Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Gameplay z Elex prosto z gamescomu 2016

19.08.2016 10:27
4
17
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1190219
0
Centurion

Jak zostawią taką animację, to hmm, niefajnie

19.08.2016 11:13
14
16
odpowiedz
1 odpowiedź
nicosław
29
Centurion

Plecak odrzutowy w walce to coś w miarę nowego, ale pytanie, czy będzie mieć na tyle zastosowań, aby nie być ciekawostką przez pierwsze 10 minut. Skądinąd jednak wiemy, że plecak ma być dostępny dla każdej postaci. Gdyby to był sprzęt dostępny dla ledwie jednej klasy/frakcji, a inne frakcje miałyby swoje unikalne gadżety, to byłaby to jakaś idea.

Swoją drogą, gdyby ktoś latał na plecaku odrzutowym w taki sposób, to spaliłoby mu poślady. Generalnie tu jest największy problem - luki w logice uniwersum. Świat się nie klei, co wielu przewidywało od dawna. Koleś morduje mecha piłą łańcuchową? A co to jest, mech-biletomat, czy jednak maszyna bojowa?

Dalej nie widzę tej koncepcji, że dzikusy walczą z turbotechnicznymi dojebunami odzianymi w plastikowe zbroje, ulane z obudów po Iphone'ach.

A najgorsza jest ten nijaki wygląd świata. Totalnie nijaki, nawet nie wiem, czy poznałbym tę grę po samych screenach i nie wziął jej za kolejny survival we wczesnym dostępie.

20.08.2016 08:36
Persecuted
75
14
odpowiedz
5 odpowiedzi
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Ludzie, przestańcie usprawiedliwiać Piranha Bytes i powtarzać, że to małe i biedne studio!

Budżet pierwszego Wiedźmina wyniósł około 19 milionów złotych. Budżet drugiego lekko przekroczył 30 milionów. "Trójka" kosztowała już astronomiczne 300 milionów. Piękny przykład drogi od "grupki zapaleńców", do prężnego i profesjonalnego studia tworzącego hity na światowym poziomie, a wszystko to w niespełna 10 lat.

Piranha Bytes produkuje gry już od około 15 lat. Nie dość, że nie robi żadnych, znaczących postępów, to wręcz się cofa. Ich gry są brzydkie, toporne, archaiczne, a na wielu płaszczyznach po prostu źle zaprojektowane. Rozumiem niski budżet, ale przecież każde studio kiedyś musiało się z nim borykać! Rzadko zdarza się tak, że początkujący dostaje na start ogromne środki i pełną swobodę twórczą. Zawsze trzeba od czegoś zacząć i przebrnąć trudne początki.

Nie tylko z resztą CDP Red jest przykładem tego, że można osiągnąć sukces nawet zaczynając z relatywnie niskiego pułapu.

Studio Spiders na przestrzeni 6 lat stworzyło aż 4 gry: Faery: Legends of Avalon, Mars War Logs, Bound By Flame i The Technomancer. Nadal nie osiągnęli dostatecznie wysokiego poziomu, ale w ich pracy widać postęp. Jeżeli tendencja wzrostowa się utrzyma to kto wie, może ich następna gra będzie hitem?

Studio DONTNOD najpierw stworzyło takie sobie Remember Me, potem wysoko oceniane i nagradzane Life is Strange, a teraz produkuje mocno oczekiwane i obiecujące Vampyr.

Studio Telltale w ciągu kilku lat wyrosło z klepacza niszowych, średnich jakościowo przygodówek, na... klepacza bardzo popularnych i bardzo dobrych przygodówek ;].

Nasz polski Bloober Team też zaczynał od gierek na handheldy i minigierek zręcznościowych, a ostatnio wypuścił Layers of Fear (odraz dodatek do niego) czyli na prawdę niezły, dopracowany technicznie i całkiem dobrze przyjęty przez branżę horror, z budżetem około 1 miliona złotych. Ich następna gra - Observer zaledwie podwaja tą kwotę ale i tak wygląda 10 razy lepiej niż Elex...

Tak można by wymieniać na prawdę długo. W dzisiejszych czasach, w których na wyciągnięcie ręki są darmowe i potężne narzędzia pokroju Unity czy Unreal Engine 4, trzeba na prawdę się postarać, by będąc developerem od 15 lat, tworzyć takie potworki jakie produkuje ostatnio PB...

PS. Gdyby PB ogłosiło kampanię na Kikcstarterze i zrobiło zbiórkę na "duchowego spadkobiercę Gothica", to moim zdaniem mogliby zgromadzić budżet co najmniej na poziomie Wiedźmina 2. No ale każda wymówka jest dobra. A wy pobłażając im, tylko pogarszacie sytuację. Nimi trzeba potrząsnąć, doprowadzić ich na skraj bankructwa, to może wtedy zrozumieją, że potrzeba im zmian.

post wyedytowany przez Persecuted 2016-08-20 08:41:36
19.08.2016 10:32
😐
5
13
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany624912
55
Pretorianin

przypomina za bardzo jakiegoś survival-crafta w early accessie typu Rust

19.08.2016 10:20
PanWaras
2
11
odpowiedz
1 odpowiedź
PanWaras
95
Legend

Wygląda to strasznie drętwo.

Na Innosa, widzisz i nie grzmisz!

20.08.2016 00:28
mateo91g
71
11
odpowiedz
6 odpowiedzi
mateo91g
105
Generał

Zaraz zostanę zjechany i obminusowany przez fabojów, ale ta gra wygląda jak niskobudżetowy gniot, a animacja postaci to jakaś masakra. Wiem, że to pre-alpha ale nie wierzę, że z czegoś takiego nagle w finalnej wersji powstanie zupełnie inna gra. Premiera ma być w 2017 roku, więc cudów nagle nie zrobią. Jestem fanem Gothica i szanuje Piranhę za rewelacyjnego Gothica 1 i 2, ale powiedźmy sobie szczerze - poza tymi Gothickami nie zrobili oni żadnej dobrej gry, a ich ostatnie gry czyli Risen 2 i 3 to już drewniana miernota z denną fabułą, sztucznymi dialogami i toporną walką. Po zagraniu w tak świetną grę jak Wiedźmin 3 nie tknę nawet kijem już takich gniotów jakie serwuje Piranha. Niestety ale te studio nie poczyniło żadnego postępu od czasów Gothicka 2, a wręcz zaczęło się cofać i odwalać coraz większe gnioty.

post wyedytowany przez mateo91g 2016-08-20 00:49:39
20.08.2016 00:16
Vroo
69
10
odpowiedz
9 odpowiedzi
Vroo
150
Generał

Jak to możliwe, że CDP red, maleńkie studio z zaściankowego post-PRLowego kraju potrafiło na przestrzeni 8 lat i trzech gier stworzyć grę, która pozamiatała twory takich tuzów branży jak Bethesda, czy Bioware, a Piranha Bytes przez 15 lat i 6 gier nawet nie tyle stoi w miejscu co jest daleko przed poziomem pierwszych dwóch Gothiców?

Ich gry zawsze były dla mnie must havem, tym razem z sentymentu też kupię, ale jak na to patrzę... Ta gra straciła resztkę magii Gothiców, które jeszcze tliły się w ostatnim Risenie.

Jedna, duża (aczkolwiek nie musi być ogromna) mapa, niepodzielona na wyspy, czy sektory.
Tętniący życiem świat, rozbudowane osady/miasta. Średniowiecze i urzekająca muzyka Rosenkrantza.
Zawile zaprojektowany świat z masą sekretów i zakamarków, który chce się eksplorować.
Fabuła na poziomie pierwszego Gothica.
Tyle wystarczy do szczęścia fanom gier Piranii.
Czy to aż tak trudno pojąć?

19.08.2016 20:23
ivaldir
63
9
odpowiedz
ivaldir
53
Centurion

W3 wysoko zawiesił poprzeczkę, oj wysoko :)

19.08.2016 10:54
😐
9
8
odpowiedz
Dojniak
59
Centurion

Animacje do poprawy. Mam problem z tą grą. Nie wiem czy takie mieszanie gatunków, światów wyjdzie tej grze na dobre. Nie jestem do tego przekonany.

19.08.2016 11:21
16
8
odpowiedz
zanonimizowany1165225
8
Pretorianin

Osobiście mam wrażenie, że to będzie największa porażka PB od początku studia. Mam tylko nadzieje, że to ich czegoś nauczy.

A teraz psychofani możecie mnie minusować. Tak jak wszystkich w tym wątku, którzy krytykują te gierkę.

19.08.2016 10:15
1
7
Amiga4ever
101
Konsul

Animacja jak za czasów Gothica I. Boże widzisz i nie grzmisz :((((( Nadzieja umarła wraz z tym gameplayem....

19.08.2016 14:05
33
7
odpowiedz
Gwyns
10
Legionista

Gothic 3 v2.0

19.08.2016 15:36
41
7
odpowiedz
piotreksik23
112
Konsul

Nie podoba mi się ten gameplay. Takie nie wiadomo co. Miecze, jet packi, przyszłość, przeszłość. Kurna, gdzie tam widać klimat Gothica to nie mam pojęcia.

19.08.2016 16:10
44
7
odpowiedz
redvipera
5
Legionista

Dretwo to wyglada swiat taki sztuczny jakis. A to krwawienie podczas walki to jakies nie porozumienie

19.08.2016 16:19
45
7
odpowiedz
3 odpowiedzi
str1111
45
Generał

To już nawet śmieszne nie jest, "drewniana animacja"- "ale ja nie gram dla animacji", "grafika sprzed 10 lat"- "grafika się nie liczy", "Pirania zatrzymała się w rozwoju"- "oni mają mały budżet i są mali", "ale inne studia"- "inne studia robią gorzej, Life is Strange przy grach Pirania Bytes to nic", itd.

Poziom fanbojstwa w tym temacie przekroczył granice zdrowego rozsądku, a minusy przy moim poście przekroczą... sam nie wiem co, jednak będzie ich dużo :P

Odnośnie gameplaya, ot kolejna wariacja na temat Gothica, z tymi samymi naleciałościami i wadami, o których pisano już wcześniej (słabe animacje, słaba walka, słaba grafika), oraz dodatkowo niespójnym światem. Wygląda słabo.

post wyedytowany przez str1111 2016-08-19 16:20:28
20.08.2016 08:46
76
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1187012
11
Senator

Fanboje w tym temacie rządzą, to jest poziom porównywalny z fanbojami NSM.

Ja rozumiem, że nikt nie lubi jak mu się krytykuje ulubionej gry/studia, ale zrozumcie ludzie, że tutaj większość (znakomita) wypowiedzi zawiera trafne argumenty i porównania, nazywanie tych wypowiedzi hejtem to po prostu uproszczenie i mylenie pojęć.

Ja wiem, że PB wśród graczy Europy Wschodniej cieszy się ogromnym szacunkiem, ale na boga, nie nazywajcie rzeczowych opinii hejtem, bo to jest naprawdę żenujące. Nauczycie się jednego słówka i jak mantra powtarzacie.

Zabawne, że jakby wyszedł kolejny asasyn albo wychodzi nowy CoD to leci fala hejtu, a jak PB wydaje kolejną taką samą grę to już jest spoko, to fajne, nie gram dla grafiki/aimacji. Hipokryzja w wydaniu GOLO-owskim.

post wyedytowany przez zanonimizowany1187012 2016-08-20 08:49:40
19.08.2016 11:46
Chriso25
25
6
odpowiedz
3 odpowiedzi
Chriso25
153
Generał

Niestety gameplay nie będzie lepszy, bo to wciąż ten sam silnik który miał swoje początki 10 lat temu wraz z premierą Gothica 3.
Niestety Piranha to studio małe, które się w ogóle nie rozwija i nie ma pomysłów na swoje gry i cały czas brną w ten Gothicowy schemat, który ludziom się już przejadł.
Widać po tym filmiku jak Piranha Games została już strasznie z tyłu za konkurencją i marne szanse są że zacznie ją doganiać.
Gra która powinna być w podobnych klimatach, to ex na PS4 Horizon Zero Dawn, która przebija pod każdym względem Elexa.
Zagrać jednak zagram i przymknę oko na grafikę czy toporność, bo pewnie mimo wszystko będzie to przyjemna średnio budżetowa
produkcja.
Mam nadzieje że ten jetpack nie będzie miał wpływu na fabułę i będzie go można bez konsekwencji np wrzucić do oceanu, bo nie zamierzam zniego korzystać podczas gry.
Przydałoby się żeby ktoś zainwestował w Piranha Bytes, bo obawiam się że za parę lat przeczytamy wiadomość o zamknięciu tego studia, bo nie oszukujmy się Elex nie sprzeda się nawet w milionie kopii.

19.08.2016 19:16
stalkerrr
58
6
odpowiedz
1 odpowiedź
stalkerrr
89
Konsul

Kolejna drewniana gra od PB, łącznie z Risenami i Gothicami. Ci ludzie się totalnie nie uczą, mentalnie są przy G1 w 2001 roku. Zero progresu.

19.08.2016 11:08
T20
😐
13
5
odpowiedz
T20
96
Pretorianin

Nie chcę się czepiać, ale jest 2016 rok i nawet słabe studia potrafią wycisnąć z siebie jakieś przyzwoite produkcje, które przyciągają oko, a tutaj...?
Bohater sztywny jakby kij połknął, jego ruchy to czysta kopia poprzednich gier, a może i nawet sięgają samego Gothica(ten przykuc przy sejfie).
Źle to wygląda. Grafiki się nie czepiam, bo różnie bywa, ale gry gdzie postacie ruszają się w ten sposób to były całe lata temu.
PB zrobiła kiedyś dobrą serię, ale to minęło. Nie idą z duchem czasu, a stoją w miejscu.
Może coś usprawnią, ale ja widzę tutaj sztywnego Risena z inną oprawą i fabułą. Dziwne to jakieś i niezbyt zachęca do kupna.

