smiechlem, znow mapka ktora laczy w sobie, las umiarkowany, tropiki, pustynie, obszar wulkaniczny i zimowy
Nie wiem czemu ale przypomina mi trochę mapę z Arcani...
Co do słabych tektów soula (chyba granie w - słabe - gry szkodzi na zdrowiu, szczególnie umiejętności pisania sarkastycznych komentarzy, polecam granie w klasyki to może zrozumiesz czemu są komentarze krytykujące daną produkcję, podpowiedź - stare gry zrobiły pewne rzeczy lepiej niż dzisiejsze produkcje mimo większych nakładów finansowych) o mieszaniu gry z błotem - nie ma na to szans.
Studio, mimo że większość starej ekipy zwinęła żagle, i jego produkcje mają swoje grono odbiorców a videa pokazują to, do czego przyzwyczaili nas dotąd (w innej skórze ale jednak) i nie ma szans na porażkę.
Chyba że wyszłaby im druga Arcania albo o zgrozo Zmierzch Bogów na co się chyba jednak nie zanosi...
Coś mi się wydaje, że planowana jest tutaj trylogia Elexa, tytuł ten to raczej największy projekt Piranii także na pewno będą chcieli maksymalnie wykorzystać to co pojawi się w pierwszej części, Pewnie dużo też będzie zależeć od tego jak zostanie przyjęta pierwsza część.
Czyli nowy Gothic najwcześniej na 20 lecie serii w 2021.
Nie udostępnili tylko fani ją złożyli właśnie z fragmentów tego gameplaya. Czemu twórcy mieliby udostępnić taką pociętą?
Tak na pierwszy rzut oka przypomniało mi to mapę z NFS Underground 2, którą znam nazbyt dobrze przez ciągłe przechodzenie gry ;)
Pożyjemy zobaczymy. Grafika nieważna, animacje mogą być z drewna, ale jak grywalność i klimat będzie rodem z Gothic II to mają już jednego kupca. No i dubbing poproszę taki sam ;)
Nie skreślam tytułu. Ważne, żeby miał Pirahnową "toporność", bo paradoksalnie dobrze mi się wtedy gra.
Wygląda świetnie :)
Ciekawe, że jeszcze nie podali daty premiery, bo wydaje się, iż wszystko jest na ostatniej prostej.
Brzmi nieźle. Dzisiaj większość studiów na silę sili się na customizacje postaci od strony wizualnej, oraz na o by były grywalne obie płcie kosztem istotniejszych elementów. Jak pokazał gothic czy wiedźmin często lepiej mieć jednego bohatera silniej określonego z charakterem, którego definiujemy decyzjami i sposobem samej rozgrywki, niż sztuczny wybór pomiędzy płciami, rasami, i tona innych rzeczy, który nic nie zmienia w grze.
Oczywiście taki wybór mona zrobić dobrze, jak zrobił to Mass Efect z Shepardem czy mamy w Kotorze (pomijam RPG izometryczne, tam jest jednak łatwiej). I nie twierdzę, że rezygnacja z tego jest zaleta gry, nie jest nią. Jest nią natomiast właściwa priorytetyzacja celów i świadomość, co jest najważniejsze.
A, że gra wygląda jak drewno? I co z tego? Ile jest dobrych dobrze wyglądających RPG 3d? Prawdę powiedziawszy ciężko poza wieśkiem mi w ostatnich latach coś takiego znaleźć. Wiadomo, kiedyś Gothic 3 czy Oblivion tez robił gigantyczne wrażenie. ale były niedopracowane. Inkwizycja choć ładna wygląda jak z plastiku i nie jest najciekawszą produkcją. Pewnie znajdzie się kilka japońskich tytułów, ale to inny styl oprawy graficznej.
Co się dla mnie naprawdę liczy w grach tego studia to trzy rzeczy:
- klimat, G1 nim wręcz ociekał, jedna z najbardziej klimatycznych gier w jakie grałem, później było słabiej ale wciąż dobrze
- design mapy, G2 miał po prostu genialny, ale i inne gry miały świetny. Mało gdzie miałem taką frajdę z zwiedzania.
- brak uproszczeń, znaczników itd.
Zapowiada się bardzo ciekawie, jeszcze będzie (wszystko na to wskazuje) bardzo dobry polski dubbing. Teraz tylko pozostaje oczekiwać oficjalnej daty premiery :)
Skojarzenia z mapą z Gothica 3 nasuwają się same, ale moim zdaniem to całkiem dobrze. Może takie zróżnicowanie świata jest dosyć sztuczne, ale chociaż wytrąca z monotonii na którą, niestety, cierpiały Riseny po kilkunastu godzinach gry. Oby tylko Piranie poza ciekawie zapowiadającymi się postaciami, fabułą i wszelakimi interakcjami z których są znani stworzyli choćby przyzwoitą część gameplayową (drewniana i toporna, ale działająca i satysfakcjonująca :D) i może będziemy świadkami jednej z ich najlepszych produkcji. Choć trochę to dziwne, że nie ujawniono jeszcze daty premiery.
