Na zewnątrz i w dzień wygląda jak typowa gra na Unreal Engine, zdecydowanie nie udało im się uchwycić kierunku artystycznego oryginału.
Gameplay nie wygląda na usprawniony, dalej walka wygląda mega drewnianie.
Robią zmiany nie tam gdzie powinni.
Jakoś nie jestem przekonany co do tej gry.
Ja sobie ostatnio G1 odświeżyłem i dalej nie mogę wyjść z podziwu, jak znakomita jest to gra. Serio, który tytuł w 2001 roku miał tyle mechanik, cykl dzień/noc ze zmiennym zachowaniem NPCów i stworzeń, świat reagujący na poczynania bohatera (vide pakowanie się komuś na chatę, chodzenie z wyciągniętą bronią albo bycie przyuważonym na skradaniu). I to wszystko w 3d, które zestarzało się całkiem nieźle. Gry 3D z początku lat 2000 dziś wyglądają tak, że ledwo co widać, a dłuższe wpatrywanie się w ekran powoduje ból oczu i głowy. Gothic wciąż wygląda nawet znośnie, a zmodowany wciąż jest absolutnie grywalny. Wspaniała gra, kamień milowy cRPG i nie zapraszam do dyskusji bo o faktach się nie dyskutuje.
A gameplay trailer napawa optymizmem, w dodatku to porównanie jeszcze bardziej rozwiewa wątpliwości. Naprawdę mam nadzieję, ze Alkima dała radę. Nie mogę się doczekać.
Szczerze mówiąc to seria Gothic jakoś mnie ominęła. Nigdy nie pojawiła się chęć grania w te gry. Ale to pewnie dlatego, że w tamtym czasie katowałem izometryczne RPG jak BG2, Arcanum itd.
Podobnie z TES Morrowind. Środowisko 3D w RPG mnie kompletnie nie pociągało.
No ale teraz? Jak wyjdzie ten remake to chętnie się z nim zapoznam. Chociaż może warto wrzucić oryginał na retropc? Na 14'' CRT będzie wyglądać dobrze :D
Jestem pod wrażeniem. Zbliżone do orginału, ale wszystko wygląda bardziej majestatycznie. Piękne efekty świetlne.
Ależ mi sie to podoba. Nie wszystko rzecz jasna, otoczenie "starego obozu" wydaje się być dość agresywnie gęste i dzień wygląda słabo trochę, kolorystka mi trochę nie siada ale no z drugiej strony to było zawsze dosyć "mrocznawe" rpg.
Poza tym naprawdę super. Nowy obóz i bagna wyglądają świetnie, postacie wyglądają dobrze no i jest potencjał że będzie drewnianie - zgodnie z duchem oryginału :D
Łapię hype natomiast, cóż dawno nie było innego przypadku, ale to z jeszcze większą dozą prawdopodobieństwa będzie w strasznym stanie na premierę
Tak wierne oryginałowi, że nawet autor tego porównawczego filmiku pomylił orków z goblinami, bo w sumie bardziej podobne... xD
Te redesigny potworów w większości są po prostu beznadziejne, najgorzej z tą ich nową wizją orków, demonów itd, straszna sztampa i tandeta zamiast oryginalnych koncepcji wyglądu z pierwowzoru.
Zbroje natomiast, w większości ujdą. Wyglądają dość autentycznie i tworzą przy tym całkiem zgrabny kompromis pomiędzy takim pseudorealizmem, a pierwotnymi wersjami. Podobnie sprawy się mają z wyglądem budynków i poszczególnych lokacji, z tego co pokazali jest w miarę dobrze.
Z twarzami postaci różnie. Jeśli chodzi o same koncepty, to ogólnie one też wyglądają dojść znośnie (niektóre faktycznie przydałoby się ciut doszlifować, tak aby lepiej oddawały charakterter danej postaci). Jeśli chodzi zaś o względy techniczne, to już straszna bieda, większość NPCów z daleka sprawia wrażenie ulepienia z plasteliny.
No ale najważniejsze, że nie posłuchali wszystkich tych konformistycznych lizodupów, co to nie dość, że się ekscytują każdym byle gównem, to jeszcze reagują paniką, gdy zobaczą jakąkokwiek krytykę i potem wystosowują jakieś żałosne apele o wyrażanie wyłącznie pochlebnych opinii (bo się jeszcze twórcy obrażą) itd.
Ci się jakoś nie obrazili, tylko po fali krytyki teasera po prostu wycofali z większości tych swoich słabiutkich pomysłów na redesign postaci, lokacji itd. I dzięki temu jest dużo lepiej. Gdyby jeszcze przy tych potworach zachowali umiar, to pod względem ogólnej stylistyki całości było by już nawet obiecująco.
