Wszyscy narzekąjący na downgrade - zdajecie sobie sprawę, że gameplay z 2013 był nagrany na uber PC, a wszystko od tamtej pory pokazywane było z Xbox'a? Od 2013 nie widzieliśmy w ogóle wersji PC. Jeśli któryś z Was jest posiadaczem obecnej generacji konsol i liczył, że będą one w stanie uciągnąć takie fajerwerki graficzne to chyba niewiele wie o własnym sprzęcie.
@NewGravedigger
Wręcz nie mam wątpliwości, że na PC grafika będzie lepsza. Nie ma gry, która wychodzi na wszystkie platformy i wyglądałaby gorzej na blaszaku. Nie mówię, że będzie wyglądać co do joty jak gameplay z 2013, ale z pewnością o wiele lepiej niż wszystkie dostarczane nam od dłuższego czasu materiały.
O kurczę, czyli jednak dobrze zrobiłem, ze czekam na ta grę z wypiekami na twarzy. :-)
No wreszcie choć dopiero tuż przed premierą wiadomo że wątek fabularny będzie można ukończyć samemu bez żadnych kooperacji co bardzo mnie cieszy jako gracza preferujacego samotną rozgrywkę. Po przeczytaniu tego tekstu The Division znalazło się na mojej liście najbardziej oczekiwanych gier 2016 roku. Gra ma spory potencjał fabularny i jeżeli zostanie on w pełni wykorzystany The Division może stać się czarnym koniem tego roku.
gra się zapowiada fajnie i graficznie tez dosc dobrze to wygląda :) mam nadzieje ze sie na tej grze nie zawiode :)
Ubi ma w tej chwili praktycznie wyłączność na dobre gry z cover-systemem, który IMHO jest najważniejszą niedocenianą rzeczą w tego typu grach. Ubisoft robi i robił to zawsze najlepiej - konkurencji na tym polu nie ma. Gra jest skazana na sukces, po ostatnim Rainbow Six Siege (pierwszy zresztą bez cover-systemu i mimo tego się obronił) który wręcz zmiata konkurencję całkowicie - nie mam obaw. Prawdopodobnie najlepsza firma w tej chwili na której nie można się zawieść jeżeli chodzi o tematykę i użytą technologię na rok 2015-2016.
Historycznie cover-system ze "staruszków" takich jak Splinter Cell Blacklist, Ghost Recon Phantoms czy Rainbow Six Vegas 2 w porównaniu z nowymi przebojami GTA5 czy MGS5 to nieopisana poezja. Ubisoft także najlepiej sobie radzi z graczami w stylu Quake czy CS. Skuteczniej od konkurencji kara "dzieciaki" za bieganie i strafe'owanie, strzelając z biodra.
Problemem u nich jest słaby kod sieciowy. Gry często wymagają wielu patchy aby stały się grywalne. No cóż, wiele tytułów AAA z hi-endową grafiką i fizyką teraz tak ma. Nie mniej jednak robią gry nowoczesne które wykorzystują możliwości dzisiejszych komputerów, a nie drewnianych PC sprzed 10-ciu lat.
Jedyną obawę mam o AI. Ubisoft ma co prawda ogromne na tym polu doświadczenie, ale na tych filmach średnio to wygląda. Kiedyś ich gry na Unreal Engine miały łatwiej - silnik po części ich wyręczał. Teraz będą musieli sami sobie poradzić co w R6 Siege im się nawet udało (TerroHunt coop) ale tam nie ma cover-systemu więc 60% mniej roboty. Użyty AnvilNext engine prawdopodobnie by sobie z tym nawet nie poradził. Wierzę że Snowdrop engine z The Division wyjdzie obronną ręką. Ale mimo wszystko to najtrudniejsze obecnie w grach procedury. Na dynamiczne nie skryptowane AI używające skutecznie i mądrze zasłon stać tylko najlepszych. Tutaj może być nieco łatwiej z tego względu że to mmorpg, ale AI+cover system to nadal bardzo wymagająca sprawa dla programistów i ogromne ryzyko błędów.
