Zapowiada się fantastycznie. Bardzo dużo rozsądnych zmian. Szkoda, że Sirius zostaje, ale może go znów poprawią. Najbliższe dni to sporo czytania nt zmian w ascendancy etc. Pacznot będzie gigantyczny. Nie mogę się doczekać :)
Nowy endgame trochę bez szału. Mechanika przypomina walkę z metamorfem, tylko zamiast umiejętności wpakowanych w jednego bossa będzie się walczyło z całą gromadką. Na pewno na plus drzewko atlasowe, bo w końcu daje się graczowi większą kontrolę nad tym z jaką mechaniką chce mieć do czynienia.
Ale ogólnie to zamiast uporządkować nieco i tak już rozwleczony Atlas to dodają nowe rzeczy do niego... no i fakt, że watchstony wraz z Siriusem zostają...
Na szczęście nowa liga wygląda super! Taki Perandus na sterydach.
Niech już wypuszczają patch nołtsy, bo trzeba porządnie pomyśleć o buildzie, po raz pierwszy mam zamiar grać ssf!
Nowa liga zapowiada się bardzo fajnie. Jako człowiek o chronicznym pechu (zwłaszcza do dropów w grach), zawsze z otwartymi ramionami witam mechaniki pozwalające targetować loot.
Nagrody ligowe. Za 36...chce...ale nie będę miał czasu aby tyle wbić :]
https://www.youtube.com/watch?v=ebywL0RYqsU
Liga i informacje: https://www.pathofexile.com/echoes
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=v_PSrBEbOIc
Oficjalne Wiki: https://pathofexile.gamepedia.com/Path_of_Exile_Wiki
Planowanie buildu:
- PathOfBuilding fork by LocalIdentity: https://github.com/PathOfBuildingCommunity/PathOfBuilding/releases
- Path of Building Web: https://pob.party/
Waluta, handel i loot:
- Oficjalna strona bazaru: https://www.pathofexile.com/trade
- Poe Ninja (aktualne ceny przedmiotów, przeliczniki, wszystko co potrzebne): https://poe.ninja/
- Awakened PoeTrade (wycena przedmiotów etc., korzystając z oficjalnej strony): https://github.com/SnosMe/awakened-poe-trade
- Neversink''''s ItemFilter (najpopularniejszy lootfilter dla PoE): https://github.com/NeverSinkDev/NeverSink-Filter/releases/
- Better Tradin (rozszerzenie Chrome): https://chrome.google.com/webstore/detail/better-pathofexile-tradin/fhlinfpmdlijegjlpgedcmglkakaghnk
- Craft of Exile (planowanie craftu, wyliczenia): https://www.craftofexile.com/
Inne przydatne:
- PoEDB (skrabnica wiedzy na temat affiksów/kraftu): https://poedb.tw/us/
- FilterBlade (stwórz swój własny lootfilter): https://www.filterblade.xyz/
- FilterBlast (dopasuj istniejący lootfilter do swoich potrzeb): https://filterblast.xyz/
- Acquisition (handel bez premium tabów): https://github.com/xyzz/acquisition/
- Currency Cop (obliczanie wartości posiadanych w zakładkach dóbr): https://github.com/currency-cop/currency-cop
- Exilence (śledzenie aktualnego przychodu w czasie + wiele innych przydatnych funkcji): https://github.com/viktorgullmark/exilence
Levelowanie:
- PoE Lab (aktualny układ labiryntu): https://www.poelab.com/
- Lab Compass (kompas pozwalający zaplanować podróż po labiryncie): https://www.poelab.com/lab-compass/
- PoE Road-map: https://poe-roadmap.com/
Gildia: aby dołączyć zostawcie ingamowy nick w wątku.
Poprzednie części:
#16 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=14923107
#17 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15003350
#18 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15080564
#19 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15174776
#20 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15263610
#21: https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15361324
Wygląda na to, że będą spore zmiany w mecie. Zmiany w Ascendancy, 40 buffów dla skilli. W sumie od metamorfa w każdej lidze rozważałem te same buildy bo nowych rzeczy aż tyle nie przybyło w ciągu roku. Może tym razem będzie inaczej. Oglądam QA i Chris Wilson mówi, że buffy dla 40 skilli sporo namieszają.
