autor: Radosław Grabowski
Szczegóły na temat debiutu marki Metal Gear Solid na platformie PlayStation Portable
Hideo Kojima jeszcze przed E3 2006 ujawnił, iż powstaje nowy produkt z serii Metal Gear Solid, przeznaczony tym razem dla PSP. Dziś wiemy już, co dokładnie ów twórca miał na myśli, gdyż firma Konami zapowiedziała Metal Gear Solid: Portable Ops. Wreszcie posiadacze PlayStation Portable zostaną uraczeni taktyczną grą akcji, bowiem turowych strategii z cyklu Metal Gear Acid na razie wystarczy.
Hideo Kojima jeszcze przed E3 2006 ujawnił, iż powstaje nowy produkt z serii Metal Gear Solid, przeznaczony tym razem dla PSP. Dziś wiemy już, co dokładnie ów twórca miał na myśli, gdyż firma Konami zapowiedziała Metal Gear Solid: Portable Ops. Wreszcie posiadacze PlayStation Portable zostaną uraczeni taktyczną grą akcji, bowiem turowych strategii z cyklu Metal Gear Acid na razie wystarczy.
Scenariusz przedstawi nam wydarzenia, mające miejsce sześć lat po zakończeniu Metal Gear Solid 3: Snake Eater. Głównym bohaterem będzie natomiast Big Boss, czyli de facto Naked Snake. Kierując poczynaniami owego protagonisty rozpoczniemy tworzenie w latach siedemdziesiątych XX wieku podwalin sił specjalnych, nazwanych FOXHOUND i działających pod auspicjami Stanów Zjednoczonych. Generalnie fabuła ma znakomicie przygotować nas na nadejście Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots dla PlayStation 3.
Tryb single-player pozwoli nam nie tylko na sterowanie wspomnianym awanturnikiem, lecz również na dowodzenie rekrutowanymi przez niego żołnierzami. Warto zauważyć, że pojawi się interesująca opcja, umożliwiająca w krytycznym momencie poddanie się przeciwnikowi, celem uniknięcia śmierci z jego rąk. Natomiast tryb multiplayer zadziała w oparciu o bezprzewodowe połączenie Wi-Fi. Premiera gotowego produktu nastąpi na przełomie 2006 i 2007 roku.
Należy przypomnieć, iż ludzie z korporacji Konami opracowują z myślą o PSP jeszcze pozycję o nazwie Metal Gear Solid: Digital Graphic Novel. Będzie to właściwie wirtualny komiks, oferujący nie tylko statyczne obrazki, ale także efekty dźwiękowe, muzykę i animacje. Developerzy chcą też wprowadzić motywy interaktywne, aby zadowolić każdego fana cyklu MGS. Całość zadebiutuje na sklepowych półkach w przyszłym miesiącu.