Hahaha co, jednak rynek szybko zweryfikował ich super AAAA gry?? HAHA
Mają za swoje i bardzo dobrze!
Od lat pracowali na to i proszę.
Ja to nie popieram. Ubi może jest jakie jest, ale po sprzedaży może być jeszcze gorsze, jeśli je np. taki Tencent albo EA kupi...
Plus byłoby to tak naprawdę jeszcze gorzej dla nas graczy, bo pewniakiem jest, że Ubisoft kupiłby jakiś inny gigant, a tym samym zwiększyłby jeszcze tylko swój monopol w branży dużych producentów i wydawców.
Giełda - początek końca wielu firm, które na nią wejdą.
Owszem dostaje się gigantyczny zastrzyk gotówki, ale jednocześnie traci się niezależność i inwestorzy "wymuszają pewne zachowania" (pozdrawiam prezesa Black Rock - też są akcjonariuszami) czy naciskają ma szybkie zyski, kosztem jakości (i ważniejszych dla spółki zysków długotrwałych).
Później dostajemy gry których dosłownie nikt nie chce - pełne ideologii, propagandy, a jednocześnie słabe technicznie i miałkie fabularnie.
Później zdziwienie zarządów tych firm, że wyniki kiepskie i nikt nie kupuje.
Hah, gracze to jednak są beznadziejni.
Nie ma co się cieszyć ze sprzedaży, nic lepiej nie będzie, zapomnijcie, wątpię, że do tego dojdzie, ale jeżeli, to raczej będzie jeszcze gorzej dla graczy, niż lepiej.
Prezesik może nielubiany, ale on to wszystko za mordę trzyma, jak się go pozbędą to już mogą nie mieć żadnych hamulców, a ci inwestorzy to w tyle mają graczy, oni to robią dla siebie licząc na większe zyski.
Buhahaha! Pierwszy raz chyba cieszy mnie taka wiadomość.
Niech cierpią. Jeszcze petycją graczy ich dobić.
Tutaj raczej nikt nie doszuka się teorii spiskowej co nie?
Przecież sami zapracowali na to wydając słabe gry
Jedyne co mnie trzymało przy tej firmie, to płonne nadzieję na beyond good & eveil 2, ale widzę że nawet lepiej że gra została uśmiercona.
Tak więc... niech zdychają
Ubisoft powinien powrócić do robienia gier liniowych jak Rayman, Sprinter Cell i Prince of Persia
Forum prezesów a nie wiedza jak działają korpo i fundusze inwestycyjne ;)
Napewno po przejęciu zrobią All-hands-meeting gdzie ogłoszą że ekipy pracujące nad grami mogą teraz tworzyć wspaniale gry tak jak chcą, ważne aby były wspaniale ;)
Nie żal mi formy, która z największego gracza w branży na świecie, spadła do roli psa żebrzącego o resztki z pańskiego stołu. Tych 19 tys zatrudnionych również mi nie żal - ambitni i zdolni znajdą pracę w innym studio, a kolorowe potworki wylądują na bruku, gdzie ich miejsce.
Przywiązanie do marki to oznaka dziecinności i strachu przed jakąkolwiek zmiana, szczególnie, że marka do której się kiedyś przywiązywałes, już nia nie jest i praktycznie nie istnieje. Co z tego że to UBI? Tam tylko nazwa po tym została
Pomyśleć, że Ubisoft jak wchodził na rynek z AC1, AC2, FarCry 3 to byli, myślę śmiało można powiedzieć, wręcz innowacyjni, wtedy dosłownie definiowali jak mają wyglądać gry z otwartym światem. Mija 15 lat chyba od Ac1, twóryc gier poszli dalej, a oni nawet nie stoją w miejscu, a wręcz cofnęli się, bo robią gorsze gry niż bardzo powtarzalny wtedy AC1, tylko że obecnei rozwleczony do granic możliwości jeśli chodzi o długość gry, AC1 dało się skończyć w 30 godzin i to było ok, teraz ich gry mają kontentu na 200h, contentu w którym ciągle robimy to samo..
