Dragon Age Veilguard pozytywnie mnie zaskoczył. Poza kreatorem postaci i jednorazową interakcją z lusterkiem otwierająca opcję dla trans przez 8h zero wątków LGBT, a byłem przekonany, że gra będzie je wpychać do gardła.
Struktura rodem z Mass Effect 2 i 3. Baza wypadowa, z której latamy na misje. Te są korytarzowe, w zakamarkach poukrywane skarby i ekwipunek. Non stop narracja, jak nie dynamicznie wyrezyserowane cutscenki, to bez przerwy drużyna coś nawija w tle.
Walka dynamiczna, bałem się, że będzie prostacki mashowaniem przycisku, a tu zaskoczenie. Gram magiem, więc płynnie przełączam się między dwoma stylami walki. Nie mam jeszcze tanka, więc nie wiem, czy da się zarządzać agro, ale to action RPG, można blokować ataki, robić uniki, teleportować się, po wbiciu zachwiania na wrogu są finishery z powaleniem. Bardzo to płynne, angażujące, mobilność jak w Andromedzie. Do tego cała warstwa taktyczna kombinacji międzyklasowych zdolności rozbudowana jeszcze za czasów DA2, dzięki której nie ma się poczucia walki z gąbkami HP. Czy wolałbym taktyczną walkę z perspektywy izometrycznej jak w poprzednich częściach? Tak, ale seria poszła do przodu i o dziwo wyszło to satysfakcjonująco. Fallout 3 i Baldur's Gate 3 też mają zupełnie inny model rozgrywki niż poprzednie odsłony.
Grafika śliczna, mimika często lepsza niż w BG3. Nawet stylistyka mi nie przeszkadza. Dragon Age był w tej kwestii generyczny, a ohydnych miejsc trawionych przez plagę nie brakuje.
Uproszczono ekwipunek, ale za to rozwój postaci jest najbardziej rozbudowany w serii. Fabularnie póki co przyzwoicie, ale poza DA2 to fabuła w tej serii nie była mocną stroną. Bałem się infantylnych dialogów, ale sporo wypowiedzi z pazurem, póki co nie jest źle, ale nie wiadomo, co będzie dalej.
Generalnie jak ktoś nie jest ortodoksyjnym fanem serii i pogodził się z tym, że świat poszedł do przodu przez 10 lat, to powinien się dobrze bawić.
Dlugi weekend byl i mialem troche czasu. Odpalilem sobie Grimrocka 2 i mnie wessalo. Alez to jest dobre. Gralem w zasadzie zaraz po premierze, wiec juz sporo nie pamietam i to jeszcze poteguje wrazenia z eksploracji i rozwiazywania zagadek.
Do 191 częsci tytuł wątku brzmiał: "Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP"
Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło się w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o Might and Magic VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria Might and Magic, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Niestety w ostatnim czasie powstaje coraz mniej gier w trybie FPP :-(. Dlatego postanowiliśmy
mocno rozszerzyć temat wątku i zapraszamy do dyskusji o nie tylko grach cRPG w trybie FPP, ale również o innych grach w które gramy.