19.08.2016 12:50
27
5
odpowiedz
zanonimizowany1152280
13
Pretorianin

Eh. Pomyśleć że kiedyś uważałem PB za godne studio. Jak dla mnie to ci durnie nie mają za grosz rozumu. Trzeba miarkować.. Czego PB nie umie kompletnie. Chociaż to wina pewnie tego jak patrzą na gry. Mi od Elex'a śmierdzi tandetą na kilometr. I nie czuje klimatu wgl. Oczekiwania? 6.0
_ _
Oglądając materiał czułem lekkie zażenowania.. Ta gra nie istnieje przy takim Wiedźmin 2: Zabójcy królów. Nie wspominając już o Dzikim Gonie... Żałosne.

19.08.2016 21:36
Ergo
65
5
odpowiedz
1 odpowiedź
Ergo
98
Generał

Może to i dobrze, przynajmniej nikogo nie oszukują i otwarcie pokazują graczom czego mogą się spodziewać. Komu się spodoba ten kupi, przynajmniej nie będzie takiego hejtu jak w przypadku F4 :P

20.08.2016 17:40
📄
82
5
odpowiedz
swoonzi
61
Pretorianin

Po pierwsze,to zarzuty wobec animacji są dlatego, bo to kolejna gra tego studia,która jedzie na tym samym schemacie i silniku...Więc pytam jak ktoś ma temu przyklaskiwać?(PYTAM fanów gier PB) Tu nie chodzi o mały zespół i mały budżet,a o jakąś dziwną filozofie studia,która polega na robieniu w kółko tego samego. Z drugiej strony, mają oni swoją wizje, robię gry z pasji i widać że nie potrzebują hitów,bo wielu ich gry się podobają. Nie rozumiem tylko po co ludzie,którym się gra nie podoba i coś do niej mają wykłócają się w tym wątku. Fani zawsze będą bronić swojej gry,bo im się zwyczajnie podoba i srają na animacje czy super grafikę,więc darujcie sobie komentarze o fanbojach. PS Gry z serii risen oscylowały w granicach ocen 6.5-7.5/10 ,więc może to nie hity,moze nie super gry,ale przyzwoite produkcje, na które jakieś grono zawsze czeka. Możecie pisać o tym jak źle prowadzi się PB,ale zapominacie o tym,że moze oni tak chcą,więc nie pierdolcie zaraz o braniu kredytów,albo o zatrudnianiu innym firmą wykonywanie animacji bo sie ośmieszacie. PB istnieje od 16 lat i jeszcze pożyje-w niesmak tym wszystkim "znafcom" jak to gra powinna wyglądać.

post wyedytowany przez swoonzi 2016-08-20 17:41:23
19.08.2016 11:08
lordpilot
12
4
odpowiedz
5 odpowiedzi
lordpilot
218
Legend

Słynna niemiecka siermiężność płynie z tego nagrania hektolitrami ;-). Słabo to wszystko wygląda, świat poszedł do przodu, a ja tu nadal widzę animacje rodem z pierwszego Gothica - już w 2002 r. na nie pomstowałem, wrzucanie tego do współczesnej gry, to już zwyczajny skandal.
Nie dotrwałem do końca nagrania, nie dałem rady, ale mogę się założyć, że nadal są tam bugi z wczesnych gier Piranii - typu: gość siada, miecz radośnie przebija się przez ławkę :). Czy jednak się mylę i wreszcie to ogarnęli?
Walka po ograniu choćby pierwszego Dark Souls to jakiś niesmaczny żart - jakby dwóch paralityków okładało się kijami.
Wstępnie jestem na nie - już pal licho oprawę (kiepską), animacje (tragiczne) i ogólny nędzny "feeling". Gorsza sprawa - Piranie od lat (IMO) robią jedną i tą samą grę. Wielka szkoda, to jest nowa marka, mieli szanse wyjść poza schemat, a patrząc na ten gameplay, to mam wrażenie, że to kolejna część siermiężnego Gothica... , gdyby nie podpis , że to gameplay z Elexa to tak bym właśnie pomyślał. Takie robienie gier jak ze "sztancy", często zarzuca się BioWare, moim zdaniem niesłusznie - pomiędzy poszczególnymi częściami Mass Effect lub Dragon Age jest więcej zmian niż pomiędzy różnymi grami od Piranii. Jakby ten deweloper w ogóle nie słuchał co gracze mają do powiedzenia i co im przeszkadza. Szkoda :/

19.08.2016 13:23
31
4
odpowiedz
Walter Alan
71
Pretorianin

Cały świat Elexa jest zbyt mało wyrazisty i wygląda jak kolejne survivalowe post-apo ubrane w Risenowy gameplay. Nic nie zapada tu w pamięć i przez to brakuje tej grze klimatu, bo mam wrażenie, że wszystko już gdzieś widziałem i wychodzi totalny banał. Sam koncept mieszania stylów uważam za odważny i mi się podoba, ale nie w takim wykonaniu.

19.08.2016 16:51
JaspeR90k
47
4
odpowiedz
JaspeR90k
58
ONE MAN ARMY

Mocna przeciętnie to wszystko wygląda szczególnie te zero-jedynkowe animacje postaci przez które odnosi się wrażenie że sterowana przez gracza postać to jakiś manekin z wystawy sklepowej, a znając gry Piranha Bytes wątpię aby ten stan rzeczy zmienił się w finalnej wersji gry. Również koncepcja samego świata jakoś do mnie nie trafia. Widać że twórcy silą się na oryginalności ale jak dla mnie wygląda to jakby ktoś do jednego worka wrzucił kilka koncepcji świata przedstawionego bez jednej wyraźnie nakreślonej wizji tego uniwersum.

19.08.2016 17:26
😐
50
4
odpowiedz
Murabura
166
Generał

jajko wielki fan pierwszych Gothic i pierwszego Risen uwazam ze wyglada to zwyczajnie slabo. od Risen 2 odnosze wrazenie ze Piranha nie idzie do przodu a wrecz sie cofa...
kiedy dowiedzialem sie ze odzyskali prawa do marki Gothic to bardzo sie ucieszylem ale teraz zaczynam sie martwic czy oni sa jeszcze w stanie zrobic tak dobra gre jak Gothic i Gothic II.

19.08.2016 17:39
Sajmon154
👎
53
4
odpowiedz
Sajmon154
61
SSR

Tragedia, animacje kara boska.
Walka praktycznie hand-to-hand z maszyną bojową/mechem i tniemy go mieczykiem w łeb?
Albo walka z molochem i bez problemu wygrywamy strzałem i dźgnięciem ;D
I ta piła :D
Znaczy sie gra o superbohaterach :D
Albo nowy poziom w grach? Ultra-easy.
OD R1 wszystko leci na łeb na szyję.

post wyedytowany przez Sajmon154 2016-08-19 17:47:54
19.08.2016 19:43
Mastyl
60
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

Niepokoi, że nie pokazali niczego poza walką. Trochę jak zapowiedzi Fallouta 4. Czy walka nie stanowi czasem clue gry, czy może inne elementy: dialogi, crafting, miasta i żywi NPC są jeszcze niegotowi?

