*a wy chcieliście grafikę z pokazu "2014", to nawet napisy w menu wam by się nie wyświetliły xD ;-)
To powinna pobierać się całą gra o podtytule NEXT GEN, a nie patch. Patchy to było już około 1500 od premiery i każdy poprawiał grafikę w jakimś stopniu
Chwilę pograłem, pierwsze wrażenia są takie że grafika tyłka nie urywa, nawet na ultra i z RT, widać po grze że ma swoje lata i nadal odbiega od aktualnych gier na rynku. Wymagania totalnie nie idą w parze z wyglądem gry, na RTX 4090 z włączonym DLSS3 średnio 70 fps, nawet nie mam odwagi sprawdzić ile bez niego. RT w zasadzie jest niezauważalny, efekt podobny jak przy podkręconej saturacji. Myślałem że będę miał zajawkę na przejście gry po raz drugi ale na ten moment stwierdzam że się od niej odbiłem.
No czyli jak można było się spodziewać, skopali optymalizację nawet bez RT. Ehhh oni nigdy nie byli dobrzy w te klocki ale, żeby wydajność w 7 letniej grze popsuć darmowym patchem to też jest spore osiągnięcie.
Ja na GOG nie mam jeszcze aktualizacji.
Edit: Już jest. Na GOG 51.36GB
Ktoś wie jak dostać update na PS5? Żaden patch do pobranej wersji PS4 się nie ściąga. W sklepie jest osobna wersja dla PS5 za... 77 PLN.
Ledwo wyszedł i już mamy drastyczny skok popularności. Coś myślę, że w ten weekend czeka nas jakiś nowy rekord...
Czekam aż W3EERedux i VlaimirUI będą kompatybilne z najnowszą wersją. Bo bez tych modów to nie chce mi się zaczynać od nowa.
Ostatni raz w Wieśka 3, grałem w 2016 roku. Wciągnął mnie wtedy na całe 156 godzin gry. Myślę, że po takim czasie i z okazji patcha, można go sobie teraz spokojnie odświeżyć.
Witam.Zaktulizowalem wieska do next gena na ps5 i nie mam wyboru wydajnosci w opcjach. Ma ktos taki problem?
Chciałem zagrać w dodatki na ps5. Są zainstalowane a w menu gry nie wiadać. Mogę uruchomić tylko podstawkę. Ma ktoś taki problem i wie o co chodzi?
U mnie pobiera się aktualizacja 4.0 na PS4, a podobno aktualizacje miały być na old geny w późniejszym terminie.
U mnie na Directx 12 w GTX 1070 wywala do pulpitu gdy daje nowa gra i nic nie da się zrobić Xd.
Pięknie się zaczyna prosty patcha a już problem.
Nawet minuty nie pograłem
A żeby nie było że ja mam tylko problem to podobny ma gostek na RTX3080
https://www.gog.com/forum/the_witcher_3_wild_hunt/game_crashes_on_dx12_dx_11_starts_ok
Jak na darmowe rozszerzenie to ok. RT na siłę i w sumie nie robi wrażenia, a jeśli już to raczej rozśmiesza. Wiesinek biegnie przez wesołe miasteczko i wygląda to tak jakby co chwilę ktoś gasił albo zapalał światło :-) Nieudane to to :-) Przez RT Geralt wygląda raz z siwą broda z jednej strony facjaty, a z drugiej jak blondynka. Bardzo nienaturalne i sztuczne. Przy maksymalnym wyostrzeniu o poranku Wiesiek wygląda jakby był wykonany w cel-shading:-) Dziwaczne. Ale....jak wyłączy się zbędne RT i włączy się tryb graficzny uber+ to już daje radę i widać zmiany. Chociaż jak ktoś wcześniej wgrał sobie mod z teksturami HD to raczej łba nie urywa. Myślę jednak, że to ostatnie podrygi tej produkcji. Trochę jak lifting malucha. Niby można. Ale po co? Kto chciał to zmodował już wcześniej i większość tych rzeczy używał od dawna. A jak nie...to niestety wychodzi z każdej dziury, że to już stara gra. Całość przypomina gnijącą pannę młodą. Niby fajnie, niby zabawnie. Tylko że czas już na nowego Wiedźmina, a nie na wieczną wzniosłą reanimację trupa. Uwielbiam Wieśka mam jednak wrażenie, że spora moc pary poszła w gwizdek. A my nadal stoimy na tej samej stacji. Czas ruszyć do przodu. Jestem za stary na sentymentalizm. Fajnie ale niepotrzebnie. Darowanemu.......Ale ja nic nie chciał dostać. I strzeżcie się darów, które przynoszą Grecy :-)
Acha. Zrzut w uber+ bez RT wykonany na RTX 3060 VRAM 12GB, 16GB RAM, i9 10850k
Oczywiście wersja na ps4 w sklepie sony już niedostępna. Tylko multiplatforma po 113 zeta "w promocji" za wersję GOTY (bez dodatków 77 zł). Było do przewidzenia.
