Tak tekstury maja znaczenie, jezeli jest w nich spora roznica, a nie taka ktorej trzeba z lupa szukac.
Ja juz mam dosc walkowania tego tematu, bo co niektorzy maja swoje racje i im sie nie przetlumaczy.
Mogę wymienić przynajmniej tuzin gier, z obecnej i poprzedniej generacji na PC które zjadają ten tytuł pod względem graficznym i kilkadziesiąt zmodowanych graficzne tytułów do który Uncharted nawet nie ma startu.
Jasne w twoim Pecetowym swiecie wszystko co jest w 4k jest ladniejsze.
https://www. [ link zabroniony ] /articles/2016-05-09-analiza-techniczna-uncharted-4
Kolejny raz przypomne, ze TR na PC to ten sam build co w wersji na konsole, jedyne co w wersji pc jest lepsze to cienie i ciut ostrzejsze tekstury.
Od tamtego czasu jedyne co nowego wyszlo i moze konkurowac z u4 w kwestii grafy to horizon, god of war, battlefront 2 i detroit
Eot z mojej strony
Przecież U4 pod względem oprawy (audio/video) miażdży i wypluwa ostatnie dwa TR, z SoTTR będzie identycznie, bo pewnych ograniczeń enginu się nie przeskoczy, nawet na kompie z NASA.
Oczywiście rydwanowcy- jednoplatformowcy będą twierdzić inaczej, zamiast zawierzyć swoim oczom będą wierzyć marketingowcom Nvidii albo AMD, no skoro już się wydało kupę hajsu na grzałe to trzeba bronić:). I wierzyć, że fizyczna, surowa moc sprzętu znaczy więcej niż talent, pasja, pomysł i odpowiedni budżet.
ps. Wszystkie Unchartedy ofc ograne, RoTTR i TR zresztą też. Ten ostatni nawet na PC, X360, a ostatnio na PS4 (wersja najladniejsza). Także wiem o czym piszę i wierzę swoim oczom, a nie psychofanom jedynie slusznej platformy :)
A ty wyskakujesz z jakimś TLOU2 i GOT to nie ta liga i nie ten poziom względem tych gier które wymienił na górze, te dwa tytuły które wymieniłeś nawet nie dościgną 8 letniego zmodowane Skyrima czy 4 letniego Wiedźmina bo tyle lat będą miały te gry gry ukażą się te dwa tytułu na PlayStation
Kolejny mega lol, patrzac na ostatnie gry Sony, nie widac bylo tam zadnego downgradu (pozmieniali minimalnie pewne rzeczy, ale czy na lepiej czy gorzej to ciezko stwierdzic)
Wiec to takie same bzdury i ból dupy jak z u4 i TR, zapominasz kolego o tym, ze gry ktore maja wyznaczac standardy wg. ciebie sa robione wlasnie pod to starenkie PS4, ktore ma taka mala moc obliczeniowa.
Koniec koncow jest taki, ze PC dostaje port z lepszymi teksturami i cieniami, sam trzon gry sporo traci przez multiplatformowosc i to, ze wiekszosc z tych gier jest robiona na łapu capu, wiec zejdz na ziemie i ogarnij się.
Nad takim God of War'em, Santa Monica pracowała ładnych pare lat, a jakies AC czy BFy to coroczne tasiemce robione na odwal sie, wygladaja dobrze ale to nie jest ten poziom dopracowania.
Metro Exodus juz zaliczylo downgrade, z reszta to nie jeest AAA tak naprawde, ciezko wiec wymagac cudownej grafiki.
Cyberpunk nawet na trailerze nie zachwycal oprawa, z reszta Wiedzmin 3 jest ladny, ale do czołowki mu daleko, wiec bedzie podobnie
W najbliższych czasie graficzne standardy będą wyznaczyły takie gry jak Metro Exodus, Star Citizen, Escape from Tarkov,
I trochę później np. Cyberpunk 2077, Gears 5 znajdzie się też wiele niezapowiedzianych jeszcze tytułów,
Dziwnym przypadkiem cały swiat uważa, ze GoT i Tlou 2 to najladniejsze gry targów, ale oczywiscie PC Master race twierdzi inaczej.
Niedlugo to zaczniecie pisac, ze zmodowany Gothic wyglada lepiej od czegoś tam.
W 2014 najladniejsza gra byl Infamous SS i Kilzone Shadowfall, 2015 - The order 1886, Until Dawn, 2016 - Uncharted 4 (wyjatkowo ladny tez jest Ratchet), 2017 - Horizon Zero Dawn, a 2018 to God of War i Detroit oraz zapewne Spider Man.
Wiec tradycji stanie sie pewnie zadosc i w 2019 (na co wszystko wskazuje) najlepiej wygladac bedzie Tlou 2 i GoT
Btw dajcie sobie juz siana z tymi porównaniami graficznymi itd, watek jest o TR, a nie innych grach, kłócić się mozna w nieskończoność.
Dobra grafika grafiką. Ale jest w nowych Tomb Raiderach kilka rzeczy które mnie kompletnie nie kupują i które konkurencja zrobiła lepiej. I tutaj będzie zapewne to samo.
1. Skupienie się na tym całym craftingu zbieraniu pierdolek, mapa usrana nic nie znaczącymi pierdolami. Masakra to mnie bardzo mocno zniechęciło w RotTR. W jedynce już poszli w tą stronę ale w dwójce to już brakuje tylko alchemii, medytacji i polowań na potwory.
2. Niespójności, wchodzisz do grobowca - części do pistoletu. Jak? To jacyś podróżnicy w czasie byli? Wszystko rozpizdzione przez ruskich i całość przrczesana ale na środku jak byk grecki list sprzed wieków albo jakiś artefakt? Jak? RuscY stwierdzili wjeżdżamy z buta robimy rozrube ale nie bierzemy nic co stare i antyczne.
Tak samo w tych niby grobowcach, niby zamknięte od wieków ale gdzieś tam radio leży, tam znowu wiertło A na środku obok wszystkiego tablica ze starożytna wiedza która od setek lat dopiero lara otwiera. No jak mnie to razilo, bo jak to wytłumaczyć? Górnicy sobie kopali i stwierdzili tą tablica poczeka na Lare my tego nigdy nie ruszymy. Teraz podobna sytuacje masz dla porównania w Uncharted 4 gdzie shoreline szuka skarbu i wbija do Libertalii ale tam gdzie jeszcze coś zostało wszystko jest zakurzone i stare. Nie ma radyjek czy nowoczesnych konstrukcji. Widać że dopiero my ten świat na prawdę odkrywamy. Tego właśnie mi brak w Tomb Raiderach poczucia że wchodzę gdzieś gdzie nikt nie był od setek lat. Cos co było w starych częściach.
3. Dretwe i plastikowe postaci oraz ten sztuczny dramatyzm każdej sytuacji. Po prostu jakby to Snyder reżyserowal, Lara płacze przy każdym ognisku i steka jak to jest jej źle. No to więcej humoru i luzu było w The Last of Us.
Jestem w stanie zapamiętać dialog Eddiego z pierwszego Uncharted ale ni cholery nie pamiętam nawet jednej postaci z tych Tomb Raiderow, kompletnie sztuczne i słabo napisane oraz zagrane.
4. Jedna lokacja, no serio? Pani archeolog co to latała od miejsca do miejsca nagle ma limit jednej dużej lokacji na grę. Syberią to już rzygalem w połowie poprzedniej gry. Nie pamiętam ani jednej urokliwej i oryginalnej lokacji, wszystko mi sie zlalo w jedna śnieżna plamę z kawałkami desek i szafkami do otwarcia. Cos co było największa wada pierwszego Uncharted (chociaż tam było chociaż kilka unikatowych poziomów, lodz podwodna, bunkry, swiatynia) tutaj jest powtarzane w trzeciej części. Nie tedy droga i serio mam nadzieję że następna część to będzie Tomb Raider w którym zwiedzimy kilka krajów i zobaczymy różne widoki w zamian za te nikomu nie potrzebne zbieranie gałązek i skrzynek że zlomem.
Nie do końca jestem w stanie zrozumieć skąd te wieczne porównania serii Unchared do rebootu serii o Larze Croft. Zwłaszcza w wątku dotyczącym pecetowego wydania gry. Mimo, że gry z Panią archeolog jako główną protagonistką wiele czerpią z przygód Nathana Drak'e są to dwie różne gry. Fakt, wspólnym mianownikiem jest badanie grobowców, ale gameplay'owo się dość mocno różnią. Seria Uncharted stawia na niesamowicie filmowe wrażenia z rozgrywki, natomiast Tomb Raider stawia na prostą rozgrywkę gdzie fabuła jest głównie tłem dla dalszej eksploracji. Porównania pod względem graficznym również nie są na miejscu, ponieważ mając do dyspozycji jedną specyfikację dużo łatwiej jest stworzyć świetną oprawie wizualną niżeli ma to miejsce przy tytule multiplatformowym. Poza tym granie w grę dla grafiki? - No, nie przesadzajmy, grafika ma na celu jedynie pogłębiać doświadczenia płynące z gry, jest to jedynie dodatek. Ukończyłem wszystkie części Uncharted, jak i również dwie z nowej serii Tomb Raider i muszę powiedzieć, że przy obu tytułach bawiłem się wyśmienicie. Przy Uncharted czułem się jakbym oglądał świetny film podobny do tych o Indianie Jonesie, gdzie fabuła była na najwyższym poziomie, natomiast w przypadku TR świetnie eksplorowało mi się lokacje. Ale dość już o tym.
Mam wielkie nadzieje co do Shadow of the Tomb Raider mając za sobą dwie poprzednie części z tej serii. W starcie rebootu najbardziej podobał mi się element lekkiego survivalu wynikającego z fabuły oraz nowe, świeże podejście do tematu. Gra miała swoje bolączki, ale postacie były wyraziste, a sam gameplay bardzo dobry. Co do drugiej części przygód Lary Croft miałem lekkie obiekcje, czy ludzie odpowiedzialni za grę będą w stanie utrzymać poziom poprzedniczki. W sumie do teraz zdania są podzielone, ale dla mnie gra jak najbardziej na plus. Mimo gorszej fabuły i słabszego antagonisty dostaliśmy całkiem niezły produkt. Gra bowiem usprawniła rozgrywkę poprzez lepszy system walki, umiejętności i sprzęt zdobywany w trakcie gry. Mimo, iż w dwóch grach występował backtracking nie był on jakiś specjalnie dokuczliwy. Mi osobiście sprawiał radość wracając z nowym sprzętem do znanych już lokacji.
Obie poprzednie produkcje idealne nie były, ale trzymały poziom. Jeżeli w nowym TR będzie fabuła na poziomie i jeszcze bardziej usprawnią niektóre elementy gameplay'u dostaniemy bardzo dobrą grę. W czasie wszelkiej maści gier z otwartym światem miło jest pograć w nieco bardziej liniową produkcję. Dodam tylko, że zarówno pierwszą jak i drugą część wymaksowałem i nie czułem przy tym znużenia.