Fabuła mnie nie interesuje. Tylko mechanika gry. Opowieści i filmy o bohaterstwie USA w walce ze złem (czyt. praktycznie cała reszta świata) oglądam niemal od 30 lat i mi się już rzygać chce na ten temat. I te cool 20-to letnie piękne panie i panowie w cool ubrankach, dresach, tenisówkach (kaptur obowiązkowy i czapka też musi być cool) jako żołnierze. Jacyś "studenci" w dżinsach którzy od wieków bali się się wojska jak ognia i od zawsze gardzili twardą służbą - tutaj z bronią w ręku jako herosi. Te nienaturalne i nie pasujące do rzeczywistości "błędy" popełniono również w R6S. Masło maślane.
Miejmy jednak nadzieję że nowy tytuł nadal nie będzie grą dla wszystkich. To nie powinno być Disco-polo dla mas. Chociażby ze względu na Toma Clancy i dorobku poprzednich gier sygnowanych jego nazwiskiem.
Zdecydowanie jest to jedna z tych gier, na które czekam od momentu pierwszego pokazu na E3. Sporo poucinali w stosunku do oryginalnej zapowiedzi, no ale cóż... nadzieja umiera ostatnia.
Grafika NIE jest najważniejsza, ale to jest po prostu brzydkie...
https://www.youtube.com/watch?v=ymcs4EGwnUU
Gdzie się podziało realistyczne oświetlenie, wszechobecne efekty cząsteczkowe, ostre jak brzytwa tekstury, realistyczna fizyka obiektów?
Rozumiem potrzebę cięcia tego i owego, ale jak można było przejść z gry po prostu prześlicznej, do zwyczajnie brzydkiej (tak na oko, poziom Splinter Cell: Conviction)? Wiedźmin 3 też jest otwarty, rozległy i bezszwowy w swej strukturze, a wygląda o niebo lepiej...
Dobrze przynajmniej, że sama gra zapowiada się na solidną i to nawet solo.
12 ale nie pisze sie o rzeczach oczywistych.
Oczywiście że wszelkie demka, pokazy grafiki, konceptów, "cinematiki" i inne pierdółki sa dla oka żeby przyciągnąć ludzi.
I to jest właśnie oszukiwanie się. Wie to każdy po co są te wszystkie filmy, ci poniektórzy mądrzejsi wiedzą też że od maksimum zaczyna się produkcja.
(+ cała reszta którą wypisałem powyżej ale powtarzać się nie będę.) toteż wina "nasza/wasza" .
Bo skoro to WIECIE, a potem jak producent pokazuje materiały z już jakiegoś alpha gameplayu gdzie mówi że to obcięli, tamto też, tego nie wydoimy.. to dlaczego tworzy się lament? (bo takiemu nic nie dogodzi)
Porówna to z tym, tamto z tamtym, a tamto wcześniejsze też obsmarował porównując z jeszcze innym tamtym, jest w większości krzywdzące i nawet niczym nie poparte.
W tym wypadku (dla gier) wypadało by zastosować to samo co tyczy się ludzi
"nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy" .
Rozumiem, że nagle by obcięli kolorystykę, dali jakieś ciulowe modele obiektów, zrobili tekturowe jednostki, kukiełki zamiast postaci. Ale nic takiego nie miało miejsca.
Jak już pokazał przypadek ENB do WD, Wieśka czy GTA V, który robił z nich po pierwszych 2-3 msc-ach od premiery taką wisienkę jaką była gra na tych pokazywanych ogrywanych przez developerów 5-15 minutowych specjalnie przygotowanych odcinkach, to nagle nikomu w domu nie starcza mocy na pokładzie, bo trzeba GPU topowego albo i więcej pary plus mocnego CPU i od groma RAM'u .
Gra wygląda bardzo dobrze, to mało/średnie studio jakoś sobie radzi z jej tworzeniem. Klimat i świat przedstawiony jest ciekawy i po części oryginalny. Fabuła i historia też się drętwe nie wydają.
spoiler start
Teraz wersja narzekaczy:
Aaaale, zaraz przecież grafika się nie zgadza, wygląda to to jak jak Tomb Raider: The Angel of Darkness, nieee gorzej jak Tomb Raider I.
Niegrywalne!
Pokazali mi cuda na patyku, a ja pomimo że wiedziałem że to na zachętę i pokaz technicznych możliwości uwierzyłem..
A teraz taki szajs. Grafa na poziomie 2002 roku pewnie będzie.
