Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 maja 2006, 08:28

Druga odsłona cyklu Fable oficjalnie zapowiedziana

Na wczorajszej konferencji, zorganizowanej przez koncern Microsoft, ujawniono kilka wielce oczekiwanych tytułów. Jednym z nich jest druga odsłona cyklu Fable, której stworzenie powierzono Peterowi Molyneuxowi i grupie Lionhead Studios. To pierwszy produkt, jaki firma ta zrealizuje pod skrzydłami swojego nowego pracodawcy.

Na wczorajszej konferencji, zorganizowanej przez koncern Microsoft, ujawniono kilka wielce oczekiwanych tytułów. Jednym z nich jest druga odsłona cyklu Fable, której stworzenie powierzono Peterowi Molyneuxowi i grupie Lionhead Studios. To pierwszy produkt, jaki firma ta zrealizuje pod skrzydłami swojego nowego pracodawcy.

Druga odsłona cyklu Fable oficjalnie zapowiedziana - ilustracja #1

Oficjalna zapowiedź Fable 2 nie powinna być dla nikogo większym zaskoczeniem. O kontynuacji wielkiego hitu, który najpierw doczekał się wydania na konsolę Xbox, a później konwersji na PC (Fable: Zapomniane Opowieści) mówiło się już w roku ubiegłym. Zaprezentowany wczoraj przez Microsoft zwiastun nie zdradza zbyt wielu szczegółów na temat programu. Po jednominutowej projekcji możemy być pewni, że baśniowy klimat pierwowzoru zostanie w sequelu zachowany, podobnie zresztą jak system oceny naszego bohatera, piętnujący złe i gloryfikujący dobre uczynki. Jedną z największych innowacji może być wprowadzenie do Fable 2 broni palnej, która dwukrotnie pojawia się w filmowej zapowiedzi.

Druga odsłona cyklu Fable oficjalnie zapowiedziana - ilustracja #2

Program zostanie przygotowany z myślą o użytkownikach konsoli Xbox 360. Na razie nie wiemy, kiedy Fable 2 oficjalnie zadebiutuje na rynku. Więcej informacji na ten temat pojawi się zapewne po rozpoczęciu targów E3.

Druga odsłona cyklu Fable oficjalnie zapowiedziana - ilustracja #3
Druga odsłona cyklu Fable oficjalnie zapowiedziana - ilustracja #4

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej