Kolejny przykład że można wypuścić grę bez zabezpieczeń (równoczesna premiera na GOG z pozostałymi sklepami) oraz na niej zarobić i jaki z tego wniosek? Wystarczy po prostu zrobić dobrą, a zarazem uczciwą grę. Po dziś dzień bawi mnie Capcom, bo mimo że robią naprawdę dobre gry to kombinują z tymi zabezpieczeniami jakby to miało sprawić że więcej zarobią. To co zarobią więcej to i tak wywalą na zabezpieczenia, błędne koło.
Poziom trudności nie definiuje, czy gra jest kandydatem na grę roku, czy nie.
W historii gamingu wyszło co najmniej kilka crapów które były bardzo trudne. Rozumiem, że byłyby one Twoimi kandydatami do gry roku?
Colony Ship to dobra gra, ale jest np. 4-5 razy krótsza od BG3, ma znacznie gorszy i mniej rozbudowany system walki, słabszą warstwę RPG, mniej skilli, trochę przegadane dialogi (ściany tekstu bez dubbingu każdy może napisać, ale żeby były ciekawe to już jest trudniej zrobić), powtarzalne lokacje (cała gra mieści się na jednym starym statku), min maxowanie i konieczność czytania o OP buildach w internecie (wiele recenzji na to narzeka) etc.
Przykładowe recenzje na Steamie:
"sadly, if you skilled wrong you need to start over, as there are no enemy respawns or repeatable quests to get the stats you need, or try the same fight numerous times untill you get good enough RNG to win."
"As others have said, and with which I agree, it is really peculiar how optimized the player must be for the game progression to have even moderate success states. I thought some of the reviews may be sarcasm and made a character I thought would be fun.. and I could not progress far enough to unlock the third party member. I restarted and went with a self created min max build that so far has seemed to work out better with my knowledge of the first 30 minutes of the game, but wasn't really the style I prefer for RPGs."
Via Tenor
Cieszę się, że jeszcze istnieją firmy tacy jak Larian Studios, co nie traktują graczy jak idiotów i małe dzieci.
Zapracowali na to i zasłużyli w pełni.
Zdecydowanie nic innego bardziej nie zasłużyło chyba na ta nagrodę.
a zaraz obok wisi szmata pod tytulem "Marne oceny nie odstraszyły graczy". no wlasnie widac ta inteligencje :D
W bg3 grało mi się świetnie ale dałbym swój głos na każdą inną grę która na premierę nie miała tyle bugow I błędów. Jak jestem w piekarni i płace pełna kwotę za chleb to chce świeży wypieczony chleb a nie coś nie wypieczonego. Tak samo jak kupuje samochód to chce aby wszystko działało od 1 dnia i nie muszę czekać miesiąc na poprawki aby działały hamulce. I nie mówię tu tylko o bg3 tylko większości gier które miały swoją premierę na przestrzeni paru lat. Choć bg3 jest świetny to i tak źle mi z tym że goty miałby otrzymać tytuł który jest pełen błędów i niedopracowan. I tak kiedyś gry też miały bugi I swoje problemy na premierę ale nie w takiej skali, czuje jak by od CP 2077 się wszystko zaczęło.
Ja nadal nie wierzę, że to się dzieje.
Baldur's Gate I i II od zawsze były moimi ulubionymi grami, no ale wiadomo - seria od dekad nie była rozwijana i doczekała się już statusu nobliwego dziadka gamingu, którego wypada znać i szanować, ale grać w to to dzisiaj to już niekoniecznie.
I oto po dwóch dekadach wychodzi Baldur's Gate III i zamiata podłogę całą branżą. Jest to tak dziwne, że nie skończyło się na jakimś baldurowym odpowiedniku Diablo IV czy innych abominacji popularnych serii sprzed lat, że aż nierealne.
Serio, w ostatnim akapicie zostało wymienione Diablo IV? Panie kochany, wydałem blisko 400zł, żeby po przejściu kampanii i kilku słabych godzinach endgame'u, grzecznie powrócić do D2:Resurrected - więc o czym tu mowa?
Zasłużona nagroda, jednak nie traktowałbym gry jako "inteligentne" podejście bo jakby tak było używali by już dawno AI, zrezygnowali by z DnD na rzecz czegoś nie z epoki "kamienia łupanego", czy epoki gdy grano w "szachy".
Czy szachy są inteligentne? Poruszają jakoś logikę, ale dzisiaj bawienie się w szachy czy jest inteligentnym zajęciem, logicznie dobrze rozplanowanym czasem na rozwój i rozrywkę?
Bardziej to trafienie w potrzeby graczy, gdy dawno nie było tak rozległej fabuły z tak dobrym silnikiem.
Produkt Lariana to głównie w miarę dobrze napisana książka, w której 4/5 zawartości nie zobaczysz + lepszy silnik od konkurencji robiącej turówki.
Zbyt mało trochę jak dla mnie aby to był jakiś wystarczający progress w gamingu i nagroda dla tej gry jak i dla Elden Ringa w poprzednim roku świadczyć mogą, że słabo trochę z jakością gier i innowacyjnością. Dzisiaj znowu innowacyjne zaczyna być sam fakt otwartego świata czy sam fakt, że produkt przypomina gry z dawnych lat.
Poza tym ewolucję widać głównie po indie. Chociażby ewolucja symulacji emocji/relacji, miliony wariantów więcej niż w BG3, mam w Rimworldzie - wygląda ja g..., nie ma fabuły, ale porusza jakieś zdrowe zasady.
W poprzednich grach typu DnD były charaktery itp, ale musieli to wyciąć bo nie wyrobili by przy automacie AI regulującym ton wypowiedzi, tłumaczącym zmiany lawinowe,....
I ten wątek główny z Guardianem w BG3 - no to szczyt inteligencji nie był. Jedynie co to sensacja, ładne intro, okoliczności, reżyseria lepszej jakości, ale czy wariantów jest aż tak dużo? Trochę są mimo wszystko szablonowe i nieraz mi brakowało 3-ciej opcji.
Sukces BG pokazuje tylko, ze gracze chcą prawdziwych gier a nie crapow jak z netflixa gierek filmów jak tlou czy spiderman
To być może najlepsza gra ostatnich 10 lat. Fabularnie i narracyjnie z tego okresu mogą z nią konkurować chyba tylko Pillars of Eternity 1 i 2. Pod względem mechanik przegrywa z oboma Pathfinderami, ale to rezultat wykorzystania D&D 5e, które przy Pathfinderze prezentuje się dosyć ubogo. Twórcy niewiele mieli w tej materii do powiedzenia. Pod każdym innym względem to mistrzostwo, a towarzysze najlepsi od czasów bodajże Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer. Czekam na nową grę od Lariana w settingu Planescape. Wizards of the Coast wskrzesiło oficjalnie niedawno Planescape'a, więc... ;)
Co prawda nie mialem jeszcze okazji zagrac, ogladalem tylko relacje z gry na YT - ale i tak uwazam, ze tytul Gry Roku 2023 dla BG3 jest w pelni zasluzony.
nie poszedł na żadne kompromisy mogące uczynić produkcję dostępną dla możliwie najszerszego grona odbiorców.
No i właśnie dlatego Baldur dostał tytuł gry roku. Jak coś jest robione dla wszystkich to jest do dupy i nijakie.
Nie wcale nie poszli na kompromisy i gracze są inteligentni.. to chyba sarkazm, bo ja to pisze sarkastycznie na pewno... tylko jest bear segs i co chwile geje uderzają na bajere.
Gra jest zrobiona dla wszystkich, i każdy się odnajdzie nawet małe dziewczynki, jak zwykle tak samo jak większość gier nawet na maksymalnym poziomie trudności nie jest trudna sama w sobie, tylko zależy od gracza... AI ma czkawki i jest zwyczajnie cieńkie.
Baldur jest spoko jako visual novelka jakaś ala rpg, jasne że gra prawie że prowadzi za rączke, latasz od znacznika do znacznika i tyle, pewnie dałoby się ograć to każdym możliwym śmieciowym bulidem...
