Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.246)

27.12.2023 20:19
Iselor
1
1
Iselor
31
Generał
Image

Do 191 częsci tytuł wątku brzmiał: "Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP"

Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło się w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o Might and Magic VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria Might and Magic, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Niestety w ostatnim czasie powstaje coraz mniej gier w trybie FPP :-(. Dlatego postanowiliśmy
mocno rozszerzyć temat wątku i zapraszamy do dyskusji o nie tylko grach cRPG w trybie FPP, ale również o innych grach w które gramy.

Arx Fatalis
Polonizacja: https://drive.google.com/open?id=1R-GjXvNhZ65m8jwiIu8A5xl9VEnBn1kY

Demise
Strona polecana przez Wreaker''a:
http://www.decklinsdemise.com/news.php

Diablo + Hellfire
Mody i polonizacje:
https://drive.google.com/open?id=1tsO3x_mHLgxvF1QIcIp2NPL2pCnPb2Xl

Dispel
Patche żeby ukończyć grę:
https://drive.google.com/open?id=1BOq6G9opWK9F8LoMxxKsRbHpiBIBso7p

The Elder Scrolls IV: Oblivion
Mod niwelujący level scalling:
https://drive.google.com/open?id=1hH0ipzuv19qTzPZlRYkT3cRXv6_Li3zl

Might and Magic IV + V: World of Xeen
Wszystko o tych dwóch częściach kultowej serii:
http://www.thecomputershow.com/computershow/walkthroughs/mightandmagic4cloudswalk.htm
http://www.thecomputershow.com/computershow/walkthroughs/mightandmagic5darksidewalk.htm

Might and Magic VI: Mandate of Heaven
Patch wersja ang. + polonizacja do tego + poradnik
https://drive.google.com/open?id=11UajZRlyZANhlHQo3Pwtyi33qkuu0n7V

Might and Magic VII: Za Krew i Honor
Poradnik dla posługujących się językiem angielskim:

http://www.the-spoiler.com/RPG/New.World.Computing/might.and.magic7.2/MM7.HTM

Świetne patche do M&M7 przygotowane przez _Mok_''a:

wersja angielska: http://www.mediafire.com/download/mhtsios8azpirwz/mm7_eng_xp_Mok_.7z
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): http://www.mediafire.com/download/37ix261d1dtjgac/mm7_pl_xp_Mok_.7z
wersja polska nowy beta patch (CD Projekt - extra klasyka): http://www.mediafire.com/download/pu11a9gobj95u6i/MM7PL_125_beta_Mok_.7z

Patch polonizacyjny:
http://mm7.heroes.net.pl/uploaded/download/MM7_pl.zip

Might and Magic VIII: Day of the Destroyer
Kolejne niezbędne patche _Mok_''a do M&M8:
wersja angielska: http://www.mediafire.com/download/lc4qopso4lt934s/mm8_eng_xp_Mok_.7z
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): http://www.mediafire.com/download/7900svlys1m72do/mm8_pl_xp_Mok_.7z
wersja polska nowy beta patch (CD Projekt - extra klasyka): http://www.mediafire.com/download/sy48lyb07i48180/mm8pl_testpatch_Mok_.rar

Might and Magic IX
Pliki niezbędne do w miarę sensownego grania na nowych systemach (dotyczy
wydań płytowych):
https://drive.google.com/open?id=1V1wxRPZmwCQz4WMvn7MY7K4LYc22N4Ra

Pathfinder: Kingmaker
Tłumaczenie mechaniczne:
https://mega.nz/file/K9F03b4D#rUGD2PiLaW8k6dH3XrTm71nWvWPocxAfaktypGrcWvg

Pathfinder: Wrath of the Righteous
Fanowskie spolszczenie:
https://www.nexusmods.com/pathfinderwrathoftherighteous/mods/342

Pillars of Eternity
Poradnik Silvarena:
https://silvaren-crpg.blogspot.com/2019/12/poradnik-pillars-of-eternity-cechy.html
https://silvaren-crpg.blogspot.com/2020/01/poradnik-pillars-of-eternity-podstawy.html
https://silvaren-crpg.blogspot.com/2020/01/poradnik-pillars-of-eternity-obrazenia.html

Vampire the Masquarade: Redemption
Patch polonizacyjny:
https://drive.google.com/drive/folders/1BW-g9-9-5J2n-4xnf7hY9-fSxf_ao_BH?usp=sharing

Wizardry 7
Świetna strona z podpowiedziami:
http://www.the-spoiler.com/RPG/Sir-Tech/Wizardry.7.html
Patch do W7 Gold zrobiony przez nieocenionego _Mok_''a:
http://www.mediafire.com/download/sb52g2h8c1ejsa6/wizgold_txtfix.ra

Wizardry 8
Poradnik i solucja
https://drive.google.com/open?id=1a4b3zKu4W0TT5R9zlvHZswssOukxnurn

Strona z poradnikami dla wszystkich części Wizardry
http://www.tk421.net/wizardry/

Wizards & Warriors
Niezbędny beta - patch _Mok_''a:
http://www.mediafire.com/download/a6f21dcl7alep5e/WW11beta.7z

Blog Mistrzyni cRPG i przygodówek znanej jako Annelotte (dawniej Shiris) z recenzjami, solucjami i poradnikami do dziesiątek (głównie) starych cRPG, jRPG i przygodówek

http://gryannelotte.blogspot.com/

Poprzedni wątek:
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=16195731&N=1

27.12.2023 20:22
Iselor
2
1
Iselor
31
Generał

Jest nowy wątek. Mnóstwo linków w powitalnym usuniętych, ale nie mam do tego cierpliwości. Jeśli jednak ktoś koniecznie potrzebuje jakiegoś patcha czy innego pliku do jakiegoś erpega, niech da znać.

31.12.2023 13:09
Iselor
7
1
Iselor
31
Generał

Nie wiem czy będę dzisiaj często tutaj więc.... Dla wszystkich uczestników tego wątku, najlepszego w całym GOLu, najlepsze życzenia z okazji Nowego Roku, zdrowia, szczęścia i spełnienia marzeń, a poza tym: masy dobrych erpegów do ogrania i czasu by zdążyć ich ukończyć jak najwięcej :)

03.01.2024 16:55
twostupiddogs
😍
8
1
1 odpowiedź
twostupiddogs
251
Legend

Odpaliłem wczoraj Wizadry 8 i życie znowu jest piękne.

post wyedytowany przez twostupiddogs 2024-01-03 16:56:07
16.02.2024 23:55
Bogas
😃
24
1
Bogas
192
Senator

Legends of Amberlands 2 skończone. Świetny klon starych części M&M (3-5) stworzony przez naszego rodaka. Gra nie jest tak rozbudowana jak np. World of Xeen i sporo można jej zarzucić, ale nie zmienia to faktu, że gameplay loop moim zdaniem jest zrealizowany po mistrzowsku. Gra za niedługo powinna otrzymać polską wersje językową.

28.08.2024 15:06
48
1
4 odpowiedzi
verify
214
Generał

Wydawnictwo Gamebook.pl wydaje nastepny almanach, polska edycje Ksiegi CRPG. Mozna juz sie zapisywac, jest to przeklad rozszerzonej edycji The CRPG Book od Bitmap Books. Fajna sprawa dla kolekcjonerow, mam oryginal, wiec wiem co pisze.

Tutaj link: https://ksiegacrpg.pl/

I tak z innej beczki, ktos moze jest chetny na kod na Shadow of Mordor na GOG?

13.10.2024 13:45
Adamus
56
1
4 odpowiedzi
Adamus
277
Gladiator
Image

Wizardry 8 skończone po raz czwarty :). Od ostatniego razu solo, minęło ponad 20 lat. Ta gra nadal zasysa i wali na łopatki większość nowości.

27.12.2023 20:23
3
6 odpowiedzi
boy3
111
Senator

Iselor
Masz to spolszczenie do Star Wars: Knights of the Old Republic 2 jeszcze?

post wyedytowany przez boy3 2023-12-27 20:24:02
29.12.2023 11:17
Drenz
4
7 odpowiedzi
Drenz
24
Senator

Jak z grami RPG minął Wam rok? Ja praktycznie mało co grałem w RPG. Dominowały kolejny raz inne gatunki. Jakoś nie było na tyle czasu by przysiąść do rozbudowanych erpegów. Za mną w tym roku jest tylko Aluna: Sentinel of the Shards, ale okazała się to mocno przeciętna (ze wskazaniem na słaba) produkcja. Kilka zacząłem, ale nie skończyłem. W Gamepassie zagrywałem się w Wartales, ale nie skończyłem, niemniej grę za jakiś czas zakupię na GOG lub Steam, aby zacząć przygodę od nowa, bo dla mnie to świetna gra. Odpalałem też Lunacid i Dread Delusion, ale to pierwsze jeszcze zanim gra opuściła wczesny dostęp a drugie - czekam jednak na pełną wersję, aby nie zepsuć sobie tej ogromnej przyjemności z grania. Poza tym sprawdziłem ostatnio demo Legendary Journeys, ale nie spodobało mi się i wywaliłem z koszyka.

W przyszłym roku niewiele się zmieni. Będę chciał skończyć rozpoczęte erpegi jak właśnie Lunacid, Dragonview, Anvil of Dawn a także zainstalowany niedawno miks przygodówki i RPG Dreams in the Witch House. Wartales to będzie raczej gra na wiele miesięcy, więc pewnie tak szybko jej nie skończę.

A jakie RPGi skończyliście w tym roku i czy macie jakieś pewniaki do ogrania w przyszłym roku?

30.12.2023 23:33
Iselor
6
Iselor
31
Generał

No nic, nie każdemu wszystko się podoba :)
Zacząłem grać w Bound by Flame. Zobaczymy cóż to.

06.01.2024 15:02
Iselor
9
Iselor
31
Generał
Image

Tego studia do tej pory grałem tylko w Faery: Legends of Avalon. I było lepsze, miało ciekawszy setting i uczciwy turowy system walki. Bound by Flame zaś przewagę ma tylko w tym bo ma pełny voice acting i naprawdę fajną muzykę. Poza tym wszystko jest....nie tak. Jako klasyczny erpeg ma miałką fabułę, dialogi są takie jakby pisali je naćpani gimnazjaliści, system rozwoju postaci zaś prawie nie istnieje i sprowadza się tylko do do ładowania w sztylety/szybkość (w drzewku umiejętności Złodzieja) bo gra magiem jest nieporozumieniem, a jako wojownik poruszamy się jak żółw w smole, więc hack and slash też z tego żaden. Szkoda na to czasu.

08.01.2024 19:40
Drenz
10
7 odpowiedzi
Drenz
24
Senator

Jak widnieje cena u Was na Steam za Archaelund? Wg Steamdb ma być 99,99 zł a na Steam jest 59.99 zł. Chyba jakiś chwilowy błąd na naszą korzyść.

10.01.2024 12:13
Zły Wilk
11
Zły Wilk
73
Konsul

Skończyłem Pillars of Eternity II: Deadfire. Początkowo chciałem zajrzeć do każdego zakamarka archipelagu i do pewnego momentu zaglądałem. Zrobiłem prawie każde zadanie możliwe do wykonanie przed spotkaniem z Eotasem, wszyscy towarzysze osiągnęli 20 poziom, zatopiony każdy kapitan z imieniem na którego miałem zlecenie i kilku ognistych którzy się napatoczyli na północy. Ubiłem dwóch megabossów: Dorudugana(ten metalowy robot) i Belrangę (kryształowy pająk), na tego czarnego gluta nie miałem cierpliwości, no i podobno jest jeszcze jakiś jeden. Po spotkaniu z Eotasem gra mnie znużyła więc popłynąłem do finałowej lokacji. Może jeszcze wrócę kiedyś do gry bo zostały co najmniej dwa niemałe miejsca, to chyba jakieś dlc.
Ogólne wrażenie dość pozytywne. Trochę irytujące ciągłe ładowanie się różnych miejsc, zwłaszcza w Neketace, szczególnie gdy musieliśmy kilka razy przejść przez drzwi. Sceny paragrafowe całkiem przyzwoite, ale zrobiono jest chyba tylko po to żeby pokazać że umiejętności mają jakieś znaczenie. Relacje między towarzyszami, oraz między towarzyszami i "łoczerem", niby fajna sprawa, ale jednak czasem trochę dziwna. Parę razy zdarzyło mi się że wchodzę do niebezpiecznego miejsca a tu taki Serafen, czy Tekehu zaczynają mi pierdzielić o swoich problemach osobistych - całkowity brak wyczucia czasu. Sama postać naszego protagonisty też nieco dziwna, niezależnie od wybranej klasy to zawsze trochę jakby enigmatyk. Podobała mi się rzadko spotykana w grach możliwość przegięcia pały, to znaczy momenty w grze gdy wkurzymy kogoś z kim lepiej nie zadzierać, co kończy naszą przygodę. Znalazłem trzy takie momenty, dwa z tym mroźnym byczym łbem i jeden w momencie tworzenia postaci. Ciekawe czy jest tego więcej.

12.01.2024 00:43
12
2 odpowiedzi
zanonimizowany768165
119
Legend

https://arcomage.github.io

Jakaś miła duszyczka stworzyła samodzielną wersję Arcomage - minigry z Might&Magic VII i VIII

13.01.2024 21:42
13
1 odpowiedź
boy3
111
Senator

Pytanie do osób które ukończyły Deus ex bunt ludzkości, czy tylko mnie zakończenie gry totalnie rozczarowało? Niby mamy kilka możliwości zakończenia gry ale (moje przemyślenia odnośnie zakończeń gry walnę w spoliler)

spoiler start

Teoretycznie wszystkie zakończenia różnią się od siebie, jednak jak już wybierzemy jakieś, to zamiast jakiegoś podsumowania konsekwencji wyboru, to mamy przemyślenia Adama razem z jakimiś randomowymi scenami, po obejrzeniu jednego zakończenia byłem w szoku że otrzymaliśmy takie z dupy zakończenie, i z ciekawości wybrałem inne, niestety było to samo T_T Liczyłem na jakąś cutscenkę która opisywałaby co się działo po naszym wyborze, co ludzie zrobili po wybraniu jakiejś drogi, a otrzymaliśmy jakieś przemyślenia Adama

spoiler stop

Podobało się wam zakończenie tej gry?

post wyedytowany przez boy3 2024-01-13 21:43:30
14.01.2024 18:28
Bogas
😊
14
2 odpowiedzi
Bogas
192
Senator

Drugi crpg w tym roku za mną. Właśnie skończyłem BG: DA2. Bardzo dobra kontynuacja. Chciałoby się więcej. Przy okazji pograłem chwilę w zamkniętą betę Silence of the Siren. Wiem, że są tu fani serii HoMM, więc polecam się zainteresować tym tytułem: https://store.steampowered.com/app/2147380/Silence_of_the_Siren/
W tym roku gra powinna się pojawić w EA. Premiera w przyszłym roku. Gra ma całą masę fajnych i nowych rozwiązań. Zobaczymy jak wpłyną one na balans, ale na tą chwilę jestem zauroczony.

15.01.2024 10:21
Drenz
15
Drenz
24
Senator

Takie krótkie info dla tych, którzy mogą być zainteresowani grą. Alaloth otrzyma polskie napisy. Język polski jest wymieniony w priorytetowych lokalizacjach. Nie wiadomo kiedy gra wyjdzie z wczesnego dostępu. Na luty 2024 jest planowana kolejna duża aktualizacja. Może końcem roku gra ostatecznie będzie miała premierę wersji 1.0, choć obstawiam raczej 2025 rok. Gra jest dość obszerna a z każdą kolejną aktualizacją zwiększa się liczba zadań fabularnych, pobocznych, nowych lokalizacji, wrogów czy postaci niezależnych.

https://store.steampowered.com/app/919360/Alaloth_Champions_of_The_Four_Kingdoms/

19.01.2024 22:38
Bogas
16
3 odpowiedzi
Bogas
192
Senator

Wolcen skończony. Niestety słabizna. Gra ma 56% pozytywnych ocen na steam, więc nie spodziewałem się nie wiadomo czego, ale i tak się zawiodłem. Gra kuleje na wielu płaszczyznach. Jest udziwniona na siłę. W trakcie gry brak wyjaśnień jak działa mechanika, co za tym idzie rozwijałem postać na czują a przedmioty w większości dobierałem patrząc tylko na co daje większą obroną/obrażenia. Fabuła jest słaba nawet jak na standardy hack'n'slash. Pierwsze trzy rozdziały są strasznie krótkie. Czwarty natomiast rozwleczony i połączony z endgamem. Przy czym to on od pewnego sprawił mi najwięcej frajdy.
Następny w kolejce jest Warhammer 40,000: Inquisitor - Prophecy wszystkie znaki wskazują, że będzie dużo lepiej. Grał ktoś? Jakie wrażenia?

24.01.2024 08:02
Drenz
17
1 odpowiedź
Drenz
24
Senator

Pierwszy crpg w tym roku za mną. Vaporum: Lockdown skończone. Ponad 20 godzin solidnej zabawy, aczkolwiek pod koniec mnie już nużyła, bo przeładowana była łamigłówkami. Poza tym dwie ostatnie lokacje są dużo większe od pozostałych. Ogólnie pierwsze Vaporum jakoś lepiej wypadało w moim odczuciu, choć Lockdown to właściwie to samo.

24.01.2024 15:49
Bogas
18
Bogas
192
Senator

Udało mi się skończyć dwie główne kampanie w Warhammer 40,000: Inquisitor - Prophecy. Zostały jeszcze dlc oraz endgame, ale to już kiedy indziej. Nie spodziewałem się, że aż tak dobrego tytułu. Walka sprawia masę frajdy, to samo tyczy się rozwoju postaci. Fabuła co zaskakujące również na plus. Itemizacja i poziom trudności to już kwestia dyskusyjna. Warto w trakcie gry podnosić trudność misji w przeciwnym razie gra będzie zbyt łatwa i co za tym idzie wymiana ekwipunku będzie zbędna. Jedyne do czego mogę się na siłę przyczepić to mała różnorodność przeciwników w pierwszej kampanii. Grę z wszystkimi dlc idzie kupić za jakieś 40-50 zł na promocji. Gorąco polecam. Po skończeniu martyra nabrałem jeszcze większej chęci na Rogue Tradera, ale niestety będę musiał jeszcze sporo poczekać.

29.01.2024 13:35
19
5 odpowiedzi
boy3
111
Senator

Są tu jacyś prosi w turówkach którzy daliby kilka rad jak grać w divinity original sin ee?

https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=16430348&N=1

29.01.2024 20:02
Kwisatz_Haderach
20
1 odpowiedź
Kwisatz_Haderach
12
GIT GUD or die trying

Embracer skasowal nowego DeusEXa, ktorego robil (niby preprodukcja i faza koncepcyjna, ale podobno od dwoch lat grzebali przy tym). Eidos. Przy okazji wywalajac ~100 ludzi z roboty.

heh...

To chyba zostal tylko juz nowy Titan Quest i Gothic do skasowania. (nie zebym tego chcial ale cos nie mam za pozytywnych mysli), bo to chyba tez oni (TQ napewno, nie jestem pewny z GRemake).

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2024-01-29 20:03:52
01.02.2024 13:10
Bogas
21
1 odpowiedź
Bogas
192
Senator

Expeditions Rome- warto tracić czas? 50 godzin to sporo, a z tego co czytam gra jest przeciętna. Grałem przez chwilę w gamepassie i początek był taki sobie. Grał ktoś? Jakie wrażenia? Warto dać grze drugą szanse?

10.02.2024 20:20
22
22 odpowiedzi
boy3
111
Senator

Potrzebuję konkretną poradę od kogoś kto jest obeznany z wasteland 2
https://www.gry-online.pl/gry/wasteland-2-directors-cut/z32fd7

Dawno temu kupiłem tą grę, i chciałem sobie pograć, stworzyłem jakąś drużynę i idę na pierwszych przeciwników, i tutaj zaczyna się problem, bo moje postacie mają bardzo mało amunicji, i do tego często pudłują

Jak grać w tej grze, bo nie ogarniam Skąd brać amunicję, i jak zwiększyć szansę na trafienie, jakie umiejętności i atrybuty są przydatne? Niech ktoś pomoże bo jestem w kropce :/ W ogóle nie wiem czy opłaca się robić kogoś w korzystaniu w walce wręcz

post wyedytowany przez boy3 2024-02-10 20:22:46
16.02.2024 12:20
Bogas
23
1 odpowiedź
Bogas
192
Senator

Jestem w kaliforni już, gdzie polecasz udać się na początek, do jakiej lokacji?
Nie mam pojęcia. Grałem w tą grę 7 lat temu i nie pamiętam kolejności. Pewnie w przyszłym roku sobie tytuł odświeżę. Co do ciężkiej broni to jako dodatek jest opłacalna. Potężna, ale sytuacyjna.

