryjnie, a więc bywają mylne. W dodatku pasek inicjatywy jednostek nie nadąża za akcją. Programiści zaimplementowali kilka irytujących cech istot. Niektóre zostały stworzone chyba tylko po to, żeby denerwować Bogu ducha winnego gracza. Zaprawdę powiadam wam, starcia z magami są cholernie niesprawiedliwe. Inne też, ale te jakoś szczególnie zapadły mi w pamięć. Z rzeczy mniej przyjemnych zobowiązany jestem wymienić jeszcze puste scenerie na mapie przygody, nierówny poziom trudności, spamowanie sił wroga oraz ciągnące się misje. Słowem, wymęczyła mnie ta gra.
Podsumowanie... Żeby było jasne, Heroes V to dobra gra. Posiada jednak masę bolączek, które sprawiają, że czas spędzony z dziełem Nival nie należał do najprzyjemniejszych. A o to głównie chodzi, prawda? Moja ocena – 6.5/10
Okropna gra podobnie jak kolejne części 6 i 7 [klony 5 części z ulepszoną grafiką] Paskudna grafika, puste mapy, brak klimatu, uwstecznienie widoku zamku nędzne małe ikonki budowy. Ohydna szachownica podczas walki. Ubisoft powinien kolejną część tworzyć od zera. 0 zapożyczeń z piątki, ale też nie klonowanie starych części. Trzeba wymyśleć dodatkową mechanikę. Inspiracją mogą być gry typu Warlords II [SSG] i X-com. Dobre pomysły miało stare studio, które chciało wpleść elementy sci-fi. Oni zresztą dbali o detale, a nie jak Ubisoft robią byle jak grę z milionem błędów, liczy się tylko kasa. KIT!
Gówno.. Muzyka jedyna zaleta. Fabuła średnia bardzo zagmatwana. Zanim ruscy się dorwali zapowiadała się naprawdę dobrze, szkoda. Jeszcze ta grafika dla dzieci..
Nawet czwórka zdecydowanie lepsza
Zawsze mnie strasznie śmieszy jak ktoś z taką zajadłością nie tylko broni swojej ukochanej gierecki ale przy okazji atakuje inną która będąc jej rywalem/jedną z odsłon serii ma większą bądź po prostu dużą popularność. Każdy ma prawo lubić co chce i woleć co chce. Ja za dzieciaka grałem i w jedną i w drugą odsłonę. W 5ke oczywiście znacznie później ale 11 lat to w dalszym ciągu odpowiedni wiek, żeby mówić o możliwej nostalgii. Przynajmniej dla mnie bo ja nie grałem w zbyt wiele gier gdyż ponieważ moją ulubioną grą było 'rżnięcie w gałe od rańca do wieczora'. W sumie to gram w 3ke już od 20 lat cyklicznie i jeszcze nie skończyłem kampanii xD
W czym Heroes 3 jest lepszy od 5ki? Według mnie dokładnie we wszystkim. Idąc twoim tokiem rozumowania 5ka jest dla ludzi którzy nie szanują swojego czasu i nie mają problemu z oglądaniem mrowia irytujących animacji w trakcie walki oraz parzeniem herbaty ilekroć SI ma swoją turę. Ogólnie nie przepadam za 5ką którą Nival zwyczajnie spartaczyło pod względem technicznym. Na mapie przygody trzeba manipulować kamerą, żeby czegoś nie przeoczyć a styl graficzny to zwyczajnie porażka. Nie wspominając już o przerywnikach na silniku gry bo to dopiero jest szkaradne. Oczywiście to co jest duszą gry czyli rozgrywka i mechanika jest naprawdę fajne chociaż ja osobiście wolę heksy i bardziej losowy styl 3ki.
Fanie, że są ludzie którzy kochają również późniejsze odsłony HoMM bo to zawsze zwiększa społeczność ludzi którzy mają serię w swoim serduszku. Fajnie też, że kwestia tego która odsłona jest najlepsza w dalszym ciągu budzi emocje bo to znaczy, że cykl jest porządną franczyzą a nie jedynie pojedynczym strzałem. Ave Heroes 2, Heroes 3, Heroes 4 i Heroes 5 (bo to te odsłony mają po dziś dzień za sobą największe grono oddanych fanów)
Corben Dallas --> Boże jakich debilów jeszcze nie wymyślą. Powiedz jaką widzisz grywalność o wielki. Bo widzę, że wielki Pan przewidzi wszystko.
Corben Dallas ma racje.
Herosy siegnłey dna :(.
Żaden następny numerek na serii nie zastapi legendarnych dwóch części ( 2 i 3 ).
:(
O wielcy mędrcy z mądrością nieskończoną, która widzi, że gry są do dupy bez w nie nie zagrania! Przekażcie nam swoje zdolności!
o wiedziałem :) Jakby wypuścili na rynek taka samą gre jak rok temu to kto chciałby w to grać ? :/
Mimo, że screeny wygladaja dośc ładnie to gra napewno nie bedzie miala tego klimatu co Heroes 2 i 3... I co najgorsze to po wmiare powaznej grafice w Herosach 2 i 3 zeszła ona na poziom kolorowych bajek dla dzieci w czesci 4 i jak widac bedzie podobnie w piatej.
mineral ---> Nauczony jestem doświadczeniem z poprzedniej części herosów.
A po za tym nie nazywaj kogoś debilem skoro go nie znasz.
Co do gry;
Troszke napawa mnie optymizmem zapowiedź.
W każdy razie nastawiony będe sceptycznie , lepiej mile sie zaskoczyć niz niemile rozczarować :).
A po za tym nie nazywaj kogoś debilem skoro go nie znasz.
Masz całkowitą rację! Tylko dlaczego on napisał takie rzeczy skoro nawet tej gry NIE ZNA.
Cainoor ---. heros 2 był bardziej basniowy.
A klimaty miały różne. Najważniejsza jednak była grywalność, której czwórka wogóle nie miała.
Heros to taka seria w której najmniej wazna jest oprawa graficzna. Liczy się to co ma ,,wewnątrz":).
mineral ---> Chyba nie chcesz porównywać obrazy człowieka z obrazą ... gry :| .
Yari - Czyli już nie chodzi o klimat? Ale o grywalność? To ja Cię zaskocze. Czwórka miała równie dobrą grywalność co Trójka. Zagrywałem się w nią niesamowicie. I nie tylko ja, ale także mnóstwo osób na świecie.
Równie mnóstwo osób wyklęło czwórke.
Po za tym nie powiedziałem że klimat jest mało ważny. Jest on specyficzny dla każdej serii.
Musi być mocny gdyż żadni herosi nie oferowali porywającej fabuły :0.
Yari--> ja go nie znam, on jej nie zna, czyli to samo.
Skąd wiadomo, że tryb multiplayer jest wciąający skoro gra się jeszcze nie ukazała? Grał już ktoś?
Wyłączenie bohaterów z bezpośredniego uczestnictwa w walce wygląda na regres.
