No i wróciliśmy na łono PCMR. Wiatraczki wiatrakują, RGB RGBuje, nic nie wybuchło, dzisiaj poważne testy nowej skrzynki :P
Tak mi Ognisty pisał o tych Gridach, że sam się skusiłem. Kupiłem za śmieszne pieniądze, bo 25zl.
Atomfall za mną, ukończyłem na poziomie "Brawler" (walka 3/4, przetrwanie: 2/4; eksploracja 1/4).
Dla mnie gra 8/10, bawiłem się świetnie, chociaż w wielu miejscach widać że jest to tytuł AA.
W necie znajdziecie masę porównań czy to do Falloutów 3D czy Bioschoców czy też Stalkerów, natomiast ja mam spory problem z takimi porównaniami, bo bo przykładowo ktoś w Falloutach 3D lubi levelowanie postaci poprzez zabijanie potworków, a tutaj tego nie ma.
Klimat
Budzimy się w jakimś bunkrze, nie wiemy gdzie jesteśmy, kim jesteśmy i co się dzieje. Dostajemy jakiś dziwny klucz uniwersalny i informację, ze musimy uciekać bo nie jest tu bezpiecznie. Koniec wprowadzenia. Wiemy też że pojawiła sie jakaś katastrofa.
Wszystko dzieje się w 1962 roku na Brytyjskiej wsi. A dokładniej w okolicach Windscale. Aby było ciekawiej w mieście tym w 1957 roku w realnym świecie był wypadek w elektrowni atomowej, który do czasów Czarnobyla był najbardziej tragicznym wypadkiem z udziałem elektrowni atomowej.
Mapy
W tej produkcji mamy pięć map między którymi poruszamy się bezpośrednimi przejściami lub ukrytymi przejściami czy też za pomocą hubów. Oczywiście przejścia między mapami są obarczone loadingami. Same mapy na początku wydają się dość duże, ale im dłużej gramy przestają takie się wydawać, za to są napchane znajdźkami, notatkami oraz przeciwnikami. Jest co na nich robić. Prócz tego mamy też pomniejsze lokacje poukrywane na tych mapach jak piwnice domów, tunele czy bunkry. Które to czasem są malutkie, a czasem dość duże, a jeszcze innym razem są ukrytymi przejściami gdzieś dalej. W przypadku wchodzenia do mniejszych lokacji oczywiście też są loadingi.
Nie ma w tej grze natomiast szybkiej podróży, ale jesteśmy czasem w stanie odblokować skróty. Pojazdów też nie ma, więc wszędzie będziemy poruszać się na piechotę, a bieganie powoduje męczenie się, więc jeżeli na początku zaczynaliście narzekać, że mapy są małe, to zaczniecie chwalić to rozwiązanie :P
Handel i plecak
Tutaj dla wielu graczy może pojawić się ostry zgrzyt. Mamy w plecaku 12 miejsc małych, 4 duże oraz trzy specjalne. Czyli tak naprawdę niewiele. Każda apteczka, każdy bandaż zajmuje jeden mały slot w plecaku. Duże miejsce są przeznaczone na karabiny czy też dużą broń ręczną. Miejsca specjalne są na przedmioty specjalne, które jak zdobędziecie to będziecie wiedzieli że to one: jak np. latarka. Każda broń miotana zajmuje osobny slot. Więc albo szybko pogodzicie się z tym, że trzeba większość znalezisk zostawiać za sobą, albo będziecie się niemiłosiernie męczyć w tej grze. Są oczywiście w pewnych miejscach "skrzynki" na nasz sprzęt które łączą sie ze wszystkimi skrzynkami za pomocą transportu pneumatycznego. Do takich miejsc natomiast trzeba dotrzeć, a jak już wspominałem nie ma szybkiej podróży, a same miejsca czasem są dość mocno chronione.
Dodatkowo miejsce magazynowe jest też ograniczone do tylko 100 sztuk przedmiotów.
Idąc dalej mamy handel, ale jest to handel wymienny, wiec nie ma żadnej waluty, a co za tym idzie możemy tylko wymieniać się sprzętem np. 2 bandaże i 4 naboje za pistolet, ale oczywiście nie ma podanych wartości liczbowych danych przedmiotów, a do tego dochodzą preferencje danego sklepikarza, bo jedne przedmioty ceni sobie bardziej, a inne mniej - ale o tym akurat nas poinformuje jak mu pokażemy co chcemy mu lub jej wręczyć.
I tak naprawdę mechanika handlu dla mnie była najtrudniejsza, bo zawsze chciałem na danej transakcji zyskać jak najwięcej a jak najmniej stracić, ale się tego po prostu zrobić nie da wiec trzeba się pogodzić.
A od gdzieś 2/3 gry i tak z mojego magazynu wywalałem przedmioty na ziemię, bo potrzebowałem miejsca na ważniejsze.
Dodatkowo są jeszcze przedmioty do wytwarzania innych przedmiotów takich jak np. broń, bandaże itp. te przedmioty mają swoje limity, ale nie wchodzą w limit 12 slotów, podobnie amunicja - nie można nosić przy sobie więcej niż np. 20 pocisków do pistoletu, ale nie zajmuje to miejsca na inne przedmioty. Dodatkowo w osobnym miejscu są też wszelakie klucze i karty dostępu. Ale już przedmioty questowe zajmują nam normalnie slot w plecaku.
Walka
Na początku sporo walczyłem za pomocą broni białej, potem w ostateczności strzelałem z broni palnej, w miedzy czasie bawiłem się łukiem, aby następnie właściwie tylko strzelać bronią palną i na końcu wrócić ponownie do oszczędzania amunicji za pomocą walki maczetą. Strzelanie jest dość przyjemne, walka wręcz nie ma żadnej finezji. Nie ma ani parowania, ani uników, więc lepiej na modłę Indiana Jonesa wyciągnąć rewolwer i wpakować w przeciwnika kulkę.
Rozwój postaci i ekwipunku
Nie da się powiększać przestrzeni magazynowej ani w plecaku, ani w systemie transportu pneumatycznego.
Rozwój postaci jest możliwy po spełnieniu 2 czynników:
pierwszym jest zdobycie stymulantów w odpowiedniej ilości (podobnie jak amunicja nie są one wliczane w pulę 12 miejsc w plecaku) na odblokowanie danej umiejętności, drugim jest odblokowanie "drzewka" danej umiejętności. Przykładowo od początku gry możemy odblokować umiejętność rozbrajania pułapek, ale aby np. ciszej sie poruszać podczas zakradania się, musimy znaleźć najpierw odpowiednie materiały szkoleniowe w których poznały 3 nowe umiejętności do nauki. A nauczyć się je możemy za pomocą wydania odpowiedniej ilości stymulantów. Zabijanie przeciwników, rozbrajanie pułapek czy nawet robienie questów nie ma wpływu na nasz poziom doświadczenia, ponieważ takowy nie istnieje w tej grze. Jedynie właściwie eksploracja daje nam możliwość znajdowania odpowiednich książek do nauki, handel też sie do tego czasem przydaje, a czasem wykonanie jakiegoś questu.
Wraz z szukaniem książek i stymulantów do nauki możemy znaleźć też receptury do wytwarzania różnych przedmiotów takich jak mikstury odporności czy różnego typu broń miotaną.
Prócz tego jeżeli znajdziemy odpowiednią książkę z zakresu rusznikarstwa i nauczymy się tej umiejętności, to np. z dwóch zardzewiałych rewolwerów oraz kilku dodatków takich jak złom czy olej do broni, możemy stworzyć jeden rewolwer lepszej jakości, natomiast mając takie dwa oraz kilka materiałów możemy stworzyć rewolwer o doskonałej jakości. Każde takie ulepszenie powoduje poprawienie statystyk broni - które są opisowe, a nie wyrażone w cyferkach.
Fabuła
Całą grę czułem sie mocno zaintrygowany wieloma elementami rozgrywki, czytałem wszystkie znalezione notatki aby chociaż odrobinę poukładać sobie w głowie z czym mamy do czynienia, jak do tego doszło i co my właściwie tutaj robimy. Jest w grze aż 6 różnych zakończeń. Ja osobiście wykonałem dwa. Jeżeli oczekujecie że gra wam coś wprost wyjaśni no to się zawiedziecie. Ja swoimi zakończeniami byłem usatysfakcjonowany, bo tak naprawdę do samego końca gry nie wiedziałem które wybrać bo każda z postaci z którymi staramy się współpracować nie jest całkowicie biała lub czarna, wszędzie pojawiają sie mocne odcienie szarości ich charakterów i poczynań.