17.02.2024 12:32
25
8 odpowiedzi
boy3
111
Senator

Bogas

Pamiętasz może który handlarz w wasteland 2 sprzedaje najlepsze bronie?

20.02.2024 00:52
Drenz
26
Drenz
24
Senator
Image

Dreams in the Witch House, czyli gra na podstawie opowiadania H.P. Lovecrafta o takim samym tytule, ukończona. Jest miks przygodówki i RPG. Z elementów RPG mamy tutaj kilka cech, które rozwijamy poprzez nasze wybory i czynności z tym związane: zdrowie fizyczne, zdrowie psychiczne, matematyka, okultyzm i egzaminy. Dbamy także o to, by nasz bohater - student Walter Gilman nie chodził głodny, przemoczony, chory, zmęczony i ranny. Głównie studiujemy na uczelni i tworzymy swoją teorię na temat powiązań nauk ścisłych z okultyzmem. Z czasem stajemy się świadkiem dziwnych zdarzeń. Prowadzimy własne śledztwo i staramy się nie oszaleć.

Gra jest świetna. Pomimo powtarzalnych czynności wciąga. Wybory tutaj naprawdę mają znaczenie. Niekiedy mogą przedwcześnie zakończyć naszą grę doprowadzając do śmierci naszego bohatera. Zdecydowanie warto, szczególnie gdy jest się miłośnikiem Lovecrafta, bo ów produkcja jest chyba najlepszą grową adaptacją jego jakiegokolwiek dzieła.

22.02.2024 22:56
27
2 odpowiedzi
boy3
111
Senator

Znacie jakąś stronę która wyjaśniłaby mechanikę, i rozwój postaci w Tyrrany? Bo o ile pillarsy mają bardzo przejrzystą mechanikę, i rozwój postaci tak nie wiem jakie umiejętności i statystyki wybierać w Tyranny

10.03.2024 13:37
Wrzesień
28
8 odpowiedzi
Wrzesień
62
Stay Woke

Czy ktoś może powiedzieć, czy są jakieś wielkie różnice w przechodzeniu Baldur's Gate 2 EE postacią przeniesioną z jedynki? Nigdy tak nie grałem. Nie zamierzam zmieniać klasy postaci, chodzi mi po prostu o kwestie zdobywania doświadczenia, balans drużyny itp sprawy. Jest jakiś "lepszy" wybór, czy to ogólnie bez znaczenia?

11.03.2024 13:34
Iselor
29
5 odpowiedzi
Iselor
31
Generał

Masakra, nigdy tego pierwszego Baldura nie skończyłem....Moje ostatnie podejście do EE było nawet ok, ale w lesie z teleportującymi się pająkami....Nie mogłem znaleźć wyjścia z lokacji! pewnie jestem upośledzony. Plansza wyczyszczona a ja jak debil szukałem myszką przejścia DALEJ. I co? I nie znalazłem i rzuciłem grę w pizdu. Zastanawiam się żeby jeszcze raz spróbować i to Siege of Dragonspear ruszyć...Bo przecież drugiego Baldura skończyłem z 5 razy, choć nie EE (a podoba mi się ta nowa postać, Neera, fajna z niej dupa i czarodziejka). No nie wiem, męczę Greedfall cały czas i chce jeszcze Gothici i Riseny ogarnąć....

17.03.2024 11:09
30
1 odpowiedź
Baltazar
119
Howl from Beyond

Witajcie. Na Steam znalazłem dziś na wyprzedaży Underworld Ascendant, reklamowany jako następca Ultimy również Underworld. Ze względu na cenę - 16 zł. z groszami i tak kupię, ale przezornie zapytam - czy ktoś w to grał i jakie ma wrażenia (na Steam ma sporo negatywnych opinii)?

post wyedytowany przez Baltazar 2024-03-17 11:13:21
23.03.2024 23:02
Iselor
31
2 odpowiedzi
Iselor
31
Generał
Image

No i nie skończyłem. Jeden z tych tytułów w który grałem ale ostatecznie zorientowałem się że gram na siłę. Fajny setting, dobry pomysł ale w sumie.... Nie interesowało mnie to co dzieje się na ekranie, fabuła nie zdołała mnie wciągnąć. System walki to drewno i koszmar, to ja już wolę drewno od Gothica. Ilość biegania w tej grze doprowadza do szału, to też jeden z powodów dla których rzuciłem ten tytuł w cholerę.
Wiem że zdania o tej grze są mega podzielone. Tak więc ja nie odradzam. Radzę zagrać jeśli ktoś jest fanem cRPG. Może mu się spodoba. To jeden z tych nielicznych tytułów które mnie znużyły i z jakich powodów odrzuciły, ale które szanuję i zalecam zagrać dla próby chociaż.

26.03.2024 23:25
Bogas
😃
32
4 odpowiedzi
Bogas
192
Senator

Wystartowała zbiórka na Swordhaven: Iron Conspiracy
https://www.kickstarter.com/projects/atomrpg/swordhaven-iron-conspiracy/description
Warto wesprzeć twórców Atom rpg i trudograda, więc daje cynk.

05.04.2024 08:13
Drenz
33
1 odpowiedź
Drenz
24
Senator
Image

Ujawniono premierę RPG w stylu bardzo retro, czyli SKALD: Against the Black Priory na 30.05.2024 https://store.steampowered.com/app/1069160/SKALD_Against_the_Black_Priory/

Poza tym w tym roku mam za sobą kolejny RPG - Devil Spire https://store.steampowered.com/app/1861290/Devil_Spire/

Gra nie ma fabuły, tylko określony cel, który sami sobie wybieramy. Ja wybrałem sobie przejście 100 poziomów. Udało się, choć nie obyło się bez problemów, bo w okolicach 50 poziomu kliknąłem na kostkę lewitującą w pewnej komnacie i z wojownika zmieniłem się w maga. I pojawił się problem, bo zaklęć wiele nie miałem, wielokrotnie przy kolejnych podejściach ginąłem, ale gdy wpadła w moje ręce kula ognia, którą podrasowałem dzięki craftingowi (siła zaklęcia, zmniejszenie kosztu many), tak gra stała się łatwiejsza.
Produkcja to dungeon crawler z permadeath i losowo generowanymi poziomami, na których pełno wrogów, pułapek i przedmiotów. Powtarzalny, ale wciągający. Istotny jest kierunek rozwoju postaci (czy idziemy w magię, czy w walkę w zwarciu), ale jest tez możliwość stworzenia postaci uniwersalnej, szczególnie gdy odpalamy tryb z setką dungeonów. Poza rozwojem postaci i ładowaniem punktów w cztery cechy, jest możliwość udoskonalania broni i zaklęć a także tworzenie potrzebnych rzeczy jak wytrychy, fiolki, mikstury (także mieszając je ze sobą), czy złoto, za które możemy zakupić wyposażenie w startowej wiosce podczas kolejnego podejścia lub u wampirów, które sprzedają przedmioty na poziomach po bossach.
Ogólnie spędziłem z nią przyjemny czas, choć jest niestety mocno powtarzalna oraz niekiedy dużo zależy od tego, co nam wpadnie do ekwipunku podczas przeczesywania podziemi. Minus też za to, że nie można sprzedawać nadmiarowego wyposażenia, szczególnie gdy nie mamy złota lub pierścienia, dzięki któremu ze zniszczonych broni odzyskamy trochę półproduktów, które można wykorzystać do ulepszenia wybranego wyposażenia albo zaklęć (zwiększanie obrażeń danej broni lub zaklęcia, zwiększenie wytrzymałości broni lub elementów zbroi, zmniejszanie wagi konkretnej broni, zmniejszenie punktów many do rzucenie danego zaklęcia, zwiększenie szybkości broni itd).
Grafika pikselowa, klimatyczna, choć wrogowie 2D brzydcy. Technicznie śmiga bez zarzutu. Można zagrać.

