Uważam, że powinni się skupić na poprawieniu wątków wojenno-politycznych kiedy gracz sam zostaje królem albo chociaż generałem. O co mi chodzi?
- Wypowiadanie wojny przez komputer bez absolutnie żadnego powodu. Nieważne, że masz 3-4 razy silniejsze państwo od sąsiada. On lichy i kaleki wypowie ci wojnę, bo tak mu się podoba.
- Wojna bez końca - Pomijając, że jak już komputer zacznie wojnę, to nie ważne co, prawie nigdy nie zgodzi się na pokój, ale wojna w M&B jest odwzorowana koszmarnie. Bitwy są świetne, ale wkurza to, że nie ważne ile bitew stoczysz, ile wsi spalisz, ile żołnierzy i oddziałów poślesz w nicość, to komputer i tak po chwili ma na nowo taką samą armię jaką miał. I to nie wcale jakieś chłopstwo, ledwo wyszkolone. Nie, od nowa ma elitarne wojska w liczbie 200-300. W ogóle nie czujesz w tej grze przewagi. W ogóle nie czujesz, że zmiażdżona przed chwilą główna armia dała ci punkt zwrotny w wojnie. Że teraz z defensywy przechodzisz w ofensywę. W tej grze nie ma czegoś takiego w ogóle. Zwyciężona bitwa to tylko odepchnięcie na chwilę wroga od jakiegoś miasta, pod które za dzień czy dwa i tak przyprowadzi znów identyczną armię. Beznadzieja.
- No i naprawdę byłoby fajnie, jakby twoi generałowie umieli wygrać bitwę bez ciebie we wsparciu....
Jeżeli te elementy poprawią, to gra będzie majstersztykiem.
Ja chciałbym dostać możliwość rozgrywki typowo pod handel, tj. zarządzanie karawanami, specjalne misje i inne bzdety ;)
Pograłem +10h, osiągnąłem 12 poziom postacią, troszkę po mapie pobiegałem, jeszcze sporo przede mną, jednak coś niecoś już mogę ocenić. Tak - jest to Warband 2.0 jak większość pisze. Ale kto spodziewał się czegoś innego? Mount & Blade to cholernie wyjątkowa i specyficzna gra. Deweloperzy strzelili by sobie w stopę robiąc coś innego i diametralnie zmieniając jakikolwiek główny czynnik (sposób gry na ekranie mapy, mechanizmy walki). Gra ma swoją bardzo wierną (i sporą!) rzeszę fanów, którą mogłoby zrazić większe zmiany, a zaś nie byłoby wiadome, czy przyciągnie to nowych graczy. Jako osoba, która poświęciła trochę czasu w Warbandzie (nie nazywam się nałogowcem, ale dwie pełne kampanie rozegrałem - od zera do władcy), i zaznaczam - nie używałem zbyt wiele modów - widzę tu całą masę mniejszych i większych zmian. Oczywiście grafika - tak, nie jest to gra godna tych lat, ALE I BYĆ NIE MUSI! To jest totalne przeciwieństwo Kingdom Come - tam mieliśmy piękną grafikę, animacje, i ahh - te lasy... jednak jak wyglądały te "wielkie bitwy"? 20 vs. 20 - największa bitwa gry? W Bannerlordzie, moja pierwsza wielka bitwa to akurat była przypadkowa obrona przed oblężeniem. No zamurowało mnie, jak stanąłem na murach, spojrzałem przed siebie na te machiny nacierające na nas, SETKI wrogów powoli krączących, i te fale strzał lecące z naszych murów.... Żadna gra nie zaoferuje czegoś takiego w widoku FPP/TPP, chyba ze strategii co najwyżej seria Total War.
Podoba mi się bardzo nowy interfejs, mapka świata wygląda bardzo fajnie, projekty miast też są bardzo fajne i aż miło się robi te questy z lataniem po mieście (przynajmniej parę pierwszych).
Kompletnie ominąłem główny wątek z początku i zająłem się wasalstwem i zdobywaniem renomy, jako że znam te mechaniki własnie z Warbanda. Widzę, ile jeszcze mnie czeka do odkrycia w tym Early....a ludzie tak marudzą, że jest mało...to jest kolosalna gra, mamy więcej frakcji, MASĘ postaci niezależnych które ciągle robią jakieś SENSOWNE rzeczy na mapie. Wielkim problemem Warbanda, był kompletnie martwy świat...tutaj mamy masę karawan, chłopów, bandytów (kilkanaście typów), rozsianych armii, mam też wrażenie że jest po prostu więcej wiosek, zamków i w ogóle wszystkiego.
Tak - to jest Warband 2.0, i za to jestm TaleWorlds dozgonnie wdzięczny. Jeżeli zbalansują, zoptymalizują i po prostu dodadzą NIECO ficzerów, które obiecali, a do tego wszystkiego zrobią tak wygodny system modów - KAŻDY fan M&B będzie wniebowzięty. A inni...cóż, myslę że deweloperzy po prostu o innych zbyt nie myśleli, a chcieli doszlifować i odświeżyć tylko to, za co fani Warbanda polubili go od początku. :)
Nowe wieści:
w trakcie potyczek na ekranie będzie znajdowało się do 500 postaci jednocześnie, a przed premierą ta liczba może jeszcze wzrosnąć do 1000 .
Gra używa realistycznego modelu fizyki wpływającego na zachowanie żołnierzy i armii, np. atak 200 jednostek kawalerii ustawionych w klinie może wprowadzić popłoch w o wiele większej armii.
Mapa dostępnego w grze świata jest prawie cztery razy większa niż w pierwszej grze i podlega "dynamicznym zmianom pór roku".
W Mount & Blade II dostaniemy o wiele żywsze miasta i wioski; osady mają różnego rodzaju grupy społeczne (kryminaliści, handlarze, wieśniacy, itp.) oferujące różnorodne questy wpływające na nasze relacje z poszczególnymi frakcjami.
Gra zaoferuje sandboksową swobodę rozgrywki i umożliwi przyjęcie praktycznie dowolnej roli - od gladiatora, przez kupca czy najemnika, po rycerza czy księcia. Będziemy mogli stawiać własne zamki, porywać ludzi, tworzyć swoją armię czy budować wielkie handlowe imperium.
Mam nadzieję, że wprowadzą możliwość bycia zwykłym żołdakiem tak, jak ma to miejsce w niektórych modyfikacjach do Warbanda. Urozmaiciłoby to rozgrywkę.
wlazlem sobie na pierwsze komentarze do tej gry, pisza w styczniu ze gra ma wyjsc w lutym lub poczatkiem marca.... 2013 roku:D:D:D
Od pierwszego Mount & Blade lata temu odbiłem się jak od ściany. Chciałem zobaczyć na czym polega fenomen tej gry ale zupełnie mnie nie wciągnęła. Pamiętam, że nie wiedziałem zupełnie co trzeba robić, świat wydawał mi się pusty a mechaniki gry bardzo prymitywne i nijakie. Odpuściłem po krótkim czasie mając świadomość, że coś jednak musi być w tej grze skoro jest tak zachwalana. Z Bannerlordem początkowo było podobnie ale tym razem postanowiłem jednak zmusić się i przebrnąć przez pierwsze etapy powtarzających sie i płytkich questów. Z biegiem czasu zacząłem odkrywać coraz nowe mechaniki, zależności i.....wsiąkłem w ten świat. Gra tak naprawdę ma prostą konstrukcję ale klimat jest niesamowity. Wciąga na długie godziny i nie pozwala się oderwać. To jedna z tych gier, która ma w sobie to coś co magicznie przykuwa do monitora a jednoczeście ciężko logicznie wytłumaczyć czym jest źródło tej grywalości.
