Mega relacja z konferencji Microsoftu! - Crackdown 2, Left 4 Dead 2, Forza Motorsport 3, Halo: Reach i inne
Konferencja Microsoftu była zgodnie z oczekiwaniami wielkim wydarzeniem. Wśród ogłoszonych na niej informacji znalazła się cała gama niezwykłych wieści. Zachęcamy Was do przeczytania obszernej relacji z tego ciekawego wydarzenia.
Konferencja Microsoftu była, zgodnie z oczekiwaniami, wielkim wydarzeniem. Wśród ogłoszonych na niej informacji znalazła się cała gama niezwykłych wieści – zobaczyliśmy w akcji The Beatles: Rock Band, grywalną wersję Modern Warfare 2, Final Fantasy XIII na Xboksie 360. Zapowiedziane zostały: Crackdown 2, Left 4 Dead 2, Halo Reach, Metal Gear Solid Rising, a twórcy Splinter Cell: Conviction zaprezentowali całkiem długi fragment swojego dzieła. Doczekaliśmy się także ujawnienia pierwszych informacji o Forza Motorsport 3 oraz filmu z Alan Wake. Microsoft podzielił się także nowościami, które zostaną dołączone niebawem do Xbox Live. Wreszcie mogliśmy liczyć na pierwsze spojrzenie na iście rewolucyjny system kontroli – już niedługo nastanie era bez kontrolera! Zachęcamy Was do przeczytania obszernej relacji z tego ciekawego wydarzenia.
The Beatles: Rock Band
Konferencję koncernu Microsoft rozpoczęła – podobnie zresztą jak rok temu – eksplozja rockowej muzyki w wydaniu The Beatles. Zgromadzeni na scenie członkowie ekipy Harmonix odegrali dzięki The Beatles: Rock Band kompozycję Day Tripper, jeden z ciekawszych utworów słynnej liverpoolskiej czwórki. Przy okazji, tuż po wejściu Paula MacCartney’a i Ringo Starra, dowiedzieliśmy się, że w dniu premiery pełnej wersji gry (9 września) posiadacze Xboksów 360 uzyskają dostęp do ekskluzywnego nagrania – All You Need Is Love, które ściągną z Xbox Live Marketplace. Pierwszymi ujawnionymi dziesięcioma piosenkami (każdy odpowiednio zremasterowany), które znajdziemy na płycie będą: I Saw Her Standing There, I Wanna Hold Your Hand, I Feel Fine, Day Tripper, Tax Man, I am the Walrus, Back in the USSR, Octopus's Garden, Here Comes the Sun oraz Get Back. Niedługo po debiucie na Xbox Live i PlayStation Network zadebiutują pełne albumy do ściągnięcia. Pierwszym będzie legendarny Abbey Road. W tle cały czas widać było właściwą rozgrywkę – jest oczywiście utrzymana w standardowej konwencji, choć zewsząd atakują nas klimaty beatlesowskie. Na ekranie widać także legendarnych muzyków. Aha, byłbym zapomniał, gra faktycznie będzie wspierać obsługę trzech mikrofonów. W innym wypadku nie odśpiewamy chórków, ani harmonii.
Tony Hawk: Ride
Na scenę został następnie zaproszony Tony Hawk. Zaprezentował on nie tylko deskę będącą kontrolerem w bardzo ciekawie zapowiadającym się Tony Hawk: Ride, ale również zapowiedział premierowy zwiastun produkcji. Całość przedstawia się niezwykle intrygująco. Widać jak kolejni profesjonalni skaterzy świetnie się bawią przy Ride. Deska reaguje na wszystkie ruchy, choć wydaje nam się, że większość z nich jest oczywiście predefiniowana (a więc zaprogramowana „z góry”). Wykonywanie skoków, obrotów i flipów nie nastręcza trudności. Robienie grabów wymaga uchwycenia deski. Gra z pewnością będzie wymagać treningu – stąd też znajdzie się w niej obszerny samouczek. Niemniej jednak będzie to nowe doświadczenie, które ma szansę się sprzedać i zdobyć wielu fanów. Seria Skate może mieć teraz naprawdę ciężko.
