Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Piwem i mieczem #2 Path of Exile, Last Epoch, Diablo i inne siekanki, karczma 24/7

10.12.2024 01:05
Kwisatz_Haderach
36
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Kwisatz_Haderach
16
GIT GUD or die trying
Image

Rowniez absolutnie bym nie chcial aby uginali sie pod presja ludkow z reddita poe (r/pathofexile2 jest duzo sensowniejszy atm). NIech gry pozostana unikalne, ew. zapozyczajac niektore elementy, dostosowujac je do siebie.

btw. kolejna rzecz ktora mi sie podoba, i jest zaskoczeniem to calkiem spora "rpgowosc" klas postaci. Chodzi mi o osobowosci i komentarze/voiceacting.

Mercenary to glupek, ktoremu aktywuja sie naurony tylko na dzwiek zlota i jest to super zrobione.

Ale Witch to jest absolutny top, topow. Doslownie kazdy komentarz i reakcja to czyste zloto. Postac ocieka wiedzmowatoscia i jest to najbardziej wiedzmowata wiedzma jaka widzialem w grach, ;) To ze jest to nieco przerysowane tylko dodaje uroku.
Wszedzie doom and gloom, kazda postac mega trauma nonstop a nasza wiedzma zachowuje sie jakby byla na wycieczce w disneylandzie i 'best day ever".
Cos pieknego. ;)

"Well, aren't you a beautiful creature?"
przy spawnie bossa wygladajacego jak mokry sen Myiazakiego., albo "This whole operation would be more efficient if they were all dead." (reakcja na niewolnikow z aktu 2). Ewentualnie jak probujesz uzywac skilli w miescie...

..."It's not time to kill them all ... yet".

Kocham wiedzme. ;P


post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2024-12-10 01:06:03
10.12.2024 01:19
Kwisatz_Haderach
37
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Kwisatz_Haderach
16
GIT GUD or die trying

I zeby nie bylo ze tylko same pochwaly.
Mapy w Akcie trzecim zaczynaja sie robic zdecydowanie za duze, backtracking jest koszmarny. Wszedzie tona slepych uliczek, zaulkow itp...

Nie bylo by problemu gdyby bylo po co explorowac, czyli np tak jak w D2 slepe uliczki maja minibossow, rare moby, super skrzynie z lootem, etc...

Mozna dac jakies losowe eventy, pare superunique mobkow na mape spawnujacych sie w paru losowych lokacjach do wyboru (glownie w tych slepych zaulkach ofc), itd...

Tutaj przewaznie tego nie ma i mam nadzieje ze cos z tym zrobia, bo narazie to zdecydowany przerost formy nad trescia i podczas biegania po tych mapach zaczyna sie jednak wkradac nuda i frustracja.

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2024-12-10 01:23:25
10.12.2024 15:49
Kwisatz_Haderach
😱
41
1
odpowiedz
Kwisatz_Haderach
16
GIT GUD or die trying
Image

Absolutely disgusting.

10.12.2024 16:55
Kwisatz_Haderach
42
1
odpowiedz
Kwisatz_Haderach
16
GIT GUD or die trying
Image

Leze i juz nie wstane.

ps. dobra juz nie wrzucam nic. ;) Ostatnie.

19.12.2024 14:09
liberateme_81
60
1
odpowiedz
liberateme_81
63
Pretorianin

Cześć.
Dobrnąłem moim mnichem do cruela, więc mogę coś już powiedzieć.
Po strasznie topornym początku gra się rozkręca wraz ze wzrostem leveli:). Trochę obawiałem się nowych triali, ale okazało się że strach miał tylko wielkie oczy, moje pierwsze 2 punkty zarobiłem jeszcze przed ostatnim paczem, który pomaga melasom, i w sumie udało się z marszu. Trochę gorzej mi poszło na trialu ultimatum, ale i tu po wbiciu 2 leveli wyżej ponad levele potworów poszło już gładko.
Aktualnie jestem w 1 akcie na cruelu i idzie płynnie, może teraz jak mam więcej czasu to dobiję do mapek przed Sylwestrem:).
Gram mnichem pod ice strike i dzwonek i jestem zadowolony z single targeta jak i z czyszczenia mobkow.
Mam wrażenie, że mogło by lecieć więcej kamyków do upgrade quality broni czy armora, kamyków do dziurkowania,nie pogardził bym też większym dropem exaltow:). Mogli by też podnieść tiery dla resow na itemach, bo strasznie rzadko wypada jakiś z fajnym poziomem resow, chest noszę z początku 2 aktu bo ma właśnie dużo resow i jeszcze dwa miejsca na gemy, rewelacja:), ale już trochę ma za mało życia i defensywy i wypadało by go zmienić, no ale nic konkretnego paść nie chce
Na tą chwilę jestem bardzo zadowolony z ogólnego stanu gry, tylko ten początek nową postacią mogli by trochę podrasować. Jak dla mnie to do 30 poziomu w ogóle powinni usunąć koszty respecu co by łatwiej się pobawić różnymi skillami i pasywami.
Mega fajni są bossowie, na prawdę rewelacja, zapadają w pamięć. Już nie mogę się doczekać dodania kolejnych aktów by odkryć ich więcej no i ukończyć fabułę, bo też jest jak na razie, całkiem spoko.
Pozdrawiam serdecznie

post wyedytowany przez liberateme_81 2024-12-19 14:33:26
28.12.2024 17:14
67
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
stg.Olo
100
Pretorianin

22 dni od wyjścia EA i z ręką na sercu powiem - jestem tą grą zmęczony :(
Wiem że nie ma 70 % contentu,skili,broni czy postaci i ich ascendancy ale to jest tak monotonne i tak mało zachęcające do dalszego rozwoju swoich postaci że aż boli :) gram SSF.
2 klasy dociągnąłem do map po wielkich mękach :) nie była to przyjemność tylko żmudna orka golda i rozdawania punktów od nowa,szukania chyba tylko jednego - mega dpsu aby to kuźwa w końcu przejść bo coś by mnie strzeliło :).Ale nie jest to spokojna rozgrywka tylko po prostu orka na ugorze gdzie doskonale zdaję sobie sprawę że wyźej dupy nie podskoczę bo są ograniczenia leveli,dropu czy samego expienia postaci na niższych lokacjach o znalezieniu orba do dziur nie wspomnę.Przykładem jest mój Bloodmage gdzie uśmiechałem się że wreszcie to jest to - akt 1 i 2 bez zgonu wręcz bajka ascendancy 1 i 2 cudo i nastał akt 3 gdzie się okazało że ta postać nic nie znaczy :) Przeskok mobów w ataku a niemoc w moich skilach pokazała pazury że nie dawałem rady zabić grupek mobów atakujących wszystkim co gra ma do zaoferowania nie wspominając o ostatnich 3 bosach aktu 3 a szaman azteków poszatkował moją postać ze 40 razy.Żólte mobki czasami 500% cięższe od samych bossów w kampani,grupki białych władające takimi skillami że można się nakryć nogami a prędkość ich ataku czy tez poruszania się jest ponaddźwiękowa :).
Nie ukrywam że w PoE 1 tworzenie następnej klasy było wręcz przyjemnością i chciało się ją stworzyć bo i itemków juz troszkę było a to tabulka jakaś się trafiła i czuć było progress tej postaci do finałowej walki kampanii.W PoE 2 ponuje pogląd mateczki Rosji wszystko dużo dużo większe ale jak wydmuszka puste w środku a pomysł zrobienia nowej postaci powoduje u mnie odruchy wymiotne na myśl o bieganiu tych kilometrów:)

11.01.2025 12:53
Kwisatz_Haderach
😜
70
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Kwisatz_Haderach
16
GIT GUD or die trying
Wideo

Nie wiedzialem w sumie czy wrzucac. Od komentarza sie powstrzymam, choc o panu o ktorym jest film mozna (zle) mowic godzinami. Nie jest to tez dobre miejsce na zadume o tym ze jeden z najpotezniejszych finansowo (a za pare chwil rowniez politycznie) ludzi na swiecie (i jak to temu swiatu wrozy na przyszlosc) odpierdala cos takiego (a wczesniej w D4 chyba).
Mindfuck lvl 99.

Powiedzmy ze ciekawostka gamingowa haha.

https://www.youtube.com/watch?v=FmEe3eUPWq4

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2025-01-11 13:03:35
06.12.2024 15:13
aope
😍
1
aope
202
Corporate Occult
Image

Karczma narodziła się z miłości do siekanek i rąbanek znanych jako hack and slash. Siekamy w Path of Exile, Diablo, Last Epoch, Grim Dawn i wiele innych, gdzie trup ściele się gęsto a adrenalina buzuje. Poprzednia część: https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=16016034

post wyedytowany przez aope 2024-12-06 15:16:20
06.12.2024 15:15
aope
👍
2
odpowiedz
aope
202
Corporate Occult

Kopiując z poprzedniego wątku w temacie PoE2:

1. 123pawel#7122 - Bezi2598
2. liberateme#5723 - liberateme_81
3. DemoN_M4U#4420 - demon92
4. aope#0706 - aope
5. Amadeo90#3822 - Amadeusz ^^

06.12.2024 16:05
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Unseen
117
Konsul

Urzaell#3737
Aope, a Ty będziesz grał, czy dalej się będziesz dzieciakiem wykręcał? :)

06.12.2024 16:52
Szlugi12
4
odpowiedz
Szlugi12
118
BABYMETAL

Musze sobie login i hasło przypomnieć z PoE 1 xD

06.12.2024 18:55
BloodPrince
5
odpowiedz
BloodPrince
180
Senator

Jeszcze godzina i 5 minut.
Ciekawe czy serwery wybuchną.

