No bo z Cyberpunkiem to jest trochę tak jak z randką z Tindera. Na zdjęciach super laska, umawiasz się na spotkanie, ale w rzeczywistości okazuje się, że biust wcale nie taki duży, a figura nie top modelki tylko normalna. No nie, kolejna panna, która oszukuje na zdjęciach.
I kiedy już zaczynasz myśleć, że trzeba będzie się jakoś ewakuować, po chwili rozmowy okazuje się, że ma ładne oczy, śliczny uśmiech i w ogóle fajna z niej dziewczyna. I mimo rozczarowania, spędzasz miły wieczór. A potem umawiasz się na kolejne spotkanie, potem na kolejne i znowu kolejne.
Jaki morał z tej historii? Ano taki, że nie "szpachla" zdobi kobietę i gry wideo. Nie ma ideałów.
Ta szpachla to marketing ukrywający wady. Ale pod tą okropną warstwą kryje się piękne wnętrze.
Ale jakie porównanie? Powiedziałem o liście najlepiej zarabiających gier i akurat Mario ją zamykało, więc o nim wspomniałem, a następnie podałem konkretną liczbę sprzedanych egzemplarzy, aby pokazać jak niewiele brakuje Cyberpunkowi do tego ścisłego topu. Proste.
Czy nam się gra podoba albo czy uważamy, że to zasłużona sprzedaż przy takich niedoróbkach - to jest tak czy siak fantastyczny wynik. CPR powinno zapomnieć na razie o multiplayerze i płynącą rzekę kasy przeznaczyć na wiele godzin nie tylko łatania, ale i opracowania lepszego AI, a nawet wprowadzić poważne zmiany mechanizmów jak respawn policji. Wtedy ponownie sprzedaż konsolowa ruszy. A następnie mogą dodawać nową zawartość, DLC itd.
Właśnie ukończyłem po 83h gre, jest rewelacyjna, szkoda że poprzez niedociągnięcia narobiło się tyle smrodu.
Osobiście uważam już, że ta gra pozostanie paskudną blizną dla CD RED. Liczy się pierwsze wrażenie a tutaj kompletnie zawalili. To może wpłynąć na przyszłe projekty bo teraz jednak spora liczba graczy zastanowi się dwa razy zanim zamówi preorder.
Wczoraj czytałem, że na samym steamie zeszło ponad 15 milionów. Jeśli ten steamspy tak przestrzela wyniki to po co się na niego powoływać? No i analitycy spodziewali się więcej sprzedanych kopii.
I jak to się ma do tych waszych szacunków z przed 2 dni? Tam pisaliście że grę na samym steamie ma 15 mln. Coś to się nie zgadza...
Czyli nie sprzedała się tak dobrze jak tu połowa zakładała, to świetny wynik tyle że teraz mocno spadnie bo przed samymi świętami na PSN dalej gry nie ma, na Xboxie dalej nie zbiera zbyt pozytywnych opinii a na PC zwyczajnie nie ma aż tylu klientów plus gra nie ma DRM przez co część graczy zwyczajnie pobierze torrenta.
Jest to oczywisty sukces cd projektu. Liczy się sprzedaż i tyle. Za kilka lat o słabej wersji na stare konsole to niewielu będzie pamiętać.
Wystarczy naprawić całkowicie grę i zwrotów może już nie być a jak nie będzie zwrotów to ta liczba pójdzie tylko w górę.
Niektóre osoby pod każdym wpisem pozytywnym o tej grze mają piekący ból poniżej swoich pleców.
Jest na to fajne określenie:
"nie mogą wytrzymać aby nie napluć do zupy, której sami nie jedzą"
Zresztą nowa KFConsol da radę. Ma RTX i wszystko inne co trzeba dla głodnego Gracz, to najnowszy patent KFC napędzany przez:
Intel, ASUS, Cooler Master, Seagate (Featuring Chicken Chamber)
opis na techpowerup.com/276283/the-great-equalizer-kfc-unveils-kfconsole-powered-by-intel-x-asus-cooler-master-seagate-featuring-chicken-chamber
Jeśli chodzi o SteamSpy, to ich liczby mogą być czasami mocno przestrzelone od czasu zmian na Steam, które domyślnie ukrywają bibliotekę graczy.
PlayTracker podaje 90% pewności, że przybliżony wynik ~2.8 mln posiadaczy na Steam ma dokładność w przedziale +-10%.
https://playtracker.net/insight/game/64711
Przy tym jest też ostrzeżenie, że dane mogą być wypaczone i niedokładne, ze względu na rozbieżność między danymi zewnętrznymi i wewnętrznymi użytymi do szacowania.
* Insight detects a discrepancy between internal and external data used to make the owner estimate which indicates the data could be skewed and inaccurate.
Niemniej jednak jest też wciąż GOG i Epic, bo tam też jest dostępna gra.