Arx Fatalis
Polonizacja: https://drive.google.com/open?id=1R-GjXvNhZ65m8jwiIu8A5xl9VEnBn1kY
Demise
Strona polecana przez Wreaker''a:
http://www.decklinsdemise.com/news.php
Diablo + Hellfire
Mody i polonizacje:
https://drive.google.com/open?id=1tsO3x_mHLgxvF1QIcIp2NPL2pCnPb2Xl
Dispel
Patche żeby ukończyć grę:
https://drive.google.com/open?id=1BOq6G9opWK9F8LoMxxKsRbHpiBIBso7p
The Elder Scrolls IV: Oblivion
Mod niwelujący level scalling:
https://drive.google.com/open?id=1hH0ipzuv19qTzPZlRYkT3cRXv6_Li3zl
Might and Magic IV + V: World of Xeen
Wszystko o tych dwóch częściach kultowej serii:
http://www.thecomputershow.com/computershow/walkthroughs/mightandmagic4cloudswalk.htm
http://www.thecomputershow.com/computershow/walkthroughs/mightandmagic5darksidewalk.htm
Might and Magic VI: Mandate of Heaven
Patch wersja ang. + polonizacja do tego + poradnik
https://drive.google.com/open?id=11UajZRlyZANhlHQo3Pwtyi33qkuu0n7V
Might and Magic VII: Za Krew i Honor
Poradnik dla posługujących się językiem angielskim:
http://www.the-spoiler.com/RPG/New.World.Computing/might.and.magic7.2/MM7.HTM
Świetne patche do M&M7 przygotowane przez _Mok_''a:
wersja angielska: http://www.mediafire.com/download/mhtsios8azpirwz/mm7_eng_xp_Mok_.7z
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): http://www.mediafire.com/download/37ix261d1dtjgac/mm7_pl_xp_Mok_.7z
wersja polska nowy beta patch (CD Projekt - extra klasyka): http://www.mediafire.com/download/pu11a9gobj95u6i/MM7PL_125_beta_Mok_.7z
Patch polonizacyjny:
http://mm7.heroes.net.pl/uploaded/download/MM7_pl.zip
Might and Magic VIII: Day of the Destroyer
Kolejne niezbędne patche _Mok_''a do M&M8:
wersja angielska: http://www.mediafire.com/download/lc4qopso4lt934s/mm8_eng_xp_Mok_.7z
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): http://www.mediafire.com/download/7900svlys1m72do/mm8_pl_xp_Mok_.7z
wersja polska nowy beta patch (CD Projekt - extra klasyka): http://www.mediafire.com/download/sy48lyb07i48180/mm8pl_testpatch_Mok_.rar
Might and Magic IX
Pliki niezbędne do w miarę sensownego grania na nowych systemach (dotyczy
wydań płytowych):
https://drive.google.com/open?id=1V1wxRPZmwCQz4WMvn7MY7K4LYc22N4Ra
Pathfinder: Kingmaker
Tłumaczenie mechaniczne:
https://mega.nz/file/K9F03b4D#rUGD2PiLaW8k6dH3XrTm71nWvWPocxAfaktypGrcWvg
Pathfinder: Wrath of the Righteous
Fanowskie spolszczenie:
https://www.nexusmods.com/pathfinderwrathoftherighteous/mods/342
Pillars of Eternity
Poradnik Silvarena:
https://silvaren-crpg.blogspot.com/2019/12/poradnik-pillars-of-eternity-cechy.html
https://silvaren-crpg.blogspot.com/2020/01/poradnik-pillars-of-eternity-podstawy.html
https://silvaren-crpg.blogspot.com/2020/01/poradnik-pillars-of-eternity-obrazenia.html
Vampire the Masquarade: Redemption
Patch polonizacyjny:
https://drive.google.com/drive/folders/1BW-g9-9-5J2n-4xnf7hY9-fSxf_ao_BH?usp=sharing
Wizardry 7
Świetna strona z podpowiedziami:
http://www.the-spoiler.com/RPG/Sir-Tech/Wizardry.7.html
Patch do W7 Gold zrobiony przez nieocenionego _Mok_''a:
http://www.mediafire.com/download/sb52g2h8c1ejsa6/wizgold_txtfix.ra
Wizardry 8
Poradnik i solucja
https://drive.google.com/open?id=1a4b3zKu4W0TT5R9zlvHZswssOukxnurn
Strona z poradnikami dla wszystkich części Wizardry
http://www.tk421.net/wizardry/
Wizards & Warriors
Niezbędny beta - patch _Mok_''a:
http://www.mediafire.com/download/a6f21dcl7alep5e/WW11beta.7z
Blog Mistrzyni cRPG i przygodówek znanej jako Annelotte (dawniej Shiris) z recenzjami, solucjami i poradnikami do dziesiątek (głównie) starych cRPG, jRPG i przygodówek
http://gryannelotte.blogspot.com/
Poprzedni wątek:
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=16405817&N=1
Wracając do BT4, masz chochlika w drużynie. On jest łotrzykiem, dzięki czemu możesz się ukrywać w cieniu i unikać wykrycia. Gra może być korytarzowa, ale te korytarze tworzą siatkę dróg. Nie jest tak, że dojdziesz do ściany w postaci zbyt silnych przeciwników, bo zawsze jest opcja ominięcia ich, wybrania innego korytarza, stoczenia innych walk, wykonania innych questów i powrotu do wcześniej "zablokowanych" miejsc.
