Ok, jest hype.
Ileż dobrego może spowodować zwykły odpływ graczy. :)
Wygląda na to, że Conquerorzy i Sirus zostaną identycznie potraktowani jak Elder i Shaper. Mi pasuje.
https://www.reddit.com/r/pathofexile/comments/s7zyhg/in_siege_of_the_atlas_the_map_stash_tab_has_a/
Jestem ciekaw co się stanie z Maven i z contentem z zeszłorocznego dodatku.
Liga i informacje: https://www.pathofexile.com/scourge
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=bNx68r2TzRY
Oficjalne Wiki: https://pathofexile.gamepedia.com/Path_of_Exile_Wiki
Planowanie buildu:
- PathOfBuilding fork by LocalIdentity: https://github.com/PathOfBuildingCommunity/PathOfBuilding/releases
- Path of Building Web: https://pob.party/
Waluta, handel i loot:
- Oficjalna strona bazaru: https://www.pathofexile.com/trade
- Poe Ninja (aktualne ceny przedmiotów, przeliczniki, wszystko co potrzebne): https://poe.ninja/
- Awakened PoeTrade (wycena przedmiotów etc., korzystając z oficjalnej strony): https://github.com/SnosMe/awakened-poe-trade
- Neversink''''s ItemFilter (najpopularniejszy lootfilter dla PoE): https://github.com/NeverSinkDev/NeverSink-Filter/releases/
- Better Tradin (rozszerzenie Chrome): https://chrome.google.com/webstore/detail/better-pathofexile-tradin/fhlinfpmdlijegjlpgedcmglkakaghnk
- Craft of Exile (planowanie craftu, wyliczenia): https://www.craftofexile.com/
Inne przydatne:
- PoEDB (skrabnica wiedzy na temat affiksów/kraftu): https://poedb.tw/us/
- FilterBlade (stwórz swój własny lootfilter): https://www.filterblade.xyz/
- FilterBlast (dopasuj istniejący lootfilter do swoich potrzeb): https://filterblast.xyz/
- Acquisition (handel bez premium tabów): https://github.com/xyzz/acquisition/
- Currency Cop (obliczanie wartości posiadanych w zakładkach dóbr): https://github.com/currency-cop/currency-cop
- Exilence (śledzenie aktualnego przychodu w czasie + wiele innych przydatnych funkcji): https://github.com/viktorgullmark/exilence
Levelowanie:
- PoE Lab (aktualny układ labiryntu): https://www.poelab.com/
- Lab Compass (kompas pozwalający zaplanować podróż po labiryncie): https://www.poelab.com/lab-compass/
- PoE Road-map: https://poe-roadmap.com/
Gildia: aby dołączyć zostawcie ingamowy nick w wątku.
Poprzednie części:
#16 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=14923107
#17 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15003350
#18 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15080564
#19 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15174776
#20 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15263610
#21: https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15361324
#22: https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15513629
#23: https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15604568
#24: https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15693735
Stream zapowiada grube zmiany i jak na razie wygląda to świetnie :) Pierwsze skojarzenie to Stranger Things ;)
Wow, no nie uwierzę, że nie ma hajpu teraz :D
No już dawno, żadna zapowiedź nie zrobiła na mnie aż tak dobrego wrażenia.
Nie spodziewam się, żebym po 2 latach nieobecności był jeszcze w gildii, ale jak coś, to miejsca są? :).
To wygląda konkretnie.
A i stęskniłem się za Wraeclast.
Tornado wygląda intrygująco, tylko boję się o mojego leciwego już lapka, bo raczej będzie wyciskać siódme poty :)
Ja nadal nie ogarniam co tu się odjaniepawliło
Najbardziej podoba mi się stackowanie dropów, tyle lat czekania i błagania - wreszcie jest!
Do tej pory używałem myszki z przyciskiem "3x fire" (trzy kliki w jednym przycisku) od A4Tech i widzę, że chyba odejdzie do lamusa...
Zmiany w drzewku przytłaczające, Elemental Equilibrium wcisnęli tam gdzie nikt nie wpakuje punktów na drzewku, dziwne...