Ta seria to zupełnie niewykorzystany potencjał. Niby możemy być kupcem, ale:
-nie możemy wysłać karawany z więcej niż jednym rodzajem towaru
-nie możemy wysłać kilku karawan na raz
-nie możemy wysłać samodzielnej karawany(każdą trzeba własnoręcznie przetransportować)
-nie możemy stworzyć własnych szlaków handlowych między dwoma miastami
-mamy tylko trzy wielkości karawan które są na prawdę małe
-tylko 2,3 rodzaje towaru są opłacalne, reszta to śmieci
-za bycie kupcem nie ma żadnego doświadczenia, zostajemy uwięzieni na 1 lvl, bo nie ma premii za dowiezienie karawany, wysokość utargu, spłacenie kredytu, założenie lokaty. Póki kogoś nie zarżniemy na trakcie to możemy pomarzyć o rozwijaniu kupieckich umiejętności.
Ta wielka i reklamowana na każdym pudełku kariera kupiecka sprowadza się do transportowania pojedynczych karawan z miasta do miasta, wielkie rozczarowanie.
Bycie wojownikiem też strasznie nie dopracowane. Fajnie jest wziąć udział w bitwie, ale po jakimś czasie chciałoby się wprowadzić do walki jakąś taktykę. Niestety w tej grze strategia nie istnieje. Jedyne co możemy zrobić to zatrzymać żołnierzy na pozycjach, albo kazać im szarżować. Żadnych czworoboków, klinów, dwuszeregów, oskrzydlania itd. Nie mamy kontroli nad poszczególnymi formacjami czy grupami, wszyscy albo biegną albo stoją, piechota nikogo nie potrafi osłonić, strzelcy sobie strzelają jak chcą (nie da się zrobić jednej wielkiej salwy). Raz próbowałem rozszerzyć siły wroga i wjechać w środek klinem jazdy i nawet ładnie to z początku wyglądało bo wróg zrobił sobie wielką dziurę w środku, no ale jak jazda nie wie co to klin a ja jestem na flance sam to można sobie wyobrazić jak wiele ten manewr dał. Ogólnie to najlepiej puścić wszystkich naprzód a samemu schronić się gdzieś za wzgórzem, bo jak dostaniemy zbłąkaną kulą to nasza armia która przed chwilą skosiła bez strat większy o połowę odział, bez nas dostaje srogi wpiernicz od mniejszej bandy kosynierów(nie wydziwiam, moi rekruci, okuci w blachy husarii i najlepsze szable nie poradzili sobie beze mnie z biednymi chłopami jak zostałem ogłuszony, a po wczytaniu czekałem sobie za wzniesieniem to ich wyrżnęli bez straty). Podsumowując jedyna strategia to wszyscy naprzód, a jak dostanie się kulkę to wczytujemy bo nasza kompania nie poradzi sobie wtedy nawet z emerytami uzbrojonymi w widły i na 60% zostajemy uwięzieni, a w 40% ponosimy takie straty że w drodze do uzupełnień będą nas wyzywać na pojedynek nawet kobiety z dziećmi.
O byciu królem samodzielnego państwa to już nie wspominam bo najpierw trzeba by było dodać do gry jakiś oficerów, wasali, powiększyć wojsko, utworzyć podwaliny jakiejś dyplomacji poza wysłaniem prezentu do władcy któremu właśnie zajęliśmy sobie zamek razem z 2 wioskami. Gracz po prostu nie ma żadnych narzędzi do bycia władcą. Po podbiciu jakiejś ziemi zaczynają się ciągłe ataki 7-krotnie silniejszych wrogów a my do obrony mamy 70-100 ludzi plus załogę zamku i z nikim nie możemy utworzyć sojuszu, ani zaaranżować nowych kompanii dowodzonych przez naszych towarzyszy.
A na koniec powiem, że linia fabularna to w zasadzie robienie sobie wrogów na całej mapie za kasę która nie pozwala nawet odbudować jednostek. Oby w tej części to wszystko dopracowali i naprawdę się na tym skupili, bo mają ogromne możliwości podania 5 gwiazdkowego dania, a póki co to nie wyszli z menu przystawek na zimno.
Już od dawna nie mam w co grać, a tu nagle na horyzoncie pojawia się nowy BF, FIFA, CoD remaster i jeszcze M&B. :D
Mam nadzieję, że ulepszą jakoś mapę przygody bo w dotychczasowych wersjach są bardzo siermiężne i w sumie niewiele się na nich dzieje, w kółko to samo.
Mnie sie marzy usprawnienie warstwy strategicznej, inaczej zdobywanie twierdz nie bedzie mialo sensu i po zdobyciu paru z nich znów gra zostanie rzucona w kąt z racji braku przystosowania gry do wielkich wojen. Bitwy na pewno będą ciekawe, w to nie wątpie
Od singla oczekuję przede wszystkim więcej możliwości taktycznych. Mam nadzieję, że w grze będzie można ranić kilku wrogów jednym ciosem. Wolałbym także, żeby broń nie odbijała się od zbroi. Niby to na swój sposób realistyczne, ale irytują mnie sytuacje, w których znajduję się w centrum walki i nie mogę praktycznie nic zrobić bo broń nikogo nie rani. Poza tym liczę na rozbudowaną gospodarkę i dyplomację. Fajnie by było gdyby można było samemu budować miasta i wsie oraz uzbrajać armię, ale to raczej marzenie ściętej głowy.
To, co chciałbym zobaczyć w nowym Mount & Blade:
-bunt poddanych w wyniku złego traktowania (np. przez wyższe podatki)
-kompanie najemników, które będą służyć frakcjom za opłatę, a w przypadku braku funduszy klienta spróbują zabrać mu złoto siłą lub dołączą do wroga
-wrogość ludności świeżo podbitej, przez co zwiększyło by się ryzyko buntu na danym terenie
-łowcy przygód (tacy jak gracz), którzy po zebraniu armii spróbują założyć swoje państwo kosztem innych
-epidemie dziesiątkujące armię i poddanych, jeśli nie ma w nich wykwalifikowanego lekarza
-mniejsza skuteczność kusz i łuków podczas deszczu
-możliwość uderzenia tarczą
-możliwość budowy fortyfikacji po dłuższym przebywaniu na jednym obszarze (np. obóz z palisadą i wilczymi dołami)
-większy wybór broni w multi
-zmiany w oblężeniach: wprowadzenie oblężeń wielotapowych w przypadku większych miast i zamków (walki o zamek niski, średni, a na końcu wysoki), dodanie podkopów, rekrutacja zdolnych do walki cywilów podczas obrony
-zmiany w użyciu broni: łamanie się lancy po uderzeniu z rozpędu, mniejsza skuteczność mieczy przeciwko zbroi
-zmiany w wytrzymałości zbroi: łuki i zwykłe kusze nie powinny być zdolne do przebicia mocniejszych zbroi ( a w szczególności płytowych, za wyjątkiem słabszych miejsc)
To na razie tyle, jak coś mi wpadnie do głowy dopiszę więcej pomysłów.
Nie ma co ponaglać niech to porządnie skończą żeby nie było lipy
Chyba najbardziej oczekiwana przeze mnie gra na 2018r. Tyle lat czekania... :O
Po zaawansowaniu prac nad grą myślę że na E3 2018 zobaczymy obszerny gameplay+ datę premiery(najpewniej premiera sierpień-wrzesień)
Oby się dobrze postarali z tą częścią
Spodziewam się:
Zarządzanie Królestwem, więcej opcji we swoich włościach, jako własne królestwo mieć dużo opcji zarządzania nim (dyplomaty, handle (nawet ludźmi), nowe utrudnione areny do walki,
Dużo armii na jednym ekranie powyżej 1000 (Po zmodyfikowaniu mogło się dać więcej) Teraz niecierpliwie czekam to co widziałem na trailerze wygląda kusząco!
