Wrzuć na luz Hydro, 3/4 postów w tym wątku są Twojego autorstwa, dorosły chłop a zachowuje się jak dziecko, pierwszy raz będziesz grał w grę która Cię interesuje?
Przejscie zajeło mi 19 godzin. Pewnie mozna to przebiec dwa razy szybciej ale nie warto sie spieszyc. Niesamowity klimat, grafika, dzwieki, muzyka i interakcja z otoczeniem powoduja ze mozna zatrzymac sie w jednym miejscu na dlugo po skończonej strzelaninie czy rozwiazanej zagadce.
Podnosilem, rzucałem z góry, tłuklem butelki i ogladalem z bliska prawie wszystko. Najwieksze wrazenie robily headcraby i niektore zwłoki. Probowalem też złapać żywego headcraba, karmiłem barnacle wszystkim co sie tylko dało w tym rownież rzucałem jednemu butelki wódki probujac go upić. Po wyjsciu na powierzchnie kontemplowalem otoczenie a pod koniec to juz wogole opadla mi szczęka.
Z minusów tylko niezbyt dobrze zrobione swobodne chodzenie, zwlaszcza nienaturalne wchodzenie na cos albo koncówka wpinania po drabinie (teleporty to w niektórych momentach bardzo dobra alternatywa) i mało immersyjny chociaż wygodny wybór broni (pod tym wzgledem dużo lepiej jest to zrobione w Walking Dead) ogólnie jednak jest to świetna gra.
Przeszedłem całą grę w 16h. Dla mnie jest to najlepsza jaka kiedykolwiek powstała, wszystko jest perfekcyjnie strzelanie, interakcje, grafika, dźwięki, naprawde nie mam do czego się przyczepić. Dodatkowo jest dostęp do warsztatu steam przez co można zagrać w wiele naprawdę dobrze zrobionych kampanii za darmo. Aktualnie mam 30h co daje 14h w kampaniach z warsztatu.
Co do sprzętu to grałem na Oculus Quest, przez Virtual Desktop. Mam router z 5ghz i nie było żadnych problemów wszystko dobrze śmigało. Komputer: Ryzen 5 2600, 16gb ram, gtx 1050 ti. Moja grafika nie spełnia minimalnych wymagań a i tak wszystko płynnie chodziło.
Jeśli zastanawiasz nad modem bez VR, to nie zabraniam i rozumiem, że sporo kosztuje ale pamiętajcie że nie trzeba kupować indexa za prawie 5k, ja kupiłem questa za 2,5k i nie żałuję. Są również tańsze headsety WMR za jakieś 1-2k. Da się grać na modzie bez VR ale pamiętaj że ta gra została stworzona w 100% z myślą o VR i nie miej pretensji że nie będziesz się dobrze bawił grając na takim modzie.
Ja poczekam powiedzmy 5 lat nim stanieje VR i sprzęt który uciągnie gry pod niego. Będzie grane... za 5 lat :D
Nie skończyłeś jeszcze gry ale już 9 wystawiłeś? Jestem ciekawy ilu recenzentów robi tak jak np. ty...
W końcu jest - pierwszy poprawnie działający mod non-VR. Gracie klasycznie na klawiaturze i myszce BEZ VR:
Tutaj pobieracie:
http://www.mediafire.com/file/mc8x5scqora8uvk/hlvr-fakevr-bin.rar/file
Hydro coraz częściej w łóżku z Alyx, wiedziałem że do tego dojdzie. Podziwiam że Twoja luba to toleruje.
Właśnie ukończyłem. Muszę powiedzieć że to najlepsza gra w jaką grałem. I nie płaczcie że sprzęt drogi. Ja kupiłem dwa miesiące temu używany Oculus Rift CV1 za 700 zł. I mam grafikę gtx1070 która nie jest już jakimś topowym modelem a gra działała świetnie na high.
VR ma ogromne zalety ale i wiele ograniczeń oraz niedogodności, gra się topornie, możesz zaplątać się i przewrócić, uderzyć w ścianę lub rozbić coś w pokoju, xD można dostać mdłości i dlatego poruszasz się w grze skokowo, poci ci się czoło pod goglami i czujesz że masz coś na głowie założone, coś ciąży ci na niej, poza tym taka forma gry ma zalety tylko do jednego typu gier - do gier FPP, natomiast do gier strategicznych, platformówek, RPG z widokiem izometrycznym, i różnych innych gier nie ma sensu używać gogli VR. na pewno trzeba jeszcze dużo pracy nad VR, ale coś co jest nowe nas zachwyca, czy to będzie przyszłość grania?, na pewno taka forma grania będzie się rozwijać, będzie lepszy sprzęt, lepsze gogle VR niż dziś
Akcji jest tam tyle co kot napłakał, a obecni przeciwnicy nie stanowią żadnego wyzwania - to jest bzdura co napisałeś akurat akcji w tej grze jest b. dużo wręcz można powiedzieć że całość to jedne wielkie strzelanie.
