Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 czerwca 2007, 12:47

autor: Bartłomiej Kossakowski

Naruto: Rise of a Ninja - przed premierą - Strona 5

Nie jest łatwo być nastoletnim ninja. Bo wiecie, samuraje to pozerzy, ale opanowanie ninjutsu to nie tylko nauka sztuki walki i akrobacji. To cała filozofia i sposób na życie.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Do tej pory sprawa była mniej więcej jasna. Japoński serial animowany o nastoletnim ninja, czyli Naruto, powstał na podstawie japońskiego komiksu, a kolejne, tworzone przez Japończyków gry z udziałem jego bohaterów, trafiały wyłącznie na japońskie konsole. Były już pozycje na GameBoy’a, DS-a, Wii, PS One, PS2 i PSP, a nawet WonderSwan Color (handheld firmy Bandai) – łącznie prawie 30 sztuk, a pamiętajmy, że pierwszy odcinek tej anime wyświetlono niecałe pięć lat temu. Tytuły te często docierały na inne kontynenty z niemal dwuletnim opóźnieniem, a niecierpliwi fani z innych części świata musieli je importować. A teraz – niespodzianka. Nową grę z serii Naruto tworzy kanadyjskie studio deweloperskie, dla francuskiego wydawcy, w oparciu o angielską wersję językową kreskówki i będzie to exclusive dla amerykańskiej konsoli. Bardzo możliwe, że tytuł ten w ogóle nie ukaże się w Kraju Kwitnącej Wiśni! Zszokowani? To pomyślcie, jak zareagują Japończycy.

Poznajcie Naruto. Twarz wcielonego demona mówi sama za siebie.

Opracowywane przez UbiSoft Montreal (twórcy m.in. Assassin’s Creed, Prince of Persia i gier z serii Splinter Cell) Naruto: Rise of Ninja trafi wyłącznie do posiadaczy Xboxa 360. W związku z zawirowaniami wokół licencji, nie jest na razie jasne, czy nasi skośnoocy bracia również dostaną tę pozycję. Póki co, potwierdzono, że głosów użyczą aktorzy pracujący nad angielską wersją kreskówki i wyznaczono datę premiery (końcówka tego roku) dla USA i Europy. Mimo, że gry nie tworzą Japończycy, będzie to największa i najładniejsza produkcja z bohaterami znanego anime. Ostatnie tytuły z Naruto to głównie gry walki. Tym razem dostaniemy rozbudowaną przygodówkę z elementami platformówki, bijatyki i RPG-a, a autorzy oddadzą do naszej dyspozycji wielki świat, w którym będziemy mieć pełną swobodę zwiedzania.

Naruto – diabeł wcielony

Głównym bohaterem gry, mangi i anime jest Naruto Uzumaki – młodzieniec, którego marzeniem jest zostanie Hokage (najpotężniejszym shinobi w wiosce). Nie jest łatwo być nastoletnim ninja. Bo wiecie, samuraje to pozerzy, ale opanowanie ninjutsu to nie tylko nauka sztuki walki i akrobacji. To cała filozofia i sposób na życie. Opiera się na dyscyplinie, samodoskonaleniu i ciągłym rozwoju – zaczynając od władania własnymi siłami witalnymi i mentalnymi, aż po różne techniki walki i manipulacji. To wymaga niemałej cierpliwości, a z tym u Naruto nie jest najlepiej. Co tu dużo mówić – chłopak jest lekko narwany, bardzo energiczny i wyjątkowo głośno krzyczy. Przyczyn takiego stanu jest kilka – warto wspomnieć choćby o tym, że gdy był niemowlęciem, w skutek dziwnych zbiegów okoliczności, w jego ciele uwięziono Lisiego Demona. Poza tym, wychował się bez rodziny, a mieszkańcy wioski, w której dorastał, raczej za nim nie przepadali. Przez całe życie próbował zwrócić na siebie uwagę i to akurat wychodziło mu całkiem dobrze, bo nadpobudliwy nastolatek potrafił zrobić niemałe zamieszanie. Naszym zadaniem będzie więc pokierowanie tym pełnym wigoru blondynem w charakterystycznym pomarańczowym kombinezonie i opanowanie wraz z nim technik ninjutsu. Niezłe wyzwanie.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.