2010 rok przyniesie kolejną odsłonę cyklu Rock Band
Marka Rock Band być może nie rozwija się w takim tempie, jak Guitar Hero (do tej pory, licząc edycje przenośne, wydano już trzynaście odsłon tej serii), lecz nie przeszkadza to jej w zdobywaniu kolejnych fanów. Mimo to w przyszłym roku cykl najprawdopodobniej będzie mógł liczyć na przyspieszony rozwój. Sugeruje to najnowsza wypowiedź Scotta Guthrie, szefa fimy MTV Games.
Marka Rock Band być może nie rozwija się w takim tempie, jak Guitar Hero (do tej pory, licząc edycje przenośne, wydano już trzynaście odsłon tej serii), lecz nie przeszkadza to jej w zdobywaniu kolejnych fanów. Mimo to w przyszłym roku cykl najprawdopodobniej będzie mógł liczyć na przyspieszony rozwój. Sugeruje to najnowsza wypowiedź Scotta Guthrie, szefa fimy MTV Games – wydawcy Rock Band – zawarta w wywiadzie przeprowadzonym przez redakcję serwisu MCVUK.com.
The Beatles: Rock Band
Guthrie w odpowiedzi na pytanie o plany po wydaniu części poświęconej legendarnym Beatlesom (premiera już 9 września) oznajmił, że firmy Harmonix oraz MTV Games sprawdzają zarówno kierunek wytyczony przez The Beatles: Rock Band, jak i możliwość zaprojektowania pełnowymiarowego Rock Band 3. Oznacza to, że w grę oprócz „trójki” wchodzi wyprodukowanie kolejnej pozycji poświęconej jednemu tylko zespołowi (Led Zeppelin? Iron Maiden? Kogo Wy byście tu widzieli?). Najważniejsze jest jednak to, że studio Harmonix rozpoczęło już deweloping kolejnego projektu. Nie przyjął on jeszcze klarownej postaci, stąd też ciężko w chwili obecnej powiedzieć o nim coś konkretnego.
Mimo to możemy się spodziewać, że zaoferuje on nam wiele nowoczesnych rozwiązań. Harmonix i MTV Games przypatrują się bowiem z wielkim zainteresowaniem poczynaniom producentów konsol, którzy rozwijają nieustannie interesujące, nowe techniki motion capture. Guthrie wymienił w tym miejscu jako przykład Project Natal koncernu Microsoft oraz zaznaczył, że Harmonix współpracuje z twórcami PlayStation 3, Xboksa 360 i Wii w celu ewentualnego zaimplementowania tych pomysłów do swoich gier.
Rezultaty osiągane przez gry rytmiczno-muzyczne ciągle zachęcają ich twórców do wydawania kolejnych produkcji tego typu. Nie zmienia tego faktu nawet odnotowany ostatnio spadek zainteresowania takową formą elektronicznej rozrywki. Jeśli wierzyć nieoficjalnym danym pozyskanych przez redakcję serwisu VGChartz.com, Rock Band i Rock Band 2 zakupiło w samych tylko Stanach Zjednoczonych około 7,5 miliona osób, a gra jest przecież dostępna również w Europie (choć w mocno ograniczonym zakresie). Podobnymi, milionowymi rezultatami mogą się również pochwalić poszczególne odsłony marki Guitar Hero. W dalszym ciągu kura ta znosi zatem złote jajka, dlatego też nikt nie zamierza jej zarzynać.