Niezależnie od tego, jako gra vr, nic specjalnie nowego - ile masz gier za sobą VR, najlepiej wrzuć link do konta oculus/steam VR i pokaż ile zaliczyłeś aczków i jakie gry. Ta gra to jest akurat FPS totalny który ma w sobie i bardzo dynamiczne momenty i momenty horroru jak przedzieranie się przez przestrzenie latarką jak też sytuację gdzie nawet zbierając całą amunicję i modyfikując broń będziesz w momentach gdzie ci zabraknie amunicji.
Ale tak jak wyżej każdy może napisać wszystko a jak ktoś chce być konkretny to proponuje zacząć od tego na czym się grało + wrzucić link do konta bo inaczej to jest to śmieszne i nie dlatego że każdy może mieć własne zdanie tylko dlatego że Alyx odjeżdża mocno nie tylko od zwykłych gier FPS (bo te to żadne dla niego wyzwanie) co odjeżdża też od FPSów VR.
I skończyłem Alyx, na Queście i szczerze nie rozumiem skąd takie krytyczne opinie o tym połączeniu (więc od tego zacznę).
W zasadzie jedyne problemy jakie doświadczyłem dotyczyły działania Oculus Link - czasem gra się zawieszała lub obraz znikał. Przy czym jak zbadałem sprawę wynika to z tego że mój 5 metrowy kabel USB 3.1 jest po prostu dość gruby i wtyczka nie siedzi wystarczająco sztywno, więc czasem zrywał połączenie, po zablokowaniu kabla w dwóch punktach na głowie wszystko było ok, podobnie zresztą jak z oryginalnym kablem USB 2.0 dodawanym do Oculusa. Tracking był bardzo dobry, układ przycisków i sterowanie także.
Co do samej gry to na początek muszę powiedzieć że jest świetnie zaprojektowana pod kątem obsługi - była to jedna z pierwszych gier na VR w które grałem i praktycznie całą przeszedłem z płynnym poruszaniem (pierwsze dwie godziny używałem przeskoków żeby się przyzwyczaić) i nie miałem problemów z chorobą VRową. Sama eksploracja jest super - przy czym trzeba powiedzieć - w tę grę duże lepiej się gra niż ją ogląda. Strzelanie także jest zrealizowane bardzo dobrze, bez celowników laserowych faktycznie trzeba włożyć trochę wysiłku żeby przycelować. Trochę szkoda że nie ma broni białej ale z tego co widzę to moderzy już nad tym pracują.
Na koniec trochę o fabule: jako fan serii czekałem na to od premiery epizodu 2 i nie zawiodłem się. Postaci są super rozpisane, Russel jest świetny jako osoba rzucająca śmieszne komentarze do rozładowania sytuacji, a Alyx to ta sama lubiana postać, tylko trochę bardziej naiwna, bo przecież jest młodsza niż w HL:2 i epizodach. No i końcówka, która ustawia kierunek serii w dość ciekawą stronę, więc tym bardziej czekam co Valve upichci przy okazji HL:3.
Podsumowując: świetna gra, która dodatkowo ma u mnie dużego plusa, bo spowodowała że otwarłem się na VR, a już po takim krótkim okresie jego użytkowania widzę że gry w tej technologii to coś mocno świeżego (a taki Beat Saber chyba faktycznie uzależnia).
uwielbiam to, ze ocena gry zostala zanizona tylko dlatego, ze jest gra vr
https://www.youtube.com/watch?v=30v1UWkMBlU
czy ja dobrze widzę, że w tej grze nie chodzi się normalnie tylko skacze jak w grze turowej?
ok, da się to zmienić. Dzięki bogu bo jest to rozwiązanie tragiczne
Jaką średnią na MC albo Opencritic obstawiacie dla Half Life Alyx?
Po tym co widziałem stawiam na 94.
Jeszcze jeden dzień i wyjdzie kolejny HL. Jaram się mimo że nie zagram przez kilka lat. HL2 to najlepszy FPS w historii dla mnie. Tylko Titanfall 2 zbliżył się do poziomu tego fenomenu.
Tak oto mamy pierwszą recenzję HL: Alyx. Jest to 9/10 :)
Brytyjski miesięcznik Edge wystawił pierwszą ocenę Half-Life: Alyx. Gra otrzymała od recenzenta 9 na 10 oczek.