P.S oby multiplayer dobrze rozbudowali żeby też dla nich to było ważne ;p
Mam nadzieje że na e3 czerwiec 2018 kopara opadnie i to nie przez to co zaprezentują tylko przez rychłą datę premiery ( Boże dobrze że nie karają za marzenia )
powiem tak widze że dużo osóby narzeka na czas produkcji mam kilka rzecz które muszą być
1:to już zostało potwierdzone czyli ulepszone obleżenie które w wcześniejszych m&b wyglądał tak jak drabin wbijać na góre i bez taktyki atakować wroga przy wieżach ostrzeliwać wroga wbić na góre i wybić wroga a teraz będą lepsze rozkaz itp co daje fajne możliwość same lepsze rozkaz mam nadzieje że będą rozbudowane i że sztuczna inteligencja będzie działa taktycznie a nie szarża od razu a ja od tyłu wpieprzam im sie i wybijam 45 rycerzami a ich było 100
2:mam nadzieje że będą kod inaczej sie wkurze bo lubie grać w M&B grać na kodach wiem jestem chiterem ogólnie to jeśli będą to niech będą ulepszone a nie że jak kiedyś klikasz 10000 raz alt plus x aby nabić dużo poziomów wolał bym kod w konsoli z określoną liczbą talarów expa itp
3 ogólne rozbudowanie nowe mechaniki itp więcej polityki bo w native mało było tego więcej już było w national modzie który dodaje troche tej polityki a wiec no nie zawiecie mnie bo wybuchne wam kebabo bomby w studiu
Moderacja: Użytkownik Forum zobowiązany jest do unikania używania wulgaryzmów, także w postaci skrótów: §2 podpunkt 2b Regulaminu Forum -> https://www.gry-online.pl/regulamin.asp?ID=2
ZA TYDZIEŃ OGŁOSZĄ DATĘ PREMIERY
a przynajmniej obiecali że devblog za tydzień będzie na temat marcowej premiery early accesu i mam ogromną nadzieje że nie napiszą tam że premiere przesunęli z marca na listopad
ps. napisali o tym na końcu najnowszego devbloga
Podobało mi się bardzo Mount and Blade, grałem w dwie starsze, ale nie grałem w Warband.
Dużo się zmieniło na plus. Grafika oczywiście jest jak sprzed 10 lat, ale w oryginalnej grze w dniu premiery też tak było, bo tu chodzi o skalę - mają być setki rycerzy na raz i ma być płynnie. Zresztą to co widać teraz na mapie jak się pochyli widok by widzieć daleko to jest miodzio w porównaniu ;)
Ogólnie podnieśli grafikę to poziomu grywalności, ulepszyli wiele i rozbudowali.
Ja jestem za i na pewno jak będzie pełna wersja to będę łoił. Uwielbiałem gonić przeciwników podczas bitwy na koniu ;)
Ale niestety ten EA jest strasznie okrojony jeśli chodzi o content. To jakaś porażka, to tylko demko jest. W wiosce A ktoś zabił kogoś z wioski B więc tam pojedź i zapłać, ok, w B okazuje się że ktoś zabił kogoś z A więc pojedź z powrotem i tam zapłać... i tak w kółko itd itp. No bez jaj. I te pustki... przyjeżdżasz gdzieś a tam nikogo albo nic nie ma a jak są to stoją w miejscu.
Niestety, ale jak się porówna do dzisiejszych gier, to nie jest to nowa gra, tylko upgrade starego M&B... bardzo to rozczarowuje i nie wróży na przyszłość. Widać, że twórcy nie postawili sobie wysoko poprzeczki.
Oczywiście fani gry, jak ja, zagrają to bardzo chętnie, ale to będzie jak granie HD remake jakieś starej dobrej gry...
Jeśli chodzi o wydajność to na RTX 2070S i 6/12 core CPU śmiga bez problemu ;)
Pograłbym więcej, ale po wysłaniu towarzysza na jakąś misje gra się kompletnie wiesza, mogę wgrać wcześniejszego save'a ale boję się, że będzie tak częściej więc poczekam do releasu, albo lepiej do patcha po releasie ;)
To raczej jedna z tych gier, których nigdy nie dokończą, ale i tak nie znajdzie się nic lepszego. Jedynie mniej i zarazem bardziej dokończona poprzednia część gry może konkurować. Ta seria gier jest jedyna w swojej konkurencji.
Poprzednia gra jest bardziej dokończona ponieważ nic mi bardziej nie sprawiło frajdy jak mody w stylistyce fantasy.
Jakby miał narzekać na stan early to głównie trochę może przesadzili z tymi końmi do rozwoju jednostek. Poza tym uwag nie miałem.
Dobre było ogólne uproszczenie, że żołnierze "sami" dbali o całość swojego sprzętu - usprawiedliwiało to trochę mniej lootu po bitwach. Teraz trzeba mocno pilnować te bardziej wypaśne konie i klikać w rozwój kawalerii - która jest najprzyjemniejsza do zabawy. Powolne dochodzenie piechoty wymaga trochę zbyt dużo cierpliwości.
Skąd wiadomo o 2020 roku premiery?
Hahahah 2020... Pewnie jeszcze po drodze z 20 beznadziejnych modów wyjdzie do jedynki.
Je jebie 2020 dojebali :D ale myślę że wyjdzie w 2016 albo 2017 bo tak powinno być no chyba że szykują się na wielką produkcję co się może różnie skończyć
Może skończyły się fundusze i czekać nas będzie akcja po nazwą "Kickstarter", a dopiero potem pojawi się sama gra.
2020? Mam nadzieje, że to jakiś żart ze strony twórców albo prowadzącego
żartownisie zażartowali sobie : >
Nie wiadomo kiedy będzie, ale nie sądzę, że będą trzymać premierę do 2017. Ciężko byłoby z funduszami, a gierka jest już w dobrym stanie.
Gra ma swój klimacik i jest zajebista. Bardzo czekam na Bannerlorda. A co do daty to niech ją w końcu podadzą bo się niecierpliwie :). PS. Dymek51 skąd wiesz że 05.03.2016r. pokazany zostanie gameplay?
Też na niego czekam i chuj
Pokaz się odbył a gameplay nie widoczny nigdzie jak na razie http://weekender.pcgamer.com/pc-gamer-stage/mount-and-blade-2
jak na razie gra na screenach i gameplay'ach wygląda całkiem fajnie tylko jakby jeszcze ogłosili date premiery to byłoby fajnie
Ta lipna wersja jest z soboty
Natomiast poniższa z niedzieli (Bannelord zaczyna się od 3 godziny) Tak na marginesie jest szansa na "wczesny dostęp" już w tym roku :) ale to poniżej
[link]
Już nie mogę się doczekać..wygląda ciekawie. Oby zachowana była grywalność...
Mogli by już wreszcie podać datę premiery, ostatnim materiałem narobili mi jeszcze większą ochotę na to ;]
gra zostanie wydana prawdopodobnie jeszcze w roku 2016. Informacja z PCGamer z lutego tego roku:
Hah to jest troll! Czytałem wiele artykułów i data premiery będzie w październiku, listopadzie lub w grudniu 2016 roku ;)
Szczerze to spora szansa jest że pod koniec tego roku lub na początku nastepnego roku wydadzą, bo nie beda bóg wie ile trzymac ludzi w niecierpliwosci
Jestem ciekawy optymalizacji tej gry. Zapowiada się świetnie tylko czy mój piecyk to wytrzyma ??:D
Nie mogę się doczekać! Pierwsza część była świetna i do dzisiaj czasem w nią pogrywam.