Do tego jakieś Mastery na drzewkach zamiast Pantheonu?
Fajnie, że Patch Notesy dali tylko szkoda, że drzewka nie ma. Przez te parę dni już za dużo nie zrobią, więc nawet jakby jeszcze były jakieś drobne zmiany to raczej zbyt dużego wpływu by nie miały.
Chętnie bym sobie rozplanował build startowy.
Chyba nie będę się wzorował guidami, nie za bardzo wiadomo co będzie mocne ze względu na to, że nie znamy puli Scourge Modów, a obstawiam, że to z ich powodu niektóre archetypy będą o wiele mocniejsze niż inne.
Wygląda ładnie...
Jak ten system spowolni rozrost drzewka to jestem za.
https://s1.webmshare.com/Y7e3G.webm
Są i nagrody za wyzwania :] Przyznam, że całkiem OK, fajny skin na broń :)
https://www.youtube.com/watch?v=asPCLSAZyQg
Jest i PoB
https://github.com/PathOfBuildingCommunity/PathOfBuilding
Na razie dobranoc i powodzenia w nowej lidze, dla mnie 22 to premiera Ashes Afterglow a potem się zobaczy
Tainted orby wydawały mi się dosyć leniwym pomysłem, ale wygląda na to, że jednak będą one ciekawsze i ma być ich więcej. Fajnie, że to jednak nie identyczna waluta tylko działa trochę inaczej niż standardowe orby.
Ma być w sumie 9 Tainted Orbów, na razie ogłosili exalta który albo dodaje albo usuwa moda na corrupt itemie.
Liga i tak zapowiada się super jeszcze parę fajnych niespodzianek od ogłoszenia ligi się pojawiło ;)
Mordy wy moje, NW to jednak chyba nie moja bajka, a nowa liga ładnie wygląda, także pytanie zasadnicze. Czym startujecie? Przez ostatnie 3-4 ligi to ja prawie nie grałem, doszły jakieś nowe ciekawe skille? Warto bylo by zagrać czymś nowym?
Co myślicie o poison concoction? Pojawiły się gemy 20/20, ten skill na papierze wygląda naprawdę nieźle. Chyba wystartuje Pathfinderem, z nowymi orbami nie trzeba będzie grać piano przy flaszkach. Plus wydaje się super opcją do levelingu, wystarczy flaszki zbierać, nie trzeba za bardzo się gearem zajmować przy levelowaniu. Plus pojawiła się nowa opcja do skalowania pathfindera, z nowymi wysokopoziomowymi modami do utility flask skalowanie flask effect może okazać się mega mocne.
Poison prolif z pathfindera może mocno pomoc z clearem który ssał przy explosive concoction.
Wydaje się to dla mnie idealną opcją na starter.
Ewentualnie wersja pod Occultist? Ma explosion on death, ale grając sporo vortexem wiem, że nie pomaga przy clearze aż tak jak bleed explosion u gladiatora. Prolif też wydaje się lepsze do clearu. Potencjalnie lepszy single target, choć ciężko stwierdzić.
Btw
Nowy orb, ciekawe jak rzadki.
Kurde ta liga wygląda genialnie, bardzo podoba mi się nowa waluta i unique itemy, no a uproszczony atlas (który był fajny za pierwszym razem ale każda kolejna liga męczyła okropnie, często zanim dochodziłem do Sirusa miałem już postać tak silną że była w stanie go rozjechać jak walec) i boosted endgame to już wisienka na torcie.
Podoba mi się też dodatkowy layer customizacji z nowymi "mastery" na drzewku, generalnie w Scourge nie widzę żadnego kontrowersyjnego pomysłu (czego nie można było powiedzieć o Expedition :) ) - myślę że po tym patchu gra znowu będzie jeszcze lepsza, czuję w kościach że to będzie jedna z tych lig które gracze wspominają jako dobre, jak np. Breach. Oczywiście liczę też na kompilacje zgonów streamerów bo na bank wkradnie się jakieś combo które 1shotuje postać z 10k HP i 80% all res.