Ja na xsx po zainstalowaniu aktualizacji nie mam dostępu do savów z dodatkami. Jak rozwiązać problem? Pozdrawiam
wiedzmin to gra idealna, gralismy z synem lat 13 na komputerze 2 lata temu. Prawdziwie polska, męska gra. Bog z wami!
Zrobiłem downgrade'a w launcherze steam znowu do wersji 1.32 i nie wiem jakoś z modami bardziej mi się wizualnie podobała stara wersja gry, w szczególności woda wygląda moim zdaniem dużo lepiej i oświetlenie naturalniej, mam mieszane uczucia...
Gra nie obciąża ani cpu ani GPU masakra 30fps a przed aktualizacją było ponad 70 na uber hw 1440p :(
Pobiera się i ciekawe czy mój staruszek GTX 1080TI to ogarnie ...
Ja jestem zachwycony. Dostałem to.na co czekałem. Wersja na PS5 jest rewelacyjna w trybie 60 klatek. Chciałem pograć w trybie RT i robi robotę pod względem cieni ale nie jest to warte utraty połowy klatkarzu. Po za tym w trybie RT zauważyłem jakieś dziwne pop-upy drzew.
Zasięg widzenia, roślinności, tekstury i nowa kamera (tylko do eksploracji i jazdy konno) pasuje mi i wystarcza w zupełności. Specjalnie wczoraj pograłem 1.5h na.PS5 w wersję z PS4 Pro i jest kolosalna różnica w grafice. Obecnie ma PS5 gra wygląda lepiej niż na moim PC w ustawieniach Ultra (przed patchem). Wersja pudelkowa na 100% zagości u mnie pośród innych kopi Wiedźmina 3 na różne platformy.
A.l.e.X
xD u mnie jest tak z FSR
nIestety strona kompresuje Strona kompresuje obrazki dlatego pełną jakość będzie tutaj
http://foto-hosting.pl/img/76/c2/55/76c255ce95ca10de01c355f6aacc586087a56ea4.jpeg
Tu jeszcze dowód filmik nie znam się ma nagrywaniu
FSR w trybie wydajność
https://www.youtube.com/watch?v=tiIlWMwkNdA
Gdzie szukać opcji wydajność lub ta druga w Wiesku na ps5? Przewertowałem opcje i nie mogę znaleźć
Gra na Uber+ z raytracingiem wygląda fenomenalnie, ale nawet z użyciem DLSS RTX 3080 i i7 12700KF 32GB przy 4K ledwie wyrabia 40FPS w Novigradzie. W Beuclair nocą to juz z kolei masakra - 12-15FPS. Najlepiej jest wybrać opcję 1440p, ale wtedy widać braki DLSS - drzewa czy krzewy z daleka straszą poszarpanymi krawędziami i są rozmyte.
Patch ogarniający DirextX powinien wyjść jak najszybciej, bo główna atrakcja czyli raytracing sprawia, że gra jest niestabilna i niegrywalna. Przyznam, ze na premierę lepiej chodził CP77, który na tej samej konfiguracji daje mi stałe 60FPS xD
Gra wygląda świetnie ale spadek fps jest no duży... mam 11400F/GTX 1080TI/16GB DDR4 3200/M2 SSD i przed aktualizacją miałem ponad 90fps na 1440p, teraz ustawione wszystko na Uber+ ( oczywiście bez rt bo nie mam) i teraz mam 65 fps ze spadkami do 50.
Dla mnie bomba!!!
Grałem zaraz po premierze, to jeszcze było na XBOX ONE czyli 1080p…tv 42”
Niebo a ziemia
Teraz PS5 w 4K i pograłem z Ray Tracingiem 5h i jest super, 30fps nie przeszkadza a dziś przełączam się na 60fps w 4k.
TV 75” Bravia XH900 z HDMI 2.1
Nowe doświadczenie, nowa ekstaza growa :-) grafika bardzo ładna, gra 7 letnia a daj super miodna.
Co mnie najbardziej rozwaliło póki co to cross gen save!!!