Wielkiego zaskoczenia nie będzie. "Jaki koń jest każdy widzi", a za nami już tyle materiału, że wszyscy już wiedzą czego oczekiwać po nowej Larze. Mimo, iż nie preorderuję, tak tym razem dałem się skusić, bo wiem z czym miałem i będę miał do czynienia, i chcę tego więcej. Edycja Croft na platformę steam już czeka na 12.09. Tym co dotrwali do końca moich wywodów szczerze dziękuję i pozdrawiam.
Udanego plądrowania grobów!
Dzisiaj Denuvo zostalo zlamane przez CPY.
Jezu... widzę, że jestem jedyną osobą, która ma całkowicie w dupie to czy nowy Tomb Raider będzie ładniejszy niż ostatnie Uncharted czy tam na odwrót :o Mnie tylko interesuje czy ta gra będzie dobra. Niech se nawet chodzi 720p/30klatek.
Kaczmarek - ty potrafiłbyś argumentować cokolwiek bez powoływania się na mody? Jak w domu matka/żona Cię pyta czy chcesz kawy to też jej wołasz, że "tak, tak tylko ją sobie zmoduję i zamiast białego cukru dam brązowy w 4k".
20% za mną ale ilosc idiotyzmow juz dobija.
Goście siedzą w wiosce, piją piwka. A Ci im 20 metrów dalej dzieciaki do roboty zmuszają. Lol
To samo lara ubabrala się błotem pozabijala trojce żeby 2 minuty wejść do wioski która była 10 metrów dalej i już magicznie jest czysta i popija zimnego lecha.
Ilość pierdol jakie się zbiera to jest przegięcie. Mapka 30 na 30 metrów i zebrałem tyle pierdol co w Wiedzminie przez 2 godziny gry. Jeszcze tam ten crafting był uzasadniony. A tu laska ma hajsu jak lodu mogłaby to Peru z ziemią zrównać ale nie, ona zbiera kamyki inlistewki żeby sobie sama łuk zrobić.
Skrzynka obok skrzynki gdzie obok mieszka paczka wesołych tubylców ale żaden nigdy do tej wody nie wlazl bo czekali az lara orzyjdzie i wyzbiera wszystko. Logika mistrzów.
Co do tej super grafiki to sorry animacja roślin to ze 3 poziomy nizej od 2.5 rocznego Uncharted. Tutaj rośliny reagują spoko, ale na Lare. I co poniektórych przeciwników jak im się zachce. Ale na wybuchy, czy strzały to już nie. Dodatkowo sama jakość też odstaje od w/w.
Tak jak mówię diabeł tkwi w szczegółach pomiędzy obiema grami ale do poziomu ND to długa droga. I same ładne teksturki czy RT tu za wiele nie działają bo silnik widać już więcej nie przerobi. To samo Animacja ludzikow, tak jakby pozjadali te kije co to je lara ochoczo zbiera.
Serio nie dziwota że gra ma takie oceny bo jakościowo do 90% brakuje...
Na ten moment (jakieś 25% gry) była jedna 'zagadka' gdzie trzeba było przepchac te figury. Ciężko to było nazwać zagadka bo lara wszystko co miało być sama powiedziała i miała napisane na zdjęciu które się samo otworzyło (poziom trudny).
Było kilka układanek ale lara to rozwaliła podczas cutscenek sama. Lol
Liczę że będzie chociaż coś na poziomie układanek z piratami, czy zabawy cieniami albo tymi rycerzami co trzeba było skakav po platformach w zaginionym dziewictwie.
Kilka gifow żeby pokazać jak mimo 2.5 lat na karku U4 miażdży pod względem detali i efektów.
http://i.imgur.com/KuPIcWl.gif
https://media.giphy.com/media/3o6gb5BJ4wQcIdna5a/giphy.gif
https://i.pinimg.com/originals/f5/a4/81/f5a481cf0c9b0aba6b4482e5da3768b6.gif
https://i.imgur.com/ta42DdH.gif
Sorry ale wybuchy w TR to nawet nie ma co mówić.
Teraz już nie dziwi że twórcy Shadowa tak bóldupili po pokazie The Last of Us2, różnica między tymi dwoma grami to jak przeskok generacji. Ale to się właśnie osiąga jak się ma utalentowane studio które nie idzie na łatwiznę.
Jeśli chodzi o samą grę a jestem w ok. 65% to jestem grą zachwycony. Nie oceniam jeszcze i nie przesądzam ale to co jest dla mnie znakomite to:
- mało zabijania
- walki wykonane o wiele lepiej, przeciwnicy przeczesują teren, poziom trudności walk ma znaczenie na
ich zachowanie (sprawdziłem), w tym walk oparty na skradaniu
- dużo ciekawsze miejsce gry wręcz idealne na grobowece
- niezła fabuła, o wiele lepiej poprowadzona niż w poprzedniczkach, nie ma wrażenia że wszystko co
robimy to rozbrajanie co minutę bomby przy stanie licznika 0.01, dla niektórych może być to nudne że większość gry to
eksploatacja itc. a nie ciągła akcja
- filmowość
- fajnie wykonane cut-scenki, dużo więcej emocji + mała lara w posiadłości Croftów (Biała królowa)
- całkiem niezły polski dubbing
- o wiele ciekawsze znajdzki, crafting,
- o wiele lepiej i ciekawiej wykonane grobowce niż w poprzednich częściach
- przede wszystkim to jedyna część w której chce mi się zrobić w 100% każdą mapę, a nie robić aby
dostać osiągnięcie
- zagadki są proste jak np. skrzynia na pierwszej mapie po wylądowaniu, niby nie dostępna a jednak mapy
są tak skonstruowane że ma się wrażenie wolności / wyjątkowo dobrze to wykonano
- gra jest naprawdę długa mija mi już 14 godzina myślę że całość to 20-25 godzin.
co na nie:
- mimo wszystko polski dubbing i immersja kulturowa (trochę bez sensu to zrobiono bo jeśli tubylcy
rozmawiają w swoim języku to lara też powinna rozmawiać w ich i powinien być pokazany tekst, a nie oni
w swoim lara po np. polsku, o ile wiem zostanie to zmienione w jakimś patchu bo dialogi dla lary zostały
nagrane
- bugi w polskiej wersji, o ile gorczyca b. dobrze podłożyła dubbing w cut-scenkach w grze właściwej / o
tyle jej czytanie tekstu przy znajdzkach w większości jest bez emocji, z błędami wynikającymi z tekstu, a
gra ma dużo tekstu. np. obłędu / zamienili na błędu bo zginęło o ;) gorczyca radośnie powtarza błędu
dla niektórych gra może być inna niż oczekują nie jest to już gra rambo tomb przynajmniej na tym etapie jakim jestem (dzięki Bogu), może to się oczywiście zmienić więc oceny na ten moment nie wystawiam za całość ale jeśli do końca będzie tak fajnie to nie tylko jest to najlepszy TR co jedna z najlepszych gier w jakie grałem w tym roku. Na pewno wystawie jej wtedy 9.5/10
Tak czytam sobie ten wątek i dochodzę do wniosków, że wiele osób jeszcze nie dorosło do grania w gry.
Widzę tu sporo ksywek konsolowców, jak Ghost2P, Ogame, i inni. Podobnie z pecetowcami, jak Hydro, Alex, Kaczmarek, i inni. Każda z tych grup narzeka na drugą, że ci wyzywają, prowokują, tworzą teorie spiskowe, a to głównie wy jesteście problemem. Ile wy macie lat? Na pewno jesteście dorośli? Kłócicie się która gra/platforma jest lepsza/wygląda ładniej, niczym dzieci bijące się w piaskownicy czyja zabawka jest fajniejsza.
Zacznijcie się zachowywać jak dorośli, którymi podobno jesteście, i nie tworzyć głupich zaczepek. Gry powinny łączyć a nie dzielić. Następnym razem zanim zaczniecie wyzywać "PC master race" czy "konsolowy plebs" zastanówcie się czy sami nie wpływacie negatywnie na postrzeganie danej grupy, czy też samych graczy.
Admin wiem, że zaraz usuniesz ten post, ale proszę zrób w tym wątku porządek, bo aż smutno się to czyta.
Cytując Arhn.eu z czym zgadzam się w 100%
'(...)Ot poprawna produkcja jakich wiele, zagrac i zapomniec. Zbyt malo charyzmatyczna zeby rownac sie z Uncharted i zbyt malo ambitna zeby rownac sie w tym roku z God of War...'
Tyle. Przeszedłem i generalnie gra tak mdla i nijaka w pewnych momentach że na prawdę starałem się nie usnąć.
To całe Paititi i zrobię gry wokół huba (hubow) to kompletna pomyłka. Tak samo ciągły backtracking.
Ja nie wiem gdzie ludzie widzą powrót do starych części, jak to jest dokładnie to samo co przez ostatnie dwie części tylko tym razem w Peru.
Lokacje, zarówno zroznicowaniem, rozmiarem jak i wykonaniem to nawet startu nie maja do Uncharted. Wszystko zrobione bez polotu ani razu nie miałem tak żebym pomyślał 'Wow ale to robi wrażenie' sama Libertalia z U4 rozwala każdy piksel w SotTR, wykonaniem i przywiązanie do szczegółów.
O glupotach w scenariuszu, mdlych postaciach czy idiotycznych założeniach też nie ma co pisać bo to chyba każdy wie.
Btw autorzy wrzucają do preorderow skiny dla Lary i dają je w gratisie za to że graliśmy w poprzednie części A później przez 1/3 gry musimy chodzić w zalosnych szmatach rebelii. Kto na to wpadł? I żeby to Jeszce miało jakiś sens...
Denuvo is DEAD, no nie powiem dawałem 7 dni że pęknie ale sie myliłem :)
Ta gra zawodzi. Niestety. Lokacje w większości sprawiają wrażenie małych i ciasnych do tego zbyt mrocznych jak dla mnie. Animacje typu zabijanie z ukrycia czy wydobywanie złota ze ścian po chwili robią się denerwujące... Przerywniki filmowe to wręcz dramat tej gry - jak ktoś chce oglądać film niech idzie do kina a nie co chwilę przerywana jest rozgrywka jakimś filmem. Nawet finałowa walka jest przerywana przez co odechciało mi się walki na poziomie trudnym ( a może jestem za cienki :)). Sama fabuła bardzo słaba oraz wątek drogi krzyżowej w ogóle przemilczę, bo nie wiem kto robił tą grę i jaki miał w tym cel... Grafika też widać, że lata świetności ma już za sobą aczkolwiek na max detalach nie wygląda źle i chwilami tworzy fajny klimat. No i samo poruszanie się postaci niekiedy się pierniczy a niektóre wspinaczki, skoki itp trzeba zrobić idealnie albo Lara spada w przepaść. Za te pieniądze gra niewarta zakupu. Kolejna część serii, którą zapomnę po ukończeniu... Jak dla mnie najlepsza część serii to Legenda - świetny klimat i muzyka. Anniversary też niezłe. A te nowe to przechodzę i nie wiem co, jak i gdzie... I niestety chyba kolejny raz zmniejszono rozmiar biustu Lary - jak tak dalej pójdzie niedługo będziemy grać "deską"...