Masa bugów i glitchy, nawet kamera i modele postaci się zacinają i glitchują gorzej niż w starych gta ragdolle czasami, a już jest czwarty patch niby!!!
Musiałbym sobie wymyślić jakiegoś challenge żeby dobrze się w tym bawić jako gra, przeszedłem raz, i na razie podziękuje, piekielnie nudna gra, ALE spoko się wczuwa w narrację i tyle, ide o zakład ze specjalnie zrobili narratorke kobiete bo jest bardziej pociągająca "gra" przez to... gra roku taa, to tylko mówi że graczom spadają wymagania i wcale nie są inteligentni, wystarczy jedna średnia gra i już strzelają szampany.
To już Robin Hooda legende sherwood więcej razy ogrywałem.
Najbardziej odrzucają mnie te gejowskie podjazdy KAŻDEJ postaci praktycznie.
Nawet ten NPC od re-speca Withers do każdej postaci gada coś w stylu czemu nie masz romansa????????
Dobrze się bawiłem dopóki nie doszedłem do 3 aktu, później to już średniawka straszna, i wiało nudą, jako gra to jest słaby baldurek... próbowałem przez chwile drugie podejście zrobić i grać Dark Urge, ale szybko mi się odechciało, replayability wcale nie jest aż takie dobre,
Ale to jak dla mnie, ja mam jakieś wymagania bo jestem inteligentny, a nie to co reszta ludzi, pseudointeligenci, chcielibyście, ale nawet nie wiecie co to jest inteligencja...
Nagroda zasłużona tylko dlatego że branża upada na pysk, tak samo jak dziennikarstwo, wszystko dlatego że ludzie przestali być inteligentni, a są tylko pseudointeligentni, i nawet o tym nie wiedzą....
Koniec końców zawiedziony jestem, w assassinach już lepiej się bawiłem a tam nasrane tego było że ej na mapie
Baldur to klasa sama w sobie, ale pojedynek wagi ciężkiej stoczą ze sobą dwaj gracze.
Co z tego, że ładnie wygląda i jest wyśmienity klimat.
Wersja PC Miała olbrzymie spadki kl/s w mieście, podczas rzucania czarów, walk etc. Nawet na mocnych maszynach było to odczuwalne.
Bugi z misjami też były.
Gdy użyłem łodzi podwodnej do uratowania postaci w tym więzieniu - uznałem, że mam zbyt niski
level i wycofałem się.
Później wróciłem, ale bug powodował iż uwięzieni nie ewakuowali się.
Patche - nie patche nic nie naprawią , gdy silnik jest skopany.
Kwestie techniczne również powinny być branie pod uwagę a nie tylko sprzedaż, grafika i muzyka. To tak jakby wybrać najlepszy samochód roku bo ładnie wygląda, jak w Miss World.
Chociaż w tym konkursie też niby są inne aspekty brane pod uwagę.
A w czym, w porównaniu do innych gier z gatunku, objawia się ta bezkompromisowość BG3? Nie grałem, więc jestem ciekaw.
W tym roku mieli tylko konkurencję w postaci Zeldy. Cała reszta to corpo gówno. Ogólnie BG3 zasługuje na tą nagrodę ale dużo rzeczy poszło nie tak. Poziom trudnosci, zły balans doświadczenia. Łatwe do spatchowania/zmodowania, bez tego ani rusz żeby znów przechodzić.
To pokazuje inteligencję graczy
No niestety. Wspieranie niedokończonych, niedopracowanych gier jest aktualnie mocno na topie i nic nie zapowiada, żeby coś się w tej kwestii zmieniło.
lol
Rozdanie nagrody gry roku w listopadzie...
W czwartek wyszło Colony Ship od Iron Tower i to jest gra roku, która nie prowadzi za rączkę i testuje inteligencję gracza. BG3 jet banalne w porównaniu (nawet na najwyższym poziomie trudności).
https://store.steampowered.com/app/648410/Colony_Ship_A_PostEarth_Role_Playing_Game/