Ich gry obecnie z naprawdę ciekawych historii, napisanych bohaterów, pięknie zaprojektowanych lokacji (miasta i ogólny klimat bliskiego wschodu w AC1 do dziś robią na mnie ogromne wrażenie) do powtarzalnego kopy-paste contentu
Oby nie sprzedawali tego Chińczykom. Najlepiej jakby kupił ich Microsoft, bo miejsce gier ubisoftu jest w gamepassie co najwyżej, kupować asasyna czy far cry za 300zl nie ma sensu a jako kolejna gra do abonamentu? Czemu nie. Chociaż i tak nawet wtedy nie wiem czy bym zagrał, bo na ich gierki zwykle szkoda czasu
To jest przyszłość branży, będzie jeszcze więcej byle jakich gier a studia produkujące gry będą sprzedawane , wykupowane przez wielkie korpo.
Gdy czuli oddech na plecach ze strony Tencentu to jakoś bardziej się starali, ale ich ostatnie gry to same wtopy robione na jedno kopyto, szkoda, bo te 20-15 lat temu dowozili naprawdę świetne produkcje.
to tencent odkupi reszte udziałów i zmieni prezesa na tego samego za porozumieniem stron
Nie popieram. Ubisoft jest firmą z Francji, nie zostać sprzedany poza UE, np. Tencent. Wiem, że tencent ma 49,9% akcji na Ubisoft. Po prostu nie podoba mi sie.
Ten slowacki fundusz to taki troche mem :)
Dla ciekawych, z aktualizacji wynikow na 24-25:
"Paryż, 25 września 2024 – Po posiedzeniu Rady Dyrektorów Ubisoft aktualizuje swoje cele finansowe na rok finansowy 2024-25. Firma obecnie oczekuje rezerwacji netto na poziomie około 1,95 mld euro oraz około zerowego nie-IFRS-owego dochodu operacyjnego i wolnych przepływów pieniężnych.
Firma teraz celuje w rezerwacje netto na drugi kwartał roku finansowego 2024-25 na poziomie około 350-370 mln euro.
Zrewidowane cele są głównie odzwierciedleniem decyzji podjętych w sprawie Assassin’s Creed Shadows oraz słabszego niż oczekiwano startu Star Wars Outlaws.
Słuchając opinii graczy i jako ilustracja naszego podejścia skoncentrowanego na graczach, podjęto następujące ważne decyzje dotyczące Assassin’s Creed Shadows:
Assassin’s Creed Shadows zostanie teraz wydany 14 lutego 2025 roku. Chociaż gra jest już kompletna pod względem funkcji, wnioski z premiery Star Wars Outlaws skłoniły nas do zapewnienia dodatkowego czasu na dalsze dopracowanie tytułu. To umożliwi największej odsłonie w serii w pełni zrealizować swoje ambicje, zwłaszcza poprzez spełnienie obietnicy naszej przygody z podwójnym protagonistą, gdzie Naoe i Yasuke wnoszą dwa bardzo różne style rozgrywki.
Odchodzimy od tradycyjnego modelu Season Pass. Wszyscy gracze będą mogli cieszyć się grą w tym samym czasie 14 lutego, a ci, którzy zamówią grę w przedsprzedaży, otrzymają pierwsze rozszerzenie za darmo.
Gra będzie oznaczać powrót naszych nowych wydań na Steam od dnia premiery.
Dodatkowo, pomimo solidnych ocen (Metacritic 76) i ocen użytkowników w sklepach First Party i Epic (3,9/5), które odzwierciedlają wciągający i autentyczny świat Star Wars, początkowa sprzedaż Star Wars Outlaws okazała się słabsza niż oczekiwano.
W odpowiedzi na opinie graczy, zespoły deweloperskie Ubisoft są obecnie w pełni zmobilizowane do szybkiego wdrożenia serii aktualizacji w celu dopracowania i poprawy doświadczenia graczy, aby przyciągnąć szeroką publiczność w sezonie świątecznym i pozycjonować Star Wars Outlaws jako silnego, długoterminowego gracza na rynku.
