"estymowane" Serio? Naprawdę nie mam nie ma polskich słów?
GTA V było źle zoptymalizowane? Pierwsze słyszę, przecież ta gra nawet na kartoflach działała, błędów technicznych też nie było. Znaczy problem jest w tym, że do ultra potrzebny był mocny sprzęt? No, ale co w tym dziwnego? Tam przynajmniej było widać różnicę w ustawieniach, a nie jak w większości gier gdzie większość opcji graficznych niewiele zmienia poza pożeraniem zasobów.
Co do k... GTA V miało złą optymalizację? Przecież ta gra chodzi świetnie nawet na bardzo leciwym sprzęcie. Nie ma najmniejszego problemu by wyciągnąć w tej grze więcej niż 60 fps i to bez inwestowania w sprzęt, który był dostępny dopiero po premierze gry. Na moim ówczesnym GTX 770 bez problemu wyciągałem 60 fps w 1080p na ustawieniach wysokich i nie doświadczałem rażących spadków fps. Złą optymalizację to mają wszystkie te paździerze od Ubisoftu przy których nawet zmiana opcji graficznych nie zmienia płynności.
Już za parę lat na GOLu:
Informacja RDR 3 na PC - atencja dla estymowanych rekłajermentów systemowych
Gry firmy Rockstar nigdy nie należały do wzorów optymalizacji, bo takim nie było też GTA V, więc do najwyższych detali i utrzymania wysokiej liczby klatek na sekundę będzie na pewno potrzebny wydajny, wielowątkowy procesor i karta graficzna z wysokiej półki. Ale w tym miejscu warto przypomnieć, że GTA V słynęło z bogatych opcji konfiguracyjnych, dzięki czemu grą mogli cieszyć się także posiadacze słabszych pecetów, więc najprawdopodobniej i Red Dead Redemption 2 pozwoli na wiele pod tym względem.
Zgoda co do drugiej części, niezgoda co do pierwszej. Jako, że grałem (i skończyłem) GTA V na X360, na PC i na PS4 (to moja ulubiona wersja), to mam jakieś porównanie i złego słowa na optymalizację V nie powiem. Chodziła znakomicie, jak się porówna do "paździerza" jakim była pod tym względem IV (gdzie nawet po latach, na GeForcie 460 i czterordzeniowym i5 oraz tonach patchy były sekcje gdzie spadało grubo poniżej 30 kl/s.), to już w ogóle. Do tego multum opcji - przy normalnym poziomie detali gra wyglądała gorzej niż wersja na X360/PS3 (tekstury, oświetlenie, cieniowanie, etc.), po przesunięciu suwaków na prawo lepiej niż na PS4. Zawsze płynnie i bez zawieszania się jak IV ;-). Także proszę mi tu bajek nie opowiadać, że V nie była wzorem optymalizacji. Była i jest.
Co do RDR2, to nic dodać nic ująć, wymagania na pewno podskoczą. Na PS4 (tą wersję mam) gra wygląda po prostu przepięknie, nie raz i nie dwa się zatrzymywałem, żeby podziwiać widoki. Skok względem GTA V (nawet wersji PC) jest po prostu GIGANTYCZNY, co musi się odbić na wymaganiach, to na pewno. Wierzę jednak, że R* podoła jeśli idzie o optymalizację, od wpadki z GTA IV minęły lata, także na miejscu pecetowców byłbym dobrej myśli, przy debiucie tej marki na blaszakach na pewno nie będą sobie chcieli narobić obciachu.
A na cholerę bawić się w jakieś przewidywania i tego typu artykuły (tak tak, wiem że kliki same się nie zrobią)? Co się stanie jak ludzie nie poczekają tych dwóch dni, w 90% przypadków popuszczą z niecierpliwienia w siedmiu odcieniach brązu?
To jest straszne, że co niektórzy nie potrafią wytrzymać kilku dni na oficjalne informacji i zaczynają tworzyć takie wymysły.
Po GTA IV i RDR1 R* ogarnął swój silnik i to w jaki sposób robił wersje PC więc myślę że można być całkowicie spokojnym, tym bardziej ze gra ma wspierać DX11, DX12 i Vulcana. Każdy znajdzie coś dla siebie, zarówno ci ze słabszym sprzętem jak i Alex z przyjaciółmi.