06.12.2024 20:07
aope
😍
6
odpowiedz
aope
202
Corporate Occult

Ponoc wybuchly xD

06.12.2024 20:11
BloodPrince
😉
7
odpowiedz
BloodPrince
180
Senator
Image

Serwery są totalnie diablo-like.

post wyedytowany przez BloodPrince 2024-12-06 21:46:07
06.12.2024 20:19
liberateme_81
8
odpowiedz
liberateme_81
63
Pretorianin

Szok i niedowierzanie, że nie działają ;)

06.12.2024 20:32
9
odpowiedz
demon92
197
Senator

Poczekamy :)

06.12.2024 20:33
Kwisatz_Haderach
10
odpowiedz
Kwisatz_Haderach
16
GIT GUD or die trying

Dziwne u mnie dziala.

06.12.2024 20:36
Minas Morgul
11
odpowiedz
4 odpowiedzi
Minas Morgul
251
Szaman koboldów

To jak tam? Śmigać na siłownię, czy próbować już teraz? :)

Mam rpgową ścieżkę wyboru.

06.12.2024 21:31
BloodPrince
📄
12
odpowiedz
2 odpowiedzi
BloodPrince
180
Senator
Image

Kolejki ruszyły.

06.12.2024 22:21
BloodPrince
😉
13
odpowiedz
BloodPrince
180
Senator
Image

No to miłej gry!

06.12.2024 22:25
Minas Morgul
14
odpowiedz
Minas Morgul
251
Szaman koboldów

Jednak opłacało się być na siłowni. Wróciłem, odpaliłem, wywaliło mnie, ale chwilę zdążyłem połazić przed dc. Ruch postaci i animacje oraz castowanie przy ruchu to jest nowa jakość życia.

To jest za je bis te.

post wyedytowany przez Minas Morgul 2024-12-06 22:26:06
06.12.2024 22:34
liberateme_81
15
odpowiedz
liberateme_81
63
Pretorianin

Prawie ubiłem nowego Hillocka ;) ale wywaliło serwery znowu :/
Daję sobie dziś spokój - nie ma sensu, jutro rano pewno będzie już śmigać :)

07.12.2024 10:48
aope
😊
16
odpowiedz
aope
202
Corporate Occult

I jak jest panowie? Bo w sieci zbiorowe szczytowanie ;)

07.12.2024 11:39
17
odpowiedz
zanonimizowany283992
211
Legend

Muszę przyznać że nie spodziewałem się że po przebudzeniu 1/3 wątków na reddicie to będzie "game is too hard" i "I'm not having fun" ale pooglądałem strimerów (ooo paczcie łon ogląda stemeruw!!!!11) i wiem z czego to się wzięło.

Żeby PoE2 nie odbiegało zbyt od jedynki, w early game melee ssie pałę w porównaniu do casterów ;) Różnica jest gigantyczna, Zizaran grając typowym melee z 3 minuty klepał jakąś małpę w lesie z wielkim kafarem (mając zarazem 4L), Ghazzy na hybrydzie caster/summoner zjadł bossa w mniej niż pół minuty.

Bardzo rzuca się w oczy też powolny movement speed, brak quicksilvera i traversal skilli aż kłuje w oczy, tym bardziej w połączeniu z tym że obszary są duże. Absolutnie rozumiem ideę odejścia od tornado shot czyszczącego pół mapy jednym strzałem i biegania z 400% movement speed, ale nie wiem czy takie poruszanie się z tempem żółwia nie będzie upierdliwe na dłuższą metę.

Mam nadzieję że GGG znajdzie dobry balans między "challenging" a "tedious".

07.12.2024 14:37
BloodPrince
18
odpowiedz
BloodPrince
180
Senator
Image
Wideo

No to skoro udało się mi dobrnąć do drugiego aktu to wtrącę swoje dwa grosze.

Może na początku zacznę od samej premiery i stanu serwerów, bo chociaż były 3 godziny poślizgu to, gdy udało się mi już wbić gdzieś koło godziny dwudziestej trzeciej to nie uświadczyłem już żadnych problemów, zero lagów, desynców czy wywalania z gry, także mam nadzieję, że tak już to będzie wyglądać cały czas.
Drugą rzeczą, o której warto wspomnieć jest fakt jak ta gra świetnie brzmi i ślicznie wygląda, a dodatkowo dobrze chodzi, niby sequel, a mam wrażenie, że lepiej działa od poe1.

To jak technikalia mamy za sobą to czas przejść do rozgrywki, a ta mnie zaskoczyła, bo jest jeszcze lepiej, niż się spodziewałem.
Płynne animacje walki, które można przerwać w dowolnej chwili za pomocą uniku lub innego ataku oraz poruszanie się WSAD sprawiają, że ma się poczucie totalnej kontroli nad postacią. Co jest bardzo ważne, ponieważ poe2 jest nieco wolniejsze od swojego poprzednika, ale nie dla samego spowolnienia gry jak to miało miejsce w przypadku innego głośnego arpg, nie, tutaj to wolniejsze tempo pomaga w lepszym czytaniu pola walki, bo nie unikanie transparentnych specjalnych ataków (nawet białych mobów!) może kosztować nas naprawdę sporą porcję puli życia.
Wracając jeszcze na chwilę do walki to ogólnie nasze ataki są mega mięsiste zarówno pod względem dźwiękowym, jak i wizualnym, fizyka na naszej zbroi, która reaguje na nasze akcje to miły dodatek, który jeszcze bardziej pozwala się zanurzyć w siekaniu i rąbaniu.

Skoro o rąbaniu mowa to nie sposób nie wspomnieć o gwieździe poe2 czyli walki z bossami. Gry z tego gatunku przyzwyczaiły nas raczej, że bossowie to duże gąbki na obrażenia z jedną czy dwoma mechanikami (tak, patrzę tu niestety w kierunku Grim Dawn), więc rozumiem, że niektórzy mogą je nazwać soulsowymi, aczkolwiek fakt, że przy każdym takim pojedynku znajduje się punkt odrodzenia nieco pomaga w nauce walki z nimi i tak jak pierwszy mini boss rozłożył mnie na łopatki 3 razy zanim go pokonałem, tak już antagonista pierwszego aktu padł bez żadnego dzwonu z mojej strony. Bardziej bezpieczne granie, patrzenie na animacje wroga i naprawdę nie jest wcale, aż tak trudno, za to na pewno epicko, bo nie spodziewałem się, pamiętając swoje doświadczenia z pierwszej części, aby walki z bossami dawały mi tyle frajdy.
https://www.youtube.com/watch?v=alhmnpcVCu4&ab_channel=HuanayaGamers

Może jeszcze słowo o fabule. O ile same lokacje są bardzo różnorodne i momentami naprawdę mroczne oraz przygnębiające to historia póki co jest bardzo standardowa dla tego gatunku, czyli daje nam powody, żeby iść w różne miejsca. Jednak uważam, że lore gry nie jest, aż tak bardzo ukryte i tajemnicze jak w pierwszej części, jeśli coś nas interesuje to możemy zapytać o to NPC, który bez większych zagadek opowie nam o danym temacie. Jednak mimo to jestem ciekawy jak się dalej potoczy dalsza historia, dlaczego to się wszystko dzieje i na pewno będzie mi bardzo smutno, gdy się tego niestety nie dowiem, aż do premiery :p

Mógłbym jeszcze pisać o zmianach w gemach, że już nie potrzebujemy socketów w przedmiotach, czy zmianach w craftingu, gdzie teraz exalty lecą na porządku dziennym czy małych szczegółach wpływających na jakość grania jak na przykład to, że każda lokacja informuje nas o bossie lub małym skarbie, który można na niej znaleźć, ale uważam, że już i tak się za bardzo rozpisałem, a zew rąbania mnie wzywa.
Jeśli ktoś jeszcze się zastanawia czy warto grać w poe2 już teraz- odpowiem po prostu, że TAK!

post wyedytowany przez BloodPrince 2024-12-07 14:40:26
07.12.2024 15:34
19
odpowiedz
Unseen
117
Konsul

Słowem wstępu. Wcześniej niewiele czytałem o PoE2 i może zaliczyłem parę minut filmów z gameplaya. Stąd też, są to takie świeże wrażenia gościa oderwanego ledow co od jedynki, który nie ma pojęcia co go zaraz spotka.

Powoli kończę 1 akt. Bardzo przypomina ten z jedynki. Wrażenie trochę jakby to był jego remake/reskin? Jest dużo analogii. Układ poziomów, struktura zadań itd. Wszystko niby takie podobne, a jednak inne. Ogólne wrażenie pozytywne - gracz poe od razu poczuje się tu swojsko. Taka trochę nowa liga. I ten mini-boss na starcie przy bramie miasta.. no deja-vu ..jak już przy nim jestem, to od razu mi unikatowa zbroje wyrzucił.. stąd też może późniejsze wrażenie, że jest nieco za łatwo..

W końcu podoba mi się PoE od strony graficznej. Nie jest to rewolucja, a ewolucja. Lepsze modele, animacje, kolorystyka i mroczniejszy i klimat. Taki trochę w darsoulsowym stylu. A co najważniejsze w końcu grafika poziomów wygląd dobrze od strony artystycznej. Ma się wrażenie eksploracji kawałka jakiegoś świata, a nie układu „kwadratowych” poziomów. Piszę oczywiście w kontekście kampani, ale ten styl artystyczny powinien rzutować też na mapki w endgame. Swoją drogą nie mam 100% pewności, czy ten system mapek zostaje.. mam nadzieje, że Labirynt w jakiejś formie zostanie.. :)

Efekty dźwiękowe i muzyka świetna. Trochę mi to przypomina Diablo 1 i 2. Wszystko tu pasuje i tworzy klimat. Przydało by się więcej ambientowych elementów, ale oceniam tylko po a1.

