Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Todd Howard „umie postawić się na miejscu zwykłego gracza”, dlatego decyduje o wszystkich aspektach gier Bethesdy

30.10.2023 11:41
2
28
odpowiedz
3 odpowiedzi
michalw258111417
11
Legionista

To może tłumaczyć, dlaczego to studio się nie rozwija i powiela błędy przez całe lata. Najwyraźniej Tpddowi nie przeszkadzają okropne twarze, infantylne, nijakie dialogi i postacie, a przede wszystkim ekrany ładowanie, które w Starfield wskoczyły na wyżyny absurdu. Od lat już w zasadzie ekrany ładowania zniknęły z gier, jedną z kluczowych zmian nowej generacji są dyski SSD, tymczasm Starfield to po prostu kryminał... W ciągu kilku minjt grania mamy nawet kilkanaście ekranów ladowania kilkusekundowych.

30.10.2023 12:57
elathir
😒
11
19
odpowiedz
elathir
103
Czymże jest nuda?

Szkoda tylko, że jest to gracz z 2010, moze niech go wypuści z piwnicy i pozwoli mu zagrać w coś co nie jest grą od beci?

post wyedytowany przez elathir 2023-10-30 12:58:29
30.10.2023 12:22
p4go
😂
6
10
odpowiedz
p4go
159
Almost human

Można to skwitować jedynie buahhaha

30.10.2023 11:34
😈
1
8
Samaritan
19
Konsul

To wiele wyjaśnia, jeśli jest prawdą. I jednocześnie brzmi jak fatalne miejsce do pracy, gdzie wszystko podporządkowane jest ego jednego człowieka, na którego robi stado baranów. Efekt zdaje się potwierdzać.

30.10.2023 12:11
Gomido
5
8
odpowiedz
Gomido
18
Legionista

Wiadomo, stawia się na miejscu gracza i dlatego mamy w starfieldzie mega przestrzałe używanie ekwipunku z kompletnie nieczytelnym GUI i brakiem statystyk przedmiotów w nim. Dobrze, że gracze tego nie widzą a pojedyncze przypadki które tworzą mody jak skyui są tylko w odmętach internetu.

30.10.2023 13:04
12
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1381691
13
Centurion

Ten tytuł daje wrażenie, jakoby Howard był po prostu arogancki.

30.10.2023 12:45
Sasori666
9
3
odpowiedz
Sasori666
192
Korneliusz

Starfield to jedna gra za dużo która wyszła na tym silniku. Ta gra może dawać fun, ale technologicznie jest po prostu zacofana. Już w 2015 była zacofana w porównaniu do takiego Witchera 3.

30.10.2023 16:35
Sarafan
😐
25
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Sarafan
27
Pretorianin

Oni serio opierają proces decyzyjny całego studia na jednym facecie? Aż strach pomyśleć, co by było, gdyby (odpukać!) zachorował i poszedł na zwolnienie. Totalny paraliż decyzyjny…

post wyedytowany przez Sarafan 2023-10-30 16:35:49
30.10.2023 12:01
Persecuted
4
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Teraz jego stwierdzenie z czerwca 2022 roku, zgodnie z którym w Starfieldzie nie ma swobodnego lotu między kosmosem i powierzchnią planet dlatego, że dla przeciętnego gracza jest to nieistotne, nabiera nowego znaczenia... No to już wiemy, że jak dla Howarda cos jest OK, to dla wszystkich graczy też jest, bo Todd wie najlepiej czego chcemy... To nieco brutalne, ale może najlepszym wyjściem jest pozbycie się go ze studia?

post wyedytowany przez Persecuted 2023-10-30 12:02:42
30.10.2023 12:40
amfa24
8
2
odpowiedz
6 odpowiedzi
amfa24
77
Pretorianin

Premium VIP

Ehh to wyjaśnia procerduralnie generowaną zawartość Planet w Starfield aż do bólu

post wyedytowany przez amfa24 2024-05-11 07:51:48
30.10.2023 12:54
Illuminackiretpalianinnajezdzcazdalekiegokosmosu
😂
10

Ta branża to żart.

post wyedytowany przez Illuminackiretpalianinnajezdzcazdalekiegokosmosu 2023-10-30 12:54:38
30.10.2023 13:10
vanBolko
15
2
odpowiedz
1 odpowiedź
vanBolko
49
Konsul

Państwo to ja! - Ludwik XIV
Gaming to ja! - Todd Howard

30.10.2023 15:26
Butryk89
21
2
odpowiedz
Butryk89
158
Senator

Czyli wiadomo co by się przydało Bethesdzie - wyrzucenie Todda.

