Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Oto świetny przykład na istnienie żyjącego świata w Kingdom Come Deliverance 2. Nawet scenarzysta Wiedźmina 4 jest zachwycony tą immersyjną mechaniką

16.02.2025 11:22
😂
1
38
LokalnyRzezimieszek
7
Konsul

Tymczasem w wychwalanym przez was Avowed stoją same kukły przyspawane do betonu.

post wyedytowany przez LokalnyRzezimieszek 2025-02-16 11:22:43
16.02.2025 11:32
Fel
2
22
odpowiedz
7 odpowiedzi
Fel
22
Legionista

Gra jest świetna. Mam przegrane ponad 40h a jeszcze nie dotarłem na wesele :). Ogrom możliwości, misji pobocznych oraz aktywności. 9+/10

16.02.2025 11:57
Bukary
😂
4
12
odpowiedz
2 odpowiedzi
Bukary
233
Legend

Grając w KCD2, niejednokrotnie dziwię się, że konsekwencje moich absurdalnych działań zostały niejako "uwzględnione" przez systemy, na których opiera się funkcjonowanie tego świata.

W wątku o KCD2 pisałem np. o tym, że w nocy, gdy wszyscy śpią, podmieniam czasem w prywatnych skrzyniach mieszkańców wiosek ubrania (albo kradnę całą odzież), a następnie obserwuję, jak o poranku chłopi paradują w tym, co znaleźli w skrzyniach (lub półnago). :)

To samo dotyczy różnych sposobów na wykonanie poszczególnych zadań. Możliwości jest ogrom.

post wyedytowany przez Bukary 2025-02-16 11:58:49
16.02.2025 15:16
Lateralus
11
4
odpowiedz
1 odpowiedź
Lateralus
144
Last Of The Wilds

Gra ma niesamowity potencjał i podwaliny na dalsze odsłony i historie jak i gry w okresie średniowiecza i zbliżonych okresach różnych stronach świata, krajach :) coś takiego ale w polsce... ale bajka:))

16.02.2025 18:00
HETRIX22
14
4
odpowiedz
1 odpowiedź
HETRIX22
207
PLEBS

Taka ciekawostka: Postal 2 z chyba 2004r. miał tą samą mechanikę, a nawet nie jest to gra RPG. Przechodnie rzucali się na pieniądze jak je rzucaliśmy na ziemie i zjadali pączki. Psy oprócz ludzkiego jedzenia uwielbiały psie chrupki, po kilku chrupkach psiak stawał się naszym przyjacielem. Jedzenie można było oczywiście zatruć, albo obszczać i NPC na to reagowały w różny sposób . Można powiedzieć, że postal 2 nawet ma bardziej zaawansowane zależności, niż KCD2. Skoro developerzy się zachwycają technologią sprzed 20 lat i to zaimplementowaną w grze "parodii" to jest źle...

Gaming pod względem interakcji i fizyki się tak cofnął, że teraz się wszyscy podniecają, czymś co było stosowane dwie dekady temu. Już przestaje wierzyć, że gry naprawdę będą stawały się lepsze pod tymi względami.

post wyedytowany przez HETRIX22 2025-02-16 18:15:03
16.02.2025 16:36
😂
12
3
odpowiedz
ValiantThor
5
Generał

A myślałem że a-life że stalkera to wzór do naśladowania.

16.02.2025 17:37
DexteR_66
13
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
DexteR_66
6
Generał

Niech się uczą ludziki nasze kochane z CDPR jak to się robi. Do premiery Wiedźmina 4 jeszcze dużo czasu, niech wyciągną z tego co najlepsze.

16.02.2025 11:43
vanBolko
3
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
vanBolko
53
Konsul

"Zaopiekuje się twoją bronią. Biedaku, nie masz nawet bryłki rudy!"

Czy UE5 umożliwia implementacje mechanik takich jak te opisane w artykule?

16.02.2025 14:54
9
2
odpowiedz
Moooras
128
Generał

Sama ta mechanika to gotowy generator memów :)

16.02.2025 21:05
16
2
odpowiedz
szopen469
91
Pretorianin

O mamy fajnego newsa
A da się tam jakoś wcisnąć wiedźmina?
Potrzymaj mi piwo

16.02.2025 14:56
10
1
odpowiedz
baleks89
20
Pretorianin

LokalnyRzezimieszek
Tymczasem to właśnie Gothic Remake będzie przez tych wszystkich Kiszaków nazywany drewnem, a nie Avowed xD Mimo, że Gothic właśnie słynie z żyjącego świata i reakcji NPCów.