08.04.2024 16:02
birkut_k
34
3 odpowiedzi
birkut_k
126
Generał

Wizardry 8 --> mam pytanie dotyczące czarów. W W8 kazdy czar ma 8 poziomów ale (nie wiem dlaczego) można go rozwinąć do max 7 poziomu (piszę o kołach, które nabierają zielonej barwy w miarę rozwoju. Ostatnie ósme koło zawsze pozostaje puste. Zawsze grając postacia magiczną wybierałem Biskupa, którego mozna rozwijać we wszystkich kanonach magii i przez to jest "średni" we wszystkim. MYślałem, że dlatego nie potafi wyszkolić się na max ale sprawdziłem "pełnoprawnego" maga i też jest tak samo. Wiecie może o co chodzi?

08.04.2024 19:52
birkut_k
35
birkut_k
126
Generał

dzięki :)

12.04.2024 12:43
36
verify
214
Generał

Ktos chetny na klucz do Fallout 76 z Prime Gaming?

24.05.2024 13:06
Drenz
37
1 odpowiedź
Drenz
24
Senator
Image

Trzeba odświeżyć wątek.
Za mną Lunacid - solowy dungeon crawler z oprawą audiowizualną w starym stylu. Solidna, bardzo dobra gra.
PLUSY:
+ klimatyczna oprawa audiowizualna. Stylizacja na PSX jak zawsze robi swoje ale nadal mało jest to wykorzystywane w RPGach. A robi robotę w budowaniu klimatu. Muzyka jest ok. Niektóre utwory były w porządku a inne zupełnie mi nie pasowały.
+ eksploracja. Oparta na schematycznym "lizaniu" ścian jak to bywa w dungeon crawlerach, ale też o niektórych rzeczach dowiadujemy się z ksiąg. Niektóre są oparte na domysłach gracza jak i też trzeba się zwyczajnie rozglądać.
+ nagrody za eksplorację i ciekawość gracza - mocniejsze zaklęcia i broń a nie jak w większości gier - zapychacze i śmieci.
+ kilka zadań pobocznych
+ odporności poszczególnych przeciwników, co wymusza na nas zmianę broni
+ j.w. duża rotacja wyposażeniem i zaklęciami
+ satysfakcjonujący rozwój postaci. Widać, że nasza postać staje się z czasem silniejsza, szybsza i wyżej skacze :)
+ sekrety
+ przydatne eliksiry i przedmioty użyteczne, brak zapychaczy
+ motyw z pełnią, który sprawia, że do gry można wrócić w konkretny dzień i odkryć sekrety
+ odpowiedni poziom trudności. Gra nie jest trudna ani łatwa...
+ opcjonalny grind. Owszem niekiedy musimy przebijać się ponownie przez wrogów, ale nie jest też sztucznie wymuszany jak to bywa szczególnie w japońskich produkcjach.
+ odpowiednia cena
+ długość rozgrywki to co najmniej kilkanaście godzin (mój czas jest większy, bo jak wcześniej wspomniałem - gra nieraz była uruchomiona w tle).

MINUSY:
- przede wszystkim odnawianie się przeciwników po ponownym wejściu do danej lokacji po zapisaniu gry. Jeszcze zrozumiem, gdy musimy wrócić do danej miejscówki po jakimś czasie, ale niefajne jest, gdy zapisujemy progres, wychodzimy z gry, a gdy ją odpalamy i wczytujemy, to wszyscy wrogowie są ponownie na swoich miejscach. I trzeba kolejny raz się przez nich przebijać. Nie stanowi to jakiegoś problemu, ale sztucznie wydłuża grę i sprawia, że trzeba sobie zarezerwować z godzinę czasu, aby daną lokację przejść od A do Z. Nie jest to gra na krótsze posiedzenia. W ten sposób nierzadko miałem grę odpaloną w tle a w międzyczasie robiłem konieczne rzeczy w prawdziwym życiu :P
- to samo z pauzą. Aby sobie wstrzymać grę trzeba znaleźć spokojne miejsce. Samo wejście do menu nie zatrzymuje gry i pobliski wróg może nas w tym czasie zabić. Może nas też ukatrupić podczas wczytywania (co mi się zdarzyło raz).
- przeciętny level design. O ile same miejscówki są klimatyczne, tak rozstawienie korytarzy w niektórych z nich jest słabe, nieintuicyjne i wg mnie zrobione na odwal. Niekiedy mało jest kluczowych elementów otoczenia, dzięki którym wiemy, gdzie jesteśmy. To duży minus, szczególnie, że nie dysponujemy w grze mapą.
- słaba walka z ostatnim bossem. Rozwijasz postać, masz ogrom wyposażenia i zaklęć a przy walce z nim 95% z nich jest nieprzydatna.
- sama walka też jest bez szału. Większość przeciwników atakuje tak samo, porusza się tak samo, są niekiedy tylko gąbkami na pociski.
- błędy. Przy jednej lokacji gra mi się zacinała i wysypywała do pulpitu a raz musiałem zresetować kompa, co mi się zdarzyło lata temu...

Ogólnie polecam, bo to kawał dobrej gry.
Teraz przede mną Dread Delusion.

A Wy w co gracie?

post wyedytowany przez Drenz 2024-05-24 13:13:31
03.06.2024 21:11
Bogas
38
3 odpowiedzi
Bogas
192
Senator

Gra ktoś w Skald: Against the Black Priory? Jak wrażenia?
Moim zdaniem za tą cenę (53,09zł do 06.06) nic tylko kupować i grać. Gra ma niesamowity klimat, którego próżno szukać w innych tytułach. Mechanicznie, też jest niczego sobie. Szkoda, tylko, że jest dość krótka. Przejście jej to jakieś 20-30 godzin.

09.06.2024 15:26
Iselor
39
1 odpowiedź
Iselor
31
Generał
Image

Dzisiaj minęło 25 lat od premiery mojego najukochańszego cRPG ever: Might and Magic VII: Za Krew i Honor.