Odpaiłem Steam Decka, ściągnąłem na niego patch 4.0 Witcher 3 ze steam, jestem zalogowany na GOGU na Ps5 i na steam decku i mogę sobie kontynuować przygodę na steam decku kiedy chce bo sejw zapisuje sie w chmurze.
Na steam decku gram na medium grafice i skaczą fps z 50 do 30, dużo jeszcze nie grałem na nim w witcher 3 ale dla mnie cross gen save to jest bomba i każda gra powinna to mieć!!!
Wogóle to byłaby bomba gdyby sie kupowało jednak grę i mozna było nią grac na kazdej platformie…podejrzewam ze to jest niedoczekanie ale miło pomarzyć. To troche jakby kupić cd z muzyka, czy bluray z filmem i dlatego ze Sony wyprodukowało to Sony mozna odtwarzać na TV czy soundbarach Sony i nigdzie indziej…
Photo mode to tez bomba, o 7 lat za późno ale lepiej późno niż wcale…
Pograłem na razie tylko chwilę na ps5 i wizualnie dupy nie urywa. Widać, że to już stara gra, tylko podrasowana graficznie. Za to chodzi stabilnie, w trybie wydajności nie zauważyłem żadnych problemów. Będzie grane w święta.
Na laptopowym RTX 3080 45 klatek... spodziewałem się więcej :)
Taki Cyberpunk w 60 chodzi.
Jak odinstalować ten skopany patch! Na 3060 ti czyli ta sama wydajność co 2080 Super nie da się grać... Hairworksy trzeba wyłączyć i max ustawienia wysokie. o RT można całkiem zapomnieć. Kamera spier...na i nie wiadomo gdzie starą przywrócić. ODDAJCIE MI GRĘ SPRZED PATCHA!!!!! Wszystko chodziło przepięknie na maksymalnych możliwych ustawieniach.
Jestem zawiedziony. Ten Ray Tracing to śmiech na sali - graficznie nic takiego, a obciąża sprzęt kosmicznie. Poprzednia wersja z modami była lepsza, naprawdę tak uważam. I chodziła doskonale (I7 9700K, 32GB RAM, RTX 3060Ti)
3070TI + R7 5800X = 40 FPS Novigrad (DLSS Jakość, RT ON, większość opcji na uber+), po wyłączeniu RT wychodzi około 100 FPS. Rozdziałka 1440p. Mam wrażenie, że granie z RT włączonym, to jest aktualnie marketing pod kupowanie kart 40XX aby móc grać z DLSS 3. Jest to dla mnie żałosne, zwłaszcza, że karty tanie nie są, a dużo ludzi kupiło po obniżkach cen karty z serii 30XX. Zostaje granie bez RT (a szkoda, bo to naprawdę fajne cudeńko) i może czekanie na optymalizację DLSS.
A co bardziej irytuje, że w C2077 z RT, DLSS Jakość mam około 70 FPS. xd
Właśnie zasysam. Co do debaty, czy lepiej włączyć RT i mieć mniej klatek czy wyłączyć i mieć więcej... To jest opcja dla entuzjastów i posiadaczy kart za 6-7k PLN+ i procka+płyty za kolejne 3-4k. Tak, to jest bajer i do tego daleki od ideału, z masą problemów wieku dziecięcego, ale robi różnicę na tyle dużą, że wcześniej wspomniani entuzjaści wydają grube pieniądze, aby się tym cieszyć.
Nie wiem na ile wynika to z lenistwa twórców najnowszych gier, a ile z ograniczeń starszej technologii lub przewagi nowej, ale... gry obsługujące Ray Tracing, z wyłączonym RT są pozbawione głębi. Obraz wydaje się płaski, płytki. To są subtelne różnice i nie każdy jest, a tym bardziej nie każdy musi być estetą, jednak głosy lekceważące tę technologię... są mi bardzo bliskie, bo miałem podobnie. Nie wyobrażałem sobie grania poniżej określonej płynności. Właśnie to najbardziej odrzucało mnie od lepszych odbić i światłocieni.
Gołym okiem, czy to podczas rozgrywki, czy oglądając zrzuty ekranu, jestem w stanie ocenić z bardzo dużą dozą trafności, czy oświetlenie i odbicia korzystają z RT, czy nie - i tylko w sporadycznych przypadkach kręcę nosem, że straciłem 20-30% klatek. A byłem freakiem, jeśli chodzi o płynność wyświetlanego obrazu na ekranie. Byłem, bo mimo, że śledzenie promieni w grach dopiero raczkuje, to pole do popisu jest ogromne, z kolei starsze technologie mają problemy, które kłuły w oczy dekadę temu i robią to nadal.