Walka.. mega przyjemna. Daje dużo satysfakcji na moim obecnym, niskim etapie gry i przypomina mi Diablo 2. Chodzi mi głównie o tempo gry. Domyślam się, że niestety, później ,to będzie jak w PoE1. Przyjemność z siekania mobków jest w moej opini na podobnym poziomie, co w D3 czy D4 – czyli bardzo dobra. Do tego mobki maja świetnie animowane ataki i śmierć. WSAD to całkowity gejmczendzer. Swoją drogą, to przy tradycyjnym modelu sterowani walka z bosami może być bardzo cięzka. Powiedzmy to głosno, nie ma już tego drewna z PoE1.

Rozwój postaci i system gemów jak na moje oko, to niewiele się zmienił. Jest wygodniejszy, bardziej intuicyjny – ogólnie lepszy. Takie rozwinięcie do wersji 3.0 powiedzmy Autorzy podeszli tylko do tego z innej strony. Podobnie z drzewkiem postaci. Obecnie chyba brakuje balansu. Gram łucznikiem w oparciu o build z czapy i łuk z patyka. Czyli, wybrałem sobie skille, którymi się mi dobrze gra, a w drzewku wyszukałem nody pod dmg skilla. Jest za łatwo.. niewiem, może poison jest zbugowany albo pozionm trudnosci jest taki, by zachecić nowych graczy, ale to EA.. no nie wiem..

Dla jasności. Tak mi się podoba, że aż się boję. :) Na chwilę obecną chęć do gry psuje potężny lag, więc póki co daje sobie spokój. I mam wrażenie, że do tej gry dobra mysz i klawiatura, to będzie podstawa sukcesu w endgejmie. W G604 już mam wszystkie przyciski zajęte i chyba stary keypad Tartarus V2 z szafy wyciągne.

08.12.2024 12:11
BloodPrince
20
odpowiedz
BloodPrince
180
Senator

Pozwoliłem sobie uprzedzić nieco zabieganego aope i stworzyłem gildię, ale niestety nie idzie zaprosić przez nazwę użytkownika, jedynie przez nazwę postaci, więc osoby zainteresowane dołączeniem proszę pisać do BloodyGladLad, będę dzisiaj maniaczył cały dzień lub zostawiacie nazwy swoich postaci w odpowiedziach.

post wyedytowany przez BloodPrince 2024-12-08 12:12:13
08.12.2024 12:13
Kwisatz_Haderach
21
odpowiedz
1 odpowiedź
Kwisatz_Haderach
16
GIT GUD or die trying
Image

Przepraszam bardzo! Ale dlaczego ta swinia ma kly?
Bo to jest guziec, taka swinia z Paczofeksajl.

;)

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2024-12-08 12:17:55
08.12.2024 15:12
zielele
22
odpowiedz
zielele
153
Legend
Image

dzień dobry,

zacząłem grać w Path of Exile 2, to moje pierwsze spotkanie z PoE ogólnie.

świetna gra i niesamowite, że to dopiero EA, bo poziom dopracowania jest kosmiczny. na razie idzie całkiem gładko, zwłaszcza jak czytam ludzi na czacie. nie rozumiem tylko jednej rzeczy, przynajmniej do tej pory jednej...

o co chodzi z alokacja pasywek, a szczególnie z tymi dwojkami przy setach broni. czy ja mam jakieś niezuzyte punkty?

post wyedytowany przez zielele 2024-12-08 15:14:00
08.12.2024 19:50
👍
23
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1406032
3
Chorąży
Image

I ja zacząłem dziś przygodę z PoE 2. Od PoE 1 się bardzo szybko odbiłem ale wydaje mi się, że tutaj może być inaczej. Zamierzam sam wszystko odkrywać i grać jak mi się podoba, nie będę oglądał żadnych poradników czy kopiował cudzych buildów, wydaje mi się, że co najmniej połowa funu będzie właśnie z uczenia się gry samemu.

post wyedytowany przez zanonimizowany1406032 2024-12-08 19:51:03
08.12.2024 23:40
Kwisatz_Haderach
24
odpowiedz
Kwisatz_Haderach
16
GIT GUD or die trying
Image

Ja juz wlasciwie wygralem PoE 2. bzzzt bzzzt

08.12.2024 23:51
abesnai
25
odpowiedz
2 odpowiedzi
abesnai
97
Kociarz

Jak sądzicie, warto rozpocząć na nowo swoją przygodę z pierwszą częścią, czy lepiej poczekać na drugą? Lata temu odbiłem się od niej przez wielkość, poziom skomplikowania i dość wysoki próg wejścia. Nie lubię brnąć przez poradniki, różne wskazówki dotyczące buildów i kombinować. Cierpliwość nie jest moją zaletą. Jednak coś mnie znowu kusi a z drugiej strony obawiam się irytacji i straconego czasu. Dodam, że z małymi wyjątkami miałem do czynienia z większością h'n's jaki były kiedykolwiek wydane.

post wyedytowany przez abesnai 2024-12-09 00:05:53
09.12.2024 00:12
Kwisatz_Haderach
26
odpowiedz
1 odpowiedź
Kwisatz_Haderach
16
GIT GUD or die trying

Te trzy pierwsze akty to jest ciagly list milosny do Diablo 2. Ilosc podobienstw, nawiazan, smaczkow jest zaskakujaco duza.

Setting aktow

spoiler start

czyli europejskie ponure rowniny i deszcz, potem pustynia i dzungla z Inkami/Aztekami,

spoiler stop

imiona npcow, rozmieszczenie i typy mobkow, "Deckard Cain at home", studnia odnawiajaca hp/mane, itd....

Love letter wlasciwie. Co nieco bym pozmienial, drop itemkow i currency jednak moglby byc TROCHE lepszy, ale jak narazie to co widzialem ma kolosalny potencjal i powodowalo u mnie staly nostalgia-boner.

Co tu duzo pisac... Akt 1 masz cmentarz z dwoma lokacjami pobocznymi (mauzolea - idento jak w D2)... Boss? Draven. Czyli (Bloo)d Raven (Krwawa Orlica w plce).
No chyba ze ktos tam jest wielkim fanem League Of Legends. ;)

Nawet "fetysze" (mobki z dmuchawkami oraz ziejacy ogniem szefowie) sa w dzungli. ;)

Czuje sie jakbym znow mial 15 lat. ;) ;P

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2024-12-09 00:21:25
09.12.2024 00:48
Kwisatz_Haderach
27
odpowiedz
Kwisatz_Haderach
16
GIT GUD or die trying
Image

I cyk, nastepne nawiazanie. Doslownie sie o to czlowiek potyka. ;)

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2024-12-09 00:51:07
09.12.2024 01:06
BloodPrince
28
odpowiedz
1 odpowiedź
BloodPrince
180
Senator
Image
Wideo

O ile zgodzę się, że pierwszy akt ma kilka ukłonów w stronę serii Diablo, to mimo wszystko uważam, że więcej było podobieństw do pierwszej części poe, tyle że wszystko było jeszcze bardziej podlane lovecraftowym sosem. Chyba nie muszę przypominać jak później skończył antagonista pierwszego aktu? ;)

Co do pozostałych rozdziałów historii? Nie licząc podobnych krajobrazów to niewiele już jest wspólnego z D2, za to jest tona ekspozycji lore Path of Exile, która wcześniej była wyłącznie opowiadana nam za pomocą NPC.
Jest to prawdziwa gratka dla fanów świata Wraeclast, móc wreszcie zobaczyć te wszystkie rzeczy, ale myślę, że i nowicjusze się tu odnajdą, a może nawet i zakochają, bo ciężko znaleźć równie unikatowe uniwersum w arpg.

Ciężko coś mówić o fabule, żeby jej nie zaspoilerować, więc jedynie zdradzę, że we wczesnym dostępie kończy się ona w momencie, gdy zaczynała się robić naprawdę niezwykle ciekawa, jeśli ten sam poziom szaleństwa zostanie zachowany w aktach 4-6 to nawet osoby grające tylko dla historii powinny być usatysfakcjonowane, a jak nie to zostaną im świetnie zaprojektowani bossowie!

Bossowie, którzy tak mi momentami dawali we znaki na moim wojowniku, że w trzecim akcie postanowiłem zmienić postać na najemnika.
Pewnie kwestia złego buildu, ale ogólnie im dłużej grałem tym mniej mi leżały umiejętności wojownika. Chociaż mięsiste i ładnie animowane to też i powolne, przez co ciężko było się mi odnaleźć w niektórych pojedynkach z szybkimi przeciwnikami, więc gdy chwyciłem za kuszę... wiedziałem, że będę maniaczł, w końcu czekałem na tę grę od 5 lat ( https://www.youtube.com/watch?v=9OosC1E8TVM&t=60s&ab_channel=PathofExile ), ale mimo to nie spodziewałem się, że aż tak :p
Nie potrafiłem oderwać się od ekranu, tak jakby wszystkie zmiany w poruszaniu czy walce były tworzone z myślą o nowej klasie, gra się najemnikiem po prostu fenomenalnie i już nie mogę się doczekać przetestowania nim end game.

Na zakończenie warto zwrócić uwagę na design ekwipunku, który nam wypada z mobków. Jest na tyle solidny, że jeszcze nie odczułem potrzeby, aby sięgnąć po swoje mtx-y.