Pewnie i tak kupię. I pewnie tak, jak "czwórkę" odłożę na półkę po kilku godzinach grania.
Cainoor --> Nie wydaje wyroku. Wydałem krótki osąd podpierając się czwórką:). I oczywiście faktem że 4 i 5 nie robią/robili panowie z niestniejącego juz 3DO.
jak pisałem . Nastawiony jestem sceptycznie. Mam nadzieje że mile się zaskocze.
A ja mam nadzieje, ze bedzie tak fajne jak trojka:)
Cainoor -> moze nie klimat ale heroesy mozna podzielic na 2 grupy... bajkowe (1, 4 i 5) oraz te bardziej "powazne" (2 i 3) wlasnie to mi sie w trojce podobalo ze nie byly takie kolorowe... heroes 4 to byla przesada... oczoplasu szlo dostac
Moze i byla ale kolory byly raczej takie bardziej monotonne... w kazdym razie blizej jej bylo do 3 niz do 1
... wg mnie, najlepsza była jak dotąd była trójeczka, zaś ta wersja piąta, smaczniutkim kąskiem może się okazać, sądząc po screen`ach z zapowiedzi ...
DariFula -> tez mam taka nadzieje... przeniesinie gry w kilmat 3D moze sie okazac trafionym pomyslem... Oby...
QrKo - Jakie kolory? Chcesz mi powiedzieć, że ten screen jest "mroczny"? Albo, że w Jednyce były bajkowe kolory?
Dwójka i trójka są najcziekawsze. Czwarta częśc nie była taka zła, grało sie przyjemnie. Piątej części jeszcze nikt nie widział w akcji, wiec nie podejmucie pochopnych wniosków. Szata graficzna prezętuje sie bardzo ładie, i jestem za trójwymiarem. Twórcy wiedzą, że kolejne herosy w 2D na pewno by nie zachwycały, nie da się już nic odkrywczego stworzyć w tym wymiarze. Przyszłość nalezy do 3D, ma dużo więćej do zaoferowania, a klimat ? Klimat dobry twórca gier i w 3d potrafi go stworzyć.
No moze troche przesadziłem ze mroczny w kazdym razie juz nie tak bajkowy... Grfaika w Heroes 1?? Owszem byla bajeczna szczegolnie ta niebieska Hydra. Wspominajac o tych kolorach mialem na mysli pole bitwy, wez Hydre z H1 i porownaj z Black Dragonem z H2. Widzisz roznice? Bo pole zwiedzania pozostaje rownie kolorowe w czesci 3
Klimat klimat , kolorki nie kolorki... To nie o to chodzi, poprostu 2 i 3 mialy najlepszy mechanizm gry. Nie maja już pomysłow na kolejne cześći , wieć robia super grafike, która nieco zmnienia rozgrywke.
Ten screen z Jedynki jest wg Ciebie bajkowy? :) --->>>
I czemu chcesz porównywać Hydrę z Czarnym Smokiem? Nie lepiej Hydre z H1 (niebieski chyba) z Hydrą z H2 (żółty)? Co jest wg Ciebie bardziej mroczne? Heh.
Bez sensu jest takie porównywanie. Każda część była rozwinięciem poprzedniej. Od czasu Jedynki, do Trójki nie było dużych zmian. W Czwórce takie już nastąpiły, a że ludzie lubią się przywiązywać do starych rzeczy... to Piątka pewnie już z góry jest skazana na porażkę.
Mnie bardziej zaniepokoiło to zdanko:
Na walkę wprowadzono jednak różne ograniczenia, na przykład limit czasowy.
Nie cierpię ograniczeń czasowych - co prawda w poprzednich częściach dotyczyło to scenariuszy, a nie bitew.
Hmmm.
Rozumiem, żeby przenieść "planszę walki" do 3D, to jeszcze mi jakoś podchodzi.
Nie wyobrażam sobie jednak poruszania się w świecie 3D, zamiast w "trybie po mapie"
(tak jak w poprzednich częściach).
Natomiast pierwszy screen, prezentuje właśnie coś takiego.
Oj nie wiem co to będzie.
Boję się, że Heroes V zabije serię, tak jak to zrobiła piąta część z Settlersami :(
Kyahn - a co byś wolał? Wiecznie żywą serie skończoną na Trójce, czy nową gierke z numerkiem 5 w tytule, która tą serie 'zabiła' (ee?) ? Ja to drugie. Zawsze jest szansa, że miło się pogra.
Nooooooooo. Dwójka to jest mroczna. Aż mnie zamroczyło.
Kyahn--> A czemu sądzisz, że poruszanie się w środowisku 3D będzie kiepskie? Nie bój się, jest pajączek. :D
Cainoor----> Ja po prostu jestem chyba starej daty i nie lubię wsadzania na siłę 3D.
Jakby zrobili Heroes V, przypominające wyglądem III to byłbym pewnie zadowolony. Nie potrzebuję graficznych wodotrysków.
Już IV mnie rozczarowała, (a nawet poleciałem do Empiku po oryginał) boję się że V przekreśli w moich oczach Heroes'ów.
Wspomniani wcześniej Settlersi, są dla mnie grą kultową (jeszcze na Amidze w nich naginałem), przykro mi patrzeć jak
umierają (część V). Wolałbym uniknąć takiej sytuacji z HoMM.
Podsumowując jeśli ma wyjść V, która mnie rozczaruje to wolałbym, żeby w ogóle nie wychodziła.
Niestety tego czy się rozczaruję, nie dowiem się, dopóki ona nie wyjdzie :)))
Tak więc czekam na V, pełen nadziei i obaw.
Pozdr.
Wszystko fajnie i super tylko boje sie ze to przeniesienie w calkowite 3d moze zaszkodzic grze, tak jak ostatnia czesc Settlersow ktora okazala sie niewypalem!
Ale poczekamy zobaczymy !!!
jeśli to nie będzie hit, to na pewno będzie to hicior :)
Tak czytałem to wszystko i zauważyłem , że prawie wszyscy krytykują Heroes V . Może to bedzie lepsza giera od Heroes IV . Napewno tym się sugerujecie , że IV była do du.. tak lekko mówiac
Ale też się martwie , że V okarze się tak jak wszystkie te nowe giery np. Settlersi albo Age of empire 3 , bo wole żeby to byłą całkowicie nowa grą i żeby V miała klimat Herosów :)
Matell ====> Nie wszyscy krytykują HoMM 5 !!! Ja oczekuję z bardzo optymistycznym nastawieniem, a już napewno nie będę krytykował czegoś, czego sam jeszcze nie obadałem organoleptycznie ;)
Yans--->ja oczekuje z nastawieniem , że V to będzie HIT gierka świata :D i IV mimo swoich błędów też ma to coś co przyciąga . Ja w IV gram juz 4 miesiace i mi się nienudzi :) , jak V bedzie miała błedy to też bedzie przyciągała
Wszystkie częsci mają TO COŚ
W przeciwieństwie do większości nie wieszam psów na Heroes IV. Uważam, że była to gra całkiem dobra i większość zmian w niej oceniam dobrze (poza kiepskim rozwiązaniem oblężeń).