Mylisz się, że cała drużyna ma wspólne punkty akcji (tzw. okazje). Tak nie jest. Każdy może działać tylko raz (chyba że w Director's Cut coś zmienili). Masz po prostu grupową inicjatywę, więc każdym ruszysz się tylko raz, ale sam decydujesz o kolejności tych ruchów. To daje szersze pole manewru. Magowie i bardowie mają co prawda punkty magii, za które rzucają czary i to ich ograniczenie czarowania, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by wystukali się z nich od razu. To w takim kontekście faktycznie mag może zaatakować wielokrotnie w jednej rundzie, ale ma tylko jedną taką okazję w rundzie do działania i odpalenia swoich skillów, czym w zasadzie w żaden sposób nie zabiera ruchu innym członkom drużyny.
System nie jest debilny. Jest naprawdę przemyślany. Fajna mechanika z channelowaniem i przerywaniem koncentracji, pancerz redukujący obrażenia kontrowany przez czary, które potrafią obejść taką ochronę, dodatkowe efekty wynikające z rodzaju używanej broni, ataki manewrujące wrogami na polu bitwy, pozycjonowanie i mobilność drużyny na siatce walki - te wszystkie elementy bardzo dobrze ze sobą współgrają i walka potrafi sprawić dużo frajdy. Moim zdaniem warto dać grze szansę, bo serio mam wrażenie, jakbyś zraził się do gierki z powodu jakiejś pierdoły i nieogarnięcia podstaw, które mimo wszystko nie są zbyt skomplikowane. Bynajmniej nie oceniam.
Zresztą, chyba nawet X-COM Enemy Unknown była grupowa inicjatywa? Częściowo w Baldur's Gate 3. Jak uważasz, że to debilne systemy, to nie ma o czym dyskutować.
Faery: Legends of Avalon jest spoko? Myślę czy nie kupić.
Budżetowy średniak. Nie wiem za ile chcesz kupić.
https://www.jrkrpg.pl/gry/pc/faeryav/
Co prawda dzisiaj mój tekst o "świetnej grafice" jest śmieszny, ale dla mnie wtedy wszystko o wyglądzie zbliżonym do Morrowida było śliczne xd W sumie do dzisiaj jeśli coś jest ciut ładniejsze od Might and Magic VI to spoko.
Skończyłem Knock on the Coffin Lid. Niezła ale za końcowego bossa duży minus bo fajna gra taktyczno turowa zmienia sie w zręcznościówkę.
Gra oferuje 3 postacie, z czego uważam pierwszą za najsłabszą co może powodować zniechęcenie stopniem trudności. Do przedostatniego bossa podchodziłem chyba z 10 razy za to dwoma kolejnymi postaciami zrobiłem ich z marszu. 7/10
Próbowałem tez wyżej wspomniane Faery: Legends of Avalon i głupie to jest strasznie ale za dobrze oddany klimat Faeries gra ma swoje miejsce w moim serduszku. 6/10
Zostrawiam tutaj, moze kogos zainteresuje, bo ksiazka nie byla jakos mocno reklamowana. Fajne kompedium, duzo historii w srodku, nawet jezeli ktos RPG interesuje sie od zawsze, to i tak mozna dowiedziec sie czegos ciekawego.
Mam pytanie do wyjadaczy w UNDERRAIL. Gram po raz pierwszy i krążę wokół bazy, ale kierunków jest tyle że nawet czytając objective'y nie wiem za bardzo gdzie i co mam robić. Byłem nad jeziorem gdzie postrzelałem do robactwa ale wróciłem po amunicję i poszedłem w drugą stronę, chodząc teraz po ciemnych korytarzach bez celu i tłukąc się ze stalkerami. Gra na razie wydaje się świetna i zabija klimatem, ale jest tak obszerna już od startu że to trochę za dużo na mój mały móżdżek. Napiszcie proszę kilka tipów dla początkujących. Gram z nakierowaniem na spluwy i stealth, ale nawpuszczam chyba punktów też w granaty bo jednym ściągnąłem 3 kolesi.
7 listopada 2024 - potwierdzono, że premierę będzie miał dungeon crawler Dawn of the Ashen Queen https://store.steampowered.com/app/2809820/Dawn_of_the_Ashen_Queen/
Ogólnie nie wygląda aż tak źle. Może coś z tego będzie.
Elmarion: The Lost Temple, które 28 września "wyszło" z wczesnego dostępu okazało się technicznym, niedorobionym potworkiem. I gdybyście natrafili na ten tytuł, to go nie kupujcie.