Nudna, powtarzalna, bezsensownie oskryptowana, fabularnie drętwa. Co z tego że lara skacze jak małpa skoro możesz dostać się do celu jedynie jedną drogą, każda inna oznacza śmierć, niema żadnych alternatyw po prostu idziesz jak po sznurku. Niestety nie dotyczy to tylko wspinaczki. Właśnie przechodzę misje w której lara traci cały ekwipunek, na około przeciwnicy wyposażeni w broń palna, musisz ich zabijać po ciuchu, nie możesz przejąć ich karabinu, mimo iż sami strzelają, generując hałas - zero dowolności. Grze brak spójności, logiki, alternatywnych możliwości przejścia misji, wspinaczki itd.
Najsłabsza część z całej trylogii - ma ładne lokacje, ale niewiele poza tym - słaba fabuła, banalny ostatni boss i powtórzone minusy poprzednich części. Dobrze chociaż, że jest krótka, bo w połowie była już nudna.
Liczyłem na nowego Tomb Raider a dostaniemy w zamian książkę do gotowania i i dom lary w fornite(Square Enix Presents | Spring 2021)...LoL.
Po ukończeniu TR (2013) oraz RoTR wziąłem się za SoTR no i nie potrafię jej zmęczyć. Wciąga na max pół godziny i trzeba robić przerwę. Niby jest podobna do poprzedniczek ale jednak coś tutaj nie gra, czegoś brak, że nie potrafi przykuć do monitora na dłużej.
Tyle części tego Tomb Raidera powstało i każda odsłona świetna zasłużona dyszka
Jedynka była świetna, dwójka również, ale już nie było tego wow, jak przy pierwszej części, w każdym razie trójkę na pewno ogram.
Nie będę ukrywał, że najbardziej czekałem na targach E3 na prezentacje dwóch gier - "Shadow of Tomb Raider" oraz "Resident evil 2 remake". Obie gry zapowiadają się dobrze.
To jest tylko moje wrażenie, czy faktycznie ta gra wygląda paskudnie? Patrzę na ten ostatni gameplay i nie mogę się opędzić od wrażenia koszmarnej wręcz plastikowości całego świata. Kolorystyka cukierkowata, poruszanie się sztywne, NPCe nie wzbudzają żadnych emocji. I nie sugeruję downgradu mówię o wrażeniu wynikającym z tego trailera. Jak Lara idzie po prawej jest jakaś siedząca kobieta, która siedzi tak nienaturalnie sztywno, że masakra, potem dalej po lewej dwie postaci. Równie sztywne. Ręce oddalone od korpusów jak pakerki i idealnie sztywne. Roślinność w takich kolorach jakbym oglądał kolorowankę dla dzieci.
No te gameplaye ok. Tylko dlaczego to poziomy aż takie maleńkie.
Ogrywam właśnie U4 świeżo po skończeniu Rise of The Tomb Raider, i.moj Boże Uncharted 4 wciąga nosem TR pod względem walki.
W U4 masz duże A czasem nawet ogromne areny. Walka jest plastyczna i wielopoziomowy, możesz się wspinać podczas walki bujac na linie wszystko to jak mega dobry film akcji.
Jedno z pierwszych większych aren jeszcze w Szkocji, zabijam dwóch po cichu, rzucam granat kolejni dwaj nie żyją, rzucam linke z hakiem i skacze na jednego zabieram mu kolacha. Zabijam kolejnych dwóch i chowam się szybko do trawy. I znowu mogę uciec z pola widzenia i bawić się w ciuciubabke.
W TR wszystko jest takie płaskie, schowaj się za zasłoną i strzelaj. Nawet jakby spróbować zrobić podobną akcję to albo dretwota lary na to nie pozwoli. Albo po prostu areny są mikroskopijne i nastawione na siedzenie za skrzynka przez całą wymiane ognia.
A jak nas zauważa to koniec, nie wrocisz do ukrycia bo nie.
W sumie zapomniałem o tym że tak było.
Z tego co widziałem to tutaj też nie będzie aż takiej swobody podczas samej walki.
Skracanie może i poprawili ale wymiana ognia nadal pewnie będzie taka sobie.
O coś takiego chodzi. Boję się że strzelaniny znowu będą nudne i jednostajne.
Kaczmarek35 - jest już tyle zapisów z rozgrywki, że każdy fan śmiało może stwierdzić czy mu to pasuje czy nie. Dla mnie to będzie najlepsza część tej trylogii. Jedynie nie pasi mi, że grubas będzie Larze czasem towarzyszyć. Nie powinno mieć to miejsca i mam nadzieję, ze będzie tego jak najmniej.
Na następnego TR-a poczekamy parę latek więc nic tylko kupować i grać. Ja zagram dopiero w okolicach świąt z powodu braku czasu ;(
Zauważyłem, że gry nie ma na liście gier z denuvo. Czyżby twórcy poszli po rozum do głowy ? Jeśli tak, już tylko za to powinniście liczyć oceny od 8 w górę :P
Nie wiem czego ja się spodziewałem wchodząc w te komentarze, jak zawsze jedna wielka żenada.
A co do gry - moim zdaniem będzie na pewno najlepszą częścią tej trylogii i mam nadzieję, że stanie na podium razem z TR4 i Anniversary. :v
Nie bardzo wiem jak komuś odpisać na komentarz używając smartphona, ale nie ważne napiszę tutaj.
$ickRabbit
"Odechciewa się czytać takie bzdury, pewnie rocznik 2000+."
Uważasz, że nowa seria nie wzorowała się na serii gier Uncharted? Dla mnie to widać gołym okiem. Chęć wbicia się w nowe trendy oraz zapewnienia sobie nowej grupy docelowej twórcy musieli spoglądać na poczynania Nathan'a, który jest tytułem ekskluzywnym na PS4 z bardzo dobrą sprzedażą. Twórcy nowego TR dobrze wiedzieli, że poprzez jego ekskluzywność istnieje deficyt tego gatunku gier na PC.
Między innymi dla tego nowa formuła nie spodoba się części fanom starej serii.
Co do wieku nie mam zamiaru się wypowiadać, bo osobie randomowej z internetu nic do tego. A sam komentarz poniżej jakiejkolwiek krytyki, ukazujący pewne braki w prowadzeniu sensownej dyskusji popartej jakimikolwiek argumentami.
Odpalam.
Błagam niech dialogi i postacie nie będą (na czele z Lara) takim melodramatycznym drewnem i będę się dobrze bawil. Mam nadzieję że grali w U4 i się nauczyli jak pisać dobre postaci i ciekawa fabułę...
Te nowe Tomby są całkiem ok, zwłaszcza 2013 ale z perspektywy czasu stara Lara była lepsza od nowej. Tamta to taki McClane w spódnicy, nowa już irytuje swą nadętością, płaczem o wszystko, brakiem poczucia humoru, powagą z tyłka, brakiem charakteru, brakiem fikuśnych ubrań jakie nosiła poprzednia wersja, psychologią dla 5latków. Chyba bym chciał powrotu tamtej Croftówny.
ALEK - Screeny !!! Takie, jakie są.
Zaryzykowałem i kupiłem tę grę. Po gniocie, jakim było "Rise of The Tomb Raider" nie miałem dużych oczekiwań co do tego tytułu, ale muszę przyznać, że gra (jak na razie) się całkiem spoko.
Kaczmarek35 - gra na XO wygląda znakomicie z HDR, ale na PC all max + HDR to dosłownie mind blow, na ten moment jest to jedna z najładniejszych gier jakie wyszły HDR dodatkowo jest tak znakomicie zaimplementowany w tej grze że po prostu wygląda to jakby miała być to demówka pod sprzedaż tej technologii. Nie ma jeszcze patch pod RT ale nie jestem w stanie sobie tego wyobrazić jak to będzie wyglądać z nim.
https://www.youtube.com/watch?v=KvN0w51xYdY
Psycho Lara śmieje się w obliczu śmierci :p
spoiler start
photo mode on
spoiler stop
Jestem już po kilku godzinach grania i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Dużo większy nacisk na eksplorację oraz ograniczenie walki wyszły na mega plus. Fabularnie prosto (jak to w nowych Tomb Raiderach), ale całkiem przyjemnie mimo, że będzie to z pewnością najmroczniejsza część ze wszystkich rebootów. Podoba mi się dużo większe nastawienie na skradanie. Lara nie jest Marcusem Fenixem czy Nathanem Drake'em i przed śmiercią przyjmuje naprawdę małą ilość kul przez co otwarta walka jest ostatecznością. Choć jak mówiłem - samej walki jest bardzo mało (i bardzo dobrze - ostatnio "wymęczyłem" dwie pierwsze części Uncharted gdzie ilość zabijanych najemników szła w setkach) i można ją rozgrywać na różne sposoby. Graficznie również jest naprawdę pięknie, a i całość też jest nieźle zoptymalizowana - mimo, że gram na mojej leciwiej już konsolce to nawet standardowa peesczwóreczka nie wypierdziala w kosmos błagając o wcześniejszą litość.
Szkoda tylko, że sama gra w swoich mechanikach jest praktycznie 1:1 do "Rise of the Tomb Raider". Crafting, ogniska, ekwipunek, animacje... wszystko jest identyczne, ale w sumie nie dziwię się. Rdzeń nowych Tomb Raiderów raczej się sprawdza i nie wymaga większych rewolucji. Z innych wad? Okropny polski dubbing. Słuchanie głosu Lary jest wręcz okrucieństwem... na szczęście można też włączyć tradycyjne kombo - polskie napisy, oryginalne głosy. A i nie polecam włączać opcji "imersji kulturowej" bo jest albo popsuta (przynajmniej na PS4) albo niezbyt dobrze przemyślana ;)
Coś czuję, że to może być najlepsza część z serii. Bawię się lepiej niż przy ostatnim Uncharted.
Czy tylko mnie drażni, że Larze podczas przerywników znikają elementy ekwipunku jak łuk czy kołczan? To samo raki na butach na samym początku - jak porusza się na półce skalnej do góry nogami są a później nagle nie ma. Przy przełączaniu broni pozostałe znikają. Kupiłem ulepszony plecak i to samo - nagle znikł.
Nie pamiętam czy w poprzednich częściach było tak samo. Niby mały detal ale jednak psuje nieco odczucia.
Poza tym gra się całkiem przyjemnie.
Solidna, rzemieślnicza robota.
Zagadki, historia, trochę rpgu i jak zwykle grobowce do penetracji.
Dla mnie super.
PS. Jak ktos gra na PS4 Pro i ma słuchawki wireless gold, to jest dedykowana pod grę łatka dźwiękowa-moim zdaniem całość urywa łeb.
Widze ze oceny gry lecą na łeb na szyję,ale ja nigdy nie czytam komantarzy na premiere"och pogralem 15 minut ,gra cudna" tylko tych jak ktos spedzil z gra jakies 90% fabuły albo ją skończył,i jakos coraz gorsze opinie o SoTR wogole mnie nie dziwią.Piekna dzungla? i co z tego?.....