Jeśli chodzi o wyłączenie bohatera z walki wręcz to może to i dobry ruch (silny bohater mógł czasem zdziesiątkować sam pół mapy). Ciekawe tylko, czy jednostki będą mogły same poruszać się po mapie - to akurat było dobre.
Co do 3D to nie wiem jaki to ma sens? Czy w tej grze ukształtowanie terenu odgrywa większą rolę? Raczej nie, ale z oceną trzeba oczywiście poczekać.
Moją ulubioną częścią serii jest 2-ka. 3-ka mimo oczywistych walorów strategicznych jest za "smutna" (mówię o ogólnym klimacie gry, nie o samej grafice) i za "maksymalistyczna", XL-e ciągną się latami ze swoim 112 typami podstawowych jednostek (nie licząc żywiołaków itp) i 8 typami miast, co jest fajne na pierwszy miesiąc-dwa, ale później staje się zwyczajnie nudne i nie ma na to czasu (przynajmniej w moim przypadku). Jeśli chodzi o 2-kę, to nawet dziś lubię rozegrać "szybki 2 godzinny numerek" na dużej mapie (btw nie wiem, na czym swoje opinie opierają ci, którzy twierdzą, że 2-ka kolorystycznie (czy w ogóle) jest "mało bajkowa". Dla mnie rysunki dżinna, królewskiego minotaura, trolla czy maga po prostu przywodzą na myśl bajki właśnie).
Co do grywalności 4-ki, to powiem tylko tak: kiedy zobaczyłem ją po raz pierwszy (mając podświadomie nadzieję na coś podobnego do 2-ki) i rozegrałem kilka tur (wpatrując się ze złością w masę detali na mapie, które wydawały mi się zbędne i wkurzające, dziwne miasta, inaczej ujętą magię nawet niż w 3-ce, itp.), zły i zniesmaczony stwierdziłem, że wyrzuciłem forsę w błoto. Mając jednak świadomość że w serii HoMM (jak i masy innych strategii) rozegrać kilka tur i wyrazić opinię o grze (co mi się zdarza od czasu do czasu) to tak, jak wyjść na boisko przed meczem i powiedzieć, w której minucie padną gole, po parodniowej przerwie "wziąłem się za nią" z większym samozaparciem.
Efekt...? Cóż, dzisiaj "hitami" są dla mnie ex equo 2-ka z 4-ką, chociaż jedno i drugie za co innego. Największe zalety 4-ki dla mnie to dobrze zrównoważony i ciekawy system rozwoju herosa (jedyne co mnie wkurza to zdolność "przywoływanie" z magii natury), ogromne bonusy przy oblężeniach, jeśli ma się zamek, lub możliwość obejścia ich jeśli ma się odpowiednie czary/jednostki - taka "nieliniowość" uelastycznia grę, a więc mocno podnosi grywalność; magia podzielona zgodnie z typem miast, mniejszy niż w 2-ce i 3-ce udział czarów typowo destrukcyjnych - na korzyść czarów "manipulujących" innymi parametrami w 4-ce - i przede wszystkim właśnie to (co nie wszystkim się podoba), że niskopoziomowy heros jest nikim i musi się chować za harpiami, ale 20-paropoziomowy może wyczyścić w pojedynkę całkiem spory kawał mapy (włącznie z grupami rzędu 30 aniołów), ale mimo to w dobrze zrównoważonych scenariuszach tak czy inaczej znajdą się grupy monstrów, których sam nie ruszy (bardzo przypadł mi do gustu pomysł aren z TGS), czy też że postacie majace zwiad dostają XP za przekradanie się obok monstrów, patrolujące monstra, możliwość tworzenia scenariuszy z praktycznie dowolnie rozbudowaną "questologią", i co za tym idzie, fabułą, itede, itepe.
Owszem, nic nie jest bez wad, i tak np. mapa mogłaby wyglądać czytelniej czy po bitwie mogłyby się wyświetlać zyskane XP. Ale dla mnie to nic w porównaniu z samą grywalnością właśnie.
Co do 5-tki, trudno powiedzieć - mnie osobiście w strategiach zbyt "mocne" 3D nieco odstrasza - wystarczy mi rzut izometryczny, a i ładnie wykonane 2D nie przeszkadza. Bardziej ciekawi mnie równowaga gry, czary, taktyka bitwy czy strategia zarządzania.
1. Powiedzmy wprost - w chwili obecnej każdy komputer pociągnie grę z ładną grafiką 2D, a do ładnej, w miarę realistycznej grafiki 3D potrzeba jeszcze kilka lat rozwoju technicznego.
2. Nie rozumiem po co ta historia o zabiciu króla przez demony. To nie RPG. Według mnie takie historyjki to największa wada czwórki...
3. 40 różnych kreatur oraz zaklęć - Czy ja śnię? Przecież to tyle, co nic...
4. Na walkę wprowadzono jednak różne ograniczenia, na przykład limit czasowy - Mam nadzieję, że można to ustrojstwo wyłączyć...
1. Powiedzmy wprost - grałeś w Half-Life 2? On ma chyba ładną, w miare realistyczną grafike 3D. A to FPS. Do strategii potrzebny będzie słabszy sprzęt, a już na wielu HL2 hula na max detalach. Wszsytko zależy od optymalizacji.
2. Heroes żyją w świecie super serii cRGP Might & Magic i mi osobiście bardzo odpowiada, że jest jakaś fabuła. Tak jak w dwójce braliśmy udział w wojnie o sukcesje, a potem w M&M6 niektóre miesjca się odwiedzało. Podobnie z trójką. Czuć klimat i to w strategii tylko podnosi jej walory, a nie obniża.
3. Zobaczymy. Mi też się wydaje to trochę przymało.
4. Też mam taką nadzieje :)
Śmieszne to jest...
Jak robią zmiany to źle, bo to już nie to samo co superancka III część. A jak by nie zrobili zmian, tylko poprawili błędy, to też by było źle, bo wkońcu "kto stoi w miejscu, ten sie cofa"...
Mnie się tam podoba, że jakieś zmiany zostaną wprowadzone. Przecież zmiany nie muszą źle wpłynąć. No ale Polacy to dziwny naród... :/
Cainoor--->masz racje ze wielu w hl2 na max graja ,mysle ze herosy niebeda miec malych wymagania przynajmniej ze 256ramu itd. ale zyje nadzieja bo najlepszego sprzetu niemam
mi tam sie podobali Heroesi 4 a 5 tez mi sie pewnie spodoba , w 3 mozna bylo sie pozygac na grafice .A 4 miala fajnych bohaterow cos jak cRPG i szkoda ze w 5 tego nie bedzie.
Cainor->
1. Grałem w HL2. Cierpi na typową bolączkę gier 3D - nie ma pikselozy, ale jest "trójkątoza", a opracowane z dbałością o detale postaci wyglądają trochę jak nie z tej bajki na tle ściany z cegieł gładkiej i równiutkiej jak blat stołu.