Gra już pewnie skończona na 100%
teraz pewnie optymalizacja i naprawa błędów..
ale datę premiery mogli by już podać
Zapowiadali,że mapa będzie większa od tej z Gothica 3,albo Mi się wydaję..ale jest chyba mniejsza ?? choć dawno w Gothica 3 nie grałem to może Mi się wydaję :P
Muszę powiedzieć że świat wygląda bardzo ładnie. Myślałem że gorzej to wyjdzie. Na pewno zagram.
Skyrima bez problemu pobije.
Zapowiada się na tyle dobrze by rozważyć kupno. No i polski dubbing. Gdyby nie on, przyznam, że wielu gier bym nawet nie kupił. Z tą pewnie będzie podobnie. Gdyby wydali to to bez dubbingu, to bym nie ruszył :D
Nie będzie płatnych DLC.
https://www.worldofelex.de/en/site/news-archive/11-news-en/387-no-paid-dlc-for-elex
Jednak, nie będzie możliwości zmiany wyglądu postaci.Kurcze,po cichu liczyłem,że to będzie pierwszą grą PB,że będzie.Zwłaszcza,że postać głównego bohatera jak dla mnie jest paskudna;) Ale ok,trzeba się będzie przyzwyczaić.Bezi też urodziwy nie był ;) Dobrze,że będzie dubbing, bez tego gry PB sporo tracą.Polski dubbing w grach może idealny nie jest .Ala ta nieidealność do gier Piranhi pasuje ;)
ale ta gra będziesz sztosem.
Świat wygląda bardzo ciekawie, jest jak widać zróżnicowany. A co do samej gry podoba mi się wniesienie wyborów, tak jak w Wiedźminach. Wierze, że tak gra będzie świetna i bez problemu na skalę światową.
bardzo ciekawie to wygląda, świat nie jest ani za duży ani za mały a do tego zróżnicowany
Grafika i animacje wyglądają średnio, ale to dobrze. Może wymagania sprzętowe nie będą takie wysokie i produkt będzie mógł trafić do osób, które mają już starsze komputery. :)
Czemu uwazasz ze bedzie gra hejtowana? To kolejna odslona "gothica", ktory w Polsce na status najlepszej gry cRPG ever. Tak wiec, ja bym raczej bral poprawke na wystawiane wysokie oceny. Za sam fakt, ze to dzielo piranii, bedzie +2 do oceny :)
Nie chcę zapeszać, ale ELEX może powtórzyć sukces SKYRIM. Obie gry mają swoje niedoskonałości, ale potrafią zaczarować gracza swoim klimatem i immersją świata. Niestety nie ma co liczyć na wsparcie modów w Elex, ale zapowiada się genialnie!
Ocho, zaczyna się to co było przed premierą Risena 3... Gra roku, dekady, milenium, zniszczy skajrima itd. A wszyscy wiedzą jak wyszło...
Gdzieś słyszałem że mapa jest ukazana za zgodą twórców, a Bjorn celowo prosił o zakrycie części miejsc. Powód: nieznany.
Gry PH są najlepsze na świecie!
Mapa wygląda na sporą, ale właśnie cierpi na wspomnianą już kiedyś wadę większości "mini - światów: w sandboxach, tzn. łączy na kilku kilometrach kwadratowych skrajnie różne biomy (tropiki, tundra, pustynia, śnieg...).
Pomijam samą aranżację czyli mix sci-fi z fantasy, która kompletnie mnie nie bawi to widzę, że PB robi kontynuację z Risen i to tych gorszych czyli 2 i 3. Zapewne uniwersum będzie estetyczne i wizualnie ciekawe ale poza tym będzie Sahara emocji i doznań
Dobrze, że nie będzie nurkowania. Już bitwy morskie zapożyczone od ubisoftu były kpiną. Jakby było sie na kim wzorować....
Dharxen@ nie umniejszając nic żadnej grze to z tą niby nie liczącą się sprzedażą różnie bywa.
W przypadku Risena 3 każdy nowy materiał zniechęcał mnie do gry. W przypadku Elex'a jest na odwrót. Mam nadzieję, że jest to dobry znak.
Tak bardzo na to nie czekam. Może miło się zaskoczę, ale PB od zawsze robiła drewniane gry (Gothic 2 był akurat dobry).
Ostrożnie trzymam kciuki, ale w sukces nie wierzę. Jest szansa, jeżeli nie wyskoczą z ceną na poziomie typowego AAA. Gracze zachodni są nawet bardziej niż my, wyczuleni na taki scam. I to pomimo faktu, że dla nich wydanie tych 60 dolców to nie taka tragedia jak u nas.
Czytam teraz cały wątek i tak sobie myślę, że kiedyś coś podobnego już widziałem na tym forum, a było to przy okazji Soula który wychwalał pod niebiosa Inkwizycję uznając jakąkolwiek krytykę za przejaw zidiocenia. Teraz Ci wszyscy psychofani Gothica zachowują się tak samo. W G1 i G2 spędziłem setki godzin ale przynajmniej potrafię podejść do nich z dystansem. Niestety tutaj za jedno złe słowo sypie się minusami na prawo i lewo (zapewne od tych co jeszcze jakiś czas temu mówili aby je wywalić z forum xD) nawet jeśli ktoś jest wielkim fanem Gothiców.