Jak obejrzalem gameplay ,i w pierwszych 30 minutach usłyszalem słowo 'Trójca" to sobie uzmysłowiłem jak słabe to było juz w Rise of Tomb raider(Rise ofTomb Raider wywaliłem po 70% gry) ,wiec czego oczekiwać tutaj.Mam Pytanie do wydawców gier na multiplatformy:kiedy zrozumiecie ze grafika w grze to nie wszytsko ? I Chocby hdr świecił sie w tej grze jak psu jajca to i tak nie zakryje to braków w fabule,historii czy pomysłow,bo seria Uncharted ucieka(ła) daleko ,daleko,.Jedyną porządna grą to byl TR z 2013 r,reszta to popierdółki a nie gry,no ale grunt ze hdr świeci.
Spoko się gra, oprawa audio wizualna super, dobra optymalizacja. Tylko wszystko popsute przez zbieranie jakichś pierdół, backtracking i taką sobie fabułę.
Fabuła to chyba najsłabszy element bo praktycznie właśnie przez przeciągnięty na siłę wątek z Paititi, gra strasznie traci w oczach graczy i recenzentów.
https://www.youtube.com/watch?v=nibdY5_TriY
Ja sam wydam dodam jakąś opinię gdy już grę przejdę + zrobię wszystkie grobowce - czyt. pewnie dzisiaj.
Skończyłem i jestem skłonny wystawić ocenę 8/10. Gra jest naprawdę świetna. Gameplay mimo, że pozostał całkowicie bez zmian porównując do poprzednich części, to jednak nie czuć tu znużenia materiału. Nowa Lara to już nie strzelanka - to bardziej gra przygodowa z elementami strzelanki, skradanki i platformówki. Sekcji walki jest naprawdę mało i nie są wciśnięte na siłę - większość czasu spędza się w pięknie zrealizowanych grobowcach, które wręcz przytłaczają skalą. Same zagadki są przemyślane i czasami naprawdę potrafiły przetestować swoją spostrzegawczość. Same miejscówki poza grobowcami również są prześliczne - dżungla, wioska Paiti... jest na czym zawiesić oko zwłaszcza, że sama oprawa audio-wizualna po prostu zachwyca. Grałem na zwykłym PS4 bez żadnych HDR-ów, forkejów, wygładzania x200 i powiem tyle - to prawdopodobnie najładniejsza komercyjna, multiplatformowa gra obecnej generacji i chyba tylko EA ze swoim Frostbitem będzie mogło konkurować na tym poletku.
Jeśli jednak chodzi o to co nie zagrało... Nie będę odkrywczy, ale... fabuła. O ile początkowo faktycznie pojawia się jakaś intryga, nieco dramaturgii oraz ciekawe przedstawienie postaci, tak jakość po 2/3 gry fabuła strasznie się rozmywa, że na dobrą sprawę jeśli nie jest się uważnym można się w niej całkowicie pogubić lub po prostu całkowicie się nią znudzić. Nie będę się też pastwił pod kątem głupotek fabularnych czy gameplayowych (a tych troszku jest) bo to jednak tylko gra video. Innym mankamentem były dla mnie zadania poboczne - niektóre faktycznie były ciekawie poprowadzone jednakże większość z nich opierała się na "idź do jednej gadającej głowy, następnie porozmawiaj z kolejną gadającą głową, ewentualnie znajdź skarb i wróć do pierwszej gadającej głowy". Dialogi jak i same historyjki tych zadań były poprowadzone bez polotu. O jakichś małych błędach, które zdarzają się dosyć rzadko (pokroju tego, że Lara całkowicie olewa półkę na którą miała wskoczyć lub też tej biednej imersji kulturowej, która miała jednak ogromny potencjał) też nie ma co mówić bo te występują również w grach o Nathanie Drake'u.
Według mnie to najlepsza gra z obecnej zrebootowanej serii i mimo wiaderek pomyj naprawdę polecam ją ograć.
Czy była to jakaś mega-epicka przygoda, którą będę wspominał latami? Jasne, że nie... ale i tak jestem szczęśliwy, że mogłem towarzyszyć Larze w ostatniej części trylogii.
Całkiem udana kontynuacja tego co lubię :)
Klimat jest mega. Lokacje zdecydowanie lepsze niż w RoTR.
Jak w każdej grze z serii bardzo dużo naciąganych scen, realizmu tu nie wolno oczekiwać.
Polski dubbing jest całkiem dobry jednakże animacje mowy w przerywnikach to czasami tragedia ( zwłaszcza w początkowych scenach potem chyba się przyzwyczaiłem albo było lepiej ).
Brak ręcznego włączania latarki boli czasami.
Bardzo irytująca stale ta sama animacja nabierania powietrza podczas nurkowania.
spoiler start
W pewnej części gry nie da się podnieść broni tylko gra wymusza zabijanie z ukrycia co jest zrobione strasznie słabo.
spoiler stop
Wymagania zwiększone względem drugiej części? Ktoś może powiedzieć coś jak optymalizacja wypada?
Czy ktoś to k....wa ścierwo testował?
https://www.youtube.com/watch?v=1vpW3-vQL2c
Przed 18 minutą jest skok do przodu z łapaniem się hakiem, gdy za 8 razem startując od ogniska w grobowcu mi się udało złapać - nie ogarniam jaki to był problem czy też ile syfu nie poprawionego w tym ścierwie jest, to jeśli ktoś pomyśli , że udało się się przejść ten etap to jest w błędzie. Otóż krowa czyli postać za którą mieliśmy się dalej udać utknęła i nie miała ochoty iść przez most. I od nowa całość. Gdybym miał do wyboru podobne gry, a nie same nudne fps w stylu Fornite czy strategie bez fabuły jak Cywilizacja, to bym tego nie ruszył. Walka z błędami by zdobyć trofeum. To co było naturalne i przyjemne w Uncharted tu jest karkołomną walką z błędami.
Myślicie też, że można się tam upuścić na linie gdzie chce i z powrotem wrócić do wspinaczki? Nic bardziej mylnego, upuszczasz się w dół i próbujesz wspiąć do góry i zonk. Lara z powrotem się zsuwa w dół po linie. Ratunek? Skok w przepaść. Genialne
Mam juz jakies 80% gry i powiem ze cofam te moje negatywne opinie co do gry.Serio to jest chyba najlepszy Tomb Raider od lat, lepszy od TR 2013 i Rise.
Przedewszytkim wszystko tu jest wyważone,nic za duzo nic za malo.Dlatego dziwia mnie opinie ze gra jest slaba,wiadomo kazdy ma swoją ale ja praktycznie gram i ciezko sie oderwać ani do czegos doczepic.Eksplor,strzelanie albo skradanie co chcesz,zagadki,misje poboczne,szukanie znajdziek,grobowce,wszytsko ,wlasnie z umiarem ,a nie jak w Rise gdzie 3/4 gry sie strzelalo.
Daje grze mocne 9/10 jedyny minus to troche dretwe dialogi,Nawet fabula jest dobra,nic odkrywczego ale ciekawi i pcha watek do przodu.Generanlnie swietna gra ,grafika urywa tylek,niesamowity klimat grobowcow i dzungli.Polecam kazdemu .
Jak na razie dobrze się gra. Oczywiście tylko półtorej godziny pogralem na razie.
Pierwszy Tomb Raider, który mnie zainteresował na tyle, że go ukończyłem. Grafa miazga, bardzo przyjemnie się gra. Trochę dłużyzny przez filmiki, ale dobrze zbalansowali akcję ze zręcznościowymi elementami.
Shadow of the tomb raider CPY. Miłe zaskoczenie po ciężkim dniu ^^ Jeszcze forza horizon 4 i sezon uznam za udany.
Szkoda że The Forge był zwykłym skokiem na kasę. Zero emocji, jakiegokolwiek zwrotu akcji. Ukończenie dlc zajęło mi 20 minut( a bieganie n-ty raz po tej samej mapie z czasówką---nie bawi). Podobnie z dodatkowym perkiem po zakończeniu kampanii czy ciuchy są tak samo bez sensu.
Ja jestem pecetowcem a gram na padzie bo TR to gra stworzona pod pada. Nie mogę wyjsć z podziwu co do oprawy audio- wideo. HDR naprawdę robi różnicę. Mimo, ze silnik leciwy wiec sporo podobienstw do poprzedniczek to jedna animacja mnie zaskoczyła, mianowicie to jak Lara próbuje się wspiąć po pierwszym dużym skoku (załączam obrazek). Wyglądało to po prostu idealnie jak w realnym życiu. Najwięcej frajdy daja mi skoki do wody "na główke" czyli sól starych TR'ów i dużo pływania i podwodnych poziomów a wodę odwzorowali świetnie.
To nie nuda, to przesyt ilosc, gier i sprzetu, akcesoriiow na rynku. Wszedzie sie to reklamuje , wszedzie o tym mowi, cos co jest dobre juz nie robi na tobie wrazenia bo szukasz czegos co bedzie jeszcze lepsze.
Na razie żadna z najnowszych części, nie jest wstanie dorównać poprzedniej starszej serii, począwszy od jedynki, nie do końca dopracowanej Angel od Darkness, a skończywszy na Underworld, wszystkie części uwielbiam, ale w nowej odsłonie Lary z TR lub Rise od TR brakowało mi przygody, eksploracji i gromadzenia artefaktów, i wreszcie w Shadow dostałam, przynajmniej po części powrót do korzeni.
Czytając powyżej recenzje o oprawie wizualnej gry że miazga i w ogóle. Ale kiedyś mi napisał jeden koleś z forum i miał racje. Nikt normalny nie patrzy w grze na grafike. Dla mnie miazga to grafa Tomb Raider Legend nawet jest. Teraz gracze kiszą ogóra na grafice a gameplay schodzi na ostatni plan. Co z tego że cudowna gra jak 80% gier na rynku cudownych to nuda i spać się chce. Mam Pc na którym wszystko mi ruszy płynnie przez najbliższe pare lat na maxie, a nie mam prawie w co grać bo takie nudne gry wychodzą.
I to jest gra na mocne 8+, takie Far Cry 5 przy tym TR to dno.
Zastanawiałem się dlaczego ludzie tak psioczyli na tę grę przy tak dobrych 2 poprzedniczkach. Teraz już wiem - ona jest ze wszech miar średnia.
- jest słabo wyreżyserowana i nie mówię tu tylko o fabule, która w tej serii zwykłą być na poziomie kina klasy "B" ale też ogólnym pomyśle na gameplay.
- Wszystkiego zdaje się być za mało, a jeśli jest to jest skupione i za dużo tego na raz np. walka - nie ma jej długo, a potem walka na arenie z tłumem. Skradanie jest spoko, bo dość trudne i wrogowie orientują się gdy ktoś znika, ale odechciewa się go robić, jak nie można jak człowiek przeciągnąć ciała oponenta o pół metra dalej, żeby pozostali go nie zobaczyli.