Błędy
W grze widziałem dosłownie kilka błędów
1. w loading screenach czasem miałem napisy po chyba portugalsku lub hiszpańsku, zamiast po polsku
2. jedna notatka głosowa miała napisy po angielsku zamiast polsku
3. raz sie zablokowałem w przejściu próbując przeskoczyć przez płotek obok npc i już nie dało się zejść (na szczęście autosave jest co 3 minuty w defaultowych ustawieniach)
4. wydaje mi się że Kapitan w jednej z lokacji nie chciał ze mną gadać, chociaż miałem mu coś questowego do przekazania - ale gra uważała inaczej, po potem jak dokończyłem kilka działań mogłem już go poinformować o pewnych zdarzeniach, wiec nie wiem czy to był bug, czy taki projekt questa
5. kilka notatek czy przedmiotów duplikowało się w danym miejscu - np. notatka przy jednych z zamkniętych drzwi pojawiała się przy nich za każdym razem jak wchodziłem do tej lokacji, do momentu kiedy nie otworzyłem ich.
Plusy i minusy
Z plusów na pewno jest to, ze np. przedmioty specjalne takie jak np. latarka nie jest jedyna w całej grze ale mamy szansę ją zdobyć na wiele sposobów, podobnie jest z wieloma książkami do nauki czy też recepturami.
Do wielu miejsc można dostać sie na wiele sposobów, tak samo questy też można rozwiązywać różnie - ale nie jest to BG3, tutaj mamy 1-2 rozwiązań, w BG3 pewnie z 5 na każdy quest no i dane questy raczej mają rozwiązania lokalne nie wpływające zbyt mocno na resztę obszaru, a zupełnie nie wpływające na inne mapy.
Możemy sie bawić w skradanie, ale też możemy iść na żywioł - kto co lubi, etapy na to pozwalają
Trochę brakuje większej ilości zależności między postaciami questowymi (właściwie spotkałem się dokładnie z dwoma takimi)
Handel może odstraszać w tej grze
Skończyłem właśnie South of Midnight :) Gierka zajęła mi niespełna 12h na poziomie Tkaczka (zrównoważony). Gorąco polecam bo jest kapitalna. Taka gra przygodowa z elementami (wieloma) platformówki oraz akcji (co można pominąć wybierając w opcjach dostępności "pomiń walkę"). Muzyka, artdesign, grafika, animacje. Wszystko tutaj zagrało. Jestem absolutnie zaskoczony bo nie spodziewałem się, że to będzie tak dobra gierka. Przed zagraniem miałem totalne zero oczekiwań, a dostałem naprawdę fajny tytuł, który zasługuje na uwagę.
Druga połowa kwietnia w GP to absolutna petarda.