Ogólnie w najbliższym czasie wyjdzie kilka dobrze zapowiadających się dungeon crawlerów. W tym roku jeszcze przejdę Hellslave i pewnie to by było na tyle jeśli chodzi o RPG (ale i tak nieźle, bo do tej pory 6 rpg za mną)
A co u Was jest na rozkładzie erpegowej jazdy?
Witam
Jakiś czas od ukończenia Wizardry 8 nie zaglądałem do wątku i widzę, że ominęła mnie ciekawa dyskusja ;)
Przede wszystkim Panowie PAX VOBISCUM nie ma sensu się spierać i obrzucać inwektywami. Zostawmy to na rozmowy o polityce.
Co do Bards Tale IV, to moim zdaniem jest grą bardzo dobrą, turowy system walki jest świetny i przemyślany, jedynym minusem są bardzo skomplikowane zagadki. Ale bawiłem się świetnie i na pewno do niej wrócę. Ja jednak jestem miłośnikiem turowych RPG i zdaję sobie sprawę, że nie każdemu może ta gra pasować, tym bardziej, że jest zrealizowana w starym stylu dungeon crawlera z lat osiemdziesiątych.
Natomiast, czy zasłużyłem na tak wysoką pozycję w świecie graczy? Owszem mam pewne osiągnięcia w tym temacie ;), gram w gry (przede wszystkim cRPG) od jakichś 37 lat, ukończyłem ich kilkaset (niektóre po kilka razy). Jako jeden z niewielu ukończyłem M&M VI oraz Wizardry 8 jednoosobową drużyną (co można uznać za niezłe wyzwanie), ale bez przesadyzmu ;)
BTW Obecnie kończę dodatek do świetnego następcy Fallouta 1 i 2 - ATOM RPG - ATOM Trudograd :)
Pamiętacie Realms Beyond: Ashes of the Fallen?
Swego czasu gra narobiła szumu wśród fanów cRPG, co przedłożyło się na udaną kampanię kickstarterową, ale ambitne plany twórców i ich wewnętrzne tarcia pogrzebały ostatecznie projekt. Teoretycznie został zamrożony, jednak ostatnio przeczytałem wywiad z jednym ze scenarzystów, którzy rzucił nieco światła na ten projekt i wg niego gra była napisana w 20%, więc nie ma szans na to by kiedykolwiek ten tytuł ujrzał światło dzienne. Nawet były próby wydania czegoś mniejszego, ale przez kłótnie nie wyszło. Tutaj więcej: https://tomsgaming.com/2024/06/28/realms-beyond-ashes-of-the-fallen-interview-with-the-lead-writer/
Poza tym w ostatnich dniach z wczesnego dostępu wyszła gra The Black Grimoire https://store.steampowered.com/app/1189290/The_Black_Grimoire_Cursebreaker/
Natomiast jutro opuszcza wczesny dostęp Alaloth https://store.steampowered.com/app/1189290/The_Black_Grimoire_Cursebreaker/
Poza tym inne premiery Rpg w najbliższych tygodniach:
https://store.steampowered.com/app/618330/Within_the_Cosmos/
https://store.steampowered.com/app/2272900/Mirthwood/
https://store.steampowered.com/app/2809820/Dawn_of_the_Ashen_Queen/
https://store.steampowered.com/app/2886470/Valefor/
https://store.steampowered.com/app/2366130/Flint_Treasure_of_Oblivion/
https://store.steampowered.com/app/2546160/Envyus/
https://store.steampowered.com/app/1182420/VED/
https://store.steampowered.com/app/3152330/Depths_of_Faveg/
https://store.steampowered.com/app/2312520/Everholm/
Wczesnych dostępów na lata nie uwzględniałem. Za dużo gier w nim utknęło i czasami na tym się kończyło. Niemniej jestem w trakcie tworzenia listy gier RPG zapowiedzianych na przyszły rok, czy późniejsze lata. Tak, aby taka lista się tutaj pojawiła - może ktoś skorzysta i znajdzie coś dla siebie. A i na pewno ktoś dorzuci coś od siebie.
Pograłem kilka godzin w Hellslave i jest całkiem przyjemnie. Pomimo niemałej powtarzalności jednak jeszcze mnie nie znudził. Mam za sobą ponad 8 godzin i wg osiągnięć trzech bossów (na sześciu) za mną, więc pewnie jestem gdzieś w połowie.