Jestem ciekaw jak wypadną stare ligi w mapkach dzięki drzewkom w atlasie. Największym minusem starych lig, które przeszły do core było to, że po każdej lidze nagrody były ostro nerfione. Pamiętam jak grałem w Breach to było mnóstwo lootu cały czas, dzisiaj napotkanie breacha w mapie nie wzbudza większych emocji. Mam nadzieję, że drzewka trochę to zrekompensują. No i będzie można sobie wybrać content, który się najbardziej lubi. Ja lubie metamorphy, ale w obecnej formie wygląda to kiepsko, to samo z delirium, teraz może będzie to jakoś wyglądało. Zapowiada się super.
No i jest to super baza na przyszłe mechaniki ligowe, które przejdą do core. Wystarczy dodawać nowe punkty w drzewkach i powinno być spoko.
Zaintrygował mnie ten skill z czerwonymi strzałkami odbijającymi się w każdym kierunku - bardzo szybki i wygląda na komfortowy do grania, tylko ciekawe czy jest tak samo podczas lewelowania ;)
You no longer have to manage a garden.
You find pre-grown ones and select between pairs of possible crafts.
To dobrze.
https://imgur.com/gallery/ccmif9H
album gdzie zobaczymy które klasy dostały gruntowne przebudowanie, reszta dostała mniejsze poprawki
Trochę boli że Hiero nie może stawiać 2 totemów jednym kliknięciem i musi teraz używać Multiple Totem Support, wcześniej było to nie do pomyślenia. No ale przynajmniej teraz będzie można stawiać totemy dokładnie tam gdzie się kliknie, przy 2+ totemach to było problemem...
Generalnie trochę nerfów jest, Elementalist to nadal golemomancer ale przetasowanie i wcześniejszy dostęp do pewnych nodów - na plus.
Yes, it's possible. In that scenario you can pay some Tribue to defer the item to the next area where it will become cheaper. You can do this until you can afford the item, spanning across several areas.
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3008533
Są wszystkie drzewka z atlasu
Jestem ciekaw co dają pomniejsze node'y
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3008718
Balance manifesto
Wybór builda będzie mega ciężki, ale biorąc pod uwagę specyfikę ligi i dodatku będę chyba celował w jakiś cold dot build. Chyba, że jeszcze jakieś niespodziewane buffy będą, zobaczymy jutro.
btw, z reddita:
My understanding is that the only craft we removed was the one that provided more Lifeforce since the infrastructure/garden maintenence part doesn't exist anymore. I need to double check but I'm pretty sure that the rest of the crafts still exist as they were - the balance changes that were made are just about how rare they are/how easy to get they are. As Chris explained in the announcement, the goal of this harvest reintegration was to pick the option that still had all the crafts possible
Implementacja harvestu jak na razie zapowiada się świetnie, zostały same dobre części ligi, a cały micro management został wywalony.
Wrzucą jeszcze wszystkie zmiany w ascendancy jakoś niedługo.
No to chyba jednak idę cold dot occultist. Chętnie też bym zagrał Inkwizytorem, ale nie wiem za bardzo czym.
Myślę, że zmiany w ascendancy wyjdą grze na dobre, niestety patch notesy są dosyć... zawodzące. Szczerze mówiąc nie zdziwię się jeżeli w topce będą te same buildy co ligę temu.
Ja pierdziele, ale Malevolence dostało po du..., zresztą, inne aury też
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Achilion
118/122 achievements, słabizna...
a same zmiany czytało się miło przy dobrej muzyce
https://www.youtube.com/watch?v=Xr9Oubxw1gA
Chris dołączył do elity
Ale nie takiej której się spodziewał
Mój plan zakładał wymasterować build na TA. W założeniu miał się opierać na Pathfinderze albo Assasynie. Obecnie obie klasy pod kątem boosta dla chaos damage RIP. I tak się skończyło moje planowanie. :) Może coś da się jeszcze uratować z Bleed-Bow Gladiator. Chyba nawet trochę silniejszy będzie.
Ja tym razem cold dot albo ignite fireball, zależy co mniej znerfione. Moooooże jakiś melee.
Zostaję chyba przy cold dot, ale nowy Inkwizytor kusi. Jestem ciekaw jak się będzie grało z Fanaticism charges. Podczas mapowania można mieć łatwo uptime 100%, no ale trzeba cały czas atakować. Myślę, że do clearu powinno być naprawdę ok używane z Shield Charge albo Leap Slam. Z bossami trzeba będzie bardziej kombinować, no ale też powinno być ok.
W tej lidze decyduję się na trickstera i toxic rain.
