"Dobrze byłoby cofnąć się do tego czasu i nie mieć do czynienia z toksycznymi ludźmi"
Ja to chciałbym cofnąć się do czasów gdzie gry nie były pełne toksycznych społeczności i mikrotransakcji.
A ja pamiętam czasy, kiedy gry wydawane było jako pełnowartościowe, skończone produkty bez mikrotransakcji, była jedna opłata przy ladzie w sklepie, konsument posiadał grę na własność i mógł odsprzedać swoją kopię oraz w przypadku gier multiplayer mógł tworzyć swoje serwery i nie być skazanym na kaprys wydawcy kiedy zgaszą światło. Konsument dostaje po dupie ograniczeniem praw własności do swojej kopii, DRM które karze osoby, które kupiły produkt legalnie, wprowadzanie "gier jako usługi" pełnych mikrotransakcji, zaprojektowanych ze sztabem psychologów w sposób, który pozwoli na wyciągnięcie jak największej ilości pieniędzy od graczy, śledzone są zachowania graczy w menu gry i interakcje ze skinami, sklepem w grze itd. w celu analizy co zrobić, żeby gracz jak najwięcej czasu spędzał w sklepiku i przebieraniu lalki w grze. Od tego momentu to producenci gier wypowiedzieli wojnę swoim konsumentom i nie mają prawa mówić o tym, że gracze są toksyczni. Powinni przeprosić i wrócić do stanu rzeczy z lat 90 i początku 00, wtedy możemy zacząć mówić o odbudowywaniu zaufania graczy do twórców.
Tutaj trzeba przywołać niedawny felieton GOLa kończący się puentą: Więc, graczu, proszę Cię, opanuj emocje Zapomniano tylko dalej dopisać żeby gracz w spokoju dawał się dymać devom i nie krytykował.
Gdzie jest news o grze DARQ, nad twórcą której już zleciały się hieny i growe media bo deweloper raczył odrzucić pieniążki Epica aby przypodobać się toksycznym graczom którym obiecał premierę na Steamie?
Jestem w branży wystarczająco długo by pamiętać czasy, gdy gracze nie byli kompletnymi dupkami i było to całkiem przyjemne. Zawiązałem wtedy kilka długotrwałych przyjaźni. Dobrze byłoby cofnąć się do tego czasu i nie mieć do czynienia z toksycznymi ludźmi - stwierdził producent Drew McCoy.
Źródło: https://www.gry-online.pl/
Ja również pamiętam czasy kiedy twórcy nie byli tak toksyczni i nie atakowali graczy oraz nie wpychali na siłę do gier rzeczy, których gracze sobie nie życzą.
Tęsknie za tamtymi czasami.
Podobnie było z Metro jak straszyli graczy PC. Wydaje mi się, że osoby co reprezentują grę powinni zachować zimną krew i łagodzić mimo, że ktoś na nich pluje. Jakbym jeździł po ludziach robiąc usługi i zwyzywałbym każdego klienta, że jest idiotą bo sam tego nie zrobił albo zrobił to źle to już mógłbym iść na bezrobocie.
Podręcznikowy przykład na to jak zniechęcić do siebie potencjalnych klientów. Dobrze, że są jeszcze studia, które nie traktują każdej swojej gry jako gry-usługi do wyciągania z nas grubej kasy na kosmetyczne duperele.
Jestem w branży wystarczająco długo by pamiętać czasy, gdy gracze nie byli kompletnymi dupkami i było to całkiem przyjemne. Zawiązałem wtedy kilka długotrwałych przyjaźni. Dobrze byłoby cofnąć się do tego czasu i nie mieć do czynienia z toksycznymi ludźmi - stwierdził producent Drew McCoy.
To było wtedy, gdy gracz jeszcze nie był dojony z kasy na każdym kroku.
Uwielbiam gierkę ale żadnej skrzynki nie kupię i już nie chodzi o to że producenci to dzbany ale za cenę jednej skrzynki w apexie miałem chyba minimum 5 w lolu
Wystarczy przestać kupować ich produkcje i odejść z gry, proste . To będzie przykładna lekcja dla producentów.