4/10
spoiler stop
Pisałem o śniegu, o pierdółkach, świeci-bombkach itp. No zabrali, powtórzę się - tego nie będę bronił.
Powstał film, osobne materiały od osób dopuszczonych do Alphy też, szczerze powiedziano że "wybaczcie nie damy rady, optymalizacja leży w tych graficznych wodotryskach z naszej strony" .
I co z tego że to zabrali?
Na szczęście to jest w większości problem pokoleń urodzonych gdzieś po 96?
spoiler start
(oczywiście nie wszystkich, ale zakładam ze obecni 14/15/16/17/18/19/20 latkowie to właśnie wśród nich jest największy przekrój graficznych strajkujących, bo ja w gronie tych ludzi z którymi gram ( ~30 lat lub starszych ) nie słyszę takiego marudzenia, gra ma nie być kanciasta + mieć dobre "wnętrze/zawartość" i zapewniać rozrywkę)
spoiler stop
Na pierwszym miejscu wszystko musi bym gejzerem przecudownej graficzki, najlepiej żeby wszystko w 2016r wyglądało jak Black Desert a w 2017 jak Kingdom Come: Deliverance.
Tak właściwie to chyba producenci i wydawca KC, mają murowany zysk i fame u społeczności takich graczy,
to jest IDEAŁ, tak jak Arasz w materiale o grze mówił:
Kingdom Come: Deliverance jest graficznym wodotryskiem, cudowne, olśniewa bla bla, ale interakcje z npc'ami, ich odpowiedzi, jakaś fabuła to tylko podnieś, podaj, pozamiataj (ctrl+c / ctrl+v). No i trzeba mocnego redakcyjnego sprzętu żeby to odpalić w sensownych klatkach? (to już z tymi fps'ami tylko domysł, ale bym się nie zdziwił)
spoiler start
I tak "za-minusujcie" wypowiedzi.. po co poprowadzić popartą argumentami dywagację, skoro od niedawna możemy zakopać kogoś wypowiedzi.
spoiler stop
Mam nadzieję że gra w pojedynkę będzie tak samo satysfakconująca jak w grupie i będzie w grze coś w rodzaju "group findera".
2 dni temu wrzucałem temat o grze :)
Sklepy potwierdzają otrzymanie kluczy do beta testów (zamknietych) nastąpi 20 stycznia.
Ubisoft podało oficjalną datę zamkniętej BETY 28/29-31 Stycznia.
https://www.youtube.com/watch?v=VRfDGlHrpbI
To nie ma być symulator, ani gierka pokroju BF czy CoD. Tylko RPG w częściach gdzie grasz samodzielnie oraz MMO w miejscach jak Dark Zony czy rynek albo pvp lounge.
To tak jak byś wymagał by w grach world of warcraft czy The eldr scrolls online, przeciwnicy (npc czy gracz) padali od jednego góra dwóch trafieniach z łuku) albo by w star wars: the old republic (mmo) padało się po 1-2 trafieniach z blastera, lub po jednym machnięciu miecza świetlnego.
Takie narzekanie na siłę z Twojej strony :)
Mam GTX 970 na pokładzie. I nie, nie obniżają jakości grafiki dla rynku PCtowego, tylko dla rynku konsolowego. Pomijam już to. Jakie konsole są "mocarne" to dobrze wiem, bo mam obie. Chodzi o zwykłe kłamanie w żywe oczy, które obecnie jest "standardem". Na obrazku ferrari, a w środku co najwyżej polonez. Smutne, i to jak najbardziej trzeba ganić.
Powyżej i tutaj, pierwsze filmiki z wczorajszego spotkania z UBI, na które tylko małe grono wybranych zostało zaproszone, niektórzy mogli grać, inni nagrywać i robić pierwsze tego typu materiały.
https://www.youtube.com/watch?v=7uG7688kNHw
Obejrzyjcie sobie ten filmik od ok 2:20 "narzekacze graficzne". Wróć, nie ma sensu, wam i tak niczym się nie dogodzi.
Masz rację, mnie np. w takim Wiedźminie strasznie denerwowało że po uderzeniu mieczem koleś nie padał odrazu na ziemie tylko spadało mu życie z paska nad głową.
W takim Falloucie 1 też mnie to strasznie denerwowało.
