Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Recenzja Recenzja gry Sacred 3 - pecetowy hack'n'slash zmieniony nie do poznania

01.08.2014 22:12
27
1
odpowiedz
sechu2
76
Pretorianin

Obejrzałem streama jednego z graczy jak tylko zobaczyłem system skilli oraz tego jak to wszystko wygląda. To można napisać tylko jedno. Słaby skok na kasę i zabicie serii Sacred :( Aż się smutno robi bo w jedynkę się zagrywałem jak opętany.

02.08.2014 22:16
43
1
odpowiedz
zanonimizowany1018770
1
Junior

1.Seria Sacred to była gra action RPG i ta gra nie ma z nią nic wspólnego
2. Ta gra wygląda jak gra na system Android i na taki się nadaje lecz cena jest jak za grę PC
3. Grę można zrobić w 8-10 godzin, co zajmowało czasem zrobienie 1 rozdziału w Sacred 2 lub 1 i za taką cenę taka marna rozgrywka to skandal
4. Gra powinna być nazwana crawlerem a nie żadnym hack'n'slash bo za bardzo odbiega od kanonu.
5. Według mnie jest to czysty skok na kasę. Sprzedać gówn* w papierku, czyli wykorzystanie i zniesławienie super serii.
6. Od tego wydawcy nigdy nic nie kupię
7. Jestem zadowolony, że obejrzałem w cholerę recenzji i video recenzji i nie kupiłem tego crapu, choć zamierzałem

28.08.2014 23:29
Szatek iks de
56
1
odpowiedz
Szatek iks de
109
Konsul

Up Pewnie dlatego, że chcieli gdzieś wcisnąć Serafię xD Może jednak dlatego, że to niezła marka (była).

01.08.2014 22:48
30
odpowiedz
harr18
7
Legionista

No nie... Siadasz z padem i grasz;) Odstresowujesz się? tak:) Więc dla mnie ta gra jest genialna;)

01.08.2014 14:32
Rewo
1
Rewo
129
Generał

Podziękował, po kaszankę to wolę na grilla skoczyć.

01.08.2014 14:37
Zdzichsiu
2
odpowiedz
Zdzichsiu
141
Ziemniak

Spodziewałem się niższej oceny, o wiele niższej. Ale cóż, ja oceniam poprzez pryzmat serii, a konkretniej wyśmienitej części pierwszej. Trójkę pewnie kiedyś przetestuje, ale na jakiejś gigantycznej obniżce.

01.08.2014 14:37
bogi1
😒
3
odpowiedz
bogi1
128
The Best in the World
01.08.2014 14:58
Irek22
4
odpowiedz
Irek22
161
Legend

Liczba przedmiotów znajdujących się w ekwipunku podlega ścisłemu ograniczeniu. Limity zmniejszają się wraz ze zdobywaniem kolejnych poziomów.

Że co?

Zdzichsiu [2]
Spodziewałem się niższej oceny, o wiele niższej.

Ocena oceną, ale ogólny wydźwięk tej recenzji jest dla gry miażdżący - czasami fajnie się młóci i... to w zasadzie wszystko.

Fanem poprzedniczek bynajmniej nie jestem, ale tego łajna nawet jeżeli/gdy dadzą je jako pełniaka do CD-Action, na pewno nie tknę.

01.08.2014 15:24
5
odpowiedz
Lee_Nox
4
Junior

Próbowałem grać i w jedynkę i dwójkę. Trójkę już zostawię w spokoju. To nigdy nie bły dobre gry, a teraz wygląda na to, że zmłócili to co tam dizałało

01.08.2014 16:26
6
odpowiedz
piotreksik23
112
Konsul

I niech ktoś jeszcze zaprzeczy, że konsole to kupa, tylko upraszczają gry.

Konsole mają wszystko, żeby kierować gry na prymitywne płaszczyzny, nawalanki, naparzanki, zręcznościówki. Taka konstrukcja kontrolera.

Kolejna seria przez nie "zniszczona".