Gra będzie dostępna na Steam 21 listopada.
Yves Guillemot, współzałożyciel i dyrektor generalny, powiedział: „Nasze wyniki w drugim kwartale były poniżej naszych oczekiwań, co skłoniło nas do szybkiego i stanowczego działania, z jeszcze większym naciskiem na podejście skoncentrowane na graczach, stawiające rozgrywkę na pierwszym miejscu oraz niezachwiane zaangażowanie w długoterminową wartość naszych marek.
Chociaż namacalne korzyści z transformacji firmy zajmują więcej czasu niż przewidywano, kontynuujemy naszą strategię, koncentrując się na dwóch kluczowych obszarach – przygodach w otwartym świecie i doświadczeniach natywnych dla GaaS – z celem napędzania wzrostu, powtarzalności i solidnej generacji wolnych przepływów pieniężnych w naszym biznesie.
W świetle ostatnich wyzwań uznajemy potrzebę większej efektywności przy jednoczesnym zadowoleniu graczy. W rezultacie, poza pierwszymi ważnymi krótkoterminowymi działaniami, Komitet Wykonawczy, pod nadzorem Rady Dyrektorów, rozpoczyna przegląd mający na celu dalsze poprawienie naszej realizacji, zwłaszcza w tym podejściu skoncentrowanym na graczach, oraz przyspieszenie naszej strategicznej drogi w kierunku modelu o wyższej wydajności z korzyścią dla naszych interesariuszy i akcjonariuszy.
Na koniec chciałbym odnieść się do niektórych spolaryzowanych komentarzy wokół Ubisoft w ostatnim czasie. Chcę potwierdzić, że jesteśmy firmą skupioną przede wszystkim na rozrywce, tworzącą gry dla najszerszej możliwej publiczności, a naszym celem nie jest promowanie jakiejkolwiek konkretnej agendy. Pozostajemy zaangażowani w tworzenie gier dla fanów i graczy, które każdy może cieszyć się.”
https://www.ubisoft.com/en-us/company/about-us/investors#shareInformation
Dobra wiadomość. Jesli to dojdzie do skutku, to w koncu przestaniemy mieć na siłę sandboxy i gry sieciowe oraz oczywiście brak denuvo. Najważniejsza jednak jest znacznie wieksza szansa na wznowienie marek takich Sprinter Cell, Rayman czy Prince of Persia. Oby to doszło do skutku
Teraz bedzie powoli odbijac i przed wyjsciem asasyna kolejna super okazja do shorta ^^
Tak się kończy sprzedaż gier nie robionych dla graczy tylko pod widzimisię menadżerów/deweloperów którzy wiedzą lepiej czego chce klient. Gry to produkt jak każdy inny. Zamiast słuchać się klientów którzy płacą za gry i w nie grają to słuchają aktywistów z X, ResetEra itd. którzy chcą czegoś w grach ale tych gier nie kupują bo nie są graczami, albo jest ich (aktywistów) zbyt mało.
Produkt robi się pod klienta. Klient głosuje portfelem.
No i oczywiście nie zapominajmy o ESG od Blackrock i Vanguard. ESG to rak niszczący firmy. Te firmy muszą robić produkt według ich wytycznych bo są na kroplówce kredytowej od której są uzależnione bo zaciągnęły kredyt w pierwszej kolejności.
Tymczasem akcje ubi już po 10.50. Od wczorajszego zamknięcia +6%. Najtaniej można było jednak kupić nawet po niewiele więcej jak 9. Teraz już tylko będą szły do góry.
Jak sprzedadzą ubi to z grami będzie jeszcze gorzej.
Z innych newsów, twórcy Alan Woke 2, Remedy Entertainment dostali 15 milionów € pożyczki od Tencent.
Kiepska sprzedaż AW2 robi swoje, ale nie bez powodu Alanik kiepsko się sprzedał.