- logika wszystkiego leży. Zagadek (np. liny na kołowrotkach), świata, postaci a nawet fizyki (wyskok w bok podczas wspinaczki po suficie)
- cała masa rzeczy nie dział jak powinna. A to skrypt nie zaskoczy i spadamy na skały, a to nie pokazuje się coś na mapie itp.
- Kupa rzeczy jest zbędna i męcząca, jak konieczność latania w konkretnych strojach, opcjonalne sprzęty, których użyjemy raz na grę czy przemieszanie się handlarki.
- sprzęt i crafting są mało angażujące.
- Otwarty świat jest bardzo ... korytarzowy. Dżungla jakaś taka jak projekt z dawnych lat.
plusy: grafika, całkiem fajne projekty grobowców.
Faktycznie odstaje od poprzedniczek, niektóre lokacje bardzo klaustrofobiczne, walki czasami bezsensowne, na siłę (Lara załatwia gościa ze strzelbą, ale nie może jej użyć?! i lata dwie plansze z nożem - zieww), fabuła jest, bo jest.
Na plus niektóre animacje dopieszczone na maxa, no ale to nie pierwsza gra więc mają już doświadczenie (z kolei inne dosyć słabe, brak kucania, dziwne "odklejanie się" od ścian z maskowaniem, nie ma płynności).
Graficznie ok, ale twarz Lary jakoś dziwnie pucułowata, jak na "żylastą" co lata po dżungli trochę dziwne ;)
Po ukończeniu gry miałem dać ocenę 8/10, byłem taki na hype, że łooo ukończone, w sumie nie było takie złe... ale no właśnie... zacząłem sobie w głowie wyliczać minusy i niedociągnięcia i już nie jest tak kolorowo...
Plusy:
+ piękna grafika
+ a dodatkowo do niej cudnie zaprojektowane krajobrazy, ruiny. Naprawdę wielokrotnie miałem moment, w którym stanąłem na minutę i przyglądałem się z zapartym tchem
+ zagadki takie w sam raz, są wymagające i dają satysfakcję z ich rozwiązania. A jednocześnie nie są przesadzone (tylko 1-2 razy musiałem sięgnąć do googla, gdy już naprawdę nie kumałem, o co biega, ale możliwe, że to też trochę lenistwo)
+ fabuła (prawie cała) na plus
+ mimika twarzy (ale też są wyjątki)
Minusy:
- fabuła ma pewne ułomności. Np.
spoiler start
gdy na końcu Amaru umiera, to nagle z Larą bff, łapie za łapkę i mruczy czule, żeby opiekowała się Paititi. No ok, może olśnienie przedśmiertne, ale to stało jak dla mnie w ogromnym kontraście do jego fanatyzmu w poprzedniej lokacji i cut scence...
spoiler stop
Poza spoilerem, to prawie cała fabuła przyjemna;
- ewolucja charakteru Lary... o ile ona ma jakiś charakter, a nie jest metalową robotyczną puszką ślepo prącą naprzód.
Przykład:
spoiler start
jest taki moment, gdzieś w około 60% gry, jakaś tam fabryka wybucha, Lara myśli, że Jonah nie żyje, piana na mordzie i cyk pyk zabija bezlitośnie wszystkich wrogów jak predator-feministka... a na końcu lokacji ma niby katharsis, jakby dotarło do główki, ile osób zabiła. Po sekundzie wyłania się Jonah, a ona zaczyna jakby płakać. Piszę "jakby", bo w ogóle mnie ta scena nie kupiła. A po niej zurück do zabijania w następnych lokacjach i zapominamy o wyrzutach sumienia
spoiler stop
Poza spoilerem, to ogólnie nie pasuje mi Lara z tej części do tej, którą poznaliśmy w dwóch poprzednich. Ok, rozumiem argumenty, że tak po prostu wygląda jej ewolucja od przerażonego rozbitka do zdeterminowanej... no właśnie, morderczyni? Przy odrobinie wysiłku twórcy mogli to sprytniej rozwiązać. Niestety, w formie, jaką nadali głównej postaci, jest ona dla mnie niewiarygodna, słabo wykreowana
- mimika twarzy jest dobra tylko w głównych cut scenkach. We wszystkich pobocznych, a nawet w części niby głównych, ale krótszych i mniej istotnych, rozmówcy wyglądają, jakby dentysta im znieczulił całą żuchwę środkiem dla słoni. Niemrawo coś tam ruszają, w ogóle nie współgra to z mówionym tekstem...
- ... który też jest bezsensowny, bo postaci poboczne mówią do Lary w języku ojczystym, a Lara odpowiada po angielsku :| magia... magia kina!
- sceny akcji bardzo dynamiczne, teoretycznie na plus... tutaj to pewnie tylko moje subiektywne odczucie i dużo osób się nie zgodzi, ale te skoki, gdy grunt pod nami się zapada, a tam na wprost nagle łamie się słup od prądu i tworzy nam kładkę, po której biegniemy do gałęzi właśnie ułamanego drzewa, łapiemy się jej naszym hakiem i skaczemy na kolejny w tym momencie wypchnięty w górę kawał gruntu... TA DAAAA :| zbyt to wszystko naciągane, po prostu dla mnie tego za dużo
- grafika jest piękna, ale nie zawsze. Np. w jednej z ostatnich scen zbliżenie na dłoń i paznokcie... które wyglądają, jakby żywcem wzięte z gry sprzed 10-15 lat.. takie małe niedociągnięcia jednak irytują
- z dodatkowych aktywności ciekawe są tylko grobowce/świątynie. Artefakty max połowa jest ciekawa. Pozostałe znajdźki na mapie, to zapychacze czasu
- całkowicie imo zepsuty system znajdowania ukrytych treści, czy jak to nazwać, w artefaktach. Kilkukrotnie musiałem sięgać do google, żeby ogarnąć, czego ja mam wypatrywać w danym artefakcie i pod jakim kątem go ustawić
Ogólnie gra jest dobra. Ale nie jest bardzo dobra. Nie jest rewelacyjna. Jest TYLKO dobra.
Twórcy chcieli zamknąć trylogię prequeli i to zrobili. "-sefie, ale to nie ma sensu -ja ci nie płacę żeby miało sens, ale żeby było na czas!" tak widzę proces produkcyjny. Kupiłem w promocji za około 50 zł i w sumie tyle myślę jest warte. Poza tym, po świetnej pierwszej części trylogii i bardzo dobrej dwójce liczyłem chyba na coś więcej. Ale cóż. Się przeliczyłem :p
porównałem polska wersje z angielską chodzi o dubing i orginalny język powiem że angielski język zrobił lepsze wrażenie niż polski bardziej żywiołowy a sama gra 10/10
Ja mam nadzieję, że nie będzie już żadnych ukrytych grobowców, tylko będą normalne sekrety w postaci zwykłych miejsc lub skarbów, a same grobowce będą normalną częścią gry. Za to liczę na dużą ilość zagadek, pułapek, więcej elementów horroru i platformowych, a mniej strzelania.
Mi wystarczy żeby zrobili tą część tak samo jak poprzednią, tylko w innej majestatycznej lokacji, z lepszą grafiką i może z kilkoma nowościami. Poprzednie 2 części były świetne i nie widzę potrzeby zmiany tego, co już sprawdzone. Nie mogę się doczekać
To teaser. Trailer dopiero będzie.
Ja czekam i z pewnością zamówię preorder bo w poprzedniczki grało mi się niebywale przyjemnie.
Grając w dwójkę, znudziłem się w tej lodowej jaskini jak trzeba było otworzyć jakieś wielkie drzwi.
Bardzo udany restart serii. Poziom Uncharted to nie jest, ale rozgrywka daje mnóstwo przyjemności. Czekam na zwieńczenie trylogii.
Nie mogłem się powstrzymać i musiałem: Oto kilka fenomenów z konkurencyjnego forum, prawdziwe perełki:
Dla mnie TR zaczyna się od Legendy.
Anniversary był tym czym TR1 powinien być.
Dokładnie Lagenda to pierwszy normalny Tomb Raider
I potem się dziwić, że mamy takie, a nie inne badziewia na rynku. Fakt, odnowiłem sobie Rise of TR i dobrze się przy tym bawię (korzystam nawet z moda VR), ale za takie teksty, to powinien być perm.
Odnośnie np TR 1 - nagrałem swego czasu solucję do pierwszych pięciu leveli (bo nie miałem póki co czasu na więcej) ze wszystkimi sekretami (i bez zgona :P) bez żadnych odbić od najkrótszej możliwej ścieżki, plus tłumaczenie do wszystkich filmików (oznaczone part 0). https://www.youtube.com/watch?v=Tbg-sQ8e-Eg Swoją drogą, jakby ktoś chciał, mogę kontynuować solucję od levelu 6 :) Kto się zmierzy ze mną w przechodzeniu gry na czas ? :P Co prawda te filmiki nagrywałem w styczniu 2016, ale dziś przeszedłbym grę identycznie. Dlaczego w E-sporcie nie ma tej gry z możliwością przechodzenia na czas ze wszystkimi sekretami. Pewnie bym był nie do pokonania :P
Gram sobie w teraz w Rise of the Tomb Raider i zauważyłem bardzo niepokojący element w tej grze
Coraz więcej craftingu, znajdźek, miniquestów, skillów do nauki, zdejmowania flag, bardziej otwarty świat
Coraz bardziej robi się z tego bubel od ubi, i choć w RotTR te wszystkie elementy są nieobowiązkowe i fajnie zbalansowane do głównego wątku, tak się boję że w Shadow of the Tomb Raider będzie jeszcze gorzej pod tym względem
Generalnie jedyna gra, na jaką czekam w tym roku. Fajnie, że już w wrześniu pohasamy Larą w jakimś skąpym odzieniu
po gorącej Ameryce Płd. Mam nadzieję tylko na swobodne nurkowanie i eksplorację podwodnych poziomów bo jak nie to mnie szlag trafi :p
Pewnie to będzie 1 z lepszych gier tego roku i metro exodus tak samo.Jestem ciekaw co zaprezentuje betheseda w czerwcu pewnie zapowiedzą na jesień jakieś gierki.
Oooo tak, na to czekam jak nic, Reebot z 2013 bardzo mi się podobał, aktualnie teraz przechodzę Rise of the Tomb Raider i bawię się nawet lepiej :D
czy ktoś wie czy na pc to będzie wersja pudełkowa ? czy tylko cyfrowa
Cienko się zapowiada :/ Ale jak zobacze gameplay to moze zmienie zdanie..
Wie ktoś gdzie można kupić preordera pudełkowego? Chodzi mi o Croft Edition
Matko przenajświętsza co się stało z jej twarzą ?!