Ale ja odpadam, od kilku lig gra uwielbia wywalać do pulpitu (beż żadnego errora, po prostu wychodzi instant) a ile zgonów zaliczyłem w Ultimatum przez dropy do jednocyfrowych FPS przy spawnowaniu się mobów to nie jestem w stanie zliczyć.
PoE to jedyna gra na świecie której mój komputer nie jest w udźwignąć komfortowo (no i jak na ironię jedyna gra w jaką chce mi się teraz grać :D), a przechodziłem niedawno Doom Eternal, Metro Exodus i inne cuda, właściwie nie spotkałem gry w której muszę zjechać poniżej mieszaniny medium/high (no bo gram jeszcze w 1080p, monitor nie chce paść).
Dodatkowy fail to fakt że kasę na komputer mam odłożoną już chyba z 4 lata ale wcześniej nie czułem potrzeby upgrade'u, a teraz ceny GPU wyjechały w kosmos tak że czułbym się jak frajer płacąc 4k za kartę ze średniej półki - tym bardziej że jak wspomniałem, nic poza PoE nie dostaje takiej czkawki na moim kompjutrze.
Pozostaje mi życzyć Wam dobrej zabawy :)
Tym razem się nie wychylam - Phys Trapper albo Toxic Rain Champ. I raczej ten pierwszy, bo trapami jeszcze nigdy nie grałem.
TR/champ albo build pod Scourge Arrow wygląda na mega łatwe i przyjemne ogranie tej ligi, ale 4 ligę pod rząd tym samym już nie dam rady.
Aope, jesteśw stanie napisć jak Occult/CA/DO daje radę Eternal Lab? Szybkość czyszczenia mapek wydaje się średnia na nim. Ewentualnie polecić coś, co daje radę w EL i się tym przyjemnie gra? Czyli żadne totemy/summonery/pułapki.
O, i to też ciekawie wygląda https://www.youtube.com/watch?v=lMhjfk1JXPg
albo taki cycek https://www.youtube.com/watch?v=y-MhYfMkzuQ
Jak tam Panowie? Wybór bilda dokonany? Ja przyznam szczerze, że mam pustkę w głowie, ale i tak przed 1 w nocy raczej nie uda mi się usiąść do komputera :)
No, kampania już skończona. Chyba nigdy nie miałem tak płynnego buildu do levelowania. Plaque Bearer, flaszka na speeda i jazda shield chargem :P
Clear będzie bardzo dobry z poisonous conoction, ale może być problem z single target, na pewno trzeba będzie naprawdę dobrego gearu na end game'owych bossów.
Co do scourge to zdążyłem tylko jeden itemek przez całą kampanię zrobić na tier 2, cała reszta gearu na tierze 1 była i szczerze mówiąc nic mocnego nie miałem. Plus był taki, że były darmowe alchemy na początku.
Mało waluty mam, ciągle brakowało mi nawet alteration orbów i nawet robienie craftów z bencha było problemem. Może to dlatego, że szybko przebiegałem przez mapy i mało zbierałem. Pomysł stackowania waluty mega dobry, te drobniejsze już w ogóle nie wypadają po jednej sztuce, w mapkach pewnie będzie jeszcze lepiej.
No to idę zaczynać mapki :P
Jeszcze levelownia nie skończyłem, ale z Phys Trappera też jestem zadowolony. Szybko się wkręca na wyższe obroty (najpierw lightning trap, później exsanguinate/seismic trap), dość tankowny, clear dobry, single target świetny, playstyle przyjemny (na pewno lepszy niż totemy). Z jednym małym zastrzeżeniem: jak się exsanguinate rozpędzi chainem po jakiejś większej paczce mobków, to fps'y klękają.
Ogólnie jest płynnie i stress free - dobry starter.
Co do samej ligi, to podoba mi się mechanika, którą sam odpalam wtedy, kiedy chce i nie muszę biegać po całej mapie, żeby jej szukać. Co prawda odnośnie samych efektów tej mechaniki mam dość mieszane uczucia (bo na razie to głównie jest "glorified alchemy orb"), ale przynajmniej nie irytuje (*cough*expedition*cough*).