Już pojutrze na rynku PC zadebiutuje poboczna odsłona kultowej serii Valve - Half-Life: Alyx. Deweloperzy stworzyli ową produkcję z myślą o graczach posiadających zestaw wirtualnej rzeczywistości. W sieci pojawiła się już pierwsza recenzja gry studia Valve - szanowany, brytyjski miesięcznik Edge wystawił Half-Life: Alyx notę 9/10.
W chwili obecnej nie znamy szczegółów recenzji. Możemy jednak sądzić, że nowa gra amerykańskiego studia spełni wymagania graczy z zestawami VR.
By PPE
Jeszcze jakieś pytania ?
93/100 MC. Miazga. Nareszcie nowy Half-Life!!
Niestety po 40 minutach natknąłem się na solidne błędy.
Nie widziałem napisów, mimo prób ustawiania tego różnie w opcjach.
W pewnym momencie gry zostałem kilkukrotnie wyrzucony poza mapę przelatując przez wszystkie ściany, przez co nie mogę kontynuować, bo za każdym razem jest to samo. Mój brat, który zaczął grać pomnie utknął tak samo.
Czekam na patch Gejben.
Dwie rady:
1. Przed zagraniem w HL Alyx warto zagrać w HL2 i oba dodatki. Ze względów fabularnych znajomość Episode Two jest bardzo ważna. Niby HL Alyx to prequel, ale jednak zrozumienie wszystkiego co tam się dzieje wymaga wiedzy z drugiego epizodu.
2. Po ukończeniu HL Alyx obejrzyjcie napisy końcowe, bo po nich jest jeszcze jedna ważna scena.
I kto by pomyślał, że wyjdzie nowy HL?
Ludzie, którzy nie mieli na glowie VR a komentują na podstawie youtube, gdzie ktos gra w HL:A czy The walking dead S&S są jak ślepi rozmawiający o kolorach.
Dodam tylko, że początkowo byłem sceptycznie nastawiony do VR, też myślałem - będzie jak z 3D.
Wystarczyło 15 min na Rift S i jestem kupiony.
I nie rozumiem ciągłego pisania o 5k PLN za headseta + kolejne 5k za kompa, to juz dawno nie aktualne.
Rift S to 2,3k a komp z GF 1070 wystarcza. Taki zestaw miażdży każda grę na PC czy konsole imersją.
Ta agresja i wystawianie grze ocen 0 bo nie możesz pograć to chore podejście.
Ponoć w grę już się da grać bez googli
Tylko kwestia czasu aż wydadzą patcha
Index mimo że wygląda fantastycznie (zwłaszcza te kontrolery) jest jednak za drogi jak na mój budżet, więc kupiłem sobie rifta. Od premiery pierwszego Vive miałem wielką chrapkę na VR, ale do tej pory brakowało mi jakiegoś zapalnika, tej jednej dużej i naprawdę dobrej gry, teraz tylko mieć nadzieję, że będzie takich powstawać więcej.
Czyli jednak jest! 94/100 na Metacritic. Czyli moja predykcja się sprawdziła.
Co sądzicie o kulach ? Chodzi mi o ich pomysłowość, ale czy Wam się podobają, co sądzicie o ich wizualnym aspekcie, ale czy Was nie frustrują po pewnym czasie powtarzalnością, albo trudnością ? Mi kompletnie nie, ale przyznam, że im bardziej skomplikowane kule, tym bardziej ... ręce bolą od operowania nimi.
No fajnie to wygląda, ale ja osobiście poczekam. Najpierw kupię nowego kompa (plan na 2022 rok), a jeśli VR będzie do 1000zł to zakupię wraz z grą.
https://www.youtube.com/watch?v=5tqPi-a3gIU&feature=youtu.be
Mój ostatni filmik z Half Life Alyx. Tym razem chcę na nim pokazać, jak grać na headsecie WMR (u mnie to Reverb) w środku nocy leżąc wygodnie w łóżku w momencie, kiedy nie jesteśmy sami w domu i (np) dziewczynę denerwuje światło wymagane do kamerek headsetu WMR. Jest to także imo mój najlepszy z dotychczasowych filmików i najbardziej dokładny filmik pokazujący to, jak ja na prawdę gram na co dzień w VR :) Zapraszam :)
Hydro patrząc na ten gameplay wydaje się to być mega toporne wszystko chyba, że leżysz i w takiej pozycji to tak wygląda. Fajnie jakby technologia bardziej była zminimalizowana i bardziej bezprzewodowa.