Modern Warfare 2
Szybki przeskok i już oglądamy pierwszy w historii pokaz grywalnej wersji Modern Warfare 2. Prezentacja rozpoczyna się znanym nam już zwiastunem, z końcem którego na scenę wchodzą przedstawiciele Infinity Ward, producenta gry. Uruchamiają jeden z fragmentów misji rozgrywanej w pokrytej śniegiem Rosji (gdzieś w pobliżu wspominanej już kilkukrotnie rosyjskiej bazy). Widzimy jak bohater wspina się po oblodzonym zboczu i niemal traci życie. Następnie zostajemy przeniesieni na teren bazy. Wokół szaleje burza śnieżna – umożliwia nam to cichą infiltrację. Pokaz kończy się efektowną strzelaniną z ochroną ośrodka oraz ucieczką na skuterach śnieżnych. Trzeba przyznać, że całość przedstawia się wyjątkowo. Cały czas czuć oczywiście ducha pierwszego Modern Warfare. Klimat jest nieziemski i z pewnością gra spełni oczekiwania wszystkich fanów. Wraz z końcem prezentacji zostaliśmy poinformowani, że Xbox 360 otrzyma niedługo po premierze dwa zestawy map. Owe DLC będzie czasowo niedostępne na innych platformach. Premiera już 10 listopada.
Final Fantasy XIII
Kolejny etap konferencji poświęcony został Final Fantasy XIII. Twórcy ze Square Enix pokazali nam krótki fragment rozgrywki – ten sam, co w przypadku wersji demonstracyjnej wydanej jakiś czas temu w Japonii na PlayStation 3 (z tym, że tym razem z angielskimi napisami). Gra hulała na Xboksie 360 i wygląda podobnie jak odsłona na PlayStation 3. Pokaz wyróżnia ujawnienie pierwszego summona – Odyna, który wezwany staje u boku Lightning i wzmacnia jej ataki. Efekty graficzne uderzeń dosłownie powalają. Gra zostanie wydana na rynku amerykańskim wiosną 2010 roku. Jednocześnie na Xboksie 360 i PlayStation 3. Na przełomie 2009 i 2010 roku zadebiutuje w Japonii edycja na PS3.
Epic Games
Następnych kilka minut spotkania zostało udostępnionych panom z Epic Games. Cliff Bleszinski z bliżej nieokreślonym kolegą (zaraz na początku wysiadł mu mikrofon) zapowiedzieli nową, ekskluzywną produkcję na Xboksa 360. Jest nią strzelanina Shadow Complex, przedstawiająca się niczym Bionic Commando Rearmed (a więc oprawa w 2,5D). Dzieło zostanie wydane wyłącznie w ramach serwisu Xbox Live Arcade jeszcze latem bieżącego roku. Sporą rolę gra tu interaktywne otoczenie – wrogów można zabić np. poprzez przecięcie kabli przewodzących prąd. Rozgrywka nastawiona jest na eksplorację potężnej bazy wojskowej. Co jakiś czas będziemy toczyć efektowne pojedynki z bossami. Shadow Complex powstaje oczywiście na bazie Unreal Engine 3 i cechuje się naprawdę dobrą oprawą graficzną.
Joy Ride
Xbox Live Arcade zimą bieżącego roku otrzyma ponadto Joy Ride autorstwa BigPark. Produkcja będzie zabawną, maksymalnie casualową grą wyścigową, w której główne role odegrają awatary z New Xbox Experience robiące w swych dopakowanych samochodach różne fajne triki. Twórcy liczą na to, że gracze korzystać będą przede wszystkim z rozbudowanych opcji społecznościowych. Służyć temu będzie m.in. edytor tras, a także masa różnorodnych dodatków – samochodów, skórek, ubiorów, a także torów i elementów doń.
Crackdown 2 i Left 4 Dead 2
Następnym etapem konferencji była oficjalna zapowiedź dwóch zupełnie nowych produkcji. Pierwszą jest Crackdown 2, kontynuacja futurystycznego klonu GTA, którego rozwiniętą znacznie wersję na PS3 stanowi niezły skądinąd inFamous od Sucker Punch. O grze (autorstwa Ruffian Games), poza tym że powstaje na Xboksa 360 i zostanie utrzymana w podobnym stylu graficznym co jedynka, nie wiemy za wiele. Znamy natomiast datę premiery Left 4 Dead 2! Tak jest! Druga odsłona kultowej produkcji Valve zawita do sklepów 17 listopada bieżącego roku. Zwiastun nie pokazał za wiele, lecz pewnym jest że będzie niezwykle krwawo (zasługa pił łańcuchowych, a także kijów baseballowych i innych „białych” broni). Całość w dalszym ciągu działać będzie na bazie silnika Source, więc graficznie będzie zapewne podobnie jak w części pierwszej. Autorzy oddadzą do naszej dyspozycji nowe mapy, kampanie w trybie kooperacji i wiele innych nowości. L4D2 trafi na Xboksa 360 i PC.