09.12.2024 16:18
29
odpowiedz
stg.Olo
100
Pretorianin

I ja i ja :) SSF
-Pierwsza postać to klasyk melas i jakoś mi nie podpasował chociaż na bank wrócę ledwo 5 lvl.
-Druga poszła sorcerka pod sparka i ta bez problemów polazła na 2 akt.
-Trzecia to rangerka pod poison i ostatni boss 1 aktu weryfikuje mi skilla uników :) zostaje mi około 1 cm i już ni mam lifa we flaszce.
-Obecnie próbuję pobawić się witchem pod cokolwiek :) pół minion - pół czary
Jako że grałem na PoE1 także rutless ligę to kuźwa tutaj mnie to lekko przerosło ale to chyba dobrze bo moja żona powiedziała że nareszcie nie skończę połe po tygodniu :).
Jako że to taka większa beta i w sumie nigdzie mi się nie spieszy to kombinować będę z każdą klasą ale jest zajawka niezła.
Co do trudności rozgrywki,dropu itp to tylko pokazuje jak lekko wielu traktuje tego typu grę a hasło "Rambo 1000" tu nie istnieje chociaż wiem że za chwilę wyskoczy jakiś top-power build.
Co do minusów na chwilę obecną w moim odczuciu:) ale to wszystko pewnie ulegnie zmianie:
- za mało ciut mobków na tak wielkie lokacje (bieganie na pusto) zwłaszcza komnaty ostatniej lokacji 1 aktu.
- drop currency aby kombinować z itemami bo teraz już ich nie rolujemy a tworzymy i jak nie wyjdzie to next .
- skoro akt 1 kończymy na 16 lvl mobków to w sklepie też by mogły być itemy 16 a nie 10 lvl.
- skrzynki mało i puste
Reszta jak najbardziej jest cudowna może za dużo warpowania z questami ale to już czepialstwo :)

09.12.2024 16:20
Kwisatz_Haderach
30
odpowiedz
Kwisatz_Haderach
16
GIT GUD or die trying

Co do ilosci dropu, currency, skrzynek to chyba juz poszedl stealth buff.

https://old.reddit.com/r/PathOfExile2/comments/1ha79gs/did_drops_just_get_increased/

Jedna z rzeczy, ktore dla mnie sa/byly dziwne to wlasnie drop rates tak niskie i dziwne, ze na wrecz na granicy myslenia ze sa zabugowane.

BTW. Magic Find mocno pomaga. Doslownie nawet 10% daje ZAUWAZALNA roznice.

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2024-12-09 16:33:31
09.12.2024 20:10
Sir klesk
31
odpowiedz
Sir klesk
260
...ślady jak sanek płoza

Via Tenor

Uszanowanko.

Zrobil moze ktos z Was czarodziejke pod magie czasu? Udalo mi sie ukonczyc II akt ale nadal nie zabralem sie za Trial of Ascendancy. Radze sobie poki co calkiem niezle i nie chcialbym nagle jakos schrzanic builda albo wyslawiajac sie precyzyjniej, nie chcialbym zmarnowac jego domniemanego potencjalu :P.
Zaczynalem chyba jak wiekszosc od blyskawic, pozniej testowalem ogien ale kompletnie nie spodobaly mi sie dostepne zaklecia. Nagle trafilem staff dajacy +3 do wszystkich zaklec lodu wiec poszedlem w strone tego zywiolu. Poki co bardzo podoba mi sie moja rotacja skilli, obrazenia i ilosc crowd controlu.
Przed rozpoczeciem przygody bezdyskusyjnie twierdzilem, ze bede gral Chronomancerka poniewaz alternatywa (sorc pod magie zywiolow) wydawala mi sie zbyt generyczna. No i teraz mam dylemat poniewaz na scene wchodzi pragmatyczne myslenie i tak na pierwszy rzut oka to mam wrazenie, ze wlasnie elemental magic bedzie ta duuuzo mocniejsza droga. Oczywiscie moge sie mylic ale zastanawiam sie teraz jakie narzedzia na Chrono moglyby nadrobic ten caly boost do elemental damage z drugiej podklasy? Przezywalnosc, time freezy itd. brzmia super ale w sumie to po co cofac czy zatrzymywac czas skoro alternatywa jest natychmiastowe zamrozenie i wykruszenie wrogow? Nie chce utknac z postacia, ktora ma od groma utility kosztem brakow w zadawanych obrazeniach.

Dobrze kombinuje czy popadam w overthinking?

post wyedytowany przez Sir klesk 2024-12-09 20:37:45
09.12.2024 21:41
32
odpowiedz
zanonimizowany1406032
3
Chorąży

Cóż, szybko doszedłem do ściany :) w I akcie zatrzymałem się na końcowym bossie tej mapy w drzewach, gdzie czyścimy ołtarze. W drugiej fazie zmiata mnie to monstrum... najpierw jakiś znaczek dostaję nad głową, potem mnie gałęzie łapią i w sumie jest po wszystkim. Ale i tak gra się fajnie, trudne jak cholera ale fajne.

09.12.2024 21:43
Kwisatz_Haderach
33
odpowiedz
Kwisatz_Haderach
16
GIT GUD or die trying
Image

Jakas chu...wa ta gra.

Widze ze Klesk tez jest. CZE! ;P

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2024-12-09 21:43:30
09.12.2024 21:59
Sir klesk
34
odpowiedz
Sir klesk
260
...ślady jak sanek płoza

Kwisatz --> CZE :D obecny, nieprzygotowany! (ale pracuje nad tym)

Pierwsze wrazenia tak na szybko - rewelacja. Nie spodziewalem sie, ze wszystko bedzie az tak solidnie zrealizowane. Responsywnosc sterowania, cancelowanie animacji, waga kazdego klikniecia - te elementy sprawiaja, ze gra angazuje mnie bez porownania bardziej niz takie Diablo 3 (w czworke nawet nie zagralem chociaz troche kusilo w okolicach premiery). To wolniejsze tempo rozgrywki idealnie mi pasuje. :)

Cheyenne --> Tez mnie troche przeoral ten stwor. Nadal nie wiem czy da sie jakos uniknac tych jego unieruchamiajacych korzeni - ja jak tylko zobaczylem ikone nad glowa to odbiegalem do najbardziej skrajnego miejsca na arenie tak zeby stun minal zanim boss sie do mnie doczlapie.

09.12.2024 22:31
Minas Morgul
35
odpowiedz
Minas Morgul
251
Szaman koboldów

Jak tu się swojsko nagle zrobiło:)

Gram i jestem oczarowany. To najlepszy H&S, w jaki grałem i kropka. Gram tak jak Sir Klesk, czyli kombinuję samemu. Na pierwszy ogień poszła czarka na ogień, która 5 leveli później stała się czarką na błyskawice, która 5 leveli później stała się czarką na lód.

Pierwszy raz robię też własny build, bez kopiowania go z neta (i upewniania się u aope, w jakiej kolejności wydać punkty, żeby ubić uber eldera).

I jest fajnie, buildmaking jest zabawą i mini grą samą w sobie. Są jakieś ciekawe kluczowe nóżki, którymi powinienem się zainteresować?

A gram na razie pod itemy/crafty/gamble, które akurat wylosowałem. Potrafię zrobić kompletny reroll, gdy wypadnie mi coś mocnego. Na razie sobie chwalę.

Swoją drogą, cały zeszły rok spędziłem na grach soulsoppdobnych, więc teraz padanie kilkanaście razy na bossach nie robi na mnie wrażenia. Może nawet trochę mi to pomogło, bo tam, gdzie build nie domaga, to próbuję ogarnąć rollami i jest okej. Swoją drogą, jak na h&s, te animacje wrogów są niesamowicie precyzyjne i fajne. Owszem, zdarzają się jakieś strzały zza ekranu itp. ale ogólny stan PoE2 na EA to jest jakieś arcydzieło. Nie mogę się doczekać, aż zobaczę szlify jakich to nabierze w nadchodzących miesiącach.

Swoją drogą wiem, że pojawia się sporo feedbacków i marudzenia. Wierząc, że GGG upora się z niektórymi rzeczami, mam nadzieję, że nie pójdą w zupełną konwergencję i obydwie gry będą unikalne. Poe1 i Poe2 są tak różne od siebie, że to jest mega dobry material na rotowanie giet pomiędzy sezonami. Fajnie się będą uzupełniać.

post wyedytowany przez Minas Morgul 2024-12-09 22:34:56
10.12.2024 09:26
Minas Morgul
38
odpowiedz
Minas Morgul
251
Szaman koboldów

A tymczasem dostaniemy mocny zestaw fixów najbardziej palących problemów. Przekopałem się przez to i wygląda to dobrze. Cieszę się, że podeszli do kwestii dropu w sposób spokojny i bez przekręcania wajchy o 180*. Natomiast będzie łatwiej znaleźć coś fajnego, a to przy okazji może przyjemnie wpłynąć na moc postaci. A szczególnie takie rzeczy, jak grmcutter prismy i zwiększony drop orbów pod crafting.

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3611705

post wyedytowany przez Minas Morgul 2024-12-10 09:30:57
10.12.2024 13:36
BloodPrince
😜
39
odpowiedz
BloodPrince
180
Senator

https://www.reddit.com/r/pathofexile/comments/1harrpo/looking_the_yunger_me_spend_a_exalted_orb_on_a/

Mam teraz trochę podobnie, gdy strasznie głoduję na exalty, a mam kilka naprawdę dobrze zapowiadających się niebieskich przedmiotów, które czekają na regala i kilka slamów exaltami... ale podczas gry ciągle miałem w głowie słowa Jonathana, który mówił, że to będzie ich porażka, jeśli gracze na niższych poziomach będą bali się używać wyższej waluty na niższych poziomach.
Ale nie przejmuję się, chociaż jestem na trade to bardziej gram póki co jakby to było ssf.

10.12.2024 15:18
Kwisatz_Haderach
40
odpowiedz
Kwisatz_Haderach
16
GIT GUD or die trying

Zajebiste zmiany.

Nie wiem czy widzialem tak szybka a przy tym dosc kompleksowa i sensowna reakcje na feedback.

Gemcutter's Prism drop rates increased by 500%
Gemcutter's Prisms now increase quality on gems by 5% instead of 1%

grubo. ;P

10.12.2024 18:01
Bezi2598
43
odpowiedz
4 odpowiedzi
Bezi2598
151
Legend

Witam, nie pisałem, bo grałem non stop ;)

Bez wątpienia najlepsza gra w jaką kiedykolwiek grałem. Tyle. Wracam grać :D

Jestem mocno zaskoczony opiniami o grze na /pathofexile reddit. Mam nadzieję, że GGG nie będzie się nimi zbyt mocno sugerować, bo jest tam dużo idiotycznych pomysłów które popsułyby grę.