https://x.com/XboxPL/status/1912132412265423300?t=CNnSGGQKx4fpKFWrR2H6kw&s=19
Historia wydanych konsol Xbox przez Microsoft:
- Xbox (XBX) [15.11.2001]
https://pl.wikipedia.org/wiki/Xbox
- Xbox 360 (X360) [22.11.2005]
https://pl.wikipedia.org/wiki/Xbox_360
- Xbox One (XO) [22.11.2013]
https://pl.wikipedia.org/wiki/Xbox_One
- Xbox Series X|S [10.11.2020]
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Xbox_Series_X/S
Sprzedaż konsol Xbox:
1. Xbox - 24 mln
2. Xbox 360 - 84 mln
3. Xbox One - 39,1 mln
4. Xbox Series X|S - 25 mln
------------------------------------------------------------------------
Serwisy Informacyjne poświęcone Xboxowi:
https://twitter.com/Xbox
https://www.youtube.com/c/xbox/featured
https://www.xbox.com/pl-PL
Lista achievementów:
https://www.trueachievements.com/
Przydatne linki:
Biblioteka Game Pass - https://www.xbox.com/pl-PL/xbox-game-pass/games
Microsoft Store - https://www.xbox.com/pl-PL/games/all-games
Support - https://support.xbox.com/pl-pl
Lista naszych gamertagów:
1. cswthomas93pl
2. adam11i13
3. Xfarben87 (Mutant z Krainy OZ)
PSN: Farben87
4. The PaGur (PatriciusG)
5. DarthTusken9767
6. Highl4nder666 (JohnDoe666)
7. raziel88ck
8. dziadek09 (Maverick0069)
9. eucliwood10 (konewko01)
10. Jakkobz (Mr. JaQb)
11. Bartekdmx (dmx) mail: [email protected]
12. Dosq8881 (Crod4312)
PSN: Dosq_X_
13. Jackov15
14. matmafan360
15. Trubadurant (zielele)
16. malaycpt (barnej7)
17. truskolodz (Truskolodzix)
18. EnixPL (EnX)
19. captainpabloo (A's)
20. Bartoz1722 (Ognisty Cieniostwór)
PSN: Bartoz_Maestro
21. RavSmolen (Smoleń)
22. adamosis (cycu2003)
23. RainingSinger67 (mk1976)
24. HautamekiPL (Marcinkiewiczius)
25. PiterXoneX (Pitplayer)
26. barth89PL (Barthez x)
27. xanat0s PL (xanat0s)
Z cyklu - V uczy historii gamingu
Rise of the Tomb Raider zadebiutował 10 listopada 2015 jako exclusive na konsolach XOne/360, ale ten strój to exclusive dla PC.
Juz myslalem, ze w tym tlou 2 nic ciekawego sie nie wydarzy do konca gry. Od smierci wiadomo kogo, gra nie oferuje nic ciekawego z historii, a gameplay w 90% to chodzenie po pustych lokacjach. Na szczescie wspomnienia Ellie z wyprawy z Joelem do muzeum tchnely troche zycia w gre. Kapitalny motyw dla mnie. Jak nie lubię takich retrospekcji w grach, tak tutaj cieszylem sie z tego powrotu do przeszlosci. Relacja z Joelem jest zywa, natomiast z Dina to jest jakies nieporozumienie, lazi sie z nia, niemal ze soba nie rozmawiaja, zero chemii.
Nie wiem co bedzie dalej, ale na obecna chwile dwojka do jedynki nie ma startu. Ile zostaje gry po tym, jak Ellie zostawia Dine w teatrze?
Bardzo mi sie ten drugi Jedi podoba. Jest latwiejszy, przystepniejszy w eksploracji, bo nie trzeba sie wracac tyle, no i jest quick travel w koncu dodany. Graficznie robi wrazenie, fabula spoko, rezyseria scenek filmowych dobra, fajnie sie to oglada.
No i stało się. Jeśli x-kom teraz czegoś nie zepsuje to już w przyszłym tygodniu będę mógł szpilać na nowym kąkuterze. W sumie będzie można już sprzedać Plejaka :P
W międzyczasie dalej cisnę pierwsze TDU i nadal jestem tak samo zauroczony.
Via Tenor
Całkiem fajny ten Crysis ale próbując też 2 i 3 czuć że sterowanie sporo gorsze w jedynce.
Kurła przecież od dziś jest dostępne Demo Metal Eden
https://m.youtube.com/watch?v=8F_kqxa9-Xs
EDIT: 17,08Gb na klocu.
Są tu jacyś fani Dishonored? O ile się nie mylę jedynka Definitive Edition na Xboxa jest FPSBoost, dwójka niestety nie. Dobrze się to gra, czy takie trochę ociężałe jak Prey z 2017?
Poszedł właśnie przelew za preorder Pstryka 2 w Media Expert. Nie popieram wielu ruchów Nintendo, ale ich konsole są ze mną od ćwierć wieku i zakup nowej na premierę nie podlegał dyskusji. Trzymajcie kciuki, by nie anulowali :D
Ktoś jeszcze się skusił?