W każdym bądź razie ostatnio tak dobrze się bawiłem czytając forum przy okazji wspomnianego wyżej wątku Soula :D
Są już filmiki i mapa, nic więc nie stoi na przeszkodzie aby zacząć wystawiać ocenę "0" i hateować tą grę.
Piranha tworzy znakomite i sugestywne tereny leśne, ale już teraz, na tej mapie, niechętnie patrzę na fragment pustyni piaszczystej... Nie lubiłem tych klimatów w Gothic II - Noc Kruka (Jarkendar), nie lubiłem tych klimatów w Gothic 3 (Varant), nie polubię tych klimatów i tutaj.
Obejrzałem filmiki z newsa i wygląda mi to na powtórkę z Risenów. Świat ma urok, ale ani historia nie jest angażująca, ani postacie ciekawe, gameplay natomiast jest drewniany. Szkoda bo PB ma ogromny potencjał, ale ciągle popełniają te same błędy, na których w ogóle się nie uczą.
Patrząc na mapę mam poważne obawy, że będzie jak w najgorszej odsłonie PB czyli Risenie 2 - bardzo korytarzowa, kiepsko zaprojektowana i zbyt mała. Risen 3 był bardzo dobrym krokiem w stronę powrotu do korzeni (ogólnie jako gra) ale wciąż jak dla mnie zbyt duża była fragmentacja mapy poprzez wyspy. No i oczekuję porządnego miasta na miarę Korinis. To co widać w siedzibie Berserków rozczarowuje. Nie oczekuję dużej mapy ale zróżnicowanej, z miejscami niedostępnymi bo zasiedlonymi przez zbyt silne na dane etapy stwory, świetnie to było zrobione w G2. Ale nienawidzę map pofragmentowanych, z wąskimi przejściami, z których nie można za bardzo zboczyć - na wspomnienie mapy w R2 do dzisiaj mnie trzęsie.
Animacja trochę drewniana ale mi to nie przeszkadza. Walka wydaje się zbyt łatwa. I pomysł z dołączanym towarzyszem też jest kiepski - to taka proteza zbyt ułatwiająca rozgrywkę.
No i ciekawe czy poradzą sobie z jedną z największych bolączek ich gier od G1. Niezrównoważone w czasie gry zdobywanie broni i pancerzy. Już na początku można często wyhaczyć na tyle dobrą broń czy pancerz, że biega się z nią 3/4 gry przez co oczywiście reszta (90%) jest śmieciowa i wędruje do handlarza. Znikają emocje związane z kolekcjonowaniem coraz lepszego wyposażenia, rozkłada to też bardzo mocno balans trudności gry - już od wczesnych etapów jest zbyt łatwa. Nie pomaga tutaj też fakt, że broń palna jest zawsze mocno OP w stosunku do reszty. Wiąże się to mocno z projektem mapy. Pamiętam, że w G2 mimo iż wiadomo było mniej więcej gdzie jest np. potężna kusza to przez długi czas nie dało jej się zdobyć bo zagęszczenie i siła stworów na tym terenie była na tyle duża, że skutecznie uniemożliwiały łatwe zdobycie takiej broni, trzeba było podpakować i ostro się namęczyć - to było wyzwanie. Dlatego projekt mapy i rozmieszczenie stworów w G2 (też G1) były tak świetne.
Tak czy inaczej nie mogę się doczekać, do dziś żadna gra nie pobiła ich mechaniki żyjącego świata - Gothiki pod tym względem wciąż miażdżą absolutnie wszystkie gry jakie do tej pory wyszły, wciąż nie spotkałem gry, której by się to udało - choć parę było blisko :).
Nigdy nie zrozumiem, czemu zawsze polski gracz łapie ból dupy o studio, które zatrzymało się na produkcji Gothica 3, zarówno technologicznie jak i pod względem rozgrywki.
I jeszcze ta beka, że Gothici nie miały questów, gdzie łazisz i coś zbierasz, albo były ale JEST KLIMAT, hahahaha :) Jak w Inkwizycji jest zbieractwo to ból tyłka, bo przecież jak to tak i w ogóle geje i BioWare be, ale jak w Gothicu jest quest polegający na zbieraniu, to "buduje to klimat, bo pokazuje ci miejsce w szeregu".
Hipokryci i ten wątek to zbieranina ksywek do zapisywania w dzienniku hipokryzji. Przypomnę wam co tutaj pisaliście przy okazji premiery nowego Fallouta czy TES-a albo jakiejkolwiek gry od BioWare i też będę tłumaczył questy polegające na zbieraniu klimatem.
Dobrze że zobaczyłem filmik z gry bo przynajmniej wiem że to nic co by mnie zainteresowało.