Splinter Cell: Conviction
Przejdźmy zatem do drugiej (po Modern Warfare 2) z pięciu zdecydowanie najgorętszych prezentacji przeprowadzonych w ramach konferencji Microsoftu. Dotyczy ona oczywiście... Splinter Cell: Conviction! Niesamowicie długo oczekiwane dzieło Ubisoft, przekładane, a nawet kasowane w celu rezygnacji ze złych idei, powraca w glorii i chwale. Krótki filmowy zwiastun szybko przechodzi we właściwą rozgrywkę. Ta jest dosłownie wgniatająca w ziemię. Sam Fisher jest starszy i zmęczony życiem, ale nie przeszkadza mu to w walce. Sam jest szybki, brutalny i działa bez skrupułów. Świat gry jest otwarty, niezwykle interaktywny (możemy robić, co nam przyjdzie na myśl), a także wymaga od gracza stosowania zróżnicowanych stylów infiltracji obszarów zajętych przez wrogów. Dotyczy to także kwestii wyboru drogi do celu, których ma być naprawdę wiele. Największym sprzymierzeńcem bohatera Splinter Cell: Conviction będzie oczywiście ciemność. Często będziemy więc musieli likwidować źródła światła. Starcia z przeciwnikami są nieprzewidywalne – Sam wzbudza w nich strach, w związku z czym zachowują się często nieprzewidywalnie. W grze zauważamy kilka fajnych patentów – filmy wyświetlane na ścianach z niewidocznych projektorów, graficzne elementy wskazujące coś ciekawego, całość jest bardzo filmowa. To może być gra roku. Do jej premiery dojdzie jesienią bieżącego roku. Wyłącznie na Xboksie 360 i PC.
Forza Motorsport 3
Komu przypadnie natomiast miano najlepszej gry wyścigowej 2009 roku? Być może nowej produkcji studia Turn 10. O tak – konferencja Microsoftu przyniosła oficjalną zapowiedź Forza Motorsport 3! Dotychczasowe plotki i sugestie jakoby popularny producent pracował przy Forza Watersport okazały się więc spodziewanymi żartami. Trójka ma być wyjątkowa z kilku powodów – fenomenalna oprawa, którą zapewnia zupełnie nowy silnik graficzny, z pięknymi, trójwymiarowymi tłami, efektowna destrukcja samochodów, które mają ulegać zróżnicowanym zniszczeniom oraz dachować, 60 klatek na sekundę, kilkaset pojazdów, widok z kokpitu, rozbudowany edytor wyglądu maszyn, a także, i tu nowość, edytor filmów, przy pomocy którego nagramy fenomenalnie prezentujące się filmy z samochodami w rolach głównych. Turn 10 chce bowiem stworzyć olbrzymią społeczność wokół swojej nowej gry. Z dwójką niemal im się to udało – fani tej pozycji są wyjątkowi. Z trójką ma być jeszcze lepiej. Całość prezentacji aż pachniała ciosami wymierzonymi w Gran Turismo 5. Podobne ujęcia, podobna trasa, nawet obecność Audi R8, po raz pierwszy zamieszczonego właśnie w dziele Polyphony. Czy FM3 faktycznie podejmie walkę? Wszystko wskazuje na to, że tak. Premiera już w październiku 2009 roku. Ma to być największa gra wyścigowa w historii.
Halo 3: ODST i Halo: Reach
Halo 3: ODST zostanie wydane już 22 września 2009 roku. Spore rozszerzenie do trzeciej odsłony przygód Master Chiefa prezentuje się dobrze, ale nie rewelacyjnie. Mimo to zakupią je z pewnością wszyscy miłośnicy Halo. Pokaz nas nie powalił – mimo, że ukazano w jego trakcie kilka wyjątkowych akcji, m.in. nieudane lądowanie w okolicach New Mombassy. Więcej entuzjazmu wzbudziła zapowiedź nowej gry Bungie i Microsoftu – Halo: Reach. Będzie to podobno prequel do wydarzeń opowiedzianych w trzech pierwszych odsłonach Halo. Produkcja zostanie wydana w 2010 roku. Co ciekawe, wraz zakupem Halo 3: ODST otrzymamy kod dostępu do beta-testów trybu multiplayer Halo: Reach.