20.08.2016 13:09
👎
78
4
odpowiedz
hinson
134
Generał

Jednym słowem TRAGEDIA!!! Ciągle ten sam Gothicowo-Risenowy schemat! Sztywnej drewnianej animacji ciąg dalszy. Koleś porusza się jakby miał kołek w dupie a walka polega na jednym schemacie. Wyprowadz cios dwa razy i odskocz, ponownie ponownie wyprowadz cios dwa razy i ponownie odskocz i tak w kółko macieju.
Grafika porażka. Ale więcej nie można się spodziewać po 10 letnim już silniku. Ktoś tam wyżej napisał że jest stale ulepszany ale powiedzmy sobie szczerze. Z gówna bata się nie ukręci i Pirahna powinna dawno już porzucić ten silnik, tak jak kiedyś porzucili ten z pierwszego Gothica.
W czasach świetności Gothica do pierwszego Risena to było studio które faktycznie potrafiło zaskoczyć, ale od czasu Risena 2 spadają w dół coraz głębiej a z Elexem to już się w mule zakopią!
Pirahna Bytes to stracone studio i niech lepiej zbankrutują, a prawa do Gothica niech wykupi najlepiej CD Projekt! Wtedy dostaniemy porządnie wykonaną pełnoprawną odsłonę Gothica na nowoczesnym silniku graficznym.
Nie wiem jak można na to GÓWNO zwane Elex czekać!!!

post wyedytowany przez hinson 2016-08-20 13:14:32
22.08.2016 06:00
czekoladowyjoe
89
4
odpowiedz
czekoladowyjoe
77
Konsul

Ja to bym nawet zagrał, tylko z jakiej paki tam znowu są te raptory? Serio? Potrzebne po raz kolejny jak dziura w moście.

19.08.2016 11:07
Barthez x
11
3
odpowiedz
Barthez x
202
vel barth89

Animacje wyglądają... "gothicowo", ale fakt, mogliby je trochę upłynnić, może dodać kilka nowych. Bo w tym momencie chyba nawet Technomancer prezentuje się pod tym względem lepiej.

19.08.2016 14:30
34
3
odpowiedz
Duchos
52
Konsul

Przypomina Risen 1 pod względem zarówno interfejsu, jak i animacji. Ech.. nie na to czekałem.

19.08.2016 16:41
46
3
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

Walki i SI ludzi są do poprawienie. Żołnierz nie schował się za osłonami i reaguje szybko jak powinno. Żołnierze i roboty strzelają do bohatera za wolno i niecelnie jak na nowoczesne bronie i to na krótkich dystansach.

Metalowy miecz na opancerzony robot zamiast wyrzutnia rakietowa i granaty EMP (albo miecz świetlny)? Hm...

Animacja też nie jest dopracowana.

Mogę to wymienić jeszcze więcej, ale to wystarczy.

A dialogi i questy? Nadal nie jest pewne.

Mam nadzieję, że twórcy Elex wezmą cenne uwagi graczy (fani Gothic) do siebie i poprawią Elex jak należy. Mają jeszcze czas.

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2016-08-19 16:50:48
19.08.2016 18:36
56
3
odpowiedz
1 odpowiedź
serek25
115
Pretorianin

Koszmarnie to wygląda. Po prostu koszmarnie.

19.08.2016 19:41
😁
59
3
odpowiedz
Rvn10
91
Generał

Masakra jak to wygląda:) Bohater w średniowiecznej zbroi z ...plecakiem odrzutowym na plecach i z piłą motorową haha Dawno się tak nie uśmiałem. Sam Setting gry jest mega śmieszny, a o animacjach nawet nie wspomnę...z 2003 roku?

20.08.2016 00:25
kotonikk
70
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
kotonikk
106
Wśród horyzontów

Piranha Bytes to bardzo sympatyczne studio, twórcy Gothica, ich gry były bardzo nieidealne ale z własnym stylem i pomysłem na rozgrywkę (wałkowanym w każdej ich grze, ale już ich taki urok ;)), ale "to coś" co pokazali na tym gameplayu naprawdę jest słabe. Po prostu. Muszą w końcu odczuć że potrzebna jest jakaś zmiana, bo dopóki będą wiecznie poklepywani po plecach to nadal będziemy dostawać takie potworki jak to. Nie skreślam Elexa, poczekam na premierę, ale coraz ciężej jest mi z ich produkcjami.

20.08.2016 02:28
74
3
odpowiedz
MelChioRpl
81
Pretorianin

I tak zagram w tą grę ze względu na sentyment ale wszyscy tutaj mają racje - słabo. Jakbym oglądał gre z 2006 roku (choć przy oblivionie z tego samego roku wygląda jak gra na pegazusa). Kompletnie nie rozumiem polityki tej firmy - w każdym filmiku powtarzają, że w grze będzie to co w gothicach najlepsze i ok - faktycznie czuć w powietrzu klona gothica ale animacje, walka - to nigdy nie było dobre w żadnej ich grze. Studio chwali się tym że jest małe i nie chce się rozrastać ale na takich klonach gothica daleko nie zajadą - wciąż mają te same problemy, może warto jednak zrobić małą rewolucje w studiu - zatrudnic nowych ludzi, jak nie ma kasy to wziąść kredyt - zaryzykować ale niech ludzie widzą jakiś postęp, albo zlecić animacje niech zrobi to jakaś zewnętrzna firma bo PB robi to tragicznie.. Szkoda też że na filmiku nie ma magii cały czas zastanawiam sie czy któraś z frakcji jest czysto magiczna, czy jest coś w stylu magów przyszłości - zawsze wybierałem taka frakcje a od czasu risena 1 w żadnej ich grze tego nie uświadczyłem - tylko jakieś mieszane frakcje - troche czarów troche miecza - ehh do dupy. Znając też Piranhe wątpie aby wiele się zmieniło do premiery - raczej szykuje się że tak będzie wyglądać finalnie.voice acting leży na całej linii ale to po niemiecku więc licze że polski jak za czasów gothica będzie trzymać poziom (o ile w ogóle będzie). Do tego ten jetpack - mmm powiew nowości, tylko że już na filmiku widać ile daje możliwosci czyli podlecieć na pietro lub zaatakować z góry - sądzą po częstości z jaką wykonywany jest ten atak na filmiku to chyba nie mają zbyt wielu pomysłów na wykorzystanie tego gadżetu... No nic, czekamy...

post wyedytowany przez MelChioRpl 2016-08-20 02:37:25
24.09.2016 20:43
Irek22
👎
91
3
odpowiedz
Irek22
161
Legend

Nie, nie, nie. No nie przemawia do mnie to połączenie "fantasy z s-f", no.
Poza tym nawet te "leśne" lokacje - w których przez lata Piranha Bytes było bardzo mocne - prezentują się strasznie i zaskakująco biednie oraz sterylnie, jakoś tak bez polotu; do Myrtany z Gothika 3 (2006 rok, 10 lat temu!) nie mają nawet startu.

Jako fan Gothika piszę to z bólem serca, ale prawdy nie da się oszukać - niestety Piranhię dotknął syndrom EA BioWare (to studio w ogóle się nie rozwija) oraz Bethesdy (od lat ten sam silnik do porzygu).

20.08.2016 10:28
😱
77
2
odpowiedz
Absolem
131
Generał

Hitem ta gra nie będzie, ale klimat swój ma. Jest siermiężna, nawet bardzo. Niestety Piranha cały czas, od Gothica 3 powtarza te same, przestarzałe już schematy. Aczkolwiek nie musi to być wcale wadą...