Jest to jedna z najbardziej wyczekiwanych gier w tym roku. Na rewolucję nie wygląda, natomiast wiedząc że będzie dżungla i pułapki myślę że będzie to przynajmniej dobra gra. Ale równocześnie mam przeczucie, że Rise Of The Tomb Raider nie przewyższy który moim zdaniem jest najlepszą częścią wydaną od Crystal Dynamics. :) PS. marzyłby mi się remake jota w jotę z dzisiejszą grafiką mojego najlepszego Tomb Raidera czyli Tomb Raider III (ten od Core Desing) albo chociaż TR The Last Revelation (IV) :)
Ogólnie uważam, że powrót do tropików to najlepsze co może spotkać serię jednak ten trailer cholernie do mnie nie przemawia.
Oczywiście nowy TR będzie działał tylko na systemie Windows 10. Ogólnie wiele multi platformowych gier wychodzących w 2019r wymusi na graczach zmianę systemu.
SotTR wg gamezilli ma być najtrudniejszą odsłoną serii. Redaktorzy GZ nazwali newsa: "Shadow of the Dark Souls" Miodzio :)
Najważniejsza wiadomość targów E3. Dziś gameplay SotTR, a nie jakieś Artiemy, czy inne kiszki EA. Blah
Mam nadzieję, że biedna Lara tym razem zda test na Tomb Raidera, do trzech razy sztuka, biedulka bardzo jej kibicuję :D
No i najważniejsza rzecz zagadka Jonah, oby wyjaśnili w tej części jego super moce polegające na zmianach wyglądu.
Jeśli ktoś ma wątpliwości to polecam obejrzeć ten materiał.
https://www.youtube.com/watch?v=md3fla8cBzM&t=39s
To będzie kompletny TR.
Czy tylko mi się wydaje czy Shadow zaliczyło dość spory downgrade wszystko jest ubogie w detale, bardziej komiksowe i plastikowe w porównaniu z Rise of Tomb Raider https://youtu.be/gBPQMbrpHXM
Na pierwszej cenie pewnie nie kupię (takie mam zasady). Dlatego nie mogę się doczekać premiery i dobrej promocji.
Jakość materiałów wideo przesłana na yt jest słabej jakości ze względu na niski bitrate. Nawet ten w 4k60fps wygląda gorzej niż niejeden filmik w 1080p z wysokim bitrate. Dwa zdjęcia - różnica widoczna gołym okiem.
1 zdj z gameplay'a z yt a to już lepszej jakości a waży ponad 2 razy mniej.--------->
Widzę że ocena spada, i ja też tak uważam. Czym więcej gameplay itp tym gorzej to wygląda ;/ obecnie 4/10
Po gameplayach nie oczekuję zbyt wiele.
Dobrze będzie :) przynajmniej się pocieszam, mam nadzieję tylko, że rozgrywka zbliży się do cz.2 (RotTR) a nie TR z 2013 gdzie walka była beznadziejna, tj. typowo zręcznościowa. No i może tym razem będzie jakieś zakończenie - w cz.2 fabuła się ciekawie rozwijała aby ... skończyć na niczym - zupełnie jak w Wiedźminie 3, całą grę szukam Cyrilli a ta wchdzi to jakiegoś teleportu spotkać się z wiecznym zimnem czy tam mrozem i ... już. Co było dalej nikt nie wie, w zasadzie szukam kogoś przez pół gry, drugie pół z nim spędzam czas i rozmawiam o nadciągającym końcu świata i co - nico - zero wyjaśnienia w temacie-) tak samo było w TR2 - fabuła urywa się w wiosce aby (po czarnym ekranie) znaleźć się w ... Londynie ... nie no - kicz fabularny.
Natomiast co do animacji i grafiki postaci głównej oraz płynność / finezji ruchu to faktycznie - jest to jedna z najlepszych postaci 3D - tyle, że perfekcyjnie wyglada w przerywnikach filmowych i animacjach "okolicznościowych" typu rozbijanie / zwijanie obozu, sama natomiat prowadzona postać podczas gameplay'a - pomimo, że nadal jedno z "najlepszych ciał" 3D w grach komputerowych - nie jest już tak idealna nawet na max ustawieniach graficznych. Uwaga ta dotyczy cz.2 (RotTR), w której wydaje mi się (!) Lara wygląda wcale nielepiej lub nawet nieco gorzej jak w cz.1 (TR) z 2013 roku.
$ickRabbit, ale na konsoli siedzisz 5m od TV i zwyczajnie nie widzisz takich detali jak na PC nawet gdyby te były dostępne w wersji gry na ps4 -) To dlatego wszystkim się wydaje (wszystkim grającym głównie lub wyłącznie na konsoli od kiedy ta wykorzystuje "oszukane" 4k) ze nie ma różnicy przy porównaniu z PC.
Po komentarzach wyraźnie można wywnioskować, że niemalże żaden z Was nie widzial Rise'a w 4k z ssaax4z maksymalnym poziomem detali i tress fxem. Jak już porownujecie jakość grafiki, róbcie to z tym, co fabryka dała. Wtedy pogadamy o różnicach ;) Uncharted 4 graficznie jest bardzo nierówny. Np level 8 na obiektach w oddali wyglada jak kupa. Dopiero koncowe levele i najgroszy z gry, czyli level 12 powalają graficznie. AAA i Ogame, z tym porownaniem do Asasyna, to dałeś. Liczba fanów Asasyna jest bardzo daleka od liczby fanów serii TR i liczy się to także w ilości oczekujacych na Oddyssey i na Sottr (to odnośnie tego, co napisałeś w temacie Uviego). Jak już porownujesz jakieś dwie gry, to niech to będzie U4 i Sottr. To sa porównywane ilości, ale Asasyn? Dobry żart :)
Pojawił się nowy gameplay SoTR z miastem w nocy.
Można porównać do miasta z Uncharted - Zaginione dziedzictwo 2017 z PS4.
SoTR
www.youtube.com/watch?v=swXKCJyvWX8
Panowie Kaczmarek35, venom00, adam11$13, Ogame_fan i cała reszta. Zrobiliście sobie szopkę w komentarzach pod wpisem encyklopedycznym. Przenieście tę dyskusję do nowego wątku. Dalsza kłótnia i hurtowe wklejanie screenów w tym miejscu skończy się rozdaniem banów.
The First 15 Minutes of Shadow of the Tomb Raider - no takiejgo babola to ja jeszcze nie widziałem. W 4:17 jest pokazane jak Lara ma 2 czekany przypięte do pasa i... sięga po czekan leżący na ziemi, przypina go do pasa i dalej ma 2 czekany. Brawa dla deweloperów. Co to będzie dalej?
Dżungla jest brutalna i zabójcza. Zobaczcie przerywnik filmowy od 8:19. To mi się podoba. Btw na ps4 wygląda to o wiele gorzej od tego materiału IGN zapisanego z XOX.
https://www.youtube.com/watch?v=yVUW0IAOw2U
Dlaczego ta gra jest tak cholernie droga na premierę? : o 220-250zł z oficjalnej dystrybucji? Ja rozumiem, że już od dawna ceny gier pecetowych powoli goniły ceny gier konsolowych, ale teraz nastąpiło chyba jakieś apogeum. Kupowanie gier na premierę stało się jakimś niesamowitym luksusem jak widzę... Na konsoli przynajmniej kupię na premierę i odsprzedam, a tutaj? To jakaś kpina.
I jeszcze ta pseudo-kompletna edycja za 400zł... Za 400zł to ja już mogę sobie sprawić używanego Xbox One albo PS Vitę w ładnym stanie :o
Admin: Dalsze postępowanie wbrew Regulaminowi Forum i namawianie do piractwa -> https://www.gry-online.pl/regulamin.asp?ID=2 może skutkować odebraniem punktu rankingu.
Wbijam na komentarze pod Shadow of the Tomb Raider i jak zwykle się nie zawiodłem - po raz kolejny wielkie multiplatformowe wojny ludzi, którzy gadają o czymś o czym nie mają zielonego pojęcia i typowe już dla gatunku ludzkiego pomniejsze bitwy subiektywizm vs subiektywizm...
<wciąga nosem powietrze>
Ahh, gry-online.
Kogoś ostro powaliło z tą ceną na pc 249 zł, gdy kupowałem rise of the tomb raider na premierę to kosztował 149, trzeba będzie poczekać aż cena pudełkowej zleci albo kupić u ruskich wersję z season passem
@Hasz- przecież te "opinie" są od konsolowców. Prześledź wszystkie komentarze i znajdź choć jeden negatywny komentarz od pecetowca.
A to juz zrobione jest?
Zagrał jeden z drugim w reboot z 2013 i już wielcy znawcy. Ciekawe, czym wzorowali się twórcy Unczarted od mechanik, przez gadżety po setting itp. Pewnie gwiezdnymi wojnami.
Jeśli chodzi o nową Lare to najbardziej rozwój postaci przypomina mi unczarted :p
Dobrze, że są fora poświęcone tylko TR...
Gram w Tomb Raider od 1996 roku. Już pierwszy TR choć "pikselowaty" zachwycił swoją grywalnością i tajemniczością. Nie opuściłem ani jednej części i nie pożałuję grosza na premierę. Co by nie mówić o TR nie ma i nie było na PC drugiej takiej gry. Dla mnie to jedna z najlepszych gier w historii. po prostu zachwyca choć pewnie jak każda ma trochę wad.
Ciekawe, czy da się włączyć obsługę 3D Vision i HDR jednocześnie. Nawet wolę sobie nie wyobrazić, jak takie połaczenie dla masakrę w tej grze.
Hmm... niewiele ponad dwa tygodnie do premiery, a wymagań nie ma podanych. Czyżbyśmy mieli się o co martwić?
I cyk wymagania.
Minimalna konfiguracja sprzętowa:
OS: Windows 7 64-bit
procesor: Intel Core i3-3220 lub odpowiednik AMD
8 GB RAM
karta graficzna: Nvidia GTX 660/GTX 1050 / AMD Radeon HD 7770
40 GB wolnego miejsca na dysku twardym
Zalecana konfiguracja sprzętowa:
OS: Windows 10 64-bit
procesor: Intel Core i7 4770K 3.40 GHz / AMD Ryzen 5 1600 3.20 GHz
16 GB RAM
karta graficzna: Nvidia GTX 1060 6GB / AMD Radeon RX 480, 8GB
40 GB wolnego miejsca na dysku twardym
Dupy mi nie urwało ale tego ramu coś sporo. Zestawienie koło siebie gtx 660, 1050 i HD 7770 wygląda przekomicznie i przypomina, że marketing musi się zgadzać. Do siódemki koło literki i przy zalecanym procku intela też już się nawet nie przypierdalam.
Mając i5 4440, gtx 760 2gb, 8gb ram wróżę sobię grę na średnich/wysokich w 40-50 fps
Kolejna sprawa to ile poczekamy na jakiegoś fajnego pirata. Stawiam, że w tydzień powinien być jakiś ogarnięty repack.
Czyżby znów jakiś kraj zaczął sprzedawać gre wcześniej? Bo widziałem już pare streamów z gry (wersja PS4)
Gdzie kupujecie najtaniej koledzy? Ktoś pisał, że kupował croft edition za 105 zł, gdzie to niby?
Jak sądzicie, jeśli będzie Denuvo to po ilu dniach gra pęknie:P ?ja stawiam na 4 dni.