11.12.2024 08:14
Szlugi12
44
odpowiedz
Szlugi12
118
BABYMETAL

Na Maxrollu już są dostępne wstępne buildy pod Leveling Guide jak ktoś potrzebuje, u mnie dopiero akt 2 się zaczyna
(niestety z braku czasu przerwa w grze była), wojownik lvl 18.

post wyedytowany przez Szlugi12 2024-12-11 08:14:38
11.12.2024 19:43
kali93
45
odpowiedz
kali93
194
Isildur

Dobry wieczór. Zacząłem swoją przygodę z PoE 2 na Xie. Nie jestem jakimś znawcą gatunku. W D3 bawiłem się wybornie, teraz w PoE bawię się również wybornie. W jakiś kilku zdaniach opisz mi ktoś jak wygląda meta w PoE?

12.12.2024 00:45
BloodPrince
📄
46
odpowiedz
1 odpowiedź
BloodPrince
180
Senator
Wideo

https://www.youtube.com/watch?v=zmk3-3pC94k&ab_channel=Kripparrian

Mini poradniczek jak utrzymać się z mapkami na wysokich tierach, całkiem pomocne!

12.12.2024 19:24
Bezi2598
👎
47
odpowiedz
6 odpowiedzi
Bezi2598
151
Legend

Pierwsza rzecz jaka mi się nie podoba. Zmiany w balansie w trakcie ligi. W Path of Exile 1 robili duże zmiany w balansie tylko przy wypuszczaniu nowej ligi. W PoE2 od poniedziałku mamy dzień w dzień nerfy. Zalogowałem się dzisiaj i moja postać właściwie jest bezużyteczna. Jestem w końcówce 3 aktu na cruel i na ten moment jedyna sensowna opcja to zacząć od nowa. Przy czym też nie wiem czy za tydzień nie wyląduje w tej samej sytuacji, bo skąd mam wiedzieć co będą zmieniać? Duży minus, jeżeli tak ma to wyglądać przez cały EA to ja chyba podziękuje.

Nie mam golda więc nie mogę zrobić respeca. Mam trochę currency, ale to mi nie pomaga, bo w grze nie ma Orb of Regret.

Moim zdaniem powinni się trzymać tego co było w PoE1 i robić zmiany w balansie tylko przy resetach lig.

14.12.2024 13:51
48
odpowiedz
1 odpowiedź
stg.Olo
100
Pretorianin

Tak troszkę popłaczę:)
Bieda która aż piszczy w trybie casualowego gracza po pracy :( myślę ze za bardzo drastycznie podeszli do tematu spowolnienia rozgrywki kosztem zredukowania do maksimum wszelkiej przyjemności z samego początku gry.To stopniowanie siły i rozwoju postaci powinno się jednak bardziej odczuwać aniżeli obecny stan gry gdzie trafię ścianę którą może przejdę za xxx podejściem.
Różne klasy i zero balansu w tym co mogą te postacie pokazać.Ograniczenia levelowe co do wykorzystania skili są do przyjęcia ale niech to będzie realnie do wykorzystania farmiąc lokację 2-3 levele niżej a tu ani exp nie idzie a znalezienie czegokolwiek by ulepszyć postać jest praktycznie zerowe.
Wczoraj przebiegłem dla testu 10 razy lokację "drednota" w 2 akcie gdzie wypadły mi 2 (dwa) żółte przedmioty:) i tyle.Brak dropu currency skutecznie pozbawia mnie szansy na ulepszenie przedmiotów.Pewnie dalej będzie lepiej ale kuźwa dalej to trzeba mieć szansę przejść :)
Ponadto czepnę się laba na ascendancy :) nigdy nie lubiłem sanctum a Izaro biegałem bardzo dużo tu jestem zmuszony tą mechanikę robić.
Mam 6 postaci którymi biegam powolutku i dociągam do końca aktu i potem next akt tymi klasami (end game pewnie około stycznia ) :)
Na chwile obecną brakuje mi takiego ciut szybszego progresu i dropu a farmienie po parę godzin tej samej lokacji zaczyna być męczące.

14.12.2024 18:52
Kwisatz_Haderach
49
odpowiedz
1 odpowiedź
Kwisatz_Haderach
16
GIT GUD or die trying

Via Tenor

Troche glupio sie przyznac ale u mnie tez oklaplo wszystko.
Nawet mi sie nie chce dociagnac drugiej postaci do mapek.

W sumie nawet nie wiem dlaczego ale po pierwszym zachlysnieciu sie miksem z soulslike, nowymi rzeczami, sliczna grafika i designem... gra mnie nie relaksuje, a ilosc klod ktore non stop rzuca pod nogi jest zatrwazajaca.
Nie mam z tym problemu w soulslike 3D bo tam mam i exploracje, i lepiej przedstawiona fabule, i swiat nie skladajacy sie ze stanowczo za duzych kwadratow. ;)

Przypomnialem sobie co w gatunku dawalo mi podobne uczucie.. i byl to mod do Diablo 1 o nazwie The Hell. Tak overtuned i zmuszajacy do grindu i tak naladowany roznymi pierdolami ze miale chyba cztery podejscia i nigdy nie doszedlem dalej niz 8 poziom w dol pod miastem.

Mod zrobiony przez modera dla siebie, nie dla ludzi. Wydaje mi sie ze podobny problem ma Jonathan z GGG. I mowie to jako absolutny przeciwnik zoom-zoom z PoE1. Tylko ze tutaj jest "constant struggle" i wajcha przechylona w druga strone na maxa.

Doslownie ta gra "za bardzo sie stara" dokopac mi na kazdym mozliwym poziomie designu. PRZY TYM ABSOLUTNIE NIE BEDAC "FAIR" CO JEST REGULA W SOULSLIKE, bo ilosc bullshitu jaki wypluwa z siebie gra vs. ilosc bullshitu jaka wypluwa z siebie player to tam mniej wiecej 10:1.

W obecnej formie PoE2 meczy, zas caly ten mariaz gatunkowy wydaje sie byc nie do konca przemyslany i szyty na sile. I mowi to milosnik soulslike.
Jednorazowe przejscie kampanii bylo super. Prawie jak pierwsze przejscie Diabolo 2. 3 dodatkowe akty pewnie bede jeszcze lepsze.
Ale drugi raz mi sie nie chce. Nawet totalnie odmienna gameplayowo klasa.
Nie wiem, moze taki byl cel i zalozenia.

EDIT:
Po glebszym zastanowieniu sie to chyba najwiekszym winowajca sa lokacje. Sa za duze i za nudne. Jedna mapka w takim Grim Dawn ma wiecej ukrytych rzeczy, ciekawych "nook and crannies", dziwnych przejsc i pochowanych minibossow czy roznych takich niz caly akt tutaj.
Sa sliczne i klimatyczne ale nudne w opor. To samo TQ. Albo Torchlight 2. NAwet D2LoD ma lepsze.
Moze je czyms wypelnia ale jak to ma tak wygladac to nie widze tu swietlanej przyszlosci.
W porownaniu do PoE1 to jest tutaj kolosalny wrecz regres we wszystkim oprocz powierzchni w kilometrach kwadratowych.

W endgame nie lepiej bo nawet nie kazda mapa ma swojego bossa (wtf?).

Ja chyba juz moja przygode skonczylem i czekam na rozwoj i w jaka strone pojda.

Tryb czekania na dodatek do Grim Dawn activated.

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2024-12-14 19:02:40
14.12.2024 20:50
50
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany283992
211
Legend
Image
Wideo

No w PoE2 mam przegrane całe 0 minut ale mocno śledzę co się dzieje i moje obawy (dokładnie o tym jęczałem z rok temu jak były pierwsze previewy) zdają się potwierdzać.

W PoE1 bardzo męczy mnie kampania i granie "wybrakowaną" postacią (zazwyczaj wszystko zaczyna "się zazębiać" koło 65-80 levelu w zależności od tego jak skomplikowany mam build i wtedy zaczynam mieć prawdziwy fun) - tutaj wygląda na to że postaci nie dość że są po prostu powolne (bo nie ma quicksilver + silver flask), nie ma tej swobody movementu - i rozumiem że teleportowanie się flame dashem z prawie zerowym cooldownem i 500% movement speed to było przegięcie, ale to nie znaczy że trzeba było udupić wszystko jak leci i praktycznie ograniczyć gracza do movement speeda na butach.

Do tego kampania jest długaśna, dość trudna a layouty które widziałem przypominają bardzo The Vaal City z aktu VII (tylko że tym razem nie znamy recepty jak znaleźć przejście). Już też o tym wspominałem, ale jeżeli na każdej postaci będę musiał odbywać pielgrzymkę żeby zarąbać pierdylion opcjonalnych bossów to starczy mi cierpliwość na jedną postać per sezon - o ile. Odpaliłem niedawno stream Ziza akurat jak grała jego żona i jak zobaczyłem ten layout to moja pierwsza myśl była oczywista - nie ma szans żebym zdzierżył takie labirynty (screen) na dłuższą metę.

Najbardziej martwi mnie że Kripp który praktycznie gra tylko w ruthless (i to tak masochistycznie jak się tylko da) jęczał na to jak trudne i nieprzyjazne jest PoE2, no kurde jeżeli dla niego (a on uwielbia się biczować) jest zbyt upierdliwie to ja na bank się odbiję.

Pocieszające jest to że gra jest jeszcze na bardzo wczesnym stadium, ale boję się że dwójka nie będzie dla mnie. A nie ma co się oszukiwać, po premierze dwójeczki PoE1 pewnie przejdzie w life support z jakimiś małymi ligami w stylu D4, a ten endgame który mamy teraz to pewnie już ostatnia iteracja.

