Szkoda, że gry z Ps3 nie będą działały. ;/
Jednak wsteczna kompatybilność z grami z PS4 brzmi super. :D
super opcja, mam nadzieje że tak samo będzie działać XboX, ograniczenie "prędkości" konsoli wyeliminuje problemy z tym że gra działa za szybko, są bugi i trzeba łatać, albo co w większości przypadków by było - nie miał by ich kto załatać.
Mam takie pytanie jak to będzie wyglądać ze wsteczną kompatybilnością w grach które mam zainstalowane i kupione w ps store na PS4, czy będzie można normalnie w te gry grać na PS5 tak jak z grami na płytę? Jestem zielony w temacie, proszę o zrozumienie.
Brak kompatybilności z PS3 byłby niezrozumiały. PS5 ma mieć mocny procesor (8 rdzeni Zen 2), więc mocy starczy nawet na emulację.
Skoro istnieje działający emulator PS3 (RPCS3) robiony przez fanów, to napisanie dużo wydajniejszego przez Sony posiadające całą dokumentację PS3 nie powinno stanowić problemu.
No i fajnie ,możę w division sobie będzie można popykać w 60 fps albo np nowym the last of us
Dziwne to bardzo co pisza tu. Myslalem ze jesli to ta sama architektura będzie to ps 5 weźmie grę z ps 4 I poprostu zwiekszy rozdzielczosc I ilosc fpsow. Po co komu tryb ps 4 I ps 4 pro?? To co juz ponad Pro grafika lepsza nie bedzie?? Czytajac to mam wrazenie jakby gry były wydawane na 2 różne platformy zwykla I pro a przeciez to ten sam kod. Dziwne oby to bylo bardziej sensowne
Po co konfiguracja odpowiadająca standardowemu PS4 ?
Jaki jest sens uruchamiać gry w konfiguracji standardowego PS4 skoro można je uruchomić w konfiguracji mocniejszego prosiaka.
Będzie ciszej ? Mniejsze zużycie energii ?
Bez sensu. Chyba, że to Gen 0 to konfiguracja przeznaczona dla poprzednich konsol.
Byłoby ciekawie, bo zostało kilka tytułów z biblioteki PS3 które chciałbym ograć.
Konfiguracje Gen 1 i Gen 0 odpowiadają specyfikacjom konsol PlayStation 4 i PlayStation 4 Pro.
A po co? XD
Przecież zwykłe gry na ps4 bez wsparcia dla pro działają normalnie i zyskują nieco więcej klatek przy boost mode, więc na cholere im tam aż 3 konfiguracje? Chyba lubią sobie na siłę zwiększać koszty.
Poza tym na pewno kilka/kilkanaście a może więcej gier dostanie obsługę Gen2, przez co gry typu Horizon czy Days Gone będą wyglądać i działać jeszcze lepiej, więc imo głupia decyzja, no ale ja nie wiem co im dokładnie w głowach siedzi.
No chyba że tak jak
A powiedzcie mi po co dwa tryby dla wstecznej kompatybilność dla ps4 i ps4pro ? Mając PS5 odpalając gry z poprzedniej generacji wiadome, że lepiej wybrać tryb dla pro-grafika. Wiec ?
Lipa. Chce wykorzystac pelna moc PS5 do grania gry z PS4 np. w wyzszej rozdzielczosci
Przyznam szczerze że te "wiarygodne źródła" też mi się wydają jakieś takie średnio wiarygodne, głównie ze względu na to że takie dwa tryby nie mają absolutnie żadnego realnego sensu. Nie istnieje ani jedna gra która MUSI być uruchamiana na podstawowym PS4, natomiast absolutnie KAŻDA gra na "prosiaku" chodzi lepiej. Więc niby po co ten trzeci tryb? Dla masochistów?
Inna sprawa gdyby miał on obsługiwać emulację poprzednich konsol Sony, ale to też takie trochę z dupy wyjęte bo przecież całą obecną generację trąbiono że na PS4 nie da się PS3 emulować więc ten trzeci tryb nawet do tego się nie nadaje.
Nie wiem, może się mylę ale póki co dla mnie to się kupy nie trzyma.
Ale ten news mówi tylko o GPU, GPU w PS4 bez większego problemu poradzi sobie z grami z PS3, AMD R9 270 które jest słabsze od GPU w PS4 daje radę z emulacją na poziomie 100%. PS4 nie da rady z grami z PS3 ze względu na procesor. W tej chwili zestaw w stylu Ryzen 1600 + rx 570 radzi sobie nieźle z emulacją PS3, biorąc pod uwagę że sprzęt w PS5 będzie wydajniejszy i za samo działanie miałoby odpowiadać Sony (które ma pełny dostęp do dokumentacji konsoli) to taka emulacja jest jak najbardziej możliwa.
Jak się nie mylę to PS4 Pro ma dwa tryby działania - pierwszy czyli maks mocy ale tutaj mamy albo boost albo specjalną wersję pod pro... bądź ten drugi ograniczony dla gier które łatek pod pro nie dostały. A to konieczne żeby nie było bugów... oraz innych problemów. I jest to zależne od architektury konsoli.
Dlatego PS5 musi mieć wariacje architektury zarówno standardowej PS4 jak i tej mocniejszej wersji. Ponieważ nie wszystkie gry dostały łatkę pod pro i najpewniej nie każda gra obsługuje choćby ten śmieszny boost.
I raczej nie jest to tak jak to napisał ktoś powyżej... że niepotrzebne koszty - tu raczej wszystko zostało rozwiązane poprzez software. Więc tak naprawdę ewentualna technologiczna nowina ale dla konsumenta po prostu informacja o wstecznej kompatybilności. Ja bym się nie unosił. I tak żaden z was się na tym nie zna... zrobili tak jak było trzeba żeby działało bez problemów.
Najwidoczniej tak trzeba, albo jest to jakas dodatkowa furtka pod to, zeby np. wydac drugi raz takie TLOU2 na PS5 w lepszej jakosci
Jedyna istotna informacja to taka że ps5 będzie latać tylko w 2ghz... trochę mało
Bardzo dobre rozwiązanie. W ten prosty sposób Sony uniknie jakichkolwiek problemów z działaniem gier i osiągnie 100% kompatybilności wstecznej z PS4 bez jakiegokolwiek wysiłku. MS niech się uczy. Zanim przeportują wszystkie gry z XOne na XBox SX, wyjdzie już kolejna generacja i trzeba to będzie robić od początku :P
Nie czytałem wszystkich komentarzy ale hmm jak ... Gier z ps4 a ps4 pro będą działać inaczej jak gry są takie same a konsole inne. Czacie różnicę? Coś nie tak wątpię żeby ktoś sobie właczył tryb ps4 mając do wyboru ps4 Pro :D
Niech zrobią remaster kilzone 2/3
Czyli można zapomnieć o zwiększeniu liczby klatek w grach z PS4. Wielka szkoda...miałem nadzieję że zagram w Bloodborne na ps5 w 60fpsach. Wsteczna kompatybilność ps5 z wykorzystaniem dodatkowej mocy, byłaby ogromnym kopniakiem do kupna ps5 na premierę. A tak, średnio Sony.
Ojoj, czyżby wizja odpalania gier z ps2/ps3 się oddalała?
Czyli można zapomnieć o graniu w gry z ps4 w wyższym klatkażu + jest to furtka, żeby nadal wydawać płatne remastery np TLOU2 z ps4 na ps5 xD
Jak to widzę to coraz bardziej jestem za nowym Xboxem niż PS5 :) PS5 znów tabletowe parametry.