Pewnie gdzieś tak będzie. Ale patrząc na testy obencych gier Ryzen 2600 chodzi jak dobry intel 4/8. Więc jest i tu nadzieja
ale mi to wymagania xD
w obecnych czasach taki sprzęt to normalka, dziękuje dowidzenia
świetna gra polecam ! 9/10 Mega fabuła mega świat , świetne dialogi - mega strzelanina :)
grałem i na nędznym xbox one w 960p ale i tak warto :)
Bez sensu ten news lekko, ale jako że ludzie teraz szaleją z okazji premiery na PC, to trzeba coś dodać o RDR, żeby się kliknięcia zgadzały. Nie wiem kto poważny by wierzył w jakieś przypuszczenia co do wymagać. Jakie Rockstar poda, takie będą, a nie jakieś strony które coś sobie przypuszczają.
Po pierwsze - to co jest przewidywane tutaj mniej wiecej odzwierciedla to jakie wymagania bedzie miec w rzeczywistosci - prosta analiza wydajnosci i dzialania RAGE
Po drugie - dzisiejsza generacja kart graficznych ze sredniej polki miesza sie z wysoka polka w zaleznosci od wydajnosci procka, ramu i mobo jako calosci platformy - mozna z wiedza uzyskac wyniki poniekad przekraczajace standardowe osiagi
MSI Venstus XS GTX1660 (nie TI tylko zwykly) po mocnym i stabilnym OC ...
taki przyklad prosty z brzegu ...
Po trzecie - pytam sie na ile wymagania tworza sztuczna potrzebe zakupu, a na ile sam wiesz co gdzie i jak i z czym >? powodzenia
He, RX 5700 dźwignie to bez problemów.
Ba, jestem pewien że i RX570 albo RX480 ogarną tę produkcję bez kłopotów w wysokich ustawieniach graficznych.
A procesor... Z tymi kartami do grania na wysokich (albo ultra w przypadku 5700) strzelam, że w zupełności wystarczy fx8350.
Fajnie, że gra obsłuży Vulcan. To będzie moja pierwsza produkcja, korzystająca z tej technologii, strasznie jestem ciekaw, jak będzie działać w praktyce ^_^
Te wymagania nie mają sensu. Każdy gra inaczej jeden na 1080p drugi na 1440p jednemu starczy 30 drugiemu 60 klatek więc trzeba jeszcze wiedzieć co przedstawiają te minimalne wymagania jaką rozdzielczość i liczbę klatek oraz jakie filtry są używane
Gra w 4k z hdr jest piękna ale nie wiem czy nowe gearsy of war 5 nie wygląda lepiej bardziej ostra jest grafika więc sądzę że wymagania mogą być porównywalne z gow5na pc
Te rekomendowane nie mogą być prawdziwe. GTX 1070 jest trochę słabszy od Vegi 56, natomiast Vega 64 jest mocniejszą kartą. Chyba że skopią optymalizację pod radeony. Czekam na oficjalne wymagania.
Moje typy.
Minimalne wymagania sprzętowe:
System operacyjny: Windows XP SP3 / Windows Vista SP2 / Windows 7
Procesor: Procesor Intel Pentium 4 2,5 GHz lub AMD Athlon 64 2,5 GHz
Pamięć RAM: 1 GB dla Windows XP / 1,5 GB dla Windows Vista i Windows 7
Karta graficzna: zgodna z DirectX 9.0c, posiadająca 256 MB VRAM oraz sprzętowe wsparcie technologii Pixel Shader 3.0 (ATI Radeon X1900 lub NVIDIA GeForce 7900GT)
Karta dźwiękowa: zgodna z DirectX 9.0c
Miejsce na dysku twardym: 7 GB wolnego miejsca na dysku twardym
Zalecane wymagania sprzętowe:
System operacyjny: Windows XP SP3 / Windows Vista SP2 / Windows 7
Procesor: Wielordzeniowy procesor Intel Core lub AMD Athlon o taktowaniu 3,0 GHz
Pamięć RAM: 2 GB dla Windows XP / 3 GB dla Windows Vista i Windows 7
Karta graficzna: zgodna z DirectX 9.0c, posiadająca 512 MB VRAM oraz sprzętowe wsparcie technologii Pixel Shader 3.0 (ATI Radeon HD4850 lub NVIDIA GeForce 9800GT)
Karta dźwiękowa: zgodna z DirectX 9.0c
Miejsce na dysku twardym: 7 GB wolnego miejsca na dysku twardym
Obsługiwane karty graficzne:
ATI Radeon: X1900 i lepsze, HD2600 i lepsze, HD3xxx HD4xxx, HD5xxx, HD6xxx
Nvidia GeForce:7900GT i lepsze, serie: 8xxx, 9xxx, GTX
Spokojnie, to tylko gol na fali gorącego tematu nie mógl przepuścić okazji na bzdurne ploteczki.