3. W HOMM 4 (która mi podoba się bardziej od HOMM 3 - chociaż możliwe, że jej zasady wydają mi się lepsze dlatego, że to czwórka była pierwszą częścią, w którą grałem) w każdym z rodzajów miast (jest ich 6) jest po przynajmniej 8 rodzajów kreatur (w miastach natury jest więcej), a są jeszcze stwory, których nie można kupić w żadnym mieście - razem coś koło 60 rożnych kreatur. Jeśli chodzi o czary, to jest 5 szkół magii, każda posiada - no, nie wiem dokładnie, ale wydaje mi sę że z 25-30 różnych zaklęć. Razem mamy więc coś koło 200 kreatur i zaklęć, czyli HOMM 5 będzie miało ze 20% tego...
ja tam wole mniej jednostek ale bardziej dopracowanych. w Total Annihilation budowalem 100 strzelajacych kulkami i 100 laserami, chociaz na dobra sprawe moglem wystawic do walki 200 strzelajacych rakietami i nie zauwazylbym wiekszej roznicy.
podobnie z magia. ile czarow wykorzystywaliscie w HoMM4? 5? 6? na pewno nie wiecej. z drugiej strony 40 podzielone na ilosc zamkow daje troche smieszna ilosc.
no nie wiem ale ja staralem sie uzywac wszystkich zawsze mialem po 3 bohaterow takze jeden robil jedno a inny drugie nie moga przecierz dac 5 czarow dla bohatera poniewarz kazdemu pasuje co innego ten np Ty lubisz 5 czarow a ktos inny woli uzywac 5 innych zeby cos sprzedac trzeba zaspoic potrzeby wielu.
DarkStar:
ile czarow wykorzystywaliscie w HoMM4? 5? 6? na pewno nie wiecej
hmm no i tu się mylisz - na palcach policzę czary dowolnej szkoły magii, których nie używałem często. Wyjątkiem może być magia śmierci, ale i tu znalazłoby się przynajmniej z 8-10. Zresztą to dzięki czarom heros mógł bez armii stukać kilkadziesiąt monstrów 4-tego poziomu. To, że używało się różnych czarów w różnych sytuacjach, zależało właśnie od zmiennych sytuacji taktycznych - inne czary przy stukaniu monstrów w pojedynkę, inne przy rozwalaniu z pomocą armii, inne armia kontra heros z armią, inne przy oblężeniach na ataku, inne przy obronie zamku. Nie mówiąc już o tym, że zdolności niektóych jednostek, którymi - czy z którymi walczysz, same stwarzają dodatkowe warunki i eliminują klasyczną taktykę (np rzucanie ofensywnych czarów baśniowym smokom czy złym czarodziejkom raczej nie ma sensu, chyba że masz MR). Dla mnie czary w 4-ce to jedna z najlepiej opracowanych rzeczy (może mogliby trochę posiedzieć nad tą wspomnianą magią śmierci).
Dark Elf777 --> w którejś kampanii (chyba TGS) jest taki heros, który ma 5 poziom i pięć rodzajów magii na starcie. Na początku trochę się przestraszyłem, że sobie nie poradzę, ale po doprowadzeniu gościa na 25 poz (i rozwoju do najwyższego poziomu 2 rodzajów magii, kolejne 2 mistrz lub ekspert i ostatni zaawansowany) chodząc w pojedynkę (!) chylił czoła tylko przed czarnymi smokami, i musiało być ich niemało. Nawet mega- kosił.
Wszystkie gry klepią teraz na jedno kopyto. Warcraft III - śmieć. HoMM 4 - śmieć. Strategie full 3D - śmieci. Teraz sprzedaje się tylko grafikę gry, a nie grę. Czekam z utęstknieniem na Fallouta 3 (jeżeli wyjdzie kiedykolwiek) i jak będzie 3D to się porzygam.
to akurat prawda takich mamy ludzi , smierc ma popyt i nie dziwie sie ze producenci gier maja to jako temet wiodacy.
Dark Elf - on chyba pisał o śmieciach nie o śmierci... :]
Co do TGS, żałuj :)
ups nie zauwazylem
a co do TGS to wkoncu nie mozna miec wszystkiego teraz bardziej zajmuje sie robieniem mapek do 4
co tu dużo gadać. Szajs jeden będzie, ot co!
qwertyyyyy - chyba cię pokurwiło :]. Sprawdź poniższe filmy z gry i się zastanów co żeś napisał. Człowieku, to jest pięęęęęękne!
http://heroes.ag.ru/h5/videos/homm5_gp_pc2_052005.mpg - film z "otoczenia"/krainy
http://heroes.ag.ru/h5/videos/homm5_gp_pc3_052005.mpg - film z bitwy
http://heroes.ag.ru/h5/videos/homm5_gp_pc1_052005.mpg - film z widoku miasta
Mówcie sobie co chcecie, ale mnie urzekła każda część Heroesów (nawet IV) i jestem pewny, że na piątej również się nie zawiodę.
a mnie grafika i ''styl'' nowych herosow niesamowicie podobaja
gra jest bajecznie kolorowa, przypomina nieco warcrafta (moja ukochana:) i mysle ze nie straci na grywalnosci ani praktycznosci przez przeniesienie jej w realia 3d, gier o porzadnych, nowoczesnych silnikach graficznych
poza tym nie zapominajmy ze hirki rzadzily nie dlatego, ze ladnie wygladaly, a dlatego ze mialy niesamowity potencjal i grywalnosc (ja na przyklad 2 tyg temu przeszedlem homm II)
jednym slowem: juz nie moge sie doczekac :)))
(btw. wyglada na to, ze gra bedzie godnym i zadoscczyniacym nastepca spieprzonej czworki)
A pewnie, niech Heroes V ma grafike 2D rodem z jedynki.
Ludzie to się nazywa ewolucja. Dzinozaury epoki HIII powinny w końcu odejść na zasłuży odpoczynek.
Chielibyśćie otrzymać kolejny dodatek do H III? Po co?. Heroes w tej formie osiągnął swój szczyt, na którym jeszcze potem rosjanie zbudowali koronę w postaciu WOG'a.
I starczy. Z tego nie da się więcej wycisnąć. Można by jedynie powielać to co już jest.
Nie podobały się wam zmiany jakie pokazał HIV (uważam, że były one bardzo na plus), trudno.
Ale HV jeszcze się nie ukazało, a wy już chcecie je pogrzebać. Dajcie mu szanse tym bardziej że robi je tym razem inna firma, która do tego wzięła pod uwagę wszystkie zarzuty jaki były stawiane HIV.