09.06.2024 17:12
Miniu
40
2 odpowiedzi
Miniu
191
Senator

Pojawil sie fabularny mod do MM7- Might and Magic VII: Amber Island
https://mightandmagicmod.com/

03.07.2024 12:29
Drenz
41
Drenz
24
Senator

Kilka rzeczy okołoerpegowych:
Lunacid za jakiś czas dostanie polskie napisy. A grą warto się zainteresować.
Na 26 lipca zapowiedziano premierę Ruzar - The Dark Stones. Tylko w porównaniu z Ruzar - The Life Stone już nie będziemy grać solo (choć jest też taka możliwość), grafika to już low poly i kolorki. W sumie zastanawiam się, czy nie zgłosić się do twórcy, aby grę przetłumaczyć na polski, bo inne języki dostaną tłumaczenie maszynowe, ale czy w ogóle byłoby zainteresowanie tym tytułem w Polsce?
https://store.steampowered.com/app/1745510/Lunacid/
https://store.steampowered.com/app/778440/Ruzar__The_Dark_Stones/

10.07.2024 14:41
Iselor
42
1 odpowiedź
Iselor
31
Generał

SpecShadow usunął konto na GOLu ? Bo widzę że jest zanonimizowany....:( Szkoda, jedna z najbardziej wartościowych osób, przynamniej w tym wątku, się ulotniła :(

14.07.2024 20:23
43
Baltazar
119
Howl from Beyond

Wizardry: Proving Grounds of the Mad Overlord - już jakiś czas minął od premiery i stąd pytanie: czy ktoś już grał i może podzielić się opinią? Ja czekam na przecenę w Nintendo eShop.

https://www.gry-online.pl/gry/wizardry-proving-grounds-of-the-mad-overlord-1/z5676b

post wyedytowany przez Baltazar 2024-07-14 20:23:56
20.07.2024 23:05
44
boy3
111
Senator

Odświeżyłem sobie nie dawno pillars of eternity i mam jeden problem

Mam już 8 lvl i na 7 poziomie podziemi caed nua cala moja druzyna dostaje wciry i ginie cala moja druzyna

Gram na poziomie srednim

Czy dodatek białe marchie zmieniał coś w poziomie trudności w podziemiach twierdzy? Bo powoli kończę grę, a w podziemiach w ogóle nie daje sobie rady :/ Na którym poziomie waszej drużyny kończyliście wątek podziemi twierdzy i władcy?

post wyedytowany przez boy3 2024-07-20 23:06:47
17.08.2024 20:45
Smalec
45
Smalec
32
Pretorianin
Image

Przeszedłem pierwszą Ultimę i... zaskoczenie, bo próg wejścia jest strasznie niski, gra jest śmiesznie łatwa i [po przymknięciu oka na pewne dziwne mechaniki i archaiczne rozwiązania] spokojnie może ją ukończyć nawet gracz współczesny.

Tworzenie postaci wygląda standardowo: Najpierw musimy porozdzielać 30 punktów na 6 umiejętności, a w zasadzie 5, bo charyzma - jak zwykle - w starych cRPG-ach to dump. Później wybieramy jedną z 4 ras, co nie ma większego znaczenia, bo różnice polegają na tym, że np. elf ma +5 do zręczności, a krasnolud do siły; innymi słowy wybór rasy ma zerowy wpływ na gameplay, oprócz tej początkowej premii do danej umiejki. Później wybieramy płeć i klasę, co ponownie nijak na gameplay nie wpływa, prócz większej (niż rasa) premii [tu +10] do jednej z umiejek - czyli grając złodziejem możemy swobodnie rzucać czasy [nie wszystkie, ale wszystkie przydatne], a kapłan nie ma żadnych zahamowań przed używaniem broni siecznej. Wojownik i złodziej nie mogą ponoć korzystać z 4 zaklęć maga, ale są one bezużyteczne, więc nieważne.
Dalej wpisujemy imię postaci i zapisujemy ją na jednym z 4 dostępnych slotów; zrobiwszy to możemy zacząć właściwą rozgrywkę.

Zaczynamy grę i co się okazuje? Ów twór z '80 [lub '86] nie obsługuje myszki [shocker!]; i co teraz? No w sumie to nic - wszystkie komendy wykonujemy za pomocą klawiatury, a że trochę tego jest, to przed rozgrywką warto sobie spisać całą klawiszologię. Owe komendy potrafią się też strasznie mylić - prawie do końca gry próbowałem się oduczyć wchodzenia na drabinę za pomocą klawisza E[nter], gdzie wchodzi się na K[limb], lub też otwierania trumien za pomocą U[nlock], zamiast O[pen].

1. Świat gry

Na mapie świata są właściwie tylko 4 punkty, z którymi można wejść w interakcję:

A)Miasta - to tutaj kupujemy [kradniemy] i sprzedajemy ekwipunek. Podobnie jak w zamkach czas tutaj nie obowiązuje, więc nie tracimy jedzenia podczas ruchu. Sklepy dzielą się na:

- Weapons - tutaj kupujemy bronie. Najlepszą dostępną w sprzedaży bronią jest Bow & Arrows, używając tego praktycznie wszystko miałem na hita [nawet na dolnych poziomach lochów], ale najlepszych broni nie da się kupić w sklepie - trzeba je ukraść. To co kradniemy jest losowe, więc trzeba trochę szczęścia i cierpliwości. Czasem ukradniemy zwykły sztylet, a czasem Blaster, który jest najlepszą bronią w grze. Oczywiście złodziejstwo nie jest mile widziane w świecie Ultimy i możemy zostać przyłapani; jeśli tak się stanie, to trzeba udać się do wyjścia z miasta, a po ponownym wejściu strażnicy magicznie zapomną o całej sprawie

- Transport - czyli środki transportu. Poruszając się po mapie, co parę pól/tur tracimy porcję żywności. Idąc pieszo co 2 pole tracimy 1 porcję, jadąc konno tracimy co 3, a mając najlepszy środek transportu tracimy żywność co 6 pól, więc aspekt ekonomiczny to ważny czynnik przy zakupie środka transportu, ale nie jedyny - najważniejsze jest to, że pieszo lub na koniu nie dostaniemy się na inna wyspę. W tym celu trzeba zainwestować w statek [nie polecam] lub kupić od razu Air Cara [najlepszy i najdroższy z konwencjonalnych środków transportu], który może poruszać się zarówno po wodzie, jak i po lądzie

- Armour - żeby w ogóle przejść grę trzeba kupić jeden z dwóch najlepszych pancerzy - Vacuum lub Reflect. Gdy się tego w danym momencie nie zrobi, to nasz Avatar zwyczajnie umrze

- Food - tutaj zaopatrujemy się w żywność. Żarcie kupuje się w paczkach [1 paka = 10 sztuk żywności] i samo kupowanie jest bardzo wygodne, bo można wpisać ile dokładnie chce się paczek kupić, więc 1 transakcją można wszystko załatwić