Lejdisend dżentelmen. W tym roku gamingowe święta 8 czerwca godzina 19:00...
https://x.com/XboxPL/status/1909966530466504823?t=U8O3YK4NpDFT_XfFRxozhA&s=19
O Cię Panie, oby to była prawda, PLIIIISSSS
https://www.eurogamer.pl/titanfall-3-nadchodzi-a-glownym-daniem-bedzie-tryb-w-stylu-extraction-shooter-tak-twierdzi-wiarygodny-leaker?view=comments
Niesamowicie podoba mi się ta gra. Lubię takie kombinacje walki, eksploracji i prostych zagadek logicznych. Walka mogłaby być lepsza, równolegle ogrywam perfekcyjne Ninja Gaiden 2 Black więc problemy South of Midnight w tej kwestii widać jak na dłoni. Za bardzo podoba mi się stylistyka gry, wizualia są olśniewające (chodzi mi o wizję artystyczną, standardowo wywalam jajca na liczenie pikseli i resztę tego typu bzdur). Natomiast mistrzostwem jest muzyka, absolutnie rewelacyjna, pięknie wkomponowana w gameplay, rewelacyjna.
Cholera... chyba mi Xbox zdechł.
"Stały pomarańczowy : Istnieje duże prawdopodobieństwo, że zasilacz jest uszkodzony. Kup nowy, aby sprawdzić, czy pozwoli on na prawidłowe włączenie konsoli Xbox 360."
Wygląda na to, że zasilacz.
Zblizam sie do konca Atlas fallen reign of sand, od polowy gry juz takie znuzenie lekkie powtarzalnoscia rozgrywki, ten recykling modeli przeciwnikow jest slaby. Jest ich moze z 10, potem sie zmieniaja im tylko poziomy.
Gra mimo wszystko nie jest najgorsza, taki sredniak typowy. Fajne umiejki, jest ich multum, ale, jak zwykle w takich przypadkach, sporo to zapychacz, ktory ma niewielkie zastosowanie w grze. Ale te, z których sie korzysta i maja wplyw na gre sa ok.
Mysle, ze ostatecznie bedzie takie 6/10, jakby bylo wieksze urozmaicenie, to bylaby to dobra gierka.
Uff w koncu skonczylem, no wymeczyla mnie ta gra strasznie, gra ma swietne momenty, ale jest tez masa nudy, która mozna bylo wyciac, a calosc by zyskała.
Etapy Arteusa to istna mordega, powinny byc skrocone o połowe co najmniej, albo najlepiej w formie cutscenek, ale i u Kratosa tez wiało nudą momentami
Fabuła nie dowiozła, nie czułem tego, ze biorę udział w czyms 'wielkim', zwroty akcji slabe, postacie duzo gadaja, ale jakos to ich gadanie mnie usypiało.
Kratos stracił na charakterze, a nowe postacie nie 'dowożą'. No nie rozumiem tak wysokich ocen
Myslalem, ze jak ogrywalem ją zaraz po jedynce w 2022 to miałem przesyt, ale nie ta gra zwyczajnie momentami bardzo nudzi. Za duzo walk z mobami, zbyt mala ilosc broni, a walki z bosami tez w wiekszosci rozczarowujace.
Poczatek byl swietny, ale jak sie go porówna do tego z 2018 no to i tak jest polke nizej co najmniej.
Natomiast trzeba przyznac, ze na PC ta gry wyglada chyba jescze lepiej, bo pamietam ze na PS5 jak grałem to zachwytów brak, a teraz momentami no wygladalo to imponująco
edit gra po skonczeniu zacheca do dalszego eksplorowania swiata itd. no kurde nigdy w zyciu.. Po 25h mam juz jej serdecznie dosc
Wystarczyło trochę poszukać na YT i nagle głupie QTE można wyłączyć. Debil, no debil...dobrze że przed końcem gry
Niedługo idę odebrać kupionego pada od Xboxa, ale będę korzystał z niego na PC bezprzewodowo. I tu pojawia się moje pytanie. Co jest lepsze? Play&Charge Kit w sensie akumulator do pada, czy ładowarka do baterii AA, wraz z akumulatorkami?
Chce kobicie kupić ring fit adventure na imieniny ze switchem, co byście wybrali:
A) używany oled w stanie igła za 750 zł + dokupienie ring fit adventure
B) poczekanie na premierę Switcha 2, i kupienie S2 z ring fitem (z tym że musiałbym dokupić joy cony od jedynki żeby to w ogóle dzialalo)
Remaster Obliviona się pokazuje. Nawet ładny.