01.08.2014 16:33
kamiloss
7
odpowiedz
kamiloss
72
Konsul

Pierwsza część była chyba najlepsza.. za pierwszym razem jej nie ukończyłem, ale za drugim razem poszła jednym tchem. Dwójkę kiedyś ruszałem, ale tam jest ogromny świat i masa zadań pobocznych to gra na wiele godzin, ale na dniach do niej wrócę.

Co do recenzji S3, to w sumie autor ogólnie z jednej strony czepia się, że gra poszła w styl konsolowy, a później zachwala jak to super gra się na padzie - no to jak w końcu, niby wada, czy zaleta ta konsolowość?

Porównanie do Dungeon Siege 3 -> akurat jestem świeżo po ukończeniu DLC do tego ostatniego i w sumie to dobrze świadczy o S3, sam mam nabite 23 godziny w DS3, a mimo ogólnego hejtu na tą grę mi się podobała, więc S3 ma u mnie szansę.

Brak przedmiotów - ? więc jaki z tego hns, skoro nie ma zbierania przedmiotów? Zrobiono z tego zwykłą grę zręcznościową.

Tunelowa struktura gry i lokacje - podobną technikę przerobiono w DS3, zresztą podobnie było też w każdym Diablo i wielu innych grach nawet samej serii Sacred. Co z tego, że w poprzednich częściach był otwarty świat, skoro ścieżka wiodąca do zadań głównych też była zawsze jedna i ta sama. Otwartość świata umożliwiała tylko i wyłącznie wykorzystanie przestrzeni do umieszczenia zadań pobocznych ( zresztą np pierwsze DS też były do bólu liniowe i takie też jest nowe Diablo). Czepianie się na siłę.

Ciekawi mnie jednak ile zajmuje ukończenie całej gry, bo o tym nie wspomniano w recenzji. DS3 zajął mi jakieś 20 godzin i 3 godziny na DLC.

01.08.2014 16:53
8
odpowiedz
mevico
62
Generał
8.0

Gra jak dla mnie jest rewelacyjna. Nie zgodzę się, że grafika jest dobra, ale zgodzę się, że walki z bosami są bardzo podobne. Niemniej, gameplay znacznie lepszy i dynamiczniejszy niż w diablo 3.

01.08.2014 16:54
9
odpowiedz
gorn18
27
Pretorianin

1 Sacred mi się bardzo podobał no ale zobaczcie co konsolowy syf zrobił z tą serią ehh szkoda.

01.08.2014 16:56
Alt3ir
10
odpowiedz
Alt3ir
88
PlayForFun

Sam nie wiem, jak tylko zobaczyłem iż jeden z najważniejszych czynników gatunku H&S - czyli loot został zredukowany do minimum to straciłem jakąkolwiek ochotę na kupno tej produkcji, ale zobaczymy. Zawsze staram się dawać wszystkiemu szansę :P.

01.08.2014 17:07
kęsik
😱
11
odpowiedz
kęsik
155
Legend
5.0

Jakim cudem to coś dostało więcej niż Bound by Flame? <spogląda na autora recenzji> No, tak. Teraz wszystko się wyjaśniło.

01.08.2014 17:11
Irek22
12
odpowiedz
Irek22
161
Legend

kamiloss [7]
Co z tego, że w poprzednich częściach był otwarty świat, skoro ścieżka wiodąca do zadań głównych też była zawsze jedna i ta sama. Otwartość świata umożliwiała tylko i wyłącznie wykorzystanie przestrzeni do umieszczenia zadań pobocznych

Ty, to zupełnie jak w Skyrimie!

Każde Diablo (tak, Diablo III też) ma losowo generowane lokacje, więc pisanie, że gry z serii Diablo mają "też do bólu liniowe lokacje" jest z zada wzięte.

01.08.2014 17:28
13
odpowiedz
Kiss
122
Generał

Rzucilem okiem na screeny, smierdzi beznadziejnym Dungeon Siegem 3 na kilometr.

01.08.2014 17:34
14
odpowiedz
wcogram
159
Generał

To samo co w przypadku Dungeon Seige 3.