Halo 3: ODST
Alan Wake
Wiosną 2010 roku ukaże się Alan Wake. Autorzy z fińskiego Remedy podzielili się nowym filmem z rozgrywki. Widziliśmy na nim, że walka z przeciwnikami polegać będzie na jak najczęstszym wykorzystywaniu źródeł światła. Ma być ono naszym największym sprzymierzeńcem. Będziemy jednak musieli zwracać baczną uwagę na wrogów, których zlikwidujemy jednak tylko poprzez skorzystanie z broni palnej. Rozmija się to nieco z wcześniejszymi zapewnieniami twórców, którzy twierdzili, że standardowej starcia będą stanowić mniejszość, lecz należy przyznać, że i tak jest wyjątkowo. Klimat Alana Wake’a jest doprawdy nie z tego świata. Będzie to jedna z najbardziej wyjątkowych gier przyszłego roku. Wiosną do sklepów trafi wyłącznie edycja na Xboksa 360 (choć niewykluczone, że w tym samym czasie zawita wersja na PC).
Metal Gear Solid Rising
Niewątpliwie warta wzmianki jest krótka obecność na scenie Hideo Kojimy. W trakcie swojego krótkiego wywodu ujawnił on sekret serwisu internetowego o nazwie NEXT. Jest nim nowa odsłona cyklu Metal Gear Solid! Dzieło zostanie wydane na konsolę Xbox 360 (choć niewykluczone, że także na PlayStation 3 – zostanie to wyjaśnione w najbliższych godzinach) i będzie nosić tytuł Metal Gear Solid Rising. Główną rolę zagra w nim Raiden. Premiera nastąpi w bliżej nieokreślonym terminie.
Xbox Live
Ostatnią część konferencji Microsoftu poświęcono innowacjom, jakie zostaną dodane do Xbox Live w bieżącym roku. Jesienią do usług dołączy last.fm (słuchanie internetowego radia tworzonego przez społeczność), Netflix (seriale i filmy telewizyjne), SkyNews (strumieniowa telewizja), serwis społecznościowy Facebook, Twitter, a rozbudowaniu ulegnie Video Marketplace (wszystkie filmy w 1080p, streaming, podbój nowych krajów). Większość z tych usług będzie darmowa dla posiadaczy złotego abonamentu Xbox Live, a za niektóre będziemy musieli dodatkowo płacić (wypożyczalnia filmów, Netflix). Jesienią do oferty Xbox Live dołączą również pełne wersje gier na Xboksa 360, które pobierzemy z internetu. Dotyczy to choćby Mass Effecta, Assassin’s Creed i innych popularnych pozycji. Zapłacimy za nie punktami MS oraz kartą kredytową.
Project Natal – era bez kontrolera!
Ogromne wrażenie wywarła natomiast zupełnie nowa technologia Microsoftu – nosząca roboczą nazwę Project Natal. W dużym skrócie chodzi o to, że koncern z Redmond planuje wcielenie w życie idei systemu kontroli nie wymagającego od gracza trzymania w rękach pada lub innego kontrolera. Jego funkcję będzie bowiem pełniło ciało. Wyobraźcie sobie, że gracie w Tony Hawk: Ride bez plastikowej deski, a triki wykonujecie robiąc odpowiednie ruchy nogami, sterujecie pojazdem trzymając niewidzialną kierownicę, strzelacie bramki kopiąc wirtualną piłkę. Wszystko to wydaje się być czystym sci-fi, ale istnieje możliwość, że już wkrótce idea wejdzie w życie. Skorzystają w niej posiadacze wszystkich wersji Xboksa 360. Ideę chwalił nie tylko Steven Spielberg, ale również Peter Molyneux, który zaprezentował praktycznie rzecz biorąc sztuczną inteligencję bazującą na potędze Project Natal. Będzie ciekawie.
Konferencja Microsoftu dobiegła tym samym końca. Prezentacja obfitowała w niesamowite wydarzenia i zapowiedzi. Pokazy gier powodowały częsty opad szczęki, co z pewnością zostanie zapamiętane jeszcze przez wiele dni. W najbliższych dniach odwiedzający targi E3 otrzymają możliwość przetestowania wielu opisanych tu gier. Dostęp do nich będą mieć także nasi wysłannicy – U.V. Impaler i Del – który przez kolejnych kilkadziesiąt godzin dostarczą nam ogromną ilość materiałów multimedialnych. Bądźcie z nami!