Nie wiem czy zwróciliście uwagę, ale w czasie kampanii wypada teraz masa 4-5 linków - o wiele więcej niż kiedykolwiek wcześniej widziałem. Do tego nowa mechanika również w tym pomaga, a nawet w 6-linkach. GGG chyba w końcu ogarnęło, że linkowanie socketów jest wyłącznie upierdliwością i nie wnosi nic pozytywnego do rozgrywki.
Ta, 6 linki są mega łatwe, można mieć już w białych mapkach. Nowy fusing orb ma 50 procent na dodanie i 50 procent na usunięcie linka, nie ma żadnych ważonych szans. Więc jak się znajdzie zbroje z 6 socketami, 4 link i 2 link to da się ją łatwo zlinkowac.
Większy problem jest z kolorowaniem gearu, chromasów ciągle mi brakuje.
Eh, scourge mody są mega słabe. Nawet jednego dobrego itemka jeszcze nie miałem, level 84 żółte mapki. Robienie każdego innego contentu jest w sumie lepszym pomysłem. To jest niewypał na miarę talizmanów. Na scourged itemki które wypadają na ziemi nawet nie ma co patrzeć, patrz talizmany, tylko 100 razy gorsze. Dużo się mówi o tym że itemki z dropu są beznadziejne. Cóż, jakimś cudem udało im się jeszcze bardziej pogorszyć problem. Talizman 2.0.
Przejrzałem sobie listę modów na poedb i mało kreatywne te mody są. Te ciekawsze i mocniejsze mają taką wagę że pewnie nigdy ich nie zobaczę, a trzeba przy tym jeszcze drugi mod znośny trafić. Coś czuję duży rant w społeczności w ciągu kilku dni.
Zmiany w grze na ogromny plus, liga tragiczna, jedyne co ratuje to łatwe 6 linki, dużo potworów w mapkach i scourged mapki ktore mają naprawdę dobre nagrody.
Dobra miśki.
Trzeba mi wybrać jakiś build na starter :D.
Wymóg jest taki, żeby nie obudzić się gdzieś przed Kitavą i złapać dzwon od pierwszego białego moba.
To, czym kiedyś grałem i co traktuję jako bezpieczny wybór:
https://www.poe-vault.com/guides/ultimate-cyclone-slayer-build-guide
Alternatywnie może to, co Aopek wrzucił:
https://www.youtube.com/watch?v=2BdsvolADnk&ab_channel=PathofMatth
Gdyby były jakieś totalnie inne alternatywy, to w zasadzie też nie pogardzę. A jak już się dorobimy pierwszego tysiąca exaltów, to będzie switch na inny build.
Zastanawiam się czy nie wziąć Iron Reflexes i sobie taki setup ze wszystkimi flaszkami ustawić. Byłoby spoko do mapowania :D
Sa buffy dla ligi.
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3195939
Dosyć dziwne zmiany. Mapy już teraz były dobre. Buff zawsze miły, ale liczyłem na jakieś zmiany w scourge itemach. Buffowanie itemow z dropu na więcej tier 3 jest bez sensu, bo i tak skończy się na tym że będzie się znajdować więcej tier 3 itemow z fajnymi scourge modami, ale na gównianym rare, co powoduje że dalej jest to gówniany rare, którego żadna postać nie założy. To generalnie bardziej podstawy problem lootu, bo itemy z dropu są zawsze gówniane.
Jestem ciekaw jakby to wyglądało jakby te itemi miały smart loot podobnie jak talizmany w ritualu, które jakoś super przegięte to nie były, ale zawsze fajnie je było znaleźć.
Moje przemyślenia na ten moment są proste - zmiany w core gry na duży plus, natomiast sama liga to kompletna, totalna tragedia. Tak nienagradzającego (mody są iście tragiczne) chaosu nie było w poe chyba nigdy, toż to talisman był nawet lepszy. GGG to jednak potrafi z każdej fajnie wyglądającej na papierze koncepcji zrobić totalny szajs. Nie wiem co musieliby zrobić, aby poprawić sytuację, nie widzę tego.