Świetna cena...za dwa lata gry jeszcze więcej pójdą w górę...Kiedyś pisałem o tych 300 zł i niewiele się pomyliłem..Do 400 dojdą spokojnie za 2 lata ale trudno się dziwić bo zarobki w Polsce znacznie wzrosły.
Ogame - kupiłem. Gra już się pobiera na Steam. Jakby ktoś pytał https://www.greenmangaming.com/search (wpisać w wyszukiwarce shadow of the TR) Taniej legalnie nie znajdziecie. Dokładnie 33,77Ł (czyli 162zł) :)
Hydro2 - fabularnie będzie dość dobrą kontynuacją, całą nowa seria jest b. dobra jakby tylko było mniej strzelania. Grac można od 00:00 12 jak masz wersje deluxe czyli za ok. 5 dni.
W moim sklepie edycja Croft (ze steelbookiem) ma 48 early acces dzisiaj dostałem maila że już pakują i w pon powinni wysłać. Więc we wtorek powinienem mieć;)
Steelbook mi się bardzo podoba więc nie mogłem sobie odmówić:p
Obym zdołał przejść pająka do tej pory :o
Podobno jutro recki :>
może ktoś powiedzieć ile gra zajmuje? (ile do pobrania, ile po zainstalowaniu) byłbym bardzo wdzięczny!
Pzdr.
Te 7 grobowców jest na starcie z podstawki wycięte a będą dostępne na premierę w wersji croft czy pojawią się dopier z przyszłymi dodatkami?
Ciekawe, kiedy recenzje się pojawią? Specjalnie założyłem konto dla tej gry, liczę na ciekawą dyskusję po premierze.
Historia do tej części jak ktoś nie pamięta i chce sobie przypomnieć fabułę Tomb Raider i Rise of the Tomb Raider -> spoilery !
https://www.youtube.com/watch?v=Q6rP23MG6dM
Po tym 13 minutowym gameplayu co wrzucił AleX już wiem, że recenzenci ocenią ją znacznie lepiej niż dwie poprzednie części. Pierwsze co rzuca się w oczy (pomimo ciulowego bitrate na youtube) to znacznie polepszona oprawa wizualna. Moment kiedy Lara "spaceruje" po gałęziach drzew wygląda fenomenalnie.
Po drugie widać tu większą filmowość w stosunku do poprzednich części, kamera częściej się przemieszcza i jest więcej zbliżeń - coś na wzór Uncharted co plus.
Tego się nie spodziewałem, dałem w spoiler żeby nikt nie miał do mnie pretensji.
spoiler start
Będziemy zwiedzać Croft Manor małą Larą w retrospekcjach i poznamy jej mamę, można znaleźć gameplay na yt i zdjęcia bo ludzie juz wrzucają.
spoiler stop
Według reddita i crackwatcha denuvo będzie. Na steamie jednak cisza (lis2 i ac odyssey ma podane).
SZ - poprzednie też nie miały długiej przejście main to TR ok. 9, Rise ok. 12, co nie zmienia faktu że wiele osób w tym ja spędzili przy nich po 30+ godzin. Tutaj gra jest dwa razy większa od poprzedniczek. Dodatkowo grobowce masz od razu jak wziąłeś Croft Edition.
Gameplay na żywo leci od dość dawna / jak jest blokowany to człowiek wrzuca na nowym linku
https://www.youtube.com/watch?v=PNFZFytc91g
Mogę się zapytać gdzie jest informacja o tym, że grobowce będą już od początku w Croft Edition? Od początku myślałem (z resztą z tego co pamiętam w rozpisce oficjalnej też tak było), że co miesiąc będzie ,,nowa przygoda fabularna, grobowiec, skill, strój i broń”, a nie na starcie.
IGN Germany 8.9/10 - usunęli ale już ludzie podali dalej :)
FINAL THOUGHTS
Instead of daring to experiment in the final reboot trilogy, Eidos Montréal focuses on the new Lara's strengths to finish the story. This decision pays off. Shadow of the Tomb Raider outperforms its predecessor in every respect and adds another dimension: more content, more tombs, more puzzles, more story and fewer shooting. Even the secondary characters are more likeable this time, and more than just a means to advance the plot of the game. Only the attached dialogue system bothers me a bit. Here, Eidos Montréal has missed the opportunity to give me as a player the opportunity to form "my personal" Lara in the talks. In the end, however, the game rewards me with an action-packed finale, and all that remains to be said is: Shadow of the Tomb Raider is the playful and narrative highlight of the reboot trilogy - and rightly so.
https://78.media.tumblr.com/6e31e319454e1f11ad35d8d75aa665b7/tumblr_ovaceg9B3X1vlv3avo1_500.gif
"Rekomendowane: Intel Core i7-4770K 3.4 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 6 GB GeForce GTX 1060, Windows 10 64-bit"
LOL mój 2 letni piecyk nadal daje rade.... Parę lat temu, kompa trzeba było co pół roku zmieniać :P
Znając życie może trochę brakować pamięci RAM ale reszta powinna się zgadać po premierze
Hydro uspokój się. Denuvo się zbuguje w grze i ci kompa spali.
IGN to wszystkiemu daje wysokie oceny. 8,9 to jak na IGN strasznie mało właśnie.
Siema wszystkim chciałbym wiedzieć czy gra będzie płynnie działać na moim sprzęcie : MSI GL 62 QD, Intel(R) Core i5-6300HQ CPU 2.30 GHz 4 rdzenie, 16 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 950m, posiadana rozdzielczość 1920x1080, win10.
Sterowniki dostepne
IGN zyje z wysokich ocen wiec taki Red Dead Redemption 2 dostanie spokojnie 10 . I zostanie GOTY . W koncu hamburgery musza wspierac swoich .
Jak VPN pomoze skoro to jest inna edycja gry?
Ja jutro zacznę ;)*
spoiler start
jeśli splatynuje pająka:p
spoiler stop
Czyli jednak warto?
Jedyne co mi tak naprawdę przeszkadza(lo) to ze gram kobieta i dźwięk wystrzałów łooo matko. Ocenę na ps4 widziałem ze jest 8.5 a tu na PC to 7.1 to na ps jest leprza?
Fabularnie jest o wiele lepiej bo wiecej dialogow wiecej tego co ma w glowie Lara wyplywa . Chyba sie skusze .
Prolog skonczony.
Dobra, czysto graficznie jest to poziom U4, ale poziom detali na poziomach, efekty jak dym czy ogień albo woda, czy mój Boże 10 letnie animacje to nadal poziom poniżej U4. A The Last of Us 2 zapowiada się jeszcze lepiej pod tym względem.
Fabularnie intryguje i nawet się że 2 razy usmiechnalem. Bo w końcu lara ma więcej emocji w głosie niż rozpacz i cierpienie.
Denerwują trochę niedopracowane detale i pojscia na łatwiznę. Np fakt że łuk znika przy każdej animacji przejscia przez szczeliny albo gdy wskakujemy do wody. Widac ze twórcom nie chciało się poświęcić czasu, na wyanimowanie Lary z pełnym ekwipunkiem w niektórych momentach. Ale psuje to immersje jeśli babsko niesie ze sobą wielgachny łuk przez całą planszę, który znika w momencie przejscia przez dziurę w ścianie. Gdzie ona to chowa? Ciężko było zrobić krótką animacje że przerzuca łuk i sama przechodzi? Albo zrobić większa dziurę żeby nie było problemu z przenikaniem obiektów.
I są powracające idiotyzmy. Gra uczy nas jak się skradac. Ale nic to, jak nas zauważa to Lara wyjmuje znikad (albo z tej samej dziury co trzyma luk) karabin maszynowy. Którego nigdzie wcześniej nie widziałem. I pruje do trójcy. Lol
Ale żeby nie bylo dialogi lepsze niż w dwóch ostatnich TRach i fabuła póki co intryguje.
Też mnie ubodła ta niekonsekwencja części recenzentów, którzy najpierw narzekali na RamboLare a teraz za tym tęsknią. Tak jakby nie wiedzieli, jakie są korzenie serii. W TR zawsze najważniejszy był gameplay a ja kocham takie gry, niestety TR2013 był kiepski a Rise już sporo lepsze. Co do oprawy wizualnej to nawet na yt wygląda obłędnie, DF było zachwycone nawet na XOX.
Jejku, jak to na mocnym rydwanie będzie wyglądać z HDR/RT.
A.l.e.X - liczę na jakieś wypasione screeny po premierze.
Czy te grobowce nie miały być przypadkiem jakieś wielgachne i wypełnione zagadkami? Bo jak narazie 2 znalazłem i w każdym po jednej krótkiej zagadce środowiskowej i tyle. Trochę słabo bo to miała być jedna z tych wielkich zmian.
Bardzo mi się podoba fakt że jest spokojna eksploracja, i póki co strzelanie to był jakiś jeden procent. Kompletnie mi nie odpowiadało strzelanie w dwóch poprzednich częściach.
Na minus te wszystkie pierdoly do znalezienia. Już w Rise było tego za dużo... A tutaj? Pierwsza lokacja po prologu i wcisnalem kwadrat z 30 razy. Czego tu nie ma, gałązki, różne kwiatki, skóry, kamyczki, złoto, ruda, piórka, skrzynki, grzybki, wazy, monetki, zakopane skrzyneczki, zwoje, statuetki, skarby, dzienniki, śrubki etc.
W małych lokacjach potrafi być i 20 różnych bzdur. Przez co troche siada tempo fabuly i rozprasza uwage. Już myślałem że trochę przystopuja po Rise ale się myliłem...
Rozwala mnie ten nowy tryb foto i selfie :P. Normalnie fabryka memów będzie. Szczególnie przy szczątkach ludzkich albo przy zwisających ciałach.
Niestety nie da się zrobić screenów w HDR zapisuje w raw ale nie wiem jak to pokazać potem. Jedno jest pewne wygląda o wiele lepiej niż na XO, w HDR i tu i tam powoduje opad szczęki, niemniej pod PC mam 1200+ nitów i jest jednak różnica :)
Ale nie ma co pisać o grafice bo jest fenomenalna, nikt nie napisał o ścieżce dźwiękowej która jest bardzo, bardzo dobra dużo lepsza niż w poprzednich odsłonach.
Chyba zmienię poziom trudności bo i tak zaczynam od nowa na PC.
A jak wygląda optymalizacja gry? Wymagania do FullHD 60 k/s pokrywają się z tymi ujawnionymi przez producenta ?
Swoje trzy grosze dorzucę...
Szkoda, że w 4K na GTX1080TI nie trzyma 60FPS. Gram poniżej tej wartości wszytko na Ultra+ HDR który faktycznie kosi niemiłosiernie. Żadne zdjęcia czy też filmy nie oddadzą tego efektu. Jednak podpiąłem pod projektor Sony HW 45SE +150' i mimo, że jest tam tylko 1080p bez HDR to mózg i flaki cały czas są na ścianie. Nie ma to porównania i wielkość robi swoje.