Patrząc na trailery to wygląda jak mod do jedynki, mam nadzieje że będzie więcej nowości niż tylko pare oblężniczych maszyn i małe pierdółki, ale nawet jak będzie to jak mod do jedynki to i tak spędze 1000 godzin
Ciekawe czy bd mozna podczas bitwy tworzyc grupy np z kawalerii aby rozeslac ja w pare stron:P
Czekam na bannerlorda od kąd tylko wyszla pierwsza jego zapowiedz. Warband dużo zmienił w tematyce sredniowiecza. Ale jezeli ktoś tak jak ja lubi zamki wojny i cały ten klimat to polecam sprawdzić jeszcze może nie tak nowe tytuly ale robiące dosc dużą konkurencję . Mianowicie chodzi mi o War rage i Tiger knight . Bardzo dobre nowosci jak dla mnie gdyz wczesniej o nich nie slyszalem a robią wrazenie.Ich tematyka podchodzi pod klimaty japonii i samurajów ale jak ktos lubial w warbandzie mody z samurajami to zainteresuje sie takze tymi tytułami. Taki np For honor po prostu sie chowa
Mam nadzieję, że to cudeńko wyjdzie na PS4/XONE. Skoro zremasterowali Warbanda, to niech to cacko wyjdzie na konsole.
TaleWorlds pojawi sie na E3, czyli premiera raczej po czerwcu :/
1. Przede wszystkim powinni ogarnąć SI, żeby przeciwnicy nie lecieli na pałę pod sam ryj gracza i go spychali. To jest mega irytujące. Powinni zrobić coś w kierunku assasin's creeda aby przeciwnicy stali z metr od gracza i powoli albo po kolei podchodzili. Nie aż tak jak w AC, ale chociaż trochę.
2. Blokowanie się na drzewach i jednostkach. Serio w realu konie też są tak upośledzone, że biegnąc z pełną prędkością wpadają w drzewa? Albo własna kawaleria, która skręca mi przed samym ryjem i wbiega przede mnie przez co moja prędkość spada do 0 i często jeszcze muszę pół minuty wykręcać.
3. Rozbudować gospodarkę i dać dyplomację aby gracz miał większy wpływ na sytuację w grze.
Jakby to załatwili to by było git.
Pisałem już pod innym artykułem ale napiszę i tutaj . Może znajdzie się jakiś zagorzały youtuber który lubi Mount and Blade i zrobi w końcu jakąś polską recenzję gry Veil of crows , strategią która jest jak gdyby osadzona w świecie Mount and Blade
Najlepiej jak by zrobili coś na wzór gry Kenshi, tylko w średniowieczu.
czekam na 2 do teraz gram w pierwszą część i czekam na premierę dwójki jeżeli nic nie spieprzą to jest na co czekać
Codziennie rano i wieczorem patrzę na YT, google i steam czy jest jakiekolwiek info o grze i premierze...
Szykuje się gra roku :) nie mogę się doczekać samej podstawki a kiedy pomyślę o modach które przeniosą nas do Śródziemia albo Westeros to już dostaje gęsiej skórki
Kiedy wyjdzie w końcu ta gra, mam już dosyć czekania xD
Nie wiem cieżo podać taą date lub dać demo z jakilkoma bitwami ?
Jeśli będzie grywalna jak poprzednie części to zanurzę się w tej grze na bardzo długo...
Słyszałem że powstaje mod do gry i będzie nosić tytuł : Mount & Blade II : Game Of Thrones.
Ja mam nadzieję że w przeciwieństwie do Warbanda w Bannerlordzie będę mógł poczuć się jak strateg, dowódca, że to od taktyki będzie zależeć wygrana a nie od liczebności czy siły ( w przeciwieństwie do Khergeckich Lansjerów którymi zwyciężyłem 3-krotnie większe połączone armie ) mam nadzieję też że wrogowie już nie będą od razu jak głupki atakować tylko też przegrupują się w jakiś formacjach i cieszył bym się gdyby dodali tak samo jak w warbandzie takie Dlc jak z Ogniem i Mieczem i Napoleonic wars
Zaczynam myśleć że ta gra nie istnieje a na targi jadą tylko by napędzać sprzedaż jedynki :D
Ale by ludzie mieli miny jak za rok przełożą na 2019 a znów pojawi się na targach.
Mam nadzieje że po tylu latach w produkcji nie zniszczą tej wspaniałej serii. Bo już było pare gier które były robione bardzo długo a okazały się tylko nakładką na wspaniałą serie (Duke Nuke Forever na przykład). Czekam niecierpliwie.
Mam nadzieję, że będzie jak najwięcej zmian i ulepszeń w stosunku do Warbanda przy niezmienionej ogólnej świetnej koncepcji gry. Głupio byłoby czekać 7-8 lat i dostać coś na kształt lekko ulepszonego i poprawionego graficznie Warbanda :) Liczę na twórców.
przewidywana data premiery 01.01.2080 rok
Mogliby wydać demo tak jak warbanda i wcześniejszych części. Mieli by u graczy wielkiego plusa. Nikt juz dem nie wydaje tylko early acess za który trzeba bulic.
Podobno mają się pokazać na Gamescom 26 sierpnia ale ta informacja nie jest w 100 % pewna . Narazie czekamy na informacje
Pozostaje nam tylko czekać, od dawna nie było żadnej informacji więc może coś większego szykują...
Mnie już to wyczekanie na kontynuacje zaczyna denerwować. Puścili demka z gry, narobili ludziom ochoty a teraz czekaj na to aż łaskawie dadzą nam tą datę premiery, która i tak się ze 100 razy zmieni.
Siema Wariaty. 8). Polecacie jakiś dobry procek, kartę i płytę glowna(jakiś monitor) chcialbym przygotować trochę kompa pod ta gierkę.
Teraz mam i5-4460 3,2.ghz, 8gbRam, GTX 750Ti 2gb gddr5. 128bit.
Przy okazji warto kupic worms wmd jest kim grac czy gra jest dobra? 8-)
Pozdro
Zed
Warto kupowac gry na Steam'ie czy pudełka?
Czekanie i czekanie, no nie mogę się doczekać no dajcie te premiere <3
Przecież co tydzień ukazują się dzienniki nowymi opisami i zdjęciami dotyczących gry
h ttps://steamcommunity.com/games/261550/announcements/
Lepiej czekać i dostać jak najlepiej dopracowaną grę, niż ich poganiać i dostać ścierwo (pozdro dla kilku większych devsów ;) )
Posiadam wszystkie dodatki do Warbanda. Grałem sporo, zwłaszcza ostatnio w Vikingów i powiem szczerze, że mimo ilości dość powalającej niedopracowanych mechanizmów gra się bardzo ciekawie. Pierwszy raz z Tale'sami spotkałem się u kolegi na piracie. Pobrałem mu to bo on nie do końca umiał i pograliśmy chwilę. Potem w 2011 roku zacząłem grać sam. Już wtedy były słuchuy o tym, że w 2012 roku ma wyjść Bannerlord i choć nie jestem pewien to chyba od razu miał taki tytuł. Premiera była od tamtej pory zapowiedziana kilkanaście razy.
Rok temu już ponad gra została dodana na Stem i jeden z moich kolegów wręcz krzyczał rozentuzjazmowany do mnie, że "Patrz dodali Bannerlorda, jest data premiery itp." a ja mu na to, że już tyle lat na to czekam, iż prawie na pewno nie wyjdzie w terminie i to, że dodali na steama nic nie oznacza.
Gra miała wyjść wg. tego co było napisane na Steam w 2017r. chyba we wrześniu. Oczywiście nie wyszła, a ja niezbyt ucieszony, ale jednak mogłem dowieść swojej racji.
W Bannerlordzie mam nadzieję, że poprawią po prostu działanie mechanizmów gry.