A przecież zrobili już kilka naprawdę fajnych lig, gdzie przepis na sukces jest był prosty - dać ciekawą mechanikę, wymieszać ze sporą dawką potworów wyrzucających fajne nagrody, na koniec kilku bossów i proszę, gotowe.
U mnie tak samo. Mechanika ligowa mi się nie podoba. Znaczy walka jeszcze ujdzie, nawet się śpieszyć nie trzeba, bo zawsze jeszcze zostaje dużo pasków na wyczyszczenie mapy, ale robienie itemków to porażka. Do tej pory mam jeden itemek który mi dał użyteczny stat. Cold resist, czyli mega nuda. Był potencjał na jakieś ciekawe mody, ale żaden z pozytywnych modów nie wzbudza satysfakcji, nawet jak jest w miarę używalny na naszej postaci.
Cała reszta zmian jest za to świetna. Miałem dużo funu z (tradycyjnym) craftowaniem nowych modów na itemach. Dużo ciekawych opcji się pojawiło, no i gram cały czas z Purity of Elements więc gearing był przyjemniejszy w early i midzie, miałem duże pole do eksperymentowania.
Nowe drzewko mega mi się podoba. Dużo decyzji, które nie są jednoznacznie gorsze i lepsze, ale mogą po prostu bardziej komuś pasować. Najbardziej w buildach mnie denerwuje, że każdy build ma jakąś ogromną słabość przez którą zawsze będą zdarzać się one shoty. Z reworkiem defensyw czułem większą kontrolę. Jak od czegoś ginąłem to mogłem łatwo zainwestować w odpowiednie staty na drzewku czy w gearze i choć trochę zniwelować największe słabości.
Ogólnie dużo dynamiki weszło, chętnie zobaczę dalsze zmiany w mod poolach w itemkach.
Doszedłem do czerwonych mapek na SSF i zmigrowałem na trade. Doctor mi poleciał więc głupio było tam siedzieć :P
Pewnie nie każdy się zgodzi, ale podoba mi się, że liga nie zasypuje gracza walutą. Podstawowa waluta kończyła się cały czas, nie pamiętam kiedy ostatnio mi Alchemów brakowało. Dobrze jest nie mieć wszystkiego od razu rzuconego na tacy. Gra przynajmniej zmusza do interakcji i kombinowania, a nie tylko bezmyślnego biegania mapek. Szkoda tylko, że sama liga nie bardzo oferuje jakiś innych nagród. Scourged mapki są ok, ale to wypadają tam rzeczy z innych lig.
Jako, że miałem dużo waluty to zrobiłem małego rerolla na to:
https://www.youtube.com/watch?v=Nzi7MLNLkhs&ab_channel=Palsteron
Nie cierpię uników, a armor jest znośny na nowej formule, więc poszedłem w Iron Reflexes i dużo armoura.
Przeciwko elemental damage jest keystone Divine Flash i chaos res capnięty na 86%.
Build ma 100% spell suppression, moja postać ma prawie capnięty block, z dobrym gearem na pewno da radę mieć 75%, obecnie mam 65. Versatile Combatant do rozważenia dla spell blocku. Standardowo Life on Block z tarczy shapera.
Chyba nigdy nie grałem buildem z tak dobrymi defensywami. No i jeszcze clear taki szybki.
------>
Taki EHP na niecałym 4k life (mam dosyć gówniany gear jeszcze :D)
A jeszcze Molten Shell do tego aktywny co chwilę, wtedy maximum hit taken na wszystkim pod 40-50k podchodzi. Da radę dużo więcej wyciągnąć z dobrym gearem.
Tylko te phys degeny cholerne najgorsze :P
Największy problem z damage over time i bleedami, chyba tylko te źródła obrażeń jakoś odczuwam, od całej reszty to ciężko zginąć w mapkach.
Jak tam liga panowie? Ja się bawię świetnie, jak w Ritualu. Podobnie jak z 3.13, bardziej zasługa patcha niż samej ligowej mechaniki.
