Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Warhammer 40,000: Dawn of War III (PC)
OkładkaWarhammer 40,000: Dawn of War III (PC)

Warhammer 40,000: Dawn of War III PC

Trzecia odsłona osadzonej w konwencji science fiction serii strategii czasu rzeczywistego studia Relic Entertainment. Akcja Warhammer 40,000: Dawn of War III przenosi nas ponownie do popularnego uniwersum firmy Games Workshop.

Strategiczne | fantasy | science fiction | RTS | Warhammer 40,000 | multiplayer | singleplayer | internet

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Warhammer 40,000: Dawn of War III Premiera PC

27kwietnia2017

pudełko PL

27kwietnia2017

Steam

27kwietnia2017

producent: Relic Entertainment wydawca: Sega wydawca PL: Cenega S.A. Strona oficjalna

Polskie napisyPolskie napisyAngielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

Warhammer 40,000: Dawn of War III to wydana na platformę PC strategia czasu rzeczywistego (RTS). Produkcję opracowało studio Relic Entertainment, czyli ten sam zespół, który stał za dwiema poprzednimi odsłonami cyklu.

Fabuła

Zgodnie z tytułem, gra przenosi nas do mrocznego uniwersum Warhammera 40,000, opracowanego na potrzeby stołowych gier bitewnych przez brytyjskie wydawnictwo Games Workshop. Produkcja oferuje kampanię fabularną – aby się nią cieszyć, nie jest wymagana znajomość wydarzeń z poprzednich dwóch odsłon Dawn of War.

Historia obraca się wokół starcia trzech frakcji – kosmicznych marines z zakonu Krwawych Kruków (Blood Ravens) pod przywództwem Gabriela Angelosa, eldarów, prowadzonych do boju przez prorokinię Machę, oraz orków, rządzonych żelazną pięścią przez watażkę Gorgutza. Wszystkie trzy grupy przeprowadzają inwazję na planetę Acheron, próbując dotrzeć przed konkurencją do ukrytej tam potężnej broni.

Mechanika

Wydane na platformę PC Warhammer 40,000: Dawn of War III opracowano tak, aby łączyło rozwiązania z poprzednich odsłon serii. Otrzymujemy więc grę, która koncentruje się na toczeniu bitew, rozgrywających się na rozległych mapach i angażujących dziesiątki jednostek. Naszym zdaniem jest takie pokierowanie rozwojem bazy i jednostkami na polu bitwy, aby ostatecznie pokonać przeciwnika.

Powróciły znane z pierwszej części serii mechanizmy budowy bazy. Gracz musi konstruować generatory energii oraz zajmować specjalne punkty na mapach, co zapewnia mu surowce potrzebne do stawiania budynków, szkolenia i rozwijania możliwości jednostek. Fanów kosmicznych marines ucieszy wiadomość, że mogą transportować swoich ulubieńców na pole bitewne zarzucając ich w kapsułach na głowy wrogów.

Jednocześnie, wzorem Warhammer 40,000: Dawn of War II, duży nacisk położony został na dysponujących przydatnymi zdolnościami i znacznie lepszymi statystykami bohaterów (np. Gabriel Angelos czy Imperial Knight po stronie kosmicznych marines). Każdy gracz wybiera przed bitwą trzy elitarne jednostki, a są one tak potężne, że decyzja ta kształtuje w istotny sposób możliwości całej armii. Wszystkich tych herosów możemy rozwijać, odblokowując dla nich nowe umiejętności, aczkolwiek do bitwy możemy wybrać tylko jedną z nich. Przed rozpoczęciem starcia musimy zdecydować również o wyborze trzech doktryn armii, czyli specjalnych premii, które wzmacniają naszych żołnierzy. Łącznie jest ich ponad 20 dla każdej frakcji, a ich różnorodność, wraz z wyborem jednostek elitarnych, powoduje, gracze mają spore możliwości kształtowania swoich armii pod kontem preferowanego stylu rozgrywki (np. skupić się na piechocie, albo odwrotnie – wybrać tylko bonusy do pojazdów).

W grze pojawia się znany z kilku wcześniejszych gier studia Relic Entertainment system osłon, ale został on uproszczony i sprawdza się do z góry umiejscowionych na mapie bunkrów. Zapewniają one skuteczną ochronę przed ostrzałem, że kontrola nad nimi ma duże znaczenie w trakcie potyczek. Dostępna jest również opcja prowadzenia ostrzałów za pomocą laserów orbitalnych. Współgra z tym rozbudowany silnik gry, który sprawia, że możemy zniszczyć niektóre elementy otoczenia.

Tryby gry

Warhammer 40,000: Dawn of War III oferuje kampanię fabularną, w której co misję kierujemy inną frakcją – pozwala nam to spojrzeć na konflikt z szerszej perspektywy, a jednocześnie wymusza opanowanie taktyk skutecznych dla wielu rodzajów wojsk, co ułatwia start w rozgrywkach multiplayer. Te ostatnie obejmują zarówno starcia PvP przeciwko innym graczom, jak i tryb kooperacyjny, w którym kilka osób łączy siły przeciwko armiom sterowanym przez sztuczną inteligencję.

Ostatnia modyfikacja 21 czerwca 2016

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet  

Ocena użytkowników: 7,4 / 10 na podstawie 224 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 8.9 / 10 na podstawie 227 głosów czytelników.

Warhammer 40,000: Dawn of War III cena w dniu premiery: 199,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Warhammer 40,000: Dawn of War III

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Warhammer 40,000: Dawn of War III Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Minimalne:
  • Intel Core i3 3.0 GHz
  • 4 GB RAM
  • karta grafiki 1 GB GeForce 460/Radeon 6950 lub lepsza
  • 50 GB HDD
  • Windows 7 64-bit
  • Zalecane:
  • Intel Core i5 3.0 GHz
  • 8 GB RAM
  • karta grafiki 2 GB GeForce 770/Radeon 7970 lub lepsza
  • 50 GB HDD
  • Windows 10 64-bit