Sorcerer King: Rivals - zapowiedziano samodzielny dodatek do turowej strategii studia Stardock
Studio Stardock zapowiedziało Sorcerer King: Rivals, czyli samodzielny dodatek do zeszłorocznej turowej strategii 4X. Rozszerzenie zaoferuje nowe frakcje, jednostki, przygody i wrogów. Ponadto zmieni główny cel rozgrywki. Zamiast jedynie spróbować powstrzymać mrocznego lorda przed staniem się bogiem, sami spróbujemy tego dokonać przed nim.
Wydana w zeszłym roku strategia 4X Sorcerer King okazała się ciekawą wariacją na temat turówek fantasy, oferując sporo nietypowych dla tego gatunku rozwiązań. Teraz studio Stardock zapowiedziało pierwszy dodatek, który otrzymał tytuł Sorcerer King: Rivals. Ma to być rozszerzenie samodzielne, a więc nie będzie wymagało posiadania podstawowej wersji gry. Premiera nastąpi we wrześniu. Cena ustalona zostanie na poziomie 29,99 dolarów (ok. 114 złotych), ale osoby mające już Sorcerer King będą mogły nabyć całą zawartość Rivals w formie DLC kosztującego 9,99 dolarów (38 zł).
- Deweloper: Stardock
- Wydawca: Stardock
- Gatunek: turowa strategia 4X
- Platforma: PC
- Data premiery: wrzesień 2016 r.
W podstawowej wersji gry wcielaliśmy się w śmiertelnego władcę, który starał się powstrzymać tytułowego Króla Czarnoksiężnika przed staniem się bogiem, co przy okazji zniszczyłoby cały świat. Natomiast w Sorcerer King: Rivals te role ulegną odwróceniu i to my spróbujemy dołączyć do panteonu bóstw, a inne siły będą chciały pokrzyżować te plany. Nasza postać nie będzie jedyną z takimi ambicjami. Z rozgrywki nie zniknie bowiem Król Czarnoksiężnik, w efekcie czego zmuszeni zostaniemy do dopełnienia tzw. rytuału wstąpienia jako pierwsi.
Sorcerer King: Rivals wprowadzi do gry dwie nowe frakcje - dowodzone przez Króla Bazzara krasnoludy oraz podążających za rozkazami Arcymaga Velemora nekromantów. Każda z tych grup otrzyma własne jednostki, zaklęcia i technologie.
Wzmocnieniu ulegną także siły Króla Czarnoksiężnika, do których dołączy trzech nowych poruczników. Tym samym liczba możliwych dowódców wrogich armii wzrośnie do pięciu i na początku każdej rozgrywki silnik wylosuje spośród nich dwójkę, która następnie spróbuje pokrzyżować nasze plany.
Sorcerer King: Rivals wprowadzi do gry również masę nowych przygód, których wypełnianie zapewni naszym siłom dostęp do przydatnych przedmiotów i surowców. Ponadto autorzy udostępnią edytor pozwalający tworzyć własne przygody. Współgrać z tym ma ścisła integracja z usługą Steam Workshop, która umożliwi szybkie i łatwe wyszukiwanie oraz instalowanie fanowskich modyfikacji.