autor: Redakcja GRYOnline.pl
CDV na E3 – War Front: Turning Point
Według autorów PeCetowej strategii czasu rzeczywistego pt. War Front: Turning Point historyczne samobójstwo Adolfa Hitlera w bunkrze pod berlińską Kancelarią Rzeszy może wcale nie zaistnieć, gdyż gracze otrzymają sposobność pozbycia się lidera NSDAP samodzielnie. W trakcie kalifornijskich targów E3 2005 na stoisku korporacji wydawniczej CDV dowiedzieliśmy się jednak znacznie więcej.
Według autorów PeCetowej strategii czasu rzeczywistego pt. War Front: Turning Point historyczne samobójstwo Adolfa Hitlera w bunkrze pod berlińską Kancelarią Rzeszy może wcale nie zaistnieć, gdyż gracze otrzymają sposobność pozbycia się lidera NSDAP samodzielnie. W trakcie kalifornijskich targów E3 2005 na stoisku korporacji wydawniczej CDV dowiedzieliśmy się jednak znacznie więcej.
Początek fabuły „Punktu Zwrotnego” następuje w momencie alianckiego zwycięstwa nad siłami niemieckimi w północnej części kontynentu afrykańskiego podczas II Wojny Światowej. Przejmujemy kontrolę nad jednym z trzech głównych stronnictw militarnych (Stany Zjednoczone z Wielką Brytanią, Związek Radziecki oraz III Rzesza), z których każde posiada odmienne jednostki bojowe itd.
Zabawa ogólne przypomina produkty pokroju Earth 2150, czyli polega na dowodzeniu w walce sporą liczbą oddziałów, wzywaniu posiłków etc. Każdy z rywalizujących obozów prowadzi się zupełnie inaczej, ponieważ przykładowo w powietrzu dominują Alianci, podczas gdy Niemcy dysponują przewagą technologiczną (szczególnie w przypadku wojsk pancernych), a radzieccy towarzysze dostarczają szybko i tanio duże ilości tzw. mięsa armatniego.
Przedstawiciel CDV długo zachwalał graficzny przepych w War Front: Turning Point, a my istotnie dostrzegliśmy widowiskowe efekty wizualne (m.in. realistyczne oświetlenie i cieniowanie, spektakularne wybuchy, zmienne warunki pogodowe, podatne na zniszczenia otoczenie i bardzo dokładne trójwymiarowe modele), chociaż nie zostaliśmy zaskoczeni w tej materii niczym wyjątkowym. Naszą uwagę zwróciła natomiast opcja prowadzenia ognia z wnętrza budynków (np. bunkrów) w trybie FPP.
Developerzy zapewniają, że niniejszy tytuł powinien ukazać się w przyszłym roku i być jednym z najlepszych w swojej klasie. Jeśli preferujecie nocne działania militarne, to będziecie szczególnie zadowoleni, gdyż ponad dwadzieścia procent wszystkich zaimplementowanych scenariuszy toczyć się ma w ciemnościach, rozświetlanych flarami, smugowymi pociskami, pochodniami itp.