Całości nie sprzyja fakt pokazania tak drętwej pokazówki. Nic się na niej nie dzieje, a już najgorzej wygląda walka. Nie wiem też, czy dobre jest takie wmieszanie dosłownie wszystkiego w tym świecie... miecze, blastery, piły, dinozaury, roboty, klimaty średniowieczne, futurystyczne, jakieś stroje niczym z dzikiego zachodu, totalny miszmasz i nie wszystko moim zdaniem ze sobą współgra.

19.08.2016 17:16
48
1
odpowiedz
Eleventh
103
Pretorianin

Moim zdaniem gra ma w sobie potencjał, ale aspekt techniczny wyraźnie wymaga dopracowania. Nie oceniam tego teraz, ale gdyby to ode mnie zależało, to nie pokazał bym jeszcze materiału z rozgrywki z względu na brak dopracowania. Przecież takie materiały głównie pokazują nam mechanikę gry i grafikę, a nie fabułę. Widząc produkt w stosunkowo zaawansowanej produkcji, który posiada wiele niedopracowanych elementów każdy może łatwo wysnuć wnioski i łatwo się zniechęć do finalnej wersji.

post wyedytowany przez Eleventh 2016-08-19 17:17:54
19.08.2016 17:34
CzarnaKreda
😁
52
1
odpowiedz
CzarnaKreda
121
Generał

Takie drewno że aż od razu widać kto tą grę robi.
Ale nie uważam tego za jakiś wielki minus, tylko stwierdzam że gry od PB od zawsze miały w sobie te takie drewno w animacjach. Możliwe że to się jeszcze zmieni bo to jeszcze pre-alpha chociaż szczerze wątpię. I tak pewnie zagram ze względu na trochę wyższy poziom trudności niż w większości gier obecnie, dwa-cztery ciosy i postać pada. Jak dla mnie jest to plus lubię wymagające potyczki, chociaż na obecną chwilę walka nie wydaje się zbytnio rozbudowana, przynajmniej na tym gameplayu no i wszystko zalatuje takim drewnem typowym dla PB nawet to jak postać chodzi mnie trochę śmieszy.

post wyedytowany przez CzarnaKreda 2016-08-19 17:41:52
19.08.2016 18:12
55
1
odpowiedz
zanonimizowany1119747
9
Legionista

Niech zajmą się stworzeniem porządnej fabuły i questów oraz zapewnią możliwość rozległego modowania a fani zajmą się oprawą graficzną, animacjami itp. być może ta gra będzie miała swoje drugie życie z modami jak np. Skyrim

19.08.2016 19:43
CyberTron
61
1
odpowiedz
1 odpowiedź
CyberTron
109
Imperator Wersalka

Już Oblivion (rok chyba 2004 czy coś) miał lepsze animacje.

DREWNO.

19.08.2016 20:02
badgerpl
62
1
odpowiedz
badgerpl
7
Legionista

Koszmarek. I wiem, że małe studio i tak dalej, ale to się nie sprzeda. Prawdopodobnie pokazują to co wg ich opinii wyszło im najlepiej. No słabo.

20.08.2016 14:41
Vamike
79
1
odpowiedz
Vamike
109
Generał

Moze byc fajne...Ale to prostu Gothic z nieco innymi brońmi i potworami.......

20.08.2016 14:54
80
1
odpowiedz
zanonimizowany1027056
59
Generał

Aha i jeszcze jedno: Kai wróć.

19.08.2016 10:25
3
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany561661
45
Senator

Płynność i jakość grafiki oraz efekty świetlne to ostatnia rzecz jaką zajmują się twórcy. To jest wersja Alfa, grafika z pewnością się zmieni.

Co do samej gry. Myślę że będzie dobra zabawa, głównie dlatego że dobrych gier tego typu jest coraz mniej i jak się lubi cRPG to już nie ma na co narzekać. Trzeba się cieszyć każdą produkcją na poziomie.

19.08.2016 10:42
StabbingWestward
6
odpowiedz
1 odpowiedź
StabbingWestward
46
Konsul

Dziwne, i intrygujące zarazem.

Ogółem wygląda to trochę tak, jakby twórcy wrzucali wszystko bez umiaru ,,o to będzie gra osadzona w średniowieczu!" ,,O, gut teraz dodajcie bronie laserowe!" ,,To teraz dodajcie dinozaury!" ,,Teraz statki kosmiczne" Itd aż wyszło z tego coś naprawdę dziwnego i jak tego nie uzasadnią fabularnie to nie wróże tej grze sukcesu. Ale jak pisałem. Intrygujące, czekam na więcej. Bardzo dziwna gra.

post wyedytowany przez StabbingWestward 2016-08-19 10:46:31
19.08.2016 10:51
8
odpowiedz
Elcok
43
Centurion

Naprawdę niech oni w końcu wydadzą remaster Gothica to jest szansa, że w końcu coś zarobią bo niestety Elex nie porywa na razie :( Każdy lubi gothicowe "drewno" ale tutaj jest go za dużo :P

19.08.2016 11:14
😐
15
odpowiedz
1 odpowiedź
Dragowit
28
Chorąży

Mam nadzieje, że to alfa bo nie wygląda to obecne zachęcająco. Pierwsze słowa jakie mi przychodzi do głowy po obejrzeniu tego to "drewno". Rozumiem, że pierwsze Gothiki tym za słynęły ale ileż można te same drewno eksploatować. Walka także nie wygląda dobrze, ani strzelanie ani walka orężem nie jest dość dobra. O świecie w grze trudno cokolwiek powiedzieć, jestem jednak trochę zwiedziony. Miałem nadzieje, że świat będzie oryginalny wizualnie ale puki pokazali nam mieszankę stalkera z starym gothickiem plus mass effektowe pancerze.
Poczekamy zobaczy ale jeśli fabuła nie będzie dobra to raczej nie zainteresuje się tym tytułem, a szkoda.

19.08.2016 11:30
PanWaras
21
odpowiedz
PanWaras
95
Legend

Nie zdziwię się jak grę wydadzą pod koniec przyszłego roku z chęci dopracowania tych animacji.

post wyedytowany przez PanWaras 2016-08-19 11:31:39
19.08.2016 11:32
22
odpowiedz
Gramdobólu
5
Legionista

Mimo tych słabych animacji czekam, bo czuje że ma w sobie więcej gothica niż Riseny.

19.08.2016 12:53
28
odpowiedz
zanonimizowany1187012
11
Senator

Te animacje są tragiczne. Nadal to jednak pre-alpha, więc jest szansa, że coś się zmieni, ale znając życie to pewnie niewiele. Ten gameplay strasznie mi obniżył hype na tę produkcję.

Walka jest mega sztywna, to jest cały czas ten risenowski schemat typu "2-3 uderzenia, odskocz, bo będzie atak, atakuj ponownie, repeat". Wariacją jest plecak odrzutowy, ale on daje spore ułatwienie graczowi. Jeszcze ta mechanika strzelania to już w ogóle jest żart. Ja wiem, że to RPG, ale jeśli ktoś decyduje się na implementację takiej mechaniki to niech chociaż się trochę bardziej przyłoży. W ogóle nie czuć kopa broni, jakby ktoś strzelał z pestek. Najlepsze jest, jak bohater grzeje do tego robota-żołnierza, a ten wraca żeby znaleźć się za osłoną, po czym znowu wychodzi (bo nie ma systemu osłon) i dostaje kolejny strzał.