Z dedykacją dla wszystkich hejterów VR i HL:Alyx - koleś ma poczucie humoru i chce mu się, a nie tylko marudzi :)
https://www.youtube.com/watch?v=dxEBYZ4xvnI
z pozdrowieniami dla wszystkich miłośników hibernacji ... tfu! ... VRyzacji na całym świecie ;-)
To jest przyszłość grania jakby wychodziło więcej gier / a pewnie będzie nie widzę sensu kupowania niczego innego niż gry VR. Jak ktoś zaczyna teraz przygodę z VR to ma z 30-40 tytułów do ogrania + z 200 indyków czyli na rok co najmniej, świetlana przyszłość przed VR. Tak naprawdę to nie dzięki Alyx i Valve co Oculus i Facebookowi jak ktoś nie wiedział to najlepsze studia obecnie tworzą gry na VR m.in. Respawn Eternament czy Insomniac Games.
W grę nie grałem ale widziałem kilka filmików i sprawiedliwie gra powinna dostać GOTY czegoś takiego jeszcze nie było i niesamowite ile w tym tytule jest możliwości i mówię to jako osoba którą VR nie interesuje ale trzeźwym okiem trzeba docenić, że to nowa rewolucja gier.
spoiler start
Jeff
spoiler stop
wówczas zostaniesz zmiażdżony na łopatki i przestaniesz wielbić ukochane przez Ciebie
spoiler start
Alien Isolation
spoiler stop
:D Musisz to zobaczyć, zwłaszcza w nocy :D Wszyscy musicie :P
Mało czasu na granie, niestety (BTW: czy też tak macie, że pracując z domu wyrabiacie 200% normy?).
Ok - wracając....
grałem w Half-Life, kiedy tylko wyszedł - 1998 rok i było poczucie czegoś wyjątkowego, przełomowego - pierwsza gra FPP, która była w zasadzie całkowicie oparta na narracji i samej historii - nikt wtedy oczywiście tak nie myślał - wszyscy po prostu byli zajęci ... graniem :)
HL2 - 2003 (miał być) i w końcu premiera 2004 - "sławetny" wyciek wersji pre-build i potem rok nerwowego oczekiwania. Ludzie pukający się w głowę - "po co jakiś steam potrzebny?" - ponownie - wrażenie przełomu - już nie tylko historia, ale niezwykła fizyka świata gry, która nie jest gadżetem, a kluczowym elementem mechaniki... i zabawy, której nie było wcześniej
HL:Alyx - Gra, której nikt się nie spodziewał. Gra, która po raz kolejny pokazuje dlaczego Valve odniosło tak ogromny sukces i dlaczego na to zasłużyli. Człowiek starszy o 22 lata, ale tak samo rozdziawiający gębę z podziwu i zachwytu, jak kiedy uciekał po wybuchu z laboratorium w części pierwszej.
Jeśli choć cześć z tego, co wyżej, rezonuje w Twojej głowie i wahasz się, czy warto zagrać?
WARTO!!!
To doświadczenie jest warte KAŻDEJ wydanej na nie złotówki. NAPRAWDĘ!
Doszła polska wersja + sporo fajnych elementów dodano z warsztatu / co do recenzji wyżej jednym podobają się dziewczyny innym chłopcy / to że ktoś nie lubi klimatu horroru czy walki o przetrwanie nie sprawia że gra jest dobra / zła / średnia. Obiektywna ocena to obiektywna a subiektywna to subiektywna, o ile branża profesjonalna stara się być obiektywna o tyle joje z jojtuba mogą mówić i robić co chcą bo są randomami bez żadnej odpowiedzialności za swoje słowa przez co są przeważnie subiektywni, zresztą jak większość z nas.
Widzę że jest tu sporo uwag co do grania w Alyx na Queście, cóż zobaczymy jakie osobiście będę miał zdanie, bo niestety Valve raczej zbyt szybko nie zacznie wysyłać Indexów, więc trzeba szukać alternatyw.
Faktycznie jest tyle problemów technicznych? Archon grał na Queście i jakoś specjalnie nie narzekał w swojej recenzji) Z ewentualnym crashami wytrzymam (nie po to tyle lat czekałem na HLa żeby się zrazić).
WItam, podczas uruchamiania hl alyx pojawia sie monit:
steamVR failed initialization with error code vriniterror_init_vrcclientdllnotfound:"vrclient shared lib not found (102)
Macie koledzy jakies pomysly jak to odpalic??
pozdrawiam
Ja juz pogralem okolo 1h, gra dobra, ale jakiegos szalu to nie ma
Wolałbym jednak normalna kontynnuacje, gra byłaby dynamiczniejsza, a sam efekt VR niestety szybko mija
Naprawd HL:Alyx jest po polsku czy to jakis bład ???
