autor: Wojciech Szajdak
Halo 2 - przed premierą
Halo 2 to kontynuacja najlepiej sprzedającej się gry na konsolę Xbox.
Przeczytaj recenzję Halo 2 - recenzja gry
Artykuł powstał na bazie wersji XBOX.
Premiera Halo 2 zapowiadana jest na 9 listopada tego roku. Gra w wersji na konsolę Xbox firmy Microsoft pojawi się jednocześnie na rynku amerykańskim i europejskim. Zapewne po jakimś czasie, wydana zostanie także w wersji na komputery osobiste - tak przynajmniej było w przypadku części pierwszej. Podtytuł nowej gry nie został jeszcze ustalony, spekulacji jest wiele. Na razie wiadomo tylko, że następca Halo: Combat Evolved pojawi się na rynku pod nazwą Halo 2.
Halo 2 to kontynuacja najlepiej sprzedającej się gry na konsolę Xbox. Fabuła jest pilnie strzeżonym sekretem. Wiadomo jednak, że Master Chief i Cortana powrócą, podobnie zresztą jak zły Covenant. Główny bohater gry - Master Chief przyjmie tym razem misję ocalenia Ziemi, kolebka ludzkości stanie bowiem w obliczu realnego zagrożenia inwazją obcych. Zespół Bungie zapewnia, że podczas rozgrywki gracze mogą spodziewać się wielu niesamowitych zwrotów akcji.
Kontynuacja oferować będzie wiele nowych możliwości, programiści poinformowali, że wzięli sobie do serca wszelkie uwagi graczy. Już teraz wiadomo, że Halo 2 to zupełnie nowa, o wiele lepsza grafika, a także całkowicie nowe środowisko gry i masa ciekawych lokacji. Świat Halo będzie tym razem bardziej interaktywny tzn. poszczególne części lokacji będzie można niszczyć. W ten sposób gracze otrzymają jeszcze większy realizm, a przede wszystkim możliwość lepszego planowania rozgrywki. Okna, kolumny, drzwi będzie można niszczyć, a świadome tego faktu wrogie jednostki, stanowić będą jeszcze większe zagrożenie. W Halo 2 przeciwnicy zrobią wszystko co w ich mocy, by zbliżyć się do głównego bohatera gry i unieszkodliwić go raz na zawsze. W ramach samoobrony bohater będzie mógł np. niszczyć źródła światła, by następnie schronić się w zaciemnionych obszarach. Czasami lepiej przecież uniknąć bezpośredniej konfrontacji i zastosować walkę partyzancką!
W grze dostępnych będzie wiele dodatkowych broni i pojazdów. Battle Riffle to zmodyfikowana wersja oryginalnego karabinu – poprawiono jego celność i zasięg, ale zmniejszono szybkość strzelania. Pistolet maszynowy SMG będzie wypruwać kule z niesamowita prędkością, niestety kosztem obniżonej celności. Jedną z kolejnych propozycji będzie Covenant Carbine – broń snajperska wykorzystująca promienie energetyczne. Wiadomo również, że bohater gry zostanie ponownie wyposażony w miecz energetyczny, niesamowicie użyteczny podczas bliskich starć z zabójczymi przeciwnikami.
Znacznej poprawie ulegnie system sztucznej inteligencji. Poza tym, podobnie jak w Unreal Tournament 2004, Halo 2 oferować będzie możliwość sterowania pojazdami latającymi. Tak więc rozgrywka zostanie przeniesiona również w przestrzeń powietrzną. Bungie zapowiada kilka nowych ras. Jedną z nich będą Brute, opisywani jako połączenie goryli z nosorożcami. Kolejna to Prophets – olbrzymie istoty z kosmosu, przywódcy polityczni, religijni i duchowi w Covenant.
Potwierdzone zostało wsparcie usługi Xbox Live! Wszyscy gracze spragnieni rozgrywki wieloosobowej mają podstawy, by spodziewać się naprawdę wielu mocnych wrażeń. Oprócz znanych z pierwszej gry trybów Oddball, Race, Slayer, CTF itp. dostępnych będzie wiele innych, tworzonych specjalnie z myślą o usłudze Live. Wiadomo, że Halo 2 obsługiwać będzie m.in. zestaw słuchawkowy Xbox Live Communicator, a więc możliwość porozumiewania się między graczami jest już faktem. W trybach wieloosobowych będzie mogło bawić się maksymalnie 16 osób jednocześnie. Wprowadzona zostanie obsługa klanów i system zaawansowanych statystyk. W chwili obecnej nie wiadomo jeszcze, czy Halo 2 pozwoli zmierzyć się ze sterowanymi przez konsolę botami. Bungie jednoznacznie dała do zrozumienia, że zamierza zaproponować rozgrywkę wieloosobową najwyższej maści, także graczom nie korzystającym z usługi Live. A więc szanse z pewnością są duże.
Grafika Halo 2 oferować będzie m.in. generowany w czasie rzeczywistym system oświetlenia środowiska gry. Programiści obiecują, że zastosują zaawansowany system bump-mappingu. Każda postać w grze będzie rzucać cień zarówno na otoczenie, jak i na samą siebie! Dźwięk i muzyka tworzona jest przez tych samych ludzi, którzy stworzyli fantastyczną oprawę dźwiękową pierwszego Halo. Halo 2 ma powtórzyć sukces poprzedniczki. Wszystko wskazuje na to, że tak się stanie. O czym przekonamy się wszyscy jeszcze przed świętami.