30.10.2023 21:06
Burdi23
😒
30
2
odpowiedz
Burdi23
57
Centurion

Taaa...Todd rozumie zwykłych graczy....widać to po Fallout 3 , 4 i 76 ale najważniejsze że" It is work " i kasa leci .

30.10.2023 13:24
Kwisatz_Haderach
16
1
odpowiedz
10 odpowiedzi
Kwisatz_Haderach
13
GIT GUD or die trying
Wideo

Czekajac na posta wiadomo kogo, opisujacego nam jak bardzo nie rozumiemy wizjonerstwa i geniuszu Howarda, ktory wykracza poza mozliwosci mentalne gracza 5/10...

Wrzuce dodatkowo to. Bo to wlasnie ten pan (do spolki z Howardem) jest odpowiedzialny za kreatywna Bethesdowa biede. Prezentacja otwiera oczy na to dlaczego poziom pisarski i kreatywny w grach BEth jest taki a nie inny.
Choc musze przyznac ze ten mindset "gracza to nie obchdzi" ma swoj czas i miejsce, tylko ze nie w grach ktora chca sie nazywac grami rpg.
Komentarze to zloto. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=Bi51-wjcwp8&t=727s&pp=ygUXcGFnbGlhcnVsbyBwcmVzZW50YXRpb24%3D

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2023-10-30 13:28:27
30.10.2023 13:57
Smoke
😒
17
1
odpowiedz
Smoke
58
Konsul

Niech on już sp.....

30.10.2023 20:23
TerleckiFalcon
29
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
TerleckiFalcon
13
Konsul

Gracze UWIELBIAJĄ ekrany wczytywania
Gracze UWIELBIAJĄ silnik morrowinda
Gracze UWIELBIAJĄ odwalać pracę za deweloperów
Gracze UWIELBIAJĄ 30fps na kartach za kilka tysięcy zł i na najpotężniejszej konsoli

31.10.2023 14:14
Bukary
35
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
Bukary
229
Legend
Wideo

Historie W3 I Cyber pasują bardziej do korytarzowych gier niż do otwartych światów.

Tu nawet nie chodzi o "historie". Chodzi o to, że Bethesda (w przeciwieństwie deweloperów wymienionych przeze mnie gier) tych historii nie potrafi opowiadać tak, żeby zaanagażować gracza.

W największym uproszczeniu: "historie" (nie tylko opowiadane w grach) składają się z rdzeni i kataliz (terminologia Barthesa)*. Rdzenie to kluczowe momenty historii (które zmieniają jej bieg), a katalizy to swoiste "wypełniacze" pomiędzy węzłami fabularnymi. Barthes podaje przykład Jamesa Bonda i telefonu: "zadzwonił telefon i Bond podniósł słuchawkę" to rdzeń (wydarzenie kluczowe dla przebiegu historii), zaś sposób, w jaki Bond odebrał telefon (podszedł do biurka, odłożył papierosa itp.), to zbiór kataliz, które pełnią wyłącznie służebną funkcje wobec rdzeni. Bethesda czasami przedstawia całkiem ciekawe historie, tworząc złożone mitologie i kreując ciekawe światy, ale ma problemy z odpowiednią prezentacją rdzeni i z katalizami (rozumianymi w tym wypadku jako elementy narracyjne, a nie rozgrywka, którą gracz wypełnia czas "pomiędzy" rdzeniami).

Rdzenie w grach są często podobne. I niekoniecznie zależą od tego, czy mamy do czynienia z piaskownicą ze stajni Bethesdy, czy też z otwartym światem w stylu CD Projektu. Oto przykład: zarówno w misji "Sabotage" ze "Starfielda", jak i w misji "Bird With Broken Winds" z "Phantom Liberty" znajdziemy niemal identyczny rdzeń. Musimy udać się do lekarza, żeby zainstalować wszczep, który pozwoli na wykonanie konkretnego zadania. Elementy tego rdzenia są również podobne: gracz udaje się do lekarza, przeprowadza rozmowę, a następnie poddany jest operacji. Mamy więc ten sam składnik pewnej historii. Warto więc przyjrzeć się temu, jak został zaprezentowany:

Phantom Liberty (misja "Birds With Broken Wings", 29 minuta)
https://youtu.be/zpyCj3fnAA0?si=do9qCXKeDox7XDsh&t=1761

Starfield (misja "Sabotage", 4 minuta)
https://youtu.be/sL684Nn8Zqo?si=PlZ5oCg0qUtQbytq&t=243

Nie wiem, czy jakiś komentarz jest jeszcze potrzebny... Bethesda po prostu nie potrafi opowiadać swoich (skądinąd ciekawych) historii. CDPR potrafi. O ile rdzenie mamy w obu historiach podobne, o tyle sposób ich prezentacji (i katalizy) różnią się diametralnie. Na niekorzyść Bethesdy, która zdaje się pozostawać jeszcze w okresie narracyjnej adolescencji. A to właśnie sposób prezentacji wymyślonej historii jest tym, co decyduje o zaangażowaniu gracza i wywołuje emocje. Bo większość znanych nam historii opiera się na podobnych schematach. I dlatego nie trzeba od razu ratować świata i podbijać całego kosmosu, żeby fabuła jakiejś gry (filmu, książki) mogła być interesująca.

* Tutaj przydługi link do artykułu Bathesa:

post wyedytowany przez Bukary 2023-10-31 14:29:50
30.10.2023 12:26
😂
7
odpowiedz
GeDo
80
Konsul

Czyli wychodzi na to ze reszta pracowników to jakies nie ogary i nie potrafią sie wczuc w role gracza?Czy może pan Howard znowu fantazjuje?

30.10.2023 13:04
NOWAHUTANACZASIE
😂
13
odpowiedz
NOWAHUTANACZASIE
16
Konsul

JESSS, ON!
Jeden z topowych ściemniaczy w branży rozrywkowej, a i powiedziałbym, w skali ŚWIATOWEJ.
Ten gość każdy błąd, każde potknięcie potrafi wytłumaczyć xd

post wyedytowany przez NOWAHUTANACZASIE 2023-10-30 13:06:05
30.10.2023 13:05
Nicki_05
😢
14
odpowiedz
1 odpowiedź
Nicki_05
16
Centurion

Ja się po 15 godzinach odbiłam... próbowałam ale ta gra jest strasznie nijaka. Kompletnie nic nie zassało. Im dłużej grałam tym bardziej czułam się zmęczona aniżeli zainteresowana. Widocznie mam zupełnie inny gust niż Pan Howard. Wielka szkoda.

30.10.2023 14:00
Ognisty Cieniostwór
😂
18
odpowiedz
2 odpowiedzi
Ognisty Cieniostwór
42
Senator

Dziwne, że MS jeszcze nie zwolnił tego szkodnika. Powinni się go pozbyć tak samo szybko, jak Koticka.

30.10.2023 14:26
Wronski
😂
19
odpowiedz
Wronski
24
Generał

"Todd Howard najlepiej w studiu rozumie potrzeby typowych graczy"

On to nawet nie stal przy niedzielnym graczu

30.10.2023 15:16
20
odpowiedz
zanonimizowany558287
180
Senator

Todd to facet o talencie odwrotnie proporcjonalnym do posiadanego ego. Póki on tam będzie u steru, to o dobrej grze od tego studia można zapomnieć.

30.10.2023 15:31
22
odpowiedz
Nivanriell
40
Pretorianin

Jak lubię ich gry to trochę świeżego spojrzenia by im się przydało.

30.10.2023 15:34
Ergo
23
odpowiedz
1 odpowiedź
Ergo
98
Generał

Wspaniały człowiek, wizjoner. Pracując przy Fallout 76 doskonale wiedział czego gracze potrzebują.

30.10.2023 15:53
-=Esiu=-
24
odpowiedz
-=Esiu=-
205
Everybody lies

Może i ekrany wczytywania trwają 2, 3 sekundy, ale za to mamy ich w cholerę...

Todd się już po prostu nie nadaje do tworzenia gier. Im szybciej to zrozumieją, to jeszcze jest szansa dla TES6 na nowym silniku.

30.10.2023 16:39
26
odpowiedz
1 odpowiedź
pajonk
2
Junior

przecież to jest, po prostu, oszust xd

30.10.2023 17:34
27
odpowiedz
zanonimizowany1218483
12
Generał

Brawo Todd!

30.10.2023 17:55
BFHDVBfd
28
odpowiedz
BFHDVBfd
162
Ezio Auditore

Todd ma zawsze racje i uj, a jak się nie zgadzasz to mamy na pana miejsce 10 ukraińców.

30.10.2023 21:09
Aen
31
odpowiedz
Aen
239
Anesthetize

Chyba na miejscu takich graczy jak mój ojciec, który po dwóch minutach w nowym Doomie zaczął narzekać, że nie wygląda i nie gra się jak w Dooma co to on pamięta z 1995 roku...

30.10.2023 23:02
Ohydny Czerwonodupny Pirat
32
odpowiedz
Ohydny Czerwonodupny Pirat
72
Gracz raczej autystyczny

To już wiadomo, kto jest głównym hamulcowym. Ale po co cokolwiek zmieniać? Patokonsumenci i tak kupią – It just works!

post wyedytowany przez Ohydny Czerwonodupny Pirat 2023-10-30 23:03:15
31.10.2023 09:56
34
odpowiedz
Jaya
62
Generał

Głównym problemem w dzisiejszej krytyce Starfielda to, że ten creations engine nie wykorzystuje jeszcze ostatnich potów z kreatywnego potencjału.

Do tej pory tą kreatywnością była jedna zapełniona ręcznie otwarta mapa jak w Fallout 4 czy Skyrim - z fajnymi bazami w F4. Starfield to raczej twór, który stanie się miejscem na pole popisu dla graczy w kwestii zapełniania planet fabułą, lokacjami, ... ale dopiero w przyszłym roku.

Nie powinni startować bez tego, bo engine nie jest przesadnie słaby tyle, że założenia projektowe każdy silnik by zajechały w podobny sposób. Gra o wszystkim zazwyczaj podobnie się kończy, jeśli nie ma tego dobrego kreatywnego pola.

Mogliby chociaż uratować jakoś honor rozbudowanym systemem budowy bazy i zarzadzania, osadnikami, a jedynie tylko okroili funkcjonalności z F4.

Jakby Todd wiedział na czym zależy graczom to albo by nakreślił wyraźnie grę jako jakieś Satisfactory, Sim City,... cokolwiek gdzie coś kolonizujesz bardziej, albo jako RPG z kilkoma lokacjami jak w Outer Worlds - czy po prostu Fallout 4.

Jest ogromny potencjał, ale start nie uznałbym za ani najlepszy, ani za najgorszy.

post wyedytowany przez Jaya 2023-10-31 09:57:41
31.10.2023 18:42
Wrzesień
36
odpowiedz
Wrzesień
63
Stay Woke

Dziwnym nie jest. Wszyscy gracze regularnie stawiają się na miejscu dyrektorów generalnych koncernów wydawniczych, w drugą stronę to widać działa tak samo.

31.10.2023 09:28
33
odpowiedz
ZiutekZmarsa
15
Chorąży

"Narcystyczne zaburzenie osobowości (ang. narcissistic personality disorder, NPD): jest zaburzeniem osobowości obejmującym wszechobecny wzorzec wielkości (w fantazji lub zachowaniu), czy stałą potrzebę podziwu i brak empatii.

Ludzie z tym schorzeniem są często opisywani jako aroganccy, egocentryczni, manipulujący i wymagający. Mogą być przekonani, że zasługują na specjalne traktowanie. Cechy te zazwyczaj pojawiają się we wczesnej dorosłości i bywają widoczne zarówno w kontaktach zawodowych, jak i w innego typu relacjach.

Charakteryzuje się co najmniej 5 z poniższych objawów:

1 Wielkościowe przekonanie co do swojej wartości (np. wyolbrzymianie swoich osiągnięć i talentów, oczekiwanie bycia lepiej traktowanym niż inni, pomimo braku znaczących osiągnięć).

2 Pochłonięcie wyobrażeniami o nieograniczonym: sukcesie, władzy, doskonałości, pięknie lub miłości idealnej.

3 Przekonanie o byciu kimś wyjątkowym i niepowtarzalnym. Potrzeba bycia rozumianym wyłącznie przez osoby (lub instytucje) o wysokim statusie społecznym, zdolność do przebywania tylko w towarzystwie takich osób.

4 Nadmierne pragnienie bycia podziwianym.

5 Poczucie bycia uprzywilejowanym (tzn. irracjonalne oczekiwanie bycia szczególnie traktowanym lub zakładanie z góry, że różne oczekiwania zostaną spełnione).

6 Wykorzystywanie innych osób do osiągnięcia swoich celów.

7 Brak zdolności współodczuwania: niechęć do rozpoznawania lub identyfikowania się z uczuciami albo potrzebami innych osób.

8 Częste poczucie zazdrości wobec innych lub przekonanie o tym, że to inni są zazdrośni.

9 Arogancka, wyniosła postawa lub zachowanie."

post wyedytowany przez ZiutekZmarsa 2023-10-31 09:29:23
30.10.2023 11:49
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
Gojangi
15
Chorąży

Tood i jego bajki. Od takiej firmy wymaga sie dobrych gier (nie pisze że najlepszych) Starfield niestety a szkoda to totalna porażka, ta "gra" powinna być prezentem gratis do gazetek o komputerach. Najgorszym jednak są ludzie...bo wiekszosć chwali te gówno z zasady, z miłosci do todda, z sentymentu że kiedys był skyrim, gracze sa ślepi na wszelką krytykę, nie sa świadomi tego ze to przez nich gry sa zbijane z roku na rok do poziomu starfield

Wiadomość Todd Howard „umie postawić się na miejscu zwykłego gracza”, dlatego decyduje o wszystkich aspektach gier Bethesdy