Przyznam, że gdy w necie pojawiło się kilka pierwszych screenów byłem pełen obaw - nowe publikacje w znacznej mierze je rozwiały. Nie będą to już, co prawda, ci sami herosi, ale klimat gierka zdaje się mieć, grafika wygląda całkiem nieźle, atmosfera baśniowości, zdaje się, została utrzymana - kolejna część może się okazać nową jakością :) Z ostatecznymi ocenami trzeba jednak poczekać do pojawienia się grywalnej wersji :)
To JA jestem starej daty. I ........ mnie te screeny nawet się podobają......... Coś mnie też niepokoi, że drużyny nie widać a pojedyncze bestie. Tak czy owak czekam z nadzieją. Pierwsze zetknięcie z serią to była "2". Wprowadziła mnie w EKSTAZĘ,.......... EKSTAZĘ........., a prawda, już to napisałem. No więc później sięgnąłem po jedynkę i ....... no........ też była niezła. Przynajmniej nie mogę napisać, że druga część zepsuła coś z pierwszej. Uczciwie powiem, że trójeczka wypadła ciut ciut gorzej, ale była znaaaacznie ładniejsza. Problemy są z 4 odsłoną, otóż także mi się podoba, jeno niepokoi mnie ten złodziejski algorytm zwycięstwa, gra jest ZDECYDOWANIE przegięta na korzyść czarnoksiężnika (haosu). No, ale i część druga też go preferowała w wysokim stopniu.
ech te filmy... cudo.
echh ta grafika... cudo.
echhh te wymagania... kurwa :|
Bardzo mi sie podobaja te filmy, szczegolnie walka, jest ilosc jednostek podana! Wreszcie, bo lamki niektore twierdzily, ze jednostki beda pojedyncze. Szkoda, ze nie pokazali calego interfejsu, no ale kij. Walki sa bardzo efektowne i w stylu tych z H3. Szkoda tez, ze trzeba pewnie bedzie miec kompa na ktorym Doom 3 smiga tak szybko, ze jeszcze bardziej nie widac tam tego co sie dzieje ;)
No filmiki to jest to ! Większośc moich obaw się rozwiała.
A znacie strone spod linka? Sa tam screeny, niby ze starej wersji HoMM 5. Wiecej dowiecie sie na stronie. Pokazane jest tam pole bitwy od gory, z kwadratami, ktore zastapily hexy. Jak dla mnie to ok, tylko, ze cosik to male. Ale na nowych screenach widac, ze pole walki bedzie wieksze, wiec juz sam nie wiem :D
Widzieliscie dwa nowe filmy? Ten drugi wyjasnia bardzo wiele, niedlugo ma byc trzeci, prezentujacy pole bitwy. Jeden taki juz byl, ale tym razem bedzie z komentarzem. Dla mnie bomba, nie moge sie juz doczekac.
Jak dla mnie to ta gra za bardzo przypomina graficznie Warcrafta III taka chora grafika moze ladna ale dziwna. Jak pomieszaja jeszcze bardziej zamki i potwory z nich to w to nawet nie zamierzam zagrac ani minuty ;/
nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee co to ma byc ! heroes 3 lub gra ktora bedze do niego podobna do nas juz nie wruci :(((((((((((((( co za gnioty teraz produkuja !!! a 40i4 Fallouta 3 chyba juz wyszedl tylko pod troszke zmieniona nazwa czy cos takiego i tez 3 d eheheheh 3d w kultowych grach jest to dupy !
Co to ma być? Ze screenów wygląda jak jakaś niedopracowana strategia 3D. Porównajmy to z Age of Empires 3...
Zmieniam zdanie :) Własnie obejżałem filmik w najlepszej jakości i coś czuje że to kupie.
Myślę że ta gra będzie do bani, choć mogę się mylić. Grafika przesadnie bajkowa:( Nie to co Heroes 3.
Witam !
zgadzam się ty z wieloma osobami, że nadeszła era ger 3D. Martwi mnie to tylko z tego względu, że kultowe gry takie jak WORMS, AoE, HoM&M, które były robione w 2D i stały się klasyką gier komputerowych i nietylko...zostały przerobione na 3D.
Martwi mnie to bo teraz wszystkie gry bedą przerabiane. A dlaczego są, a raczej były tak popularne ??? bo miały klimat ! który został storzony właśnie w 2D. I nic tego niezmieni. 3D ukazuje nam pięękną grafike, ale niszczy klimat gier , które były stworzone w 2D. To samo sie tyczy HofM&M. Kocham tą grę grałem z kumplem latami. Całe wakacje siedzieliśmy i graliśmy w tą gre. Najlepsze według nas była 3, miałą niesamowity klimat, zwłąsza najbardziej podobały się mi wnętrza zamków :)..lochy, albo nekropolia ASYM !!!..dodatki też były super, a zwłasza Shadow of Death. Czwarta część niepodobałą sie mi straciła ten klimat. Zabardzo bajkowa, wyglądała jak by dziecku dało sie kretki i pokolorował tą grę i bardzo widoczne elementy zaczerpnięto z 2-ójki. grafika pprzypominała niekiedy grafe z gier na PEGASUSA :D...nieiwem jak bedzię z 5 zobaczymy pożyjemy, graficzne bedzie może SUPER, ale straci klimat HofM&M !!!!
yo all mam pytanko według mnie heroes 5 jest super ale do nrzeczy czy moze ktos z was ma informacje dotyczące zamkuw w herosie 5 wiem tylko ze sia ludzie i demony ale co z reszta jak ktos wie nich napiwsz jakie zamki sa w heroes 5 za wszstkie odpowiedzi dzienkuje
Heroes to była super seria ale kiedyś........ A pewnie 5-tka to będzie czwórka z dodatkami
powiem tak: jesli ktos gral w Etherlords moze wiedziec czego sie spodziewac po hirosach 5 ( czyli ze gieka bedzie wypasna oczywiscie ^^ ), po drogie ma byc chyba 6 zamkow w tym ludzie , elfy , nieumarli, demony , i 2 niewiadome ;), po trzecie tworcy 5 calkowicie wykluczaja 4 i robia gre tak jakby robili kontynuacje 3 tylko w 3d wiec fani 3 moga byc zadowoleni :DDD. A tak pozatym uwazam ze gierka bedzie 'fullwypas' na pewno w dzien premiery ja kupie ^^
Z filmiku gra zapowiada się bardzo dobrze. Tylko ciekawe jakie wymagania sprzętowe to będzie miało, bo grafika jest piękna.
grałem w wersje beta i choć na na kolana nie powala to wiele dobrego juz o tej wczesnej wersji można powiedzieć. Grafika jest bajkowa tak jak w trójce choć to rzecz gystu czy się komuś spodoba czy nie. Jednostki w zamku ludzi są dokładnie taki same jak w trójce. Nie podoba mi się natomist budownie i panel bohatera. Brak w nim tego rozmieszczenia do kturego się przyzwyczailismy, brak również informacji o ilości ptk doświadczenia, pokazuje tylko poziom. Artefakty też jakieś takie szare i przybrudzone. Za to nowością są specjalne umiejętności bohatera takie jak święta szrża gdzie bohater atakuje jadnostke wroga czy prey. Jest także więcej miejsca na umiejętności. Martwi mnie jednak ilość zamków. Ma być 6 przy czym znamy już Heven, Inferno i Necropolis ze szkiców wynika też ż bedzie zamek elfów i jeden ma być całkiem nowy czyżby miało zabraknąć mojego ulubionego zamku na bagnach.