Ogólnie to Risen 4.0, tylko w innym uniwersum. Nadal oczywiście na produkcję czekam, ale oczekiwania mi spadły w dół, więc jest szansa, że się nie rozczaruję.

19.08.2016 13:12
rafq4
30
odpowiedz
rafq4
169
Shadow in the darkness

Animacje typowo Gothicowe, ale czy aż tak tragiczne ? Nie wiem.. W każdym razie pewnikiem jest, że mogłyby być dziś lepsze biorąc pod uwagę dzisiejsze możliwości graficzne i fizyczne w grach. Dlatego może jestem spokojny o te animacje. Myślę że je poprawią. A jak nie to i tak będę się cieszył grą. Mi aż tak to nie przeszkadza. Bardziej martwię się tym, by dialogi i fabuła nie były drętwe, by świat dawał frajdę z eksploracji i by była pokaźna ilość przedmiotów ekwipunku, by było w czym przebierać :)

19.08.2016 13:36
DJWOJO
32
odpowiedz
DJWOJO
2
Junior

Masakra...

19.08.2016 14:54
Szymon_1904
36
odpowiedz
Szymon_1904
79
Rivski pogromca

Nie miałem nie wiadomo jak wygórowanych oczekiwań co do małego studia Piranha Bytes, ale oczekiwałem czegoś lepszego. Nie tak powinno traktować się fanów pierwszych Gothiców. Mimo że to dopiera pre-alpha nie mam nadziei na odwrócenie tego wszystkiego o 180 stopni. Do tego połączenie dwóch światów... wydaje mi się że twórców to przerośnie.

19.08.2016 15:30
claudespeed18
39
odpowiedz
claudespeed18
210
Liberty City Finest
Image

Czyżby dlatego, że w rodzimej Kolonii? ---------->

post wyedytowany przez claudespeed18 2016-08-19 15:32:11
19.08.2016 19:14
👍
57
odpowiedz
luki349
30
Chorąży

"jeśli szukasz kłopotów, to trafiłeś na właściwego człowieka", ma być żywy świat, który na nas reaguje, fabuła i frakcje.
Od strony graficznej - ma działać w dniu premiery, a nie 2 lata później po 50 patchach.
Pokazali system walki i karabin plazmowy nie jest jakiś OP, czyli spoko.
Ogólnie zapowiada się dość dobrze.

19.08.2016 20:37
64
odpowiedz
wooda
99
Konsul

Jedno trzeba im przyznać, maja jaja aby pokazywać gre w takim stanie

20.08.2016 23:52
Crod4312
😃
84
odpowiedz
4 odpowiedzi
Crod4312
157
Legend

A mi się tam gra podoba i czekam na nią. O tak minusujcie mnie :D

W dupie mam animacje i grafikę, a lubię sobie pozwiedzać starożytne ruiny czy zniszczone placówki. Gry Piranhi nigdy nie były dla wszystkich i to widać, że tworzą gry dla swojego grona odbiorców. Ja tam kupię grę na premierę i ogram jak wszystkie inne gry Piranhi. Nie bez powodu na półce stoi Gothic 1-3 (z NK) i Risen 1-3 wszystkie zakupione i ograne więc i z ELEX'em tak będzie.

22.08.2016 01:48
87
odpowiedz
poltar
176
Senator

Jeśli ta gra ma faktycznie wyjść w tym roku to jest to troche smutne.

Fani będą zachwyceni dzieki nostalgii i tęsknoty za lepszymi czasami, gra sie nie sprzeda a studio bedzie narzekać że nie ma kasy i zacznie robić Elex 2. Na tym samym silniku, tak samo toporny i bez pomysłu na siebie.

W końcu fani tego żądają i "nie pozwalają rozwinąć skrzydeł" - cytat z tego wątku, jeden z durniejszych jakie ostatnio tu na forum spłodzono.

22.08.2016 12:14
90
odpowiedz
zanonimizowany1101535
23
Generał

Za Wiedzminem nie przepadam, ale wezcie ogarnijcie jak wygladal W1, potem dwojka i teraz trojka. Widac ogromny postep, w grafice, animacji, mechanice, sterowaniu, we wszystkim. A teraz obczajcie Gothiki, Riseny i Elexa. Toz to w kolko to samo badziewie, inne skorki tylko na postaciach i setting. Dalej toporna mechanika, dretwe animacje, brzydota, w kolko to samo od 15 lat. Czy naprawde fani tego nie widza? Na Coda czy Assassina plujecie ze coroczne kotlety, ale tam z czesci na czesc jest wiecej zmian niz w Gothikach/Risenach.

19.08.2016 10:44
Gorn221
7
odpowiedz
Gorn221
105
Łowca Demonów

No fajnie to wygląda, nastrajam się pozytywnie.

19.08.2016 11:25
18
odpowiedz
zanonimizowany794081
77
Generał

Trzy miechy pop premierze sobie ją wygrzebie z kosza w Lidlu

19.08.2016 11:25
Ergo
19
odpowiedz
Ergo
98
Generał

Ogólnie to jestem podjarany i czekam na Elexa, ale animacja walki jest straszna jak na dzisiejsze standardy i raczej taka zostanie a szkoda bo w grze w której spędzimy 100h eliminując potwory/mechy to będzie kuło po oczach i wytrącało z gry. Mam też pewne obawy co do balansu i A.I ale bądźmy dobrej myśli :P

19.08.2016 14:48
'wilk '
35
odpowiedz
4 odpowiedzi
'wilk '
88
Konsul

Ludzie, ogarnijcie się. Skąd ta fala hejtu. Oceniacie grę i piszecie że gniot bo się wam animacja nie podoba i to jeszcze w wersji Pre - Alpha ?! Co tam że w tle gra klimatyczna muzyka, widzimy dobrą nastrojową grafikę. To jakim gniotem jest w takim razie Baldur's Gate, tam prawie wgl animacji nie ma ? Co więcej Elex się rozwija. Porównajcie pierwsze screeny do obecnych. Wolicie piękne oszałamiające screnny, a potem np. Downgrade. Ja np. wole być mile zaskoczony finalną wersją. Co nie oznacza że na 100 % tak będzie.

Gdzieś na górze było: "Gry PB po prostu są prowadzone przez głupców, a gry Redów przez geniuszy."

Szkoda tylko, że to PB jako pierwsza wprowadziła RPG z widokiem TPP, + dark fantasy a wszystkie Wiesie, TES- y inspirują się na tym. Elexa tworzy TYLKO 30 osób, z o wiele niższym budżetem !

Nie sztuka mając masę kasy nawalić efektów, 1000 km2, 1000 misji. Sztuką jest zrobić świat, z nawet 5 km2, ale takim od którego nie da się oderwać.