Niestety ja sie nie moge przyzwyczaic, zrobilem sobie przerwe i teraz jest jeszcze gorzej
Mam troche nudnosci i ogolnie nie jest mi przyjemnie po 30 minutach gry
Sama gra tez niczego niezwykłego w sobie nie ma, jest bardzo fajna, ale.. Gdyby była normalna gra bylaby lepsza, poza tym brak tutaj jakichs innowacji
Zdecydowanie bardziej wole dynamiczne strzelanki niz takie cos (chociaz jak na vr to i tak jest dynamiczna)
Poczatkowo to cale VR robi wrazenie, ale to tak szybko powszechnieje, ze szkoda gadac, no i to uczucie ze patrzysz przez gogle jest po prostu slabe (okulary bylyby pewnie spoko)
Probowalem Lone Echo i tez nic szegolnego jak dla mnie, przejde Alyx i chyba sprzedaje gogle
Duzo lepiej gra mi sie w normalne gry i nie wiem skad ten zachwyt Hydro i Alexa
Witam! Po zakupie Oculus Rift S od razu zakupiłem ALYX. Wrażenia i immersja jest nie do opisania, coś niesamowitego. Świat wygląda niesamowicie i wszystkie interakje są bardzo realistyczne jak np. obsługa broni. Gogle mam od 2 tygodni a aktualnie jestem na 3 epizodzie i wcale nie jest tak łatwo np. celować z broni i oświetlać latarką miejsce gdzie patrzymy aktualnie. Normalnie w grach tam gdzie patrzymy tam pada światło latarki a tutaj jak obrucimy głowe to widać ciemność dopuki nie skierujemy ręka strumienia światła. Złapałem się na tym że podczas walki uciekając zapominałem oświetlić sobie miejsce do ktorego biegłem w ciemności a tutaj trzeba jeszcze celować i przeładowywać samodzielnie broń, nie jest to takie proste jak w innych grach, wciskasz jeden klawisz i po krzyku. Gra zrobiła na mnie bardzo duże wrażenie. Chodzi mi wszystko na najwyższych ustawieniach, poruszanie i obracanie mam ustawione na płynne i jak narazie nie doświadczyłem jakichś mdłości. Czasami wydaje mi się choćbym poczuł sekundowy helikopter w głowie ale za chwile jest ok. Gry nie ukończyłem jeszcze ale wystawiam już ocene, nie sadze żeby nastepne epizody były gorsze od tego co zobaczyłem do tej pory. Dla samego VR już należy się dycha bo gra jest bombowa a radość jaka daje interakcja z otoczeniem nie do opisania. Pozdrawiam!
No i przeszedłem ;) koncóweczka artystycznie i fabularnie petarda, szkoda ze cala gra taka nie byla, ale i tak to mega swietna gra
Pare rozdziałów bym skrocił, bo imo niepotrzebnie byly wydluzone, szkoda tez ze ai jest takie slabe no i te wczytywanie dosc czeste wkurza, ale tak poza tym ideolo
Gra wg. mnie na 9/10, najlepsza produkcja tego roku tuz za The Last of Us Part II, a patrzac na kalendarz raczej nie zapowiada sie zeby mialo sie cos zmienic
Czy jest lepsza od HL2 EP2 (wg. mnie najlepszy hl do tej pory) ? Raczej nie, bo jednak w normalnym HL2 bardzo cenie sobie dynamike gry (tutaj jak na gre vr super, ale w porównaniu do normalnych..), było tam wiecej broni, jazda samochodem, wiele terenów otwartych, ale z drugiej strony wiadomo nie ma tego wrazenia wizualnego (EP2 graficznie dzis wyglada slabo to swoja droga).
P.S. Sciezka audio strasznie mi sie spodobala, o ile w HL2 byla raczej srednia, tutaj sztosik totalny, a no i pograłoby się w taka pełnoprawna trójke ymmm
Po filmikach widze że jest okej pewnie będzie grane w 2025 lub innym kiedy na dobrego kompa i Vr uzbieram
Prawda jest taka, że wy się nic nie znacie na tej grze. Patrzycie na tytuł i dajecie ocenę 10 zupełnie bez przemyślenia, od tak. No nazwa, nazwa gry akurat zgrała się nie wiem, z dniami waszych urodzin czy komuni, to tak jak far cry albo wiedźmin zgrał się z czyimiś urodzinami i jest kultem poprostu. Nie ma tutaj żadnej obiektywnej oceny z Waszej strony, te oceny to można w odbyt wsadzić.
Czy pomimo że gra jest dedykowana na VR można jednak grać tylko z myszką i klawiaturą?