01.08.2014 17:39
15
odpowiedz
Emiliano666
117
Konsul
2.0

Jaka kupa.... pozostaje czekać na wspaniałego Risena 3 :)

01.08.2014 18:21
16
odpowiedz
kub4
45
Centurion

@Emiliano666 No nie wiem czy wspaniałego. Większość rzeczy skopiowane z Risen 2, który wg. mnie był słaby.
Ale pożyjemy, zobaczymy. :D

01.08.2014 18:38
Mastyl
17
odpowiedz
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

Już nie chodzi mi tylko o beznadziejnie liniowy, planszowo-korytarzowy świat. Najgorsze jest to, że design postaci do wyboru jest beznadziejny, i żadną z nich nie mam ochoty grać.

Jedyna zaleta, to obsługa pada, ale to chyba jednak zbyt mało.

01.08.2014 18:47
Piotr44
👎
18
odpowiedz
Piotr44
209
Generał
2.0

Myślałem że będzie kicha i proszę jest kicha :-/

01.08.2014 18:49
kamiloss
19
odpowiedz
kamiloss
72
Konsul

@Irek22

"Każde Diablo (tak, Diablo III też) ma losowo generowane lokacje, więc pisanie, że gry z serii Diablo mają "też do bólu liniowe lokacje" jest z zada wzięte."

Z tym, że S3, w ogóle nie ma startu do D3, a co z tego, że Diablo 3 ma generowane lokacje losowo, skoro np katedra w Tristram, to tak naprawdę losowy układ tak samo wyglądających korytarzy, to tylko inaczej poukładane klocki, które są identyczne, więc co mi po tym, że to losowe ( tak było też np w Hellgate London, a z losowością jest naprawdę różnie).

@Kiss [ 77 ] - Generał

Rzucilem okiem na screeny, smierdzi beznadziejnym Dungeon Siegem 3 na kilometr.

Dlaczego beznadziejnym ? Nigdy nie zrozumiem hejtu na tą grę.

01.08.2014 19:09
marcing805
20
odpowiedz
marcing805
193
PC MASTER RACE

[6]

Od konsol to się odpierdol. Gry są teraz robione pod masowego odbiorcę. A ta siedzi na konsolach. Gdyby główną platformą do grania masowego był PC, mając tych samych growych Januszy jako priorytetowego odbiorcę, miałbyś takie same gówna jakie są obecnie. Jeśli chcesz na kogoś zwalać winę, to tylko na wydawców, co robią gry przeważnie pod niedzielaków. Za czasów PS2 nie było żadnych strzelanek, QTE, 6h zabawy i konsol się sprzedało grubo ponad 150 mln. A ucieczka ludzi tytanów branży, jak np. Levine, Chmielarz, Bleszinski na rynek niezależny myślisz, że czym jest spowodowane?

01.08.2014 19:42
Martius_GW
21
odpowiedz
Martius_GW
61
Generał

Dlaczego beznadziejnym ? Nigdy nie zrozumiem hejtu na tą grę.
Proste, tak samo jak Sacred 3 trzeci Dungeon Siege był gatunkowo inną grą niż jego poprzednicy. Żeby było śmieszniej Obsidianowi pomagał przy tym Chris Taylor, projektant DS1 i 2. Sama gra nie jest jakoś wybitna, dla mnie lekko powyżej średniej ale z pustego i Salomon nie naleje. Nie wiem jakim cudem dałoby się sensownie zrobić godną kontynuację robiąc grę jednocześnie na konsole bez zmiany gatunku. Square chciał a-rpg na konsole to dostali właśnie coś takiego.

A ucieczka ludzi tytanów branży, jak np. Levine, Bleszinski na rynek niezależny myślisz, że czym jest spowodowane?
Normalnie top lel.

01.08.2014 19:48
Planetar
22
odpowiedz
Planetar
67
Pretorianin
0.5

Kolorowy shit dla bezmózgowców-konsolowców z nastawieniem na szybkie klikanie w pad, a do tego z gotowymi szablonami dosłownie wszędzie by pozorować fabułę, rozwój postaci, rpg itp. Oby zbankrutowali.