Nie porównujcie wszystkiego co żyje do W3, bo nie każda gra chce być jak produkcje CDP. Nie umniejszając wiedźminowi bo jest to poprawnie wykonana i ciekawa gra.

post wyedytowany przez 'wilk ' 2016-08-19 14:54:25
19.08.2016 22:06
enteri1899
66
odpowiedz
enteri1899
5
Junior

Wygląda pięknie

22.08.2016 01:50
Ergo
88
odpowiedz
2 odpowiedzi
Ergo
98
Generał

Jesli chodzi o animacje to nie ma co porownywac wiedzmina z gothic ale za swoich czasow gra PB byla swietna gameplayowo jak i fabularnie. Jestem ciekaw jak poradza sobie Redzi gdy beda musieli wymyslic caly swiat i fabule od podstaw. Takze nie chwalcie tak wiedzmina i nie wyzywajcie PB od glupcow bo gry to oni potrafia robic tylko szkoda ze dalej jada na tym samym minimalnie usprawnionym silniku.

19.08.2016 10:57
10
odpowiedz
5 odpowiedzi
zanonimizowany1165225
8
Pretorianin

Przy tym wszystkim czuć też swego rodzaju swojską siermiężność produkcji, charakterystyczną dla gier Piranha Bytes – i to wcale nie musi być wada.
Źródło: https://www.gry-online.pl/newsroom/gameplay-z-elex-prosto-z-gamescomu-2016/z51862d

Jak nie, jak tak? Kiedyś może to się na to nie zwracało uwagi, 10-15 lat temu. Ale teraz siermiężność to już tylko lenistwo twórców gry.

19.08.2016 15:36
assassin47
40
odpowiedz
assassin47
108
Konsul

Wygląda jak kupa. Nie obrażając kupy.

19.08.2016 17:21
49
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1027056
59
Generał

Sir Xan, a wiesz za co ja cenię Piranhe? ze nie zasrywaja nas dwoma grami co pół roku jak pewna firma na U. Gothici, Riseny, Elexy to jak ulubiona pizza i tyle

Sebogothic broni tej firmy, bo ja uwielbia tak jak ja zresztą,a minusy to najwieksza zmora Internetu. Przyjdzie jakiś pryszczak i zawali minusami cała stronę.

Dla narzekających na SI polecam zagrać w nowego Thiefa. Tego nic nie przebije.

20.08.2016 00:34
Woobuz
😜
73
odpowiedz
3 odpowiedzi
Woobuz
3
Junior

Powiem tyle, cała gra wygląda naprawdę ładnie, świat jest ciekawie i spójnie skonstruowany, ale dobrze by było, jakby w późniejszych fazach produkcji, twórcy popracowali nad animacjami, gdyż te wyglądają drętwo i sztucznie. Wszystko powinno wręcz płynąć, niczym płótno na wietrze :D Mógłbym jeszcze przyczepić się do pracy kamery, gdyż ta dość dziwnie działa podczas walki. Te skoki podczas strzelania kompletnie psują feeling.

Szczerze powiedziawszy, nie oczekiwałem czegoś wielkiego po tej grze, ale patrząc na powyższy gameplay, mogę szczerze przyznać, że wygląda ona naprawdę interesująco i z pewnością znajdzie się wśród moich gier na półeczce ;)

Pozdrawiam wszystkich :D

20.08.2016 17:45
😍
83
odpowiedz
3 odpowiedzi
swoonzi
61
Pretorianin

Ktoś pisał o tym,że głupotą jest zabicie mecha za pomocą miecza, czy tam mieczo-piły. A zabijanie potworów w innych grach trzykrotnie większych od bohatera,które mogłyby go zabić jednym ciosem jest ok? Albo to,że jak do nas strzelaja to nie umieramy od 2 pierwszych kulek tylko,robi się czerwony ekran a potem wraca do normy bo bohater się wyleczył? Aż mi nie dobrze od takich komentarzy...

19.08.2016 15:01
37
odpowiedz
zanonimizowany1027056
59
Generał

Piranha forever.

19.08.2016 16:00
42
odpowiedz
zanonimizowany1036962
8
Legionista

PB się zatrzymało, co tu dużo mówić... Gothic mi się nie podobał za małolata a to oprócz grafiki nic nie ma do zaoferowania... Risen też mnie na dłużej nie pociągnął przestałem grać po 2h w każdą a za Elex to nawet nie będę się brał bo nie ma sensu.

PB się skończyło, fani Gothica niech proszą o remaster albo odtworzenie wszystkiego z tamtąd z dodaniem nowych rzeczy, będzie prościej...

19.08.2016 17:45
📄
54
odpowiedz
2 odpowiedzi
swoonzi
61
Pretorianin

Jak fabuła będzie dobra to gra da rade,ale jak będzie to ścierwo pokroju risena 3,to koniec. A od animacji się odwalcie,bo twórcy są biedni i nie stać ich na lepsze..

19.08.2016 22:38
67
odpowiedz
zanonimizowany943338
29
Chorąży

Animacje nie powalają ale kurde no bez przesady to nie jest poziom z lat 2003,2006 jak niektórzy piszą. System walki jedt ulepszony i to już odrazu rzuca się w oczy a to czy jest słaby jeszcze nie wiadomo bo nie było okazji go przetestować. Mecha nie powinno pokonywać się mieczem? To co jak ktoś lubi grać wojem ma być z góry skazany na niepowodzenie? Rozumiem, że jakiś realizm musi być ale cholera nie kosztem gameplayu.

19.08.2016 22:52
buryzenek002
😡
68
odpowiedz
1 odpowiedź
buryzenek002
2
Junior

Nie ogarniam tego całego hejtu, przecież wyraźnie pisze PRE-ALPHA. Ci co tak ochoczo najeżdżają na PB niech porównają ich studio z CDP Red na ten przykład albo Ubi/Bethesdą czy jakimkolwiek innym które wydaje duże tytuły. Moim zdaniem jak na budżet i możliwości to robią dobrą robotę i nie obiecują niewiadomo czego jak wielu "wielkich" tej branży... Wszyscy wiemy czego się spodziewać po tym studiu i nadal jak ktoś wymaga cuda na kiju od nich jest po prostu żałosny. Poza tym do finalnej wersji praktycznie wszystko może się zmienić i mam nadzieję że ta gra odniesie sukces

post wyedytowany przez buryzenek002 2016-08-19 22:55:13
19.08.2016 11:36
kęsik
👍
23
odpowiedz
kęsik
155
Legend

Wygląda bardzo dobrze, już nie mogę się doczekać. PB nigdy nie zawodzi.

19.08.2016 11:39
24
odpowiedz
Kunnek
3
Junior

Grałem w pierwszego Risena ( oprócz epickich Gothiców, rzecz jasna ) i prawie go skończyłem, ale późniejsza faza tej gry upływała na zbieraniu x artefaktów rozrzuconych po wyspie, totalny grind. Czytałem, że pomysł na Elexa rozwijał się w studiu aż od 8 lat. Dlatego liczę na znacznie bardziej angażującą fabułę niż w Risenie, który pod tym względem nie sięga starym Gothicom do stóp.

20.08.2016 00:31
72
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1101535
23
Generał

Łożesz kurde. Musze odpalic jakas normalna gre, nie wiem, Fallouta 4, zeby jak najszybciej zapomniec o tym topornym czyms, co wlasnie obejrzalem. Tragedia. Gry od Cyanide/Spiders wygladaja mniej topornie, a zawsze im sie dostaje za mechanike. To cos wyglada jeszcze gorzej, a ludki sie podniecaja. Nie czaje kultu tej firmy i ich dretwych gier.

