Twórcy The Last of Us na PC odpowiadają graczom, wiedzą o problemach
Jak wiedzieli i wypuścili grę w takim stanie to jest to żałosna zagrywka. Tym bardziej, że gra zaliczyła obsuwę właśnie przez to, że mieli dopracować optymalizację.
Baty zbierze Iron Galaxy za to że zrobili slaby port, a tak naprawdę po dupie powinno dostać Sony. Spieszyło im się z premierą żeby wstrzelić się w hype po premierze serialu. Początkowo miał być 3 marca, nie wyszło, przesunęli na 28. Port dalej beznadziejny, ale trzeba wypuścić żeby czasem ludzie nie stracili zainteresowania grą.
Co za gówniane czasy gdzie grę zaczynają robić po premierze.
...wiedzą o problemach.
Przed wydaniem gry też wiedzieli, ale nic nie stanęło na przeszkodzie, aby wydać kolejnego premierowego bubla na świat - dojąc "współczesnych" graczy PC, którzy kupią wszystko... dlatego też od X lat ten rynek gier (zwłaszcza PC) wygląda jak wygląda i nie zapowiada się aby było lepiej.
Kolejna growa premiera, a komunikat od twórców / wydawców stale ten sam - to już się robi nudne.
No to po oficjalnym komunikacie od ND w którym przyznaje gra faktycznie nie jest dopracowana czekam na dalsze ekspertyzowe wygibasy niebieskich (i nie tylko) formumowiczów, którzy będą dwoić się i troić w udowadnianiu, że gra jest dobra a to pecety są zue. Dobrze, że popcorn jest w miarę zdrową przekąską i tak nie tuczy.
Oczywiście, że wiedzieli. Tak samo jak wiedzieli, że przesunięcie premiery o trzy tygodnie nic nie zmieni. Bo w tak złożonym projekcie jakim jest gra komputerowa 3 tygodnie czasu to tyle co nic. Gdyby to były trzy miesiące to można by próbować brać takie zapewnienia na poważnie. A tak to był po prostu marketingowy bełkot. Ile razy jeszcze się musi powtórzyć taka sytuacja, żeby ludzie się nauczyli?
Z jednej strony ceny podzespołów wywindowane w kosmos, z drugiej optymalizacja nowych gier leży i nawet topowe blaszaki się dławią... Rynek PCtowy ma ostatnio strasznie pod górę.
To zaczyna być śmieszne wiedzieli o problemach ale wypuścili w taki stanie grę do tego użyli zrypanej biblioteki dekompresyjnej Oodle (v2.9.6) która sprawia problemy czy oni są tak tępi czy chcą z ludzi tępych zrobić.
Eh... jak człowiek zrobi błąd w pracy, to dają jeszcze jedną szansę i out, albo jak coś grubszego to straszą karami, a tu jak gdyby nic, co zrobią grę na premierę to ma masę błędów i potem sobie mogą poprawiać w patchach i wszystko jest git, smutne.
O żesz kurwa, z takim gównem nie miałem dawno do czynienia, bo inaczej nie da się tego nazwać.
Od godziny 11 walczę z kompilacją tych jebanych shaderów. Albo się zawiesza, albo crashuje.
Jak odpaliłem wczoraj grę w trakcie kompilacji, to nie dało się grać. Pokaz slajdów, zawiesza się, wiatraki wyją.
Tak Sony wydaje jeden ze swoich flagowych tytułów?
niedawno wydane Metroid Prime Remastered na Nintendo Switch wyszło studiu całkiem dobrze.
Wynika z tego ze Iron Galaxy nadal nie ogarnia pecetowych portów. Mogli im zamiast tego zlecic wersje na switcha :)
Kumpel kupił grę i mówi że przycina mu się gdy zmienia ustawienia i odłożył grę gdy się ścięła podczas jazdy samochodem a było to na początku gry.
Tyle lat od premiery na konsoli to poczekam jeszcze trochę aż beta testerzy pomogą przy naprawie a sama gra z czasem potanieje więc na plus ;)
nie gracze, a zwykli backerzy, a wiec idioci z pieniedzmi do wydojenia. w tych czasach po tylu wtopach nie mozna juz mylic jednego z drugim.
Niech spadają na drzewo. Jedna z gorszych premier (największy zawód) w tym roku z technicznego punktu widzenia. Powodzenia jak ktoś ma 8GB Vramu :x (inne problemy łaskawie pominę).