TL;DR nie grałem ale nie do końca mi się podoba to co przeczytałem/obejrzałem o grze. Boję się czy będziemy kompatybilni.

edit: tutaj sapanie krippa https://www.youtube.com/watch?v=MRCtVMjvXRY

post wyedytowany przez zanonimizowany283992 2024-12-14 20:57:28
16.12.2024 15:34
Sir klesk
51
odpowiedz
Sir klesk
260
...ślady jak sanek płoza

Maly update o mojej przygodzie z PoE2 i garstka wrazen. :)
Jestem doslownie przy samym koncu aktu 3 na poziomie Cruel (zostalo mi przebic sie do ostatniego bossa) i tak mniej wiecej od Zatopionego Miasta zaczalem odczuwac schody. :p
Czarodziejka, Poziom 66. Gram pod frost, troche na przekor i troche z lenistwa nadal pod znerfiony Cast on Freeze, ktory w ramach dodatkowego dpsa i do czyszczenia grupek trash mobow nadal sprawdza sie imho dobrze. :)
Na bossach postac radzi sobie jeszcze sprawniej i bez wiekszych problemow zabijam ich w 2-3min. Wiem, ze inni wykrecaja wieksze liczby ale i tak jestem zadowolony.
Postanowilem nie zmieniac builda dopoki nie trafie na sciane - teraz okazuje sie, ze ta sciana nie jest za niski dps, a bardziej slaba wytrzymalosc i przezywalnosc. :D Jest ok dopoki systematycznie czyszcze mapy z przeciwnikow. Za to jak umre i probuje na szybko dobiec do miejsca swojej wywrotki to zazwyczaj padam kolejne 5 razy zanim mi sie uda.
Moim zdaniem albo przeciwnicy powinni zadawac mniej obrazen albo poruszac sie wolniej. Tutaj nie do konca zgodze sie z tym, ze rozgrywka jest „powolna” jak to koledzy wyzej opisali. Moze nie jest to tempo z jakim farmilo sie Sorc pod blyskawice i teleport w D2 (sorry ale nie wiem co to zoom zoom z PoE, ale obstawiam ze wlasnie cos w tym stylu) ale w zyciu nie nazwalbym PoE2 powolna gra. Moze to kwestia buildu ale musze sie sporo naklikac zeby byc skutecznym + non stop wypatrywac zagrozen. Za to podpisuje sie pod tym, ze skoro nasi bohaterowie nie maja zabardzo narzedzi do tego zeby przyspieszyc to przeciwnicy tez nie powinni biegac jakby byli naspeedowani.

[edit]
btw jakos krotko po 20lvl wypadl mi taki oto helm i nadal go nosze. Ten pasywny heal jest poki co zbyt mocny zeby z niego zrezygnowac. :o
https://pathofexile2.wiki.fextralife.com/The+Devouring+Diadem+Wicker+Tiara

post wyedytowany przez Sir klesk 2024-12-16 15:50:05
16.12.2024 17:34
kali93
52
odpowiedz
1 odpowiedź
kali93
194
Isildur

Ja jestem na final bossie pierwszego aktu i daje mi strasznie w kość. Kompletnie nie mam pomysłu na ostatnią fazę. Gram witchką obecnie...

17.12.2024 08:29
Szlugi12
53
odpowiedz
2 odpowiedzi
Szlugi12
118
BABYMETAL

Ja dobiłem Wojownikiem po swojemu gdzieś do 35 lvl'a i przeżywalność miałem praktycznie zerową i obrażeń jakiś dużych nie zadawałem xD (to nawiązanie do tego że niech każdy gra jak chce i ładuje punkty w co chce - no tak niestety daleko się raczej nie zajedzie) i wyposażenie za bardzo nie pomaga. Postać poszła do kosza bo koszty respecu są za duże i teraz nowa postać Warrior lvl 20 prowadzę zgodnie z leveling guide z maxrolla i na razie jest dobrze, zupełnie inaczej leciałem w drzewku niż sugerowane, leciałem chyba za bardzo w zadawanie obrażeń a obronę olewałem i ostatecznie nie było tego i tego, a teraz naprawdę przyjemnie się czyści, do tego sprzęt został z poprzedniej postaci to coś się wykorzystało i na razie idzie jak w masełko.

17.12.2024 14:34
BloodPrince
54
odpowiedz
1 odpowiedź
BloodPrince
180
Senator
Image

Ponieważ udało się mi przebić barierę pierwszych 100 godzin, postanowiłem podzielić się moimi, wciąż wczesnymi, wrażeniami z early accessu.
Na swoim gemling granadierze doszedłem do tieru 10 mapek i myślę, że mógłbym tą postacią spokojnie dojść do najwyższego ich tieru, ale skoro to i tak EA i nic nie ma znaczenia, to zamierzam wrócić sobie do melee, ale nie na moim starym tytanie, a na nowym najemniku, także może jakoś na dniach podzielę się wrażeniami jak ta postać mi wyszła, bo planuję coś niekonwencjonalnego. Na pewno w planach mam jeszcze zrobienie mnicha pod zamrażanie i/bądź elektryczność, no i czarodziejkę, więc myślę, że czasu w obecnej iteracji gry spędzę całkiem sporo.

Co się od razu rzuciło mi w oczy po przejściu czwarty raz pierwszego aktu jest to jak szybko go można ukończyć, nawet niezoptymalizowanym buildem, który żeby zacząć działać musiał czekać do 22 poziomu. Udało się mi pokonać hrabię w 2 godziny z groszami, też bez jakiegoś większego try-hardowania z prędkością przechodzenia lokacji. Myślę, że z czasem nowe 6 aktów, pomimo losowości rozmieszczenia przejść do nowych instancji, będzie dało radę ukończyć w podobnym czasie co obecne 10 aktów w poe1.

To może teraz nieco o endgame. Pomimo tego, że dobrze się bawię na mapkach (już we wczesnym dostępie spędziłem więcej czasu, niż z d4) to mam do nich kilka zastrzeżeń.
Chyba największym minusem nowego atlasu są same mapy. Większość layoutów jest słabo zrobiona, przez co jest sporo backtrackingu. W poe1 dało się uniknąć słabych mapek, robiąc jedynie te, które sprawiały nam frajdę, ale niestety w kontynuacji, aby iść dalej w atlasie to czasem trzeba zaliczyć gorzej rozplanowaną lokację.
Inna sprawa, że jedna śmierć i tracimy wszystko. Mapkę możemy powtórzyć, ale wszystkie dodatkowe mechaniki na niej (breach, boss, +1 do poziomu mobków itd.) znikają wraz z naszym waystonem, który służył nam do jej otwarcia, przez co tracimy cały "juice" z danej lokacji. No i po staremu tracimy jeszcze doświadczenie. Moim zdaniem kulminacja tych kar jest zdecydowanie zbyt surowa, no i powodzenia w uczeniu się pinnacle bossów mając jedną szansą.
Ostatnią rzeczą jaka się mi średnio podoba na mapkach to dodatkowe mechaniki- delirium oraz expedition- nie byłem ich fanem w poe1 i tutaj również nie jestem, ale jestem raczej w mniejszości. O ile jeszcze delirium nie wpływa, aż tak negatywnie na flow czyszczenia mapki to dziwię się dodania ekspedycji, bez zastanowienia wymieniłbym ją na legion, harbringerów czy nawet abyss.

Crafting jest dużo prostszy od tego co obecnie jest w poprzedniczce, ale biorąc pod uwagę, że w poe1 meta crafting wymagał kilku doktoratów to nie mam nic przeciwko nieco większej ilości losowości podczas tworzenia przedmiotów, też może dlatego, że mam wrażenie, że stworzyć coś fajnego jest znacznie łatwiej w poe2.

Na zakończenie powiem o nowych sposobach na zdobycie asdendency.
O ile nigdy za bardzo nie lubiłem labiryntu w poe1, tak w porównaniu do tych okropnych systemów w poe2 to mocno za nim tęsknię. Obie mechaniki są zbyt rogalikowe i zbyt losowe jak na tak ważny element rozwoju naszej postaci, a dodatkowo zajmują one bardzo dużo czasu, więc porażka jest tym bardziej bolesna.
Na mojej głównej postaci, mimo że miałem dużo wyższy poziom oraz każdy możliwy buff jaki można było zgarnąć to ledwo udało się zrobić mi mój trzeci trial w sanctum. Do czwartego nawet nie mam zamiaru podchodzić w najbliższym czasie, bo byłoby to marnotrawco i tak rzadko wypadających tokenów pozwalających przejść przez próby.

Mój post może mieć dość negatywny wydźwięk, bo sporo jest w nim narzekania, jednak nie spędziłbym tyle czasu w produkcji, która nie sprawiałaby mi frajdy. Pomimo bolączek wieku dziecięcego i jeszcze wielu niezoptymalizowanych rzeczy to poe2 ma niesamowicie solidne podstawy, żeby być idealnym arpg w przyszłości, więc pozostaje jedynie zacisnąć zęby i grać dalej lub czekać na zmiany i poprawki, które są w bardzo szybkim tempie wprowadzane:

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3642235

post wyedytowany przez BloodPrince 2024-12-17 14:41:36
17.12.2024 16:53
aope
😊
55
odpowiedz
3 odpowiedzi
aope
202
Corporate Occult

I cyk
https://www.reddit.com/r/PathOfExile2/s/39fyHniONS

Standardowo dobrze byłoby mieć potwierdzenie od GGG że jest OK

17.12.2024 22:01
Bezi2598
56
odpowiedz
2 odpowiedzi
Bezi2598
151
Legend
Image

Ehhhh

Czy ktoś mi wytłumaczy dlaczego nie mogę włączyć cast on freeze? Mam dwa weapon sety, na pierwszym secie działa, na drugim nie. Spirit mam, Cast on Freeze wymaga 60, mam jeszcze wolne 64 spirit.

post wyedytowany przez Bezi2598 2024-12-17 22:02:04
18.12.2024 11:00
Minas Morgul
👍
57
odpowiedz
2 odpowiedzi
Minas Morgul
251
Szaman koboldów

A ja się pochwalę, że udało mi się wytworzyć najbardziej dadgejmerowe doświadczenie w PoE2, jakie tylko się dało.