WolfDale nie wiem jak obecnie to całe vr wygląda ale ja jakieś 6 lat temu próbowałem się w to bawić i poszło na allegro po 2 tygodniach cieszyłem się jak głupi że nie straciłem na tym dziadostwie grosza wtedy gry na to to była jakaś porażka no i ten hełm i kable dla mnie w takim stanie to nie do przyjęcia i dziwię się że to jeszcze nie podzieliło losu np. takiego 3d
Jako technologia to klasa sama w sobie ,chociaż Boneworks jest lepsze a tak nie powinno być. Fabuła mizerna względem epizodów ,lecz finał miażdży jajca i jest w pełni uzasadniony oraz logiczny jak cała gra(w przeciwieństwie do najgłupszej fabuły w grach czyli The last of us 2) ,wracając do Alyx które jest dużo lepsze przyczynowość oddziałuje na skutek ,ma to wszystko sens i chociaż dużo bardziej podobała mi się wizja oryginalnego skryptu który był o wiele lepszy od Alyx i prawdopodobnie byłby najlepszym co spotkało gry wideo , doczekaliśmy się chociaż fabularnej historii bez zgrzytu.
Skopiuję z innego mojego komentarza to co już pisałem.
Doświadczenie płynące z gier VR to zupełenie inny poziom, a Alyx w szczególności. Są bardziej rozbudowane tytuły (pojedyncze), ale żaden nie jest tak dopracowany jak Alyx.
Kolizja, integracja z otoczeniem i imersja są niezrównane. A gra ma przecież prawie 4 lata.
Nawiasem mówiąc Meta tworząc Asgard's Wrath 2 zamiast wykorzystać potencjał VR i dopracować grę to poszła w sztuczne nabijanie godzin w otwartym świecie. Niestety.
Dzisiaj nie opłaca się tworzyć (mocno uogólniając) liniowych gier i VR wychodzi temu naprzeciw. Jeżeli ktoś szuka starszego doświadczenia shooterów to ma w odpowiedzi Alyx. Na dalszym etapie rozwoju rynku VR zapewne gry będą dążyć w kierunku formy znanej z głównego nurtu branży gier.
Valve kiedyś powiedział, że w uniwersum HL powstają gry które mają do pokazania coś nowego technologicznie. Jest to również powód braku HL3. Ale tak naprawdę Alyx jest Half Lifem 3. Forma gry identyczna z liniową rozgrywką na którą twórcy mogli pozwolić sobie tylko dzięki VR. Swietna sprawa i gratulacje dla Valve.
Osobiście wydaje mi się, że odpalanie tej gry bez VR nie ma dużego sensu i lepiej wstrzymać się do zakupu gogli. Wróżono że ta technologia umrze, a jest zupełnie na odwrót. Niewykluczone. że w przyszłości tak jak komputer gości w każdym domu tak będzie też z VR.
Alyx to niezrównana gra i jestem nią zachwycony. Valve trafiło w punkt.
Ukończyłem na quescie 2. Technicznie i mechanicznie chyba najlepsza gra na vr. Ukazuje jak powinna wyglądać rozgrywka w grach vr. Fabularnie każdy musi ocenić grę sam. Na pewno wskazane jest ukończenie obu części na pc z epizodami. Wtedy fabuła się fajnie zazębia.
Można chyba założyć, że wydadzą wersję na konsole, nie wymagające siedzenia z nocnikiem na czerepie. Inaczej dużej sprzedaży nie będzie.
Nie czekam na to wcale. Za wiele lat minęło by jarać się tą przestarzałą obecnie marką.
Mam pytanie: skąd wiecie, że Alyx nie będzie miał polskich napisów ? Nigdzie nie podawano informacji o lokalizacji ? Nie pisze też o tym żaden serwis.
Na ign jest polska recka z czterech godzin gry. Jest lepiej niz najlepiej :P
6 days left :)
Jakby ktoś chciał zobaczyć moje pierwsze wrażenia z gry to zapraszam :) https://www.youtube.com/watch?v=pwyFutXlAVU
Po ograniu ok 5h powiem tak - 9.5/10. Sama w sobie gra ma tylko dwie wady: gracz nie widzi napisów eng mimo ich włączenia w opcjach i nie można ustawić poziomu podłogi z pozycji gry. Musiałem to robić w panelu WMR, co skutkowało jednorazowym wyjściem z gry. Nagrałem wczoraj jeszcze gameplay jsk gram na lezaco. Z racji, że pod koniec (ok 4 rano) już byłem półtomny (wcześniej spałem ok 5h) zanim go wrzucę, to sprawdzę po pracy, czy sie nadaje na wrzucenie. :P Im była późniejsza godzina, tym mniej wyraźniej i ciszej gadałem :P
Pooglądałem trochę gameplayu osób, które nie wymiatają w rozgrywce (czyli grają nie jak opłacona osoba w zajawkach tylko jak pewnie grałbym ja) i grze IMO brakuje dynamizmu. Takie dreptanie i kręcenie się po lokacjach..
