Konferencja Nintendo - czy Rewolucja stała się faktem?
Dzisiaj , z zaledwie kilkuminutowym opóźnieniem wystartował przygotowany z wielkim rozmachem pokaz japońskiego giganta rynku growego, firmy Nintendo. Czy czujemy się zaskoczeni? Czy rewolucja naprawdę miała miejsce? Poniżej przedstawiamy Wam najbardziej interesujące zdarzenia, fakty oraz gry, które przedstawiono podczas prezentacji.
Wczorajsza konferencja firmy Sony odniosła, jakby nie patrzeć, spory sukces. Być może oczekiwaliśmy większą ilość dobrego i lepszego jakościowo materiału, ale mimo wszystko nie powinniśmy być zawiedzeni. Dzisiaj natomiast, z zaledwie kilkuminutowym opóźnieniem wystartował przygotowany z wielkim rozmachem pokaz japońskiego giganta rynku growego, firmy Nintendo. Czy czujemy się zaskoczeni? Czy rewolucja naprawdę miała miejsce? Poniżej przedstawiamy Wam najbardziej interesujące zdarzenia, fakty oraz gry, które przedstawiono podczas prezentacji.
Konferencja została zorganizowana w największej sali słynnego Kodak Theatre, miejsca, w którym są wręczane m.in. popularne Oscary. Impreza rozpoczęła się nietypowo, bo od prośby konferansjera, by wyłączyć wszystkie urządzenia wykorzystujące fale radiowe oraz Bluetooth. Po kilkunastu minutach doczekaliśmy się oficjalnego otwarcia. I to jakiego! Na scenę wkroczył sam Shigeru Miyamato, trzymając w ręku rewolucyjny kontroler, który w oka mgnieniu „przemienił” się w batutę. Shigeru stał się jednocześnie dyrygentem wirtualnej orkiestry symfonicznej (grane były oryginalne kawałki z serii The Legend of Zelda). Co ciekawe, rzeczywiście dało się odczuć, że to w jaki sposób rozbrzmiewa muzyka rzeczywiście zależy od Miyamato. Następnie naszym oczom ukazały się prezentacje gry wyścigowej (Excite Truck) oraz pozycji, w której główny nacisk został najwidoczniej położony na walkę na miecze. W obu przypadkach mogliśmy również ujrzeć w jaki sposób odbywa się sterowanie pojazdem oraz rycerzem. Po bardzo ekscytującym początku (jedynym negatywnym aspektem była nieco przestarzała oprawa graficzna, ale o tym później), na scenie pojawił się Reggie Fils-Aime, wiceprezes od spraw sprzedaży i marketingu w amerykańskim oddziale Nintendo. Po chwili wypowiedział znamienne słowa: „Jeżeli chcecie ujrzeć tutaj nową generację, jesteście w złym miejscu. To co ujrzycie nie jest czymś kolejnym, następującym „po” – jest czymś całkowicie nowym”. Po chwili uraczono nas filmem prezentującym możliwości kontrolera – bardzo podobnym do prezentowanego już niegdyś. W między czasie dowiedzieliśmy się, że kontroler będzie rzeczywiście wyposażony w głośnik, a także mikrofon.
Następnym etapem była prezentacja kilkunastu gier wykorzystujących unikalne możliwości Nintendo Wii. Przedstawiono m.in. Metroid Prime 3: Corruption – wydawało się, że kontrola nad postacią jest bajecznie prosta i dająca wielką satysfakcję. Oprawa graficzna prezentowała poziom drugiej części MP, wydanej przed dwoma laty na Nintendo GameCube. Po krótkim filmiku ukazano nam równie interesujące WarioWare – możliwości jakie stawia przed nami kontroler nie może objąć nawet moja wyobraźnia. Prezentacja objęła jedynie kilka mini-gier, które jednak zdołały rozpalić ciekawość do czerwoności.
Kolejnym ważnym punktem konferencji było grywalne demo The Legend of Zelda: Twilight Princess w wersji na Wii. Ukazano wykorzystanie kontrolera podczas strzelania z łuku, wyprowadzania ciosów przy użyciu Master Sworda oraz wspomniano o możliwości łowienia ryb. Dowiedzieliśmy się również w jaki sposób może zostać wykorzystany głośnik zainstalowany w kontrolerze – w przypadku Twilight Princess będzie to np. generowanie dźwięku, który rozbrzmiewa po popuszczeniu cięciwy łuku. Natomiast wbudowane wibracje umożliwią jak najbardziej realne odczucie efektów zablokowania ciosu przeciwnika. Możliwa również będzie interakcja z otoczeniem (np. podnoszenie skrzynek za pomocą pada itp.). Wydaje się ponadto, że słowa Reggiego odnośnie „najpiękniejszej gry Nintendo w całej historii firmy” można uznać za szczerą prawdę.
Pomiędzy prezentacjami najważniejszych, wspomnianych wyżej pozycji mogliśmy przyjrzeć się demom technologicznym i nienazwanym jeszcze grom. Były wśród m.in. bijatyka, ciekawy symulator lotniczy (najprawdopodobniej nowe Pilotwings!), a także tenis stołowy.
Kolejnym etap konferencji otworzyła informacja o aktualnie powstających grach, tworzonych przez producentów third party (niezależnych od Nintendo). Na odpowiednie tory wprowadził nas objaśniający wszystko krótki filmik. Przedstawiał on kilkanaście pozycji. Oto pełna lista: Dragon Ball Z, Dragon Quest Swords, SpongeBob SquarePants, The Cars, SD Gundam Breaker, Tony Hawk: Downhill Jam, Sengoku Action, Necro-Nesia, Elebits, Red Steel, Rayman 4, Super Swing Golf, Sonic Wild Fire, One Piece Unlimited, Horse Racing, Madden NFL ’07 oraz Final Fantasy: Crystal Chronicles: The Crystal Bearers. Większość z nich ukaże się na amerykańskim rynku pod koniec 2006 roku.
Ujawniono również cztery nowe gry firmy Nintendo. Mam tu na myśli Project H.A.M.M.E.R. – najwidoczniej grę akcji, z ciekawymi rozwiązaniami na poziomie pozbywania się przeciwników; Disaster: Day of Crisis – gra, w której postaramy się kontrolować katastrofy naturalne; Excite Truck, o której wspominaliśmy już wcześniej oraz nowa część serii gier taktyczno-strategicznych o tytule Fire Emblem. Uczestnicy targów będą mogli przetestować, poczynając od jutra, 27 grywalnych pozycji produkowanych z myślą o Nintendo Wii. Na dłużej zatrzymamy się przy dwóch pozycjach, z których jedna wzbudzała ogromne emocje. Mam na myśli Red Steel, pierwszą oficjalnie zapowiedzianą grą na Wii oraz Super Mario Galaxy, nową grę z Mario w roli głównej.
Najpierw skupimy się na Red Steel. Zaprezentowana została oczywiście w pełni grywalna wersja. Testerzy (w ich rolę wcielili się twórcy gry, Xavier Poix oraz Roman Campos) ukazywali nam bardzo dobrą inteligencję wrogów, którzy w umiejętny sposób korzystali licznych osłon i atakowali flankami, od frontu, starali się także okrążać głównego bohatera, a następnie skupili się na tym, w jaki sposób wykorzystany został kontroler. Będziemy mogli dzięki niemu bardzo dokładnie celować (m.in. strzelbą), a także korzystać z opcji zamrażania czasu. Tryb ten umożliwi nam zaznaczenie kilku przeciwników, a następnie efektowne ich odstrzelenie. Używanie tego bardzo pomocnego dodatku będzie jednak mocno ograniczone. Zaprezentowano również etap, w którym główny bohater walczył z adwersarzami przy użyciu katany. Kontroler Wii sprawdzał się w tym wypadku wyśmienicie – testerzy wyprowadzali skomplikowane cięcia oraz umiejętnie blokowali ciosy przeciwników (choć w niektórych momentach mieli wielki problemy z dokładnością). Ponownie dobrego wrażenia nie wywarła oprawa graficzna – przedstawiała poziom gier wydanych ostatnio na konsole PS2 i Xbox. Na szczęście nie o to tu przecież chodzi.
Super Mario Galaxy – więcej tutaj pytań niż odpowiedzi. Wiadomo, że gra się ukaże i w niesłychany sposób korzystać będzie z możliwości, jakie da nam kontroler Wii. W trakcie pokazu mogliśmy zapoznać się jedynie z krótkim filmikiem. Więcej informacji uzyskacie wczytując się wyjaśniającego wszystko newsa, który ukaże się w serwisie w godzinach wieczornych.
W tym momencie część konferencji poświęcona Nintendo Wii teoretycznie dobiegła końca. Reggie Fils-Aime przeszedł do zaprezentowania najnowszych faktów dotyczących Nintendo DS. Dowiedzieliśmy się m.in., że konsola znalazła już ponad 16 milionów nabywców, natomiast z usługi Nintendo Wi-Fi skorzystało już ponad 1,3 miliona unikalnych użytkowników. Po wyjaśnieniu kwestii początkowych Reggie przeszedł do prezentacji odnowionej wersji NDSa, czyli NDS Lite. Nie zaskoczył nas jednak niczym szczególnym. Znamy bowiem najważniejsze usprawnienia i wiemy, że amerykańska premiera nowej edycji nastąpi 11 czerwca. Europejczycy muszą uzbroić się w cierpliwość.
Bardzo interesująca, z punktu widzenia właściciela DSa, musi być z pewnością lista nowych gier, które zostaną w najbliższym czasie oficjalnie zapowiedziane i zaprezentowane w ruchu. Konferencja przyniosła nam jedynie spis, w którym możemy znaleźć takie tytuły, jak: Mario Hoops 3 on 3, Starfox DS, Diddy Kong Racing, Final Fantasy III, Yoshi 2, Elite Beat Agents (przed kilkoma dniami informowaliśmy Was o chęci wydania tejże pozycji na zachodnich rynkach), Pokemon Mystery Dungeon, Diddy Kong Racing, Big Brain Academy oraz Mario vs. DK: March of the Minis.
Kolejną rewolucyjną informacją jest oficjalna prezentacja usługi Wii Connect 24. Będzie to system na miarę 360-tkowego Xbox Live z jedną małą różnicą. Nawet, gdy nasza konsola będzie wyłączona, producenci będą mogli zaktualizować naszą wersję danej gry, np. poprzez dodanie nowych rodzajów broni. Możliwe będzie również wprowadzenie innych, bardziej wymagających dodatków. Wszystko to dzięki licznym aplikacjom zainstalowanym pierwotnie w konsoli Nintendo Wii. Pokaz możliwości opisywanej usługi przeprowadził Satoru Iwata.
Konferencję zakończył sympatyczny akcent. Był nim pokazowy mecz w Wii Tennis (tytuł roboczy). Satoru Iwata zasilił drużynę założoną przez Reggiego Fils-Aima, która zmierzyła się z zespołem, w którym grali Shigeru Miyamoto i Scott Dyer. Zwycięzcami okazali się panowie z drugiej drużyny. Trzeba przyznać, że sama gra prezentuje się bardzo fachowo.
Niestety nie zdecydowano się na ujawnienie oficjalnej daty premiery konsoli Nintendo Wii. Wiadomo jedynie, że odbędzie się ona w czwartym kwartale 2006 roku. Nie przedstawiono także ceny sprzętu, w związku z czym jedyną dotychczasową informacją na ten temat jest wiadomość o $250 przedstawiona dzisiaj przez magazyn EGM.
Konferencja dobiegła końca. Czy odpowiadziała na wszystkie nurtujące Was pytania? W ciągu najbliższych kilku dni przedstawimy Wam wszystkie najciekawsze informacje i filmy prezentujące wymienione wyżej gry, a także wysokiej jakości zrzuty ekranowe.