Pany są jakieś pokazy gier w najbliższym czasie, czy trzeba czekać do czerwca?
A ja uważam że jak GTA V to na 360 i wersja z 2013 roku, nadal robi wrażenie że to uciągnęło na takiej starej konsoli którą sie jarałem już w 2006 roku
U mnie ostatnio rządzą wyścigi. Własnie pierwszy raz skonczyłem NFS Pro Streeta, w którego pierwszy raz zagrałem jeszcze na PS2 u kuzyna, ale nigdy wcześniej nie udało mi się tej gry skończyć. To trochę taki paradoks, bo jest to jedna z moich ulubionych części, ktora w wielu elementach pozostaje niedościgniona.
Przez te wszystkie lata nie spotkałem się z wyścigiami, w których lepiej był zrobiony tuning i drag race oraz lepiej zostało oddane uczucie prędkości. Tutaj przy ponad 300km/h naprawdę czuć, że jedzie się bardzo szybko. Dodatkowo dochodzi też mechanika uszkodzeń samochodu, która powoduje, że można zniszczyć samochód podczas wyscigu i trzeba wtedy powtarzać cały wyścig od początku. Dzięki temu proby prędkości to bardzo wymagający typ wyścigów, bo jeden mały błąd wystarczał do rozwalenia samochodu. Zdarzało mi się nawet wypaść z trasy na ostatniej prostej i cały wyścig musiałem jechać od nowa.
Grafika też jest bardzo ładna. Widać duzy przeskok między Pro Streetem, a Most Wanted, który wyszedł ledwie rok wcześniej. Nie polecam tylko wersji na PS3. Kilka lat temu chciałem właśnie taką przejść i niestety słaba optymalizacja powodowała, że podczas bardziej wymagających wyścigów gra stawała sie ledwo grywalna. Wersja PC, którą ukończyłem jest o niebo lepsza.
Właśnie ukończyłem pierwszego Crysisa, no prawie, już mnie taka kurwica brała przy finałowym bossie że dałem sobie siana. Mutant, Ty go załatwiłeś?
Mocno średnio ale dwójka za to zapowiada się wspaniale.
https://www.gry-online.pl/gry/crysis-remastered-trilogy/z65f8c
Konwertowanie gamepasa core na ultimate stracilo sens. Wg poradnika za 170 zl powinienem dostać 150 dni, a dostalem 100 dni, czyli tyle ile za regularna oplate xD
Lords of the Fallen w wersji 2.0 przybywa.
Od pierwszych pokazów bardzo mnie ten mroczny souls interesował ale odłożyłem na kiedyś tam bo optymalizacja była koszmarna. Śledziłem i widziałem dużą poprawę od premiery a teraz kompletna wersja 2.0. Trzeba będzie przytulić ale Khazan w kolejce soulsowych gier na bank wleci szybciej.
https://m.youtube.com/watch?v=Z5HGc9VAztQ&pp=ygUXTG9yZHMgb2YgdGhlIGZhbGxlbiAyLjA%3D
Pozwolę sobie kontynuować dyskusję na temat crysisa w nowym poście.
O co chodzi z tymi trybami graficznymi? Nie są one opisane bezpośrednio w grze i jeśli wierzyć wujkowi google, to w jakości mamy 4k i 60 klatek, w wydajności 1080p i 60 klatek oraz raytracing 1440p i 60 klatek. Te dwa pierwsze czym się różnią prócz rozdzielczości?
Co do samej rozgrywki zagrałem z godzinę i już miałem kilka błędów, raz przytrafiła mi się śmierć znikąd przy pełnym pasku zdrowia, drugi raz obcięło mi dźwięk w grze, a przy trzecim npcty się zawieszały w jednej animacji. Myślałem że połatali to z biegiem czasu :)
Wczoraj typek wylądował na dachu mojego samochodu i jechał tak ze mną przez całą długą prostą, aż do zakretu, a dzisiaj ja sam wylądowałem na jakimś płocie i nie mogłem z niego wyjechać. Cudowna gra xD
Via Tenor
Dobra, wczoraj została podjęta męska decyzja, kupuje Switcha 2.