Edit - coś nie działa, nie wiem czemu. Jutro wrzucę
VR i tak skończy jak 3D. Mimo wszystko szkoda. Widać to choćby po ilości ocen graczy. Na Metacritic zaledwie 730... Gdyby te okulary kosztowały max. 700-1000zł to może byłoby lepiej a tak? Kiepsko to widzę.
Witam.
Gram na starym Oculus Rift CV1 i powiem szczerze, że gra jest przepiękna. Jak dla mnie absolutna rewelacja. "Filing" strzelania jest świetny. Nie ma aktualnie na VR lepszej jakościowo produkcji. Polecam!
Moje podejście do tego tytułu (z czasem dorzucam też własne napisy) możecie zobaczyć tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=3xdQdgJEo3k
Ponieważ w innych miejscach (chociaż tutaj pewnie też) w większości popukają się wszyscy w głowę, a tu pewnie znajdę zrozumienie garstki wariatów - spieszę podzielić się radością!
właśnie dostałem info o dostępnej wysyłce, opłaciłem, ściągnąłem i zainstalowałem już HL:Alyx no i siedzę w oknie wypatrując kuriera ;-)
ps. byłem w grupie z terminem wysyłki 2-4 tygodnie
No wreszcie po tylu latach jest kolejny Half-Life, już człowieka mógł szlak trafić, tyle czekania xD. Gra oczywiście jest bardzo dobra, ale niestety brakuje w niej polskich napisów (jak na dzień dzisiejszy). W grze nie ma dużo dialogów, więc tłumaczenie chyba nie było by zbyt pracochłonne czy kosztowne. Chyba największą wadą tej gry jest to, że jest trochę za krótka, można ją przejść w 10 godzin, ale dobrze że wreszcie jest i te 10, a może i 15 godz. (jak na gogle VR to długo)
https://www.youtube.com/watch?v=AznXghYmi5w&feature=youtu.be na życzenie wstawiam filmik, jaki nagrałem kilka dni temu, a nie wiedziałem nawet, że się nagrał. Chcę na nim udowodnić, że nie trzeba biegać jak poj.. o 1 w nocy, tylko można sobie grać leżąc wygodnie w łóżku, jak na konsoli ;)
Tak jak wyżej, duże rozczarowanie i nadmuchany hype. Nie byłem nawet w stanie tego ukończyć. Ale z zastrzeżeniem że totalnie nie pasuje mi świat HL. Niezależnie od tego, jako gra vr, nic specjalnie nowego.
Pyka z modem aż miło nie trzeba smiesznego hełmu na łbie ukończyłem praktycznie bez żadnych problemów
Gdyby VR kosztował ~2500zł to pewnie wiele osób by chętnie pograło, a tak to na yt se obejrzę ;D
Ale to wygląda cudownie!! Half Life 2 i Portal 2 to gry niemal idealne. To będzie jedna z najlepszych gier tego roku.
Wg pewnego źródła, gra bedzie miała premierę akurat na moje urodziny tj 3.03 <3 Najlepszy prezent, jaki mogło zrobic Valve. Łatwo to źródło namierzyć na Facebooku :D
Powtórze to po raz 5854688
Nawet jeśli sie to uruchomi, to nie włączysz nawet menu, a jeśli to nawet obejdziesz to już po wzięciu pierwszej broni nawet w nic nie wycelujesz. Co wiecej nie bedziesz w stanie tez otworzyć drzwi, czy wziac naboi z szafki, bo musisz przesunac inne zawadzajace przedmioty wlasną ręką często w taki sposób, że ruch ręki bedzie musiał być nietypowy, jak w real bym życiu. To samo z otwarciem dowolnych drzwi. Padem co najwyżej dotkniesz klamki, a jak chcesz ją wcisnąć bez ruchu ręką? Jak chwycisz sie drabinek nad sobą? W VR musisz ruszac rękami w taki sam sposób, jakbys w realu wchodzil po drabinie. Inaczej nie wejdziesz na górę. Jak chcesz tego dokonać padem? Half Life ma ogrom drabin, więc polegniesz na starcie. W Boneworks np raz odpuściłem wchodzenie na dużą ścianę, bo sie zbyt mocno spociłem (że aż wypiłem pół Coli dwulitrowej:E). Co więcej...leżąc w łóżku, a co dopiero, jak bym gram w trybie room scalling, gdzie tylko fizycznym podskoczenieniem i kucnieciem często mogłem iść dalej. Raz dla proby tak zagrałem i by sobie pomóc, stanąłem na krześle, dzięki czemu ulatwiłem sobie zadanie wskoczenia bardzo wysoko. W grze