Tak się czasami zastanawiam, czy ci wszyscy "producenci" i "devi" po prostu nie mogą zamknąć twittera i się nie wypowiadać? Ile by to rozwiązało problemów?
"Twórcy gry Apex Legends postanowili w weekend przeprosić fanów gry za kontrowersje związane z lootboxami podczas wydarzenia Iron Crown."
Źródło: https://www.gry-online.pl/
Ja jestem bardzo ciekawy z czego wynika przeświadczenie, że twórcy chcieli kogokolwiek przeprosić. Przecież w całym tym poście nie pada ani razu słowo przepraszam. To raczej wygląda na ich jakieś stanowisko w zaistniałej sytuacji. DODATKOWO jeżeli ktoś skorzysta z opcji którą Respawn zaproponowało w tym poście wyda zdecydowanie więcej niż $200 więc gdzie te przeprosiny i skrucha ja się pytam? Z resztą jak widać po "chaosie" który zapanował w wątku wielu "toksycznych" graczy również nie doszukało się tych przeprosin.
No cóż to częściowo pokazuje stosunek wielkich chciwych korporacji do społeczności graczy.
Cóż...
Obserwuję branżę wystarczająco długo by pamiętać czasy, gdy producenci i wydawcy nie byli chciwymi, cwanymi dupkami i było to całkiem przyjemne. (...) Dobrze byłoby cofnąć się do tego czasu i nie mieć do czynienia z patobranżą - stwierdził gracz Przemek.
Ale drama, a wystarczyło nie być pazernym, bo mówcie co chcecie, ale jak organizują event i 90% nagród w zasadzie trzeba kupić za kasę to tak średnio bym powiedział fajnie...
Właściwe to wręcz tragicznie i widać za co mają graczy.
szczerze, przy dzisiejszym z idioceniu społeczeństwa, twórcy mogli nawet wymazać ich g^wnem i tak znajdą się tacy co to kupią
Jak dzieci. Ludzi nie stać na cywilizowaną dyskusję tylko muszą się wyzywać od najgorszych ścierw?
Niech utworzą wpis z przeprosinami, w komentarzu zwyzywają graczy, potem wpis z przeprosinami za to, potem w komentarzach do niego wyzywanie graczy i tak w kółko aż graczom się znudzi krytykowanie Apex Legends
No cóż w sumie nazwał swoich klientów po imieniu, teraz oni zdecydują co z tym zrobią. Jak ludzie będą dalej w to grać tzn. że utożsamiają się z tą przypinką. xD
Jakby ktoś jeszcze nie czytał...
Gracze kontra twórcy gier – wojna, w której przegrywamy wszyscy
https://www.gry-online.pl/opinie/gracze-kontra-tworcy-gier-wojna-w-ktorej-przegrywamy-wszyscy/zb81b
Czarnemu Wilkowi głównie zależało na poczytności, więc cóż, zwiększamy zasięgi.
Rozumiem, że cały ten 'Bloodhound' musi być ubóstwiany, a zestaw 'Heirloom' spędzający sen z powiek, że do czegoś takiego doszło o.O
Nie jest tak, że jak coś komuś się podoba, a nie stać go na to, to nie kupuje i olewa temat, ewentualnie odkłada na zakup?
Imponujący ten helikopter. 15 milionów? Nie stać mnie, z resztą szkoda mi tyle na kapkę metalu i elektroniki.
Potencjalnie można było nic nie robić, ani grosza nie wydać, aż w końcu spuściliby z ceny lub wg za darmo rozdali. W końcu to kilka pikseli, a nie fizyczna, sprawna, działająca i przydatna maszyna.
Popyt, podaż i takie tam. Stare dyrdymały. Tak archaiczne, że dziś na pewno już nie egzystują. Po co o nich myśleć.