Baldurs Gate? Toż to gra mierna straszna, rzucało się w kogoś kulą ognia, no jak to niby ma być możliwe?Skąd ta kula ognia? Ciekawe, jak by tak któryś z was spróbował rzucić kulą ognia.
Ergo, musisz się świetnie bawić w RPGach.
Downgrade widać jak byk. Mi przeszkadza jeszcze strasznie nabity HUD. Co tam się wyrabia na tym ekranie ? Co chwila jakieś wyskakujące linki, kwadraciki, trójkąciki, paski życia, statusy zadań, cyferki z obrażeniami. Ja rozumiem że to mam być taka futurystyczna otoczka, ale do diaska chyba trochę przesadzili z tym wszystkim. Mam nadzieję że połowę tych pierdół będzie można wyłączyć w opcjach gry. Wielu producentów dąży obecnie aby HUD był minimalistyczny w celu zwiększania imersji w grze a tu nasrali tego tyle że nie wiadomo na co patrzeć.
Marder [20] Parę opcji będzie on/off, będzie tez prawdopodobnie skalowanie HUD
spoiler start
(w alpha vs poprzednie wersje było choć okrojone)
spoiler stop
No i finalnie podglądy tych rzeczy itd mają być w większości transparentne.
Zostanie sam napis, jak hologram. Coś jak w Dead Space.
Nie przerywasz gry by buszować po opcjach i ekwipunku bo to się dzieje w grze przed Twoją postacią z tą różnicą iż tutaj będą samiutkie literki a w tle reszta gry, bez zbędnego podkładu.
Zresztą na nowych materiałach widzisz, lekko szare menu z opcjami szybkiego wyboru. Jest czytelne.
Jedyne co wnerwia to że te "holo-napisy" pojawiają się nad wszystkim.
Broń, granat, znajdźka, skrzynka, butelka wody, paczka. Jeśli do tego nie dodadzą dedykowanego skalowania żeby to jakoś zmniejszyć to ekran będzie bardzo zaśmiecony.
https://www.youtube.com/watch?v=8YZ_2HPdQXI
Dzisiejszy materiał:
Budowanie/składanie tworzenie i inne cuda.
To ja mam pytanie, czy gra ma fabułę rodem z gier Ubi czy to bardziej mmo i zadania przynies podnies pozamiataj a ja ci opowiem historie w dwa zadania?
Gry sygnowane "Tom Clancy" nie są dla wszystkich. To nie jest Disco-polo dla mas.
Kiedyś tak było... Od dawna już niestety dla mas
Pytanie tylko czy Ci nasi komputerowi towarzysze nie będą bardziej przeszkadzać jak pomagać ? A już najbardziej żałosne jest jak taki komputerowy towarzysz wychodzi na środek placu i bierze na klatę serie z KM-ów zamiast być za osłoną i ostrzeliwać się. Psuje to klimat niemiłosiernie. Mam nadzieję że w The Division algorytmy mają wystarczająco dobre.
Jeśli UBI wyjdzie coś w rodzaju połaczenia Destiny z napadami z GTA5, to zdobędą rynek, ale tylko wtedy. Oczywiście będzie to musiało być poparte odpowiednią mechaniką. Póki co jednak wygląda to kiepsko. Nienaturalne zachowanie AI, ilość kul jakie trzeba wystrzelić w gościa w kurtce nie oddaje realizmu. To, że gra wygląda dużo gorzej niż 2 lata temu na E3, trudno. Deweloperzy mają swoją taktykę - nakręcić hype i później tonować emocje. Serca graczy zdobędize ten, kto pójdzie odwrotną drogą.
Casevil. PES 2016 wygląda na konsoli lepiej niż na piecu :)
Witam,
Czyli reasumując jeśli zamierzam grać sam nie online w THE DIVISION to jest to możliwe i warto kupić tę grę ?
Niestety ta firma już tyle razy zawiodła że nie kupię już żadnego ich produktu przed premierą. Jeżeli na forach będą pozytywne opinie i grafika oraz grywalność na wysokim poziomie to się skuszę ale nie wydam już ani złotówki na kolejny bubel!!!!
Taką grę należy oceniać systemowo, szeroko. Nie chodzi o samą grafikę, jej down-grade, itd. Po prostu warto przyjrzeć się, co naprawdę ma do zaoferowania Ubisoft.
