autor: Robert Duraj
E3 2008: Nowe projekty sieciowe Electronic Arts
Na konferencji, zorganizowanej przez Electronic Arts, w ramach targów E3, została ogłoszona nowa inicjatywa koncernu, która ma zjednoczyć graczy wszystkich platform. Mowa o systemie EA Nucleus, opartym na połączeniu internetowym.
Na konferencji, zorganizowanej przez Electronic Arts, w ramach targów E3, została ogłoszona nowa inicjatywa koncernu, która ma zjednoczyć graczy wszystkich platform. Mowa o systemie EA Nucleus, opartym na połączeniu internetowym.
Możliwości, które zaoferuje nowy produkt amerykańskiego giganta, mają sprawić, iż kontakty pomiędzy graczami wszystkich platform zacieśnią się. Podstawą EA Nucleus staną się profile graczy, którzy będą mogli w nich sprecyzować swoje wirtualne upodobania, a także zawierać nowe znajomości oraz katalogować osiągnięcia. Dzięki temu, reputacja każdego użytkownika przenieść się ma poza granice wytaczane przez platformę gry.
Oprócz tego, system EA Nucleus będziewzbogacony o zestaw narzędzi, umożliwiających wymianę oraz pobieranie z serwerów producenta nowych elementów, wzbogacających gry – map, broni czy przedmiotów. Na początku opcja ta dotyczyć będzie Battlefield Heroes, jednak już teraz zapowiedziano zaimplementowanie systemu w takich grach jak The Sims 2, Spore oraz wszystkich nadchodzących produkcjach, oznaczonych logiem Electronic Arts.
Przedstawiciele EA wspomnieli także o drugim projekcie, który umożliwi graczom rywalizację międzyplatformową. Konfrontacja ta ma odbywać się na płaszczyźnie osiągnięć uzyskanych w grze, a także sporządzonych przez system statystyk. Rupture, bo o nim mowa, doczekał się już swojej odsłony w Sieci. W chwili obecnej jest w fazie rozwojowej, otwartej na kontakt z deweloperami gier, a także graczami, posiadającymi wiedzę z zakresu programowania, którzy chcieliby wziąć udział w pracach nad projektem.