01.08.2014 20:03
23
odpowiedz
Vermaker
2
Junior

Nie wierzę, jak mogli tak zdupić tak kozacką serię jaką było Sacred (jedynka w szczególności). Nie rozumiem polityki tego developera, no bo kto taką kupę kupi? ;P

01.08.2014 20:16
24
odpowiedz
mario1986
6
Junior
2.0

Cóż spodziewałem się czegoś w stylu Sacred 1 i 2 gdzie zdobywanie broni i innych przedmiotów ulepszało rozgrywkę a tu? zero takich rzeczy co zmniejsza ocenę gry i jej urok

01.08.2014 20:43
25
odpowiedz
seba123400
1
Junior

Niestety musze to powiedziec w sacred 3 nie da sie grać! Grałem w 1,2 grało sie spoko ale 3 odinsalowalem po 5minutach. 2/10 za sam tytuł

01.08.2014 21:03
26
odpowiedz
Emiliano666
117
Konsul

kub4 Mi akurat i Risen i Risen2 się podobał, więc cieszy mnie fakt że nie wprowadzają większych zmian w Risenie3. Wiadomo że to nie Gothic ale i z serią Risen dobrze się bawiłem, więc o trójkę się nie martwię że coś schrzanią :D

01.08.2014 22:22
marcing805
28
odpowiedz
marcing805
193
PC MASTER RACE

"Normalnie top lel"

Levine - projektant System Shocka 2 i pierwszego Thiefa. Blesziński - Unreal, Unreal Tournament, Gears of War. Fakt. Żadne wybitne postacie.

01.08.2014 22:29
29
odpowiedz
Dragoon84
105
Generał
2.0

No trzeba powiedziec że wyruchali graczy ostro w odbyt .... juz to pisalem, ze ta gra mogla byc super konkurentem dla Divinity, gdyby nawet wzgledem drugiej czesci, obnizyla ilosc walk i dodala wiecej elementow RPG, a poszli w arcade bez lootu - samobojstwo - i niedlugo beda przepraszac za to, co zroblili i kląć sie w żywy kamien, ze Sacred 4 bedzie zupelnie inne. .... Ocena 2 tylko za sentyment do serii - jedynka i dwojka byly super.

01.08.2014 23:22
Martius_GW
31
odpowiedz
Martius_GW
61
Generał

[28]
To, że brali udział w tworzeniu dobrych gier w przeszłości to mogę im przyznać ale po tym co Levine odwalił z Infinite i wysłuchaniu ostatnich idiotyzmów Bleszińskiego tytanami branży to oni w tej chwili nie są i ostatnio nie byli.

01.08.2014 23:43
marcing805
32
odpowiedz
marcing805
193
PC MASTER RACE

Ale nie można winić Levine'a za ten mułowaty i pozbawiony dobrego feelingu Gameplay z Infinite. Bardziej wydawcę, który koniecznie chciał udobruchać zwolenników CoDa. A wizja Bleszinskiego o kompletnym zakazie rynku wtórnego istnieje na PC.

01.08.2014 23:51
Martius_GW
33
odpowiedz
Martius_GW
61
Generał

@up
Ostatnio na GDC mówił jak to starali się zaprojektować ostatniego Bioshock żeby dosłownie każda osoba nie była odstraszona poziomem trudności, skoro coś takiego gadał to nie miał z tym problemu.
Bleszinskiego to ostatnio pierdzieli jakieś durnoty, przykładowo oburzał się, że trzeci Gears of Wars dostał tragiczną oceną (czytaj 8/10). Zresztą za robienie nudnego cover shootera nie będą go nazywał tytanem branży.

02.08.2014 07:34
👍
34
odpowiedz
mnkh
19
Konsul
1.0

było wiadomo ze taki sam shit jak sacred 2 ;))

02.08.2014 11:57
Persecuted
35
odpowiedz
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

@marcing805

Call of Duty ma wiele wad, ale akurat "feeling broni" jest tam bardzo dobry (choć oczywiście nie idealny). Największą jego siłą jest spora różnorodność oręża oraz mała odporność przeciwników na ostrzał (zazwyczaj wystarczą 1-2 kule), co daje poczucie takiej pseudo-realistycznej - i niestety rzadko spotykanej w grach - mocy poszczególnych pukawek.