Duże plusy to oprawa audiowizualna. Rysunki mi się podobają. Dźwięk też jest fajny, muzycznie jest nieco ubogo, ale wszystko trzyma co najmniej przyzwoity poziom. Fabularnie też mi się dotychczas podoba. Historia jest dobrze prowadzona. Teksty, opisy czytam z przyjemnością. Jest też dużo wyposażenia do wyboru. Umiejętności aktywne i pasywne nie są zapychaczami. Grając na poziomie normalnym gra jak na razie jest wyważona pod kątem trudności. Nie jest za łatwo, nie jest też trudno. Niektóre walki wygrywałem na styk. Tylko jedną powtarzałem trzy razy - w obozie z łucznikami. Za pierwszym razem zaskoczyła mnie ilość wsparcia wrogich jednostek a za drugim źle dobrałem broń. Przed trzecim podejściem pochodziłem po wcześniejszych miejscówkach i podniosłem poziom postaci (wpadło też kilka fajnych przedmiotów). Ogólnie jak na razie jest więcej plusów niż minusów.
Z minusów na pewno wymieniłbym nieco nieczytelną walkę. Na początku trudno mi się było połapać, kto ma jaką kolejność, kiedy tzw. momentum się pojawia i dlaczego zadaję tyle obrażeń. To ostatnie w sumie do tej pory jest dla mnie niejasne. Jest wiele zależności i trudno sobie obliczyć o jakiej sile wejdzie cios. W Darkest Dungeon na spokojnie wiedziało się, ile zadamy obrażeń. Tutaj nie jestem pewien. Z innej beczki za mało wpada w przeszukiwaniu lub po walce materiałów do tworzenia. Także trudno przewidzieć jakie przedmioty w przyszłości mogą być bazą pod crafting. W ten sposób jedne zniszczyłem i potem czekałem na to aż wpadną po walce. Na niektóre w ogóle nie trafiam i np. nie zrealizowałem jeszcze drugiej instrukcji, bo brakuje mi jednego elementu. W ten sposób skrzynia szybko się zapełnia :)
Ogólnie jak na razie wrażenia mam pozytywne i mam nadzieje, że się utrzymają.
Swego czasu
https://ksiegacrpg.pl/
Ja ogrywam Colony Ship. Ależ ta gra jest dobra i szkoda, że Iron Tower grozi koniec działalności.
A ja właśnie wróciłem do Origins, tym razem dla odmiany grając kobietą i to elfką....Nie znałem tego wariantu prologu, jest świetny, jakże ciekawszy od prologu dla człowieka.....
Pierwszy Bard's Tale w wersji zremasterowanej padł. Świetny tytuł jeżeli ktoś lubi taki typ gier. Mogę się brać za Hellslave. Zastanawiam się czy warto w przyszłym roku ograć dalsze części BT. CRPGAddict nie miał najlepszej opinii o 2 i 3.
Ja również skończyłem Dragon Age Veilgurad. Zajęło mi to prawie 100 godzin (zrobione 93% osiągnięć) i na pewno kiedyś do tej gry wrócę.
Końcowa ocena mocne 7,5/10. Obniżam ocenę za coraz bardziej mnie wkur... poprawność polityczną. Jeszcze elfy z murzyńskimi i azjatyckimi rysami są do przełknięcia, ale co chwila spotykani niebinarni NPC - onu ;) już nie.
Zacząłem grać w Colony Ship. Stworzyłem postać nastawioną na konwersacje, dużo INT i dużo CHA plus komputery i biotech. Na początek wziąłem sobie cechę "kapitan" aby usprawnić towarzyszy bo to oni będą za mnie walczyć, przynajmniej taką mam nadzieję. Pytanie czy tak da się grę ukończyć w miarę komfortowo czy będzie to raczej męczarnia i walki jest na tyle dużo, że sam powinienem też w tym się specjalizować? Na razie dobiłem do 3 poziomu, biegam z Evansem i wiele zadań dało się przegadać/skradać, walkę miałem jedną (z wieżyczką:)).
Pathfinder: Wrath of The Righteous
Teraz, kiedy mam wszystkie DLC (czyli wersję GOTY), mam pytanie:
Czy najpierw ograć główną fabułę czy jakiś "dodatek", żeby coś się odblokowało w głównej przygodzie? Jak to jest ? Czy jechać po kolei te DLC?
Kiedy grałem za pierwszym razem grałem klasycznie, wojownik, człowiek, facet, choć wybrałem ścieżke Trickstera.