Po prostu to, a zagłębiając się bardziej to gra, aby miała minimum 7 musi mieć (po tylu latach czekania)
1. Rozbudowane zarządzanie:
-miastami i wsiami
-armiami niedowodzonymi przez nas tylko naszych wasali
-szlakami handlowymi
2.dobrą optymalizację
3.minimum 3 tryby rozgrywki:
-strategiczny z walkami taktycznymi bez fabuły
-fabularny RPG gdzie rozwój postaci i jej decyzje będą miały wpływ na rozgrywkę
-handlowy, czyli po prostu opieramy się na handlu i co najwyżej ochronie karawan
4.Polityka minimum na poziomie Civ 6, choć jest tam prosta, ale tak już by wystarczyła w miarę
5.Kampanię w multi
6. Minimum 1000 żołnierzy na raz na polu bitwy
7. Tryb dowodzenia realistyczny i prosty
-realistyczny odwzorowuje wydawanie rozkazów z za pomocom podkomendnych lub flag, czy innych sygnałów
-prosty pozwala na nieskrępowane wydawanie rozkazów nawet najdalej oddalonym żołnierzom
8. Kamera z lotu ptaka i nagrywanie powtórek bitew w grze.
Grafika, muzyka i dźwięk? To co najmniej drugorzędna sprawa bo popatrzcie ile już gra się lat w Warbanda i dodatki, a dalej jest mnóstwo zabawy.
Grę obecnie aby się nie zawieść oceniam po tylu latach czekania dość nisko bo już dawno powinna wyjść i mieć to co napisałem. Ale i tak czekam choć już mnie to tak nie jara jak kilka lat temu.
Jak tak dalej pójdzie to szybciej wyjdzie brat bliźniak Banera a mianowicie Valhall . Tak Valhall, nie Valhalla. Podobno już robią testy a gra prezentuje się ciekawie i jeśli bitwy będą w skali mniej więcej jak baner to może być ciekawie .
Nie żeby coś, ale aktualnie mija już 6 lat od kiedy zapowiedzieli grę, takie zwlekanie jest dla nich baaaardzo nie na rękę, gra pomimo, że nie miała jeszcze premiery zestarzała się pod cieniem innych produkcji, fakt że wszyscy czekają, ale kiedy gra wyjdzie to osobiście będę zadawać sobie pytanie, czy warto było czekać tyle czasu? oglądając materiały gry, jest to po prostu odświeżona wersja Warbanda co mnie trochę niepokoi, ale zobaczymy, może faktycznie będzie tak dobra i dopracowana, że zabawie w niej długie godziny, jeżeli gry nie wypuszczą na początku 2019 roku, to obawiam się że to koniec M&B II i skończy się jak w przypadku DayZ :/
Pewnie wyjdzie jak wszyscy o tym zapomną a grafika będzie wyglądać przedpotopowo w porównaniu do konkurencji
https://www.youtube.com/watch?v=L9vl-XRJvns
Dosyć świeże informacje dot. gry. System perswazji opierający się na reputacji czy system dorastania i dojrzewania dzieci (które będą sobie wybierały zawód) to dosyć fajna rzecz i będzie to współgrało z systemem dynastii dla rodu głównego bohatera.
Wiadomo też, że będzie można po prostu być kupcem, a nie tylko zwykłym wojownikiem.
Niech rozbudowują grę jak najbardziej. Grafika i tak wygląda całkiem dobrze.
Minęło już 5 bitych lat jak był podany "pierwszy" termin wydania gry w 2013 roku i do dnia dzisiejszego wrzucają od czasu do czasu informacje typu: "będzie można się wypróżnić po jedzeniu", czyli widać nie mają jeszcze nawet dopracowanej koncepcji gry!! Na co czekają? Aż wejdzie nowa generacja silników graficznych i będzie można wszystko wyrzucić do kosza?! Nad Wieśkiem 3 krócej pracowali a jaka tam rozbudowana fabuła...Zaczynam sobie wyobrażać, że nad projektem pracuje jakiś programista, który jest przydzielony zupełnie do innych projektów natomiast na M&B pracuje po 20 minut wieczorem przed spaniem (tylko w weekendy)
Na razie czekam na ogłoszenie daty premiery, następnie aż gra rzeczywiście będzie w sklepach, no i w końcu na trochę łatek i będzie można pograć. Może się wyrobią do 2038 ;)
ciekawe czy potem zrobią mount and blade ogniem i mieczem na silniku i z ulepszeniami z bannerlorda
Witajcie jestem Tomek, piszę z konta pradziadka. Chciałem poinformować, że utrzymuje jego tradycje przekazywaną z ojca na syna i nadal czekam aż Bannerlord wyjdzie. Już nie długo, trzymajcie się ciepło.
Podejrzewam gdzieś że na rok 2020 będzie gotowy, jeśli nie ma żadnych informacji to myślę, że na początek roku 2020 powinno być mam nadzieję, że na początku, nie na końcu owego roku.
Ile tak w ogóle można czekać na tą grę ? 7 rok produkcji.. przesada.. kurcze.. 7 lat i nawet nie ma podanej daty premiery.. nie rozumiem ile można robić taką grę.. i po co tak długo.. no dla przykładu spójrzmy na naszego Wieśka III - Gra bardzo rozbudowana.. świetna grafika ogromny świat itd. i co ? 3 lata produkcji.. no może niespełna 4.. max.. można by tak dalej.. np Skyrim.. kurcze GTA .. ale Mound&blade ? aż tak długo.. ? To zastanawia mnie w ogóle co oni tam chcą wpakować, że aż tak dużo to wymaga czasu..
W końcu dostaliśmy obraz czarnej dziury,a Bannerlorda jak nie było tak nie ma.
Pokładam wielką nadzieję, żeby nie spieprzyli tego, ale po pokazaniu kawałka gameplay-u jestem spokojny :D Poprawią grafikę, dodadzą może nowe mechaniki, ulepszą stare i tyle mi starczy żeby się dobrze bawić.
Niech się nie spieszą z premierą. Lepiej dostać dopracowaną grę :)
Mam nadzieje ze poprawia okna ekwipunku,handlu bo jako ciągnąca, pomieszana lista przedmiotów gównianie to wygląda.
Mnie najbardziej w jedynce denerwował brak szybkiej sprzedaży. Trzeba było każdy item przenosić ręcznie chyba że robiłem to źle :)
Plotki głoszą że gra miała wyjść w 2019 roku ale jak twórcy zobaczyli Kingdom Come to zdali sobie sprawę że są o dekadę w tyle za konkurencja więc premiera została przesunięta na 2025 rok. Prawdopodobnie też gdzieś po drodze splajtuja, albo wydadzą niedokończonego bubla bo budżet gry to nie skarbonka bez dna. Tak to jest jak ma się ambicje większe niż realne możliwości.
Ehhhh co jak co ale była cicha nadzieja że pojawią się na e3 chyba że o czymś niewiem . Pozostaje teraz czekać na Gamescom . Może coś zaprezentują. Niech już nie przerabiaja tej gry z roku na rok na inny silnik tylko w końcu ją wypuszczą czy coś. Sam już niewiem
Czekam z niecierpliwością na tą gre mam nadziej że niedługo ujawnią date prempiery :)
Ile mozna gre wydawać?Z czego oni sie utrzymują,dalej ze srodków z poprzednich części,sponsorow?
Osoby, które narzekają chyba nigdy nie grały w Warbanda.
Warband był przez lata nieustannie paczowany, tak że gra w obecnej wersji bardzo różni się od początkowej, a przy tym i tak zabugowana, że w zasadzie dłuższa rozgrywka nie ma sensu (głównie chodzi o problem relacji lordów z królami i ich ciągłych ucieczek). I nie udało się tego ponaprawiać mimo naprawdę wielu prób.