16.02.2025 19:38
15
1
odpowiedz
7 odpowiedzi
x4rt
10
Legionista

Jedyny problem z tą grą jest taki, że na drugiej mapie nie ma praktycznie żadnego wyzwania. Przykład: w Troskach ciężko odłożyć 100 groszy, za to na drugiej mapie można bez wysiłku stać się bogaczem. Po prostu włamuję się w nocy do 4 sklepów w Kuttenbergu i dokonuje kradzieży. Nawet jeśli mnie przyłapią to zakładam strój szlachcica i prawdopodobieństwo tego, że się wyłgam praktycznie zawsze wynosi 100%. Zabija to ten fajny aspekt kombinowania z pierwszej mapy niestety.

post wyedytowany przez x4rt 2025-02-16 19:39:18
17.02.2025 14:17
ixi1992
18
1
odpowiedz
ixi1992
95
Pretorianin

Oj tam, ważne że Avowed to :Kapitalne RPG, dzięki któremu odzyskałem zaufanie do Obsidianu" XD

16.02.2025 13:08
Cyberszczur
5
odpowiedz
Cyberszczur
47
Pretorianin

Szkoda tylko, że fabularnie konsekwencje są marginalne i twój styl nie ma żadnego przełożenia na historię.

16.02.2025 13:16
Shadoukira
6
odpowiedz
Shadoukira
105
Chill Slayer

KCD2 jest tym czego oczekuje od gier pod względem mechanik i interaktywności świata stworzonego.

W KCD2 gracz właściwie zawsze znajdzie coś do roboty i to nawet bez robienia żadnych questów, bo miejsc do zeksplorowania jest całkiem sporo. Dodatkowo gracz może polować, grać w kości, okradać mieszkańców, bawić się w alchemię czy kowalstwo.

Dodatkowo lubię, kiedy NPC reagują na moją postać i jej zachowanie, wygląd, zapach itp. Ogólnie NPC w tym świecie sprawiają wrażenie żywych postaci, które mają swoją rolę w danym świecie i swoją rutynę. Jasne, nie jest aż taki poziom jak w RDR2, gdzie samo patrzenie się na kogoś mogło wywołać jakąś reakcję, ale i tak w KCD2 jest pod tym względem naprawdę dobrze.

Oczywiście nie mówię, że gra jest idealna, bo mam wrażenie, że kiedy gracz już pozna mechanki rozgrywki, to KCD2 robi się trochę zbyt łatwe, bo można np. bardzo szybko się wzbogacić już na samym początku gry i tak samo można sobie dosyć szybko załatwić naprawdę niezły ekwipunek. Dodatkowo walka, która z początku potrafi dać w kość, to z czasem też robi się dosyć prosta, chociaż to też po prostu zasługa rozwoju postaci.

Ogólnie jak dla mnie na razie ta gra to w pełni zasłużone 8/10 jak nie lepiej, ale jeszcze poczekam z oceną końcową, bo nawet nie ukończyłem pierwszej mapy i nie dotarłem jeszcze do wesela :D

post wyedytowany przez Shadoukira 2025-02-16 13:19:56
17.02.2025 21:57
Marky
19
odpowiedz
Marky
21
Konsul

Tylko czasem to nie działa coś jak powinno. Jedyne 4 bugi jakie na razie zarejestrowałem dotyczą NPCów i w jednym przypadku saren.

W 3 przypadkach NPCów miało to miejsce w Miskowicach i wszystkie w środku nocy.
1. Na jednym z mostków prowadzących przez przepływający tam strumień stała sobie kobieta z latarnią w ręce i w ogóle na mnie nie reagowała nawet jak umyślnie w nią wlazłem.
2. Typ zbijający młotkiem drewniany płot o 1 w nocy w ciemnościach :D
3. Strażnik przy bramie z miasteczka mający przed sobą dyby w zasięgu wzroku i pochodni nie reagujący w ogóle jak uwolniłem w nocy zakutego tam randomowego NPCa korzystając z danego mi wcześniej przez wójta po wyleczeniu Lojzy klucza do dybów bym uwolnił w ramach zadania Janosza.

4. Sarny, które wbiegały w moje bezpośrednie pobliże, uciekały i tak raz za razem w trakcie rozmowy z jednym z kłusowników na pierwszej mapie :D

16.02.2025 14:42
xKoweKx [stalker.pl]
8
odpowiedz
3 odpowiedzi
xKoweKx [stalker.pl]
147
Stalker

Praktycznie pod każdym względem lepsza od jedynki, ale musieli pójść na rękę ofermom i gra jest banalnie prosta. Jak w jedynce musiałem save'ować, bo zginąć było łatwo tak tutaj w ogóle nie używam sznapsów.

16.02.2025 21:23
17
odpowiedz
Rekvu
6
Pretorianin

No, brak możliwości zabicia NPC bez powodu faktycznie dyskwalifikuje Avowed do miana dobrej gry.

A nie czekaj, KotOR-y, Mass Effecty, Dragon Age "overrated" Origins i masa innych też miała "scenografie" w miastach i hubach społecznościowych.

Avowed za to dowozi reaktywnością. Niejedną twarz i rezultat działań i wyborów już spotkałem po wielu godzinach.

16.02.2025 14:23
7
odpowiedz
7 odpowiedzi
sprite23p
4
Legionista

Ja gram w RPG dla fabuły, a nie jakichś śmiesznych mechanik które niewiadomo po co w grze są.

Wiadomość Oto świetny przykład na istnienie żyjącego świata w Kingdom Come Deliverance 2. Nawet scenarzysta Wiedźmina 4 jest zachwycony tą immersyjną mechaniką