No niestety są producenci którzy widzą w swojej grze dzieło sztuki i chcą zaoferować dobrą rozgrywkę i zapewnić sobie powód do dumy i są producenci tacy jak Drew McCoy
którzy widzą tylko zarobek :) Robią gre Free to play to czego oni się spodziewają ? Ja rozumiem nerwy itd ale producent powinien mieć minimum kultury i w takich sytuacjach się zwyczajnie zamknąć ale nie :) RB robi wszystko żeby zniechęcić do siebie graczy :) I tak jak wyżej zostało napisane RB nie jest już w traktowane jako rodzina i nie ma prawa mówić jacy są gracze i co lubią :) RB Gratulacje :)
Zwolnić za takie chamskie odzywki, już chyba dość się nakarmił przy paśniku za cudze.
Twórcy gier są przeciwko graczom ale robią dla nich gry a gracze są przeciwko twórcom ale kupują od nich gry, nastał czas pogardy...
Nie rozumiem o co ten cały raban. Coś wprowadzili okropnie drogiego to niech tego nie kupują i tyle. To że gracze w oczach korporacji to konsumenci i nic po za tym to raczej oczywiste, nikt nic nowego nie odkrył.
Czy to jest ta sama gra, przy której komentujący tu na GOLu wieścili koniec Fortnite i nowego króla z twórcami którzy słuchają graczy i robią produkt dla dojrzałego odbiorcy? ;)
oczywiście wszyscy cisną na twórce, nie mówię że nie jest winy bo faktycznie takie zachowanie nie przystoi ale dlaczego nie widzę tutaj wypowiedzi tego drugiego człowieka, co do ceny loot boxów nikt nie każe ich kupować wiec nie wiem o co ludziom chodzi zwłaszcza że sama gra jest darmowa, nie bawię się w adwokata ale pamiętam że są zawsze 2 strony i lubię patrzeć na nie jednocześnie niż stać po któreś ze stron, a poza tym nie bodźcie gracze taki świętymi bo dobrze wiecie że też potraficie zaleś za skórę nie jednemu :)
ja po proszę o wpisy tego gracza bez tego nie uwierzę że gościu tak pocisną bezpodstawnie nikt nie robi czegoś bez powodu tym bardziej nie wyobrażam sobie aby twórcy od tak chcieli zjadać rękę która ich karmi
O nie, od teraz gracze nie będą już rodziną z deweloperami o ochłodzą stosunki. No to musiała być to patologiczna rodzina a teraz devuw będą biczować. Jak gracze zaczną się przypieprzac o wszystko to nie ma problemu ale jak im dev odpowie w ich języku to od razu obrażeni że ktoś odpowiedział. Jestem graczem, ale w takich chwilach jestem zmuszony się tego wstydzić
Dramy pierwszego świata, A czy ktoś kazał ludziom kupować te skrzynki ?, z resztą Apex jest grą F2P więc lootboxy to i BP to główne źródła zarobku gry, ale jak ktoś masowo bóldupi na tweeterze gry że nie wypadł z lootboxa mu taki przedmiot jakby chciał, to nic dziwnego że robi się shitstorm.
Wszyscy tutaj piszą że wina devów że bluzgają, a gracze co święci ? też pewnie nie lepsi.
Niestety Grupoa społeczna jaką są gracze po prostu dziczeje i myśli że wszystko dla niej powinno być darmowe.
Patrząc na to, że gracze dają największemu bydłu wśród siebie przemawiać za wszystkich to jestem jak najbardziej po stronie twórców. Sorry ale sami sobie to zrobiliście, teraz szukacie winnych gdzie ich nie ma i jeszcze jesteście przy tym okropni.
jedni chcą zarobić drugim się wszystko nie podoba eh... jak dla mnie to McCoy ma trochę racji no bo przecież ta gra jest ZA DARMO!!! a serwery się same nie utrzymają do **** NĘDZY oczywiście że 800 zł to za dużo ale ludzie też już narzekają na byle co za 2 zł ze sklepiku w grze darmowej