trzeba bylo wcześniej znaleźć łom, by sie dostac wyżej, ale, że przy pewnym androidzie łom mi 'w nim' utknął i bylo to dosyć daleko, to nie chcąc się wracac taki kawal się wkur.iłem i stanąłem na krzeslo. Problem z głowy:P Oczywiście bałem się, ze sie wy.ebię. Dlatego co jakis czas wlaczalem podgląd realnego świata:P Potem wspiąłem się na półkę wyżej, przeszedlem analogiem na lewym kontrolerze do przodu, po czym ostrożnie zszedłem z krzesła. Mimo iż dziewczyna mnie asekurowała, to stwierdziłem, ze fajna zabawa, ale nigdy więcej room scale only. Poza tym udalo sie to tylko dlatego, że jestem wysoki:E Normalnie musialbym wracać po łom :E Tylko wygodnie w fotelu/w łóżku. Oczywiście kilka na tysiąc przykładów, ale mam nadzieję, ze chociaż każdy, kto przeczyta ten komentarz, na dobre odpuści pomysłu przeniesienia gry do 2D ;)
Powiem tak: Po obejrzeniu wszystkich czterech gameplayów stwierdzam, że to nie będzie tylko gra. To będzie nowa generacja rozrywki gejmingowej. Mam nadzieję, że uda mi się nagrać jakiś dobry gameplay(e) na premierę, by to udowodnić. :)
Mam nadzieję, że po obejrzeniu tego raz na zawsze skończą się pytania, dlaczego Alyx jest tylko na VR :)
Nie oczekiwałem wiele a i tak dostałem bardzo dużo. Moja pierwsza dycha jak na razie z nowszych tytułów. https://www.youtube.com/watch?v=dnlFJM8PTHA
Jak ktoś ma w miarę duży pokój i to najlepiej wykorzystać pełną moc VR i się po prostu poruszać płynnie a nie skokowo tak samo się obracać a nie skokowo, można sobie zaznaczyć grubą taśmą na podłodze miejsce graniczne aby wyczuć stopami gdzie jest koniec albo położyć dywan tak aby czuć różnice wysokości i zaznaczony obszar (najfajniej się gra w granicach pomieszczenia 4x4m i większym, ale na mniejszym też się da oczywiście), koniecznie zamontować uchwyty na kabel najlepiej samo ściągające + dobry tip to też włączyć sobie wentylator na podłodze aby ustalić sobie w głowie pewien kierunek np. oznaczenie umownej północy. Po tych zabiegach można okularów w ogóle nie zdejmować. Hydro powinieneś jakiś temat VR założyć + opisywać gry / zresztą też czasem mogę coś tam napisać. Fajnie jakby większość osób spróbowała samemu.
Poza tym jak się skończy ten cały koszmar z koronawirusem to w większości miast można VR sobie wynająć cena to coś z 100-200 PLN / doba i sprawdzić czy się podoba. Jak będę miał w domu wszystkie headsety to też mogę napisać który jest najfajniejszy moim zdaniem. Na ten moment to mogę tylko o oculusach się wypowiedzieć RS i queście.
Na życzenie wstawię drugi gameplay z dalszej części gry :)
Ta gra przypisuje się do konta i nieda się normalnie kupić na własność więc dlamnie to gówno.
Fortnite w które nie grałem dałem 0.0, więc Alyx, w którą też nie grałem dam tyle samo
Half Life Alyx - świetnie wyglądający symulator podnoszenia magazynków. Akcji jest tam tyle co kot napłakał, a obecni przeciwnicy nie stanowią żadnego wyzwania ...
Przeciez gry Half Life to nic specjalnego i myslalem, ze to juz powszechnie wiadomo. Half Life 3 to bardziej juz mem niz ktos serio na to czeka
ci co już zagrali to pieją z zachwytu nawet CDP lekko się przestraszył premiery, może jednak z tego coś wyjdzie.
Co prawda nie Alyx (ani nie Black Mesa), ale dostępne są mody VR do obu Half Lifów z wykorzystaniem kontrolerów ruchowych. Do dwójki wyszedł jak się okazuje ... 2 dni temu. Są w niej wersje pod różne headsety. Mi pozostaje wybrać Oddysseye, bo nie ma Reverbów na liście.
Wyszedł mod do oryginalnej jedynki, a .... 2 dni temu do dwójki (o czym nie wiedziałem)
https://www.youtube.com/watch?v=l56c0W8STEI - HL 1 w VR
https://www.youtube.com/watch?v=WEd1TaGd-xA - HL 2 w VR