Gdyby twórcy zechcieli chcieli upodobnić model strzelania w Infinite do tego z CoDa, to ich gra miałaby znacznie lepszy i przyjemniejszy gameplay.

02.08.2014 17:52
36
odpowiedz
Nikow1987
96
Pretorianin

Ciężkostrawne

02.08.2014 18:07
37
odpowiedz
Naczelnyk
161
Witch Hunter

"Niezobowiązująca rzeźnia w konsolowych klimatach;"
----
A co to jest? Bo Diablo 3 ze swoim sterowaniem wypada znacznie lepiej na konsolach niż PC. Czym się zatem różnią 'konsolowe klimaty' od 'PCtowych' klimatów?

02.08.2014 19:00
38
odpowiedz
zanonimizowany951371
17
Centurion

Konsolowe klimaty - gejostwo, gimbusiarstwo i hipsterstwo. PCtowe klimaty - akcja, adrenalina, epika i jaja ze stali. Rozumiesz?

02.08.2014 20:18
39
odpowiedz
zanonimizowany1015479
23
Generał

Konsolowe klimaty - gejostwo, gimbusiarstwo i hipsterstwo. PCtowe klimaty - akcja, adrenalina, epika i jaja ze stali. Rozumiesz?

Marne prowo, 2/10.

02.08.2014 21:44
40
odpowiedz
zanonimizowany951371
17
Centurion

Tylko, że to nie była prowokacja, cała historia tej branży pokazuje prawdę o konsolach. Konsole niszczyły gry, powyższe Sacred, Unreal, Deus Ex, Dungeon Siege... mam wymieniać dalej? Z czym się kojarzy konsola? Z jakimś otyłym dzieciakiem z pryszczami w tłustym padem w ręku, a gracz PC? Gracz PC to gość, który właśnie wrócił z siłki (czy innego sposobu na rozruszanie się), zaszedł po drodze do sklepu po czteropaka i wchodzi do wirtualnego świata, w którym pracował będzie intelektem i siłą, grając w porządnego crpg lub shootera. A konsolowiec? Pogra pół godziny do autosejwa, podążając za strzałką na mapie, po czym mama go przegodni sprzed telewizora, bo będzie chciała coś obejrzeć. Konsole (oczywiście mowa o PS wzwyż, bo dawne konsole to jest inna bajka i ich nie mieszam do tego) to gówno i wie to każdy, ci co grają na nich wstydzą się tego w głębi duszy, a uczucie to pozbawia ich resztek godności.

02.08.2014 21:47
41
odpowiedz
zanonimizowany166638
152
Legend

Wciąż 2/10.

02.08.2014 22:04
42
odpowiedz
zanonimizowany1015479
23
Generał

droovihn23 - nadal 2/10. Popracuj nad prowokacjami.

Konsola = gejostwo - XDDDDDDD

02.08.2014 22:21
44
odpowiedz
barnej7
165
Senator
Image

[40]

a mi gracz pc kojarzy się z takim czymś, konsolowiec natomiast ti wyluzowany, dynamiczny facet, który od czasu do czasu pogra na xboxie czy ps4, najczęściej w Fifę ze znajomymi przy piwku czy tam chwilkę postrzela w Halo bez wczuty,

02.08.2014 22:40
45
odpowiedz
zanonimizowany1018770
1
Junior

skończcie ten głupi flame war. Ja mam PC i konsole. są gry które lubię grać na PC tylko i takie na których gram tylko na konsoli.

02.08.2014 23:25
kamiloss
46
odpowiedz
kamiloss
72
Konsul

Skoro nie ma lootu to po prostu zwykła zręcznościówka. Ciekaw jestem co by było, gdyby ta gra miała inny tytuł bądź była spin-offem serii? Chyba tylko dlatego, że nie jest taka jak poprzednie części serii ma tak średnie oceny ( choć wciąż średnie nie zerowe, to wciąż według recenzentów średniak).