Kanapa, PS5, 2x Dual Sense i zacząłem nowymi postaciami co-opa z żoną. Żonka grała ostatnio w cokolwiek 2 lata temu.

Ten co-op działa w ramach jednego konta, więc to jest OP. Tworzycie sobie nowe postaci i wówczas, na ekranie wyboru postaci, uciekają tylko Wasze 2. W ramach jednego TV, możecie niezależnie przeglądać swoje menu, swój ekwipunek. Co ciekawe, wibracje pada przenoszą się pomiędzy kontrolerami. Jak przywalę skillem melee, to włączają się drgania w obydwu padach. W przypadku TV, ekran jest na tyle szeroki i czcionki na tyle czytelne, że dwie osoby mogą sobie niezależnie przeglądać rzeczy.

Jesteśmy już w ten sposób przy końcówce aktu I. Ja wziąłem Woja, ona Rangerkę i póki co Rangerka jest bardzo silna. Na razie głównie odciągam uwagę bossów, a żona tlucze główny DPS.

Piszę to dlatego, że nie spodziewałem się po tym trybie nic. Nawet tego, że zadziała. A on nie dość, że działa, to jest miodny. Może jedyne co bym wywalił, to body collision w małych przestrzeniach - da się zablokować. A tak, petarda.

post wyedytowany przez Minas Morgul 2024-12-18 11:00:19
18.12.2024 12:15
58
odpowiedz
3 odpowiedzi
@@@
85
Generał

Porada casuala z końcówki 3 aktu dla innych casuali. Nie ma lepszego zastosowania dla exaltów niż kupienie czegoś na trade. Crafting tymi pojedynczymi orbami, które wypadają na początku to tylko ich strata.

Sam trafiłem na mocną ścianę w 2 akcie, samodzielny rozwój postaci z grubsza się zgadzał z buildami z neta i dopiero wymiana jednego przedmiotu (broni) popchnęła progress.

Sam trade powoduje mały smuteczek ze względu na dysproporcję tego co można znaleźć lub wycraftować do tego co można kupić. Trochę czułem nawet jakby to był cheating.

post wyedytowany przez @@@ 2024-12-18 12:16:38
19.12.2024 05:11
BloodPrince
😉
59
odpowiedz
BloodPrince
180
Senator

Bezi2598

https://steamusercontent-a.akamaihd.net/ugc/15297208348876012/B802F52DB04A51E356A4922B7AA043119C759248/

Przeskoczyłem na ten build w okolicach 40 poziomu, z początku było nieco ciężko, ale nakupiłem sprzętu z każdym możliwym dmg to attacks, nawbijałem trochę więcej siły i... od tamtego momentu skaluje się świetnie i jest jak na załączonym filmiku.
Na bossów używam dzwonu, wszystko inne czyści się za pomocą ice strike, czyli jednego przycisku, zatem gra się to jak w poe1.
Bardzo polecam i trzymam kciuki, żeby nie znerfili!

post wyedytowany przez BloodPrince 2024-12-19 05:23:17
19.12.2024 16:55
kali93
61
odpowiedz
2 odpowiedzi
kali93
194
Isildur

Mam pytanko, bo nie rozumiem co oznacza to: Intelligence provides no inherent bonus to Maximum Mana. Mam to na zbrojce którą mam na witchce. Ktoś wytłumaczy?

post wyedytowany przez kali93 2024-12-19 16:55:34
21.12.2024 22:22
62
odpowiedz
lol123123
31
Centurion

Święta, trochę wolnego to wpadłem na pomysł, że może w coś zagram. Ogólnie w D2 + LOD przegrałem sporo godzin. Chyba na boju pozostało D4 + dodatek i teraz POE 2. Które wg Was jest lepsze dla niedzielnego gracza?

22.12.2024 14:30
Sir klesk
63
odpowiedz
3 odpowiedzi
Sir klesk
260
...ślady jak sanek płoza

Pogralem troche map w Atlasie i jednak cofam czesc tego co pisalem wczesniej. Gra zdecydowanie potrafi byc powolna - np. gdy trzeba wracac sie po ominiety gdzies na poczatku mapy elite pack. :P Mam tez troche mieszane uczucia co do tego ze map nody traca wszystkie modyfikatory po jednej smierci. To samo klucze... sztybko zaczyna brakowac tych potrzebnych do progressu. Mam zadanie na robienie map 3+, mase bezuzytecznych kamieni pierwszego poziomu i uzywam wszystkiego od 3 w gore bo niebardzo mam z czego wybierac. Niewazne czy to III czy VI - poziom trudnosci wydaje sie byc zawsze bardzo zblizony. Szansa, ze cos mnie losowo zdmuchnie z planszy w 0.25sek wydaje sie byc taka sama.
Chyba troche brakuje mi etapu przejsciowego. Czegos "pomiedzy" chill gamingiem z kampanii, a sciana przez ktora nieustannie probuje sie przebic w end game. Czuje tez jakbym nie mial teraz opcji by sie jakos wzmocnic poza korzystaniem z zewnetrznych stron do handlu. Kiedy gracz powinien to zrobic? Moment, w ktorym tracimy przywilej popelnienia chociaz jednego bledu nadszedl u mnie znienacka. Nagle kazda kolejna lokacja stala sie smiertelna pulapka i jedynym sposobem na jej przejscie to powolne, metodyczne granie jak ostatnia _____. Bedac kompletnie szczerym to odkad dotarlem do obecnego etapu gry to jakby przestalo mnie do niej ciagnac. Nie wiem, mam wrazenie ze cos tutaj nie do konca ze soba wspolgra.

Ps.
tak wiem, napraw build i zmien przedmioty. ^^

[edit]
o wlasnie - coop. Czy tylko ja mam wrazenie, ze cos tam jest skopane? Robiac swoja kampanie na Cruelu wpadalem pomagac kuzynowi na Normal i gra skalowala sie w jakis poroniony sposob. Czulem jakby przeciwnicy mieli z 10x wiecej HP niz u mnie na Cruelu. Walczac we dwoch czyscilismy mapy wolniej niz kazdy z nas osobno na swoich poziomach trudnosci. Kompletnie nieefektywny sposob na gre.

post wyedytowany przez Sir klesk 2024-12-22 14:36:48
22.12.2024 19:38
64
odpowiedz
Malaga
145
ma laga

ja mam tylko nadzieje, że popracują nad optymalizacją, bo zszedłem dość mocno z ustawieniami graficznymi, ale nie miało to żadnego wpływu na całkiem mocny spadek klatek w przypadku wielu efektów zwłaszcza burning ground czy choćby ritual.

Zresztą nawet na filmikach udostępnianych przez GGG jeszcze przed EA było widać, że nawet im gra się mocno dusi jak robi się gęsto.

22.12.2024 21:03
aope
65
odpowiedz
2 odpowiedzi
aope
202
Corporate Occult

Coś się szykuje, domysły co do konceptu naprawdę interesujące https://www.techspot.com/news/106053-studio-founded-diablo-diablo-ii-team-want-revolutionize.html

26.12.2024 20:09
Kwisatz_Haderach
66
odpowiedz
2 odpowiedzi
Kwisatz_Haderach
16
GIT GUD or die trying
Image

3 tygodnie early accessu mija. W jedynce mielismy ligi okrzykniete failami i "martwe" po takim czasie.
Tutaj playerbase po 3 tygodniach wciaz sporo wyzsze niz lifetime peak PoE1. Spada ale napewno nie tak szybko jak przewidywali piwniczaki z poe 1 reddit. ;)

Jak tam wrazenia atm?

Ja podeszlem na nowo z oczyszczonym umyslem (tydzien przerwy) i bawie sie znow dobrze.
Potwierdzilo mi sie tez ze po latach grania w HnSy z wiekiem burnout mnie nachodzi szybciej przy graniu za duzo w ciagu krotkiego czasu. ;) Trzeba sobie dawkowac odpowiednio. ;)

Zas po przeanalizowaniu wszystkiego "na spokojnie" i przy zalozeniu ze endgame i jego balans jest (ewidentnie) sklejony tasma klejaca i bedzie na pewno rozwijany i zmieniany, uwazam ze czeka nas BARDZO ekscytujaca przyszlosc.

Jestem bardzo ciekawy pierwszego duzego update.

W dalszym ciagu gra daje mi ten feeling ala granie w D2 lata temu. Z tym ze tutaj mam dostep do handlu (jako dzieciak moglem o BN pomarzyc. To bylo cos o czym sie czytalo w gazecie).

Pain brings clarity.


post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2024-12-26 20:14:10
04.01.2025 00:23
BloodPrince
📄
68
odpowiedz
BloodPrince
180
Senator
Wideo

https://www.youtube.com/watch?v=nrkizQfP7Qg&ab_channel=FswithFarham

tl;dw
Zwiększamy ilość mobków za pomocą omen of sinistral alchemy + alchemy orb na mapkę, później traktujemy ją trzy razy distilled guild. Każdą z tych rzeczy można kupić u Alvy na ryneczku.
Następnie szukamy lokacji, gdzie jest sporo wież koło siebie, robimy na szybkości mapy ze słabym layoutem (tutaj podpowiedź, które mapki są dobre https://docs.google.com/spreadsheets/d/1n4vj2S-y4UjxrhXCIMVF9ZqJA1Tmea2ldKP9d8lx6Ho/htmlview?gid=1981293216#gid=1981293216 ) i gdy już mamy przygotowany teren na atlasie to w wieże wkładamy tablety breach lub +1, które dają również quantity of items.

10.01.2025 16:47
Bezi2598
69
odpowiedz
Bezi2598
151
Legend

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3687933

No nareszcie, liczę na ogromny buff do life, wszystkie moje postacie są life based i szczerze mówiąc są mocno gówniane.