A co do wymagań to na moim amd 3000, 256 ram i radeonie 7000 series 64 mg chodziło dość przyzwoicie choć wieksze walki się długo doczytywały ale to pewnie wina małej ilości ram
Fajne też są walki dość dynamiczne są również maszyny obłężnicze jak balista namiot medyka itp bohater nie tylko rzuca czary ale czasami sam
za to nieda się atakować z boku i od tyłu ale to pewnie bedzie poprawione w pełej wersji
nom też w betę grałem i jestem raczej rozczarowany. Choć grafika jest bardzo ładna, to jednak sama mechanika gry jakby cofnęła się w rozwoju o jakieś 10 lat :/ bohater w czasie walki nic nie robi, jednostki nie mogą chodzić bez herosa, pole bitwy jest małe itp. itd.
Pomijam już fakt, że Heros 4 też do szczytowych osiągnięć techniki nie należał, bo zupełnie nie wykorzystał osiągnięć wniesionych na to pole przez Age of Wonders, ale w stosunku do Herosa 3 jednak jakiś postęp wykazywał.
Choć rewolucja na polu grafiki, jednostek, zamków i czarów przyniosła totalną stratę klimatu, to jednak postp w mechanice gry był dostrzegalny i zdecydowanie powinien być w piątce rozwijany, a nie porzucany.
i dobrze, ze jednostki nie mogą chodzic be bohatera i, ze on w czasie bitwy moze rzucac tylko czary, przeciez tworcy mowili, ze ma byc jak w trojce
mam herosa 5 i nawet niejest taki złby tylko że bardzo trudny
rambo909->pomysl jak mozesz miec herosow 5 nie gadaj takich bzdur bo nikt w to nie uwierzy.
peja--> Nie zwracaj uwagi na takie dzieci bo on chce tylko zaszpanować
meetball->zgodze sie ze 3 byla fajniejsza od 4 napewno pod wzgledem muzy bo w 4 byla dosyc slaba zobaczymy jakie beda heroesi 5 oby lepsze od 3 i 4.
Wiem, ze odpowiadam na posta z zeszlego roku,ale...
IRONWOLF: "bo zupełnie nie wykorzystał osiągnięć wniesionych na to pole przez Age of Wonders"
Te "innowacje" z Age of Wonders nie sa zadnymi innowacjami. Istnialy juz DAWNO temu w grze "master of Magic". Age of Wonders to po prostu kalka master of magic, z lepsza grafa ale znacznie pogorszona grywalnoscia (IMO).
Kurde, abonament mi się skończył, więc napiszę jeszcze raz:
rambo909->pomysl jak mozesz miec herosow 5 nie gadaj takich bzdur bo nikt w to nie uwierzy
Głowy pod topór nie dam, ale wydaje mi się, że kiedyś była dostępna wersja alfa nowej części. Jak poszukam, to znajdę i podam.
http://www.filemirrors.com/search.src?type=contains&file=homm5&action=Find
Macie, niedowiarki.
Corben Dallas ---> jestes profanacja samego siebie! Gra wyglada zajebiscie i mimo ze 3D to wlasnie nie odwalili kichy. Zapowiada sie wysmienicie!
Heh, a moim (i z tego co wiem, nie tylko moim :P) zdaniem 'czwórka' pod względem muzyki rządziła... :)
zasada jest prosta - nie podoba Ci się? to nie graj. sama giera zapowiada się fantastycznie! ja rozumiem że II i III to cudeńka ale bez przesady ta może być równie dobra
mam werjse beta :)))) całkiem przyjemna gierka pare niedociągnięć ale, jest
Skad wytrzasnales Bete? Szukam i nie moge nic wyczaic... :>
wlasnie, skad wziac bete?
Wejdź na stronę "gram.pl", kliknij na zapowiedzi gry i postępuj zgodnie z zaleceniami. Beta działa i jest super.
Ja mam bete i zaczynam grać, ale nie nacieszę się detalami - wielkimi, bo karta grafiki niezbyt. ;)
Mam problem z betą, nie mogę się zalogować pisze, że podaję zły login albo hasło, a moim zdaniem jest to ten sam login i hasło co na forum przykładowo, może mi ktoś pomóc.
Z oficjalnej strony HoMMV wynika, ze beda tylko 3 frakcje: Heaven, Inferno i Necropolis;
a moze poprostu czekaja do premiery; czy macie jakies informacje na ten temat?
mylisz sie nacjii ma byc chyba 6 tylko narazie ich nie zrobili przynajmniej ja tak slyszalem a wie ktos s kat mzna pobrac wersje beat czy jakos tak bo na stronce producenta szukam iszukam i niemoge znalesc czy ktos muglby mi podac doklady link
:) dziekuje
czy ktoś tu wogule grał w bete ?!?!? ta gra jest dla fanów III, a z tego co wiem to fan III = fan II i I... w herosach siedze od początku ich powstania, czyli od części I i uważam że 2 nastepne częsci były równie wspaniałe. 4 zrypali - to fakt, dlatego Nival odzrucił całkowicie tą gre i zaczęli robić prawowitego nastepce III, czyli heros V... grałem w bete i uważam że gierka nie ma sobie równych - wymiata pod kazdym wzgledem choć to jeszcze jest tylko beta ! co z tego że jest tylk 6 zamków, a nie jak w trójce 8 ( +1 żywioły ) - tu chodzi o jakość a nie ilość - a zapewniam że jest poprostu bosko ! każdy fan III powinien sie od razu zakochac w V, nawet jeśli nie podoba mu sie zajebista grafa 3D - to teraz przyszłość gier komputerowych i nie ma sie co łudzić że bedą wam robić gry w 2D... to tyle z mojej strony - jednak zawiodłem sie na niektórych fanach III :/ jesteście po prostu żałośni :/
Ostatnio odpalilem III - wkrecilem sie na maxa. Popieram - piatka bedzie wymiatac!
A więc Panowie i Panie miałem zaszczyt uczestniczyć w beta testach HoMM 5 i powiem Wam jedno - widze następnego bankruta w dziedzinie gier. Grałem we wszystkie części HoMM od samego poczatku do nieszcęsnej czwórki. HoMM jest grą strategiczną i nijak sie ma do niej zastosowywanie najnowszych możliwości kart graficznych bo nie o to tu chodzi. Piekne cześci były wszyskie i to trzeba przyznac że w większosci zachwycaliśmy sie grafiką w trakcie gry która dopełniała tylko podłoże które ma w sobie owa gierka. W H2 i H3 graliśmy czasami w trzy cztery osoby na jednym kompie w trybie hot seat i rozgrywka była bardzo szybka bitwy moze troche dłuższe ale dopiero w późniejszych etapach a jak pisze chodziło przede wszyskim o płynność rozgrywki - a nawet czwórka już tego nie miała grało się w nia jakby dłużej, przez te wszystkie pierdoły jakie do niej dodali ale H5 to już Panowie przesada !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pierwsza tura trwa jakieś 5-10 min bez walki tak to się wlecze. Z tym widokiem to kurwa co jam se oglądać jak wygląda mój koń?