Trochę nerfów poszło, ale to chyba każda klasa może powiedzieć, a tutaj nie powinno być takiej tragedii. Zacznę ssf, ale później pewnie przerzucę się na trade league, bo farmienie cluster jeweli byłoby okropne, a chciałbym jednak zobaczyć nowy endgame.
Wygląda na to, że jest jeszcze jedna niezapowiedziana niespodzianka związana z drzewkami w atlasie. Wrzucam w spoiler jak ktoś nie chce wiedzieć.
spoiler start
Jeszcze jedno drzewko na samym środku atlasu, Uncharted Realms. Prawdopodobnie node'y będą się odnosić do Eldera, Shapera, Conquerów, Siriusa, może Masterów, Zany.
spoiler stop
@ up
mam tylko nadzieję że nie oznacza to przywrócenia Shaper/Elder influence, mam tego po dziurki w nosie.
I gdyby ktoś chciał wiedzieć jakie mody są w tym miejscu to w spoilerze link, na samym dole są wymienione
spoiler start
+ 1 Awakening level, najs
spoiler stop
https://poedb.tw/us/Ritual#RitualItem
ale znaleziska...
jedną z nowych kart jest The Patient, za którego dostaniemy The Nurse do wymiany na The Doctor... ciekawe jaką inną kartę dadzą później do wymiany na Patient...
A i takie cudo ->
fajny trolling
Są też karty na unikaty z Metamorph, których w lidze nikt na oczy nie widział, lol.
I wprowadzili nie jedną a dwie karty dla Orb of Alternation, huh.
spoiler start
Blizzard Crown
Evasion Rating: 185
Energy Shield: 36
Requires Level 75, 79 Dex, 79 Int
Adds (150–170) to (230–255) Cold Damage
Your Hits treat Cold Resistance as 10% higher than actual value
spoiler stop
mmmmmmm
Jestem człowiekiem wiernym danemu słowu, więc jak napisałem wcześniej wybierałem między cold dot, a ignite fireball i wybrałem toxic rain trickster. Dziękuję za uwagę. ;)
A tak serio to ogólnie doty powinny być mocne w tej lidze i w nowej endgame'owej walce z bossami. Ograniczona przestrzeń, dużo damage'u który pewnie będzie podchodził pod one-shot, więc stanie w miejscu, czy nie daj boże channel, może nam zrobić niezłe kuku. A dotem odpalasz co masz i biegasz w około czekając aż wszystko zdechnie.
Niezły wynik, i chyba nie ma większych narzekań z tego co widzę. Widać dodatkowy czas im pomógł.
Ja sam grać nie mogę bo moi dostawcy prądu i netu nie lubią zimy i to mocno D:
Poza tym Heist był super liga (subiektywnie bo obiektywnie porażka) w której nachapałem się lootu ale wypaliło mnie ostro.
Miałem nie grać, ale uzależnienie wygrało i wybrałem po wielu godzinach grubych przemyśleń ;) ........ Pestilent strike pathfindera :)
Do zobaczenia w grze :)
No i stało się.
Robiłem porządki w Standardzie i takie coś wyskoczyło mi z ostatniego seta The Wretched. A już miałem sprzedać za 5c od karty...
Ritual super, człowiek siedzi w lokacjach o wiele dłużej zamiast przeć przed siebie do endgame.
Na razie za dużo DCków ma, obecnie jestem na etapie gdzie potrzebuję Labu dla Trickstera (Toxic Rain miny) i nie za ciekawie jest...
Robiłem też parę usprawnień w optymalizacji i gra chodzi o wiele lepiej.
Ja mam losowe crashe gry, już powoli kończą się pomysły na remedium. Ogólnie liga spoko, choć jeszcze nie miałem czegoś fajnego za kapliczkę. Pozdrawiam
Witam wszystkich, nowy gracz się kłania. Będę pewnie wpadał czasem z pytaniami, ale teraz mam tylko jedno.
Wczoraj skleiłem sobie zestaw umiejętności na łuk i wszystko było cacy. Mam "Galvanic arrow" z dwoma supportami, w tym "Mirage archer support", które wczoraj pięknie sobie radziło, ale dziś w ogóle nie chce działać. Myślałem, że problem może w tym, że na inny przedmiot wsadziłem "Blink arrow", ale przecież nie są połączone. Ale sprawdziłem, że bez tego też nie działa. Jeszcze poczekałem na nowy poziom, bo nie mogłem ulepszyć gemów, ale po ulepszeniu też nic. Myślę, że coś się mogło zbugować, bo znalazłem dziś fajnego skilla, który według opisu ma przywoływać kościanych łuczników (Unearth), ale w praktyce ani jednego nie udało się przyzwać. Może nie zrozumiałem opisu? Sam już nie wiem.