Na podstawie najdłuższego filmu widzę pozytywy i negatywy.
Pozytywy:
- interesująca jakość otoczenia;
- ciągle niezła grafika;
- możliwość rozwoju postaci;
Negatywy:
- powtarzalność lokacji i czynności, co graczy szybko znudzi;
- pozornie otwarty świat, w którym i tak gracz jest prowadzony jak po sznurku;
- uboga eksploracja, a właściwie jej złudzenie;
- głównym elementem rozgrywki są strzelaniny, których jakość nie jest najwyższa, a powiedziałbym, że to najsłabszy punkt gry, przynajmniej wizualnie;
- rozmach pokazywany w wersji alfa, głównie na filmach, znika, gdy obserwujemy ten sam świat widziany zza pleców bohatera.
To to zrobione jest może i nawet bardzo dobrze, ale w studiach Ubisoftu moim zdaniem ciągle coś nie gra. Tak, jakby decyzje prezesów miały prymat nad pracą programistów. Ci ostatni robią gry tak, jak im się na to pozwala i nic więcej. To kolejny mydlany produkt tego molocha.
Zobaczycie, jak opadnie napięcie kilka dni po premierze. Ludzie czekają na przygodę, a dostaną miejskiego, post-apokaliptycznego shootera.
Dlaczego do jasnej cholery powklejane są do artykułu screeny z roku 2013 pochodzące z targów E3 i nie przedstawiają faktycznej oprawy graficznej tejże gry.....taki wydaję się poważny serwis a robi takie świństwo i setki ludzi wprowadza w błąd,przecież piszę jak wół że ogrywaliście więc każdy sobie kojarzy że to screeny robione przez was :(
Dzisiaj jest beta na PC, także każdy chętny będzie mógł sam przetestować ją. Zobaczymy jak The Division będzie wyglądać na maksymalnych ustawieniach i jak daleko mu do gameplayów z 2013 roku.
[7] Już widze jak biegniesz do sklepu po dwie 970 żeby uciągnać to co oni pokazywali w pierwszych filmikach z gry, które prezentowały możliwości silnika graficznego.
Kiedy ludzie ogarną że tak ejst z każdą grą.
Zaczynają od maksimum na co im pozwala ich uber sprzęt, potem to obniżają żeby było grywalne dla 60-70% rynku graczy PC.
Łatwiej jest bawić się z teksturami optymalizując je "w dół" niż ciulowe tekstury robić od nowa by spełniły wymagania "w górę" .
Wszystko miał downgrade. GTA V, Wiedźmin 3, Mad Max, CoD: BO III, Fallout 4. Taki jest proces produkcji.
Nie wszyscy jestesmy Alexx'ami żeby mieć Sli z Tytanów.
Wolisz dostać wodotryski graficzne zamiast grywalności w dobrej ilości klatek na sekundę (45-60) i optymalizacji?
Nie. Zawsze na poczatku produkcji pokazywane są dema produkcyjne jak silnik i cała reszta wygląda. Zawsze jest to mały wycinek gry, który jest dopieszczony na maksa. To oszukiwanie samego siebie powoduje że ludzie potem uważają sie za oszukanych, bo sobie wmawiają widząc DEMA technologiczne (gdzie w filmikach jest mały napis "wy-renderowane na silniku graficznym" albo "pokaz silnika graficznego" że tak gra będzie wyglądać a potem jest wieszanie kotów.
Zgodzę się z tym ze zabrali ten "żywy" śnieg co reaguje na nasze poczynania i mocniejsza destrukcję, ale devsi to już rok temu wytłumaczyli że obie rzeczy wymagały bardzo mocnego sprzętu a oni nie potrafili tego zoptymalizować tak bardzo by gracze mogli się tym cieszyć bo mało który gracz posiada 980 albo mocniejsze GPU czy połączenie paru.
Parę światełek zniknęło, które będą dla opcji hiper-ultra-srurta-gejzer dostępne.
Jeśli macie taki ból, to proste, nie kupujcie gry, nie dawajcie producentowi zarobić i nie grajcie w Nią.
