Nie ma znaczenia i tak konsument będzie płacił tyle samo. Gdzie są obiecywane przez branżę obniżki gdy zrezygnuje się z pudełkowych wydań?
Na pewno duzi wydawcy negocjowali stawke za swoje gry ale jak to Valve zaczelo napinac klate i sie nie uginac, to powstaly konkurencyjne platformy ktore juz zna kazdy, a steam nie jest juz platforma ktora sie uzywa wraz ze startem komputera.
Sporo ludzi traca bo wielkie produkcje zaczynaja omijac steam, ale w tym ich wina, bo nawet przy 10% marzy zarobili by krocie na takich markach jak AC czy Battlefield, no ale po co, lepiej zadac 30% za sam hosting plikow gry... nieporozumienie jak dla mnie.
Jak Rockstar zrezygnuje RDR2 i GTA6 na steamie to czuje ze oglosza ponowne zmniejszenie marzy dla wielkich wydawcow. Np 10% po przekroczeniu 100mln dochodu.
@K@m@R
Jeśli Steam nie jest najlepszy to co jest najlepsze? W ogóle jak można nie lubić jakiegoś studio bo nie wydali gry której nawet nigdy nie zapowiadali? I jak krótkowzrocznym trzeba być by oczekiwać upadku platformy na której ludzie posiadają 90% swoich wszystkich gier?
Valve się obudziło o parę lat za późno. Póki co nadal pozostanie największą platformą tego typu, ale wątpię by zachęciło to wielu do powrotu. Ale może i dobrze, każda strata zysków dla nich jest dobra jako kara za bycie najgorszą firmą w branży.
Zmniejszają marżę bo przewidują inne większe źródło dochodu - Half Lafe 3 potwierdzony.
Czyli co, gry znowu podrozeja? Bo w koncu za ich "dobroc serca" ktos bedzie musial zaplacic, pan, pani...spoleczenstwo. Wiadomo, ze kasa musi sie zgodzic. Nie badzmy dziecmi, im wiecej masz tym chcesz jeszcze wiecej....bo zawsze ktos jest bogatszy...a to nie pozwala spac grubemu w nocy, oj nie ;)
Pamiętajmy tylko jeszcze, że dotyczy to tylko marży ze sprzedaży poprzez sklep steam, nie wiemy czy zmniejszyła się opłata za umieszczenie gry na steam i wykorzstanie go jako drm-a i oczywiście steam nie ma wpływy na marże innych dystrybutorów u których producent umieści swoje klucze. Dla Ubi i Take-Two to 100% oszczędności bo u innych dystrybutorów oferują jedynie klucze RSC/Uplay. Mniejsi natomiast, znacznie większy procent sprzedaży otrzymują z innych źródeł dystrybucji kluczy, gry Enix/namco itp częściej się kupuje w innych sklepach (atrakcyjniejsze oferty) które polityki nie zmieniły i im przychód nie wzrośnie znacznie, bo tylko z tych kopi ze sklepu steam a i nie koniecznie. Według mnie to zły ruch bo wspiera gigantów i będzie prowadził do ograniczenia dystrybucji przez producentów tylko do sklepu steam ze względu na wyższą marżę, ograniczając sztucznie dostępność kluczy w innych sklepach, jeżeli oczywiście one nie wprowadzą podobnych obniżek i ile już nie są bardziej atrakcyjne pod tym względem.
Valve ostro chce stłamsić konkurencję, być może takie zagranie szybko ukróci tworzenie kolejnych bzdurnych platform. Jak już muszę, to wolę mieć wszystko w jednym miejscu.
Inna sprawa, że system premiuje wielkich wydawców, czyli nadal mniejszych deweloperów dotyczą te same reguły gry, bo nie będą mieli takich osiągów jak więksi deweloperzy. Trochę szkoda.
Trochę za późno. Ta maszyna już ruszyła. EA i UBI zarabiają majątek na swoich platformach. Zaraz do tego dojdą inni.
Jak tak dalej pójdzie to będziemy mieli z 10 platform zainstalowanych na kompie grając w nowe gry. Ja już mam Steam, Uplay, Origin, chyba GOG Galaxy kiedyś zainstalowałem (do grania w Divinity: OS), Epic Games, Battle.net. 6. Brakuje mi 'do kolekcji' (na szczęście) od Bughtsedy bo wywaliłem z dysku.
Lepiej byłoby na odwrót, że marża jest zwiększana dla hitów (przy jednoczesnym zmniejszeniu marży minimalnej). Mniejsi wydawcy mogliby więcej zachować, a więksi płaciliby więcej już po osiągnięciu sukcesu.
Steam, MS Store, GOG, EA, UBI, Blizzard, GOG no to jakiś żart by grać w gry trzeba instalować 10 klientów
@animatiV cyt: "To niech w końcu Valve wypuści jakiegoś RPGa lub FPSa. Koszty im się zwrócą na tyle że przez dłuższy czas będą mieć na opłacenie steama."
Człowieku Valve z samego Steama mają tyle mamony, że im nie potrzebne jest tworzenie gier, Gaben to miliarder.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Gabe_Newell
P.S. fajnie wygląda ta [3] przy tytule Half-Life :) cyt: "Razem z Harringtonem ufundowali stworzenie gry Half-Life[3]."
Czas na konkurencyjną platformę - taką która 10% odda wydawcom i 10% graczom zadowalając się swoją dziesięciną.
Obecne 30% Valve to lichwa i zdzierstwo w czystej postaci
Nie oszukujmy się, żaden inny sklep nie ma takich złodziejskich stawek. Niestety przypuszczam, że nie wpłynie to na większe obniżki cen podczas wyprzedaży. Dodatkowe 5% czy 10% dla producenta/wydawcy.
Cena gry 200 zł, Valve 30%, podatek 23% marża wydawcy i dla producenta pewnie z tego 50 zł zostaje.
To ich nie uratuje przed upadkiem. Już teraz Fortnite ma więcej aktywnych użytkowników niż steam.
No oczywiście. Niech najlepiej zarabiające gry zarabiają jeszcze więcej i niech mają jeszcze więcej przywilejów... Bleeh...
Niech zmniejszą marzę do 1% dla wszystkich i będzie gitara.