Przy takim poziomie złożoności gry jest bardzo wiele rzeczy, które mogą szwankować i różne rzeczy mogą ze sobą kolidować tak, że łatanie gry może nigdy nie dać rezultatu. Naprawdę lepiej poczekać, a mieć grę, w której wszystko będzie jako tako działać.
Halo halo, TaleWorlds jak tam Wam idzie? Długo jeszcze trzeba czekać na date premiery?
Jestem ciekaw ile będzie kosztować złożenie kompa pod ultra?
Jak sądzicie, jest szansa żeby później gra pojawiła się na PS4 ?
Tyle lat a oni robią bete :(
Chociaż z drugiej strony można się cieszyć , że w ogóle wyjdzie
Póki co dupy nie urywa... Jak tak dalej w takim tempie będą to rozwijać to wyjdzie w 2021 albo później. Ale na razie jest słabo... nawet bardzo.
Witam, mam takie pytanie... dostałem się do bety, ale chodzi mi o to, czy gdzieś mogę uruchomić demo single player'a? Bo net jakoś nie chce za bardzo współpracować ostatnio ze mną :(
Dostałem klucz do zamkniętej bety zobaczymy co z tego będzie xd
to czekamy. Mam nadzieje ze dostanę pełną singlową kampanie na start za tydzien . Bo sie wkurze i oddam jak robione pod online będzie tylko :P oczekuje dużych zmian po latach czekania i pełnego symulatora królestwa . Walka akurat mnie aż tak nie odpychała więc zostawiłbym starą ino polepszył SI wrogów
Witam, jakby ktoś chciał zagrać w zamkniętą betę jeszcze przez te kilka pozostałych dni, to w odpowiedzi zamieszczam klucz. Tylko prosiłbym o informację tu w komentarzu, że się wykorzystało :)
Kvvvadrat ja bym chętnie sprawdził, możesz podać link do instalki bety ? Czy to ta beta multi ? [link]
Witam, mam mianowicie takie pytanko czy M&BII ma szansę jakoś działać grywalnie na intel core i3 4005U , nvidia geforce 920m, 4gb ram oraz 64bit ?
Witam, próbując wejść w multi, pokazuje mi po włączeniu gry, że nie jestem zalogowany. Nie mam nigdzie opcji rejestracji. Ktoś ma podobnie ?
Mam takie same odczucia. Procek i9 9900k rtx 2080 32gb ramu gra na dysku ssd.
Detale na maxa 1080p rozmiar bitwy maxymalny. Komputer czasem dostaje zadyszki ale to pewnie procek bo w ustawieniach pokazuje mi uzycie grafiki niecałe 3gb. Nie macie wrazenia że te bitwy i poruszanie sie botów jest ciut przy szybkie? Może to poprawią
Nie wiem jak wasze odczucia ale oglądając gejmpleje to widzę Warbanda z lepszą grafiką, polepszoną fizyką i mechanikami usprawniającymi rozgrywkę. Wszyscy się jarają, bo sentyment do Warbanda i dostają Warbanda, którego wszyscy lubią tylko usprawnionego.
PS.
Czy na I5 6500, 16 GB Ramu DDR4, GeForce GTX 1060 6GB ujdzie ta gra? Grał ktoś na sprzęcie słabszym, niż podany w wymaganiach?
Jak ogarnąć owce do questa? Znalazłem wioskę obok której stoją, ale nie wiem co dalej.
Dla osob ktore maja slaby sprzet polecam Geforce Now ktore obsluguje Mount and Blade 2.
Czy ktoś wie czym mogą być spowodowane lagi na komputerze o podzespołach: I5-7400, GTX 1060 6Gb i 8Gb Ram? To wina sprzętu, czy optymalizacji? Battlefieldy, Wiedźminy, ETS, GTA V działały płynnie na ultra, a M&B2 dostaje zadyszki na najniższych. -.-
Gra jest fantastyczna. Na razie jest bardzo dużo bugów, z czego niektóre niestety psują kompletnie rozgrywkę i trzeba przez to instalować mody takie jak konsola developera, bo nie da się inaczej kontynuować gry, ale wiadomo, to Early Access. Na premierę będzie czymś niesamowitym.
Witam. Grałem w tą gierkę. Jest kozacka. Co dużo mówić... Zakup, zagraj oraz przeżyj to sam.
Mordeczki: IC i7-4790K CPU 4.00 GHz, RAM 16 GB, karta graficzna GeForce GTX 970. Uciągnie to moje machina? Mega napalony jestem na gierkę ale boje się, że sprzęt nie nadąży. Jak ktoś się zna trochę na tym bardziej niż ja to proszę o podpowiedź <3
Ja mam inny problem, moi kompani nie zdobywają doświadczenia, czy to jest spowodowane tym że mam najniższy level z całego mojego party?
Jeśli ktoś ma podobny sprzęt, to info okaże się przydatne.
Na i5-8700k, GeForce 1080Ti, 16GB RAM gra w 1440p na maksymalnych detalach chodzi płynnie w 75 klatkach (monitor 75 Hz, V-Sync włączony).
Jedynie przy bitwie, w której bierze udział 1000 jednostek (po 500 jednostek na każdą stronę konfliktu), płynność spada do 50-60 klatek. Najbardziej obciążony wydaje się być procesor. Pozdrawiam i szczerze polecam tą grę, jest niesamowicie wciągająca.
Warband 2.0, twórcy robili 10 lat grę którą wypuścili w końcu jako early access chcąc za to kasę jak za normalną grę, duża część gry przeniesiona z Warbanda, system walki czyli to co powinno być szlifowane przeniesiony praktycznie 1:1 z poprzedniej części, a reszta ,,nowości" to w zasadzie nic czego nie można byłoby zrobić za pomocą modów warbandzie, w mojej ocenie na chwilę obecną tj. 02.04.2020 nie warto kupować, lepiej czekać aż rzeczywiście coś poprawią, lub upolować na jakiejś większej przecenie, sam kocham Warbanda, i bawiłem się w nim bardzo dużo za młodu, jednak nie można dać się oślepić sentymentowi i udawać, że to nic takiego kiedy twórcy nie do końca rzetelnie przygotowali się przez taki ogrom czasu, i w mojej ocenie lekko próbują rznąć graczy na kasę wypuszczając coś co bardziej przypomina moda do warbanda niż pełnoprawną grę...
Tej grze jeszcze dużo brakuje, ale macie przetłumaczone na Polski na steamie:
Gra we wczesnym dostępie będzie wykorzystywała te same sceny w różnych miastach, może w niej zabraknąć niektórych dodatkowych funkcji, liczba zadań czy nagranych kwestii dialogowych może być ograniczona, a część wersji językowych może pozostawać niedostępna.
W trakcie wczesnego dostępu zamierzamy stopniowo wprowadzać brakujące dodatkowe funkcje, takie jak rebelie, budowanie królestwa i tworzenie broni. Jednocześnie planujemy rozbudowywać i ulepszać wiele istniejących już elementów wymienionych poniżej.”
Jaki jest obecny stan wersji z wczesnego dostępu?
“Jeśli chodzi o zawartość, wersja z wczesnego dostępu oferuje wszystkie najważniejsze elementy, z których znana jest seria Mount & Blade, a także wiele niespotykanych w niej dotąd rozwiązań. Gracze mogą:
• przygotować własną postać przy użyciu wbudowanego systemu tworzenia postaci;
• eksplorować kontynent Calradii;
• zebrać własną grupę żołnierzy;
• dowodzić oddziałami i walczyć u ich boku w pełnych rozmachu bitwach, wykorzystując rozbudowany system poleceń i intuicyjny, oparty na umiejętnościach, kierunkowy system walki;
• łupić osady;
• oblegać i przejmować wrogie miasta i zamki;
• handlować przedmiotami i towarami dzięki złożonemu systemowi ekonomii;
• parać się polityką i dyplomacją;
• zarządzać własnym klanem;
• ulepszać osady i zarządzać nimi;
• tworzyć armie i toczyć wojny...