A walka nie to jest porażka te bezsensowne animacje jeszcze można przeżyć ale obroty kamerą jakieś najazdy to trwa o 3-4 razy dłużej przez te wdzięki. Po kilku walkach widzisz to samo i rzygać ci się chce. Ustawianie kamery żeby to jakoś wyglądało w cześci strategicznej zajmuje znów czas , po co to komu ja się pytam. Po lanie to ja będe grał a kumplami tydzień w jedną mape a nie mówie co w necie?
Mam tylko nadzieje że Ci ludzie którzy wystosowali petycje do UBI napisali poważne rzeczy i choć część jeszcze zmienią bo to będzie prosze Państwa ostatnia część HEROSÓW
nie wiem czy to pomoze ale bede sie modlil zebys nie mial racji
aha i jeszcze jedno, zamiast tracic czas na robienie grafiki 3D mozna bylo popracowac nad nowymi zamkami , kreaturami, umiejetnosciami i mapami, to nieprawda ze era 2D sie skonczyla, ta grafe tez mozna modernizowac. I po ostatnie, jak zobaczleym te wszystkie mozliwe kolory teczy i blyskoteke na mapie to to juz jest przesada, bo to nie Warcraft tylko Heroes.......
Dziekuje za przeczytanie mojej wypowiedzi. Pozdrawiam.
dreszcz--> era 2D skończyła się dawno.teraz gra wydana w 2D skazana jest na porażkę i to nie dlatego że jest zła tylko dlatego że jest w 2D. producenci chcą robić gry w 3D. bardziej widowiskowe i dobajerzone ponieważ dla nich nie ważna jest grywalność tylko wyniki sprzedaży.a ładne obrazki w internecie to dobra reklama
Pewexxx--> tylko pogratulowac inteligencji... gra sie bedzie ciagnela?? a kto ci kaze ogladac te wszystkie animacje? w poprzednich czesciach tez mogles sobie ustawic co ma byc pokazywane, co skrocone... i w tej czesci zapewne tez tak bedzie... wiec pewnie po pierwszysch paru walkach kazdy przestawi sie na tryb "szybkich pojedynkow' bez fajerwerkow i tyle...
osobiscie widze tylko jedna wade rozwiazania 3d... gralem troche w bete, i wiem ze albo kod nie byl jeszcze zoptymaizowany(beta), albo zeczywiscie gra bedzie tak zasobozerna...
pozatym zapowiada sie naprawde fajnie :D
Pewexx---> koleś takie pierdoły gadasz, że twoich wypowiedzi nie da się czytać.
W opcjach można zaznaczyć czy gra ma pominąć obroty i można też zaznaczyć prędkość animacji (deafultowo ustawiona jest na najwolniejszą).
Nie umie się grać to tura trwa nawet i półtorej godziny.
Przedostatnie zdanie? Co to za bełkto? Nic z tego nie rozumiem.
Dreszcz, szarzasty--> dajcie sobie na wstrzymanie. Gry 3D to przyszłość z wieloma różnymi możliwościami rozwoju, w 2D natomiast świat się zatrzymał, nic nowego nie da się wymyśleć. Wg. mnie engine 3D to jest jakiś sposób na odświeżenie serii. No chyba, że chcecie kupić taką samą grę w takim samym opakowaniu jak sprzed ośmiu lat.
Sam grałem w bete i uważam, że zapowiada się ciekawie. Owszem w becie są beznadziejne dźwięki (to przez to szuranie, czy jak to się zwie) i bardzo słabo zoptymalizowany (to akurat nie jest wada, bo w demie/becie każdej gry optymalizacja jest gorsza od pełnej wersji), w Dungeon obiekty są rozmyte (przybliżcie i oddalcie kamerę w mieście), a Inferno jest w sobie klimatyczne (w przeciwieństwie do HoMM4, która była porażką), ale jednostki niezbyt tam pasują (chodzi mi o demony, cerbery i koszmary - są za słodkie jak na piekło). Problem ze znalezieniem obiektu? Nic prostszego - wystarczy kliknąć ppm i obrócić kamerę (w HoMM3 czasem trudno było zobaczyć co znajduje się za drzewem, tutaj jeszcze trudniej, ale można obrócić kamerę).
Aha jeszcze coś - Dungeon nie podoba mi się. Mało klimatyczny (inne miasta są bardzo żywe i świetnie wyglądają). Do reszty nie mogę się przyczepić.
Pozdrawiam.
no dobra, zdaje sie na was, w sumie nie grałem to nie powinienem tak bronić 2D, ale od razu mówie ze poprzednie cześci mimo postępu technicznego po prostu pochłaniam, i niech już nawet będzie te 3D tylko... szkoda troche ze zamiast urozmaicać i modernizować grywalność, oni myślą jak tu pomalować smoka żeby on super na półce wyglądał...
P.S. jak zagram to na pewno wygłosze obiektywne zdanie, jak zawsze :)
sciagnełem bete z filemirrors HOMM 5 i przy zaladowaniu zabezpiueczenia starforce pisze ze mam podac klucz ale skad go wziasc? na fileplanet trzeba cos placic ;/ prosze o pomoc
ludze nie nazekajcie, nie mozecie niczego mowiec w co jeszcze niegraliscie, komentarze prosze wystawiac jak juz wyjdzie gra i pogracie sobie w nia troche to wtedy mozna wysnuwac konkretne komentarze a nie jak jeszcze gra nie wyszla na rynek a wy juz ja skreslacie a nusz kto wie moze wyjsc z tego niezla gra nak ktora nie jeden spedzi wiele czasu wiec wstrzymajcie sie z komentarzami do czasu az giera wyjdzie na rynek pozdro
5 bedzie rzadzic - jestem pewien! Jedyna rzecz zla to taka ze wyjdzie dopiero w maju:(
K......a kiedy wkońcu ten HoMaM V wyjdzie najpierw kwiecień teraz maj a bedzie kurwa tak że wyjdzie na gwiazdke 2007 !!!!!!!!!!!!
posrało ich ile można czekac a jak wyjdzie to sie okaże kwasem obym sie mylił !!!
Nie gadacie nie graliście nie mówcie.
Grałem w wersje beta i była bardzo fajna i klimatyczne więc prosze was nie pierd****e jeśli nie wiecie...
Ludzie!!! To działa na kompie Duron 700Mhz; 320MB RAM; GeForce FX5200 128MB/128Bit !!!
Pomimo że gram na VERY LOW to i tak czasami trochę przychacza no i długo się ładuje, ale GRAĆ SIĘ DA!