Teraz chcę inaczej bo trzeba sobie rozgrywkę urozmaicić.
Kobieta/półelf/Wieloklasowiec: złodziej/wojownik. Złodziej bardziej ze względu na większą ilość punktów umiejętności typu perswazja a wojownik ze względu na walkę. I znowu się zastanawiam czy postawić na dwie bronie czy na łuk, ale z łuku to przecież pruć będzie Arueshalae więc nie wiem czy jest sens.
Myślę nad takim składem:
1. Aliza (główna postać, Wojownik/Łotrzyk/Mistyczna klasa: Aeon, ale mocno nad smokiem się zastanawiam)
2. Stworzony samodzielnie kapłan też do walki w zwarciu
3. Arueshalae na dystans
4. Seelah w zwarciu
5. Ember
6. Pytanie: lepiej postawić na Nenio (kompletnie nie znam możliwości tej postaci), wziąć Woljifa (niby główna postać to Łotr, ale może postawić na inne umiejętności i atuty?) czy Regilla do walki w zwarciu ? Czy jeszcze kto inny ?
I jeszcze jedno
Age of Decadence
Arcanum
Baldur's Gate I & II
Blackguards (grałem w dwójkę ale mnie uśpiła)
Daemonica
Diablo
Diablo II
Divine Divinity
Divinity: Original Sin II
Dragon Age
Drakensang: The River of Time
Dungeon Lords
Faery: Legends of Avalon
Freedom Force vs The 3rd Reich
Hellfire
Icewind Dale
Icewind Dale II
Jade Empire: Special Edition
Lands of Lore: The Throne of Chaos (dwójka jest dziwaczna, zbyt przygodówkowa i zarzuciłem, trójki jescze nie dotykałem)
Mass Effect 1 i 2
Might and Magic VI: The Mandate of Heaven
Might and Magic VII: For Blood and Honor
Might and Magic VIII: Day of The Destroyer (od dziewiątki się odbiłem, czekam na X na GOGu)
Neverwinter Nights: Diamentowa Edycja
Neverwinter Nights 2
Pathfinder: Wrath of The Righteous
Pillars of Eternity
Pillars of Eternity II: Deadfire
Restricted Area
Return to Krondor: Book I: Harbinger of Shadows
Spellcrafter
Star Wars: Knights of The Old Republic
Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords
Świątynia Pierwotnego Zła
TES III: Morrowind
Torment: Tides of Numenera
Tyranny
Vampire: The Masquerade: Bloodlines
Warlords: Battlecry III
Wiedźmin
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
Wiedźmin 3: Dziki Gon
Wizardry 8
Dawałem szansę ale szybko odpadłem przy takich tytułach jak Disco Elysium, Fallout (1, 2, New Vegas), Divinity: Dragon Knight Saga, Wasteland 1 i 2, Dragon Age II, Operencia czy właśnie BT IV.
Jestem dumny z tego co skończyłem, nie wstydzę się. Czy to dużo czy mało? Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Kłaniam się w pas takim ludziom jak drenz, Adamus czy JRK (szkoda że SpecShadow zniknął). Jakieś pojęcie o gatunku mam, cały czas nadrabiam tytuły w które nie grałem, ale to nie znaczy że wszystko ma mi sie podobać, ani Disco Elysium ani Bard's Tale IV to nie jest zupa pomidorowa, że mam bić pokłony. Przede mną w najbliższym czasie Vampyr, Horizon: Zero Dawn, Baldur's Gate III, Cyberpunk, The Outer Worlds, cała seria Deus Ex (jakoś mi umknęła), Gothici i Riseny, Elex, Two Worlds, Titan Quest, pewnie kiedyś Oblivion i Skyrim. Sięgnąłbym po Vaporum ale znowu zagadki...Nie ma człowieka który ograł wszystko i wszystko lubi. Nie musisz mnie obrażać. Doskonale zdaje sobie sprawę że i tu i np. na RPG Codex są ludzie, którzy znają ten gatunek o kilka długości lepiej ode mnie i których wielce szanuję. Ale kocham ten gatunek i lubię o nim pisać i wiem, że wbrew pozorom wielu ludzi gra w cRPG ale zna go ode mnie znacznie słabiej i ludzie lubią czytać co mam do powiedzenia (znaczy recenzje). Tyle ode mnie. EOT.