To czas na moje początkowe wrażenia z ligi i dodatku, ale jeśli komuś nie chce się czytać to powiem tylko w skrócie, że jest dobrze, nawet bardzo dobrze.
Może zacznę od rytuału, który po ostatnich dwóch rozbudowanych ligach w końcu wprowadza powiew świeżości w postaci swojej przyjemnej prostoty. Dodatkowe mobki na mapie, w określonych miejscach bez potrzeby cofania się jak to czasem bywa z abyssem czy pędzenia na złamanie karku jak w delirium, przykryte nagrodami, które same sobie wybieramy jest podręcznikowym przykładem jak zrobić przyjazną dla graczy mechanikę.
Jeśli chodzi o Echoes of the Atlas to o ile Betrayal zmodernizowało mocno podstarzały system masterów to wprowadziło też najgorszy, bo niedający się pominąć syndykat. Conquerors of the Atlas skomplikowało stary i sprawdzony system mapek, by dać nam możliwość przekształcenia całego atlasu w czerwony tier, jednak przy okazji wprowadziło bardzo słabo zaprojektowanego bossa... ale w końcu po dwóch średnich dodatkach dostaliśmy coś naprawdę fajnego! Co prawda z początku nie byłem zachwycony Maven, jednak im więcej bossów na ekranie tym większa zabawa.
Bonusy z atlasowego drzewka są znaczące i na pewno zachęcają do biegania innych regionów, niż tylko tego z Burial Chambers, a jeśli ktoś uzna, że jego postać nie jest na siłach, by walczyć z bossami wzmocnionymi przez Maven to może wyłączyć jej obecność na daną mapę.
Zaproszenie na walkę z 10 bossami można craftować jak mapkę, tym samym podkręcając trudność i nagrody płynące z takiej potyczki, a te są niemałe, bo nowe watchstony potrafią dawać solidne bonusy!
Póki co bawię się przednio, ostatni raz miałem tyle frajdy w Legionie, polecam każdemu kto jeszcze się wacha oddać swoją duszę Chrisowi w tej lidze.
https://youtu.be/pz2dJhP8hJI
Ritual jest całkiem fajny (jako liga ode mnie 6/10) ale ma problemy:
- robienie rituali zajmuje mi tyle samo czasu co clear reszty mapy - najpierw trzeba wybić moby, później odpalić sam rytuał, czasem spawnują się pojedyncze moby np. za ścianką (a trzeba zajumać KAŻDEGO moba).
Trochę psuje to pacing map, jak przekosiłem mapy unikatowe dla atlas progression dopiero zdałem sobie sprawę ile czasu marnuję na mechanikę ligi.
Osobiście wolałbym np. zabijanie ritualowych mobów po prostu na mapie, a później wielką bitwę na arenie z bossem gdzie odpala się wszystko na raz - ale to moje zdanie.
- texture streaming to chyba programował / testował jakiś intern, ile razy zdechłem bo nie miałem jeszcze tekstur załadowanych w cache i ataki/wrogowie byli niewidzialni to nie potrafię zliczyć.
Ja miałem walki z 5 bossami na arenie Maven gdzie boss nie zdążył się doczytać a już był martwy, poważnie.
Żeby było jasne, PoE mam na SSD ze średniej półki, VRAMu 8GB, a internet 300Mbps - tutaj absolutnie nie ma wytłumaczenia dla fuszery jaką w tej kwestii odwaliło GGG.
PS. Wcześniej ktoś pisał że Ritual jest trochę jak D3, rozdawnictwo - ja chyba poważnie odkąd gram nie miałem tak pechowej ligi :)
Jakby nie to że w harveście wylosował się craft "add a random influence" i mi wlazł crusader na astral plate ilvl86, to pewnie miałbym mniej niż 2ex "majątku" - a jestem już na etapie T14-T15. Tak gównianego RNG jeszcze nie miałem.
Muszę przyznać, że zagranie ligi SSF było najlepszą rzeczą jaką mogłem zrobić. Fun z gry jest o wiele większy, progresowanie postaci jest o wiele bardziej stopniowe, wydaje się bardziej naturalne no i w końcu zabrałem się na poważnie za crafting. Jest na pewno trudniej niż w trade, ale satysfakcja z własnego ulepszania postaci też jest o wiele większa niż kupienie wszystkiego na gotowe w trade. Chociaż i tak nie jest tak źle jak myślałem, red mapki na spokojnie robię, schody się robią dopiero przy juiced mapach, za mało survi jeszcze mam i one shoty są zbyt częste. Drzewka w atlasie wprowadziły ogromne możliwości w SSF. I też inaczej się na nie patrzy niż w trade league gdzie głównym celem jest ciułanie waluty większość ligi na coraz lepszy sprzęt.