Był Wiedźmin było Dying Light jest Cyberpunk będzie Dying Light 2 co za piękne czasy dla gracza. Cyberpunk dla mnie Wiedźmina to przecudowny RPG ze wspaniałymi historiami cudownym światem, różnorodnymi mechanikami. Ta gra ma taki potencjał że jeszcze nie raz nas zaskoczy. W żadnej recenzji nie widziałem aby ktoś docenił jak bardzo dopracowane są zadania poboczne zwykłe zlecenia powalają złożonością, możliwościami podejścia i drogami do celu. Naprawdę przebili Wiedzmina pod każdym względem! Mam odczucia że recenzje były robione na prędkości bez delektowania się tym cudownym uniwersum. Dziękuję Redom za tak dopieszczony produkt!
jakos mi nie szkoda tych ludzi co kupili gre przedpremierowo bo nie kupuje sie kota w worku skoro 200 zl to dla nich duzo, nauczka na cale zycie
Gra ma tak dużą sprzedaż bo zrobiono wcześniej dużo szumu wokół niej, a nie dlatego że jest wybitna, dobra czy jakoś nadzwyczajnie nowatorska.
Dodatkowo okazało się że jest bublem - ale to już pomijam.
Niestety to są złe strony dzisiejszych czasów i internetu.Wydają grę w złym stanie bo i tak będzie można ją połatać patch'ami w każdej chwili.
W dawnych czasach, siedzieli by i kulkukrotnie przechodzili całą grę i sprawdzili dokładnie za nim by jej nie wydali ludziom.
Wynik zaiste imponujący. Zważywszy iż uwzględniono zwroty tym bardziej.
Bez względu na wszystko należą się więc gratulacje.
Gratuluję.
Fajnie że się chwalą sprzedażą.
Jak bym wolał by się pochwalili informacją co dokładnie mają zamiar, mogą, chcą lub chociaż spróbują naprawić.
Dużo, ale ja i tak spodziewałem się więcej. Nie wbijam tu kolejnej szpili, akurat na to patrzę "na chłodno". Do końca 2021 wg. prognoz ma zejść 30 mln. egzemplarzy, tyle zakładali, ciekawe czy już poszła korekta, moim zdaniem jest to już nierealne.
Ważne pytanie, czy do tej liczby włączone są egzemplarze gry zakupione w Chinach?
Mnie za to interesuje w jakiej ilości sprzeda się ich następna gra (bez znaczenia co to będzie).
By się tylko nie okazało, że Cyberpunk to miłe złego początki.
Słabo przy 8 milionach preorderów tylko 5 mln kopii w głównym tygodniu sprzedaży, jak na skale marketingu i hape. To kosmosów nie ma, analitycy podawali przed premierą o wiele lepszy wynik.
Lepiej porównywać gry pod względem przychodów niż sprzedanych sztuk, ewentualnie pod względem sprzedanych sztuk w tym samym okresie od premiery.
No bo co z tego, że jakaś inna gra sprzedała się w większej liczbie skoro jej średnia cena była dużo niższa? Już po kilku miesiącach od premiery są spore przeceny na "wyprzedażach" i to powoduje skokowy wzrost w sztukach, ale znacznie mniejszy w przychodach.
Natomiast Cyberpunk sprzedał się w 13 mln sztuk po cenie premierowej. To niebywały rezultat.
A mogło być dużo lepiej! W tych 13 mln prym wiedzie wersja pecetowa, a przecież konsol poprzedniej generacji sprzedało się ponad 150 mln. To olbrzymi zmarnowany potencjał.
Cóż, średnio wygląda statystyka 8 milionów przed premierą oraz 5 po premierze ale cóż sam wziąłem preorder. Na kilka dni przed debiutem bo wiedziałem że muszę po prostu ten tytuł kupić. Choćby ze względu na Wiedzmina. No ale całokształt tego wyniku 13 milionów jest bardzo realny... Dwadzieścia pewnie dobija do lutego. Trzydzieści może do końca roku jak wyjdzie jakiś dodatek.
Skomentuje to tak:
Anthem sprzedał 6 milionów kopii w samym 2019. Dalej mierzymy jak dobra jest gra miarą sprzedanych egzemplarzy?
No nie wiem, nie znam sie ale jak dla mnie 13 baniek to bardzo duzo i nieważne czy z pre-orderami, do tego jak ktoś napiał w pełnej cenie, jak to jest mało to ile to jest dużo ?
A ja w tą liczbę nie wierzę
Ta gra mogła zostać hitem na miarę GTAV ale niestety pycha. Nie wiem czemu, ale trochę mi się kojarzy ta sytuacja trochę, z takim samym dobrem narodowym jakim jest Gothic u nas, tylko że od szkopów ;) a mowa tu o trzeciej części która również była wydana z masą błędów i wiadomo jak to się skończyło, ale mam nadzieję, że tak tu nie będzie.
Jestem ciekawy ilu gra na piratach... Drugie, trzecie, czwarte tyle co sprzedano?
Pytanie do redakcji czy wasz hejt na cyberpunka jest przez że cdp uwalił wam projekt sesji cyberpunka który współtworzyliście z gospodą rpg którego 4 części są youtube.