Ściągać demko bez zastanowienia, ale grać z głową, bo inaczej szybko polegniecie :D
żeby była grywalna jak 3 to spox
ktoś kto grał we wszystkie części napewno zagra w najnowszą mimo niezbyt inteligentnych konentarzy niektórych ludzi
Ukończyłem właśnie demo i jestem pod wrażeniem. Gra jest świetna !!! Demo > Beta. Teraz pozostaje już oczekiwanie na pełną wersje...
mimo gadania ze bedzie to slaba gra uwazam ze to jest hit przez duze h a przy zakupie edycji kolekcjonerskiej ktora kosztuje tylko 149.90 gracz dostaje sporo dodatkowwiec tylko czekac do maj a pozniej grac dniami i nocami.czekamy do maja.
Wie ktoś może czy będą losowo generowane mapki w nowym Heroes 5? - dla mnie to bardzo ważna sprawa - głównie chodzi mi o tryb multi, aby była taka opcja - a nie że każdy będzie znał już daną mapę na pamięć. Grałem w demko i muszę przyznać że wciąga - a to najważniejsza sprawa pomimo wielu jednak niedociągnięć i błędów - oby je poprawili do pełnej wersji a może się skuszę na kolekcjonerską.
To będzie niewypał!Mnie się homim nigdy się nie podobał i nie będzie do póki nie będzie na miarę naj lepszej strategii na świecie i w wszechświecie-Empire Earth II.Kocham dobre strategie np.c&c:generals i wcześniej wymieniony EEII oraz codename panzers.
czemu niewypał?może być dobre
gralem w demko, ta gra RZĄDZI !!! i zadna inna strategia turowa nie ma znia szans
igier00 gra bedzie niewypalem, poniewaz pan vandetta tak mowi, a jego slowo swietym jest. wyznacza on standardy, ktorymi kieruje sie narod, gdy ci rzeknie on, ze tak jest, to kazdy tak uzna. o chwala mu bo gra jest do dupy, racje ma!
kazdy ma swoje zdanie, ale to jest przegiecie, gra niewypalem nie moze byc, wszystkiego w niej nie zjebali, a wrecz przeciwnie, wedlug mnie oczywiscie, ale to nie ja kieruje glosem ludu :(
na moje oko V czesc herosea prezentuje siem całkiem ciekawie, i nie chodzi mi tu tylko o wygląd. wiadoma sprawa ze gry czasem tylko wygądaja a nic poza tym nie reprezentuja sobą. podobne wrazenie mialam grajac w IV, choc wiem ze wielu siem ze mna nie zgodzi, ale jak to siem mowi na świcie jets tylku ludzi ze wysztkim naraz sie nie dogodzi...
Gra z pewnością będzie miała branie u fanów serii. Myśle, że jeżeli Heroes V byłoby nadał w 2D to nikt by się nie obraził. Ja jednak pokusze się o wersje kolekcjonerską. Dwie gry w cenie jednej to dobry wydatek a zwłaszcza jeżeli tą drugą grą jest Heroes III
Zarąbista giera :D grałem w demo już przed chwilą :D coś wspaniałego (tylko menu mi sie nie podoba :S) już niedługo premieta a gra nie jest droga... pozostaje jedno... kupić xD
Zaje***** gra grałem w poprzednie części to będzie wielki HIT!!! Zaraz po GothicuIII Moje mażenie hyyyyyyym Mieć te dwie gry!!
Grałem w beta wersję i muszę niestety stwierdzić, że to bardziej przypomina Etherlords niż Heroes III :/ Chyba nie tędy droga.
fakt , mapa strategicvzna wygląda bardzo podobnie do tej z etherlords , sterowanie również podobne . Jednak biorąc pod uwage świetne bitwy i fenomenalną (!) muzyke można na to przymknąć oko :).
Estacado---> To nie ma H3 przypominac(wizualnie), to ma byc kontynuacja swietnych rozwiazan z H3. kto by ci zrobil gre w 2d w czasach, gdy wszystko jest 3d, nawet saper.
Poza grafika wszystko jest jak w H3, niemal te sama miasta, bitwy bardzo podobne. Graficznie moze i podobne jest do etherlords, ale reszta to H3 + nowe rozwiazania.
Czy to ja jestem taki n00b czy to demo jest takie trudne ? :D ciagle mnie rozwala ten gosc z inferno :( gra ogolnie fajna ale mogli by zmienić interfejs w miescie. totalnie nie ma się pojęcia co trzeba kupić ew. jaki poziom miasta trzeba mieć zeby móc kupić np. kawalerzystów
to jest piekne kupuje orginal mialem demo to jest istna super 3
To nie ma prawa nie być hicior :D i wie ktoś na jakim oni są silniku?
silnik to pewnie robili oni od zera bo nie moge go z niczym skojazyc....
a co do gry.... BOOMBA!! demko przechodze 6 raz ;]
pozdro i umba!!
Mi tez podoba sie demko,ale nie powiem zeby bylo przepieknie.Jak juz zrobili trojwymiar to mogli sie pokusic na dobre pole bitwy podczas potyczek poza miastami (uwzglednienie terenu) i w miastach ( jednostki strzelajace na murach itp) W czwroce akurat bardzo dobrze bylo zrobione oblezenie,wg mnie tutaj to jest duzy krok wstecz.
Mimo wszystko gra ma w sobie klimat heroesow co jest najwazniejsze a czego nie bylo w czworce :)
Zamek Castle wyglada przepieknie,za to w Inferno daremnie
Czekam z niecierpliwoscia na pelna wersje
Mimo wszystko gra ma w sobie klimat heroesow co jest najwazniejsze a czego nie bylo w czworce :)
I tu sie absolutnie zgadzam. Heores 5 choc na pierwszy rzut oka bardziej rewolucyjny od 4 to jednak jest mocniej zakorzeniony w najlepszej 3 czesci. Dzieki temu po prostu wymiata!
Rowniez czekam z niecierpliwoscia na full'a!
ronn...piracie Ty :P
wole poczekać na przeładowanych, emudvd mnie nie urządza :P
Na razie Heroes 3 wygrywa bezkonkurencyjnie...Chociaż trzeba zagrać żeby później móc krytykować!!!
Wlasnie przechodze kampanie shadow of death na 200%, swietna zabawa :)
Niestety zzera mi czas strasznie :(
Niech żyją Heroesi !!!!!!!!!!!!
witam.
gralem w demko.oceniam bardzo pozytywnie... gierka ma cos w sobie... oprawa graficzna stoi na przyzwoitym poziomie a jezeli chodzi o 'miodosc' to powiem tak: usiadlem na chwilke a zszedlem po 6 godz.
Dla tych którzy się martwią ilością czarów i monstrów: strona oficjalna mówi o ponad 200 więc cyfra 40 jest zwyczajnie błęda.
pzdr
JUż MAM
juz wiem ze bedzie to jedna z niewielu strategii w jakie bede grac! Niesamowity klimat i grywalnosc. Swietna kontynuacja wspanialej serii.
Ciesze sie tez, ze gra mi poszla z rozsadna predkoscia:)