Bardzo podoba mi się ustalanie celów, zawsze mam co robić i czasami niewiadomo za co się zabrać.
Co do rytuałów to przyznam, że zacząłem je pomijać w niektórych mapach. Sam rytuał jest spoko, ale jego obecność w każdej mapie bywa... męcząca. Czasami szkoda mi czasu na to, bo mam jeszcze pełno rzeczy do zrobienia z Atlasem, a robienie każdego rytuału głównie mnie spowalnia, a czasu na granie aż tak dużo to nie mam. Myślę, że jak przejdzie do core i się będzie pojawiał raz na x map to będzie idealnie. Więc tu wracam do posta Amadeusza i trochę przyznaję mu rację ;)
No i w sumie ostatnio nagrody zacząły być mocno średnie i bardzo często zdarzała mi się sytuacja, że brałem cokolwiek, bo nic ciekawego nie było.
btw;
Czytałem sobie ostatnio post GGG sprzed trzech lat na temat handlu i dlaczego nigdy nie będzie ułatwiony i w sumie... się zgadzam.
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2025870
dla zainteresowanych - krótki tutek o cluster jewels
Parę rzeczy mi wyjaśniło
Co do ligi - Ritual taki sobie. Jedyne czego żałuję to wybór złego builda, do tej ligi przynajmniej - Toxic Rain Miner Trickster nie nadaje się zbytnio do ciasnych aren. Do tego niby da się nim czyścić endgame ale upgrade łuka kosztuje krocie na ten moment :/ a ostatnie grosze poszły na Kintsugi, niestety nawet z nim oraz Wind Dancerem i flachą obniżającą obrażenia (Basalt Flask+Taste of Hate) nie wystarczają.
Zmiana w Atlasie rewelacja - dodatkowe mobki jak Lagbringery w Valdo's Rest robią robotę, dobre źródło XP i waluty jak Ancient Orby, jak mamy szczęście to i mirror shard się trafi, jednak mi się to nie zdarzyło...
No i kolejna niespodzianka - dropy map są dobre, w przypadku czerwonych nawet bardzo dobre. Wcześniej jak wypadła ci (jakakolwiek) czerwona mapa gdy farmiłeś Tier 14+ to był to cud. Obecnie to map taby się zapychają D:
Nowe mapy wyglądają nieźle i gra się na nich nieźle choć część bossów daje w kość przy pewnym modach...
Poświęciłem ostatnio trochę czasu przy Heiście, byłem ciekaw jak jest zaimplementowany. I jest dobrze. Przez okres trwania ligi nazbierało mi się dużo kontraktów 83lvl. Levelowanie ekipy jest mega szybkie, wszyskich co chciałem wylevelowałem na maks level przy jednym posiedzieniu. Jeżeli chodzi o ekwipunek to każdemu dałem cokolwiek co mi wypadło. Nagrody nadal są bardzo dobre. No i heisty nie są tak męczące kiedy nie są główną ligą. Bardzo dobre źródło na league specific itemki jak i waluty. Smart loot dalej jest więc gear też może dobry wypaść.
Imo warto robić. No chyba, że ktoś nie znosi ich robić, wtedy nie ma się co męczyć ;)
edit;
Potworki dostały nerfy, bo heisty nie są takie rippy jak w 3.11. Są bezpieczniejsze niż normalne mapy. Zrobiłem jakieś 70 kontraktów, wszystkie 81lvl+ i nie zginąłem ani razu.
Który challenge dla Maven jest najłatwiejszy żeby odblokować Uncharted Realms? Nie chcę marnować, bo z tego co widzę drop zaproszeń jest dosyć rzadki, a gram ssf.
Myślałem, że Breachlordzi będą w miarę prości, ale tak czytam i wiele osób mówi, że to jest jedno z trudniejszych.
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3069670
Harvest wrócił, ludzie się cieszyli a teraz GGG próbuje z tym walczyć.
Pogromca uśmiechów dzieci szykuje srogi nerf.
https://www.youtube.com/watch?v=d6gNvfBROMM
Wracamy do Vaal City w Ultimatum
Wygląda jak mix Ritual+Incursion a most przywodzi skojarzenie z Synthesis albo stawianie mostów przez inżyniera z Heist.
