autor: Radosław Grabowski
Kojima o Metal Gear Solid 4, Metal Gear Solid 3: Subsistence i Metal Gear Ac!d 2
Hideo Kojima jest znany właściwie każdemu, kto zetknął się z serią Metal Gear, liczącą sobie już osiemnaście lat. Pod przewodnictwem owego elektroniczno-rozrywkowego twórcy działa grupa developerska Kojima Productions, będąca częścią korporacji Konami. Naczelne zadanie, realizowane obecnie przez ten zespół projektantów, stanowi przygotowanie trzech nowych gier o przygodach Solid Snake’a.
Hideo Kojima jest znany właściwie każdemu, kto zetknął się z serią Metal Gear, liczącą sobie już osiemnaście lat. Pod przewodnictwem owego elektroniczno-rozrywkowego twórcy działa grupa developerska Kojima Productions, będąca częścią korporacji Konami. Naczelne zadanie, realizowane obecnie przez ten zespół projektantów, stanowi przygotowanie trzech nowych gier o przygodach Solid Snake’a.
Szczególnie wyeksponowana jest pozycja pt. Metal Gear Solid 4, rozwijająca wątek fabularny z Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty. Będzie to zarazem pierwsza odsłona cyklu MGS, przeznaczona dla PlayStation 3. Oprócz standardowego „Węża” w gronie głównych postaci ujrzymy m.in. Otacona, Revolver Ocelota i Meryl Silverburgh. Najprawdopodobniej dopiero przyszłoroczne targi E3 przyniosą większy publiczny pokaz „czwórki”.
Plany Hideo Kojimy obejmują również produkt, zatytułowany Metal Gear Solid 3: Subsistence. Ma to być ulepszona wersja Metal Gear Solid 3: Snake Eater, zadedykowana platformie PS2 i przystosowana do wieloosobowej zabawy w Internecie. Multiplayer zaoferuje zarówno możliwość rywalizacji z przeciwnikami, jak i opcję kooperacji. Autorzy szykują jeszcze dodatkowy tryb pracy wirtualnej kamery, a także prezent w postaci dwóch bonusowych gier, wydanych pierwotnie na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych XX wieku (Metal Gear i Metal Gear 2: Solid Snake).
Natomiast posiadacze kieszonkowej konsoli PSP dostaną sequel Metal Gear Ac!d. Tym razem oprawa wizualna zostanie wykonana przy pomocy techniki cel-shading, więc wirtualny świat zyska komiksowy charakter. W materii systemu zabawy ponownie otrzymamy rozgrywkę turową z wykorzystaniem specjalnych kart, sukcesywnie zbieranych i umożliwiających bohaterom podejmowanie określonych działań (np. używanie rozmaitych typów broni i bezszelestne przekradanie się na tyły wroga).