19.08.2016 11:22
17
odpowiedz
zanonimizowany714315
111
Legend

Animacja fatalna, ale same plansze tak na oko wyglądają dobrze, nawet Wiedzmina 3 przypominają

19.08.2016 13:11
kaszanka9
29
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Po co się rozpisywać, po tej firmie można było się spodziewać tylko jednego, gniota.

19.08.2016 15:02
38
odpowiedz
6 odpowiedzi
zanonimizowany579358
105
Senator

Ludzie najwyraźniej nie zdają sobie sprawy z tego, że Piranha Bytes liczy dziesięciokrotnie (albo i więcej) mniej osób niż wspominane wyżej BioWare, Bethesda czy CD Projekt RED. I tak mają mój szacun, iż przy takiej liczbie członków są w stanie tworzyć tak rozbudowane gry. Także porównywanie gier PB do produkcji wcześniej wspomnianych studiów nie jest dla nich żadną ujmą, a wręcz przeciwnie.

post wyedytowany przez zanonimizowany579358 2016-08-19 15:24:48
20.08.2016 15:04
81
odpowiedz
6 odpowiedzi
ligant
26
Centurion

Widzę, żę hejt na całego 'bo grafika sux' i 'animacja sux' .
A jak wejdę do tematu jakiegoś pixelartowego syfu to co zobaczę?
Masturbację nad grafiką i animacjami...

Temat o undertale to jeden z lepszych przykładów.
Ci co ośmielają się mówić źle o grafice i animacjach są minusowani na potęgę.
A ci co chwalą plusowani.

A teraz porównajmy grafę w elex z grafą w undertale...

19.08.2016 11:27
20
odpowiedz
1 odpowiedź
alchemiakr
34
Konsul

Animacje wygląda do dupy bo to gameplay z wersji konsolowej i do tego pre-alpha. Końcowy produkt na pewno będzie dużo lepszy.

19.08.2016 17:32
51
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1165225
8
Pretorianin

Wchodzę do tego tematu co kilka godzin, tylko po to by zaplusować krytykę i zminusować fanbojów. Sorry, ale taka jest rzeczywistość.

19.08.2016 16:06
.:Jj:.
👍
43
odpowiedz
.:Jj:.
147
    ENNIO MORRICONE    

Ogólnie- zdecydowanie pozytywne wrażenia.

Wiem kto to robi, znam ich historię i problemy ich gier, silnika itd.
Przeszedłem tonącego w bugach Gothica 3 na premierę, na kompie pokroju P4 3.2. Pół dnia siedziałem w plikach .ini by to chodziło dobrze.

Wciąż- uważam że to najlepsza część serii, do 1 i 2 wracałem może raz po przejściu pełnym.
G3 przechodziłem wieeeele razy. Risen 1 był ekstra ale też to gra na dwa przejścia dla mnie, a tak naprawdę- za pierwszym czułem że wszystko zrobiłem (poza ofc alt. ścieżką wyborów fabularnych).

Animacje? Nie dla nich gram w ich gry.

Ale fakt- momentami trochę sztywne, krótkie zapętlenia, średnie zróżnicowanie i małe czynników na nie wpływających, zbyt dużo fizyki tu nie czułem.

BTW- niektóre animacje to na 99% podszlifowany port animacji z poprzednich gier w tym G3- otwieranie skrzyni, chód ścierowjadów, trolli i parę innych.

Trzymam kciuki mimo że do końca nie czuję klimatu post apo średniowieczno-futurystycznego.

Ale ileż razy można tłuc Magów Wody?
Nie mówiąc o fatalnych piratach z drewnianymi nogami...

CZEKAM

19.08.2016 12:00
👍
26
-13
odpowiedz
9 odpowiedzi
zanonimizowany579358
105
Senator
Wideo

Przyznam, że te screeny i gameplaye z gamescomu pozytywnie mnie zaskoczyły. Już wcześniej pisałem, kiedy wszyscy pomstowali na Piranie po screenach i gameplayach z wczesnej wersji, iż pewnie większość rzeczy zostanie poprawiona. Już widać lepsze oświetlenie, postawienie na konkretny styl, poprawę wielu tekstur. Modele postaci też nie wyglądają tak "risenowato" jak wcześniej. Nawet postać kobieca jest fajnie zrobiona, a to nigdy nie był mocny element PB. Walka wygląda lepiej niż na ostatnich filmach z rozgrywki, premiera za rok, więc może jeszcze ten element dopracują by nadać walce więcej mięsistości. Świetne jest wykorzystanie jetpacku podczas walki. Powinni wprowadzić inny styl poruszania się postaci w trybie walki w zależności od broni jaką walczy. Bo jednak trochę głupio wygląda kiedy nasza postać podczas strzelania biegnie truchcikiem. Twórcy mogliby wzorować się na trzecioosobowych strzelaninach albo przynajmniej takich Mass Effectach. Tam postacie podczas strzelania biegają dynamiczniej.
Akurat ja pewną oldschoolowość gier PB uważam za zaletę. W zalewie gier produkowanych spod jednej sztancy ich produkcje zawsze mają w sobie to coś co przyciąga do ekranu na długie godziny i chce się do nich wielokrotnie wracać. Co mi po doskonałej animacji skoro gra nie ma duszy i jest jednym z wielu sandboksów AAA, z rozbuchanym craftingiem i milionem znajdziek do zebrania? Wolę słabą animację i świetny klimat, który wciągnie mnie do gry na długie godziny. Jakoś o wiele łatwiej mi wsiąknąć, nawet dzisiaj, w 15-letniego Gothica, niż w Wiedźmina 3 z uberbajerami i zajebistymi animacjami. Immersja w grach to nie tylko technikalia, a przede wszystkim umiejętność stworzenia żywego, wiarygodnego świata, możliwości w nim uczestniczenia (a nie bycie pępkiem świata), sporej interakcji z otoczeniem i NPCami reagującymi na nasze poczynania. I właśnie jedynie wątpliwości co do ELEXa mam, iż zabraknie tych elementów, bo nawet w Risenach względem Gothiców były one okrojone.

Kilka screenów z gamescomu:
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13987518_684400635045681_4870624121919221874_o.jpg
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/14053682_684400598379018_239264997494103378_o.jpg
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13937950_684400615045683_3709358446065881360_o.jpg
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13958169_684400781712333_7309500918069317394_o.jpg
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/14086319_684400821712329_6944171830304913540_o.jpg
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/14086438_684400955045649_5802453628852524615_o.jpg
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13995616_684401051712306_167477585078535744_o.jpg
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/14066448_684401085045636_3770131736095946498_o.jpg
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13987985_684401125045632_3809409903366844636_o.jpg

Tutaj jeszcze fragmenty gameplayu wycięte z wywiadu z PB: http://www.youtube.com/watch?v=34xShii9opE

post wyedytowany przez zanonimizowany579358 2016-08-19 12:21:58
Wiadomość Gameplay z Elex prosto z gamescomu 2016