Nie wiem za to, dlaczego nikt nie pisze o największej wadzie gier, w których włączy się śledzenie promieni. Zresztą to bardzo łatwy sposób aby sprawdzić, czy rozmówco-krytyk RT ma chociaż trochę ponadprzeciętne pojęcie o grach. Mianowicie... input lag i czas, jaki musi minąć, aby nasz komputer to wszystko przetworzył. BO w tej materii potrafią dziać się cuda. Zazwyczaj gra, która na naszym komputerze generuje 60-100 klatek ma całkiem przyzwoity frametime - 7-15ms. Bardzo często jest on również relatywnie stabilny, lag spike'i są rzadkością, stuttering czy jego wersja mikro w zasadzie też i raczej świadczą o niedopracowanej optymalizacji, przestarzałym/zaniedbanym silniku graficznym, niż wąskim gardle mocnego peceta do gier.
Mając 80-100 klatek w DL2, które nomen omen bez RT wygląda jak Wolski przy Bartosiaku, to frametime wynosi 3X-4Xms. Masz procka, który nie dusi mocnej karty? Masz monitor 240Hz z G-Sync? Masz topową kartę graficzną? Przełączyłeś tryb niskiego opóźnienia na ultra w sterach od Nvidia? To dobrze, bo gdyby nie to, to cofnąłbyś się o dekadę jeśli chodzi o responsywność grania, a tak, to tylko o dwie generacje sprzętu komputerowego.
DLSS, który ratuje wydajność z włączonym śledzeniem promieni generując więcej klatek, też, w określonych warunkach, potrafi - paradoksalnie - zwiększyć frametime. Plus jest taki, że RT można skonfigurować pod siebie, bo zazwyczaj jest całkiem sporo modów, które pozwalają maskować ułomności tej technologii, a owe mody w większości przypadków można jeszcze dostosować do swoich potrzeb.
Wracając do Ray Tracingu, to... będzie on standardem, ale musi dojrzeć. Za pięć lat przekona sceptyków, a za dziesięć będzie tym, czym dynamiczne cienie są dla statycznych. Falstart od Zielonych? Nie, raczej planowany i powolny postęp technologiczny, żebym kupił nową kartę graficzną, która jest mi zbędna do życia, ale raz zrodzoną potrzebę ciężko zapomnieć i przejść obojętnie, gdy kolejny tytuł robi to coraz lepiej.
RT to kabriolet w słoneczny dzień. To nie musi być praktyczne ani rozsądne, bo bez odpowiednich warunków daleko się nie zajedzie. Jednak ten wiatr we włosach...
u mnie na 5800x i 3070 gra automatycznie ustawiła grafe na najniższych przy włączonym średnim rtxie w 1080p, a kiedy ustawiłem ręcznie resztę ustawień na średnie to gra nie wyrabia pełnych 25kletek, wyłączony rtx przywraca normalna płynność do 60 przy usynawianiach wysokich, oczywiście w miastach widać delikatne rwanie obrazu wiec czuje się jakbym grał w w3 na premierę hehehe, ewidentnie cudeńka rtxowe są przystosowane dla kart z serii 4xxxx, moje odczucia co do tej technologii są podobne ja do nvidia physx... i nie zdziwił bym się ze i tak samo skończą, ..na plus zawsze mozna wrócić do wersji 1.32 (przynajmniej na steamie) wiec to jest największy plus, ewidentnie cały ten patch był projektowany na konsole nowej generacji aby było możliwość znośnie grać w 60 klatek, na PC jakiejś specjalnej różnicy to nie robi zwłaszcza jak do starej wersji powygrywa się odpowiednie mody oczywiście pisze tutaj tylko o grafice, co do reszty zmian np. w rozgrywce zobaczy się jak zachce mi się jeszcze raz w to grać
Wszystkim, którym wywala błędy wystarczy zmienić nazwę folderu Mods, szczerze mówiąc, jakoś szału nie ma, żałuje, że nie zrobiłem backupu starej wersji, woda wygląda tragicznie, strasznie nienaturalnie, z modami, które miałem gra wyglądała o niebo lepiej, gram bez RT na mobilnym 1080m z Ultra+ na wszystkim, z FSR, i nie wiem coś z kolorystyką mi nie leży, wcześniej grałem z reshadem Phoenix i Immersive lighting, ale na pewno woda wyglądała o niebo lepiej...