Czy mi się wydaje czy kamera jest bardziej oddalona? Podobno był temat w jakimś wywiadzie, że mają taką wprowadzić.
....
get your first look at Path of Exile 2 since its debut at ExileCon.
dostęp dopiero w 2022, o ile nic nie pojawi się na przeszkodzie
eh, nie wiem czy mi się będzie chciało po srogim grindzie z tym watchstonem--->
Dokrafciłem drugi kamyk który daje szansę na dodatkowy stosik z harbringera.
Tier mapy nie ma wpływu na dropy shardów.
Jak dobrze idzie to z jednej mapy (tier 7-11) wypada ~10 ancient orb shards oraz ~5 exalt shards.
Polecam używać skilla z dużym zasięgiem no chyba że macie top maszynę, choć przy obecnym stanie technicznym może to nie pomóc :/ nie bez powodu znani są jako Lagbringers.
W Ritualu na ołtarzach nie miałem nic ciekawego, może 1 ex albo stack 10 chaosów czy Call of the Brotherhood ring. Porażka. Za to dropy map rewelka...
Teraz wszystko jest tanie, Bottled Faith za półtora EXa gdy zazwyczaj idzie po 10+ex. Za to Cortex nadal 3-4ex?
Ryslatha's coil za półtora exa.
Cos chyba zainteresowanie zdechlo. ;) Kamera wyglada na oddalona bo jej "oddalenie" zalezy od rozdzielczosci i horizontal fov. Wlacz sobie PoE na monitorze ultra-wide to sie zdziwisz. :) A najpewniej to wersja dev z odblokowana kamera.
Panu przemadrzalinskiemu przypominam ze dzis ma premiere Early Access Slormancer. Pamietam ze na to czekal. ;)
Ja sam czekalem i imho bylo warto. Juz jest bardzo spoko a bedzie jeszcze lepiej. Jedyny bol to to ze to robia dwie osoby. Full wyjdzie moze w 2023 pewnie. ;(
https://store.steampowered.com/app/1104280/The_Slormancer/
Gra sie bardzo fajnie, ale tak zeby pograc na powaznie to moze za pol roku. Narazie contentu jest mniej niz mialo PoE w becie. Tzn itemkow i systemow jest duzo wiecej i pod tym wzgledem gra jest dosc mocno "skonczona" ale contentu jako takiego jest na pare h grania.
Niemniej wesprzec tymi piecioma dyszkami warto.
Liga mega spoko się zapowiada. Wygląda na to, że cel na ten rok to integracja starych lig do endgame. Dostaliśmy atlas passive tree, a teraz rework wszystkich nagród z poprzednich lig. Ultimatum zapowiada się mega ciekawie z elementem ryzyka ;)
Ja mam kilka obserwacji po obejrzeniu streama :)
1) przeskok graficzny PoE -> PoE 2 jest znacznie większy niż myślałem, PoE 2 może wyglądać finalnie lepiej niż D4,
2) rework starych mechanik - dobry pomysł, na samą myśl o unveilowaniu miałem odruch wymiotny,
3) obawiam się że Ultimatum będzie jeszcze bardziej zabijało pacing map niż Ritual - może się zdziwię, ale czuję że po kilku dniach ligi ta mechanika będzie bardzo upierdliwa, gdzie stoimy w miejscu i bijemy fale mobów,
4) zero wzmianki o pracy nad enginem, PoE to jedyna (dosłownie jedyna) gra która nie potrafi utrzymać nawet 20FPS jak dużo się dzieje. Jak strasznie gównianie zoptymalizowane jest PoE widzi się dopiero kiedy odpalam np. Doom Eternal które ma jakieś 100FPS (w akcji) na mieszaninie high/very high,
Ogólnie mój poziom podjarania przed ligą oceniam na 6/10, wszystko co widziałem mi się podoba, ale nie będę wyczekiwał piątku z wypiekami.
Kolego, nie słuchaj tych fahowcuf, bo prędzej skończysz przygodę z PoE niż dojdziesz do Aktu 5.
Znajdź gotowy build, który krok po kroku opisuję co zakładać, jakie gemy łączyć i jak lewelować.
W trakcie gry przyswoisz co trzeba, bez problemu dojdziesz do map a później zastanowisz się czym grać.
Teraz to tak jakbyś chciał nauczyć się chińskiego od Chińczyków, którzy znają kilka słów po polsku.