autor: Aleksander Kaczmarek
20 milionów kopii Call of Duty: Modern Warfare 2 sprzedanych
Bobby Kotick ma powody do zadowolenia. Choć konferencja prasowa Activision na targach E3 nie przyniosła żadnych rewelacji, tego samego wieczora podczas spotkania z inwestorami szef koncernu mógł pochwalić się bardzo wysoką sprzedażą gry Call of Duty: Modern Warfare 2, która od chwili premiery w listopadzie ubiegłego roku znalazła już ponad 20 mln nabywców.
Bobby Kotick ma powody do zadowolenia. Choć wczorajsza konferencja prasowa Activision na targach E3 nie przyniosła żadnych rewelacji, tego samego wieczora (w naszej strefie czasowej był to dzisiejszy poranek – przyp. red.) podczas spotkania z inwestorami szef koncernu mógł pochwalić się bardzo wysoką sprzedażą gry Call of Duty: Modern Warfare 2, która od chwili premiery w listopadzie ubiegłego roku znalazła już ponad 20 mln nabywców.
Call of Duty: Modern Warfare 2 zapewniło Activision dziesiątki milionów dolarów zysku.
O dobrych wynikach sprzedaży militarnego FPS-a wyprodukowanego przez studio Infinity Ward informowaliśmy wielokrotnie. Do zakupu CoD:MW2 graczy nie zniechęciło nawet zamieszanie wokół twórców gry. Prezes i zarazem dyrektor zarządzający Activision – Bobby Kotick twierdzi jednak, że kolejna odsłona serii Call of Duty, przygotowywana tym razem przez firmę Treyarch, ma szanse zarobić jeszcze większe pieniądze. Świadczy o tym chociażby zainteresowanie tytułem w przedsprzedaży. W porównaniu do Modern Warfare 2, znacznie więcej graczy zdecydowało się już teraz zamówić Call of Duty: Black Ops, choć przypomnijmy, że do premiery gry pozostało jeszcze niemal pół roku.
Koncern w pełni świadomie podsyca też zainteresowanie nową strzelaniną, czego dowodzą prezentacje na własnej konferencji prasowej ale także wcześniejszej, zorganizowanej przez Microsoft.
Zainteresowanie Call of Duty: Black Ops w przedsprzedaży jest wyższe niż było w przypadku CoD: Modern Warfare 2.
Jak informuje serwis VG247, Activision ma w planach rozszerzyć działalność związaną z przedsprzedażą wydawanych przez siebie tytułów. Bobby Kotick szacuje, że dzięki współpracy z takimi sieciami sklepów jak GameStop, w samych Stanach Zjednoczonych koncern może wygenerować pół miliarda dolarów przychodu.
Lukratywna wydaje się także trzyletnia umowa zawarta z gigantem z Redmont. Na jej podstawie Microsoft uzyska prawo do czasowej wyłączności m.in. na pierwsze materiały typu DLC do gry Call of Duty: Black Ops.