Polecam grać na wysokim poziomie trudności wówczas nie podświetlają nam się żadne elementy i zagadki czy też cała imersja jest na dużo wyższym poziomie. Czuję,że będzie to przygoda na miarę Uncharted a samo to jest już MEGA wyczynem!
Gram od wczoraj i jestem bardziej niż zadowolony. Stary dobry ,,nowy" TR tylko więcej. Jedynie co się mogę przyczepić to optymalizacja (gram na ustawieniach normal, wszystkie efekty włączone, tekstury ultra), mogła być trochę lepsza ale nie narzekam.
Ech, ta Lara. Okrutnie ją lubię i wstyd się przyznać ile ta dzielna kobieta się wycierpiała, kiedy skakałem i skakałem nią, w ostatniej jej odsłonie.
Skakałem na zbity pysk i tak skakałem że gry nie skończyłem ;(
Jako że znam Larę od najwcześniejszych jej odsłon - nie wypada abym znowu jej ból niezasłużony, zadawał. Odpocznę sobie od Lary a Lara ode mnie.
Poskaczą nią sobie inni gracze a kiedy już będzie obita jak należy, czyli gra potanieje - to do niej wrócę..
Czekaj Lara.
Czy ktoś już posiada wersję pudełkową na PC? W sklepach typu rtv,saturn itd. żadnej informacji na jej temat nie ma .
Podszedłem do niemieckiego Saturna dzisiaj, a tam Lara standardowa edycja za 69,99 Euro, tj. ponad 300 złotych.
Później do GAMESTOP, a tam też 69,99 Euro, to samo na Amazonie.
Chyba kogoś powałiło, że dam ponad trzy paczki za średniawą gierkę.
sprawdziłem też HDR off/on -> przepaść niestety widać że grę robiono głównie z myślą że każdy będzie go używał. Ilość elementów które dają ten efekt jest w każdej scenie gigantyczna. Potem w temacie HDR napiszę coś więcej na ten temat.
Polecam przeczytać recenzje z najbardziej znanej polskiej strony poświęconej serii Tomb Raider - "laracroft.pl"
www.laracroft.pl/tr11/review.html
up - wydawałoby się że czasy kiedy stać ludzi było na jeden komputer i wojowali z sobą bo wydali na niego całe oszczędności życia i nie mogli przeżyć że ktoś im wmawia ze kupił coś lepszego minęły bezpowrotnie w latach 80ątych, jak widać chyba dla niektórych nie minęły, ewentualnie to podróżnik w czasie ;)
Generalnie można powiedzieć, że poziom wizualny z Xbox One X odpowiada domyślnym (średnim) ustawieniom graficznym z PC - czyli na ps4 pro jest mix medium/low?
To co wrzuca gamersyde na yt z PC 1440p@60fps ultra powoduje u mnie coraz większy opad szczeny a jeszcze nie widziałem w 4k z RT.
Ta miejscówka z Hiszpańskim galeonem i droga do niej... 100% Tomb Raider.
Alex, daj te screeny takie, jakie masz :>
I Jak graliście w nowego TR? Warto w to grać? Bo po TR13 byłem strasznie znudzony
kupiłem gierke na Steamie i dzisiaj premiera. Niestety, jeszcze nic nie startuje. Nawet nie można zaladowac gry. robia nas w cwela. Pisza: Gra jeszcze nie miała premiery. Zostanie udostepniona i odblokowana w dniu oficjalnej premiery.Co jest grane???
Znalazł ktoś wersję pudełkową na pc w jakimś sklepie stacjonarnym?
Porównanie graficzne wersji Pc z XOne X,
www. ppe . pl /news/125288/shadow-of-the-tomb-raider-znakomicie-wykorzystuje-dx12-porownanie-grafiki-z-pc-i-xone-x.html (bez spacji)
Przewaga graficzna wersji Pc nad konsolami będzie długo niezmienna, bo wynika z wielu czynników np:
-lepsze tekstury
-lepsze efekty i bajery graficzne (nie tylko cienie i oświetlenie, ale też chociażby anty-aliasing czy zasięgi widzenia)
-lepsze rozdzielczości 4K czy zapewne w najbliższym czasie dla bogatszych 8K
-wsparcie modderów
Do tego jeszcze porządny drogi monitor HDR potrafi zrobić dużą różnicę.
Co jest z tą premierą na PC nigdzie nie ma wersji pudełkowej ani w Empiku ani w RTV EURO AGD nawet w Media Markt. Tylko można z Muve.pl zamówić. Pierwszy raz się spotkałem z takim czymś. Czy ktoś dzisiaj kupił grę w ogóle na PC. Nawet kluczy nie można dostać w żadnym serwisie tylko na allegro. Dziwna ta premiera u nas.
Cos ta premiera kopie w tylek Steama. Masz racje. Gra jest tylko na Allegro i Steamie. jeszcze na serwerach nie ruszyla. Steam naprawie swoja reputacje. ponoc po 17-tej da rade i zrobi dobrze wszystkim z PC!
Teselacja to chyba tyłeczek Lary objęła nawet :p
Pełny rozmiar:
h ttp://www.pcmrace.com/wp-content/uploads/2018/09/Shadow-of-the-Tomb-Raider-Screenshot-2018.09.09-19.08.40.14.jpg
czy komuś działa hdr na pc?
Denerwują mnie mikro przycięcia w grze.Jakieś rady ? Zacząłem się obawiać czy to nie jest wina sprzętu ale nic nie wykrywa i tylko problem mam przy tej grze. Zmiana rozdzielczości i wyłączanie detali nie pomaga na gtx 1080. W różnych miejscach gra zatrzymuje się na sekundę, a później znowu bez problemu szybko chodzi. Może wina dysku którego nie obsługuje (Samsung 960 EVO 250GB M.2) ?
Jak ustawić priorytet procka na wyższy w w tej grze i win 10?
Denuvo w F1 2018 zlamane, wiec Shadow pewnie tez niedlugo polegnie. Codex sie wzial do roboty po Voksim :)
McPatryk - po pierwsze bym proponował za nim będziesz przeprowadzał selekcje uzyskać nowe osiągnięcie "czytanie ze zrozumienie". Jeśli widzisz gdzieś jakieś wojowanie o pietruszkę to chciałbym oznajmić że większość z nas a na pewno ja i ogame mamy wszystkie konsole co więcej ja mam i zapewne ogame też wszystkie gry, albo prawie wszystkie które na nie wyszyły. Co więcej kupuje często tą samą grę dla porównania na dwa sprzęty, trzy sprzęty jak W3, Larę itc. SoTR miał np. unlocka o 18 godzin wcześniej na XO. I teraz jak już rozjaśniłem twoją wiedzę proponuję wskazać co na tej wojnie o pietruszkę można wygrać, są jakieś nagrody ?
Widziałem porównania graficzne i tam gdzie PC miał po 90fps ultra tam konsole nie trzymały 30fps naśrednich :) Mogę dać linka jak ktoś chce ale sporo się tego pojawi.
Na szczęście pracują już na d nową generacją. Potwierdził to szef AMD - Jim Cramer - w rozmowie z dziennikarzem CNBC.
AMD traktuje umowę z Sony i Microsoftem priorytetowo i nazywa ją strategiczną z punktu widzenia firmy. Technologiczni giganci bez dwóch zdań będą chcieli wycisnąć jak najwięcej z konsol, które już na poważnie będą wprowadzać pod strzechy 4K bez skalowania i zaawansowanych technik obróbki obrazu.
Dżungla lepsza niż w Crysis na modach ------>>>
h ttp://www.pcmrace.com/wp-content/uploads/2018/09/SOTTR-2018-09-07-22-51-12-736.jpg
Mam 50% ukończonej gry i moje uwagi:
- Brakuje jej powiewu świeżości, ta gra w w wielu elementach niczym nie różni się od dwóch poprzednich odsłon
-Crafting i ulepszenia broni są dla tej gry zbędne
-Słabo prowadzony wątek główny
-Jonah w każdej części ma inną twarz:)
-wizualnie gra jest prześliczna(dżungla wymiata)
-Największy minus to sama Lara-Rambo, która nie przekonuje mnie(jej stara wersja była dużo lepsza)
-Zagadki na poziomie przedszkolaka
-Dubbingowo daje radę tylko Gorczyca o reszcie szkoda gadać
-Gameplay nawet daje radę. Mam wrażenie że jest mniej eksterminacji wrogów niż miało to miejsce w RoTR
Póki co daje 7/10. Wyżej bym nie dał.
Jestem w połowie gry no i cóż, gra mnie nudzi, zmuszam się do grania, nie chce mi się nawet szukać grobowców, byle by dokończyć fabułę i zapomnieć. Chyba już Rise mi bardziej podszedł, bo był bardziej urozmaicony, tutaj póki co takie naciągane 6/10 jak dla mnie, jeden punkt więcej za mniej strzelania, tak bym dał oczko niżej.
Będąc wczoraj w galerii na shoppingu przechadzałem się po empikach, euro, media exp itd nigdzie nie spotkałem gry. Tymczasem f1 2018 z najnowszym denuvo zostało złamane. Wcale się nie zdziwię gdy codex dostarczy mi gre szybciej niż sklepy.
Gram na ultra w full hd na 1070. Benchmark w grze wskazal srednia 64fps. A mimo to czasem zdaza sie jakies przyciecia, zapewne przy przeladowaniu. Co warto obnizyc dla dobrej plynnosci bez zauwazalnej straty w grafice? :)
Ukończyłem już grę. Gra króciutka tak jak poprzednie Tomb Raidery, zrobienie całej fabuły, misji pobocznych i grobowców/krypt mi zajęło może z 20 godzin. Generalnie gra wygląda identycznie jak Rise of the Tomb Raider, może grafika jest jeszcze lekko podrasowana, bo scenerie wyglądają obłędnie, super widoczność i szczegóły. Jedyne nowości w stosunku do ROTTR to opuszczanie i huśtanie się na linie oraz bardzo dużo nurkowania w wodzie. Fabuła średnia, szczerze mówiąc nie wciągnęła mnie, te z dwóch poprzednich gier były moim zdaniem lepsze, ta była jakaś taka nijaka. W grze pełno wymuszonego backtrackingu typu nie wejdziesz tutaj bo musisz mieć SUPER ULTRA WZMOCNIONY NÓŻ, wróć za 5 godzin jak już go dostaniesz to znajdziesz artefakt. System rozwoju postaci bezużyteczny, tak naprawdę umiejętności które sprawiają że jesteś silniejszy tam jest tyle co kot napłakał, większość z tego jest totalnie niepotrzebna i jak ktoś chce to nawet może totalnie olać levelowanie, bo to nic nie daje. Optymalizacja spoko, na ultra 1080p mój GTX 1080 bez zająknięcia. Do tego w grze jest kilkanaście niesamowicie nudnych misji pobocznych, nawet nie polecam ich robić bo wieje nudą jak w Assassin's Creed Origins, chyba że ktoś ma zamiar zrobić 100% gry. Moja ocena 8/10 i moim zdaniem Rise of the Tomb Raider i Tomb Raider 2013 były lepsze.