13 mln x 150 zl to jest 2 mld zlotych, dobry wynik, szkoda, że bugi są ale one chyba zadziałały jak marketing akurat
13 milionów kopii x 200zł, to daje jakieś 2600000000 PLN (2 miliardy 600 milionów).
Odliczając koszty stworzenia gry, marketingu, reklamy itp. zostaje całkiem niezła sumka, jak mniemam. A domyślam się, że finalnie gra sprzeda się w o wiele większym nakładzie.
Tak do porównania - Wiedźmin 3 w cały rok premiery miał ~9,5mln, a 13mln sprzedał gdzieś w drugiej połowie 2016.
Ciekawe ile było zwrotów.
Obstawiam że około 2 miliony.
Dobra sprzedaż, dobrze wróży na przyszłość. Mają teraz środki finansowe, aby dalej pracować nad grą, sytuacja podoba do No Man's Sky, tylko Redzi zainkasowali nieporównywalnie więcej.
Cyberpunk wyjdzie jeszcze w wersji na nowe konsole, więc im więcej osób będzie przechodziło na nową generację, tym większa będzie sprzedaż CP 2077. Do tego w przyszłości pojawią się co najmniej 3 dodatki, a przy każdym duża kampania marketingowa i skokowy wzrost sprzedaży. Sprzedaż GTA V na tym etapie była podobna, a dotąd osiągnęła 135 mln sprzedanych kopii. Biorąc to pod uwagę można szacować, że sprzeda się ponad 100 mln kopii Cyberpunka zanim wyjdzie ostatni dodatek do niego.
Uwzglednia zwroty bo wystarczy wyszukac w Google Cyberpunk 2077 GOG Refund zeby zobaczyc setki skasowanych przez CD Projekt tematow z prosba o refunda na ktora GOG nie odpowiada od kilkunastu dni. Prawda jest taka, ze to znowu jest oszustwo i CDP celowo w mediach mowi o zwrotach ktore pokryje z wlasnej kieszeni, a w rzeczywistosci wcale ich nie uwzglednia. Mam nadzieje ze pojda za te oszustwa za kraty (tj. zarzad) i, ze piecze nad ich markami przejmie jakas porzadna firma (np. Microsoft).
No to fajnie chociaż to się im udało . Spoko kupili , a ile na konsole ile na złom pecetowy ? ile było zwrotów? To mnie ciekawi .
czyli zarobili około 3 miliardy PLN to słabo... reklama na wall street podobno kosztowała 60 mln za 1 miesiąc, Keanu kosztował pewnie 100 mln, reszta reklamy pewnie z 300 milionów, pracownicy tworzący gre pewnie 1 miliard, to zostały im jakieś drobne... ratuje ich jedynie dobrze zrobiony tryb multi to może podwoją sprzedaż
Zatem można wydawać kupsztale i jeszcze na tym zarobić. Brawo gracze!!
No to teraz wystarczy dowiedzieć się ile osób posiada PS4, PS5, XBOX-y i komputery, które udźwigną wymagania i podzielić przez 13 milionów.
Coś czuję, że popularność Cyberpunka w takim ujęciu będzie szokująco niska. A całe zło tej gry polega na tym, że to nie jest kolejny Wiedźmin i że akcja osadzona jest w uniwersum sci-fi. A przecież każdy dobry Polak wie, że Polska to kraina fantasy :D
Mało : spodziewałem się 20-25, 13 to powiedzmy sobie : słaby wynik przy oczekiwaniach ;(
Co to za sukces, skoro 8 milionów kupiło BUBLA w ciemnym worku. Żaden sukces. Mario sprzedał się po premierze, a nie przed premierą, kiedy to się zataja prawdę o stanie gry.
8 milionów sprzedanych na niespełnionych obiecankach i publicznych kłamstwach. Gratulacje.
Nowy dzień, nowe filmiki
Cyberpunk vs mobilka na telefony
youtube.com/watch?v=RB1VwrGa69E&ab_channel=AnonymousWolf
Listę top 50 zamyka Super Mario Bros. 3 z wynikiem 19 milionów (to tylko o 6 milionów więcej od gry „Redów”), a debiutował przecież w 1988 roku. Dziś oczywiście mamy zupełnie inne czasy, ale jeżeli Cyberpunk po zaledwie kilkunastu dniach od premiery niemalże dostał się do wyżej wymienionego elitarnego grona, to CD Projekt Red może mówić o niemałym sukcesie.
Nie no brawo, świetne porównanie. W 1988 rynek growy, i potencjalnych odbiorców danego tytułu było zdecydowanie mniej, niż jest obecnie, więc przykład jest mocno przestrzelony.
Ciekaw jestem ile kosztów pochłonął cały marketing. Ale takich danych chyba nigdy nie poznamy.
Btw autor w artykule wspomina o 50 miejscu Super Mario Bros 3, ja właśnie trafiłem na fajny komentarz pod filmikiem YT:
Mario World physics > Cyberpunk xD
youtube.com/watch?v=7AOB3wTwSg8&ab_channel=BearGamingAsia