...oraz wiele, wiele więcej. A wszystko to w ogromnym otwartym świecie dla pojedynczego gracza, w którym każda rozgrywka jest inna. Wersja we wczesnym dostępie zawiera również w pełni wspierane tryby rozgrywki wieloosobowej, dzięki którym gracze mogą poddać próbie swoje zdolności bojowe i sprawność taktyczną w starciu z przeciwnikami z całego świata.”
Ja tam im ufam, jestem ze wsi i wierzę w zabobony i czary. No i w sumie z tego co oni piszą, to brakuje jeszcze MASAAA contentu, ale fakt faktem, zanim cos dodadzą, to lepiej, żeby działało to co jest teraz, nie crashowało i bylo zoptymalizowane. I dopiero można coś dodawać. Według nich early access ma potrwać 'może rok', czyli tak trzeba wziąć na to drobną erratę, że pewnie ze dwa.
Jeszcze taka notka ode mnie: spróbujcie zagrać na Realistic, żeby nie przejść czasem gry w 20h i się znudzić, bo na 1/3 jest zdecydowanie za łatwo. Tworzysz zielona postać, która nic nie umie i wygrywasz od razu turnieje, nie jest to rzecz normalna.
Jak to jest z rozwijaniem handlu? Bo sprzedaję sporo łupów, mam perka do zwiększenia cen, 5 punktów rozwoju a "trade" ciągle stoi w miejscu. No i dwie aktywne karawany. Utknęło na poziomie 56 i nie widzę postępu w expie. Sprawdzałem po sprzedaży we własnym mieście i zero EXPa.
Medycyna też wolno idzie w górę. Ogólnie mam wrażenie, że jest problem z naliczaniem skillów.
Zastanawiam się czy to nie wina roli postaci w klanie. Czy rozwój tych skilli u głównej postaci nie został zablokowany, gdy pomocnicy dostali swoje przydziały. Tylko, że u nich też wolno to idzie.
Skille bojowe muszą mieć przynajmniej jeden pkt rozwoju, inaczej utkną i świecą na czerwono i wtedy się nie rozwijają. Aby postać szybko awansowała najlepiej inwestować w te skille które ciągle używamy, inaczej postać utknie w rozwoju.
Dziwią mnie trochę te ochy i achy jakie tu widzę. Ta gra przecież jest beznadziejna, infantylna i niedorobiona - to akurat wybaczam, wiadomo EA. Sterowanie do kitu, brak obsługi pada (niby da się ale jest wszystko pod klawisze), tnie co chwilę, długie loadingi, jakaś szczątkowa muzyka i zero dialogów, tekstury ładują się z opóźnieniem, grafika z lat 2005. Pograłem trochę i odpuszczam. Wracam do Greedfall, też dupy nie urywa ale bije to coś na łeb.
Teraz tylko czekać na patche :33 Oczekiwania daje na 10 bo liczę na mody
Jak pogram 20/30h to podzielę się swoją opinią
!!!
Jeśli komuś gra laguje to polecam wyłączyć krew.
Dokumenty\Mount and Blade II Bannerlord\Configs
w pliku BannerlordConfig odnajdujemy ShowBlood=True i zmieniamy na False
Trochę pomaga, polecam
!!!
Szanowna redakcjo jest szansa na jakiś obszerniejszy filmik z gameplay-u??
Obserwuję tytuł bo się głośno o tym zrobiło (jako gracz konsolowy)...
Chciałbym kilka słów wyjasnienia, omówienia gry od Was, jest szansa??
Jest już wstępne polskie tłumaczenie.
Jedna Ekipa na ModDB i druga ekipa na Fb.
https://www.moddb.com/mods/bannerlord-spolszczenie
https://www.facebook.com/groups/1752075895085751/
Ekipa z Fb udostępniła wczesną wersję 0.1.
Link do pliku:
https://uploadfiles.io/ab79dve6
Gra naprawdę wygląda ładnie szczególnie mapa i efekty światła wiadomo, że nie jest to poziom RDR 2 więc nie wiem po co te narzekania na internetach jeśli w bitwie może uczestniczyć 1000 wojaków. Największe zastrzeżenia mam jednak do mechaniki która zbytnio się nie zmieniła te same lub podobne misje, jednak najgorzej wygląda walka przeniesiona 1na 1 z poprzednich części mimo wszystko gra się przyjemnie są ułatwienia gameplayowe typu nie musimy szukać kogoś tylko od razu możemy porozmawiać z okna miasta, ogólnie całość jest bardziej przystępna zapraszam https://www.youtube.com/watch?v=nsRYOzK8aWE&t=0
Sam jeszcze nie miałem okazji zagrać w nowy tytuł Mount & Blade ale muszę przyznać że 60GB jak na początek to już dużo co bardzo przyciąga moją uwagę ponieważ może się okazać że w fazach końcowych gra może ważyć jeszcze więcej muszę w końcu zakupić nowy tytuł i sam poczuć jak przemierza się odświeżoną Calradię Gra świetna i mogę to powiedzieć nawet po obejrzeniu kilku filmików z samej gry a co dopiero gdy zagram.
Czy ktoś wie kiedy dodadzą polską wersje? Bo trochę męczące jest dla mnie granie po angielsku i zamarzam kupić dopiero wtedy gdy będzie w polskiej wersji.
Czy warto kupić tę grę za 150 złotych przy obecnym etapie rozwoju? Czy jednak czekać aż poprawią i trochę stanieje?
Spolszczenie do Bannerlorda
[link]
Po kilku latach w końcu jest! Miałem obawy, że będą chcieli "przedobrzyć" jak to niestety ostatnio twórcy gier lubią przez co wychodzi co wychodzi.... ale tylko ulepszyli poprzednika! Dodali brakujące aspekty w Warbandzie, które oferowały mody, dodano więcej elementów sandboxowych (klany, craft, symulacje, dynastie itp. itd), które w żaden sposób nie ograniczają i do niczego nie zmuszaja, podszlifowana grafika.
Oczywiście gra nie jest w wersji finalnej, przez co są nieraz odczuwalne braki optymalizacyjne. I7-9750, RTX2070, 16GB RAM, SSD śmiga w full detalach, ale czasem potrafi klatkować, zwłaszcza przy większych bitwach jak niektórzy już w komentarzach pisali, wówczas nawet na medium są spadki FPS, i o dziwo nie grafika dostaje, a procesor, temperatura podskakuje do 90-100 stopni wykorzystanie do 80-90%, wrażenie jakby gra miała problem z wykorzystaniem wielu wątków. Tak czy inaczej 10/10!
no to się wpierd@#$ w shit: założyłem swoje niepodległe królestwo zbyt wcześnie: mając jeden zamek raptem. Ot zawsze zaczynałem królestwo z jednym zamkiem. Tu to się strasznie mści. Bo co zrobić jak masz jeden zamek? No bieda. Moi bieda-vasalowie tracą swoje wojsko w utarczkach z bandytami (bitch please!). Wybrałem więc najsłabsza frakcję i dalej chuzia na juzia. Ja mam w oddziale 150 ludków z czego aż połowa to ciężka jazda hodowana jak bydło. No i przede mną drałuje armijka wypisz wymaluj 500+. Spróbowałem się po sejwie ale gdzie tam, mimo że tam ponad 200 zielonych rekrutów, to mnie czapkami nakryli. No i co teraz? Dwie takie armijki wystawili jedna 500 druga 300. Udało mi się przekabacić dwóch lordów od nich na przejście do mnie ale zażyczyli sobie masakryczną ilość kasiory (jakieś 200k dla każdego) no tyle to nie mam. Zatrudniłem jeszcze jakiś cały klan mercenariesów. Udało mi się rozwalić jedną armijkę z pomocą właśnie 4 oddziałów mercenary. Potem rozwaliłem jedną dużą armię 300 i udało mi się trafić na moment disbandu tej dużej armii 500 i po kolej usiekłem ich. Tyle, że kasy mam może 60k, konnicy coraz mniej i nie bardzo widzę wyjście z tej wojny. Najbardziej mnie wkurza, że w momencie jak wszcząłem wojnę (paląc wioskę) to influence mi spadło do poziomu -200! I nie mogę jakiejkolwiek armii zebrać. Odrobiłem sporo teraz mam -60 no ale to jest od czapy. Ma ktoś może rozpiskę kiedy spada influence?