Nikt was nie zmusza. Będzie mniej marudzenia a więcej rzetelnej dyskusji.
https://www.youtube.com/watch?v=fFzTx9YfwJs
Jak tak będzie wyglądała walka w Dark Zone to chyba mało kto będzie tam wchodził :)
Co sądzicie na temat wielkości mapy chodzą słuchy że ubi przygrało troche w uja z zapowiadanych wszystkich dzielnic ma być tylko ponoć sam manhatan???
Jak ja uwielbiam takich obrońców korporacji :D
to nie one nas oszukują, tylko my siebie! Co za bzdura:D Te filmy z początkowej fazy, te jak to nazwałeś wypieszczone fragmenty to pokazywane są pewnie po to, żeby pochwalić się silnikiem. Nie, po to, aby przyciągnąć więcej klientów do swojego produktu. Pokazuje się cuda na kiju, żeby ludzie szykowali na grę kasę. Nie rozumiem, jak można twierdzić inaczej :D
co do rpg i miliarda kuli pakowanych w przeciwników
szczerze mówiąc mi też to średnio pasuje. Po co w takim razie ten hiper realizm, przeładowywanie, osłony itp skoro facet stoi a my musimy w niego wpakować dwa magazynki? Jakoś jedno z drugim mi się zupełnie nie łączy.
a z filmu wyżej to jedyne co można powiedzieć, to że AI przeciwników jest równe kromki z masłem
Ja rozumiem, że to RPG ale nawet w grach RPG są obrażenia krytyczne, przeciwnicy reagują na nasze ataki, a tutaj nic. Gość dostaje 3 headshoty i stoi dalej, przyjmuje 2 magazynki w klatę i po nogach a biegnie jakby nigdy nic...
[4.1, 5] Nie mówię o grach fantasy czy sf. Ale T.C the D. jest grą typu strzelanko-nawalanką i powinna zawierać minimum prawdopodobieństwa. Ciekawe, jak by tak któryś z was dostał serię z kałacha to czy też miał by pasek obrażeń nad głową i latał se po postrzale jak króliczek ?! Idiotyzm powielany w wielu grach. Tak uważam, wolno mi.
Mnie wkurza to, że jest to tak naprawdę kolejna strzelanina. Pierwsze zapowiedzi podkreślały możliwości eksploracji i dynamiczną zmienność świata. Ludzie ciągle zapominają, że to Ubisoft, producent gier w porywach zasługujący na czwórkę. W rzeczywistości koncern, który idzie po najmniejszej linii oporu, aby utrzymać się na topie.
60-minutowy gameplay z wersji single player wygląda już nieco lepiej. Jednak ciągle obowiązuje filozofia: idziesz w określonym kierunku, udajemy, eksplorujesz (zbyt wielkie słowo) i strzelasz.
Gra by mnie zaciekawiła gdyby była to normalna gra z fabułą i łączonym multi jak w Watch Dogsach a jak sie pytam twórcy sami nie potrafią odpowiedzieć czy gra ma cutscenki i kampanie fabularną
Powtarzalność? Ojej... tragedia... nie zagram... będę dalej młócił w Destiny, jak od roku czynię.
Zero realizmu wg mnie. Ilość kul jaką trzeba wpakować w przeciwnika żeby padł jest absurdalna.
Downgrade graficzny jest wręcz porażający. Widziałem na YT prezentację TGN z rozgrywki, i sytuacja jest ta sama co z Watch Dogs, nijak się ma to do prezentacji na E3. Ehh, ale to przecież UBI....
Ktoś mi powie dlaczego nie zrobiono normalnej kampani jak np z Kane & Lynch 1 albo Spec Ops Line? Przeciez strzelanka moze mieć ciekawą, zróżnicowaną liniową rozgrywke, a nie latać tylko po jakiejś jednej mapce i sie nawalać. Te wszystkie sieciówki Division, przyszły Ghost Wildlands, Battlefront są bezsensowne, kompletnie zmarnowane ciekawe pomysły
Wszystkie te filmy są "SPONSORED" dostali zapro pograli w zamian tylko dobre słowa, tak jak było z Watch Dogs...koniec milczenia czas wyłożyć karty na stół:
Polecam przeczytać:
1. https://division.zone/2016/01/16/tom-clancys-the-division-will-not-include-brooklyn-queens-bronx-and-staten-island-final-map-size-revealed/
2. https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/41asei/the_division_will_not_include_brooklyn_queens/cz11imj