- Magic - można tutaj kupić jedynie czary. Akcesoria przydatne dla maga można znaleźć w Weapons, ale to wszystko nieważne, bo magia w Ultimie jest do dupy. Mowa tu o grze, w której mag/złodziej może tak samo dobrze obsługiwać broń jak wojownik; czary ofensywne są bezużyteczne, bo się ich nie zapamiętuje i działają jak zwoje [do jednokrotnego użycia], więc z ekonomicznego punktu widzenia lepiej raz kupić broń i mieć święty spokój. Inna sprawa, że po zakupie najlepszej dostępnej broni miałem praktycznie wszystko na hita [o czym wcześniej już pisałem]. Następna sprawa: Czarów nie kupuje się tak jak jedzenia, więc nie da się za pomocą jednej transakcji kupić konkretnej liczby czarów [tutaj 1 transakcja = 1 czar], so na dłuższą metę jest to dość żmudne.
Kontynuując wątek bezużyteczności magii: Jest sobie np. taki czar Open, który otwiera trumny - jest on kompletnie nieprzydatny, bo nawet, jak nie uda się otworzyć trumny, to wylezie z niej potwór, po zabiciu którego otrzymamy złoto i PŻ, więc nawet za niepowodzenie jesteśmy tutaj dodatkowo nagradzani.
W Ultimie są dokładnie DWA przydatne czary - Ladder Down i Ladder Up i służą do tworzenia drabin w lochach, które pozwalają schodzić odpowiednio niżej lub wyżej. Jest to o tyle ważne, że potwory często spawnują się za plecami, a możemy atakować tylko wtedy, gdy jesteśmy ustawieni przodem do przeciwnika, a każdy obrót i próba jego lokalizacji kosztuje jedną turę, którą przeciwnik niechybnie wykorzysta do zadania obrażeń, więc oba czary mogą być uważane za czary obronne, bo nie tracimy niepotrzebnie PŻ próbując zlokalizować drabinę na danym poziomie, a tworzymy sobie swoją własną

- Pub - tu zamawiamy sobie drinki, czego wypadkową jest zasłyszenie od bywalców różnych plotek. Jest ich około 10 - niektóre mówią co mamy dalej robić, inne przebijają 4 ścianę. Istnieje szansa, że w trakcie chlania zostaniemy uwiedzeni i stracimy połowę posiadanych funduszy [ponoć]

B)Zamki - tu rezyduje król. Każdy zamek ma swojego króla. Pełni on [król] dwie funkcje: Pence - [za opłatą] podnosi punkty naszego zdrowia, Service - zleca misję za wykonanie której otrzymujemy stałą premię do siły

C)Lochy - tutaj grindujemy postać. Każdy loch ma 10 pięter, a im głębiej schodzimy, tym silniejsze potwory napotykamy. Przy grindowaniu - moim zdaniem - nie warto schodzić głębiej niż drugie piętro, bo na 3 rezyduje już 'Galareta', która niszczy zbroję przy ataku; co prawda można zdjąć zbroję przed walką, ale można też tam w ogóle nie schodzić

D)Punkty orientacyjne - odwiedzanie 'landmarków' to jedyny sposób, by zwiększyć atrybuty inne niż siła. Każdy landmark jest unikatowy i daje premię do innego atrybutu. Nie da się kilka razy pod rząd odwiedzić tego samego landmarka, trzeba najpierw odwiedzić inny, by móc wrócić do pierwszego i otrzymać z niego premię; innymi słowy kombinacja A->A->A nie zadziała, za to A->B->A już jak najbardziej. Jest to jakaś ochrona przed cheesowaniem. Przed odwiedzeniem landmarka warto wcześniej wziąć quest od króla, by zmaksymalizować premię - dostaniemy premię do siły od króla, a także premię z danego punktu orientacyjnego

Świat gry nie jakiś mocno duży - dzieli się na 4 wyspy, każda taka wyspa posiada 8 miast, 2 zamki, 9 lochów, 2 punkty orientacyjne. Tym niemniej często jest tak, że szukamy konkretnego zamku lub punktu, dlatego lepiej mieć w trakcie gry otwartą kartę z mapą i legendą.
Sama rozgrywka jest w gruncie rzeczy dość nużąca, bo 90% gry to grind - grindujemy złoto i zdrowie zabijając przeciwników w lochach, grindujemy statystyki robiąc misje dla króla i odwiedzając landmarki itd.

2. Fabuła i wątek główny

Te dwie rzeczy są ze sobą nierozerwalnie połączone, bo fabuła opowiadana jest przez zadania główne. W sumie pisanie o fabule w pierwszej Ultimie to spory komplement, bo to w zasadnie chaotyczny mix podgatunków fantastyki - mamy tutaj klasyczne fantasy z królami, księżniczkami i złymi magami, a także sci-fi, które zostało tutaj wrzucone chyba tylko dlatego, iż Garriott Sr. był astronautą w NASA i miłość do kosmosu przeszła prostą drogą z ojca na syna.
Oczywiście nie wymagam, żeby to był poziom takiego PT, ale żeby to chociaż miało jakiś sens i logiczny ciąg, miast zbioru losowych elementów wrzuconych bezmyślnie do gry przez Garriotta.

Zaczynając od początku: 4 królów wysyła Avatara po 4 klejnoty, których strzegą 4 potwory znajdujące się w lochach; kolejno na poziomach 3/4, 5/6, 7/8, 9/10. Przed tym zadaniem warto trochę pogrindować, kupić 'zaklęcia drabiny' i zrobić to za jednym zamachem; ja np. grałem zbyt bezpiecznie i robiłem to na 4 razy, niepotrzebnie tracąc czas. Po zrobieniu tego questa wchodzą elementy sci-fi - kupno promu kosmicznego, zdobycie rangi "kosmicznego asa". To jest zdecydowanie najgorszy etap gry i zasługuje na osobny paragraf, więc ominę tutaj szczegóły. Po wylądowaniu na Ziemi kolejna misja jest już tradycyjna do bólu - trzeba uwolnić księżniczkę. Żeby to zrobić trzeba zdobyć klucz do celi, który jest w posiadaniu błazna [nie ma to żadnego sensu, no ale ok], a ten (jak można się spodziewać) nie chce się z nim dobrowolnie rozstać, a jako że komenda "offer" zostanie wprowadzona dopiero w następnej części, to nasz szlachetny bohater jest zmuszony zaszlachtować pechowego trefnisia... i strażników, którzy jakoś nie chcą przyjąć do wiadomości, że odebranie jednego życia, to dobra cena za uratowanie całego świata. Na szczęście w świecie Ultimy wszyscy mają problemy z pamięcią krótkotrwałą, więc nie skończy się jak w Blaviken i po wyjściu z miasta wszyscy magicznie zapomną o rzezi, która miała miejsce jeszcze parę minut temu. Jest tylko jeden problem - upuszczany przez błazna klucz nie zawsze jest tym właściwym, więc czasem trzeba tę sekwencję powtórzyć parę razy, zanim trafimy na ten pasujący. Po uwolnieniu i wyprowadzeniu księżniczki z miasta, poda nam ona lokalizację wehikułu czasu, dzięki któremu cofniemy się w czasie i zapobiegniemy stworzeniu potężnego klejnotu zapewniającego nieśmiertelność. The End.
Może to wyglądać, jak złośliwe streszczenie wątku głównego, ale to naprawdę cała fabuła gry.