Ciekawostka: przekonałem do mojej sprawy grubą rybę z Vlandii, ile chciał na start tej pięknej przygody? ok 500k!!!
Hint&trick: opłąca się dawać gifty noblesom: ja standardowo po 3k, szybko wywindowało mi to Charm i odblokowało polepszenia w rozmowach. Podobnie kowalstwo które jest według mnie bez sensu, używam tylko do levelowania postaci. Turnieje: mam nadzieję, że nagrody i poziom będzie się zmieniał, bo co to za sens w nich uczestniczyć, gdy z byle bitwy zgarniam 3-6tys a z wygranego turnieju jakieś mniej niż 2k? Szkoda czasu.
Electric: możesz rozwinąć temat? Jak mogę przeciągnąć kogoś na swoją stronę? Teraz jak udaje mi się kogoś przekabacić to "wchodzi" w pulę królestwa, którego jestem wasalem, jak mogę zwiększyć ilość ludków w moim klanie? Wiem że to działa jak mam niepodległe królestwo, ale jak jestem wasalem to jak to zrobić? bo właśnie chcę zrobić tak jak napisałeś, ale na razie tylko dwa zamki mam.
Ma gtx 1060 3gb i Intel Core i5-6400, 2.7GHz, nie jest to może bestia, ale mimo wszystko liczyłem, że gra będzie chodzić. Obecnie zmniejszyłem prawie wszystko na minimum i gra nadal chodzi tragicznie. Liczne spadki fps, do tego częste crashe, z godziny gry robią sie dwie, długie loadingi, Odyssey na wysokich chodzi mi lepiej niż Bannerlord na niskich, coś jest nie tak .
KoronaLek --> Tak. Jest do 1000 jednostek w jednej bitwie (ostry kocioł, czujesz, że masz coraz mniejszy wpływ na bitwę) i pomimo wielu błędów, jest masakryczny powiew świeżości. Mam 70h gry, bo na tyle miałem od premiery czasu, żeby zagrać, ale i troszkę czekałem aż to połatają i żeby mój komp dał radę. :D Przecież można kupić, nie spodoba się, to na steamie dostajesz refund.
Wlosako18 --> masz drewniany średniowieczny procesor, a on jest najważniejszy w Bannerlordzie. Próbowałeś chociaż grać na trybie TURBO? Ile masz ramu? Wypuszczają ostatnio patche optymalizujące i grę w walce z duzą ilością jednostek i wspomniane przez Ciebie loadingi. Jest lepiej.
Pytałem ile masz ramu, bo mój komp okrutnie sobie nie dawał rady z 8gb, dusił się niemożebnie, były ścinki do 1fps. Zamówiłem 16GB (2933MHz) i strasznie ruszył z kopyta do przodu. Różnica kolosalna. Procesora też nie mam zajebistego, bo to ryzen 5 1500X, ale jednak 3.5GHz na czterech rdzeniach, to nie 2.7 i widać niestety tę różnicę. Spróbuj sobie poszerzyć ilość ramu, włączysz tryb turbo, do kilkuset jednostek powinno hulać. Ja odpalam 1000 jednostek i w stresie fpsy spadają do najwyżej 25, ale ogółem działa to płynnie (50+) i w terenie i na siege'ach.
Gra jest dobra, na razie niema sensu grac single player. Questy się wykluczają pomiędzy pobliskimi wioskami. Jeśli gra w multi bedzie wyglądać tak jak w singlu, czyli w stylu Heroes 3, wtedy zaczne grać na poważnie. Jedyne dopracowane tryby to tryb kapitański w multi. Na reszte trza poczekać.
Dobra? Słaba? Dla mnie średnia, ale mi to wystarczy... zgadza się, nie jestem wybredny
Ale przydałby się Polski język bo nie umiem w angielskim.
Jestem fanem tej serii, przegrane tysiące godzin w pierwszego i Warbanda. W Bannerlorda też tłukę, jak szalony. Troszkę jednak się zawiodłem. Nie spodziewałem się nie wiadomo czego, ale uważam, że TaleWorlds się nie popisało. Grając mam wrażenie, że gram w odświeżonego Warbanda z kilkoma, dodatkowymi bajerami. Nie zrozumcie mnie źle, Bannerlord jest i będę w niego maniaczyc tracąc tysiące godzin ze swojego życia. Uważam jednak, że za mało, jak na tyle lat pracy. Na szczęście modderzy już działają :)
I mimo lekkiego zawodu, to daje tej produkcji solidne 8/10, bo nie ma innej takiej, a zabawa przednia :)
Moderacja: Użytkownik Forum zobowiązany jest do unikania używania wulgaryzmów, także w postaci skrótów: §2 podpunkt 2b Regulaminu Forum -> https://www.gry-online.pl/regulamin.asp?ID=2
Kupić i zagrać warto.
Jednak jak na tyle lat pracy się zawiodłem, co prawda w najnowszym patchu ma podobno być dodany content zarządzania królestwem, ale póki co własne królestwo to jeden wielki bug.
- Brak możliwości rozwiązania questa zwiazanego z własnym królestwem, przez co, nie wiem czy tylko u mnie, po pewnym czasie wszystkie królestwa wypowiedziały mi wojnę.
- Szukanie i latanie za wodzami klanów, których i tak jest diabelnie cięzko przekonać( charyzma na poziomie 200 mniej więcej i cecha honorowy)
- Brak emisariuszy
- Brak powiadomień gdy oblężone jest miasto z naszego królestwa(szczególnie uciążliwe gdy samemu się oblega, nie można przewijać mapy)
Co jak co ale w podstawce bannerlorda było więcej contentu, pomijając mody.
Stąd póki co warto pograć, nie oczekując rewelacji, bo jak na sanbox to jest to uboższe niż warband
Komuś jeszcze zbugowały się misje fabularne na królestwo? Zebrałem 3 kawałki baneru, spełniłem wymagania Arzgosa i Istiany. Teraz gra mówi że mogę podjąć decyzję i pójść przekazać ją dla w/w chłopa lub kobity. Problem w tym, że gdy idę do nich, to mogę spytać ich jedynie o zdanie co powinienem zrobić.
Zrobiłem specjalnie nowy save, na pierwszym udało mi się stworzyć królestwo przez fabułę, ale byłem zmuszony stworzyć nową grę bo narobiłem sobie za dużo wrogów i wszyscy non-stop mnie atakowali :D
Jak pisał wcześniej
Tym razem jest to już Pełna Wersja.
https://www.moddb.com/mods/bannerlord-polska-wersja-spolszczenie
Potrzebuję pomocy - mianowicie potrzebuje wykuć ostrze od gladiusa (tier 1, krótki miecz) Czy ktoś ogarnięty mógłby mi powiedzieć co trzeba przetopić, by to ostrze odblokować?