Wygląda to bardzo dobrze, wręcz idealnie. Po pokazie THQ byłem spokojny o efekt końcowy, Tera jestem jeszcze spokojniejszy :)
Via Tenor
Ogladasz i myslisz "kurde to wyglada jak Gothic, naprawde z dbaloscia i sensem odwzorowane postacie. Diego wyglada prawie identycznie, tylko "16 times the detail" (ewentualnie "uwazaj kogo nazywasz brzydalem w liceum" meme) plus zarost zapuscil. Dokladnie tak powinny wygladac remastery/remake - ulepszenie techniczne bez znaczacej ingerencji w artstyle i "feeling".
Brwi, ksztalt nosa, broda, ogolny owal czaszki, etc.. wszystko identyczne. To sie powinno pokazywac w szkolach na zajeciach z "remasterowania".
Pierwszy post a tu naczelna meczybula forum kesik narzeka, ze Diego wyglada do dupy i niepodobny i wogole to swiat sie skonczyl na Gothic versja alpha 0.3.
Super to wygląda i się prezentuje i widać że tworzą to miłośnicy serii !!! Nie ma szans aby nie było to wielkie dzieło. Wiadomo znajdzie się zapewne jakaś men*a które wszystko przeszkadza ale kogo to obchodzi :)
Mam nadzieję, że muzykę w remake'u wezmą żywcem (ewentualnie nagrają na nowo) z oryginału, bo klimat Gothików w ogromnej mierze bazował właśnie na muzyce.
Ciekawe co z tego ostatecznie wyjdzie, a ponoć nikt się tym nie jara poza Polakami oraz Niemcami i jednak robią remake tytułu który się sprzeda tylko w stu egzemplarzach.
Sam nie wiem dlaczego, ale jakoś nigdy wcześniej nie grałem w żadną część z tej "słynnej" z tego co mi wiadomo serii, więc teraz będę miał dzięki temu podwójną radochę. Nie dość, że będzie to mój pierwszy raz, to jeszcze w dodatku w ulepszonej wersji. Wręcz IDEALNIE w porę jak dla mnie. Producenci tej gry zasługują na uznanie, bo żeby ożywić tak starego klasyka, zapewne musieli włożyć w to masę serducha i pracy, a z tego co widzę wyszło im to naprawdę imponująco. Praktycznie zupełnie nowa gra. :)
Oby tylko pochylili się nad optymalizacją.
Kolejny skok na kasę :) 900 zł za kolekcjonerkę to śmiech na sali. Gra do pominięcia chyba że będzie mega giga promocja 80% .
Ciekawe czy będzie to czego nie cierpie w niektórych grach (jak nie wszystkich) które korzystają z UE i bawią się w "kolorowanie sceny" zamiast robić wszystko za pomocą świateł, otóż ten efekt kiedy jak nie wyszedłeś jeszcze z pomieszczenia a na zewnątrz jest zupełnie inna kolorystyka to będąc nadal w pomieszczeniu i patrząc na zewnątrz to kolorystyka na zewnątrz przybiera kolor wnętrza dopiero jak wyjdziesz postacią to kolor środowiska zewnętrznego się zmienia. Bardzo mnie to irytuje bo pokazuje tą "sztuczność" i taniość sceny. Podobnie np. z deszczem, jak patrzysz na zewnątrz to nie pada, ale jak wyjdziesz to pada.
Wygląda to wszystko bardzo dobrze, byłem mega sceptycznie nastawiony, ale moje obawy w większości zostały rozwiane - tylko niech jeszcze dadzą jakiś dłuższy gameplay i można czekać na premierę.
No i co z tego, że remake jak dalej drewno, no dalej drewno!:)
Świadomie ominąłem ten tytuł wtedy, chociaż lubię bardzo takie klimaty:)
Super. Kawal dobrej roboty ??. Ten czlowiek poswiecil swoj czas zeby pokazac wszystkim malkontentom jak wyglada remake Gothic'a i jak powaznie do sprawy podchodza goscie z Alkimia. Panowie typu "siedze na dupie, nic nie robie i jedyne co mi latwo przychodzi to hejt" ogarnijcie sie. Stary, RESPECT ??????
Co jak co, ale nowa twarz Diego bardzo słaba, kompletnie niepodobny. To już w Arcanii lepiej wyglądał.
Lasy nie są odwzorowane. Drzewa - gatunek powinien być taki sam, bo to zmienia klimat.