Tymczasem, nowy udpate do Last Epoch, premiera 10 grudnia więc będzie co robić przed premierą 3.17 ;)
https://www.youtube.com/watch?v=E6PUnTTjDnE&ab_channel=LastEpoch
https://forum.lastepoch.com/t/eternal-legends-update-patch-0-8-4-coming-december-10th/45500
Z ciekawszych newsów to niespodziewanie Grim Dawn wyszedł na xboxa :D
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3216657
Ktoś na mtxy będzie próbować polować? Nawet fajne nagrody
Pograłbym w oba eventy Endless (Heist oraz Delve) bo to moje ulubione tryby, gdzie także nieźle się zarabia. Ale to wszystko przepada a mam wystarczający zapas kontraktów oraz sulphitu w lidze oraz w Standardzie.
Sama liga taka sobie, jedynie podkręcanie mapek by mieć lepsze dropy... albo je sprzedawać i zająć się inną, starą mechaniką.
Jak dotąd najdroższym co mi wypadło był Cortex.
Nie popełniłem starego błędu i nie próbowałem jej robić, zresztą flacha z niego i tak została znerfiona...
Mnie zupełnie zniszczyła (pozytywnie) ta informacja https://forum.lastepoch.com/t/legendary-items-and-eternity-cache/45738 Przecież to jest MEGA fajna sprawa, proste a jakże fajne i sprawia, że słabe unikaty można nareszcie wykorzystać. Super.
Generalnie rozwój PoE jest coraz bardziej "nie po mojej drodze" i MEGA się cieszę, że jest LE. Mam większy hajp na kolejne zmiany w LE niż na nowe ligi w PoE, niesamowite.
Mnie właśnie też coraz mniej odpowiada kierunek zmian PoE i jakoś nie mogę się zmusić do grania. Mówicie, że warto kupić LE już teraz? Czy da się tam budować postać normalnie z dropów i czy w ogóle jakiś handel istnieje?
Z tego co widzę, raczej nie jest przeceniany, więc chyba nie ma co czekać na świąteczne promocje i równie dobrze można kupić już na dzisiejszy patch?
Nowa liga - Siege of the Atlas
https://www.youtube.com/watch?v=P1CcWz9jeuc
Sirus dostał macki? ===>
Mam nadzieję, że nie przywrócą tego bajzla z Shaper/Elder influence na mapie bo chyba mnie szlag trafi
u/Community_Team
GGG Staff (31 minutes ago)
These are the Kirac mods for Siege of the Atlas
o-oh
Dobrze że Beyond nadal jest
szkoda że Nemesis nie ma, i chyba nigdy nie będzie do czasu aż nie usuną tego moda z sextansa...
ritual 13c lol
https://www.twitch.tv/pathofexile
Zapraszam na streama ;)
Po 45 minutach oglądania można dostać mtx skrzydełek jak coś
Atlas-wide Passive Tree
Nowe drzewko umiejętności? oesuuuuu
powrót niejako starego atlasu? Ten widok wszystkich tierów...
https://www.youtube.com/watch?v=hqSk4mef5LU
Watchstony nieobecne
super
Archenemesis tutaj wygląda na Metamorph 2.0
In the Archnemesis league, you'll build your own Rare boss fights by applying new monster modifiers to petrified monsters, found throughout every area
nom
No i co? Żegnamy Navali oraz Zanę-Svietłanę
@ up
skrzydełka? nie dzięki, wystarczy że w tych dropach dostałem portal effect...
Tu jest potencjał na najlepszy patch od lat
Świetne zmiany i z góry przemyślane mechaniki z QOL (choćby więcej niż 4 Archnemezis pointy na mapach żeby ich nie szukać za długo).
Hype, nie mogę się doczekać :D
Pełne patch notesy już dzisiaj.
W ogóle premiera ligi jest 4 lutego, a tydzień później, 11 lutego wychodzi Lost Ark. Gdyby to była zwykła liga to bym bez wachania skipnął, no ale tu wychodzi jeszcze coroczny dodatek, a nigdy się nie zdarzyło, żeby zrobili kiepski dodatek.
Ktoś planuje grę w Lost Ark? Ja pewnie coś tam zacznę, ciężko powiedzieć jak się rozłoży czas na obie gry, zobaczymy.