Nie ma to jak pisać cały artykuł odnośnie domniemanych wymagań, kiedy za 2 dni zostaną one podane oficjalnie... komuś się chyba nudziło.
No to widzę, że "estymacja" obok wyrazu "epicki" wyrasta nam na kolejnego potworka językowego.
Słowo "estymowany" w tym kontekście to mała zbrodnia na języku polskim. To pojęcie z naukowego języka statystyki/matematyki i nijak nie pasuje do wymagań sprzętowych. Co jest złego w "przewidywanych" czy "rekomendowanych"?
Mam nadzieję że na moim już nie młodym sprzęcie pójdzie: i5 4690k 16 GB RAMU r9 390 :)
^ miszczgry123 -> Nie zapominaj, że konsoli są zrobione z myślą o gier w przeciwieństwie do PC Windows, a procesor dla konsoli posiada więcej rdzeni, czego gry są do tego przystosowane i umieją to wykorzystać. A "system operacyjny" dla konsoli nie zabiera dużo obliczenie w przeciwieństwie do Windows. Dlatego gry dobrze wyglądają i działają świetne na tak "słabym" procesorze. Natomiast PC jest trochę inny od konsoli, gdzie większości posiadacze PC mają tylko 2-4 rdzeniowe procesory CPU plus 1 GPU, a nie 8. No, używa Windows, który też nie jest do końca dopracowany, jeśli chodzi o optymalizacji dla gier.
Gry na PC zawsze będą mieli większe wymaganie sprzętowe niż na konsoli. Niewiele, ale zawsze będą. Jak dużo? To kwestia optymalizacji i wszystko zależy od ludzi odpowiedzialne za portów PC.
No, najważniejsze. RDR2 na PC będzie miał ulepszone grafiki niedostępne dla konsoli (małe, ale będą), więc przekonamy się w dniu premiery.
Widzę, że kesik coraz bardziej interesuje się RDR, a jeszcze nie dawno było meh
Ja obstawiam, że jednak wymagania będą trochę wyższe
Hmm, dla mnie rdr2 ma podrasowany silnik gta5, najlepiej to widac w ekranie gdzie widac wersje gry, sa identyczne.. I same mechaniki tez sa prawie identyczne, nawet durne ragdolle... Wiec trzeba dodac "4 lata" do wymagan gta5 i beda wymagania dla rdr2. Minimalna grafika bedzie pewnie gtx970, zalecane 1060-70? A do 4k i ultra to jasne, ze i 2080 sie bedzie meczyc.
I7 7700k 16GB ram i GTX 1070TI powinien dać radę :p A wszystkiego dowiemy się już jutro.
Moje typy to:
Minimalne:
I3 9100f lub R5 1500X
GTX 970 lub RX 570
8 GB ramu
130 GB wolnej przestrzeni dyskowej
Zalecane:
I5 8400 lub R5 2600X
GTX 1660TI lub Rx 590
12 GB ramu
Zalecane 1440p:
I5 9600k lub R5 3600X
Rtx 2060 super lub RX 5700
16 GB ramu
Zalecane 4k:
I7 8700k lub R7 3700X
Rtx 2080 lub Radeon VII
24 GB ramu
Wymagania minimalne:
Ryzen 2600
Geforce 1060 6gb
Ram 8gb
Zalecane:
Ryzen 3600
Geforce 2060
Ram 16gb
Sądząc po poziomie graficznym z konsol to tak będą wyglądać wymagania, ewentualnie zalecane będą minimalnymi i trzeba będzie najlepszą i7+gtx titan.