No to się zdziwiłem. Spadek klatek jest naprawdę spory, nawet bez RT, a z Ray Tracingiem jest większy niż w CP. Spodziewałem się jakichś suwaków do ustawienia jakości śledzenia promieni, a nie tylko on/off. Ustawienie rozdzielczości większej niż natywna monitora skutkuje tym, że obraz jest poza moim ekranem w trybie pełnoekranowym - w okienkowym i bez ramek działa okej. Jak powyżej - boli brak konfiguracji HDR z poziomu gry, a w CP jest taka opcja i działa bardzo dobrze. Dodatkowo martwi mnie wykorzystanie GPU przy włączonym DLSS, RT i Hairworks, bo waha się od 80-99%, mimo że procesor wyrabia. Możliwe, że niektóre moje ustawienia z panelu sterowania Nvidia gryzą się z grą.
Z najmniejszej wtopy, to gra zaproponowała mi domyślnie skalowanie FSR, zamiast DLSS i mimo, że grałem zawsze w języku polskim, to z początku był włączony angielski. Odpalając dodatek, przy zachodzie słońca, Geralt wygląda jakby był rudym blondynem, bo odbicia na włosach to jakaś połyskująca stal, przynajmniej w tej konkretnej scenie. Poza tym, jak chciałem ponownie włączyć RT, to gra dostała kilka tysięcy ms frametime'u i wywaliło do pulpitu. Stery mam aktualne.
Mam mieszane uczucia, jednak poczekam na testy od Digital Foundry albo Liptona, bo jakoś nie widzi mi się tym teraz zajmować; myślałem, że Redzi dowiozą zoptymalizowany kod, a chyba nie do końca wyszło to dobrze. RTX 3090 nie jest słabą kartą, prawda? Prawda? xD
49,81 GB na Steamie. No to szukamy sekretów. Dzięki za kurtkę V :P
kret2364 - uruchom ponownie GoG
Co wy macie z tą wydajnością? Najnowsze stery do grafy i na RTX 3050 i DLLS quality na ultra nie schodzi poniżej 60 kl. RT jeszcze sprawdze
Boże co tutaj się znowu stało… Ta aktualizacja jest w ogóle nie potrzebna na PC, bo szczerze mówiąc nie wygląda lepiej od tego, co miałem dzięki modom, ale za to działa znacznie gorzej… wcześniej na zmodowanej grze, która w mojej ocenie wyglądała lepiej od tego, co nam tutaj dali gra działała w 80-100 FPS w 3440x1440 na moim 3060ti, a teraz? Gdy dam Uber+ ta sama rozdzielczość i gra potrafi czasem zjechać poniżej 60 FPS, no chyba że odpale śmieszne DISS, które i tak w tym tytule wielkiego boosta nie daje… co do RT… zapomnijmy o tym, bo po włączeniu tej opcji klatki lecą totalnie nawet na lepszych kartach, a dodać trzeba, że RT w tej grze to jakiś dramat problemy graficzne widać już od startu gry i sama opcja niewiele daje poza lepszym cieniowaniem, czyli znowu wystarczyło wgrać modifikacje typu „Reshade”, gdzie gra wyglądała tak samo, a nawet lepiej + działała lepiej… DRAMAT!
Gra przed patchem działała na wysokich w +60fps, a teraz spadki płynności nawet na niskich xD Gra do kosza po tym patchu.
Nie da się spokojnie opisać tego, co CD SHIT RED robi. Oto moje dzisiejsze próby grania w wersji steam
na tyle co pograłem chwilę do testów :
GRAFIKA
[+]
- wygląda fenomenalnie, przede wszystkim tekstur ja R#$%# HH się nieźle napracował bo właściwie nie znalazłem za bardzo miejsce ze słabą teksturą, zbroje, czy elementy wyposażenia
idealne w b. wysokiej rozdzielczości
- RT świetna implementacja / właściwie pomieszczenia wewnętrzne wygląda tak realistycznie jak nigdy wcześniej nawet po dużym modowaniu
- odbicia w wodzie lustrach - jak wyżej
- zasięgi na uber+ całkiem niezłe o wiele lepsze niż się spodziewałem że będą domyślnie
[-]
- HDR tylko z automatu przy gamie brak opcji w menu włącza się rozpoznając tryb HDR (podobno dodadzą patchem za chwilę / ale mogli od razu dodać kalibracje z poziomu gry a nie z
Windowsa
- popy czasami w oddali / to trzeba naprawić modami lub pogrzebać w ini wieczorkiem się pobawię
Poza tym : nie sądziłem że aż tak dużo zmienią graficznie !
Widzę że na PC-shitach coś średnio :D na ps5 piękna gra. Na każdym ps5 :) pozdrawiam pctowcow ^^