02.08.2014 23:46
47
odpowiedz
zanonimizowany916771
7
Senator
1.0

.

03.08.2014 10:05
48
odpowiedz
Naczelnyk
161
Witch Hunter

"Konsolowe klimaty - gejostwo, gimbusiarstwo i hipsterstwo. PCtowe klimaty - akcja, adrenalina, epika i jaja ze stali. Rozumiesz?"
---
Prowokacja 1/10.
Adrenalina i akcja to tak jak z mojego podpisu. Swoje kwilenie zachowaj dla innych, bo nie ogarniasz tematu.

03.08.2014 12:50
49
odpowiedz
maciek.ittech
40
Pretorianin

I znowu niech wstydzą się wszyscy co biorą w ciemno preorder. Nie daję oceny bo nie grałem i raczej nigdy nie zagram, skoro takie oceny zgarnia ;)

04.08.2014 12:08
50
odpowiedz
TobiAlex
200
Legend

Cóż, gdzieś już napisałem, że Sacred 3 ma tyle wspólnego z 1 i 2, co Dungeon Siege 3 z Dungeon Siege 1 i 2, ale... no właśnie. Jestem pewien, że gdyby gra miała zupełnie inny tytuł, to na pewno miałaby oceny rzędu 7/10.

04.08.2014 18:29
Grooby_BCN
51
odpowiedz
Grooby_BCN
86
Konsul

Szkoda, że zniszczyli tak świetną markę. Czekamy zatem na Grim Dawn (gra twórców Titan Quest).

04.08.2014 18:49
52
odpowiedz
Baroni
54
Centurion

Zaskoczony jestem, ze Sacred 3 jest robiony przez niemieckiego Ascarona - i ile mi wiadomo to firma ta padla w 2009r (potwierdza to wiki) i to wlasnie dzieki Sacred 2 w ktorego wpompowali mase niezwroconych pieniedzy. A szkoda, bo to byl producent udanych strategii ekonomicznych (np seria Patrician, Port Royale), ktore sa do dzis kontynuowane po nabyciu licencji przez Kalypso Media. Cos przeoczylem z tym upadkiem Ascaronu?

06.08.2014 09:38
Vlad Tepes
53
odpowiedz
Vlad Tepes
79
Pretorianin
6.0

Gra nie jest taka zła - skończyłem czempiona, teraz tłukę bóstwo... Oczywiście z Sacred 1 i 2 ma niewiele wspólnego, bardziej przypomina Dungeon Siege 3 lub Akaneiro (w produkcji), ale jeśli pominie się ten fakt, to jest to bardzo przyjemny slasher. Trochę mało gra ludzi po sieci, ale może się to z czasem zmieni...

10.08.2014 23:30
54
odpowiedz
zanonimizowany940069
16
Pretorianin

@maciek.ittech ja zaś odwrotnie;) Owszem preorderów nie robię z zasady, ale daję nowemu sacredowi szansę:)

27.08.2014 20:13
MrStrangerPL
55
odpowiedz
MrStrangerPL
36
Chorąży

Z tymi całymi konsolami, to jest to głównie za kulisowa sprawa. Taki Fallout New Vegas na przykład. Czy jest zły? Cholera jasna! Pewnie, że nie! Ale czy ktokolwiek z was wiedział, czym ta gra miała być? Z czego zrezygnowano, bo te pi^rdolone konsole, nie były sobie w stanie z tym poradzić? Szkoda gadać po prostu... A co do Sacreda, to nie grałem, grać nie zamierzam. Jedynka genialna. Przeszedłem większością postaci. Dwójka? Mam od niedawna. Wielkie bydlę. Pracuję nad przejściem. Trochę nużąca, ale ogólnie fajna. Trójka? Jeżeli to coś zupełnie innego, to dlaczego nazywa się Sacred 3?

Recenzja Recenzja gry Sacred 3 - pecetowy hack'n'slash zmieniony nie do poznania