Rozegrane 2 godziny i jak narazie żadnych problemów. Gram na Intel Core i5-12400f, RTX 3060 12GB, 16GB RAM. Rozdzielczość 1440p. Nie neguje jednak tym postem problemów, na które skarżą się gracze. Czytając fora polecam wgrać najnowsze sterowniki od grafiki i poczekać aż shadery dojdą do 100% (u mnie to zajęło około 45 minut, od 35% ich ładowanie mocno przyspieszyło). Są osoby, które twierdzą, że to pomaga.
Zwroty i tyle, jak ktoś wypuszcza bubla technicznego który po każdym odpaleniu musi z godzinę wczytywać shadery to nie ma żadnego usprawiedliwienia xD Zresztą ten błąd najpewniej jedynie z zastosowania zbugowanej wersji biblioteki zamiast starszej dobrze działającej, coś takiego nie jest po prostu problem co zwykłe oplucie klientów bo to znaczy że absolutnie nikt tego nie testował ani nie przyjrzał się problemowi.
Dlatego należy poczekać na dobrze działającą wersję i kupić grę, gdy będą zniżki, wyprzedaże itp.
Ładowanie shaderów trwa ok 40 minut a proc dobija do 70 stopni podczas gdy w programach testujących po godzinie mam max 65,optymalizacja dno klatki latają między 30 a 60 fps,notoryczne wywalanie do pulpitu i zawiechy dobrze że tego nie kupiłem i już raczej nie kupię za to kasa pójdzie na re 4
Polecam grać na padzie - kamera działa sporo płynniej i nie widać stutteringu jak za pomocą myszy. Coś musieli skopać z implementacją obsługi gryzonia.
A gra sama w sobie w 21:9 wygląda przecudownie, zdecydowanie top topów.
Wreszcie po kilku godzinach i kilku zwiechach, shadery zrobione i mogę grać.
Teraz już gierka działa dobrze. W 1080p na średnich i wysokich ustawieniach(nie przypominam sobie, że jakaś inna gra miała tyle ustawień graficznych!) działa stabilnie i wygląda bardzo dobrze.
Ale! Nie działa kontroler od xboxa one, tzn. działa, ale kierunek do przodu nie działa, trzeba chodzić bokiem xD. Z tego co piszą na forumie na steamie nie jest to odosobniony przypadek.
Dla wszystkich, którzy nabyli, polecam zgooglowac „Oodle_v2.9.5.7z”, pobrać, wypakować do folderu z gra, gotowe.
Wyciek pamięci z głowy, aczkolwiek niesamowite, że wydali to co wydali.
Bawcie się dobrze, na 3060 12GB, amd 5800x i 32gb ram z ssd śmiga pięknie w 1440p ze wszystkim na max. Komp suszy jakby miał odlecieć. Po raz pierwszy w grze xd
Dodaję post raz jeszcze „luzem” w ramach pomocy pokrzywdzonym :)
Oni i tak zaliczyli obsuwe bo gra pewno się nawet nie włączała.. nie mogli tego przedłużać bo serial wypuścili kiedy wypuścili. Niedopuszczalna biznesowo ta obsuwa była - kolejna to by była katastrofa.
To że gra ledwo działa.. pff.. CP2077 jakoś wybaczyli wszyscy. Mimo że gra była wycofana ze sprzedaży! Ilu twórcom to się udało - by gra była tak spartoczona by zakazać jej sprzedaży? XDDDDD To co z tego że ledwo działa - przynajmniej działa XD CP2077 był w tak samym lub gorszym stanie, a wygrywał nagrody. Przecież gracze uwielbiają spier.. rzeczy XD same nagrody lecą do takich ludzi zawsze.
Ja już od dawna wpierw pobieram wersję "demo" ;) a dopiero potem decyduje czy gra jest warta wsparcia programistów. Jak oni się wypinają na nas to ja na nich.
Najlepsze jest to, że gra wygląda gorzej niż dowolny sanbox od UBI, który na kartach 3xxx będzie działał super-płynnie, a na tych z serii 4xxx ultra-płynnie.
Origins, Breakpoint, Valhalla - niedoścignione wzory dla twórców (trochę jak Gears 5, jeśli chodzi o liniówki na UE). Ale się porobiło...
Trzeba jechać po nich jak po szmacie tylko oni sprawiają problemy z kontrolerem od Xbox https://steamcommunity.com/app/1888930/discussions/0/3818529563396290816/?ctp=2
Partacze