13.01.2025 02:25
BloodPrince
71
odpowiedz
5 odpowiedzi
BloodPrince
180
Senator
Wideo

https://www.youtube.com/watch?v=XNJSDxwC9bY&ab_channel=PathofExile

Patrząc po tym ile poprawek wprowadzają, to aż ciężko uwierzyć, że przerwę świąteczną wykorzystali na odpoczynek.
Zmiany jak najbardziej na plus, aczkolwiek nie do końca jestem przekonany czy GGG rozumie dlaczego wieże nie są lubiane, bo zwiększenie ich różnorodności raczej nie sprawi, że będę chciał je biegać na wyższych waystonach, jednak patrząc na to jak słuchają krytyki graczy to można być spokojnym o rozwój poe2.

post wyedytowany przez BloodPrince 2025-01-13 02:26:05
14.01.2025 22:39
Bezi2598
72
odpowiedz
Bezi2598
151
Legend
Wideo

https://youtu.be/w8QeqV249cI?si=Hi8jhtDbbwFMNPB0

Bardzo dobry filmik wyjaśniający kolejność aplikowania mechanik przy kalkulacji damage'u. Są pewne różnice w stosunku do PoE1. Na przykład damage może być skonwertowany tylko jeden raz. Modifiers do oryginalnego typu nie są wtedy aplikowane w przeciwieństwie do PoE1.

Gain extra damage as X nidgy nie może być skonwertowany. To jest ciekawa informacja, oznacza to, że bardzo duzo każdy buildow/skilli może mieć dosyć dobry freeze przy odpowdniej ilosci extra damage as cold i niewielkiej inwestycji we freeze buildup.

Mega dziwne, że armor który działa na elemental albo chaos damage jest aplikowany PRZED resistami podczas gdy do Physical damage najpierw PDR jest aplikowany a dopiero potem armor. Armor jest w sumie jeszcze bardziej bezuzyteczny niż myslalem.

post wyedytowany przez Bezi2598 2025-01-14 22:42:05
23.01.2025 22:03
liberateme_81
73
odpowiedz
liberateme_81
63
Pretorianin

Cześć.
Dobiłem moją łuczniczką do endgame'u - pathfinder pod gas arrow. Fajnie się czyści mapki, bossy też szybko spadają, surwi całkiem całkiem, choć musiałbym w końcu cap na resy zrobić. Środek levelingu był straszny (akt 3 norm) bo za cholerę nie mogłem zdobyć jakiegoś upgrade*'u łuku. Doszło do tego, że na dwóch bossach musiałem poprosić o pomoc. Po odblokowaniu dodatkowych trucizn na drzewku, zrobieniu drugiego triala i znalezieniu lepszego łuku było już łatwo.
Co do mapek, to jeszcze do tej pory nie znalazłem takiej ulubionej. Chyba najbliżej do tego jest ta na wzór "hunting grounds" z aktu 1. Mapki są, według mnie, za duże i zdecydowanie bardziej podobał mi się atlas w poe1. Niby miało być więcej bossów w nowym paczu, a u mnie ni widu ni słychu. Ogólnie nie ma tragedii, ale do poe1 nie ma podjazdu jeżeli chodzi o endgame.
Miałem kupować nowego lapka do grania, ale skusiłem się na wypróbowanie GeForce Now - i jak na razie rewelacja. Nic mnie nie wywaliło, zero skoków latency, no cud miód i orzeszki. Gorąco polecam.
Ps. Podłączyłem do GFNow konto blizza i włączyłem D4 na próbę - po paru tygodniach z poe2, diablo wygląda strasznie, i te staroświeckie sterowanie:).
Pozdrawiam serdecznie

11.03.2025 22:51
Bezi2598
75
odpowiedz
Bezi2598
151
Legend
Wideo

https://youtu.be/FluMfeFjEVg?si=ImMGwS0N-7eagqMT

Nowy content do Last Epoch.

Tak z perspektywy czasu to uważam, że zarówno Last Epoch jak i Path of Exile 2 zadebiutowały w podobnym stanie i mają sporo podobnych problemów (okropny balans, nudny endgame). Co ciekawe obydwie gry wypuszczają pierwszy naprawdę duży content od premiery i to dodatkowo w tym samym czasie.

Ja chętnie wrócę do Last Epoch, z tego co wyczytałem to dużo pracowali nad rzeczami które mi się nie podobały na premierę.

Co do PoE to na ten moment mamy niewiele informacji na temat nowego contentu poza tym, że będzie nowa klasa (huntress) i nowe ascendancy dla istniejących klas.
Moim zdaniem GGG ma trudniejsze wyzwanie, bo mają więcej problemów do rozwiązania niż LE.

https://youtu.be/Y3G9aQH_JJg?si=QmQEnfRcEkR1qP3q
Teaser nowego patcha do PoE2.

2 kwietnia - Last Epoch
4 kwietnia - Path of Exile 2

Jestem ciekaw, w którą grę będziecie grać w pierwszej kolejności? Ja jeszcze nie zdecydowałem, na ten moment skłaniam się nieco bardziej ku LE, ale to się jeszcze może zmienić po reveal streamie do PoE2, tylko musiałyby być poważne zmiany w endgame.

post wyedytowany przez Bezi2598 2025-03-11 22:59:01
12.03.2025 02:16
BloodPrince
76
odpowiedz
BloodPrince
180
Senator

Bezi2598 widzę, że mnie uprzedziłeś, a właśnie chciałem pisać, że będzie starcie między tymi grami pod względem premiery nowych aktualizacji, szkoda! Myślę, że więcej graczy dałoby szansę LE, gdyby była taka contentowa posucha jak jest teraz, więc jestem ciekaw czy to świadomy ruch ze strony GGG.

Huntress jestem bardzo ciekawy, jeśli nie znerfią jakoś mega mocno ES to myślę, że ta klasa może być najbardziej czołgowa w całej grze, jeśli da radę na niej łatwo połączyć blok, evasion oraz ES.

Trzeba będzie poczekać do 27 marca, żeby POE2 odsłoniło wszystkie asy z rękawa, ale póki co patch do LE zapowiada się ciekawiej i na pewno później go sprawdzę, nigdy nie grałem jeszcze sentinelem tak na poważnie, więc chętnie zobaczę jak go pozmieniali, jednak to GGG musi pokazać swoją klasę w nowej łatce, bo społeczność oczekuje poważnych zmian.

20.03.2025 11:21
BloodPrince
77
odpowiedz
BloodPrince
180
Senator
Image

Pewnie już każdy słyszał, ale premiera nowej aktualizacji do LE- 17 kwiecień.

01.04.2025 09:27
BloodPrince
78
odpowiedz
3 odpowiedzi
BloodPrince
180
Senator
Wideo

Co tu taka cisza? Jak wrażenia z pokazu nowego patcha?
Biorąc pod uwagę, że aktualizacja wydaje się być bardzo duża i mieć więcej zawartości, niż dodatek do D4 to powiem jedynie, że zmiany jak najbardziej na plus. Nie pokazali niczego co by wywołało grymas na mojej twarzy, więc raczej idą ze wszystkim w dobrym kierunku.

Nie mogę się doczekać, żeby przetestować łowczyni, ale nowe ascendancy też wyglądają bardzo ciekawie.

https://youtu.be/J6RGbL4MtBs?si=GIXp2V4t6KD7ymtl

18.02.2025 20:04
Bezi2598
74
odpowiedz
4 odpowiedzi
Bezi2598
151
Legend

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3718913

Ten event jeszcze bardzo mi uświadomił jak bardzo płytka jest dwójka na ten moment. Od tygodnia siedzę i myślę nad buildami do eventu, no jest tyle opcji, że nie mam pojęcia co wybrać, podczas gdy w dwójce miałem problem z wybraniem czegoś interesującego po miesiącu.

W PoE2 dużo buildów jest bardzo do siebie podobnych, gearują się w ten sam sposób i są bardzo generyczne. Mało opcji do customizacji, mało unikatów, rare itemki sa mega nudne gdzie każdy stackuje praktycznie te same mody na każdym buildzie. Myślę, że jeszcze przynajmniej ze 2 lata pracy nad grą są wymagane żeby gra osiągnęła jakieś minimum którego oczekuję jeżeli chodzi o customizacje postaci i wybór buildów i glebie w itemizacji.

Niesamowite jak wiele replayability do PoE1 GGG może wyciągnąć z eventu sklejonego przez 3 devów w dwa tygodnie.

19 alternatywnych klas, no chętnie bym wybróbował przynajmniej jeden build na każdej klasie.

Na start idę w Ancestral Commander i slam build. Ostatnio robię bardzo często slamy, no po prostu lubię te skille. Ascendancy daje bardzo dużo CDR do warcry i corpse explosion na warcry. Celuje w autoexertion + jakiś slam skill, prawdopodobnie earthshatter. Jak się da różne wartości quality na gemach i levele do war cry setupu to można je snychronizować tak, że praktycznie co ułamek sekundy postać będzie generować corpse explosion. Reszta tej klasy to dobre defensywy, +3 endurance charge i defiance of destiny.

Jeżeli chodzi o damage to prawdopodobnie pójdę w full fire conversion. Jak się dobrze rozplanuje build to wszystko będzie skalować obrażenia slamów jak i corpse explosion jednoczesnie. Może mi się uda wcisnąć do buildu corpse generation? Moze battlemage cry + autoexertion + unearth/desecrate?
Generalnie to będzie starter mapping build którym będę farmił gear.

Planuje zacząć na SSF. Jak mi wypadnie coś fajnego to będę robił reroll, w tym evencie jest dużo nowych opcji, ale niektóre wymagają specyficznego gearu żeby wystartować.

post wyedytowany przez Bezi2598 2025-02-18 20:09:33
Forum: Piwem i mieczem #2 Path of Exile, Last Epoch, Diablo i inne siekanki, karczma 24/7