3. Wątek kosmiczny

Krótko o najgorszym etapie pierwszej Ultimy - żeby w ogóle wylecieć w kosmos i w nim przeżyć trzeba spełnić dwa warunki:
1)Trzeba posiadać jedną z dwóch zbroi [Vacuum/Reflect]
2)Posiadać wahadłowiec

Po spełnieniu obu, trzeba też pamiętać, by mieć trochę odłożonej kasy, bo korzystanie ze stacji dokującej kosztuje każdorazowo 500; ja np. miałem 2k i tyle mi wystarczyło, by ukończyć ten etap.

No dobra, ale czemu ten konkretny etap jest najgorszy? Z 3 powodów:
1)Jest to jedyna skomplikowana część gry
2)W kosmosie nie można zapisywać gry. Żeby to zrobić trzeba wrócić z powrotem na Ziemię
3)Walka w kosmosie ma charakter zręcznościowy - za pomocą klawiatury sterujemy celowniczkiem, który jest w ciągłym ruchu, więc zestrzelenie czegokolwiek wymaga nieco wprawy i cierpliwości

post wyedytowany przez Smalec 2024-08-17 20:47:30
19.08.2024 23:03
twostupiddogs
46
3 odpowiedzi
twostupiddogs
251
Legend

Ktoś grał w Wizardry: The Five Ordeals i może podzielić się swoimi doświadczeniami?

20.08.2024 12:38
Drenz
47
1 odpowiedź
Drenz
24
Senator
Image

Dread Delusion za mną. Początkowy zachwyt ustąpił wrażeniu niewykorzystanego potencjału. Taki lekki, łatwy RPG z uproszczonym rozwojem postaci. Więcej o grze napisałem tutaj: https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=16506121&N=1#post0-16565237

Teraz zastanawiam się nad kilkoma tytułami, tak, aby jeszcze jeden lub dwa RPGi do końca roku przejść.

A co teraz macie na tapecie lub niedawno ograliście?

01.09.2024 00:41
Bogas
49
Bogas
192
Senator

Zmarł Andrew Greenberg, jeden z twórców pierwszych Wizardry.

12.09.2024 12:58
50
10 odpowiedzi
Mailman
44
Pretorianin

Cześć, pytanie do mądrzejszych: po raz nie wiem który odbijam się od Baldur's Gate. I nie, nie są to kwestie techniczne, wizualne czy tam inne. Przed wyruszeniem w drogę zebrałem drużynę, zniszczyłem siedlisko zła w kopalniach i dalej mi się nie chce. Po prostu ta gra jest śmiertelnie nudna. Jakie to jest nudne, to łażenie po pustych lokacjach, te nudne dialogi... serio, dawałem tej grze kilka szans i za każdym razem w pewnym momencie odbijam się jak od ściany.
Czy ze mną nie jest w porządku?

12.09.2024 15:12
51
Mailman
44
Pretorianin

.

post wyedytowany przez Mailman 2024-09-12 15:19:12
15.09.2024 00:39
Drenz
52
Drenz
24
Senator
Wideo

Trzeciego października we wczesnym dostępie wyjdzie dungeon crawler Monomyth https://store.steampowered.com/app/908360/Monomyth/ https://www.youtube.com/watch?v=IKP8Jeet-J0
Mnie demo zachwyciło i kupię, choć nie wiem czy jeszcze teraz, skoro cena i tak ma się nie zmienić do premiery. Jeśli macie wątpliwości to ograjcie dostępne demo, które jest na około 2 godziny. Po trailerze i tak widać, że gra ma dużo zawartości a to dopiero dwie duże lokacje z pięciu.
Z kolei 30 października z wczesnego dostępu wyjdzie Alaloth https://store.steampowered.com/app/919360/Alaloth_Champions_of_The_Four_Kingdoms/
W ogóle październik fajnie się zapowiada - jeszcze Within the Cosmos, Guild Saga: Vanished Worlds, Flint: Treasure of Oblivion, Spear Song, Drova - Forsaken Kin itd.

19.09.2024 13:09
Bodziu
😍
53
3 odpowiedzi
Bodziu
144
Lord Ironfist

OMG ten watek jeszcze żyje O_O

24.09.2024 14:40
Adamus
👍
54
Adamus
277
Gladiator
Image

Dla Tych, którzy jeszcze nie mieli przyjemności zapoznać się z serią Wizardry na Steamie jest niezła promocja :)

11.10.2024 11:17
Iselor
55
8 odpowiedzi
Iselor
31
Generał

Rozpocząłem rozgrywkę w Operencia: The Stolen Sun. Moja główna postać to Łowca. To dosyć prosta gra, nawet jeśli nie mam za bardzo doświadczenia w dungeon crawlerach ? Jakieś porady możecie dać czy w sumie nie ma co ?

Bo dopiero jak to skończę wezmę się za The Bard's Tale IV.

post wyedytowany przez Iselor 2024-10-11 11:18:18
15.10.2024 22:57
Iselor
57
4 odpowiedzi
Iselor
31
Generał

Bard's Tale IV

Za głupi jestem na te gry. Myślałem że Ultima Underworld czy Wizardry 8 są trudne ale to... Tworzę sobie wojownika, dołącza do mnie ten chochlik i mam znaleźć krasnoludzkiego kowala. Daeglish czy coś w ten deseń. Mam trzeci poziom doświadczenia, chochlik czwarty, punktów życia około 16 na postać. Wszędzie łażą paladyni z pomarańczowym lub czerwonym poziomem trudności. Walka z nimi w sytuacji gdy atakuje mnie z czterech kolesi z których jeden w zasadzie wystarcza by zamieść moimi ludzikami podłogę i ma 41 punktów życia. No nie. Lubię wyzwania ale niech to ma jakiś logiczny sens a nie frustrację. A ten kto wymyślił że cała drużyna ma wspólną pulę punktów akcji (jeden gościu w ekipie może wszystko wykorzystać a reszta stać i dłubać w nosie) to też na łeb upadł.
No trudno, lubię gry z widokiem FPP, lubię Wizardry 8, kocham serię Might and Magic, kocham Morrowinda, ale tu wysiadam, nawet Wizards & Warriors jest mniej frustrujący.
Możecie się śmiać i wyzywać, trudno, ja na tego typu frustrację w grach już jestem za stary.

16.10.2024 11:57
Iselor
58
Iselor
31
Generał
30.12.2023 22:15
Iselor
5
5 odpowiedzi
Iselor
31
Generał
Image

O masakra, zżyna z pierwszego Diablo, żeby nie powiedzieć: ohydny plagiat. Problem w tym że pierwsze Diablo jest lepsze i ładniejsze. I ma klimat. Nie polecam.

Forum: Serie M&M, Wizardry oraz inne cRPGi - niekoniecznie w trybie FPP (cz.246)